Keeping the status quo


AndersL
 Share

Recommended Posts

Hej smukke Anders.

Hvorfor kører du med så fesne kg?

Jeg var godt du supersættet mange af sættene og at du er på diæt men det er vel ikke en undskyldning for at løfte 1/3 af hvad du faktisk kan. Er du ikke bange for at miste dejlig Maa' når du kører så submaximalt?

Put nogle kg på. Vi ved du kan. Du er jo et stærkt bæst når bare du gider. :superman:

Ps. Det er iorden med squat og dødløft. Der er du fritaget pga. din hofte/ryg. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 415
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det ER din hofte. Ikke kun din hofte men den er helt sikkert en del af billedet. Du har haft en psoas muskelskade for peats sake og din hofte knækker og brækker.

Du skulle vide hvor mange jeg "fikser" ved at rette styrke og bevægeligheds balancer mellem hoftebøjere glutes og andre ubalancer. Du behøver ikke have slidt din hofte ned allerede, min knækkede også da den var værst, men har det meget bedre nu med lidt TLC.

Jeg har en masse videoer og rehab øvelser jeg kan sende til dig. jeg uploder dem til den eneste download site du har platinum lifetime master user membership til: www.rapidgay.com

(seriously jeg har lidt forskelligt der måske kan have relevans for dig, men du skal forbi en der er rigtigt dygtig på området. Mon ikke Kauf og/eller Guardsn kan henvise til en dygtig behandler med fokus på hofter?).

Guarden har faktisk lovet at kigge på mig på lørdag, så det ser jeg meget frem til. :smile:

Hej smukke Anders.

Hvorfor kører du med så fesne kg?

Jeg var godt du supersættet mange af sættene og at du er på diæt men det er vel ikke en undskyldning for at løfte 1/3 af hvad du faktisk kan. Er du ikke bange for at miste dejlig Maa' når du kører så submaximalt?

Put nogle kg på. Vi ved du kan. Du er jo et stærkt bæst når bare du gider. :superman:

Ps. Det er iorden med squat og dødløft. Der er du fritaget pga. din hofte/ryg. :smile:

På hvilke øvelser mener du jeg bruger fesne kilo? Ugen før DTF programmet lavede jeg noget deload, når jeg så går igang starter jeg lidt roligt op, men øger vægtene hvor det er muligt i forhold til programmet. På fullbody dagen tager det cirka 30-40 minutter at hamre 45 sæt af og så nytter det ikke noget at springe direkte på med "de kilo man normalt kan tage", man skal liiige have kroppen vænnet til tempoet og søge øge vægtene.

…og nej jeg er ikke bange for at smide maa'! På de første 2 måneder, hvor vi kørte HST og dermed submaximalt det meste af tiden, gainede jeg (ifølge 4 punkt tang måling) 1,8kg MAAA' mens jeg smed 9,5kg FEEEE'!

Link to comment
Share on other sites

jeg kan også anbefale peter rheinlænder på frederiksberg. Han er en af Danmarks bedst idrætsfysioterapeuter. Og en spøjs, smågay karakter, så i skulle nok få det sjovt sammen.

Har du iøvrigt været omkring en af idrætsklinikkerne?

Uden lige at have set dig bevæge dig, tror jeg personligt ikke du kommer udenom at reboote din underkropsmotorik helt. Altså mere eller mindre at droppe vægtene for en periode, mens du får styrkeforhold og stabilitet i orden og måske ulært nogle dårlige motoriske mønstre og det tror jeg du skal bruge nogle helt andre træningsmodaliteter for at kunne gøre...

Link to comment
Share on other sites

På hvilke øvelser mener du jeg bruger fesne kilo? Ugen før DTF programmet lavede jeg noget deload, når jeg så går igang starter jeg lidt roligt op, men øger vægtene hvor det er muligt i forhold til programmet. På fullbody dagen tager det cirka 30-40 minutter at hamre 45 sæt af og så nytter det ikke noget at springe direkte på med "de kilo man normalt kan tage", man skal liiige have kroppen vænnet til tempoet og søge øge vægtene.

…og nej jeg er ikke bange for at smide maa'! På de første 2 måneder, hvor vi kørte HST og dermed submaximalt det meste af tiden, gainede jeg (ifølge 4 punkt tang måling) 1,8kg MAAA' mens jeg smed 9,5kg FEEEE'!

Alle dine øvelser :tongue: Nej, nu kan jeg selvfølgelige ikke helt forholde mig til de øvelser du laver i maskine da det jo er forskelligt hvor hårde de er.

6'ere med 110kg i benpres eksempelvis er da pewernø'er for en stærk makker som dig :superman:

Jeg går også ind for en høj densitet i træningen og supersæt er en rigtig smart måde at træne på. Prøver også selv at holde pauserne rimeligt minimale når jeg træner, men er de så korte at man slet ikke kan løfte i nærheden af hvad man har løftet før så tror jeg ikke det er super godt.

