NFL 2007/2008


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

Nu er det vist ved at være tid til at begynde og glæde sig:

http://www.draftday.dk/index.php?option=co...&Itemid=250

Det ser ud til, at TV2SPORT vil vise den tidlige søndags kamp (kl 19) plus monday night football! (kl 02) :4thumbup: Med Claus Elming som kommentator! :superman:

22 kampen rykkes nok til en af viasats kanaler. Jeg kan kun håbe på det bliver 3+ og ikke en af viasat sport kanalerne...! :smile:

Superbowl flyttes til 3+ og dermed bliver denne ikke med Claus Elming som kommentator..

Med dette er den kommende NFL sæsons diskussioner sat i gang! So lets get to it! :superman:

Den gamle tråd:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=33585

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 761
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Verden må da gå under før superbowl bliver kommenteret på dansk tv uden Elming! THIS IS MADNESS! :crazy:

Tjaa.. Syntes nu nok lige vi bør give de nye kommentatorer en chance for at vise de ikke er inkompetente..! :smile:

Lad os nu bare håbe at de får nogle ordentlige kommentatorer, altså ikke dem vi hørte ved Pro bowl.

Hvis det er dem, så lad os da håbe de får noget mere rutine ved 22 kampene. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som de fleste måske ved, så har NFL valgt at trække stikket ud af NFL Europe, da det var en stor underskudsforretning. Det betyder desværre for mange af de mindre kendte spillere, der endnu ikke har etableret sig på holdende, vil få sværere ved at finde muligheder til at vise deres værd.

NFL vælger istedet at satse på flere regular season kampe udenfor USA, hvor turen i år går til London og kampen mellem Giants og Dolphins d. 28/10.

Er der nogen der skal over og se den..? Jeg er desværre selv forhindret.

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheder. Som forventet.....men stadig gode nyheder.

Angående kommentatorene til Pro Bowl. Jeps, de var ludt "rustne" og slet ikke inde i alt det undrforståede og glidende som vi er vant til med Elming og Falkeøje. Men giv dem nu lige en ti kampe og så se om de så er faldet til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har længe set frem til de gode indlæg fra dig, AndersHolm, hold dig endelig ikke tilbage.

Der er desværre RIGTIG langt imellem de gode historier fra NFL lige for tiden. Denne tid er altid den mest døde tid af offseason.

Men vi kan vel sagtens få en lille debat op og køre om hvem vi tror på som situationen ser ud lige nu..?

Personligt mener jeg at favoritterne, som holdene er nu, skal findes mellem New England Patriots, Denver Broncos, San Diego Chargers og Indiannapolis Colts (mest fordi de er forsvarende mestre).

Pats har været ude og bruge en del penge, hvilket egentlig strider imod deres tidligere filosofi om 'ingen er større end holde' osv. Mange mener det er fordi Bill Billicheck skriver på sidste vers i trænersædet, og derfor lægger alle æg i en kurv til den kommende sæson!

De har bl.a. tilføjet: WR Randy Moss, OLB Adalius Thomas, CB Tory James og WR Kelly Washington, der alle er klare forstærkninger..!

Boncos har også forstærket holdet på en række nøglepositioner, desuden har de fundet en veteran QB i Patrick Ramsey der kan lære unge Cutler op, eller tage over hvis ikke han kan løfte opgaven.

Andre tilføjelser: DT Sam Adams, TE Daniel Graham, WR Brandon Stokley og RB Travis Henry. Kan stokley holde sig skadesfri er han en væsentlig trussel som slot receiver..

Chargers har bare i bund og grund et ondt ondt ungt hold..! :superman:

Colts, tjaa.. Som forsvarende mester vil man IMO altid være blandt favoritterne. Jeg er dog ikke så meget inde i deres offseason moves..? Måske prehnerne kan komme lidt ind på det..?

