Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Ma petit Trunte,

er vel ankommet til Oxford, trods store problemer pga oversvoemmelser i omraadet.

Vejret er som saedvanligt i England skitzofrent - 25 grader det ene oejeblik, regnskyl naeste oejeblik. Sad i gaar eftermiddags paa Kings Arms,

den originale, og noed solskin med en oels, og saa graduation ceremony fra Bodleian biblioteket. Det er en surreel oplevelse at gaa ud fra

hotellet, og saa vare blandt saa flot arkitektur og saa gammel historie.

Har en masse soede kolleger, og det gaar da ogsaa udemaerket, men der er godt nok forskel paa arbejdsmarkedet i Danmark og England. Det virker som om der er en del cowboyderi her, hvor det er almindeligt accepteret at arbejdsgiveren finder paa sine egne regler, og ikke bliver straffet, saa laenge han/hun holder sig inden for en vis graense...

Haaber du passer godt paa min lejlighed, og at rotterne har det godt.

Pas paa dig selv,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Heeey Tulletøsen :bigsmile:

Naaajs to see you back :bigsmile: Og med store mål, ser jeg :devil:

- jeg skal nok holde øje med dig fra min arbejdsplads, hvis du en dag får forvildet dig over i din fjernere ende af Stadsgraven (iøvrigt også min løberute for det meste !)

krams

/ :sun:

VIVSEN :w00t: :4thumbup:

Tak for hilsen :smile: Det er forbi dit arbejde jeg løber når det sker, hvilket ikke er gået helt planmæssigt siden sidste mandag... Det er en spændende udfordring at få overladt stationen, men f##k hvor er der meget pludselig at holde styr på, "har jeg nu husket det og det og det og det og...." :wacko::wacko::wacko: Har simpelthen været så mentalt smadret hver dag at jeg ikke har haft overskud til at sparke mig selv ud af døren, men så var det jo heldigt jeg startede op med 5 uger af tage af i programmet :wink:

Ma petit Trunte,

er vel ankommet til Oxford, trods store problemer pga oversvoemmelser i omraadet.

Vejret er som saedvanligt i England skitzofrent - 25 grader det ene oejeblik, regnskyl naeste oejeblik. Sad i gaar eftermiddags paa Kings Arms,

den originale, og noed solskin med en oels, og saa graduation ceremony fra Bodleian biblioteket. Det er en surreel oplevelse at gaa ud fra

hotellet, og saa vare blandt saa flot arkitektur og saa gammel historie.

Har en masse soede kolleger, og det gaar da ogsaa udemaerket, men der er godt nok forskel paa arbejdsmarkedet i Danmark og England. Det virker som om der er en del cowboyderi her, hvor det er almindeligt accepteret at arbejdsgiveren finder paa sine egne regler, og ikke bliver straffet, saa laenge han/hun holder sig inden for en vis graense...

Haaber du passer godt paa min lejlighed, og at rotterne har det godt.

Pas paa dig selv,

Niske

Ohhh le grand charmeur :tongue:

Dejligt at du har det godt :bigsmile:

Du kan tro rotterne og jeg passer godt på biksen, marsvinene måtte da godt gnave små huler i panelerne ikk? :tease: :4whistling: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Joggetur søndag d. 5/8:

Tid: 33.52 min.

avg :heartpump: : 184

Max :heartpump: : 193

Kom for sent afsted, det var aaaaalt for varmt at være ude i og pulsen gik da også helt amok. Men midt i min hektiske standin-for-chefen-periode var det alligevel et dejligt afbræk selvom jeg en enkelt gang på turen måtte stoppe for at besvare et opkald fra arbejde... vist første gang nogensinde jeg har haft telefon med på løbetur :unsure::smile:

Link to comment
Share on other sites

På tide med lidt opdatering!!!

