Anton Kraft interview on TV2


Guest
 Share

Recommended Posts

det er sgu godt gået. han har været nogle igennem nogle problemer, men det gør det jo kun flottere hvad han har præsteret. og så er han jo en tv-venlig person med sin positive tilgang til tingene...

Ja det er mere end hvad man kan sige om hans optræden her på siden

Link to comment
Share on other sites

Link please... :smile:

/Bellini

Jeg har ikke nogle links, men du kan jo prøve at se om brugeren STRONGGUY stadig findes... det var den fakeprofil han oprettede for at skamrose sig selv. Yderligere kan du finde indlæg fra 'Kraft', det er den bruger han skriver fra når han sviner alle på MOL og alle indenfor dansk styrkeløft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke nogle links, men du kan jo prøve at se om brugeren STRONGGUY stadig findes... det var den fakeprofil han oprettede for at skamrose sig selv. Yderligere kan du finde indlæg fra 'Kraft', det er den bruger han skriver fra når han sviner alle på MOL og alle indenfor dansk styrkeløft.

Fint tak. Jeg ser på det... :smile:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Det er da imponerende som han får det til at fremstå at han ikke fik lov til at stille op i Danmark.

At klubberne ikke ville have ham fordi han var en ukurant størrelse....

Det er bare sjovt nok sådan, at hvis du skal løfte for en klub, så skal du træne der.

Hvis du vil være licensløfter i Danmark, skal være på licenslisten længe nok og være aktiv i en styrkeløftklub, osv osv...

Det er også lidt skidt han får sendt nogle stikpiller til forbundet. Han er sgu god til at gøre sig uvenner med gud og hvermand.

Fletter også fint ind han var den eneste der vandt... Fed måde at bakke op om sine holdkammerater på...

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Det er da imponerende som han får det til at fremstå at han ikke fik lov til at stille op i Danmark.

At klubberne ikke ville have ham fordi han var en ukurant størrelse....

Det er bare sjovt nok sådan, at hvis du skal løfte for en klub, så skal du træne der.

Hvis du vil være licensløfter i Danmark, skal være på licenslisten længe nok og være aktiv i en styrkeløftklub, osv osv...

Det er også lidt skidt han får sendt nogle stikpiller til forbundet. Han er sgu god til at gøre sig uvenner med gud og hvermand.

Fletter også fint ind han var den eneste der vandt... Fed måde at bakke op om sine holdkammerater på...

Jeg har da meget svært ved at se, hvad Anton gør forkert i det TV-indslag.

Link to comment
Share on other sites

Derudover så får han da plejet sin sponsor (Hvilket der vel ikke er noget galt i), ved at fremhæve Inzer som dem der laver noget af det bedste udstyr. :bigsmile:

Tja, han har da ret eftersom der jo ikke er mere end 3 kendte producenter af styrkeløftudstyr (Inzer, Metal og Titan)

Så der jo også crain :tongue: Og APT (knæ- og håndledsbind) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

i flere andre sportsgrene er det meget normalt, at man stiller op for en anden klub en den, man træner i til hverdag.

det kan være eks. at man flytter længere væk, men forsætter med at stille op for den samme klub.

eller at en der er en klub der kan give en person, en bestemt plads på et hold. som den klub man træner i ikke kan. Dette sker ofte i bl.a. dansk judo.

Link to comment
Share on other sites

Det er da imponerende som han får det til at fremstå at han ikke fik lov til at stille op i Danmark.

At klubberne ikke ville have ham fordi han var en ukurant størrelse....

Det er bare sjovt nok sådan, at hvis du skal løfte for en klub, så skal du træne der.

Hvis du vil være licensløfter i Danmark, skal være på licenslisten længe nok og være aktiv i en styrkeløftklub, osv osv...

Det er også lidt skidt han får sendt nogle stikpiller til forbundet. Han er sgu god til at gøre sig uvenner med gud og hvermand.

Fletter også fint ind han var den eneste der vandt... Fed måde at bakke op om sine holdkammerater på...

Hej pt.

Jeg kan fornemme, at der ikke ligefrem er det helt store kærlighedsforhold mellem dig og Anton. :wink::superman:

Men hvorom alting er, så er det jo et faktum at Hr. Anton Kraft igennem det ene år han har været med i Dansk Styrkeløft, har skaffet sporten mere medietid og mere bevågenhed end Dansk Styrkløft Forbund nogensinde har fået før. Så selv om der er mange der måske syntes at Anton er for meget eller hvad, så vil jeg da bare sige at jeg personligt syntes at ANTON er en rar og hyggelig fyr og at han gør det det pisse godt. (Han snakker bare en del :wink: ) Osse selvom han ikke bruger udstyr fra TITAN og METAL..

Jan

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Anton Kraft gør det ganske fint i det indslag. Selvom han måske har haft nogle problemer med forbund og/eller klubber, så lader han jo ikke de problemer dominere samtalen, men nævner dem kun kort som et led i sin forklaring om vejen til sine resultater. Helt fair. Jeg ser heller intet problem i, at han lige profilerer INZER en smule; hvem pokker ville ikke have gjort det for sin sponsor på landsdækkende tv? Det gør alle sportsfolk. :smile:

Jeg tror kun det er dem der har noget personligt i klemme der kan finde ankepunkter i det indslag.

At han så måske har lavet et par solide selvmål her på MOL har jo intet med indslaget på TV2 at gøre. Men lad os da bare lødigt konstatere, at det ikke kun er i Go'Morgen Danmark at han har lavet lidt selvpromovering. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej pt.

Jeg kan fornemme, at der ikke ligefrem er det helt store kærlighedsforhold mellem dig og Anton. :wink::superman:

Ja jeg er vel farvet af de historier jeg har hørt om manden og af hans stunts på denne side.

