Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Nej se nu, jubilæerne vælter jo ned over mig. I mandags 10 år som mol medlem og tirsdag blev loggen 5 (on/off aktive) år :omg:

Træning siden sidst:

Tirsdag d. 3/7:

MorgenPW/jog 6,62 km.

Aftengåtur i roligt tempo 4,92 km.

Onsdag d. 4/7:

HST uge 4, dag 6.

Aften: joggetur 6,52 km.

Torsdag d. 5/7:

HST uge 5, dag 1.

Første dag dag i 5 reps som jeg delvist har konverteret til 8 rep og kører så 5 rep de sidste to uger hvor jeg ikke kører excentrisk.

Til aften lidt rastløs trasken rundt ude i den lune aftenluft en times tid :walking: Har nu været sygemeldt 7 mdr og de sidste 2 bare ventet på at komme i gang med noget behandling der er vurderet som værende det rette til mig (som jeg vil uddybe en anden dag!). Men fik opkald i dag om at der nu er plads til mig og jeg skal starte op d. 20. Det er selvfølgelig positivt, men samtidig bliver jeg bange, spændt, nervøs osv på én gang så har godtnok svært ved at slappe af i aften :hmmm:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage på min "rigtige" computer :bigsmile:

Der er både blevet trænet og holdt et par ufrivillige off dage!

Fredag d. 6/7:

HST uge 5, dag 2.

Lørdag d. 7/7:

Var styrketræningsfri og blev til en gang morgencardio. 6,76 km. PW/jogging.

Søndag d. 8/7:

HST uge 5, dag 3.

Aftencardio 5,06 km.

Mandag d. 9/7:

Morgencardio 5,38 km.

HST uge 5, dag 4. I dag op på 50 kg bænk som jeg holder på de planerede 5 rep, kørte dog 5 set som lige præcis var overkommelige :alright:

Tirsdag d. 10/7 + onsdag d. 11/7:

Blev der ikke trænet styrke eller cardio. Følte jeg havde kørt lidt på pumperne siden lørdag og i dag følte jeg mig fuldstændig kraftesløs, træt og havde kvalme og hovedpine. Udover det havde humøret også været lidt nedadgående og tirsdag og onsdag var den helt gal. Så gal at jeg oplevede at gå på gaden tirsdag og ikke kunne holde tårerne tilbage uden at vide præcis hvad jeg græd over :blush:

Onsdag var jeg fortsat plaget af hovedpine og træthed. Så udover en tur til gentofte til forberende samtale med en af de kommende behandlere skete der ikke mere denne dag.

Torsdag d. 12/7:

I bedring med både humør og energi :smile:

Morgen 6,47 km PW/jog.

Aften en rolig gåtur.

Fredag d. 13/7:

Back in buisness!!! HST uge 5, dag 5.

Havde i dag den aldeles tvivlsomme ære at blive dagens offer for centrets "Mr Know it all, and really wants to share" :dry: Er ellers lykkes mig længe at undgå ham, men i dag gik den så ikke længere. Kunne ligefrem fornemme hvordan jeg blev "udvalgt" allerede da jeg stod og varmede op på crosstrainer. Og no surprise, da jeg gik ned og statede med DL kom han ned og satte sig på en bænk og kiggede på og hoppede med det samme til da jeg skulle sætte vægt på efter opvarmningsset og fik :4thumbup: mellem mine 102,5 kg reps og ros for at køre dl uden straps. Her kunne jeg jo så blot fortælle ham jeg kun bruger straps i dl når jeg maxer.

Så skulle jeg squatte. Her blev han så heldigvis lidt optaget af at køre BOR. Men ikke mere optaget end han kunne fortælle han selv foretrækker at køre squat med en smallere benstilling end den jeg kører med. Øhhh nå :eh:

Det er jo ikke fordi jeg har noget imod at snakke med andre folk i centret, men orker bare ikke de der typer der har mere travlt med alle andres træning, komme med tips man ikke har bedt om osv.

Slap så væk, men stødte senere på ham nede ved håndvægtene hvor han var ved at belære en gut om hvordan han burde curle. Gutten sagde tak til Mr know it all så lidt får han da ud af sine anstrengelser :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 14/7:

Morgentur pw/jog 4.29 km.

HST uge 5 dag 6. Ikke rigtig noget at bemærke.

15 min interval på crosstrainer.

