Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Uhh... :lolabove: jeg kender godt det dér med at stå i et prøverum og pludeselig få øje på noget og tænke "hvad er den af...." så er det med at give den gaz næste gang man er ude at løbe eller ligger hjemme på gulvet :laugh: det er bestemt ikke rart.

Jeg synes bare det er som om tyngdekraften er blevet mindre samarbejdsvillig indenfor de sidste 3-4 år :dry:

Nej det er virkelig nogle scary ting der kan se dagens lys i et prøverum :crazy: Synes den mest rammende beskrivelse for min popo må være: månelandskab, dvs noget ret ujævnt krater agtigt :unhappy: Men må jo bare fortsat gøre hvad jeg kan og få det bedste resultat ud af det jeg kan... men er efterhånden også ret sikker på jeg er genetisk mest disponeret for at lagre fedt lige midt på maven og på balderne, det er altid der jeg først vokser og sidst skrumper, nature´s a bitch sometimes :dry:

Link to comment
Share on other sites

Status over den forgangne uge:

Jeg udskød jogging fra onsdag til torsdag. Onsdag var jeg så overdrevet øm i hele kroppen som jeg ikke kan huske at have været længe og samtidig ubeskriveligt træt, ku nærmest ikke hænge sammen på arbejde :blink:

Jogging torsdag d. 9/7:

distance: 9.05 km.

tid: 53.24 min.

avg :heartpump: : 159

avg :heartpump: : 168

kcal: 567

Stadig lidt øm i lårene så tog den meget med ro...

Kørte hjemmeøvelser som jeg plejer de dage jeg ikke løber fredag.

Jogging lørdag d. 11/7:

distance: 8.12 km.

tid: 48.44 min.

avg :heartpump: : 160

max :heartpump: : 171

kcal: 523

Igen ømhed i lårene :dry:

I dag forsøgte jeg at gennemføre lunges, men har fået en eller anden irriterende muskel/sene eller lign. på ydersiden at højre lår (lige under hoften) som bare gør ondt. Har derudover haft lidt ømhed i den ene lyske og det ene knæ her i ugens løb så tror jeg må konkludere at jeg nok er gået lidt for meget til den lidt for hurtigt med mit løb de sidste par mdr :unsure: Det har ikke føltes sådan, men kan ikke finde anden forklaring på hvorfor min krop sådan pludselig går i baglås :blink:

Så må lige fundere lidt over hvad jeg nu gør, det bedste vil jo nok være at holde mig i gang med noget powerwalk og lidt kortere løbe/joggeture end 9-12 km... Ikke med min gode vilje, elsker virkelig mine løbeture, men min krop forsøger vist tydeligt at fortælle mig noget nu!!!

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 65,1 kg

overarm: 30 cm

bryst: 95 cm

talje: 74 cm

hofte: 97,5 cm

lår: 56,5 cm

Der skal også være plads til noget positivt denne søndag, så her er dugfriske mål fra i dag :smile:

Vægt: 61,8 kg

overarm: 28,5 cm

bryst: 89 cm

talje: 71 cm

hofte: 96 cm

lår: 54,5 cm

Ok ville godt have lidt større arme, men man kan ikke få alt :wink:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Nej det er virkelig nogle scary ting der kan se dagens lys i et prøverum :crazy: Synes den mest rammende beskrivelse for min popo må være: månelandskab, dvs noget ret ujævnt krater agtigt :unhappy: Men må jo bare fortsat gøre hvad jeg kan og få det bedste resultat ud af det jeg kan... men er efterhånden også ret sikker på jeg er genetisk mest disponeret for at lagre fedt lige midt på maven og på balderne, det er altid der jeg først vokser og sidst skrumper, nature´s a bitch sometimes :dry:

Jeg tænker somme tider at hvis butikkerne satte et andet lys op i de der prøverum så ville de klart sælge mere tøj. Jeg synes altid man kommer til et hvidt, skrækkeligt lys hvor altid bliver forstørret 150% :crazy: Det må de da kunne sige sig selv. Ekspedienterne går da også i prøverum...

Så kan man stå derhjemme og tænke "Dét her ser da meget godt ud..." og står man så i det samme tøj i en butik med en veninde der prøver noget i et prøverum og man lige kaster et blik på sit outfit i det lys... uha da.. sikke en overraskelse det ind imellem kan give :laugh:

Er det ikke rigtigt ?