Mine egne Packers har desværre fejlet noget så fælt i offseason, Ahman Green er væk uden at være blevet erstattet, og der er ingen nye signinger der giver Favre bedre muligheder for at komme af med bolden. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Colts, tjaa.. Som forsvarende mester vil man IMO altid være blandt favoritterne. Jeg er dog ikke så meget inde i deres offseason moves..? Måske prehnerne kan komme lidt ind på det..?

Det mest opsigts vækkende er at Colts tradede RB Rhodes til Raiders. Så Addai skal virkelig vise I år hvad han er lavet af. ¨

Colts 1. runde valg i draften var WR Anthony Gonzales og så tradede de næste års 1. runde draft for Offensive Guard Tony Ugoh. Hvor gode de 2 er vil sæsonen vise, Ugoh er rimelig hypet men man ved ikke med de der rookies.

Udover Pats er det lidt svært at udråbe en direkte favorit, dog er sandsynligheden for at det bliver et AFC hold stort.

Link to comment
Share on other sites

Falcons' stjerne QB Michael Vick må siges at have gjort sig umådeligt uheldigt bemærket i denne offseason.

Først blev han stoppet i en lufthavn i Florida, da han havde noget pot lignende substans gemt i et hemmeligt rum i en flaske. Senere blev han dog frikendt for alle sigtelser, dog på en rimelig mysteriøs måde.

Senere er det kommet frem, at der siden 2002 har været arrangeret hundekampe på en af Vick's ejendomme. Tidligere i år blev 66 hunde fundet på denne gård, hvor flere af hundene havde åbne sår, der er ligeledes fundet døde hunde begravet på gården. Endnu er der ikke sigtet nogen i sagen, men FBI er stadig i gang med deres undersøgelser, og var i den forbindelse endnu en gang på gården den anden dag for at grave efter flere døde hunde.

Flere vidner har beskrevet, at Vick har haft en større rolle i hundekampene, og specielt i at spille store beløb på dem. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Falcons' stjerne QB Michael Vick må siges at have gjort sig umådeligt uheldigt bemærket i denne offseason.

Først blev han stoppet i en lufthavn i Florida, da han havde noget pot lignende substans gemt i et hemmeligt rum i en flaske. Senere blev han dog frikendt for alle sigtelser, dog på en rimelig mysteriøs måde.

Senere er det kommet frem, at der siden 2002 har været arrangeret hundekampe på en af Vick's ejendomme. Tidligere i år blev 66 hunde fundet på denne gård, hvor flere af hundene havde åbne sår, der er ligeledes fundet døde hunde begravet på gården. Endnu er der ikke sigtet nogen i sagen, men FBI er stadig i gang med deres undersøgelser, og var i den forbindelse endnu en gang på gården den anden dag for at grave efter flere døde hunde.

Flere vidner har beskrevet, at Vick har haft en større rolle i hundekampene, og specielt i at spille store beløb på dem. :nonono:

Vick er alligevel overrated.

han kan ikke kaste stabilt over en sæson. Ja han er hurtig og alt muligt, men han er en quarterback. Så det hjælper ikke, hvis han er ustabil i kastene.

Lidt sjovt med alle de hjernedøde thugs der er i amerikansk fodbold.

Link to comment
Share on other sites

Vick er alligevel overrated.

han kan ikke kaste stabilt over en sæson. Ja han er hurtig og alt muligt, men han er en quarterback. Så det hjælper ikke, hvis han er ustabil i kastene.

Lidt sjovt med alle de hjernedøde thugs der er i amerikansk fodbold.

Jeg ved nu ikke om Vick er overrated.. Måske blandt Falcons' egne fans, men sæson efter sæson bliver han kritiseret i pressen for ikke at være god nok. Så overrated vil jeg bestemt ikke kalde ham, der forventningerne til manden efterhånden er temmelig middelmådige. Uden tvivl betyder Vick meget for Atlanta's organisation, han er populær som bare fa'en og det giver penge i kassen og tilskuere på lægterne, hvilket nok også er grunden til Vick ikke er blevet fritstillet.