Søndag d. 15/7:

HST uge 6, dag 1. Kørte udover programmet lidt chins og pullups m elastik support. Det må være næste projekt når jeg har kørt HST igennem, nu vil jeg kunne lave pullups. Og lave chins igen som "i mine unge dage" hvor jeg kom op på at kunne køre 10 i streg :4sport:

Aftentur pw/jog 5,69 km.

Mandag d. 16/7:

Morgentur pw/jog 6,82 km.

Aftengåtur 5,03 km. Roligt tempo.

Tirsdag d. 17/7:

HST uge 6, dag 2. Det var ikke rigtigt min dag :nonono: Først skulle jeg fra 50 til 52,5 kg i bænk. Det blev til to (tunge) set og gik så ned på 50 kg. Der fik jeg et set og så 4+1 rep. Så gad jeg ikke det mere. Skulle fra 16 til 18 kg i inc db press, de 16 har ikke været noget problem, men også her svigtede kræfterne så det blev til 2 set m de planlagte 8 rep, et set på 6 rep og et "straf set" m 8 x 16 kg :4whip:

Resten af træningen kørte heldigvis ok.

Aftentur pw/jog 5,16 kg.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke noget med du havde været en tur forbi en fys og fået nogle stræk og øvelser til nakken til minimere spændingshovedpiner?

Det kunne jeg godt være lidt nysgerrig på :)

Jo har lige gået 1½ måneds tid hos en fys og fået massage. Jeg fik en øvelse han anbefalede mig at lave. Går ud på man trækker hovedet tilbage og laver dobbelthage. Man skal være obs på at trække lige tilbage og ikke begynde at skubbe hagen ned mod brystet som jeg synes man nemt er tilbøjelig til! Den fik jeg da han sagde jeg havde en let hold i nakken.

Mht hvad man ellers kan gøre v spændinger ved jeg ikke, jeg har dem desværre kronisk, har gået v fys flere omgang og også prøvet akupunktur. Afsluttede v fyssen for 5 uger siden da han var i bund med infitrationerne. I tirsdag var jeg v lægen igen pga hovedpine :dry: Lægen anbefalde mig (bryst)svømning så det skal jeg til at i gang med at prøve! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt nye opdateringer...

Onsdag d. 18/7:

En lille 3,5 km morgenPW.

HST uge 6/3. Ikke noget at bemærke.

AftenPW 6,33 km.

Torsdag d. 19/7:

HST uge 6/4. Bryst/skulder/triceps dag. Blev på 50 kg i bænken, lidt øv men ok styrken er stadig væsentligt forbedret de seneste mdr :alright: og lavede efterfølgende både vægt, set og rep pr i ét i mili med 5 x 5 x 31 kg!!!

AftenPW 6,11 km.

Fredag d. 20/7:

21 km transportcykling. Og det var hvad det blev til i dag.

Lørdag d. 21/7:

HST uge 6/5. Sidste ryg/ben/biceps dag i min improviserede 8 rep cyklus. God dag, masser af power! :cooldance:

Aftenjoggetur 5,44 km.

Link to comment
Share on other sites

Så fløj der lige en uge mere forbi næsen på en :rolleyes:

Søndag d. 22/7:

HST uge 6/6. Delt op af en biketime imellem, der var en tour de france event time. Efter næsten to mdr pause var det rart at være tilbage på en spinningcykel :bike:

AftenPW 6,21 km.

Mandag d. 23/7:

Morgentur i let tempo, 5,09 km.

HST uge 7/1. Første dag i 5 rep så det blev lidt tungere. Og havde samtidig den tungeste dl dag i programmet 5 x 107,5 kg. Ikke så meget power som jeg kunne ønske, men det gik.

AftenPW/jog: 5,46 km.

Tirsdag d. 24/7:

Morgenløbetur, 5,7 km.

AftenPW: 6,96 km.

Onsdag d. 25/7:

MorgenPW/jog: ca 5,7 km (gik lidt ged i start og stop da turen kombineredes med stop i supermarked :4slap: )

HST uge 7/2.

AftenPW: 5,44 km.

Torsdag d. 26/7:

HST uge 7/3. Var tidligt på færde, kl 7.15, men det gik overrasekende godt. Ved af erfaring at min krop topper træningsmæssigt lige omkring middag!

Derefter cykling til/fra Gentofte ca 30 km.

Eftermiddagen blev tilbragt i gården med høj sol, selskab af gode naboer og lidt kold hvidvin. Var helt groggy da jeg kom op sidst på eftermiddagen så ingen aftentur denne dag :wink:

Fredag d. 27/7:

En morgenløbetur (kl 6.05 :freaked: ), 25 min. Distancen har jeg ikke tjek på da jeg brugte polaren på denne tur.