Link to comment
Share on other sites

Der skal også være plads til noget positivt denne søndag, så her er dugfriske mål fra i dag :smile:

Vægt: 61,8 kg

overarm: 28,5 cm

bryst: 89 cm

talje: 71 cm

hofte: 96 cm

lår: 54,5 cm

Ok ville godt have lidt større arme, men man kan ikke få alt :wink:

Flot fremgang! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker somme tider at hvis butikkerne satte et andet lys op i de der prøverum så ville de klart sælge mere tøj. Jeg synes altid man kommer til et hvidt, skrækkeligt lys hvor altid bliver forstørret 150% :crazy: Det må de da kunne sige sig selv. Ekspedienterne går da også i prøverum...

Så kan man stå derhjemme og tænke "Dét her ser da meget godt ud..." og står man så i det samme tøj i en butik med en veninde der prøver noget i et prøverum og man lige kaster et blik på sit outfit i det lys... uha da.. sikke en overraskelse det ind imellem kan give :laugh:

Er det ikke rigtigt ?

Jo der er ihvertfald et eller andet med de prøverum der i en uhyggelig grad kan fremhæve hver en lille ting i forhold til spejlet derhjemme :crazy: Så jeg skal vel egentlig glæde mig over jeg stadig sidder i en vanskelig situation med to lejligheder så der ikke rigtig er råd til at shoppe, så får man ikke chokket så tit :rolleyes:

Flot fremgang! :4thumbup:

Tak Hoos :bigsmile: Er også enormt glad for jeg endelig har fået taget mig sammen og fået sat skub i sagerne. Det har taget noget tid, men til gengæld har det også gjort at mine vaner stille og roligt har ændret sig, fra en lang junk food og færdigret spisende periode til at jeg nu ikke kan leve (her fremmer overdrivelse så lige forståelsen lidt) uden min daglige rugbrødsmadpakke og masser af gulerødder og andet grønt :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Er så ikke så god til det der med at holde mig lidt i ro :4whistling: Men har genfundet energien denne uge så tog en powerwalk mandag og så kom løbeskoene frem igen tirsdag!

Løb tirsdag d. 14/7:

distance: 9.12 km.

tid: 47.32 min.

avg :heartpump: : 168

max :heartpump: : 186

kcal: 568

Løb torsdag d. 15/7:

distance: 9.1 km.

tid: 47.52 km.

avg :heartpump: : 174

max :heartpump: : 190

kcal: 608

Begge nogle super fede ture med super energi :4thumbup: Ikke at jeg altid forstår hvordan jeg kan holde dampen oppe 9 km under rimeligt pres, men tit er det bare som om kroppen tager styringen og bare vil fremad... får måske mere endorfin rush end jeg egentlig selv er klar over :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jo der er ihvertfald et eller andet med de prøverum der i en uhyggelig grad kan fremhæve hver en lille ting i forhold til spejlet derhjemme :crazy: Så jeg skal vel egentlig glæde mig over jeg stadig sidder i en vanskelig situation med to lejligheder så der ikke rigtig er råd til at shoppe, så får man ikke chokket så tit :rolleyes:

Tak Hoos :bigsmile: Er også enormt glad for jeg endelig har fået taget mig sammen og fået sat skub i sagerne. Det har taget noget tid, men til gengæld har det også gjort at mine vaner stille og roligt har ændret sig, fra en lang junk food og færdigret spisende periode til at jeg nu ikke kan leve (her fremmer overdrivelse så lige forståelsen lidt) uden min daglige rugbrødsmadpakke og masser af gulerødder og andet grønt :4mewantfood:

Ja, man kan vel finde det positive i alt hvis man anstrænger sig.... men alligevel.. 2 lejligheder er da træls. Må jeg spørge hvorfor du slås med det ? Skal du have solgt den ene ?

Det giver helt klart resultater på vægt og mål når fast food ligges på hylden. Det er også bare alt for dyrt og smager ikke engang godt :nonono: Tænk alt det lækre mad man kan få for de penge man sparer :4mewantfood: og tøj og chokolade :w00t:

Nå nej.. så er det jo vægten stiger igen... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så blev der lige dømt et par ugers sommerferie med dejlig tur over til familien i jylland :bigsmile:

Ja, man kan vel finde det positive i alt hvis man anstrænger sig.... men alligevel.. 2 lejligheder er da træls. Må jeg spørge hvorfor du slås med det ? Skal du have solgt den ene ?

