Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Ja, havde forudset at jeg ikke ville komme ud i dag pga. det noget dårlige vejr. Så cyklen blev i går sendt til service.

Jeg går derudover og glæder mig til at touren snart starter. Jeg har fået allieret mig med en række blade, og er igang med at læse Lars Werges "Mellem sandhed og løgn", og har David Walsh's "From Lance to Landis" liggende klar som arvtager. Og så kan det vidst ikke hurtigt nok blive tirsdag hvor man igen kan komme ud og gøre vejene usikre!

Link to comment
Share on other sites

"Why does it always rain on me" var soundtracket til dagens tur hjem fra Lyngby.

Jeg var i Lyngby for at hente min kære Cinelli fra Ritter cykler, som jo havde været til service. Så nu er jeg så heldigt stillet at jeg igen kan skifte let og elegant fra lille klinge til stor, hvilket jeg ikke altid var sikker på før. Men 300, for et lille service synes jeg måske er lidt pebret. Kunne godt være jeg skulle forhøre mig hvad det koster hos Heino.

Turen hjem gik ned mod Strandvejen af Klampenborgvej. Da jeg startede var der en tosse på en racercykel, uden hjelm, der som den største selvfølge kørte over for rødt. Jeg hentede ham dog ved næste lyskryds, hvor han igen fortsatte lige over. Jeg hentede ham dog igen, og på nedkørslen kørte jeg lidt fra ham, men han fangede mig ved foden af nedkørslen hvor jeg holdt for rødt, og det gjorde han imponerende også. Jeg satte ham dog md det samme da jeg satte igang. Det er altså en utrolig fed fornemmelse!

Herfra var det ud på Strandvejen med min tonstunge taske på ryggen. Vinden var fra sydvest, men var skiftende så den nogle gange kom nordfra. Er du SÅ færdig nogle vindstød der kom en gang imellem.

Turen var rimlig standard, og det var først da jeg drejede af mod Dageløkke at jeg fik en stor udfordring. Under tunellen og ud igen og vinden LIGE i smasken :crazy: Her blev jeg enig med mig selv om at jeg hellere lige måtte undersøge hvordan det var at køre i bjerge, og bankede kæden ned på lille klinge og nogle af de små tandhjul bagpå. Det var ret sjovt at køre med 15 km/t, op ad bakke og i modvind. Det har jeg sgu aldrig prøvet før. Ude på Kongevejen fik den lidt gas i sidevinden, og da jeg drejede ned af Nordvej gik det helt galt. Ny asfalt plus en konstant vind i ryggen på omkring 15 m/s betød fantastisk fart. Tror jeg fik banket den op på omkring de 50 km/t på nogle af strækkene, inden jeg nåede hjem.

Det blev vidst til 31,8 km med 31,7 km/t i snit.

23062008.png

2306200802.png

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Det var godt at se dig give den gas i dag - gætter på at lungerne opførte sig pænt; og ellers kan du godt bestille en licens hvis du kan køre sådan alligevel.

Og lidt a propos - gik det vist for langsomt for herskabet i dag, va :tongue:

Du skal måske med over i Birkerød BC eller CC Hillerød? (og nej - jeg har ikke besluttet mig men overvejer at bruge sommerferien til et par prøvetræninger begge steder).

For resten - du vil også gerne trække op gennem skoven, ikke? Giv lige et pip, for ellers er jeg ret meget en mængerøv - finder så bare ud af ballede på Grisebakken i stedet for. Eller noget :tongue: Vi kan lige så godt selv tage Gribskovbakken hvis muligheden byder sig - tror nemlig at de andre helst er fri.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers: Ja, jeg synes der gik lidt for meget morfar i træningen i går. Jeg synes jeg manglede noget træning oppe i det røde felt.

Jeg giver et pip næste gang vi kommer igennem Gribskov, for synes det er et oplagt stykke virkelig at tonse igennem. Man kan jo altid samle op før man kører ned på Frederiksværksvej mod Grisebakken :smile:

Gårsdagens træning var målrettet at finde ud af mit niveau efter en periode hvor jeg ikke har fået trænet så meget, og også for at finde frem til hvordan min lunger reagerer under pres. Vi var vel en 10 stykker ved Surina, og trillede stille og roligt afsted. Lidt for roligt til min smag, hvilket da også betød at jeg lå "i udbrud" fra Surina halvvejs op ad den bakke vi lige skal op af, på trods af at jeg egentlig ikke kørte særlig hurtigt.