Senere 15 km cykling.

Lørdag d. 27/7:

HST uge 7/4. Ville egentlig have trænet tidligt og kørt med på biketime kl 10, men efter at have været tidligt oppe i går og først kunnet sove omkring midnat så kunne jeg godt mærke min krop ikke var klar til at stå op kl 7 i morges!!! Så i stedet kørte jeg i morgens dødløft og squat sammen med bryst/skulder/triceps programmet i dag. Så skal jeg ikke stresse for at nå det før den bike time jeg så vil hoppe på i mogen i stedet :4thumbup:

Sluttede træningen af med 20 min interval på crosstrainer.

AftenPW: 5,31 km.

Og nu godnat derude :sleeping::smile:

Link to comment
Share on other sites

Opdateringer på træninger siden sidst:

Søndag d. 29/7:

HST uge 7/5

Bikefit tour event time :bike:

Aftenpw 5,54 km.

Mandag d. 30/7:

HST uge 7/6

30 min. cross trainer (forsøger mig med cardio i forlængelse af træning i stedet for morgenpw på disse dage, lidt kortere tid og lidt højere puls).

Aftenpw 5,59 km.

Tirsdag d. 31/7:

Morgenpw 6,67 km.

Aftengårtur, jævnt tempo 4,61 km.

Onsdag d. 1/8:

HST uge 8/1

25 min crossover

Var også sidste dag i DL cyklus, en let dag med 10 x 80 kg. Under første løft mærkede jeg et let jag i ryggen. Mærkede efter og prøvede næste løft og det var ikke værre end jeg kunne fortsætte og gjorde hst programmet færdigt også samt cardioen.

Efter træning gik jeg hjem og fik endelig taget hul på færdiggørelse af et projekt der har været hængeparti længe. Slæbte køkkendør ned fra 3. sal til kælderen og arbejdede ca 3 timer med at skrabe maling af og pudse den ned.

Så en aftenpw på 6,29 km (stærkt plaget af skinnebensbetændelse igen :4ranting: ).

Og nu sidder jeg så og venter på at skulle til kiropraktor kl 11.30. Var heldig at finde en der kunne tage mig i dag, for hvor har jeg haft ondt i nat og i dag! Det var nok ikke særligt smart at træne videre efter det med ryggen og efterfølgende arbejde med døren. Er meget nervøs for om jeg har fået en gang facet syndrom som jeg også prøvede for 9 år siden. Bliver jeg mon nogensinde klogere? :4slap::wacko::blink::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

En opfølgning på ryg problemet fra torsdag:

Kom ud til kiropraktoren som kunne konstatere at det ér et facet syndrom jeg har reddet mig, æv! Derudover fik jeg at vide jeg genrelt har en meget hård og spændt brystryg. Fik tre knæk i ryggen og to i nakken (en til hver side da jeg også er så spændt der). Og hvad sker der lige for "nu slapper du bare helt af så kommer der et tryk når du ånder ud" jamen så kan jeg da virkelig slappe af når jeg ved præcist hvornår det ubehagelige kommer :4jumpy::tongue: Men det gik og jeg fik at vide jeg gerne skulle holde mig i gang til jeg skal derud igen mandag med det jeg kan uden det gør ondt.

Og har da også fundet alternativer, men må indrømme at det er MEGA bittert at gå ned med denne skade ligesom jeg starter op på sidste uge i HST og allerede var begyndt at glæde mig big time til ny DL max test :cry3: Nå må se hvornår jeg kan komme i gang igen og se om ikke jeg kan starte hvor jeg slap!

Og så til min skades træning!

Torsdag d. 2/8:

8,5 km. joggetur. Lyder måske lidt voldsomt ovenpå nyopstået skade og kiro tidligere på dagen, men fulgte pænt hans formaninger om at være obs på evt smerte/ubehag og det var der intet af så fik vist løbet lidt frustrationer ud :rolleyes:

Fredag d. 3/8:

Svøming, 1500 meter + lidt ekstra baner (kom et par gange i tvivl om hvor langt det var jeg var nået så gik tilbage til det sidste antal jeg var sikker på :hmmm: ).

Ja så fik jeg endelig gang i det svømning, turen hjem fra kiro bragte mig lige forbi sundby bad og fik tjekket tider og priser.

