15kg på 71 dage?


Henning86
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en mand på 21 der virkelig har brug for at tabe mig. Jeg vejer pt. 110 kg. og det skal der laves om på!

Jeg regner med at lave et væddemål med en ven om at jeg taber mig 15kg på 71 dage.

Pt. spiser jeg rimelig usundt: Junkfood, sodavand mm.

Er det muligt for mig hvis jeg lægger mine spisevaner totalt om og træner hver dag at opnå så højt et vægttab?

Hvor usundt vil det være for mig?

På forhånd tak

Henning

Edited by Henning86
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er en mand på 21 der virkelig har brug for at tabe mig. Jeg vejer pt. 110 kg. og det skal der laves om på!

Jeg regner med at lave et væddemål med en ven om at jeg taber mig 15kg på 71 dage.

Pt. spiser jeg rimelig usundt: Junkfood, sodavand mm.

Er det muligt for mig hvis jeg lægger mine spisevaner totalt om og træner hver dag at opnå så højt et vægttab?

Hvor usundt vil det være for mig?

På forhånd tak

Henning

Det vil sige 10 uger med halvandetkg vægttab om ugen, for en kun lettere overvægtig ville det kræve et for stort kalorieunderskud, men med 110kg som udgangspunkt vil jeg sige det er er passende! Det vil ikke være usundt! :smile: held og lykke med det

Link to comment
Share on other sites

Du behøver langt fra at træne hver dag.

Kosten er helt klart, der hvor du skal sætte ind.

Start med at få helt styr på HVAD og HVOR MEGET du rent faktisk spiser nu.

Men en øgning af dit aktivitetsniveau og en nedjustering af den energi du indtager vil det IMO ikke være umuligt at smide de 15kg over de aftalte dage, men...

Det er altså kort tid og det kan blive meget hårdt.

Personligt ville jeg nok sætte et nogle mindre delmål (som absolut ikke behøver et antal kilo) som du kan hente glæde i.

Link to comment
Share on other sites

Har selv siden foråret tabt mig ca. 30kg, og i perioder tabte jeg mig op til 2kg om ugen (Dog garanteret også en masse muskler). Startede selv på 105, så kan godt sammenlignes med din situation.

Jeg gjorde det at jeg trænede hver morgen og hver aften, også spiste jeg udelukkende sunde madvarer. Selve træningen om aftenen lagde jeg efter aftensmaden, også spiste jeg ikke bagefter, næste morgen var det op og cykle 25km inden jeg fik morgenmad. Men hvis man træner på den måde, så vil jeg mene, at man skal kombinere det med noget styrketræning og forvente en længere periode bagefter, hvor man skal opbygge muskelmasse, så man undgår "yo-yo" effekten.

Det skal også lige med at du kan ricikere løst hud ved at tabe dig for hurtigt.

Så bottom line er at det sagtens er muligt, men at det ofte er lidt hårdt.

Edited by WannabeRussian
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share