Det giver helt klart resultater på vægt og mål når fast food ligges på hylden. Det er også bare alt for dyrt og smager ikke engang godt :nonono: Tænk alt det lækre mad man kan få for de penge man sparer :4mewantfood: og tøj og chokolade :w00t:

Nå nej.. så er det jo vægten stiger igen... :tongue:

Hej PB

Ja det er noget rigtig lort det med lejlighederne. Har haft den ene til salg i 13 mdr nu... Det er en kombination af lidt halvdårlig rådgivning fra banken, min egen dumhed og så lige en finanskrise med tilhørende fald i boligsalget der har ført hertil... Og selvom der er ved at komme lidt gang i markedet igen så er 1 v andele jo ikke dem der er mest rift om... så det er da ikke alle dage der er lige sjove, men gør hvad jeg kan for at holde skruen i vandet og have en så normal hverdag som muligt... "de kloge" siger jo at motion kan have en anti depressiv/forebyggende effekt og jeg tror fuldt ud på den påstand. Tror meget på at mine løbeture er med til at holde mig kørende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selvom man har ferie kan man godt løbe alligevel :wink:

Jogging lørdag d. 18/7:

distance: 9.92 km.

tid: 54.09 min.

avg :heartpump: : 169

avg :heartpump: : 182

kcal: 654

Jogging mandag d. 21/7:

distance: 7.02 km.

tid: 40.34 min.

avg :heartpump: : 169

avg :heartpump: : 180

kcal: 489

Løb mandag d. 27/7:

distance: 10.36 km.

tid: 59.16 min.

avg :heartpump: : 167

avg :heartpump: : 178

kcal: 691

Løb onsdag d. 29/7:

distance: 9.09 km.

tid: 49.06 min.

avg :heartpump: : 174

avg :heartpump: : 186

kcal: 621

Jogging fredag d. 31/7:

distance: 12.01 km.

tid: 67.52 min.

avg :heartpump: : 173

avg :heartpump: : 182

kcal: 851

Jogging søndag d. 2/8:

distance: 9.07 km.

tid: 51.51 min.

avg :heartpump: : 171

avg :heartpump: : 181

kcal: 636

Løb tirsdg d. 4/8:

distance: 9.92 km.

tid: 48.21 min.

avg :heartpump: : 171

avg :heartpump: : 187

kcal: 599

Jogging torsdag d. 6/8:

distance: 12.1 km.

tid: 68.59 min.

avg :heartpump: : 164

avg :heartpump: : 174

kcal: 779

Jogging lørdag d. 8/8:

distance: 13 km.

tid: 75.10 min.

avg :heartpump: : 161

avg :heartpump: : 172

kcal: 823

Så skulle der være opdateret igen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Løb tirsdag d. 11/8:

distance: 7,36 km.

tid: 39.39 min.

avg :heartpump: : 166

max :heartpump: : 182

kcal: 459

En tur der startede med lidt tunge ben som dog hurtigt vågnede til dåd :devil: Jeg har nok brugt lidt kortere tid end den pulsuret viser, for tog min "styrt under løb" debut i dag :crazy: Efter ca 5,5 km var jeg lige kommet over lyskrydset amager strandvej/øresundsvej og satte i gang på et stykke hvor der ligger en forbistret masse grus og småsten efter noget for længst overstået vejarbejde. Om det var det jeg gled i eller jeg faldt i mine snørebånd har jeg ingen idé om, men pludselig koliderede jeg bare med asfalten. At dømme efter udbruddene fra 3 piger der kom styrtende til tror jeg faktisk det har set temmelig voldsomt ud :unsure: De var supersøde og tilbød at ringe efter nogen. Men vurderede at jeg vist sagtens kunne klare mig hjem. Chokket og adrenalinen gjorde at de sidste knap 2 km blev overraskende hurtigt tilbagelagt. Så nu har jeg sår på begge håndflader, en monster øm skulder, en øm hofte og begge knæ gør ondt af h... til. Men man kan jo ligeså godt gøre det ordentlig når det endelig skal være :tongue: Nu er jeg spændt på hvordan kroppen har det i morgen...