Vick er for inkonsistent til at være en god QB, men når han nu til tider viser hans hurtighed/antrit, så er det sgu fedt at se. En QB der kan løbe som Vick og kaste som Manning må være enhver træners drøm..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vick familien er sku ikke for godt ude med hvad fanden de render og laver, var det ikke også sidste år at Vicks (meget talentfulde) lillebror blev smidt ud af sit college på grund af et voldeligt overfald og besiddelse af våben?

Uden at vide meget om dem begge kunne jeg forestille mig at de har spildt en masse talent på alt det lort de laver og den manglende disciplin de sikkert også har.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved nu ikke om Vick er overrated.. Måske blandt Falcons' egne fans, men sæson efter sæson bliver han kritiseret i pressen for ikke at være god nok. Så overrated vil jeg bestemt ikke kalde ham, der forventningerne til manden efterhånden er temmelig middelmådige. Uden tvivl betyder Vick meget for Atlanta's organisation, han er populær som bare fa'en og det giver penge i kassen og tilskuere på lægterne, hvilket nok også er grunden til Vick ikke er blevet fritstillet.

Vick er for inkonsistent til at være en god QB, men når han nu til tider viser hans hurtighed/antrit, så er det sgu fedt at se. En QB der kan løbe som Vick og kaste som Manning må være enhver træners drøm..! :smile:

I forhold til hans kontrakt er han da overvuderet udfra hvad han har vidst de sidste par år. Personligt syntes jeg også han bliver brugt helt forkert som QB, han har godt nok en syg arm men tror han ville være mere gavn som Scat-back, slot og wide reciver. Gi ham bolden på nogle out side screens og laterals så du kan få ham 1on1 med en out side linebacker eller CB så tror jeg man kunne få nogle rigtige big plays.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er Chicago Bears slet ikke nævnt her? Vil mene de helt klart også bør være med i snakken om at kunne tage super bowl. De har ligaens bedste forsvar sammen med Ravens, og hvis angrebet kan finde en mere stabil kurs, er de meget farlige. De har op til flere gange vundet kampe kun på grund deres suveræne forsvar, og angrebet lagde godt ud sidste år, hvor de faktisk var snak om at Rex Grossman var en mulig mvp, men det fik han pænt ødelagt senere hen på sæsonen.

Ps. Er selv fan er Bears, kan være det er derfor jeg ser positivt på dem, men synes nu ikke de skal udelukkes!

Link to comment
Share on other sites

I forhold til hans kontrakt er han da overvuderet udfra hvad han har vidst de sidste par år. Personligt syntes jeg også han bliver brugt helt forkert som QB, han har godt nok en syg arm men tror han ville være mere gavn som Scat-back, slot og wide reciver. Gi ham bolden på nogle out side screens og laterals så du kan få ham 1on1 med en out side linebacker eller CB så tror jeg man kunne få nogle rigtige big plays.

Nu er det jo ikke kun de spillemæssige færdigheder en spiller belønnes for via sin kontrakt. :wink:

Atlanta byttede deres gode backup Matt Schaub væk i offseason, så ledelsen må vel siges at have tillid til Vick.

Såfremt Vick kan linkes sammen med hundekampene, så er hans dage som football spiller nok talte.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er Chicago Bears slet ikke nævnt her? Vil mene de helt klart også bør være med i snakken om at kunne tage super bowl. De har ligaens bedste forsvar sammen med Ravens, og hvis angrebet kan finde en mere stabil kurs, er de meget farlige. De har op til flere gange vundet kampe kun på grund deres suveræne forsvar, og angrebet lagde godt ud sidste år, hvor de faktisk var snak om at Rex Grossman var en mulig mvp, men det fik han pænt ødelagt senere hen på sæsonen.

Ps. Er selv fan er Bears, kan være det er derfor jeg ser positivt på dem, men synes nu ikke de skal udelukkes!

Fordi Bears sucks! :wink::tongue:

Nej, af flere årsager.

