Sign in to follow this  
HAV

Mavetræning i GT 10x10

Recommended Posts

Hej motion-online.dk

Jeg træner pt. George Turners 10 x program, men er i tvivl om hvor mavetræningen skal ligge ?

Er også usikker på, hvor mange sæt og reps der burde køres ? Men efter som jeg har hørt, skal maven trænes som alle andre muskler, så burde der vel trænes mave i forlængelse af ét af træningspassene med 10 sæt x 10 reps ?

Håber i kan hjælpe mig..

Selve programmet ser således ud:

Mandag: Bryst og Ryg

Bænkpres 10 sæt x 10 reps

Bent over barbell rows 10 sæt x 10 reps

Tirsdag: Ben og Dødløft

Squat 6 sæt x 10 reps

Leg curls 6 sæt x 10 reps

Dødløft 6 sæt x 6 reps (pyramid style)

Cuff raise 6 sæt x 10 reps

Onsdag: Off

Torsdag : Skuldre og Arme

Seated DB skulderpres 10 sæt x 10 reps

DB incline curls 10 sæt x 10 reps

Supersæt med:

BB Fransk pres 10 sæt x 10 reps

Forfra igen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direkte mavetræning trænes jo med forskellige små accessory øvelser.

Så det har nok ikke den store betydning for resten af dit George Turner program.

Varierer lidt mellem noget high-rep (+15) og noget tungt (5-10) afhængig af hvilken øvelse du laver.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Direkte mavetræning trænes jo med forskellige små accessory øvelser.

Så det har nok ikke den store betydning for resten af dit George Turner program.

Varierer lidt mellem noget high-rep (+15) og noget tungt (5-10) afhængig af hvilken øvelse du laver.

Jamen hvilken dage ville det være optimal at lægge mavetræningen jf. overstående ?

Har tænkt mig at bruge Evil Wheel som eneste øvelse til mavetræning..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jamen hvilken dage ville det være optimal at lægge mavetræningen jf. overstående ?

Har tænkt mig at bruge Evil Wheel som eneste øvelse til mavetræning..

Kør med ekstra modstand mandag samt torsdag. Kør en high-rep kropsvægt øvelse tirsdag.

Det kan gøres på en milliard måder, det er bare et forslag. Vil ikke ligefrem mene at strukturering af sin mavetræning er nogen raketvidenskab så prøv dig evt. lidt frem og fint ud af hvad du bedst synes om.

Men lad være med at holde dig udelukkende til en øvelse. Varierer mellem sidebends til obliques, reverse mavetræning, som fx hanging leg raises og noget hip flexor band pull-ins for at ramme nedre del af rectus abdominus og så giv den ellers gas med evil wheel, stående crunches med ekstra modstand, sprinter sit-ups osv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kør med ekstra modstand mandag samt torsdag. Kør en high-rep kropsvægt øvelse tirsdag.

Det kan gøres på en milliard måder, det er bare et forslag. Vil ikke ligefrem mene at strukturering af sin mavetræning er nogen raketvidenskab så prøv dig evt. lidt frem og fint ud af hvad du bedst synes om.

Men lad være med at holde dig udelukkende til en øvelse. Varierer mellem sidebends til obliques, reverse mavetræning, som fx hanging leg raises og noget hip flexor band pull-ins for at ramme nedre del af rectus abdominus og så giv den ellers gas med evil wheel, stående crunches med ekstra modstand, sprinter sit-ups osv.

Jamen hele ideen med GT 10x10 programmet er jo kun at holde sig et én øvelse og så køre en høj volume i den.

Så spørgsmålet lyder på, om der skal trænes 10x10 i mave ligeledes - da maven jo skal trænes ligesom alle andre muskler - eller om det vil være overkill ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jamen hele ideen med GT 10x10 programmet er jo kun at holde sig et én øvelse og så køre en høj volume i den.

Så spørgsmålet lyder på, om der skal trænes 10x10 i mave ligeledes - da maven jo skal trænes ligesom alle andre muskler - eller om det vil være overkill ?!

Men mon ikke der er tale om de store øvelser, som bænkpres, benbøj, dødløft, rows osv., og ikke de små accessory øvelser.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men mon ikke der er tale om de store øvelser, som bænkpres, benbøj, dødløft, rows osv., og ikke de små accessory øvelser.

Muligvis :bigsmile:

Men det fremgår ikke af programmet.. Måske der er bedre at ligge mavetræningen ind 2 gange i ugen i stedet for..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this