DeepCores Log


DeepCore
 Share

Recommended Posts

Træning søndag d. 19 august

Kom lidt sent afsted mod Fitness.dk, så det blev til små 45 minutters styrketræning.

Pecs

Flat dumbbell benchpress

10x20kg

8x25kg

8x27,5kg

8x30kg

6x32,5kg

6x32,5kg

Back

Lataral pulldown

10x40kg

8x53kg

8x60kg

8x60kg

Legs

Squat

8x60kg

8x60kg

8x60kg

Back

Yate rows

8x50kg

8x50kg

8x50kg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 540
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning mandag d. 20 august

Besluttede mig i morges for at løbe en Cooper-test. Troppede op i fitness.dk for at tage testen på løbebånd, og havde som ambition at slå min tidligere PR på 3.010 meter på de 12 minutter. Jeg har som klart mål at løbe 3.100 inden maratonet, som venter om ca. 1 måneds tid, så i dag skulle den ha' gazz. Strategien var at sætte løbebåndet til 15,5 km./t. og holde den hjem, suppleret med en slutspurt.

Løbet gik desværre ikke helt som forventet, da det simpelt nok kan koges ned i, at jeg havde en off-dag i dag.

Fik dog stadig løbet 3.000 meter på de 12 minutter, selvom jeg gik kold efter 8 minutter og måtte skrue ned for gassen. Fik alligevel presset citronen godt, og har godt nok været uden energi her resten af dagen. Måske er jeg ved at blive en smule syg...

Øv, havde ellers sat mig op efter at løbe rigtig stærkt i dag. Der er ikke andet at gøre, end at snuppe en tudekiks og forsøge igen snart, da jeg er overbevist om at det kan gøres bedre.

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 22 august

Formiddag:

Kørte 14km bykørsel på MTB om formiddagen. Fuck hvor kører min forholdsvis nye mountainbike godt :4thumbup: Har planer om at køre en tur i skoven på søndag - glæder mig som en pyroman i en brandbil! :devil::devil::devil::firebounce:

Eftermiddag:

Løb 5,4 kilometer til boksning på en ca. 25 minutter.

Boksning 1 time og 30 minutter helt ud til kanten og lidt til! Fik i øvrigt en del ekstra armstrækker, englehop og reaktionsøvelser da Herik Leth som er bokseinstruktør (som sædvanligt) var i højt humør :crazy:

Løb 5,4 kilometer hjem fra boksning i en smule forceret tempo (24 minutter)

Synes egentlig at dagens motion forløb super godt - på trods af at jeg har fanget en snue, som tager et par procent af den samlede energi. Men under alle omstændigheder kan jeg mærke at formen går den rigtige vej, og jeg var ikke synderligt smadret da jeg kom hjem efter de godt og vel 3 timers træning. Men ufattelig sulten var jeg :4mewantfood:

Træning torsdag d. 23 august

3 timers golf

I dag var jeg på arbejde om formiddagen. Senere tog jeg med min arbejdsplads på et personalearrangement ud at spille golf i godt og vel 3 timer. Det kan ikke kaldes hård træning, men fik trods alt rørt mig og gået en del kilometer. Viste sig faktisk at jeg godt kunne finde ud af det, selv om det var første gang jeg prøvede at spille.

Jeg er overbevidst om at bosketeknik (slaget der får sin kraft fra hoften) og basal styrketræningsteknik har påvirket golfspillet - selv om det måske lyder lidt funky :cooldance::4jumpy:

I morgen venter så 29km løb - awwwww yyyeeaaaaahhh

Link to comment
Share on other sites

Tjek i øvrigt det her nummer af Threat Signal der hedder 'Rational Eyes'. Kanon fedt træningsmusik - tung staccato metal med et melodisk omkvæd! Faldt i øvrigt over dette canadiske band et par år tilbage på en stor international webside for amatørmusikere (garageband.com), hvor de fik virkelig god kritik, og kan nu se at de har lavet en video. Nummeret bliver sgu bedre og bedre for hver gang jeg hører det - tjek særligt slutningen - det bliver ikke meget federe!!