Link to comment
Share on other sites

Løb mandag d. 17/8:

distance: 7,36 km.

tid: 38.02

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 187

kcal: 463

Man skal rejse sig ved det træ man er faldet.. eller på den tur hvor man er styrtet og efter en lille uge var jeg klar igen og tog samme tur som i tirsdags :4thumbup: Og nu med ca 10 cm klippet af hvert snørebånd, så er det ihvertfald ikke derfor hvis jeg støder sammen med asfalten igen :tongue:

Og en rigtig super tur, en af de bedste hastigheder på denne distance til dato, men der var jo også en uges opsparet energi at tage af :wink:

Link to comment
Share on other sites

Opdatering på resten af den forgangne uge:

Jogging onsdag d. 19/8:

distance: 9,23 km.

tid: 51.19 min.

avg :heartpump: : 172

max :heartpump: : 186

Løb torsdag d. 20/8:

distance: 5,75 km.

tid: 30.51 min.

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 185

Dette var en testtur for at se hvad benene siger til at løbe to dage i træk :unsure: Har lidt en plan om jeg gerne vil løbe mere, er vist efterhånden blevet ret afhængig af det :wink: Og det gik godt i dag så vil stille og rolig implementere nogle flere ture der ligger to dage i streg!

Jogging lørdag d. 22/8:

distance: 12,2 km.

tid: 69.02 min.

avg :heartpump: : 168

max :heartpump: : 174

En helt igennem kanon tur, for en gangs skyld var jeg heldig med grønt v stort set alle lyskryds så turen blev næsten taget i et stræk i dag (hvor man ellers til tider må stoppe 8 steder!!!). En af de dage hvor man føler man bare kunne være fortsat i en uendelighed :bunny: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så blev der lige dømt et par ugers sommerferie med dejlig tur over til familien i jylland :bigsmile:

Hej PB

Ja det er noget rigtig lort det med lejlighederne. Har haft den ene til salg i 13 mdr nu... Det er en kombination af lidt halvdårlig rådgivning fra banken, min egen dumhed og så lige en finanskrise med tilhørende fald i boligsalget der har ført hertil... Og selvom der er ved at komme lidt gang i markedet igen så er 1 v andele jo ikke dem der er mest rift om... så det er da ikke alle dage der er lige sjove, men gør hvad jeg kan for at holde skruen i vandet og have en så normal hverdag som muligt... "de kloge" siger jo at motion kan have en anti depressiv/forebyggende effekt og jeg tror fuldt ud på den påstand. Tror meget på at mine løbeture er med til at holde mig kørende :smile:

Øv hvor en kedelig situation med de lejligheder :nonono: jeg håber snart du får solgt, så du kan komme videre og leve "normalt" igen. Det er da bare vildt irriterende at være i den situation.

13 mdr er også lang tid men det er svært lige nu med krisen og det hele. Som du selv siger, så ser det nu ud til at det letter lidt og købelysten så småt vender tilbage. Det er godt.

Du får da løbet som en gal Tulle. Jeg gætter på skaderne er væk for nu ?

PB

Link to comment
Share on other sites

Øv hvor en kedelig situation med de lejligheder :nonono: jeg håber snart du får solgt, så du kan komme videre og leve "normalt" igen. Det er da bare vildt irriterende at være i den situation.

13 mdr er også lang tid men det er svært lige nu med krisen og det hele. Som du selv siger, så ser det nu ud til at det letter lidt og købelysten så småt vender tilbage. Det er godt.

Du får da løbet som en gal Tulle. Jeg gætter på skaderne er væk for nu ?

PB

Tjah det lysner, men det går stadig sværest med de små 1v´er så det kan have lange udsigter endnu desværre. Og det der faktisk er det værste er at man ikke har nogen tidshorisont.... havde man bare kunnet sig til sig selv: "2 mdr mere så er det slut". Men den slags har jeg opgivet for mange måneder siden :wacko:

Men som sagt, løbet er en stor medvirkende faktor til at holde mig oppe mentalt!! Og der har 7-9-13 ikk været noget siden jeg gik til fys i foråret :bigsmile: Og håber det varer ved nu hvor jeg begynder at øge træningsmængden :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Løb torsdag d. 27/8:

distance: 9,13 km.

tid: 46.18 min.

