Cardio Maskiner


Oakley
 Share

Recommended Posts

Hep Hey All

Jeg går lige pt. efter et vægttab på 5-10kg, og gør brug af cardio maskinerne i mit lokale FitnessCenter.

Jeg har lagt mærke til, at når jeg er på en cardio maskine (cykel), så forbrænder jeg ca. 100 kcal på 5min med et middel tempo.

Kan dette passe?

For til daglig cykler jeg ca. 1-2 timer på min MountainBike, og hvis cardio maskinens tal skulle stemme overens med min egen cykel, så ville det jo svare til ca. 1200kcal i forbrænding i timen.

Det lyder jo rimelig overdrevet, så mit spørgsmål er, kan man stole på cardio maskinerne?

PS: Det kan være der er en masse faktorer jeg ikke har inkluderet, men hvis dette er tilfældet, så hjælp mig venligst på vej :wink:

Mvh. Oakley

Edited by Oakley
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg "opper" lige denne tråd.

For 2 dage siden var jeg ude at løbe, hvor jeg brugte min Nokia 5500 til at måle kcal forbruget under en Cooper-Test på 12min.

Alder: 20 År

Vægt: 99 kg

Køn: Mand

På de 12min viste mobilen ca. 230 forbrændte kcal, hvilket jo så vil svare til 1150kcal i timen, stortset ligesom cykelturen. Kan der være noget om snakken? Eller snyder maskinerne?

Link to comment
Share on other sites

Nu bruger jeg min ipod til at måle distance og hastigheden når jeg har løbet. Det antal kalorier den siger jeg har forbrændt tror jeg heller ikke på... en tur på 4km med 5.14/km skulle give mig over 300kcal?? :S

Men tænker på at købe et pulsur, kan de bedre hitte ud af det med kalorierne? eller er det også noget computerværk som går ud fra en standard beregning?

rhyme

Link to comment
Share on other sites

1kcal pr kg pr km gælder stadig fint for løb, eks. 4km * 100kg = 400kcal

Der er stor forskel på det gennemsnitlige energiforbrug ved en cooper og 1-2 timers træning, uanset om det er cykel eller andet. Selvfølgelig kan du knalde et meget højere snit af, når du kun er igang i 12 min.

Link to comment
Share on other sites

Men tænker på at købe et pulsur, kan de bedre hitte ud af det med kalorierne? eller er det også noget computerværk som går ud fra en standard beregning?

rhyme

Et pulsur vil også kun give dig en "vejledende" værdi. Spørgsmålet er jo så om et pulsur typisk skyder lige så langt over målet som diverse motionsmaskiner. Jeg vil dog sige, at med de tal der bliver lagt frem her, så har jeg noget mere fidus til mit Polar pulsur end til de forskellige maskiner. Ved høj intensitet forbrænder jeg ifølge mit pulsur ca. 650-750 Kcal i timen ved løb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share