:headphonedance::smilerock::showoff:

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag d. 24 august

Løb 29,6 kilometer på 2 timer 55 minutter og 59 sekunder.

Har løbet denne tur før (jf. post 41), dog løb jeg ca. 1 kilometer længere end sidst. Turen blev løbet i maraton-tempo. Nu er der jo under 1 måned til maratonet skal løbes :crazy:

Ruten gik fra Østerbro, hvor jeg bor, ud langs Strandvejen og til Jægersborg Dyrehave. Da jeg var nået til Dyrehaven, gik ruten til Eremitageslottet og ud mod Hjortekjær, nær Nærum og Brede, rundt tilbage mod Bakken og ud på Strandvejen igen ved Klampenborg. Derfra løb jeg ad Strandvejen de resterende 9km tilbage til Østerbro.

Mellemtider:

Skovshoved havn: 36 minutter

Eremitageslottet: 1 time, 7 minutter

Ud/indgangen til bakken nær Klampenborg station: 2 timer, 1 minut (21 kilometer)

Skovshoved havn: 2 timer, 15 minutter

Sankt Kjelds Plads: 2 timer, 55 minutter og 59 sekunder

Var meget varmt - en 25 grader vil jeg skyde på, og meget fugtigt. Til forskel fra sidst, havde jeg stort fokus på at indtage nok vand (har købt et bælte m. vandflasker), så jeg ikke ville gå helt kold pga. dehydrering ligesom sidst. Sørgede tilmed for at spise godt under løbeturen denne gang. Af denne grund gik turen også meget bedre, men var stadig stjernehård. Særligt de sidste 5 kilometer blev meget tunge, var ret flad og jeg havde ærgerligt talt ikke meget mere at skyde med. Og hold kæft, hvor er det lang tid at løbe - hele dagen går jo op i løb...

Til gengæld løb jeg hele vejen og holdt ikke en pause på vej hjem hvor jeg hoppede i vandet, ligesom jeg gjorde sidst. :4thumbup:

Da jeg kom hjem lå min vægt på 85,7 (vejede 88,7 da jeg stod op i morges) og jeg begyndte atter at fryse og havde en smule kvalme. Min puls lå på 90 slag/minuttet 30 minutter efter jeg var kommet hjem, hvilket er meget højt. Den plejer at ligge og rode rundt omkring 55 midt på dagen og lidt lavere om morgenen lige når jeg er stået op. 3 timer og en masse mad senere lå den på 69.

Hvis der er nogle som ved hvordan jeg kan undgå at komme til at fryse og have det halv-skidt efter en løbetur af denne art, lytter jeg meget gerne. Smid endelig en kommentar! :smile:

Nå ja, jeg fik da én på opleveren da jeg løb i Dyrehaven ad vejen der går lige frem for Eremitageslottet, da en gruppe på ca. 100 dådyr var ved at gå over vejen. Jeg stoppede først op, da jeg har hørt noget om at hannerne kan være temmelig aggressive når der er unger i flokken. (Ved ikke meget om dådyr :blush: ). Jeg besluttede, at jeg ikke kunne stå der - der var jo rigtig mange der skulle krydse vejen, så jeg løb videre mod flokken, som stoppede op og gloede på mig lidt forvirret. Jeg løb så ca. 2 meter forbi en 4-5 hanner som vogtede over de 90 stk. der endnu ikke var nået over vejen. Det var sgu lidt cool - og ikke noget jeg har oplevet før!

Casper, over n' out :tongue:

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag d. 26 august

70 km MTB på landevej. Tid: 3 timer og 13 minutter (inklusiv pauser).