Jeg lå dog i front da der blev samling på tropperne og blev liggende her til svinget inden vi når Isterødvejen, hvor jeg blev overhalet. Det blev her til lidt snak med Gregers om lungerne og alt det der, og det var alt sammen ganske hyggeligt når man nu ikke har set så meget til hinanden.

På Københavnsvej kom jeg igen i front, og Gregers kom op på siden af mig, og her blev vi så liggende til enden af Overdrevsvejen. Jeg hader at køre disse stykker fordi udsynet er så elendigt som det er, så jeg vil hellere ligge i front og sørge for at undgå huller o.lign.

Ved Kulsviervej var der åbenbart en foran mig der råbte "Tissepause" og bremsede helt ned, hvilket betød at jeg måtte slå et sving uden om ham, og der var flere andre der blev irriterede over hans reaktion. Lidt længere fremme blev vi opmærksomme på en brand på en gård, så vi måtte offroad igennem et kolonihave område for at komme forbi. Ved rundkørslen mellem Hillerød og Fredensborg gik der, som sædvanlig, lidt idioti i kørslen, da mange vælger at køre på vejen(hvor der er hajtænder og de skal derfor holde tilbage) i stedet for lige at svinge ind på cykelstien og så er det bilerne der skal holde tilbage. Så igen kom jeg i front på det korte stykke.

Igennem Gribskov skete der ikke det store, og hastigheden var ikke særlig høj. Og så kom Gregers i front, og satte lige tempoet i vejret. Jeg overvejede flere gange at sige til ham at han bare kunne slå ud, men han brokker sig jo altid over at han ikke får sine intervaller, så her fik han i hvert fald muligheden. På vej ned mod Grisebakken lå han da også i front og trak, og da vi var kommet en smule op fra bunden på stigningen, slog jeg ud og kørte afsted. Han fik lige et "Det var du godt nok lang tid om" med :wink: Jeg var først oppe, og så vidt jeg kunne se var min nærmeste forfølger et stykke bagud. Nedkørslen blev der kørt til, og han fik kontakt og lagde sig på mit hjul. Ved den sidste lille knold prøvede han at køre, men siddende i sadlen fik jeg kørt fra ham på de sidste meter, selvom den holdt hårdt. Stor tak til Gregers for det gode forarbejde! Er i hvert fald glad over at jeg fik den, på trods af at jeg kørte den hele vejen efter min acceleration :superman:

Ved Esrum mod Jonstrup skete der ikke det helt store, stille og roligt tempo. Ved det lidt kuperede stykke efter kørte jeg igen fra uden at træde rigtig igennem, og slog igen et hul, som først blev lukket efter jeg mere eller mindre holdt op med at træde :dry:

Før Humlebæk spurten blev der sagt at vi skulle holde lidt igen. Det gjorde jeg også, men blev utålmodig til sidst og kørte derefter i mit eget tempo. Det betød også at jeg fik slået et kæmpe hul ved spurten som jeg sjovt nok tog uden problemer. Der kom én op til mig, vidst samme person som havde kørt med på Grisebakken, og han satte tempo igennem Humlebæk. Ved Lave Skov bakken accelerede jeg væk, og så ham ikke igen. Herfra kørte jeg bare hjem.

I alt blev det for mit vedkommende en tur på 63,8 km med 31 i snit, hvilket er betydeligt lavere i forhold til de sidste mange tirsdag/torsdags ture.

24062008.png

Selve turen med klubben blev på 55,3 km med 31,6 km/t.

2406200802.png

Som jeg har givet udtryk for syntes jeg at tempoet i går var en anelse lavt i forhold til tidligere, men så længe man kan få lov til at give den gas engang i mellem er det skam ok. Men når vi kører med "så lav" en hastighed, for den er jo i virkeligheden ikke lav, så forstår jeg ikke at der ikke er flere der kommer op og lige giver den en skalde på en føring. Man får jo ikke altid noget ud af bare at ligge nede bagved i slipvinden.

Link to comment
Share on other sites

Tror at formandens tilstedeværelse giver "morfarkørsel" - de andre gange hun har været med har vi også klokket ind på omkring 32-32,5. Og hun falder jo af undervejs så det er jo ikke fordi hun ikke arbejder for det.

