Jesse Marunde død af hjerteanfald


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Pudsigt nok snakkede DavidO og jeg os ret hurtigt til rette om dette, men Moos mente åbenbart at lejligheden skulle bruges til at pointere at man helst ikke må forholde sig kritisk til stærkmand/bb/styrkeløft miljøet, medmindre man selv er en del af det.

Må man da det? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moos mente åbenbart at lejligheden skulle bruges til at pointere at man helst ikke må forholde sig kritisk til stærkmand/bb/styrkeløft miljøet, medmindre man selv er en del af det.

Det har Moos jo intet skrevet om. Tag dig nu lidt sammen...

Link to comment
Share on other sites

Det har Moos jo intet skrevet om. Tag dig nu lidt sammen...

Du har i denne tråd skrevet to indlæg. I det ene beder du mig tage mig sammen, og i det andet beskylder du mig for at famle i blinde. Har du overvejet at lægge de personlige angreb til side og så fokusere på det, der debatteres ?

Eller, er dit fokus i tråden ganske simpelt blot at være nedrig og personlig.

Link to comment
Share on other sites

Du har i denne tråd skrevet to indlæg. I det ene beder du mig tage mig sammen, og i det andet beskylder du mig for at famle i blinde. Har du overvejet at lægge de personlige angreb til side og så fokusere på det, der debatteres ?

Eller, er dit fokus i tråden ganske simpelt blot at være nedrig og personlig.

Jeg kan sagtens stå ved, hvad jeg har skrevet. Og dine indlæg i tråden taget i betragtning, bør du vist ikke være den første til at beskylde andre for ikke at være on topic.

Faktum er jo, at du bare ævler løs i håb om at provokere. Hvis du mener, at det ikke er tilfældet kunne du jo starte med at henvise til, hvor Moos skriver, at man "ikke må forholde sig kritisk til stærkmand/bb/styrkeløft miljøet, medmindre man selv er en del af det."

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sagtens stå ved, hvad jeg har skrevet. Og dine indlæg i tråden taget i betragtning, bør du vist ikke være den første til at beskylde andre for ikke at være on topic.

Faktum er jo, at du bare ævler løs i håb om at provokere. Hvis du mener, at det ikke er tilfældet kunne du jo starte med at henvise til, hvor Moos skriver, at man "ikke må forholde sig kritisk til stærkmand/bb/styrkeløft miljøet, medmindre man selv er en del af det."

Nej, faktum er at DavidO og jeg havde en kort meningsudveksling som vi meget hurtigt snakkede os til rette om. Dermed burde den potte pis egentlig være ude. Det havde den også været, hvis ikke du og Moos absolut skulle starte en længere diskussion der hverken havde noget med det ene eller det andet at gøre.

Nu har du foreløbigt brugt to indlæg på at forklare, hvad Moos mener og skriver. Men, mon dog han rent faktisk har brug for dig som sufflør ? Mon ikke han kan tale for sig selv ?

Hvad er din pointe overhovedet (hvis der er en ?)

Link to comment
Share on other sites

Det irriterer mig dog bare når folk mener at en præstation, i den klasse, intet er værd når, der er krudt indblandet.

Og hvor blev det skrevet?

Der blev tydeligt skrevet at der intet gloværdigt er ved at dø under et trænings pas i så ung en alder som hans, især ikke når der med stor sandsynlighed kunne være ulovlige og farlige medikamenter med i spillet. Altså ikke blot et uforudsigeligt uheld.

Jeg har ingen steder omtalt hans resultater

Link to comment
Share on other sites

Dvs du siger, at jeg tager doping?? :laugh:

Nej, jeg tror egentlig vi har det på samme måde- Jeg hader doping og ku aldrig drømme om at krudte den selv, på den anden side følger jeg med i bodybuillding fordi jeg syns det er skide fascinerende og underholdende= dobbeltmoralsk af helvede til! Det samme med touren....

