Billig god kost


jelle
 Share

Recommended Posts

Hej alle MOl'er

Skriver for at høre om der er nogle som ligger inde med nogle gode kostprogrammer,

hvor maden ikke koster særlig meget, da jeg ikke er særlig økonomisk stående :crazy:

evt suppleret med nogle gode billige kosttilskud, protein pulver osv.

eller hvis folk ligger inde med gode sider, ideer og andre spændende ting vil jeg være glad for at høre om det

:4thumbup:

Vil være taknemlig for jeres råd og kostvejledning

På forhånd tak Jelle :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Rugbrød

Leverpostej

Sardiner

tun

Kylling

Ris

Pasta

Havregryn

Bønner

mælk

vand

Supler op med noget frugt/grøntsager, broccoli og lign grønne sager er vigtigt.

Basisvarer som kan købes meget billigt. og Som kan udgøre basis i enhver diæt

Link to comment
Share on other sites

Leverpostej? God humor :laugh:

Protein: I føtex/bilka kan man ofte få 1kg kyllingebrystfilet til 40.- Det er jo til at overkomme. Ellers er der jo æg(gehvider), hakket oksekød (6%), Tun, lakseportioner eller et kalkunbryst, eller eksempelvis koge en hel kylling. Derudover er der også valle/Ægge/Kassein-pulver.

Carbs: Havregryn, brune ris, fuldkornspasta, bagte kartofler samt frugt og grønt.

Fedt: Olivenolie, hørfrøolie, avocado, nødder mm.

Ang en plan som sådan kan planen være indtage 2-4 pulvermåltider dagligt. F.eks. morgen, pre/post-workout samt før sengetid, også 2-4 faste måltider daglig som eksempelvis kunne være brune ris, kogt kylling og wokstegte grøntsager Til middag og aftensmad.

Et lille tip kan være at forberede mad til flere dage i træk. Eksempelvis koge 500g Ris/pasta af gangen, koge/ovnbage 1kg kylling eller stege en masse grøntsager på en wok. Det vil gøre det lettere for dig i starten hvis du skal følge en plan - samt at det at du altid har god mad klar i køleren kan være med til at holde dig fra at ringe spontant til din lokale pizzapusher :tongue:

Håber du kan bruge det til noget!

Edited by -Matz-
Link to comment
Share on other sites

Handle i Netto eller lign. billigere steder.

Især Netto syntes jeg har mange gode varer til fornuftige priser. Køb fx deres frosne grøntsagsposer. De koster typisk 8-10 kr for cirka 500 gram. God idé hvis man har en fryser med god plads at handle nogle forskellige af dem så man har lidt kombi.

Så er jeg også stor fan af Netto's Fromage Frais, husker ik pris, men ik over 10 mener jeg og så deres frosne frugt. Det er en god og sund kombi og der er en del protein i Fromage Frais'en.

Link to comment
Share on other sites

Leverpostej? God humor :laugh:

Protein: I føtex/bilka kan man ofte få 1kg kyllingebrystfilet til 40.- Det er jo til at overkomme. Ellers er der jo æg(gehvider), hakket oksekød (6%), Tun, lakseportioner eller et kalkunbryst, eller eksempelvis koge en hel kylling. Derudover er der også valle/Ægge/Kassein-pulver.

Carbs: Havregryn, brune ris, fuldkornspasta, bagte kartofler samt frugt og grønt.

Fedt: Olivenolie, hørfrøolie, avocado, nødder mm.

Ang en plan som sådan kan planen være indtage 2-4 pulvermåltider dagligt. F.eks. morgen, pre/post-workout samt før sengetid, også 2-4 faste måltider daglig som eksempelvis kunne være brune ris, kogt kylling og wokstegte grøntsager Til middag og aftensmad.

Et lille tip kan være at forberede mad til flere dage i træk. Eksempelvis koge 500g Ris/pasta af gangen, koge/ovnbage 1kg kylling eller stege en masse grøntsager på en wok. Det vil gøre det lettere for dig i starten hvis du skal følge en plan - samt at det at du altid har god mad klar i køleren kan være med til at holde dig fra at ringe spontant til din lokale pizzapusher :tongue:

Håber du kan bruge det til noget!

Lyder kanon :D takker for svaret :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg køber 3kilo kylling bryst i metro, for 100kr. dette må siges at være det billigeste, jeg endnu har set.

