Hvor meget skal man træne for at forbrænde en skefuld sæd?


Morten Z
 Share

Recommended Posts

En navngiven sexolog fremførte, at mænd omkring 40 år kun bør ejakulere ca. hver 10 dag, da det ellers medfører et alt for stort tab af energi. ”Ifølge undersøgelser er næringsværdien i den sædmængde den samme som i 2 bøffer, 10 æg, 6 appelsiner og 2 citroner.”

Handler denne artikel i virkeligheden om, at fru Z var ved at lukke for det varme vand efter at have læst artiklen i bladet? Og hr. Z var nødt til at trække på al sin fagkundskab for at undgå at deres aftale om onsdage aftener røg i vasken? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Handler denne artikel i virkeligheden om, at fru Z var ved at lukke for det varme vand efter at have læst artiklen i bladet? Og hr. Z var nødt til at trække på al sin fagkundskab for at undgå at deres aftale om onsdage aftener røg i vasken? :tongue:

i og med z beviser at sæd ikke indeholder så meget energi som først bevist tror jeg ikke bagtanken kun var at holde fast i onsdagsritualet, men også at udvide kraftigt i og med det ikke indeholder så meget som først antaget af det kulørte blad...

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig underlødig journalistik, der kommer under det kritiske forstørrelsesglas her og fred være med det. Men jeg syntes, der mangler en forholden sig til, hvor store ressoucer der skal mobiliseres, for at den menneskelige organisme kan tilvejebringe en given kropssubstans.

Det er klart, at det ikke kræver særlig stor indsats at forbrænde de der 2-7 kalorier. Så kvinden (eller hvem nu) kan slubre løs af sæd og ikke behøve bekymre sig for sit taljemål. Men derfor kan det godt kræve mange ressourcer for (mandens) organisme at skabe nævnte mængde energi, hvis den vel at mærke forekommer som sæd.

Jeg mindes i den forbindelse nogle af Mike Menzers postulater vedr. dannelsen af muskelprotein i menneskekroppen; hans konklusion gik i retning af, at man ikke behøver mere end det, der svarer til et æble om dagen for at understøtte den mængde hypertrofi, man kan stimulere til gennem træning. Fint argument på papiret fordi 365 æbler i sidste ender modsvarer de kalorier, der er i lad os sige 10 kilo muskler, som måske er den mængde man kan håbe at bygge på et års tid. Jeg husker ikke det præcise tal, men det er noget i den retning.

Problemet er bare, at man også sætter gang i alle mulige andre komplekse processer i den forbindelse. Processer der allesammen kræver energi og altså skal lægges oveni regnestykket før vi når frem til slutresultatet muskelmasse/protein.

Ligesådan ved dannelsen af sæd velsagtens, hvorfor det måske er en god ide at holde på safterne, hvis man er interesseret i at præservere energi i kroppen?

Hvad tror I?

Edit; kommaer

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
 Share