Du er så vidt jeg kan forstå nba fan: og de krudter den jo OGSÅ, og USA får endda lov til at stille op til OL uden at risikere dopingtests (så vidt jeg kan forstå) det er da også dobbeltmoral...

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg tror egentlig vi har det på samme måde- Jeg hader doping og ku aldrig drømme om at krudte den selv, på den anden side følger jeg med i bodybuillding fordi jeg syns det er skide fascinerende og underholdende= dobbeltmoralsk af helvede til! Det samme med touren....

Du er så vidt jeg kan forstå nba fan: og de krudter den jo OGSÅ, og USA får endda lov til at stille op til OL uden at risikere dopingtests (så vidt jeg kan forstå) det er da også dobbeltmoral...

Hvad har det med mig at gøre? Jeg er da ALTID den første her på MOL, der medgiver at NBA-spillerne grangiveligt er proppede med alverdens medikamenter, hvilket jeg bryder mig lige så lidt om, som at snydehovederne i TdF har ødelagt et ellers fedt cykelløb. At Jesse Marunde har betalt den ultimative pris for at snyde i sin sportgren er både tragisk og tåbeligt - specielt for hans kone, børn og hvem der ellers måtte holde af ham.

Min kommentar om det plat-moralske gik på de tosser her på MOL, der konstant forsvarer doping under mere eller mindre logiske undskyldninger, selvillusioner og bortforklaringer (at trenden så her på det sidste er ved at skifte lidt er kun positivt, men det er en helt anden sag)

Link to comment
Share on other sites

Nej, faktum er at DavidO og jeg havde en kort meningsudveksling som vi meget hurtigt snakkede os til rette om. Dermed burde den potte pis egentlig være ude. Det havde den også været, hvis ikke du og Moos absolut skulle starte en længere diskussion der hverken havde noget med det ene eller det andet at gøre.

Nu har du foreløbigt brugt to indlæg på at forklare, hvad Moos mener og skriver. Men, mon dog han rent faktisk har brug for dig som sufflør ? Mon ikke han kan tale for sig selv ?

Hvad er din pointe overhovedet (hvis der er en ?)

Jo, jeg kan godt svare for mig selv, men jeg har ikke været ved min computer i dag, og sådan som du skriver, kunne ærligt talt godt virke som om du havde brug for hjælp (Du burde næsten takke Blanco for at hjælpe dig med ikke at gøre dig selv mere til grin.)

Jeg gider ærligt talt ikke svare på dit indlæg. Det har absolut intet hold i virkeligheden, og dit latterlige forsøg på at provokere lykkedes ikke.

Pudsigt nok snakkede DavidO og jeg os ret hurtigt til rette om dette, men Moos mente åbenbart at lejligheden skulle bruges til at pointere at man helst ikke må forholde sig kritisk til stærkmand/bb/styrkeløft miljøet, medmindre man selv er en del af det.

Du må forholde dig til alt det du vil indenfor alle emner, overhovedet, men man må forvente at du har bare en smule baggrundsviden, inden du sviner nogen til.

Problemet med dit indlæg er, at det bare er irriterende støj, for at provokere, i en tråd om en mands død. Jeg troede du var religiøs? Er der ikke regler for den slags?

Og hvis det er mig, du har et problem med, så burde du kunne holde Blanco udenfor.

At Jesse Marunde har betalt den ultimative pris for at snyde i sin sportgren er både tragisk og tåbeligt - specielt for hans kone, børn og hvem der ellers måtte holde af ham.

Nu er det jo ikke decideret snyd, da han ikke har været underlagt nogen regler for doping :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvad har det med mig at gøre? Jeg er da ALTID den første her på MOL, der medgiver at NBA-spillerne grangiveligt er proppede med alverdens medikamenter, hvilket jeg bryder mig lige så lidt om, som at snydehovederne i TdF har ødelagt et ellers fedt cykelløb. At Jesse Marunde har betalt den ultimative pris for at snyde i sin sportgren er både tragisk og tåbeligt - specielt for hans kone, børn og hvem der ellers måtte holde af ham.