I dag var også dagen hvor den nye cykelcomputer skulle testes, og den gav godt nok lidt problemer undervejs, da den ikke helt var indstillet korrekt eller også er det bare i cykelcomputeres natur at skulle forvolde opstartsproblemer :dry: Men fed er den i hvert tilfælde - når den duede :tongue:

Cykelturen gik fra Østerbro til Espergærde og tilbage igen, og jeg kørte sammen med en ven. Turen gik rigtig godt. Vi kørte i moderat tempo ud (21-23 km./t.) og gav den gazz på vej hjem igen, hvor tempoet steg til ca. 30 km./t. På hjemturen kørte vi 35 km på 1 time og 13 minutter, og på enkelte strækninger lå min gennemsnitsfart på 34 km./t.

Jeg føler mig nu rigtig godt rustet til at køre de 67km under Hillerød MTB maratonet d. 30. september. :bigsmile: Den skal have gazzz. Satser stadig på en top 100 pladsering, men nu må vi se.

:bike: :bike: :bike:

Link to comment
Share on other sites

Hvis der er nogle som ved hvordan jeg kan undgå at komme til at fryse og have det halv-skidt efter en løbetur af denne art, lytter jeg meget gerne. Smid endelig en kommentar! :smile:

Hej Casper

Jeg løber ikke så langt selv, men har selv haft det på samme måde efter spinning-marathon (3-5 timer) flere gange. Faktisk har jeg et par gange fået feber og kastet op. De sidste par gange har jeg derfor simpelthen sørget for, at der er cola (ikke light), chips og generelt - hvad jeg ellers vil kalde - usund mad hjemme. Jeg er ikke særlig sulten når jeg kommer hjem, men hvis jeg alligevel tvinger noget sukker, salt og fedt i kroppen hurtigt, så får jeg det ikke dårligt.

Jeg ved jo ikke præcis, hvad det er der virker, men jeg vil tro utilpasheden kommer sig af generel ubalance i kroppen, f. eks. salte, mineraler og selvfølgelig væske og almindelig energimangel.

Ellers en sej løbetur :devil:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Opsummering af træning uge 34 (20-26 august)

For bedre at skabe overblik, lander der her en oversigt over træning i uge 34. :bigsmile:

Mandag - Hviledag

Tirsdag - Løb en Coopertest der fejlede lidt. Løb 3.000 meter på de 12 minutter.

Onsdag - 14 km bykøsel på MTB, i alt 10,8 km løb til og fra boksning, plus 1 time og 30 minutters hård boksning.

Torsdag - 3 timers golf (arbejdsarrangement)

Fredag - 29,6 km løb (2 timer og 55 minutter)

Lørdag - Hviledag

Søndag - 70 km MTB på landevej (3 timer og 13 minutter)

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Hej Casper

Jeg løber ikke så langt selv, men har selv haft det på samme måde efter spinning-marathon (3-5 timer) flere gange. Faktisk har jeg et par gange fået feber og kastet op. De sidste par gange har jeg derfor simpelthen sørget for, at der er cola (ikke light), chips og generelt - hvad jeg ellers vil kalde - usund mad hjemme. Jeg er ikke særlig sulten når jeg kommer hjem, men hvis jeg alligevel tvinger noget sukker, salt og fedt i kroppen hurtigt, så får jeg det ikke dårligt.

Jeg ved jo ikke præcis, hvad det er der virker, men jeg vil tro utilpasheden kommer sig af generel ubalance i kroppen, f. eks. salte, mineraler og selvfølgelig væske og almindelig energimangel.