Det er omkring 6 år siden jeg sidst har været i en svømmehal/pool, men min badedragt passede stadig. Mine svømmebriller har så til gengæld i mellemtiden glemt de faktisk skulle være dugfri :wink: Tror så at de forskellige træningsformer jeg har haft gang i de senere år (løb, spin og styrke) har haft en gavnlig effekt på mine evner i vandet for husker mig selv som betydeligt langsommere svømmer tidligere :unsure:

Om aftenen blev det til en lille PW/joggetur 4,7 km.

Lørdag d. 3/8:

Tilmeldte mig en biketime kl 10 og tog op en time før for at lave hvad jeg nu kunne finde på som samtidig ikke gav problemer. I forvejen kigger folk tit lidt sjovt når jeg vader rundt i cykelshorts og kompressions strømper. Da jeg så i dag yderligere påførte mig mit elastik korset uden på min top fik jeg ikke færre undrende blikke :laugh:

Fik lavet lidt slap men skade venlig træning med små vægte.

Og så bikefit timen som jeg var spændt på, den gik rigtig fint!

Så helt sat ud af spil er jeg heldigvis ikke og så må jeg den næste tid nøjes med cardio og lidt skåne vægttræning.

God weekend til mol folket :smile:

Link to comment
Share on other sites

I morgen står den på 3. kiro besøg hvor han vil tage stilling til om jeg kan genoptage "rigtig" styrketræning, håber godtnok svaret bliver positivt for er allerede ved at være godt utålmodig og indebrændt :w00t: Er dog ikke sikker på jeg udelukkende får ros over de forgangne dages fysiske udskejelser :4whistling:

Søndag d. 5/8:

En joggetur om aftenen 6,93 km.

Mandag d. 6/8:

Startede dagen hos kiro hvor jeg forelagde mine planer om at tage i svømmehallen efter behandlingen og så køre en biketime om eftermiddagen. Udover han syntes det var lagt for hårdt ud med 1500 meter sidste uge frarådede han også både at svømme og bike samme dag, hm :dry: Så udskød svømning til tirsdag. Og endte så med at køre to biketimer :4oops: Det er mdr siden jeg har kørt på Dittes altid forrygende mandagstimer og blev bare revet med. Og havde jo samtidig fået at vide jeg bare ikke må føle smerter eller ubehag.

Kørte også nogle få light weight øvelser inden bike.

Tirsdag d. 7/8:

En tur i svømmehallen og så en :4oops: igen for blev ligesom på biketimerne revet med og endte med 2000 meter. Er vist bare slem til at nå det mål jeg har sat mig for dagen (som så var 1000 meter) og når jeg så kommer dertil og ikke er træt overhovedet så kommer tanken "kan da også lige tage 10 baner mere" og sådan bliver det ved. Fik også prøvet lidt crawl, det er godtnok noget jeg skal arbejde lidt med!!! Ellers svømmer jeg primært brystsvømning.

Havde fået købt nye svømmebriller og de var dugfrie, herligt :cool:

Onsdag d. 8/8:

En tur i FW hvor jeg kørte en gang skåne-light-weight træning, primært for skuldre og arme og så lidt squat i smith stativet som ikke gav problemer (forsøgte nemlig mandag fri squat bare med stangen og dét var ikke en mulighed på nuværende tidspunkt).

Afsluttede med 30 min. crosstrainer.

Her til aften en løbetur på 5,22 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skånetræning lakker mod enden, havde noget der kan kaldes rigtig træning i weekenden (med kiropraktors velsignelse) :alright:

Men først de andre dage siden sidst!

torsdag d. 9/8:

svømning 1500 meter.

I forbindelse med et ærinde sidst på dagen blev det til samlet 8,4 km rask gåtur, ud og hjem igen.

fredag d. 10/8:

morgenjoggetur 5,09 km.

30,88 km transportcykling.

lørdag d. 11/8:

en skånetræning hvor jeg prøvede en technogym rygmaskine, dét var ikke noget den (ryggen) var begejstret for. Fik dog denne dag squattet i smith, det kunne jeg godt holde til så en snert af ryg/ben træning var der da :4thumbup:

Efterfølgende en biketime :bike:

søndag d. 12/8:

en dejligt lang joggetur på 9,65 km fra morgenen af.

Sidst på eftermiddagen kørte jeg 50 min på min gamle klunsede skrammel kondicykel foran tv :rolleyes:

mandag d. 13/8:

endnu en skånetræning, i dag med bænk og squat (lette vægte) for jeg kunne jo ikke lade være med at udfordre skæbnen, hvilket jeg slap godt fra! Ellers primært skuldre og arme som ved de forrige skånetræninger.