Styrkeløft er en holdsport og styrkeløft er en lille tæt gruppe i Danmark.

Alt gøres på frivillig basis og sporten lever af at man hjælper hinanden og på tværs af klubberne.

Alle styrkeløftere lever og dør med deres team. Kommer ikke til VM og EM uden det store frivillige arbejde i forbundet. Derfor syntes jeg det er meget uheldigt at Kraft kritiserer de mennesker der ikke vil hjælpe ham, pga. hans manglende vilje/evne til at være en del af et team.

Det er kun en god ting at man ikke får lov til at stille op for en klub, hvis man ikke deltager i træningerne. De problemer Kraft har haft har han påført sig selv.

Hans eksponering og tiltrækning af sponsorkroner/offentlig støtte er kun dejligt. Men det skal helst ikke ske på bekostning af klubber og sporten.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Som styrkeløfter og med kun den kasket vil jeg ganske kort tillade mig at knytte et par bemærkninger i denne debat...

Jeg er totalt uenig i langt de fleste indlæg. Jeg synes at det er unik hvordan han har opnået at kunne eksponere sig selv og dermed også styrkeløft i Danmark. Uanset om formål og interesse, så skaber det uden diskussion en omtale vi aldrig havde fået. Og der har kun været små fortalelser i hans interview som ikke var sande(første danske verdensmester osv). Men ellers en meget sikker repræsentant på landsdækkende TV.

Jeg synes at mange skulle lade jantelov være jantelov og se udelukkende på eksponeringen af vores elskede idræt, det er det der tæller og intet andet.

Tommy Knudsen

Rødby

Link to comment
Share on other sites

Du kan have ret i meget af det du skriver.

Jantolov er bare ikke baggrunden for det jeg skriver, jeg vil gerne have mig frabedt spekulationer om mine motiver :wink:

Når man kender baggrunden for hvorfor Kraft har haft problemer med diverse klubber og forbund, er det svært ikke at blive pikeret over hans udtalelser i morgen TV.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ladet mig fortælle at han ringede til en klub og sagde at han gerne ville være medlem. Så hørte de ikke fra ham i flere måneder, og da de så nærmede sig et stævne ringede han til dem og sagde at han gerne ville stille op, men klubben havde kun hørt fra ham den ene gang han ringede for at melde sig ind.

Jeg ved ikke om praksis er ens i alle klubber, men i den klub hvor jeg meldte mig ind (HSF) skulle jeg skrive under på en licensaftale (hvis jeg ellers husker rigtigt! :tongue: ) og desuden har de en politik om at man skal træne i lokalerne.

HVIS Anton ikke har skrevet under på noget, så er det ganske uberettiget at han føler sig forfulgt af den pågældende klub. Jeg ved ikke om der er andre situationer end den pågældende som Anton hentyder til.

Men selvfølgelig et stort forsinket tillykke til den lille (Kraft)karl med VM-guldet og Europarekorden!

Jeg håber bare ikke at han lader sig distrahere af autografskrivning til Strongguys børn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da ærligt talt, at det er et latterligt program, med alt for åbenlys selvpromovering. Det lyder jo til, at der ikke er den form for modgang, han ikke har været igennem, og ikke én gang stoppes der op og spørges "Hmm... Gad vide om ikke der mon er en grund til at han ikke har været afsted?" Den form for pladderjournalistik kan jo ikke bruges til noget som helst. I stedet for at lade folk konkurrere på lige vilkår, kan folk sidde og krumme tæer, og tænke "Neeej, hvor er det synd for den stakkel, at han ikke kommer med til VM. Det må jo være mobning, når nu han er så stærk", uden at nævne simple ting som at han ikke har overholdt forbundets regler, blandt andet mht dopingkontrol, hvis altså han ville med til VM.

De stikpiller der kommer til forbundet er også kritiske, når der ikke følger en forklaring med.

Ikke ligefrem den bedste holdånd, hr Stongguy udviser i ovennævnte klip...

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

There's no such thing as bad publicity. :wink:

Ingen vil huske Antons "dårlige" omtale om styrkeløft i Danmark, men muligvis vil de huske noget om at der overhovedet ER en sport der hedder styrkeløft.

Ellers har jeg ingen reel stillingtagen til Anton, han er røget ind i styrkeløft loopet efter jeg er smuttet ud. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da ærligt talt, at det er et latterligt program, med alt for åbenlys selvpromovering. Det lyder jo til, at der ikke er den form for modgang, han ikke har været igennem, og ikke én gang stoppes der op og spørges "Hmm... Gad vide om ikke der mon er en grund til at han ikke har været afsted?" Den form for pladderjournalistik kan jo ikke bruges til noget som helst. I stedet for at lade folk konkurrere på lige vilkår, kan folk sidde og krumme tæer, og tænke "Neeej, hvor er det synd for den stakkel, at han ikke kommer med til VM. Det må jo være mobning, når nu han er så stærk", uden at nævne simple ting som at han ikke har overholdt forbundets regler, blandt andet mht dopingkontrol, hvis altså han ville med til VM.

De stikpiller der kommer til forbundet er også kritiske, når der ikke følger en forklaring med.

Ikke ligefrem den bedste holdånd, hr Stongguy udviser i ovennævnte klip...

Nu er god morgen danmark jo et morgen hyggeprogram og man skulle nødig have Jerry Springer lignende tilstande med en dvæge styrkeløfter og en 125 kg's styrkeløfter, der kaste stole efter hinanden.

Det kunne være dejligt hvis vi kunne få nogle flere medaljer til Danmark, men hvis det er på bekostning af splid i forbund og klubber, så er det ikke det værd. Styrkeløft lever af de frivilliges indsats.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share