  1. Bears har ikke været specielt aktive i offseason og har ikke prøvet at udbygge angrebet synderligt.
  2. De får ikke Lance Briggs med, nok ikke i de første 10 uger i hvert fald, eftersom de ikke kan blive enige, og han sandsynligvis laver en holdout.
  3. Tank Johnson er ikke længere at finde på deres roster. <selvom der var MANGE problemer med han, er han stadig en god spiller.
  4. Deres QB Rex Grossman er IMO latterligt ringe... :tongue: Hvilket Bears selv viser i draften og henter Chris Leak ind. (Startende QB gennem 4 sæsoner hos Florida Gators).
  5. Deres stjerne RB Thomas Jones er ikke længere på holdet!

Det eneste, jeg kan se der taler til Bears' klare fordel, er at de stadig spiller i NFC North. Og det skærer i mit hjerte at indrømme det, men der er nok ikke et hold der, som kan hamle helt op med Bears.

Ï bund og grund mener jeg ikke Bears kan nævnes i top 5 i NFL lige nu, og derfor kommer de ikke i SB igen denne gang. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis lyn drengene havde en enkel god solid WR ville der ikke herske et sekund tvivl i mit hoved om hvem næste års SuperBowl vindere bliver. De har et ondt ondt defense med store profiler som "Lights out", Catillo og store Olshansky oppe i boxen, men på offense har de alle våben undtagen en solid WR. LT og Gates kan trække læsset et langt stykke men tror at offense kommer til at mangle noget "dybde" som hverken LT og Gates kan give.

Frygter Pats nye kombination i Brady-Moss. Jeg tror Bolts får sværest ved at slå NE ud også måske lykkedes det som sidste år slet ikke.

Link to comment
Share on other sites

Fordi Bears sucks! :wink::tongue:

Nej, af flere årsager.

  1. Bears har ikke været specielt aktive i offseason og har ikke prøvet at udbygge angrebet synderligt.
  2. De får ikke Lance Briggs med, nok ikke i de første 10 uger i hvert fald, eftersom de ikke kan blive enige, og han sandsynligvis laver en holdout.
  3. Tank Johnson er ikke længere at finde på deres roster. <selvom der var MANGE problemer med han, er han stadig en god spiller.
  4. Deres QB Rex Grossman er IMO latterligt ringe... :tongue: Hvilket Bears selv viser i draften og henter Chris Leak ind. (Startende QB gennem 4 sæsoner hos Florida Gators).
  5. Deres stjerne RB Thomas Jones er ikke længere på holdet!

Det eneste, jeg kan se der taler til Bears' klare fordel, er at de stadig spiller i NFC North. Og det skærer i mit hjerte at indrømme det, men der er nok ikke et hold der, som kan hamle helt op med Bears.

Ï bund og grund mener jeg ikke Bears kan nævnes i top 5 i NFL lige nu, og derfor kommer de ikke i SB igen denne gang. :smile:

Nu må du holde Anders :laugh:

1: Det er rigtigt at Bears ikke har prøvet at udbygge deres angreb specielt, men måske tror de bare på det de har og at det i år vil levere i god præstation. Det er jo kun QB'en som har haltet de sidste par år. De andre spillere på angrebet fejler intet.

2: Tank Johnson er ikke så vigtig for Bears, han blev kun brugt sidste år fordi Tommie Harris blev skadet meget tidligt på sæsonen. Og han er nok en af ligaens største talenter og en af de bedste på den plads! Desuden var deres store profil på safety'en Mike Brown også skadet det meste af sidste år, hvilket gør dem endnu stærkere på defence. Da Mike spillede med i de første 7-8 kampe havde de ligaens bedste forsvar, men så blev ham Tommie skadet, hvilket gjorde de blev svage i forhold til før.

3:Desuden er Devin Hester kommet på angrebet nu :superman: Som Wide Reciever. Så hvis Chris Leak eller Rex, hvem de nu end bruger, bare er lidt stabil, bliver de en giftig outsider til titlen!

4: Angående Thomas Jones, så har de jo Cedric Benson, som jeg selv synes er bedre end Thomas. Han er et ungt stort talent, med meget mere råstyrke og viljekraft. Og hurtigt samtidig.

