Do-Win VL sko


tjr
 Share

Recommended Posts

Nogen der har erfaringer med Do-Wins VL sko? http://www.mikabsport.se/Shop/Application/...tItem.php?iId=9

Jungletrommen på Fortified-iron vil vide at de skulle være mere holdbare end Ironworks II/Adistar og have en højere hæl, der skulle være brugbart som begynder. Og så er de naturligvis billigere (og måske pænere. Det har jeg ikke lige besluttet mig for endnu).

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Hvad skal du bruge dem til? En højere hæl er ikke nødvendigvis et plus.

VL. Frivend, front squat og træk er nok de øvelser der påvirkes mest af skoen.

Så vidt jeg har læst, er den højere sål et plus for begyndere, da det gør det lettere at squatte dybt.

Edit: The votes are in. Do-Win skoen er pænere end Adidas' modeller.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg har læst, er den højere sål et plus for begyndere, da det gør det lettere at squatte dybt.

Det er jo et spørgsmål om din fleksibilitet - især i dine ankler. Personligt ved jeg ikke noget om VL, men hvorfor ikke bare købe en sko med "standard" mål, og så arbejde lidt ekstra på din bevægelighed, dynamisk såvel, som statisk?

Link to comment
Share on other sites

Nogen der har erfaringer med Do-Wins VL sko? http://www.mikabsport.se/Shop/Application/...tItem.php?iId=9

Jungletrommen på Fortified-iron vil vide at de skulle være mere holdbare end Ironworks II/Adistar og have en højere hæl, der skulle være brugbart som begynder. Og så er de naturligvis billigere (og måske pænere. Det har jeg ikke lige besluttet mig for endnu).

Hvad str bruger du?

Jeg har en rød/hvid str 45, som jeg lige nøjagtig ikke kan bruge, meget høj hæl....

Skoen har aldrig været brugt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv et par og de er rigtig gode, nu er de mit første par VL-sko, så jeg har ikke noget at sammenligne med, men jeg er glad for dem. Jeg har også læst de har en højere hæl end andre VL-sko, men det kan ikke være meget, for de ser umiddelbart ud som de andre sko jeg har set. Det er muligt hælen er en mm eller to højere end Adidas', men en decideret høj hæl er der bestemt ikke tale om.

Link to comment
Share on other sites

Søren W:

Når man umiddelbart sammenligner hælen på Do-Win med Ironworks II, ser den da betydeligt højere ud. Men det kan selvfølgelig være at Adidas "gemmer" mere af dens hæl.

789:

Jeg har bestilt str. 45, men har ikke fået den endnu. Jeg melder lige tilbage. Jeg bruger 45 1/3 i Adidas.

Link to comment
Share on other sites

Har lige fået mine Do-Wins fra Sverige.

Som nævnt længere oppe bruger jeg str. 45 1/3 i Adidas sko. Jeg bestilte en Do-Win str. 45 som passer perfekt.

Jeg bestilte i tordags ved 16-tiden og har lige modtaget dem her til formiddag (tirdag). Rimelig kvik service :)

Skoen kostede ~950 kroner light, hvilket - til kurs ~81 - svarer til 770 danske. Mikabsport sender gratis i hele europa, på ordrer af en hvis størrelse - jeg betalte ihvertfald ikke noget i porto.

Sålen er markant højere end Ironworks II. Det kan godt være det ikke kan ses på billedet, men der er ingen tvivl. Vil skyde på 12mm ekstra.

Lige nu er jeg rigtigt godt tilfreds med mit køb - nu glæder jeg mig ihvertfald til at blive rask så jeg kan komme ned og træne.

Jeg bestilte forresten også et par Marathon sko (199 kroner light). De er ret fede. Jeg tvivler på de holder særligt længe, men jeg er overbevist om at de vil være rare at gå rundt i, hvis det var varmt. En stor del af overdelen (det der er farvet), er ihvertfald lavet af mesh og selve skoen er enormt let.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Det er jo et spørgsmål om din fleksibilitet - især i dine ankler. Personligt ved jeg ikke noget om VL, men hvorfor ikke bare købe en sko med "standard" mål, og så arbejde lidt ekstra på din bevægelighed, dynamisk såvel, som statisk?

Det er langt fra bare spørgsmål om bevægelighed. Proportionerne og knoglebygning kan gøre squat nær umulig. VL standardiserer dit underlag (samme flade og hårde støtte), den høje hæl kan afhjælpe proportionerne lidt (selv om man overfører stress på knæene) ug det hårde underlag gør at du sætter din styrke i løftet og ikke i en absorberende sål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share