Min kommentar om det plat-moralske gik på de tosser her på MOL, der konstant forsvarer doping under mere eller mindre logiske undskyldninger, selvillusioner og bortforklaringer (at trenden så her på det sidste er ved at skifte lidt er kun positivt, men det er en helt anden sag)

problemet er her, at folk dømmer folk uden beviser og på "tro" og alt mulig andet som er fuldstændig irrelevant.. hvor bliver "man er uskyldig til andet er bevist" princippet? det jo ikke fordi de er ligesom Olympia folkene?

Moos - de er faktisk underlagt at blive testet til konkurrence og andet..

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

Off topic:

Moos og Blanco: Nu må I altså lige spænde hjelmen(e) - det er jo som at overvære en "debat" i skolegården.

Moos, du svarer på følgende udsagn "Der er som bekendt andre end stærkmænd der har hårde træningspas" med "Synes du ikke at det er den forkerte tråd at have ondt i røven i?" Det er da egentlig svært at tolke det på andre måder end at du, Moos, ikke er enig i Diddleys udsagn, og derfor er det jo ikke just uforståeligt at Diddley giver det svar som han gør. Hvad der derimod er uforståeligt, er dine og Blancos dømmesyge udbrud igen og igen på trods af, at Diddleys pointe var krystalklar og skåret ud i pap - og i øvrigt på ingen måde kan tolkes som en nedgørelse af Jesse Marundes præstationer. Og så er der sprogbrugen...!

On topic:

Phil Pfister skulle efter sigende være en clean atlet. Hvis det ellers har sin rigtighed så kunne jeg da også sagtens tro at Marunde var clean? Jeg synes i hvert fald det er svært at dømme ud fra hans fysiske fremtoning alene, hans fysik er jo langt fra f.eks. Mariusz Pudzianowskis som de færeste nok ville mistænke for at være clean. Men stærkmandssporten har måske ikke det bedste ry?

Link to comment
Share on other sites

Off topic:

Moos og Blanco: Nu må I altså lige spænde hjelmen(e) - det er jo som at overvære en "debat" i skolegården.

Moos, du svarer på følgende udsagn "Der er som bekendt andre end stærkmænd der har hårde træningspas" med "Synes du ikke at det er den forkerte tråd at have ondt i røven i?" Det er da egentlig svært at tolke det på andre måder end at du, Moos, ikke er enig i Diddleys udsagn, og derfor er det jo ikke just uforståeligt at Diddley giver det svar som han gør. Hvad der derimod er uforståeligt, er dine og Blancos dømmesyge udbrud igen og igen på trods af, at Diddleys pointe var krystalklar og skåret ud i pap - og i øvrigt på ingen måde kan tolkes som en nedgørelse af Jesse Marundes præstationer. Og så er der sprogbrugen...!

Jeg ser på ingen måde hans pointe som værende krystalklar. Eftersom Diddley har en historie med at fremhæve hvor hård udholdenhedstræning er, ift til alt andet, og hans første overflødige indlæg i tråden, så holder jeg fast i min påstand. Hvad er der, der er uforståeligt? At jeg ikke skal citeres for noget, jeg aldrig har sagt, eller hvad?

Jeg synes faktisk at der er ret svært at udlede din/Diddleys pointe ud fra det jeg skriver :blink: Jeg nævner intet om sporten, udelukkende manden. At det så falder sammen med en fantastisk persons død, farver nok mit svar. Jeg kan ærligt talt ikke forstå hvorfor det skal bringes på banen, hvor hårdt nogen sport er, i den her tråd om en mands død (Ud over måske netop stærkmand, da det øjensynligt er derfor han er død)

Link to comment
Share on other sites

Off topic:

Moos og Blanco: Nu må I altså lige spænde hjelmen(e) - det er jo som at overvære en "debat" i skolegården.