Man kan jo bare tage et kig tilbage i din log hvor du før har kørt HST og har kørt eks. 5ere med 110kg i skrå bænkpres og den slags, så virker et patpres med 26kgs håndvægte altså ikke særligt imponerende selv om du kører mange reps :bigsmile:

Men det ser jo ud til at virke for dig, så Keep it up :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg kan også anbefale peter rheinlænder på frederiksberg. Han er en af Danmarks bedst idrætsfysioterapeuter. Og en spøjs, smågay karakter, så i skulle nok få det sjovt sammen.

Har du iøvrigt været omkring en af idrætsklinikkerne?

Uden lige at have set dig bevæge dig, tror jeg personligt ikke du kommer udenom at reboote din underkropsmotorik helt. Altså mere eller mindre at droppe vægtene for en periode, mens du får styrkeforhold og stabilitet i orden og måske ulært nogle dårlige motoriske mønstre og det tror jeg du skal bruge nogle helt andre træningsmodaliteter for at kunne gøre...

Jeg har ikke været omkring idrætsklinikkerne nej, men jeg tror jeg vil tjekke den smågaye ud først. Der er intet der stimulere hoften som en intens anuspalpering. :w00t:

Alle dine øvelser :tongue: Nej, nu kan jeg selvfølgelige ikke helt forholde mig til de øvelser du laver i maskine da det jo er forskelligt hvor hårde de er.

6'ere med 110kg i benpres eksempelvis er da pewernø'er for en stærk makker som dig :superman:

Jeg går også ind for en høj densitet i træningen og supersæt er en rigtig smart måde at træne på. Prøver også selv at holde pauserne rimeligt minimale når jeg træner, men er de så korte at man slet ikke kan løfte i nærheden af hvad man har løftet før så tror jeg ikke det er super godt.

Man kan jo bare tage et kig tilbage i din log hvor du før har kørt HST og har kørt eks. 5ere med 110kg i skrå bænkpres og den slags, så virker et patpres med 26kgs håndvægte altså ikke særligt imponerende selv om du kører mange reps :bigsmile:

Men det ser jo ud til at virke for dig, så Keep it up :smile:

Benpressen er nu godt nok 2x110kg = 220kg. Og eftersom jeg stort set kun har kunne lave leg extension og hammie curl i et år pga rygfuck, betændelse i hoften og fibersprænings i psoas, så er jeg faktisk ganske glad for niveauet. …og jeg smækker uden problemer 2x120kg på næste gang, progression og tålmod, progression og tålmod… :wink:

Jeg er da ikke særlig langt fra hvad jeg kan løfte? På bænken (flad) er jeg måske god for 125kg for en 5er, på pullups er jeg god for BW + 20kg for en 5er, så jeg ligger 20kg fra og med en progression på 5kg pr uge, så er jeg deroppe igen om 4 uger, men om 4 uger er det over 6 sæt fremfor kun 2 sæt! Progression og tålmod, progression og tålmod… :tongue:

Høje reps > Anders!!! 26kg for 3 x 15 reps, dagen efter jeg har kørt 6 sæt bænkpres supersættet med flyes er RIGELIGT! Men stadig: progression og… :innocent:

Jeg har kontrolmåling på tirsdag, så kan jeg se hvordan de første 2 uger på DTF er gået og justere træning og kost, hvis jeg ikke er tilfreds med resultatet.

Link to comment
Share on other sites

Ah, havde lige overset at det var 2X110kg. Ja, faktisk havde jeg overset alle de steder der stod 2x :bigsmile: Det er så godkendt :wink:

Kender jeg dig ret plejer du jo at give den gas når du træner, men må stadig sige at din træning ser noget fesen ud i øjeblikket :tongue: Synes nemlig ikke jeg ser noget til det her:

På bænken (flad) ...er jeg måske god for 125kg for en 5er, på pullups er jeg god for BW + 20kg for en 5er.....,

Jeg vil se tunge Bænkpres, Curls, chins, Rows, milipres osv.

Skal nok huske at rose dig når det ser Lee't ud :bigsmile:

Btw. Imponerende vægttab. Vildt at du kan kontrollere det så meget. Er selv på diæt men det går altså noget langsommere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ah, havde lige overset at det var 2X110kg. Ja, faktisk havde jeg overset alle de steder der stod 2x :bigsmile: Det er så godkendt :wink:

Kender jeg dig ret plejer du jo at give den gas når du træner, men må stadig sige at din træning ser noget fesen ud i øjeblikket :tongue: Synes nemlig ikke jeg ser noget til det her:

Jeg vil se tunge Bænkpres, Curls, chins, Rows, milipres osv.