Og så to gange biketimer v. "mandags-Ditte" :firebounce:

tirsdag d. 14/8:

svømning 2000 meter.

om eftermiddagen 45 min på kondicyklen.

Nu er tiden fløjet fra mig, fortsættelse følger....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Godaften i loggen, kom fra den dersens fortsættelse af seneste indlæg :rolleyes:

Men er siden sidst kommet rigtig i gang med træningen igen! Har en tid v kiro på torsdag som jeg kunne forestille mig bliver den sidste.

Jeg opgav at genoptage HST´en, syntes ikke det gav megen mening at hoppe ind i sidste tunge uge ovenpå nogle uger med skånetræning. Målet er dog stadig at få øget muskelmasse og styrke. I foråret kørte jeg to split, det har jeg netop ændret til 3 split (bryst/triceps, ryg/biceps, skuldre/ben) og kører såvidt tiden tillader det 3 træningsdage, en dags pause, 3 træningsdage usw. I bænk, squat og dødløft kører jeg styrke baseret, få reps mest mulig vægt. Mht dødløften er jeg startet forfra på TJ single cyklus. Alle andre øvelser bliver kørt 4-5 set af 10-12 reps. So far føler jeg det virker efter hensigten. Cardio har jeg skåret en del ned på den sidste tid.

Vil prøve at kaste mig ud i opdateringer igen, starter med i onsdags for der var lige en pr :biggrin:

Onsdag d. 12/9:

bryst/triceps

bænk:

10 x 20 kg

8 x 30 kg

5 x 40 kg

5 x 45 kg

3 x 5 x 50 kg

3 x 3 x 52,5 kg

2 x 1 x 60 kg

1 x 65 kg PR

2 x 8 x 40 kg

Det var slet ikke tanken jeg skulle lave max forsøg, men nu havde jeg hængt omkring de 50 kg længe og syntes der var godt overskud i dag og da de 52,5 var aldeles overkommelige fortsatte jeg. Tror måske der kunne have været 2,5 eller endda 5 kg mere, men havde ingen spotter. Og var allerede aldeles tilfreds. Sidst jeg prøvede max af var 20/5 og da fik jeg 60 kg halvt ned så det jeg gør virker tilsyneladende :cooldance:

inc bænk:

10 x 20 kg

4 x 10 x 30 kg

dec bænk:

10 x 30 kg

3 x 10 x 32,5 kg

db bænk:

12 x 16 kg

3 x 10 x 18 kg

db flies:

4 x 12 x 12 kg

lying triceps ext:

4 x 12 x stang + 10 kg (ikke alm bb, men sådan en trapbar formet stang?)

CG bænk:

4 x 10 x stang + 10 kg (samme bar som lying tricep)

db kick back:

4 x 10 x 8 kg

lying db ext:

4 x 12 x 5 kg

push down, rope:

4 x 12 x 12,5

cable crunches:

2 x 12 x 20 kg

3 x 12 x 25 kg

Sluttede af med 30 min cross trainer.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13/9:

ryg/biceps

cable row:

12 x 20 kg

4 x 12 x 30 kg

pull down, CG:

4 x 12 x 45 kg

pull down, WG:

4 x 10 x 45 kg

one arm row, maskine:

4 x 12 x 32,5 kg (pr side)

stiff arm push down:

4 x 12 x 17,5 kg

yates row:

4 x 12 x 31 kg

preacher curl:

12 x stang + 2,5 kg

3 x 10 x stang + 5 kg

one arm db row:

4 x 10 x 20 kg

bb curl:

4 x 10 x 20 kg

pin wheel curl:

4 x 10 x 7 kg

db curls:

4 10 x 9 kg

chins:

6 x 1 Kan nu lige lave én af gangen hvis jeg står på tæer og lige får fat om barren! :4sport:

3 x 5 m lilla elastik

cable wood chops:

4 x 12 x 12,5 kg

lying hip raise:

4 x 10-12

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 14/9:

ben/skuldre

dødløft:

2 x 5 x 60 kg

10 x 1 x 100 kg

4 x 5 x 60 kg

Syntes det var lidt hårdt med de 100 kg, som faktisk skulle have været 102,5 kg. Men havde jeg nu kigget ordentlig på programmet kunne jeg jo så også have nøjes med de 5 singler det skulle have været, flot frøken :4slap:

squat:

2 x 5 x 40 kg

2 x 5 x 45 kg

3 x 5 x 50 kg

2 x 5 x 40 kg

glute bridges:

5 x 12 x 35 kg

mili:

4 x 10 x 25 kg

arnold press:

4 x 10 x 8 kg

bent over lat raises:

4 x 10 x 6 kg

db front raises:

4 x 10 x 6 kg

lat raises:

4 x 10 x 6 kg

db shrugs:

4 x 12 x 12 kg

lænd, maskine:

4 x 12 x 20 kg den hører måske egentlig til på ryg dagen, men syntes den kunne mærkes for meget under dødløften sidste uge hvor jeg kørte den sammen med øvrig ryg dagen før dl.

læg, makine:

4 x 10 x 20 kg

Synes der skulle lidt cardio ind i dag, men gad bare ikke rigtig. Men gad godt lege med kettlebells og 20 min. blandet swings, snatches, cleans m.v. fik også pulsen op :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Weekenden bød på hhv. store cardio dag og vægte!

Lørdag d. 15/9:

Kom en halv times tid før biketimerne startede og brugte denne på diverse mave (russian twist, planke, inc sit ups og stående cable crunches)

Bikefit fatburner

tid: 49 min.

avg :heartpump: 166

max :heartpump: 180

Bikefit energy

tid: 49 min.

avg :heartpump: 152

max :heartpump: 168

Lidt mere end en måned siden jeg sidst har været på cyklen, delvis fordi jeg har valgt at nedprioritere alt det cardio og delvis fordi halvdelen af mine foretrukne instruktører er stoppet. Så i dag var for at se hvad den nye lørdagsinstruktør i ulige uger var for en. Og hun var en god en :4thumbup: Men hårdt, både fordi jeg nok er lidt ude af form og fordi der sad både bænkmax og dobbeltup på den tunge dl fredag i kroppen!

Søndag d. 16/9:

bryst/triceps

bænk:

10 x 20 kg

2 x 5 x 40 kg

2 x 5 x 45 kg

2 x 5 x 50 kg

2 x 55 kg

4 x 1 x 55 kg

inc bænk:

10 x 20 kg

4 x 10 x 30 kg

dec bænk:

10 x 32,5 kg

3 x 10 x 35 kg

db bænk:

4 x 10 x 18 kg

db flies:

4 x 12 x 12 kg

lying triceps ext:

4 x 12 x stang + 10 kg

CG bænk:

4 x 12 x stang + 10 kg

BO ext, cable:

4 x 12 x 12,5 kg

ss

push down:

4 x 12 x 12,5 kg

cable crunches:

6 x 12 x 25 kg

lying db ext:

4 x 10 x 6 kg

db side bends:

4 x 10 x 14 kg

En af de sjældne dage hvor jeg hvor jeg var meget tæt på at blive hjemme, følte mig aldeles flad :omg: Men tog altså afsted og fik det bedst mulige ud af min slappe krop :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

dødløft:

2 x 5 x 60 kg

10 x 1 x 100 kg

4 x 5 x 60 kg

Syntes det var lidt hårdt med de 100 kg, som faktisk skulle have været 102,5 kg. Men havde jeg nu kigget ordentlig på programmet kunne jeg jo så også have nøjes med de 5 singler det skulle have været, flot frøken :4slap:

Det lyder som træning der gør en stærk og giver en kødfuld ryg. Det kan vi lide <3

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som træning der gør en stærk og giver en kødfuld ryg. Det kan vi lide <3

Håber du har ret i det giver kødfuld ryg :4jumpy::cool:

Der er blevet trænet lidt mere siden søndag. Dog ikke mandag hvor der var andre ting der optog min tid, blev dog til knap 25 km transportcykling.

Tirsdag d. 18/9:

ryg/biceps

cable row:

12 x 20 kg

4 x 12 x 30 kg

pull down, CG:

4 x 10 x 50 kg

pull down, WG:

4 x 12 x 45 kg

low row maskine:

4 x 10 x 25 kg

one arm row, maskine:

4 x 12 x 32,5 kg (pr side)

stiff arm push down:

4 x 12 x 17,5 kg

yates row:

4 x 12 x 33 kg

bb curl:

4 x 10 x 20 kg

one arm db row:

4 x 10 x 20 kg

pin wheel curl:

4 x 10 x 7 kg

db preacher curl:

4 x 12 x 7 kg

db hammer curls:

4 x 10 x 10 kg

russian twist:

4 x 15 x 10 kg (per side)

sit ups:

4 x 10 m 10 kg skive over hovedet

Så 25 min. cross trainer. Synes det er tricky med det cardio, vil jo gerne tilgodese vægttræning mest muligt og kan efterhånden se resultater på skuldre, ryg og ben (der var endda en der hev fat i mig i omklædingen forrige uge for at høre hvordan jeg træner ben fordi hun syntes jeg har sådan nogle flotte faste ben :eh::w00t: ) men er godtnok træt af at hovedparten af alt mit kropsfedt sidder fra et par cm over navlen og ned til øverst på lårene. Ja jeg ved godt mit køn har noget at sige, men det ér belastende at fx min talje og mave er dækket af fedt/løs hud så uanset hvor buksekanten sidder er der buler ud over (og nej jeg køber ikke mine bukser for små :wink: ). Så håber fortsat hårdt arbejde med vægte og så lidt cardio kan få bugt med det!

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 19/9:

ben/skuldre

squat:

10 x 20 kg

6 x 40 kg

2 x 5 x 45 kg

2 x 5 x 50 kg

5 x 3 x 55 kg

5 x 1 x 60 kg v de første 4 stod jeg med stangen og holdt bare en lang pause, efter 4. måtte den lige en tur i stativet.

8 x 40 kg

dl:

5 x 60 kg

15 x 1 x 75 kg den lette dag i denne uge, i dag med korrekt antal reps!

5 x 60 kg

glute bridges:

5 x 12 x 37,5 kg

mili:

4 x 10 x 25 kg

arnold press:

4 x 12 x 8 kg

lying rear lat raises:

4 x 12 x 7 kg

lænd, maskine:

4 x 12 x 20 kg

læg (i benpressen):

4 x 12 x 20 kg

leg press:

4 x 20 x 50 kg (nu sad jeg der jo alligevel)

skulderpress, maskine:

4 x 10 x 20 kg

lat raises:

4 x 12 x 6 kg

db front raises:

4 x 10 x 6 kg

db shrugs:

4 x 12 x 14 kg

lidt rotator øvelser.

Afslutning, 20 min. på cross over maskinen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20/9:

bryst/triceps

bænk:

8 x 20 kg

2 x 5 x 40 kg

2 x 5 x 45 kg

5 x 5 x 50 kg

3 x 3 x 55 kg

5 x 40 kg

dec bænk:

4 x 10 x 35 kg

inc bænk:

4 x 10 x 35 kg

db bænk:

4 x 10 x 18 kg

lying triceps ext:

4 x 12 x stang + 10 kg

db kick back:

4 x 12 x 8 kg

stående cable flies:

12 x 7,5 kg

3 x 10 x 10 kg

bent over ext, one arm:

4 x 12 x 7,5 kg

push down:

4 x 12 x 15 kg

russian twist:

4 x 15 x 10 kg

bench dips (fødder på gulvet):

4 x 10

sit ups:

4 x 10 m 10 kg skive over hovedet

Var oppe kl 6 så jeg kunne træne inden kiropraktor kl 10.30. Synes det giver mest mening evt at smadre noget før kiro :wink: Havde ikke sovet ret godt, vågnede mange gange i nat og var ikke overdrevet frisk. Så begejstringen var absolut til at overskue da der 10 min. inde i træningen tikkede besked ind på tlf om at kiro var syg i dag, typisk :annoyed:

Efter en tiltrængt formiddagsnap blev det til lidt frisk luft og cardio i skøn forening.

Løb: 7,35 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

BUMP... Hej log og hej Mol, længe siden :rolleyes:

Måtte i slutningen af september tage en time out. Fra alt. Havde nok forsøgt at holde sammen på rigtig mange ting i alt for lang tid og til sidst væltede korthuset altså og jeg takkede ja til at blive indlagt på psykiatrisk afdeling. Og ja jeg er indlagt endnu, men nu vil de gerne snart af med mig :cool: Det har været en lang, lidt forvirrende og til tider skræmmende periode, men temmelig sikkert tiltrængt! Har kæmpet med nogle ting (spiseforstyrrelser og depressioner) hele mit voksenliv så det var nok også på tide der blev gravet lidt dybere end hvad der hidtil er blevet. Også selvom det har betydet endnu et mærkat: "emmotionel ustabil personlighedsstruktur", jo jo fint skal det lyde :w00t:

Så træning (som denne log jo egentlig er til for) har stået lidt stille. Har frem til sidste weekend kun foregået i motionsrummet herude. Et rum der har 6 maskiner af tvivlsom kvalitet, et par cykler og et løbebånd. Sidstnævnte har jeg dog benyttet flittigt det meste af opholdet så godt som jeg nu evnede fra gang til gang. Men fik faktisk løbet ½ marathon på det en dag i december!!!