Moos, du svarer på følgende udsagn "Der er som bekendt andre end stærkmænd der har hårde træningspas" med "Synes du ikke at det er den forkerte tråd at have ondt i røven i?" Det er da egentlig svært at tolke det på andre måder end at du, Moos, ikke er enig i Diddleys udsagn, og derfor er det jo ikke just uforståeligt at Diddley giver det svar som han gør. Hvad der derimod er uforståeligt, er dine og Blancos dømmesyge udbrud igen og igen på trods af, at Diddleys pointe var krystalklar og skåret ud i pap - og i øvrigt på ingen måde kan tolkes som en nedgørelse af Jesse Marundes præstationer. Og så er der sprogbrugen...!

Jeg kan så sagtens finde andre måder at tolke svaret på. Diddleys sætning, du quoter der, er jo indlysende, så hvis man tolker svaret på den som uenighed i udsagnets sandhed, skal man da vist have fået en salmebog i hovedet en gang for meget.

Det har ikke noget med dømmesyge at gøre. Det vil jeg godt være frabedt, tak. Det drejer sig derimod om Diddleys tilbagevendende troll-adfærd i efterhånden en del tråde, der ikke lige centrerer omkring skrøbelige cardiounger af skind og ben.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

I er godt nok følsomme i denne sag, gutter. Jeg forstår Diddely ganske fint i denne sag.

Men det er jo MOL for fuld udblæsning. Denne tråd bliver vel på 700 sider og ender med Jarvig og Diddley, der diskuterer religion. Jarvig konkluderer slutteligt, at det er totalt gak gak crazy at være religiøs.

Og RIP til gutten, meget sørgeligt for alle hans pårørende :unhappy:.

K

Link to comment
Share on other sites

I er godt nok følsomme i denne sag, gutter. Jeg forstår Diddely ganske fint i denne sag.

Det har ikke rigtig noget med følsomhed at gøre, vil jeg mene. Jeg bliver ikke stødt eller oprevet over Diddleys ord, men de er bare komplet unødvendige. Fint, at du forstår ham, men jeg synes nu stadig, at han rammer helt forbi i den her tråd, når han angriber nogle for at skrive ting, de aldrig har gjort, tillægger dem opdigtede meninger og motiver og videre i den dur.

Link to comment
Share on other sites

Du må forholde dig til alt det du vil indenfor alle emner, overhovedet, men man må forvente at du har bare en smule baggrundsviden, inden du sviner nogen til.

Hvis du konkret kan vise, hvor jeg sviner nogen til, så accepterer jeg at min adfærd her i tråden er ren trolleri og provokation. Men, først skal du vise mig, hvor det er jeg sviner Marunde til.

Hvorfor lod du og Blanco ikke bare DavidO og jeg snakke os til rette i fred og ro ? Det gik jo hurtigt og var ganske problemfrit.

Nevermind, når først man skal til at inddrage folks tro som et argument imod dem, så er jeg stået af. Hav en fortsat god dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er da ALTID den første her på MOL, der medgiver at NBA-spillerne grangiveligt er proppede med alverdens medikamenter, hvilket jeg bryder mig lige så lidt om, som at snydehovederne i TdF har ødelagt et ellers fedt cykelløb.

Hvornår ødelagde de snydehoveder Tour de France? Og hvornår var det et fedt løb i dine øjne? Var det Coppi og Bartali der ødelagde løbet tilbage i 40erne og 50erne? Var det Simpson, da han faldt død af cyklen på Mont Ventoux i 67? Var det Merckx og Thévenet, da de dominerede løbet tanket op på steroider i 70erne? Var det Hinault, Fignon, Delgado eller Gert-Jan Theunisse i 80erne? Var det Riis, Pantani og Festinadrengene i 90erne? Var det Landis sidste år? Eller måske Vinokourov, Sinkevitz, Moreni og Mayo i år?

