Muskler vejer IKKE meget mere end fedt


zetter
 Share

Recommended Posts

Fedt:0,94kg/liter

Muskel:1.05kg/liter

Synes ellers tit man hører mange nævne at muskler da vejer meget mere end fedt

Det er da næsten 12% mere. :smile:

Menneskekroppens dele har følgende massefylder:

  • knogler cirka 1.80g/cm3
  • muskler cirka 1.05g/cm3
  • fedtvæv cirka 0.94g/cm3
  • vand cirka 1.00g/cm3
  • luft cirka 0.00g/cm3

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Fedt:0,94kg/liter

Muskel:1.05kg/liter

Synes ellers tit man hører mange nævne at muskler da vejer meget mere end fedt

:blink:

Æeem altså 0,94 er da så vidt jeg ved mindre end 1,05

En liter fedt vejer 0,94kg en liter muskel vejer 1,05kg

Et kilo fedt vejer 1 kilo på samme måde som 1 kilo muskel gør. Ret finurligt :laugh:

Men det der her er tale om er jo vægten i forhold til masse fylden

Link to comment
Share on other sites

Hvilket er hele pointén...

Zetter mener åbenbart de 12% ikke er meget i dette tilfælde... Det går jeg da udfra.

Nemlig, jeg synes ikke 11,7% er meget. Selvfølgelig er meget relativt, men jeg har fx. flere gange hørt om folk der mener at de har øget deres masse med 5-10 kg ved at omdanne fedt til muskler.

Men jeg beklager da hvis mine oplysninger vedrørende musklers og fedts densitet er almen viden for enhver bruger på MOL, og derved uinteressante.

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Æeem altså 0,94 er da så vidt jeg ved mindre end 1,05

En liter fedt vejer 0,94kg en liter muskel vejer 1,05kg

Et kilo fedt vejer 1 kilo på samme måde som 1 kilo muskel gør. Ret finurligt :laugh:

Men det der her er tale om er jo vægten i forhold til masse fylden

Prøv at læse hvad jeg skriver inden du prøver at være sjov på min bekostning. Det du skriver modsiger jo INGEN af de oplysninger jeg kommer med. :mad::nonono:

Link to comment
Share on other sites

Prøv at læse hvad jeg skriver inden du prøver at være sjov på min bekostning. Det du skriver modsiger jo INGEN af de oplysninger jeg kommer med. :mad::nonono:

... til gengæld er det noget forfærdeligt vrøvl, du skriver ifm. "omdannelse" af fedt til muskel.

Link to comment
Share on other sites

... til gengæld er det noget forfærdeligt vrøvl, du skriver ifm. "omdannelse" af fedt til muskel.

Ja, men det er jo sådan jeg jævnligt har hørt folk udtale sig. De mener selvfølgelig fedttab, og vækst af muskelmasse, samtidig med at kroppens samlede masse øges.

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

Ja, men det er jo sådan jeg jævnligt har hørt folk udtale sig. De mener selvfølgelig fedttab, og vækst af muskelmasse, samtidig med at kroppens samlede masse øges.

Så er det i orden; men hvorfor føler du dig nødsaget til at fremhæve det for folk på et forum, der netop har fakta omkring området på ryggraden? :smile:

Edited by Zuffox
Link to comment
Share on other sites

Prøv at læse hvad jeg skriver inden du prøver at være sjov på min bekostning. Det du skriver modsiger jo INGEN af de oplysninger jeg kommer med. :mad::nonono:

Ja du må meget undskylde at jeg i stedet for at håne dig for dit totalt meningsløse indlæg, vælger at forklare dig hvorfor din tråd umiddelbart ikke giver den store mening. Musker vejer mere end fedt. Helt præcis 12% jævnfør dine egne oplysninger.

Jeg burde naturligvis have stillet mig op i køet og peget og moret mig. Silly me.

Link to comment
Share on other sites

Så er det i orden; men hvorfor føler du dig nødsaget til at fremhæve det for folk på et forum, der netop har fakta omkring området på ryggraden? :smile:

Jeg følte mig ikke nødsaget, men når jeg læser mange af de spørgsmål der bliver stillet på forumet generelt kan jeg da se der er stor forskel på hvor mange "fakta på ryggraden" folk besidder. Men jeg nægter ikke din antagelse er korrekt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører også tit mine kammerater højt og flot proklamere, hvordan de er blevet langt tungere efter at have "omdannet et par liter fedt til muskler" ;)

JA! Vægtforøgelsen skyldes alene ikke at muskler vejer mere end fedt. Når man starter med at træne, vil der dannes mere blod i kroppen, og glykogenlagrene i musklerne bliver større. Måske får man også stærkere og tykkere knogler?

Lige en biting:

Menneskekroppens dele har følgende massefylder:
  • luft cirka 0.00g/cm3

Selvfølgelig har luft en massefylde ;)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har luft en massefylde ;)

Ja, at luft har en masse kan man vise ved at veje en glasbeholder, først når den er fyldt med luft, og dernæst når den er pumpet lufttom, den vil da veje mindre end før, og den fundne forskel er netop lig luftens masse. Divideres denne med beholderens rumfang, fås luftens massefylde. Luftens masse er i øvrigt afhængig af af luftens tryk og temperatur og desuden af vanddamp indholdet.

Link to comment
Share on other sites

Fedt har en tendens til at se fed ud, mens muskler ikke ser ud til at fylde ligesåmeget. En mand, som transmogrifferer vægten af hans dunk om maven om til muskler, hvoraf kun måske 25% bliver mavemuskler, vil se tyndere ud end han gjorde før han gik ind i en Steen og Stoffer tegneserie, selv om hans rumfang måske ikke har ændret sig meget.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share