5: Det er endnu ikke slået fast hvad der skal ske med Lance Briggs, men tror nu at han kommer til at spille alle kampene. Men hvis ikke, så har de bredden til at erstatte ham nogenlunde, der er jo Urlacher til at samle hele banen op! :superman::devil:

Link to comment
Share on other sites

Nu må du holde Anders :laugh:

1: Det er rigtigt at Bears ikke har prøvet at udbygge deres angreb specielt, men måske tror de bare på det de har og at det i år vil levere i god præstation. Det er jo kun QB'en som har haltet de sidste par år. De andre spillere på angrebet fejler intet.

2: Tank Johnson er ikke så vigtig for Bears, han blev kun brugt sidste år fordi Tommie Harris blev skadet meget tidligt på sæsonen. Og han er nok en af ligaens største talenter og en af de bedste på den plads! Desuden var deres store profil på safety'en Mike Brown også skadet det meste af sidste år, hvilket gør dem endnu stærkere på defence. Da Mike spillede med i de første 7-8 kampe havde de ligaens bedste forsvar, men så blev ham Tommie skadet, hvilket gjorde de blev svage i forhold til før.

3:Desuden er Devin Hester kommet på angrebet nu :superman: Som Wide Reciever. Så hvis Chris Leak eller Rex, hvem de nu end bruger, bare er lidt stabil, bliver de en giftig outsider til titlen!

4: Angående Thomas Jones, så har de jo Cedric Benson, som jeg selv synes er bedre end Thomas. Han er et ungt stort talent, med meget mere råstyrke og viljekraft. Og hurtigt samtidig.

5: Det er endnu ikke slået fast hvad der skal ske med Lance Briggs, men tror nu at han kommer til at spille alle kampene. Men hvis ikke, så har de bredden til at erstatte ham nogenlunde, der er jo Urlacher til at samle hele banen op! :superman::devil:

Disclaimer:

Jeg skal gerne blankt indrømme, at Bears bestemt IKKE ligger særlig højt hos undertegnede, hvilken nok mest bunder i, at jeg er Packer Backer..! :wink:

Back on topic:

Du så selv hvor forfærdeligt deres angreb var sidste år, så jeg kan ikke se hvordan deres organisation kan tro på det de har, for de har intet at komme med på angrebet så længe det er Rex Grossman der står bag center. Og jeg tvivler på at en rookie ville kunne gøre det meget bedre.

Ja Devin Hester skal spille lidt angreb også nu, men stadigvæk, man kan have nok så mange fantastiske WR, så længe man ikke har en QB der får bolden ud til dem, så hjælper det ikke en dyt. Desuden er Hesters evne jo at løbe med bolden, ikke gribe den (Han fumblede 8 gange sidste sæson :wink: )

Cedric Benson fik ½ så mange yards som Thomas Jones gjorde sidste år. Benson er ikke en startende back, men skal bruges som afløser til en startende, det er der han IMO har sine forcer. :smile:

Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til de forskellige steder, så er der MEGET der tyder på, at Bears kommer til start uden Lance Briggs i år. Han er bestemt ikke en tilfreds herre. Desuden så vi jo sidste år, hvordan Reggie Bush fløj forbi Urlacher..! :wink::tongue:

Men men, bears skal nok komme i POs, ikke fordi de er blandt favoritterne, men fordi de spiller i en svag division, og til dels også konference. Jeg har ikke været inde og kigge på de forskellige holds schedules, men det har jo også en del at sige.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men men, bears skal nok komme i POs, ikke fordi de er blandt favoritterne, men fordi de spiller i en svag division, og til dels også konference. Jeg har ikke været inde og kigge på de forskellige holds schedules, men det har jo også en del at sige.. :smile:

Svag division, hvad snakker du om. Jeres division har Detriot Lions, som kommer til at vinde 10 kampe og samtidig kaster Kitna 50 touchdowns :laugh:Bevis

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share