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 188

kcal: 565

Hopla så kom der en ny PR i hus med 5.04 min/km på ture over 7 km :firebounce: Stod og kiggede I form bladet igennem på arbejde i går og faldt over en artikel af Chris McD om at presse sig selv af og til for ikke at stå i stampe med træningen og den lå og rumsterede i baghovedet så den fik fuld gas i aften og med absolut tilfredsstillende resultat :biggrin:

Og afledt af læsningen af I form så dukkede et spørgsmål lige op: hvad blev der mon af den engang så famøse Claus Styker? :w00t: Render han mon rundt et sted derude og leder efter sin fedtforbrændingszone? :tongue:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Joggin lørdag d. 29/8:

distance: 11,94 km.

tid: 72.17 min.

avg :heartpump: : 162

max :heartpump: : 169

kcal: 795

Jogging søndag d. 30/8:

distance: 6,34 km.

tid: 36.31 min.

avg :heartpump: : 156

max :heartpump: : 164

kcal: 378

Stik modsat torsdag var det ikke just tempo der prægede weekendens ture :blush: Har ikke været helt oplagt nogen af dagene, primært da denne weekend er de første fridage jeg har haft efter 17 dages arbejde i streg :sleepy: Men hovedsagen var også at jeg kom afsted :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hopla så kom der en ny PR i hus med 5.04 min/km på ture over 7 km :firebounce: Stod og kiggede I form bladet igennem på arbejde i går og faldt over en artikel af Chris McD om at presse sig selv af og til for ikke at stå i stampe med træningen og den lå og rumsterede i baghovedet så den fik fuld gas i aften og med absolut tilfredsstillende resultat :biggrin:

Og afledt af læsningen af I form så dukkede et spørgsmål lige op: hvad blev der mon af den engang så famøse Claus Styker? :w00t: Render han mon rundt et sted derude og leder efter sin fedtforbrændingszone? :tongue:

Ov ja, Claus Styker... det er længe siden jeg har hørt hans navn nævnt....

En hurtig googlen på hans navn afslører, at han for nogle år siden havde en noget uheldig omgang med mindreårige piger (13-14 år) og det fik han en fægselsdom for :crazy:

Jeg kan godt forstå han derefter ikke har ønsket at være så synlig i medierne. Det har nok heller ikke været så nemt at finde noget der ville samarbejde med ham...

Link to comment
Share on other sites

Ov ja, Claus Styker... det er længe siden jeg har hørt hans navn nævnt....

En hurtig googlen på hans navn afslører, at han for nogle år siden havde en noget uheldig omgang med mindreårige piger (13-14 år) og det fik han en fægselsdom for :crazy:

Jeg kan godt forstå han derefter ikke har ønsket at være så synlig i medierne. Det har nok heller ikke været så nemt at finde noget der ville samarbejde med ham...

Nåh ja, der er da egentlig en klokke der ringer med det med de mindreårige :w00t: Klamme stodder!!! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Løb tirsdag d. 1/9:

distance: 11,22 km.

tid: 62.06 min.

avg :heartpump: : 167

max :heartpump: : 185

kcal: 734

Følte mig noget slatten da jeg skulle afsted, men det forsvandt ret hurtigt :w00t: Havde egentlig bare sat snuden op efter en 9 km tur, men da benene bare ville derudaf blev turen så lige forlænget :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hov så er jeg igen kommet lidt bag ud med opdateringer :rolleyes:

Jogging onsdag d. 2/9:

distance: 5,75 km.

tid: 32.56 min.

avg :heartpump: : 156

max :heartpump: : 170

kcal: 341

Jogging fredag d. 4/9:

distance: 9,15 km.

tid: 51.01 min.

avg :heartpump: : 163

max :heartpump: : 173

kcal: 567

Jogging søndag d. 6/9:

distance: 6,32 km.

tid: 34.58 min.

avg :heartpump: : 164

max :heartpump: : 175

kcal: 394

Efter 3 dages weekend var jeg gået så meget i slow motion at jeg nær aldrig var kommet afsted denne aften :blush:

Løb mandag d. 7/9:

distance: 9,15 km.

tid: 47.01 min.

avg :heartpump: : 171

max :heartpump: : 190

kcal: 580

Rigtig god tur hvor tempoet bare blev hurtigere og hurtigere. Rakte dog ikke helt til en ny pr, var nok en smule for sløv i starten :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løb onsdag d. 9/9:

distance: 7,4 km.

tid: 38.21 min.

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 185

kcal: 468

En tur der var lidt præget af stress da den skulle plottes ind i de 3 timer der var fra jeg fik fri til der skulle holdes personalemøde :wacko: Og syntes det gik helt elendigt på turen, kroppen føltes bare mat og der var modvind 2/3 af vejen (og ja der var da egentlig mange ting i vejen i dag :innocent: ) men kunne så efterfølgende konstatere at tiden var ganske hæderlig med 5.11 min/km så hvad brokker jeg mig over? :tongue:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share