Ellers en sej løbetur :devil:

- Marianne

Hej Marianne,

Mange tak for dit svar. Et spinning-maraton på 3 til 5 timer - det lyder sgu hard-core :crazy: Jeg tager bestemt dit råd til eftertanke, da det ikke var særlig fedt at være så meget ude i torvene efter træning. :surrender:

Jeg vil sørge for at have en masse 'usund mad' til at vente på mig næste gang jeg løber langt. Det er nu ikke et helt dårligt råd du kom med der, hehe, og så er der jo også noget at se frem til under turen. :partytime2:

I øvrigt håber jeg at vejrforholdene ændrer sig en smule den næste måned, da jeg ikke synes at de 27 grader er en optimal temperatur at løbe i. Så selv om sommermånederne er gode, så håber jeg nu snart at temperaturen falder en smule til 15-20 grader :hehe:

//Casper

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 27 august

Daffede i Fitness.dk og kørte noget styrketræning, dog havde jeg fokus på kun at køre øvelser der ikke involverede benene, da de skal få nok at se til de næste par dage (løb, cykling, mere løb og boksning) :4thumbup:

Pecs:

Decline benchpress

12 x 60 kg

8 x 80 kg

Flat benchpress (byttede da den blev ledig)

8 x 90 kg

Supersæt: flat benchpress 6 x 90kg og 6 x flyes m. 15 kilo

Supersæt: flat benchpress 6 x 90kg og 6 x flyes m. 15 kilo

Supersæt: flat benchpress 6 x 90kg og 6 x flyes m. 15 kilo

Back

Lateral pulldown

12 x 43 kg

10 x 50 kg

8 x 63 kg

6 x 70 kg

6 x 70 kg

Pecs/Triceps

Dips

12 stk.

10 stk.

8 stk.

Biceps

Biceps curl

8 x 22,5

6 x 30

6 x 30

Abs

Captain's Chair

5 x 1 rep mod højre, 1 rep ligefrem, 1 rep til venstre m. strækte ben

5 x 1 rep mod højre, 1 rep ligefrem, 1 rep til venstre m. strækte ben

5 x 1 rep mod højre, 1 rep ligefrem, 1 rep til venstre m. strækte ben

Link to comment
Share on other sites

Hej Casper,

Må lige smide en hilsen efter at have luret i din log.. det er en heftig september, du går i møde, så vil lige smide nogle gode tanker til både vejen og målene. Synes iøvrigt rigtig godt om både din træning og musik smag :4thumbup: Det er nemlig lige før, det ku ligne min egen log med den playliste og forkærlighed for boksning :tongue:

Så kigger nok med på siderne indimellem.. :smile:

// Tania

ps. Glæder mig til at læse om jeres bokselejr!

Link to comment
Share on other sites

Hej Casper,

Må lige smide en hilsen efter at have luret i din log.. det er en heftig september, du går i møde, så vil lige smide nogle gode tanker til både vejen og målene. Synes iøvrigt rigtig godt om både din træning og musik smag :4thumbup: Det er nemlig lige før, det ku ligne min egen log med den playliste og forkærlighed for boksning :tongue:

Så kigger nok med på siderne indimellem.. :smile:

// Tania

ps. Glæder mig til at læse om jeres bokselejr!

Hej Taninja,

Super cool at du smider en hilsen :bigsmile: Og jo, jeg er bidt af en gal bokser (og nej, jeg har ikke mødt Tyson, hehe - heldigvis!). Jeg kan se i din log at du virkelig får bokset noget - og du bokser endda også kampe kan jeg forstå :1356:

Mht. bokselejeren, så blev datoen desværre rykket til den weekend hvor jeg har planlagt at køre et mountainbike løb, så jeg har måtte aflyse. Og det var ikke med min gode vilje... :unhappy: Lidt øv, for det plejer at være helt ud til kanten og med mange gode historier at fortælle, men der kommer nok en igen om nogle måneder.

Og du kan også lide den type musik - ej hvor fedt! Jeg er helt skudt i Volbeat i øjeblikket, men der ryger meget forskelligt på når jeg kører lidt hjemmetræning - der kan man jo selv bestemme musikken til forskel fra i træningscenteret :music::cooldance:

Og kig endelig forbi og smid kommentar når du lyster. Jeg smider nok også en 'op med paraderne' pep talk i din log engang i mellem :4thumbup:

Casper

Link to comment
Share on other sites

Vågnede op med ret store DOMS i brystmuskulaturen og en del i skulderen - det flade bænkpres gør jo underværker! :4thumbup: (særligt når man ikke kører øvelsen særlig tit mere pga. løb.... det skal der rettes op på engang i oktober)

Træning tirsdag d. 28 august

Løb 17km restutionsløb dvs. i ret lavt tempo og hvor jeg ikke tog notits af urets tikken. Løb de 17km på 1 time og 40 minutter.