Skal nok huske at rose dig når det ser Lee't ud :bigsmile:

Btw. Imponerende vægttab. Vildt at du kan kontrollere det så meget. Er selv på diæt men det går altså noget langsommere :smile:

Alt det tunge skal nok komme! Selvom jeg gi'r den gas, er jeg bare mest til træning med en progression. Jeg får altid - især på diæt - super dårlige resultater af at starte tungt ud og så prøve at holde den deroppe. Start let, slut tungt, back off og repeat.

Mht diætten så har jeg fundet en træningsgnist frem igen, jeg ikke har haft siden jeg var styrkeløfter. Står op kl 5.30 hver morgen og træner, samlet set bliver der ikke lavet under 6 timers fysisk aktivitet om ugen (G-Flux tankegang). Kosten er spot-on (Jeg er PNer og ligger på 95-100% :wink:). Derudover laver jeg assesments hver anden uge med vægt og tang og justere kost og cardio derefter. Jeg bruger så Lyle MacDonalds "Maximum Dietary Deficit for Fat Loss" til at udregne hvad kalorier underskudet skal ligge på de næste 2 uger. Der bliver ædt Omega-3, r-ALA, Cholin, Alcar og CEE til den store guldmedalje. Så ja, med al den energi og tid der bliver lagt i træning/vægttab denne gang, så ville jeg sgu' nærmest blive skuffet over dårligere resultater! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning 24/04/09

sr161.jpg

A1 Squat

3 x 15 @ 60kg

FUCK! Det kørte super godt idag! Stille og roligt selvfølgelig, men det FØLTES som et squat for første gang i meget, meget lang tid!

A2 HS RDL

3 x 15 @ 110kg

Keine problemen!

A3 DB Press

3 x 15 @ 28kg

A4 Yates Row

3 x 15 @ 65kg

Den var tilgengæld HÅRD idag! Fatter jeg minus af! :blink:

A5 Side Laterals

3 x 15 @ 12kg

-- 2 min pause --

B1 Leg Extension

3 x 15-20 @ 40kg

B2 Leg Curl

3 x 15-20 @ 40kg

B3 Shoulder DB Press

3 x 15-20 @ 19kg

B4 HS Plateloaded Pulldown

3 x 15-20 @ 2 x 35kg

B5 Floating Crunches

3 x 15-20 @ 5kg

-- 2 min pause --

C1 Cable Cross

3 x 15-20 @ 17,5kg

C2 HS Curl

3 x 15-20 @ 25kg

C3 Rope Pressdown

3 x 15-20 @ 35kg

C4 Scarecrows

3 x 15-20 @ 8,25kg

-- 5 min pause --

Cardio

Løbebånd 20min @ 15% incline @ 5,5km/t

-- sluge gale --

Fuck det var hårdt på den helt vildt hårde måde! Kroppen var total depleted, musklerne var flade som én i fuck! Jeg startede med tunnel vision den første cirkel, ingen anelse hvorfor, så gik det væk og blev erstattet af en intens hovedpine! SUPER træning!!! Jeg hader inderlig de her høj-tempo-høj-rep træninger, men følelsen af accomplishment bagefter er utrolig lækker! :4thumbup:

@Troels, nu skal du huske at Anders var smæld fed.

Det var jeg!!! :w00t:

:innocent:

Men til gengæld en meget meget smuk mand når han er feee'

Forresten Anders hvor mange kcal'er cutter du på lige pt

Så lige nogen billeder fra skiferien forleden! Det var BESTEMT ikke en smuk mand der dansede rundt med bar mave og nikkede skaller til heste (true story)! :crazy:

Lige pt ligger jeg på følgende kalorier:

Tung dag: ca 3000kcal

Fullbody dag: ca 2700 kcal

Cardio only dag: ca 2300 kcal

Jeg har gennem hele diætten holdt et uge gennemsnit på cirka 2500kcal og så ellers uppet cardioen, hver anden uge. Og jeg er temmelig konsekvent droppet med ca. 1% pr uge.

Link to comment
Share on other sites

IMPORTANT INFO:

Denne log er dejlig!

Super tak smukkeste dreng!

Bortset fra det… Så fik jeg mega cravings her sidst på arbejdsdagen og tænkte "Jeg tager mig sgu' en lille whisky sjus, det varmer så godt og tager sikkert toppen af mine cravings!"

WROOOONG! I min total depletede state blev jeg småfuld af whiskyen og har nu lyst til at gå amok med nøgendans, pruheste og min gode ven Adam! DET kan man kalde en bjørnetjenste! *hik*

Link to comment
Share on other sites

jeg kan også anbefale peter rheinlænder på frederiksberg. Han er en af Danmarks bedst idrætsfysioterapeuter. Og en spøjs, smågay karakter, så i skulle nok få det sjovt sammen.

Har du iøvrigt været omkring en af idrætsklinikkerne?