Løb tirsdag d. 7/8:

distance: ca. 5,5 km

tid: 32.08 min.

avg :heartpump: : 171

max :heartpump: : 181

Løb fredag d. 10/8:

distance: ca. 5,5 km

tid: 32.01 min

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 178

Begge ture på samme rute, en perfekt lille tur jeg har fundet som var lige til at overkomme midt i al arbejds stresset :4thumbup: Det er så ovre nu, chefen er tilbage i morgen! Begge ture tog jeg ved 21-tiden hvor temperaturen var så tilpas som den næsten kunne blive, kan også se på pulsen den er meget mere fornuftig end de andre ture jeg har taget den sidste tid. Faktisk lå den så godt at jeg kunne trække vejret gennem næsen det meste af tiden fremfor at løbe med åben mund og hive efter vejret :wootdance: Nu er det også ved at være tid til at komme i gang med programmerne :firebounce:

Lørdag d. 11/8:

Så var dagen oprandt for at komme på rygestopkursus :w00t: Jeg må indrømme jeg var meget skeptisk, hvordan skulle et 5 timers foredrag med indlagte rygepauser kunne hjælpe nogen??? Men jeg blev godtnok overrasket. Vi havde en super instruktør som formåede at holde en fanget med en sjov måde at fremlægge tingene på med både tale og mimik. Og de ting han kom med... Han ramte så mange ting som man jo godt ved, men at få dem fremlagt her gjorde ligesom bare et eller andet!!! Jeg havde ikke troet at jeg efter 5 timer kunne gå fra et kursus som dette og faktisk føle at jeg ikke havde lyst eller trang til cigaretter :unsure: Det hjælper nok også at man i forvejen gerne vil holde, men alligevel!!! Selv min chef der har røget i 32 år virkede til at være omvendt :dropjaw: I løbet af ugen var jeg faktisk ved at overveje at melde fra, trængte bare sådan til at holde weekend, men hvor er jeg glad for jeg ikke gjorde det for nu er jeg sikker på mit liv uden de store problemer bliver røgfrit én gang for alle!

:alright::alright::alright::alright::alright:

Link to comment
Share on other sites

Løb d. 13/8:

distance: ca. 5,5 km

tid: 30.28 min.

avg :heartpump: : 167

max :heartpump: : 180

Programmet lyder på 4 km første dag og 6 km anden dag i uge 1, men tager to gange min nye favorit tur her i stedet :smile: Endnu en super tur, kan komme helt i tvivl om pulsuret er i stykker, men jeg er vel enten kommet i bedre form eller også er det det nedsatte kulilte niveau i kroppen der spiller ind :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Løb d. 15/8:

distance: ca 5,5 km

tid: 29.00 min

avg :heartpump: : 166

max :heartpump: : 175

Ok det er så sygt hvad der sker med min puls i forbindelse med lide køligere vejr, men så sandelig også den nu stort set ikke eksisterende rygning :4jumpy: Synes det er så fedt!!! :firebounce: Har dog (må jeg indrømme) givet mig selv lov til at ryge på lørdag hvor jeg skal til chefens bryllup, så vidt jeg har forstået er der ca 5 ud af 40 gæster der ikke ryger... men det er jo ikke sikkert jeg har lyst at ryge når vi når dertil :shades:

Link to comment
Share on other sites

Misykket forsøg på løb d. 18/8:

Ville have løbet i går, men gik næsten lige i brædderne da jeg kom hjem, Edeka havde fucket i vores ordre og sendte dobbelt så mange varer som vi havde bestilt så der blev knoklet igennem på arbejde :devil:

I dag stod jeg så tidlig op og tog afsted. Da jeg kom over på fælleden gik det op for mig at jeg havde glemt at tage min atsmaspray inden jeg gik ud af døren :4slap: Nå det var for sent at gøre noget ved. Da jeg så fik gang i benene gjorde det ondt på indersiden af venstre læg :blink: Og så må jeg have ligget forkert i nat for kort efter begyndte det at jage lige over lænden hver gang jeg tog et skridt... så var det ligesom at jeg tænkte at så kan det BIIIIIIIP også være ligemeget :4ranting: Og jeg gik hjem. For lige at sætte prikken over i´et på denne dumme start på dagen så kom jeg tilbage og kunne konstatere at den vask jeg havde sat over ikke var startet og nogen havde pillet mit tøj ud af maskinen. Og der lå det så og grinede af mig, lige så tørt og ildelugtende som da jeg lagde det i maskinen... Ja ja der er kun en ting at sige: dagen kan kun blive bedre nu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja der er kun en ting at sige: dagen kan kun blive bedre nu :wink:

Og det blev den!!! :4thumbup: Det blev en super dag til chefens bryllup :wub::cry3::flowers: Startede dog med en lille udfordring. Havde slet ikke tænkt videre at vi skulle i kirke. Da vi så skulle ind stivnede jeg totalt. Kirken mindede så meget om det kapel min mor blev bisat fra i december at jeg var lige ved at vende om og springe kirke delen over. Men fik samlet mig selv og det var faktisk godt at gøre det, face your fear :superman: Efterfølgende var der så en fantastisk god og hyggelig fest :wootdance:

Var hjemme omkring 02.30, havde fået lidt at drikke, men ikke mere end at jeg bare var i godt humør. Søndag kunne jeg så godt mærke at det er et par år siden jeg var "queen of the night", hvor var jeg bare smadret!!! Det var jeg også stadig i går så først i dag kom der gang i benene igen...

Løb d. 21/8:

distance: ca 5,5 km

tid: 28.55 min.

avg :heartpump: : 174

max :heartpump: : 185

Kroppen er vist ikke helt ovenpå endnu :wink: Og så skal jeg have gang i længere ture nu, har stadig en 10 km tilgode fra sidste uges plan :blush:

Link to comment
Share on other sites

God fornøjelse med rejsen frem mod marathon! Det skal du nok nå - det bliver for fedt :bigsmile::superman:

Takker :bigsmile: Men bliver nok aldrig helt så hardcore løber som dig :wink::devil::superman:

Løb d. 23/8:

distance: ca. 7,5 km.

tid: 43.33 min.

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 180

Jeg var ellers lang tid om at komme afsted! Kunne ikke helt tage mig sammen, men da jeg så kom afsted var det bare en super tur. Fra at være uoplagt gik jeg til bare at løbe afsted uden at føle træthed eller noget, så superfedt!!! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ellers lang tid om at komme afsted! Kunne ikke helt tage mig sammen, men da jeg så kom afsted var det bare en super tur. Fra at være uoplagt gik jeg til bare at løbe afsted uden at føle træthed eller noget, så superfedt!!! :firebounce:

Det er bare de SUPERfedeste ture, når man næsten ikke kan slæbe sig afsted - og så ender med nærmest at flyve afsted med gode ben hele vejen :w00t: :4thumbup:.

Det ser rigtig godt ud med "løberiet" :superman:!

Link to comment
Share on other sites

Det er bare de SUPERfedeste ture, når man næsten ikke kan slæbe sig afsted - og så ender med nærmest at flyve afsted med gode ben hele vejen :w00t: :4thumbup:.

Det ser rigtig godt ud med "løberiet" :superman:!

Yep yep yep de ture er fantastiske :4thumbup:

Får da efterhånden løbet lidt, men synes aldrig helt det går efter planen... nu skulle jeg have været afsted i går men så var det jo lige at jeg blev ringet op halv tolv at ham der skulle møde på arbejde kl 11 ikke var dukket op. Så et styk eftermiddagsvagt til Anette, værsgo :dry: Og med åbnevagt i dag og dermed et vækkeur der ringer 03.30 var løb ikke det der stod højest på prioriteringslisten da jeg kom hjem i går aftes :wink: Jeg har så fået en fridag i morgen i stedet!!! Her til aften fik jeg så lavet en gentagelse af torsdags tur, ikke den store begejsring da jeg skulle afsted, men igen et par ben der ville mere end forventet :alright:

Løb d. 27/8:

distance: ca. 7,7 km (lagde lige en xtra vej til)

tid: 44.10 min.

avg :heartpump: : 175

max :heartpump: : 184

Pulsen er lidt høj og så må jeg jo lægge kortene på bordet, total nedtur... jeg er faldet i med cigaretterne :4ranting: :newtongue::cry3: Og jeg HADER det!!! Så skal lige have tilmeldt mig et af de gratis genopfriskningskurser hos Easyway hvis ikke jeg får stoppet igen selv!!!