Løbet gik ikke helt godt, da jeg endnu en gang må indse at jeg ikke kan hoppe direkte ud af sengen og ned i et par løbesko. Jeg kan simpelthen ikke komme igang.

Satte uret en time inden jeg skulle op og løbe, og stod op og spiste en god omgang havregryn, prot-pulver m. mælk og en banan :4eat: og lagde mig så ind og sov en time. Det resulterede i at jeg havde kvalme under løbeturen, stort set fra skoenes første møde med asfalten.

Yderligere gik der et eller andet galt da jeg skulle mødes i Utterslev mose med en ven og løbe 10km sammen med ham, så det endte med at jeg løb turen alene. Lidt ærgerligt.

Nå, men jeg kom igennem og var ikke synderligt udmattet efter turen, hvilket jeg synes er et godt tegn. Dog har jeg været meget træt på systemisk plan hele dagen, som højst sandsynligt kan kædes sammen med de 6 timers søvn jeg fik i nat :sleepy: . Det må gøres bedre en anden gang :devil::yo:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 29 august 2007

75 km MTB på landevej. Tid: 3 timer og 03 minutter (inklusiv en enkelt pause).

Kørte sammen med en ven en god morgentur. Vi rullede de første 35 km på godt og vel 2 timer - kørte ad cykelrute 9 langs Strandvejen mod Helsingør. Da vi så var nået til omkring Espergærde, vendte vi hjemad igen og satte godt med fart på - specielt på bakkerne ved Vedbæk fik den smæk :cool:

På hjemturen kørte vi 35km på 1 time og 3 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Hej Taninja,

Super cool at du smider en hilsen :bigsmile: Og jo, jeg er bidt af en gal bokser (og nej, jeg har ikke mødt Tyson, hehe - heldigvis!). Jeg kan se i din log at du virkelig får bokset noget - og du bokser endda også kampe kan jeg forstå :1356:

Mht. bokselejeren, så blev datoen desværre rykket til den weekend hvor jeg har planlagt at køre et mountainbike løb, så jeg har måtte aflyse. Og det var ikke med min gode vilje... :unhappy: Lidt øv, for det plejer at være helt ud til kanten og med mange gode historier at fortælle, men der kommer nok en igen om nogle måneder.

Og du kan også lide den type musik - ej hvor fedt! Jeg er helt skudt i Volbeat i øjeblikket, men der ryger meget forskelligt på når jeg kører lidt hjemmetræning - der kan man jo selv bestemme musikken til forskel fra i træningscenteret :music::cooldance:

Og kig endelig forbi og smid kommentar når du lyster. Jeg smider nok også en 'op med paraderne' pep talk i din log engang i mellem :4thumbup:

Casper

Hej igen Casper,

:bigsmile: Jamen, det var da svært ikke at smide en hilsen - der er jo ikke så mange her på MOL, der slår på ting (de nøjes med at kaste, bære og løfte dem :dumbbell: ), så mente da absolut, at dette var en log jeg skulle kigge nærmere på :4thumbup:

Ærgeligt med bokselejren kan jeg forestille mig, men omvendt så må det da frigøre noget energi og tid til alle dine andre september projekter? :smile: Skal nok kigge med alligevel - lyder også fedt med MTB løb :wink: Men glæder mig til at læse om flere boksepas :yo:

Soundtrack mæssigt er jeg nok lidt ol' school pt :tongue: Henry Rollins, Linkin Park, Marylin Manson, Metallica og Puddle of Mudd er hvad der primært har fundet vej på ze Ipod :headphonedance:

Kom endelig forbi og smid lidt peptalks.. er netop igang med countdown til showdown :tongue: :4boxing: Så kan godt bruge noget pep de næste par (3) uger! :smile:

// Tania

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Casper,

:bigsmile: Jamen, det var da svært ikke at smide en hilsen - der er jo ikke så mange her på MOL, der slår på ting (de nøjes med at kaste, bære og løfte dem :dumbbell: ), så mente da absolut, at dette var en log jeg skulle kigge nærmere på :4thumbup:

Ærgeligt med bokselejren kan jeg forestille mig, men omvendt så må det da frigøre noget energi og tid til alle dine andre september projekter? :smile: Skal nok kigge med alligevel - lyder også fedt med MTB løb :wink: Men glæder mig til at læse om flere boksepas :yo:

Soundtrack mæssigt er jeg nok lidt ol' school pt :tongue: Henry Rollins, Linkin Park, Marylin Manson, Metallica og Puddle of Mudd er hvad der primært har fundet vej på ze Ipod :headphonedance:

Kom endelig forbi og smid lidt peptalks.. er netop igang med countdown til showdown :tongue: :4boxing: Så kan godt bruge noget pep de næste par (3) uger! :smile:

// Tania

Hej igen Tania,

Jeg kan se i din log at du skal til Norge og bokse ved et stort stævne - super flot at blive udtaget! Så du er absolut gået i trænings-mode kan jeg forstå :4boxing: :devil: Ved du noget om hvem du skal møde?

Ja, det er lidt surt at gå glip af bokselejren, men tror nu også at det her MTB løb kommer til at blive rigtig hårdt :cool:

Fed musiksmag du fremviser der! Feeede bands! :yo: Hører selv meget blandet musik, men der skal sgu lidt tempo i musikken før det er fedt at træne til. Det er godt nok lidt tid siden jeg sidst hørte Puddle of Mudd, så har lige smidt 'Control' ud gennem højtalerne :w00t:

Jeg vil følge lidt med i hvordan det går med din træning under Countdown til Showdown, som du skriver :yahoo::bruce: Og fyr endelig en besked af, hvis du lyster.

Casper

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 30. august 2007

Torsdag hold jeg hviledag.

Målte min hvilepuls inden jeg daffede i seng om aftenen. Pulsslagene lå og pendulerede mellem 49 og 54 slag i minuttet, og lå gennemsnitligt på 51-52. Dette er ganske udemærkte, da jeg for godt og vel et år siden og lidt til, havde en hvilepuls på de 60. Cardiotræningen har altså haft en virkning :smile:

Træning fredag d. 31. august 2007

Fredag løb jeg 20 kilometer med min maratonmakker. Løb ca. 105-110% af maratontempo. Satte ny PR da jeg klardede de 20 kilometer på 1 time og 45 minutter. :4thumbup:

Min makker løb på 1 time og 41, han er dog også 15 kilo lettere, og meget hurtigere - igen tvivl om det.

Under løbeturen løb jeg med pulsur og havde disse stats:

gennemsnitspuls: 163

max puls: 171

Det var nu ret godt at blive klog på, hvorledes min puls skal ligge under en længere distance. 163 slag i minuttet i snit kan jeg i hvert tilfælde ikke klare maratondistancen på.

Har dog regnet lidt på det, og for at komme ind under de 4 timer på de 42.192km, vil jeg satse på at løbe hver 10 kilometer på et sted mellem 55 minutter og 1 time. Derved kan jeg vinde lidt tid for hver time der går, og ligge omkring 3 timer og 40-50 minutter ved de 40 kilometer. Og så er der jo 'kun' 2,192 kilometer til mål. Ved ikke rigtig om det kan lade sig gøre, da tempoet vil falde en del som tiden går, men det er nu min ambition at holde dette - og så er det samtidigt også muligt at have nogle milepæle at løbe efter på den lange rute :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 30. august 2007

Torsdag hold jeg hviledag.