I metro kan du også købe andre former for kylling & kød, til lavpriser.

Jeg spiser Meget tun,kylling,hytteost,gennerel kød,kikærter og protein puvler. alt sammen er billigt

Link to comment
Share on other sites

Jeg køber 3kilo kylling bryst i metro, for 100kr. dette må siges at være det billigeste, jeg endnu har set.

I metro kan du også købe andre former for kylling & kød, til lavpriser.

Jeg spiser Meget tun,kylling,hytteost,gennerel kød,kikærter og protein puvler. alt sammen er billigt

Okay :bigsmile: det lyder jo relativt billigt.

Kunne være man sgu aflægge dem et besøg en dag, jeg takker for tippet :4thumbup:

Edited by jelle
Link to comment
Share on other sites

Fattigrøvens kogebog I+II af Rolf Lund er også guld værd.

De bøger reddede mig fra fejlernærning i studietiden. :4thumbup:

Hr. K

Okay hehe, det lyder jo super tak for tippet :4thumbup:

Hvor meget kan de evt. købes for :bigsmile: ?

Jelle

Link to comment
Share on other sites

Ang. billigt kød:

Hvis man ikke har et Metrokort ( som det jo kræves for at kunne handle dér), vil jeg foreslå at kigge efter en kødgrossist. I Lyngby ligger én, hvor jeg flere gange har købt stort ind for ingen penge. Sidst jeg provianterede hos denne kødpusher fik jeg 5kg kyllingbrystfileter (frost) for 150kr og 10 store koteletter til 110kr.

Jeg kan ikke finde ud af, om det er noget jeg bilder mig ind, eller om kyllingen er af lidt ringere kvalitet end hos et almindeligt supermarked, men koteletterne er uden tvivl de mest saftige jeg har spist.

Desuden vil jeg understrege, at havregryn kan redde et hvilket som helst madbudget. Jeg spiser som regel 100-150g til morgenmad med et scoop proteinpulver og vand, svarende til en portionspris på ca. 5kr.

Link to comment
Share on other sites

Ang. billigt kød:

Hvis man ikke har et Metrokort ( som det jo kræves for at kunne handle dér), vil jeg foreslå at kigge efter en kødgrossist. I Lyngby ligger én, hvor jeg flere gange har købt stort ind for ingen penge. Sidst jeg provianterede hos denne kødpusher fik jeg 5kg kyllingbrystfileter (frost) for 150kr og 10 store koteletter til 110kr.

Jeg kan ikke finde ud af, om det er noget jeg bilder mig ind, eller om kyllingen er af lidt ringere kvalitet end hos et almindeligt supermarked, men koteletterne er uden tvivl de mest saftige jeg har spist.

Desuden vil jeg understrege, at havregryn kan redde et hvilket som helst madbudget. Jeg spiser som regel 100-150g til morgenmad med et scoop proteinpulver og vand, svarende til en portionspris på ca. 5kr.

OKay vildt, kunne være man skulle opsøge en kødpusher :cool: , Metrokort har min gamle mor, så det kunne være man skulle kigge derud på et tidspunkt men hvor ligger den nærmeste i forhold til Greve ? :tongue:

Jep, kan jeg kun give dig ret i, er begyndt på denne "Mirakel kur" :bigsmile:

Jelle

Link to comment
Share on other sites

få dig et deltidsjob ved paradis is. Så kan man tage den overskydende ekstremt dyre, super fedtfattige og sunde is med hjem og leve af det morgen middag og aften. Evt. supplere det med lidt rugbrød..

Det lyder som om du selv arbejder hos Paradis is!? Så vidt jeg ved er det altså ikke SUPER fedtfattigt. Ganske rigtig har de byttet fløden ud med "normalt" mælk, men den er efter min mening ikke heeelt fedtfri (energifri)...(dog er sorbet isen tæt på 0% fedt/100 g.)

Gennemsnitslig portion is fra paradis is(2 kugler) indeholder ca. 1200 KJ

bare en tanke.... :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Et af lavprissupermarkederne har tilbud på øko peanutbutter til 13kr for 340g creamy eller crunchy i den kommende uge, hvilket er ca. halv pris af hvad jeg normalt plejer at give i andre supermarkeder. Jeg har endnu ikke kigget på indholdsfortegnelsen, men kan man forvente at der er hærdet fedt i ovenstående, som i de andre billige slags?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share