Uden lige at have set dig bevæge dig, tror jeg personligt ikke du kommer udenom at reboote din underkropsmotorik helt. Altså mere eller mindre at droppe vægtene for en periode, mens du får styrkeforhold og stabilitet i orden og måske ulært nogle dårlige motoriske mønstre og det tror jeg du skal bruge nogle helt andre træningsmodaliteter for at kunne gøre...

Peter er dygtig...........og gammel dansk mester i judo!

Link to comment
Share on other sites

Træning 27/04/09

A1 Bænkpres

6 x 6 @ 110kg

A2 Incline Flyes

6 x 8 @ 26kg

B1 Pullups

6 x 6 @ BW+5kg

B2 HS Row

6 x 8 @ 6kg

X1 Ez-Bar Curl

6 x 8 @ 45kg

X2 Skullz

6 x 8 @ 45kg

Min weekend stak ikke 100% af, men kun 80%. Hvilket dog stadig er rigeligt til at gøre denne morgentræning til en yderst ubehagelig omgang, men shit det var fucking fed weekend! Pigerne er i den grad begyndte at se, hvad spejlet ser! :tongue::laugh:

Hwj Anders

Er der en specifik grund til at du ikke kører dine høj rep sæt som foreskrevet i programmet?

Jeg synes det fungere godt på den her måde. :smile: Såvidt jeg kan gennemskue har jeg ikke ændret på essensen af programmet og så længe det er på plads så tilpasser jeg resten til hvad jeg selv synes om, jeg er ikke god til 100% obedience. :cool:

Det er mest fordi han er en idiot.

Det er jeg også!

Peter er dygtig...........og gammel dansk mester i judo!

Så kan han kaste min ryg på plads! SEJT! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning 28/04/09

A1 Squat

3 x 15 @ 60kg

Kørte semi-fino

A2 HS RDL

3 x 15 @ 110kg

A3 DB Press

3 x 15 @ 30kg

A4 Yates Row

3 x 15 @ 65kg

A5 Side Laterals

3 x 15 @ 12kg

-- 2 min pause --

B1 Leg Extension

3 x 15-20 @ 40kg

B2 Leg Curl

3 x 15-20 @ 40kg

B3 Shoulder DB Press

3 x 15-20 @ 19kg

B4 HS Plateloaded Pulldown

3 x 15-20 @ 2 x 35kg

B5 Floating Crunches

3 x 15-20 @ 5kg

-- 2 min pause --

C1 Cable Cross

3 x 15-20 @ 17,5kg

C2 HS Curl

3 x 15-20 @ 25kg

C3 Rope Pressdown

3 x 15-20 @ 38kg

C4 Scarecrows

3 x 15-20 @ 8,25kg

-- 5 min pause --

Cardio

Løbebånd 20min @ 15% incline @ 5,5-6,1km/t

-- sluge gale --

Denne træning kørte rigtig, rigtig godt! Tror jeg vil smide lidt mere kilo på hist og her næste gang.

Link to comment
Share on other sites

2 week assessment

Vægt: 97,7kg

BF: 12%

Fedt: 11,7kg

LBM: 86kg

Forskel fra sidste måling

Vægt: -1,5kg

BF: -1,3%

Fedt: 1,5kg

LBM: 0kg

Forskel fra diætstart

Vægt: -9,2kg

BF: -9,2%

Fedt: -10,9kg

LBM: +1,7kg

Konklussion

De næste 2 uger bliver uden yderligere justeringer. Cardioen bliver sat en anelse op på de dage jeg føler for det. Hvis ikke min weekend var stukket så meget af som den gjorde, havde jeg helt sikkert haft nogen bedre målinger idag. Jeg har aflyst alle sociale arrangementer i maj måned. Jeg kan IKKE styre det, hvis jeg først kommer igang med festen, ergo må festen helt skippes til diætten er færdig.

Link to comment
Share on other sites

Det ser sgu' rigtigt, rigtigt godt ud :4jumpy::4jumpy:

Glæder mig til at se dig svedig på stranden :shades:

Tark, tark! Vi skal helt sikkert ud og chimpanse den på stranden! :cool:

Du er skisme seriøs...

Hvor mange kcal forbrænder du? Randi Squash forbrænder over 1000kcal på en spinningtime!

Løbebånd og elipse tingen ligger på cirka 550 kcal for den halve time sammenlagt. Hvis jeg virkelig ville give den gas, lavede jeg nok også spinning, men SÅ seriøs er jeg desværre ikke! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det virker for dig er det jo også dumt at lave om på det. Jeg studsede bare over at du på din high rep dag ikke kørte efter PHA principperne, da det jo skulle give lidt ekstra på forbrændingskontoen. Det betyder nok ikke det store hvis du ellers giver den gas til den daglige træning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share