At Jesse Marunde har betalt den ultimative pris for at snyde i sin sportgren er både tragisk og tåbeligt

I og med at de ikke har et regelset omkring doping kan det vel næppe betegnes som snyd, såfremt Marunde har brugt doping.

Moos - de er faktisk underlagt at blive testet til konkurrence og andet..

Ja, hip hurra. De tester for lidt narkotiske stoffer. Der er ikke just tale om en WADA drug-test for anabolika og lignende...

Link to comment
Share on other sites

Det der er lidt sjovt er at han faktisk ligger lige omkring den alder, hvor dødsfald eller skader af den årsag er mest hyppig.

Hans høje kropsvægt og i dette tilfælde meget voldsomme træning har også været risikofaktorer.

Steroider vil selvfølgelig forhøje risikoen, men det er umuligt at sige at steroider er den primære årsag til dette dødsfald.

Han er i den primære risikogruppe for denne type skade pga:

1. Ligger lige i den aldersgruppe der hyppigest rammes.

2. Har høj kropsvægt.

3. Har lige udsat sig selv for vanvittigt anstrengende træning med meget højt blodtryk i meget lang tid.

4. Måske tager steroider.

1-3 ved vi, 4 kan vi have stærk mistanke om.

Link to comment
Share on other sites

I er godt nok følsomme i denne sag, gutter. Jeg forstår Diddely ganske fint i denne sag.

Men det er jo MOL for fuld udblæsning. Denne tråd bliver vel på 700 sider og ender med Jarvig og Diddley, der diskuterer religion. Jarvig konkluderer slutteligt, at det er totalt gak gak crazy at være religiøs.

K

Ha ha ha sjovt :laugh:

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Det der er lidt sjovt er at han faktisk ligger lige omkring den alder, hvor dødsfald eller skader af den årsag er mest hyppig.

Hans høje kropsvægt og i dette tilfælde meget voldsomme træning har også været risikofaktorer.

Steroider vil selvfølgelig forhøje risikoen, men det er umuligt at sige at steroider er den primære årsag til dette dødsfald.

Han er i den primære risikogruppe for denne type skade pga:

1. Ligger lige i den aldersgruppe der hyppigest rammes.

2. Har høj kropsvægt.

3. Har lige udsat sig selv for vanvittigt anstrengende træning med meget højt blodtryk i meget lang tid.

4. Måske tager steroider.

1-3 ved vi, 4 kan vi have stærk mistanke om.

Jeg syntes det er en noget forkert måde at anskue tingende på.

Den lugter lidt af, at du gerne vil neglicere steroiders skadelige effekt.

Punkt 1. -De folk der rammes i denne tidlige alder, rammes ofte pga. dårlig livsstil...

punkt 2.-3. -Denne kropsvægt, og belastning af kredsløb, er jo netop muligvis opnået ved hjælp af steorider.

Mange steroid misbrugere, forsvarer deres brug med at de har har nået grænsen for hvor store og stærke de kan blive, clean..

Konklussionen kan i denne sammenhæng være, at der muligvis er en grund til at kroppen siger stop, og ikke bliver ved med at øge muskelmassen i en uendelighed..

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er dybt tragisk - minder mig om Jon - Pal Sigmarsson (Island), som ligeledes døde under træning :cry: I Sigmarssons tilfælde, står det på hans hjemmeside at han havde en medfødt hjertefejl - men at presse citronen som mange af de store gutter gør vedr. deres helbred er fuldstændigt vanvittigt. Man kan ikke bevise Marunde er død af krudt - med mindre han obduceres - men ja, det lyder da mistænksomt. Har i øvrigt læst, at indenfor det næste årti, at se mange flere dødsfald indenfor især professionel bodybuilding, powerlifting m.m. Det er fra den generation med Dorian Yates og fremefter som også kaldes "Freak Era" Hvor man for alvor begyndte at få massemonstrene på banen.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share