Forstuvede ledbånd i venstre knæ - genoptræning?


Tyranu
 Share

Recommended Posts

Har gennem 2 måneder døjet med at mine ledbånd i venstre har været/ er delvist stadigt forstuvede.

Forstuvningen skete ved dobbeltroterende forlæns salto, hvor jeg så overroterer en smule til grav, og skynder mig at lukke ud, men for sent - hvilket resulterer i at jeg skyder venstre ben ned i den bløde grav, og mit knæ bliver presset lidt udad væk fra det andet knæ - og får så konstateret forstuvet ledbånd på ydersiden af knæskallen.

I løbet af de næste par dage hæver hele knæet voldsomt, op til 1½ størrelse af mit højre.

Nu her 2 mdr. efter kan jeg stadig ikke strække benet fuldt ud, uden smerte, og sammenbøjet vægt kan det heller ikke lide..

Nogle idéer til hurtigere genoptræning end hvile ?

på forhånd tak - Anders

Link to comment
Share on other sites

<Med det forbehold at der er tale om et forstuvet knæ og KUN det! så vil jeg da mene at du skal forsøge at forcere strækket i knæet.

Jeg har ikke meget forstand på gymnahopsasa så jeg har lidt svært ved at følge din beskrivelse af skaden.

Når et led hæver er det helt naturligt at du kan mærke spor af det noget tid efter, her vil jeg anbefale masser af bevægelse med lav belastning evt nedkøling efter træning. Læg mærke til om du bevæger dig anderledes på benet eks når du går. Forsøg i alle henseender at opnå normal/naturlig bevægelse.

Vær opmærksom på at du ikke starter op med ukontrollerede trænings øvelser før du har helt styr på dit knæ!!

Når alt dette er sagt så vil jeg dog lige advare dig om at hvis du 2 mdr efter en forstyvning stadig har ondt, så kan det være fordi der er noget mere galt! Det bør du nok lige få tjekket - det kan godt være jeg er lidt overforsigtig, men knæet er et skrøbeligt stykke legetøj hvis man ikke passer på.

Vel håber du kan bruge det til noget ellers må du uddybe lidt og spørge igen.

Hilsen Gribben :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share