Link to comment
Share on other sites

Pulsen er lidt høj og så må jeg jo lægge kortene på bordet, total nedtur... jeg er faldet i med cigaretterne :4ranting: :newtongue::cry3: Og jeg HADER det!!! Så skal lige have tilmeldt mig et af de gratis genopfriskningskurser hos Easyway hvis ikke jeg får stoppet igen selv!!!

Hej Tulle

:cry: Det var da lidt surt.

På den anden side har jeg hørt om andre meget seje mennesker, der skulle prøve et par gange før det lykkedes :4whistling:

Det skal også nok lykkes for dig og husk at din løbeform og kondition bliver meget bedre når du lægger cigaretterne på hylden :devil:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen skam i at falde i. Vi fejler alle på forskellige punkter i vores liv. Om det er kager, smøger eller andet så er alle faldet i. Det vigtigste er at du kommer tilbage igen og ikke betragter det som en alt eller intet strategi. Det er bedre at være røgfri 29 dage om måneden og så nuppe en 1 dag med røg end hvad du hidtil har præsteret i dit liv. Op på hesten igen og tillad dig selv at fejle fra tid til anden.

Alle har en dæmon de kæmper med og engang imellem vinder den. Så længe du er bevidst om det og ikke lader den sejre hver gang, så har du allerede vundet meget. Der er mange er lader deres dæmon vinde hver gang og du har selv været et offer for det. Sig "fuck dig" til din dæmon og kom så videre i kampen. Den stopper aldrig og du kan ikke vinde hvert eneste slag, men krigen (dit liv) kan du vinde og tage kontrol over.

Dette indlæg skal ikke ses som et frikort til ubegrænset rygning, men som en tilladelse til at fejle engang imellem. Du er kun et menneske.

P.S. Min dæmon er alkohol

Link to comment
Share on other sites

Hej Tulle

:cry: Det var da lidt surt.

På den anden side har jeg hørt om andre meget seje mennesker, der skulle prøve et par gange før det lykkedes :4whistling:

Det skal også nok lykkes for dig og husk at din løbeform og kondition bliver meget bedre når du lægger cigaretterne på hylden :devil:

- Marianne.

Ja det er noget røv :moon:

Men ja der er jo masser af seje beviser på folk der har holdt ud trods et par smuttere :wink: Jeg tror heller ikke at jeg skulle være det eneste menneske her i verden der ikke kan gøre det her :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen skam i at falde i. Vi fejler alle på forskellige punkter i vores liv. Om det er kager, smøger eller andet så er alle faldet i. Det vigtigste er at du kommer tilbage igen og ikke betragter det som en alt eller intet strategi. Det er bedre at være røgfri 29 dage om måneden og så nuppe en 1 dag med røg end hvad du hidtil har præsteret i dit liv. Op på hesten igen og tillad dig selv at fejle fra tid til anden.

Alle har en dæmon de kæmper med og engang imellem vinder den. Så længe du er bevidst om det og ikke lader den sejre hver gang, så har du allerede vundet meget. Der er mange er lader deres dæmon vinde hver gang og du har selv været et offer for det. Sig "fuck dig" til din dæmon og kom så videre i kampen. Den stopper aldrig og du kan ikke vinde hvert eneste slag, men krigen (dit liv) kan du vinde og tage kontrol over.

Dette indlæg skal ikke ses som et frikort til ubegrænset rygning, men som en tilladelse til at fejle engang imellem. Du er kun et menneske.

P.S. Min dæmon er alkohol

Hej Freeze, velkommen i loggen :bigsmile:

Nej det er selvfølgelig ikke verdens undergang, men lidt noget øv alligevel... nu gik man lige og følte sig så sej :wootdance: Jeg ved ikke om jeg kan komme tilbage alene så jeg har tilmeldt mig et genopfrisker kursus hos Easyway lørdag d. 15/9, før kunne jeg ikke komme med da alle andre ligger på hverdage omkring middag. Jeg har nok brug for at høre tingene fra første kursus igen for da jeg gik derfra var jeg helt ovenpå... men det gik nok tabt efter jeg røg ligesom stort set alle andre til bryllupet sidste lørdag.. Men jeg vil selvfølgelig selv forsøge at kæmpe mod nikotindjævlen frem til kurset :devil:

Alkohol skriver du... sådan en havde jeg også engang, og den er da fuldstændig væk den dag i dag så det burde cigaretterne også være i fremtiden :4thumbup:

Kommer der forresten ikke gang i din log igen? Jeg mangler lidt inspiration til ny musik i min samling :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Lille opdatering: der er ikke sket noget denne uge på motionssiden :blush: Der har været to gange sygemelding på arbejde så torsdag var jeg den heldige vinder at i alt 15 timer samt den ekstra tid der har været behov for de andre dage. Og så er jeg blevet lidt snottet og har begyndende ondt i halsen :ill: Og ingen grund til at udfordre skæbnen, vores chef skal, ligesom alle de andre chefer og trainees, på et uges kursus. Så der er ikke tid til at jeg kan ligge syg så træning er på standby og jeg er på the, halspastiller og tiltrængt hvile her i weekenden og til jeg føler mig fit for fight igen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Stadig ingen træning. Men får lige lyst til at smide et spørgsmål i loggen...

Skal man ikke være en helt speciel type idiot når man melder sig syg på sit arbejde i weekenden og så:

1) Tager i byen lørdag nat og vælger at gå det ene eneste sted den ene af souscheferne på ens job altid går i by, &

2) Lader sig forevige på et billede til dkbn???

Ja jeg spørger bare... vi har ihvertfald en medarbejder mindre ansat nu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Stadig ingen træning. Men får lige lyst til at smide et spørgsmål i loggen...

Skal man ikke være en helt speciel type idiot når man melder sig syg på sit arbejde i weekenden og så:

1) Tager i byen lørdag nat og vælger at gå det ene eneste sted den ene af souscheferne på ens job altid går i by, &

2) Lader sig forevige på et billede til dkbn???

Ja jeg spørger bare... vi har ihvertfald en medarbejder mindre ansat nu :wink:

DYBT GODNAT... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

DYBT GODNAT... :laugh:

Og det bliver så værre endnu.. Natten til i går har der været indbrud på stationen, ALT hvad vi havde af cigaretter og tobak var fjernet!!! Kontoret var raseret og vores harddisc med overvågning var væk... så er det man mens man står og bare kigger på ødelæggelserne har mest lyst til at smide sin nøgle med ordene "jeg siger op" :nonono:

Gad vide om jeg engang i år 2020 får tid til at træne til marathon :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Stadig ingen træning. Men får lige lyst til at smide et spørgsmål i loggen...

Skal man ikke være en helt speciel type idiot når man melder sig syg på sit arbejde i weekenden og så:

1) Tager i byen lørdag nat og vælger at gå det ene eneste sted den ene af souscheferne på ens job altid går i by, &

2) Lader sig forevige på et billede til dkbn???

Ja jeg spørger bare... vi har ihvertfald en medarbejder mindre ansat nu :wink:

OMG, hvor dum har man da lov til at være??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Du har det ikke nemt. :smile:

Ok, det er jo så også en ret tydelig designfejl i det overvågningssystem, at man ved at bryde ind kan tage "beviserne" med sig. :wink:

Ja eller også skal man kende stationen da der også står diverse andre harddiske til styring af kassesystem osv og ingen af dem var rørt overhovedet :dry:

Men hvis nogen på amager eller bare i hovedstadsområdet får tilbudt større partier cigaretter eller en stor sort harddisc er man meget velkommen til at give mig et tip :wink:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Jeg har opgivet at finde ud af det for synes at hver gang man tænker at så kan man ikke blive dummere så kommer der nogen og sætter nye standarder :tongue:

Jeg har lovet ikke at sladre, Tuls.... :tongue:

Her gaar alt som det plejer - har fundet et godt sted at bo i York, naar jeg flytter paa soendag.

Tak for brevene - det brune brev var bare en undskyldning, og en tilbagetraekning af krav, og ham Bandit-Henrik Haandvaerker har faaet et paent "farvel-og-tak" brev, og "vil du mere, saa faa den advokat du truer med til at kontakte mig".... Regner ikke med at han skriver mere.

Husk at der er ny adresse fra mandag af, saa du maa endelig ikke sende noget foer jeg har faaet den nye adresse.

Haaber du hygger dig paa arbejdet.... :laugh:

Hils rotterne,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share