"Bænkpres" på gulv


chp!
 Share

Recommended Posts

Hej!

Mit spørgsmål er egentlig ganske simpelt.

Da jeg vil supplere min træning med lidt hjemmetræning, tænkte jeg på om det en dum idé at tage "bænkpres" liggende på en cirka 2 cm tyk skummåtte på gulvet?

Er det skadeligt for min ryg eller andet.

Jeg har søgt lidt omkring i diverse emner, men jeg synes ikke jeg har fundet var på mit spørgsmål

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikk skadeligt på nogen måde, du vil bare ikke have mulighed for at få armene langt nok tilbage, dvs vægten ned til brystet. Derfor vil øvelsens virkning nærmest være minimal.

Vær lidt kreativ, find et eller andet du kan ligge på.. Fx stille nogle ølkasser på række og smide noget blødt på og så prøv "bænk"pres på den måde.. Fastgør dog kasserne ordenligt ;)

Link to comment
Share on other sites

Det hedder "floor presses" og er slet ikke nogen dårlig øvelse, i mangel af bedre..! Den er forøvrigt ganske anvendt af styrkeløftere til at udbedre svage punkter i bænkpres.

Forøvrigt var det sådan man bænkede i gamle dage, før man fik det indfald, at ligge sig op på en bænk. :bigsmile:

- Og medmindre du laver nogle dumme stunts når du skal have den i presseposition, så tror jeg ikke du skal være bange for skadespotentialet. Rekorden i floor presses er sandsynligvis sat af Dave Waterman på ca. 305kg. :smilerock:

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share