vægttab+pause men fremgang alligvel.


Patrick J
 Share

Recommended Posts

Siden starten af juli har jeg cuttet. Ædt mindre og en masse cardio, men har ik haft mulighed for at træne imens. Har tabt 15kg, begyndte så at træne i mandags igen. Har testet max i DL,BP og Squat, min DL er gået frem med 15kg, Squat 5kg og BP ligger på det samme som i juli.

Nogen der kan komme med en forklaring på hvordan det kan lade sig gøre. Absolut ingen træning og så alligevel gå fra 145 til 160kg i dødløft, når man vejer 15kg mindre.

Er helt sikkert røget noget masse, så det burde vel ik kunne lade sig gøre ? eller hvad ?

Ik at jeg er utilfreds, det virker bare lidt vildt :)

Link to comment
Share on other sites

Afløseren for Sheiko, Hatfield, Haycock og alle de andre gamle forstokkede fjolser: Slankekur! Bliv væk fra træningslokalet den næste månedstid, og skift kreatinen ud med klid og gulerødder. Garanteret virkning! Flyt 15kg fra bildækket til vægtstangen inden jul!

Det lyder næsten som en reklame i det der kuponmagasin, som også lover at magnetiske armbånd kan kurere galdesten, og at sølvpapir med bestemte stjerneformede huller kan pudse sølvtøj :lol: .

Lidt mere seriøst, så er mit eneste bud på denne lidt underlige oplevelse superkompensation. Hvis du trænede meget hårdt op til cutting pausen, er det vel ikke usandsynligt, at superkompensationsperioden for dødløft kan have varet omkring en måned. Måske ville du endda kunne have lavet endnu mere, hvis du havde max'et for en uge siden.

Men det må da være rart på denne måde både at få i pose og sæk samtidig :) .

Link to comment
Share on other sites

Derudover siger du jo, at du har tabt 15 kg. I dødløft indgår kroppens vægt jo også. Så en del af (men sandsynligvis ikke hele) fremgangen skal sikkert findes her.

Det må være en meget lille del. I dødløft løfter du ikke særligt meget af dine egen kropsvægt, på samme måde som man gør det i squat. Så det er ikke det jeg vil finde svaret.

Med hensyn til superkompensation på baggrund af overtræning, så kan det meget vel være forklaringen, men jeg tvivler på at det skulle tage så lang tid. Det ville vel forløbe i løbet af ganske få uger. Det er sådan set der jeg ikke fatter en meter. Efter så lang tid burde dekompenseringen være i fuld gang, også selvom man er voldsomt overtrænet inden pausen. Så det er lidt af et mysterie ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share