Målte min hvilepuls inden jeg daffede i seng om aftenen. Pulsslagene lå og pendulerede mellem 49 og 54 slag i minuttet, og lå gennemsnitligt på 51-52. Dette er ganske udemærkte, da jeg for godt og vel et år siden og lidt til, havde en hvilepuls på de 60. Cardiotræningen har altså haft en virkning :smile:

Træning fredag d. 31. august 2007

Fredag løb jeg 20 kilometer med min maratonmakker. Løb ca. 105-110% af maratontempo. Satte ny PR da jeg klardede de 20 kilometer på 1 time og 45 minutter. :4thumbup:

Min makker løb på 1 time og 41, han er dog også 15 kilo lettere, og meget hurtigere - igen tvivl om det.

Under løbeturen løb jeg med pulsur og havde disse stats:

gennemsnitspuls: 163

max puls: 171

Det var nu ret godt at blive klog på, hvorledes min puls skal ligge under en længere distance. 163 slag i minuttet i snit kan jeg i hvert tilfælde ikke klare maratondistancen på.

Har dog regnet lidt på det, og for at komme ind under de 4 timer på de 42.192km, vil jeg satse på at løbe hver 10 kilometer på et sted mellem 55 minutter og 1 time. Derved kan jeg vinde lidt tid for hver time der går, og ligge omkring 3 timer og 40-50 minutter ved de 40 kilometer. Og så er der jo 'kun' 2,192 kilometer til mål. Ved ikke rigtig om det kan lade sig gøre, da tempoet vil falde en del som tiden går, men det er nu min ambition at holde dette - og så er det samtidigt også muligt at have nogle milepæle at løbe efter på den lange rute :smile:

Dine overvejelser lyder rigtigt fornuftige. Har selv tænkt over det samme.

De fleste siger at man bør starte i et tempo som man selv finder latterligt langsomt, men omvendt har jeg også hørt nogle sige at det er på de første km at tiden vindes, da man alligevel ikke er istand til at øge farten på de sidste km.

Personligt tror jeg at det er dumt decideret aktivt at løbe langsommere end ens naturlige rolige tempo, omvendt bliver man sikkert også straffet grusomt hvis man ligger for hårdt ud.

Det bliver ihvertfald spændende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 1. september 2007

Kørte lidt hjemmetræning i dag.

3 minutters skyggeboksning for at være varmet op til ’the challenge’

10 minutes Push-ups challange > 226 stk. - udført i god stil. post-13780-1188671502.gif

Synes godt nok jeg begyndte at svede lidt under testen, og var nede og køre 5 strækkere af gangen til sidst. Fedt at prøve!

Standing Hammercurls

8 reps m. 15 kg dumbbell

8 reps m. 15 kg dumbbell

8 reps m. 15 kg dumbbell

Standing military press supersæt m. TheEvil Wheel

8 reps m. en 15 kg dumbbell i hver hånd / 4 negativer med ’det onde hjul’ :devil:

8 reps m. en 15 kg dumbbell i hver hånd / 4 negativer med ’det onde hjul’ :devil:

8 reps m. en 15 kg dumbbell i hver hånd / 4 negativer med ’det onde hjul’ :devil:

- Er godt nok mærket i triceps v. military press af alle de strækkere

Dumbbell fly

8 reps m. en 15 kg dumbbell i hver hånd

8 reps m. en 15 kg dumbbell i hver hånd

8 reps m. en 15 kg dumbbell i hver hånd

- Lidt komisk, men lavede øvelsen liggende diagonalt på mit træbord i stuen, man må jo improvisere lidt når man ikke lige ejer en træningsbænk :blush:

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Dine overvejelser lyder rigtigt fornuftige. Har selv tænkt over det samme.

De fleste siger at man bør starte i et tempo som man selv finder latterligt langsomt, men omvendt har jeg også hørt nogle sige at det er på de første km at tiden vindes, da man alligevel ikke er istand til at øge farten på de sidste km.