Har klart savnet at komme i FW og træne rigtigt, det har bare ikke været fysisk eller mentalt muligt (i en lang periode turde jeg ikke engang selv gå i kiosken!!! :blush: ), men her efter nytår er det endelig gået fremad og sidste lørdag kom jeg så endelig afsted. Det var lidt en overvindelse, at skulle tilbage til et sted man færdedes næsten dagligt en stor del af 2012, ville fok kigge, ville nogen spørge osv!?! Og ikke mindst, hvordan mon det stod til med styrken :4jumpy:

Det gik overraskende godt, ja der er lidt at indhente, men ikke så meget som frygtet. Og slet ikke taget i betragtning jeg samtidig har smidt 5-6 kg under denne indlæggelse! Dog synes jeg min bagdel er blevet lidt for gode venner med tyngdekraften, men det kan kontinuerlig DL, sqaut m.m. forhåbentlig råde bod på :wink:

Vil se om ikke jeg kan komme i gang med at logge alle træninger, eller måske bare nogen af dem, igen.

På snarligt gensyn log :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Håber du er ok og godt at du snart er på toppen igen! Numsen skal nok komme op på plads med et par ugers DL og squat :wink:

Er ihvertfald på vej mod ok, er kommet dertil hvor der nu er flertal af gode dage i forhold til dårlige :bigsmile: Og når numsen er på plads bliver næste mål Pigeheste gunz!!! :dumbbell_lift:

Lyder godt nok som en mega hård omgang Tulle. Rigtig god bedring. Håber, at der nu er gode folk omkring dig der kan hjælpe dig :heartpump:

Tak Bjergtrold :smile: Det har ikke været en dans på roser, men en stor del af efteråret er ret tåget i min erindring (grundet medicin de troede kunne hjælpe indtil de blev enige med sig selv om det ikke var en depression alligevel :blink: ), men det har helt sikkert taget toppen af det værste. Og der er rigtig godt personale, det bliver klart en udfordring når jeg snart skal "flyve fra reden" og der ikke er dem omkring en 24/7. Men har jo boet alene fra jeg var 19-34 så mon ikke jeg finder ud af det igen :unsure: Og skal, så snart der er plads, starte i noget intensiv terapi 4 dage i ugen i deres ambulatorie herude så jeg har en klar forventning og tro på det nok skal gå!

Link to comment
Share on other sites

Og så lige dagens træning, en løbetur ude i virkeligheden, den 3. af sin slags siden jeg også fik taget hul på dét i sidste uge :alright:

distance: 14,22 km

tid: 78 min.

Det blev lige lidt længere end forventet! Havde haft en dag der var lidt for stresset til hvad jeg lige kunne håndtere (hvis jeg siger "komme igennem til kommunale instanser pr tlf OG få svar på konkrete spørgsmål" er de fleste vel med? Hvilket jeg til sidst opgav :4ranting: ) og kulminerede da jeg kom en tur hjem i min lejlighed og konstaterede at min fryser er brændt sammen. Så havde lidt frustrationer der trængte til at komme ud og den lange tur hjalp en del :cool:

Link to comment
Share on other sites

Der er blevet trænet igen :bigsmile:

Torsdag d. 24/1:

dl:

2 x 5 x 60 kg

15 x 1 x 75 kg

5 x 60 kg

squat:

5 x 30 kg

5 x 35 kg

5 x 5 x 40 kg

5 x 6 x 30 kg

one arm row, maskine:

4 x 12 x 22,5 kg

pull down, CG:

4 x 12 x 35 kg

bb curl:

4 x 10 x 15 kg

meget sikker på stangen vejer 10 kg, det gør den mage til i lyongade ihvertfald :rolleyes:

yates row:

4 x 10 x 25 kg

db preacher curl:

4 x 10 x 6 kg

walking lunges:

3 x 32 skridt m 6 kg´s KB i hver hånd

cable crunces:

4 x 12 x 22,5 kg

ss

planke:

3 x ? m 5 kg skive på lænden.

Til min store glæde er min styrke i DL tilsyneladende uændret så er startet på single cyklus igen :alright: Squatten halter lidt mere, men man skal jo starte (forfra) et sted så træner en masse teknik og opspænd og prøver ikke at blive for irriteret over at stå med 30 kg :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share