Poll: Hvor meget tager du i bænkpres 2?


nash
 Share

  

147 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Har stemt 100-110 kg

Tog 100 kg uden pause for et par måneder siden, men mit bænkpres er øget og resultatet for jeg af se om nogle uger! Lad os skyde på 110 kg i super duper extreme max og med pause 100-105 kg. Men lad os nu se!

Min træning har det ikke alt for godt for tiden, fordi vi på skolen, laver meget kondi træning, som tar hårdt på styrken!

Link to comment
Share on other sites

Bruger man pause i bænkpres i alle styrkeløftskonkurrencer ?? dvs. niels også pausede da han løftede 290kg ??

Jeg har aldrig set styrkesvinene i mit center bruge pause!! Måske bare mig der ikke har set ordentligt efter..

Men altså mit 1RM uden pause men med control stille og roligt på bryst er:

117.5kg - synes sku det er okay taget i betragtning at jeg vejer 70kg.

Træner vel egentlig bb, men løftene for styrke interesserer mig meget. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Bruger man pause i bænkpres i alle styrkeløftskonkurrencer ?? dvs. niels også pausede da han løftede 290kg ??

Det gjorde han ganske givet, for ellers var hans løft blevet underkendt. Pausen behøver ikke at være ret lang, men man skal bare demonstrere, at man har stangen under kontrol og at løftebevægelsen starter fra nul og ikke som en fjedervirkning, som man f. eks. gør i bunden af squat.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have modtaget signalet skal løfteren sænke stangen ned på brystet og holde den stille der med en tydelig og synlig pause. Med holde stille menes, at der er et tydeligt stop. Et-sekundreglen anbefales; dvs. der tælles til ét, mens stangen ligger stille på brystet. Løfteren skal så presse den op i strakte arme, uden at der forekommer en overdrevent ujævn udstrækning, og på en sådan måde, at begge arme strækkes endeligt ud på samme tid. Når stangen holdes stille i strakte arme, vil det hørlige signal "rack" blive givet til at lægge stangen tilbage i stativet.

Link til reglerne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share