Personligt tror jeg at det er dumt decideret aktivt at løbe langsommere end ens naturlige rolige tempo, omvendt bliver man sikkert også straffet grusomt hvis man ligger for hårdt ud.

Det bliver ihvertfald spændende :smile:

Hej Troels, super kommentar! Jeg har selv tænkt meget over hvordan løbet bør løbes rent tempomæssigt. Så det er rart at høre at min planlægning ikke er helt i skoven og at du har tænkt noget af det samme :cool:

Min kammerat jeg træner til løbet med, har dog lagt en radikalt anden strategi for hvordan han vil komme igennem løbet. For ham handler det om at få de første 20km ’overstået’ for derefter at vurdere hvor mange kræfter der er tilbage, og så tage løbet derfra. Det skal lige siges, at det også er første gang han løber maraton – og så vejer han ca. 73 kilo, det tæller jo også lidt ind på planlægningen, vil jeg mene.

Hvad du skriver om at løbe langsommere end ens naturlige tempo, er jeg heller ikke meget for. Regner med at løbe mit naturlige maratontempo og få mine kræfter til at række længst muligt…

En anden ting jeg tænker en del på, er hvordan kosten skal tilrettelægges. Et fact er jo, at jo mere man vejer, jo mere energi bruger man på et maraton. Derfor finder jeg det også meget vigtigt at spise godt optil, og få noget indenbords under løbet.

Regner med at spise godt med kulhydrat ugen inden, og på maratondagen spise en moderat mængde pasta ca. 3 timer inden løbet, og så snuppe en let skål Frosties ca. 1 time inden. Og så i øvrigt sørge for at drikke godt.

Under maratonet vil jeg få noget kulhydrat i dunken, måske noget druesukker eller en banen, som der vidst nok uddeles på nogle af de pitstop der er stilet op.

Hmm jeg kommer nok op og forbrænde ca. 4.000 kalorier eller lidt under, så noget brænde på bålet skal der sgu! :firebounce:

Det bliver uden tvivl spændende – og nok også lidt hårdt :4thumbup:

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag d. 2. september 2007

Løb 20 km - tid: 1 time og 48 minutter.

Gennemsnitspuls: 159

Maxpuls: 171

Løb de 20km med en kammerat, som ikke havde løbet i et stykke tid, hvorfor vi på visse strækninger løb i forholdsvis lavt tempo. Ved de 12 kilometer valgte han at tage en kortere tur tilbage, og jeg satte tempoet lidt op. Havde egentligt et godt løb med masser af overskud bagefter.

Tror at jeg vil løbe de første 20km af maratonet i stil med i dag, hvor jeg lå lige under grænsen til at blive forpustet.

Har i øvrigt en smule DOMS i maven af The Evil Wheel, som jeg trænede med i går.

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Opsummering af træning uge 35 (27 august - 2 september 2007)

Mandag: Styrketræning (Pecs, Back, Biceps, Triceps, Abs)

Tirsdag: 17km løb (1 time og 40 minutter)

Onsdag: 75km MBT (3 timer og 03 minutter)

Torsdag: Hviledag

Fredag: Løb 20km (1 time og 45 minutter)

Lørdag: Styrketræning (10 min. Push-ups challange, Biceps, Pecs, Delts, Abs)

Søndag: 20km løb (1 time og 48 minutter)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så hurtig, at jeg slukker kontakten i mit soveværelse, og er i seng, før lyset går ud.

Muhammad Ali

:4boxing: :king::superman: :4thumbup:

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Var det lige frustration over manglende positive kommentarer til dit løb, der fik frit spil der?

Det er super-sejt løbet og rigtig hurtigt :superman:

Gid det var mig :devil:

Jeg skal løbe DHL i aften og der kan jeg vist ikke en gang holde den gennemsnitsfart :unhappy::cry:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share