Men det er sq da ret hyggeligt at synes at 32,5 er for langsom en tur :wink:

Jeg skal ikke være den som forhindrer dig i legestue op gennem Gribskov så jeg skal nok holde mig tilbage indtil du har fået lov at prøve det af. Er der en som er eksplosiv nok til både at overvinde stigningen og fartvinden og knække feltet er det dig; må indrømme at jeg selv de gange jeg har fået overleveret fronten bliver noget overrasket over at gå fra "der går jo ikke så stærkt" til "puha den bider" men (også) den stigning har du nok også bedre fat i end jeg har (men håber selvfølgelig at noget at grunden er at jeg kun har trukket i modvind hvor fordelen i at køre opad bliver delvis ædt op).

Jeg tror nu ikke du kommer i kridthuset hvis du vil lave ravage lige præcis i morgen. Dels sagde formanden ved SURINA at i tilfælde af tørvejr kører hun med i morgen, så det bliver efter vejrudsigten at dømme morfarkørsel igen. Dels tror jeg at der er flere som ønsker en rolig dag uden at blive alt for pressede, det er jo i denne weekend de skal køre Sjælland Rundt og mon ikke de gerne vil stille til start med helt friske ben.

Overvejer derfor selv at køre alene men hvis du vil med kan du jo skrive til - hvis togene kører til tiden kan jeg nok komme ud fra klokken 17.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja, man sidder altid i 2. position og tænker "Hvorfor går det ikke hurtigere", og så slår ham man kører bagved ud, og så finder man ud af hvorfor man ikke kørte hurtigere. Jeg tror stadig du kører hurtigere i Gribskov end jeg gør. Dels er du stærkere på "flade" stræk, og dels er bakkerne der lige noget for dig: en jævn procent stigning som ikke er voldsoml, og mulighed for at bruge momentum. Men jeg tror at vi til sammen kan strække feltet godt ud på den strækning, og det burde vi gøre for at få de andre til at få pulsen lidt op :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det burde vi nok - eet minut til hver hvor vi kommer helt ud på møtrikken inden vi skifter tror jeg også vil give de andre store store kvaler med at hænge på. Men det får vi aldrig lov til.

Dels tror jeg ikke de vil bryde sig om at blive sat på den stigning, dels tror jeg bare ikke den slags samarbejde er noget der hitter og dels vil det give noget uro med et hul for trejdemanden hvert minut når vi skifter.

I det hele taget burde vi gøre os noget mere i korte føringer for fuld skrue så også dem i læ for noget at køre for. Så kunne det også være man ikke var så obs på at få lov at trække i længere perioder ad gangen for endelig at få pulsen op.

(du gik ikke glip af noget i dag :dry: )

Link to comment
Share on other sites

Hehe, så var det godt at jeg ikke kom ud i går :tongue:

I stedet gik turen til Heino cykler, hvor et sæt nye Vredestein Fortezza TriComp Quattro dæk blev købt. Har været obs på at mit bagdæk havde en flænge, så derfor var det på tide at få det skiftet. 2 stk. dæk til 399, er sgu ikke helt galt.

Ellers går jeg og drømmer om et nyt hjulsæt. Enten noget hjemmestrikket med en CXP33 fælg med nogle fed nav, eller et Citec 3000S Aero. Og så kunne jeg godt tænke mig et par nye pedaler. Synes at Shimanos klamper bliver slidt for hurtigt, og når de bliver slidt synes jeg de skøjter rundt i pedalen. Så måske et par Speedplay. Er lun på Ti udgaven, men er sgu svært at retfærdiggøre et pedalkøb omkring de 2k.

Link to comment
Share on other sites

Tak for i dag - det var fanme en lækkerbidsken af en tur du havde fået bikset sammet. Den slags skulle vi køre noget mere af.

Og hatten at for en imponerende kørsel fra din side

og tak for lussingen på Folehaven e020.gif selv om den stadig svier i ørerne :tongue: .

(hmm - der går sq nok ikke mange træningsture før du igen ligger forrest på alle punkter. Du er godt nok flyvende i disse dage og fremskridtene fra pausen kan mærkes fra gang til gang.)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers: Mange tak for de fine ord :blush: Vil da også lige sige at du da selv sparkede røv i dag, og tak for det. Det er altid lidt sjovere når du er med, for du tør faktisk godt gå med i nogle angreb.

Ja, mærkelig nok klarer mine ben, og lunger, turene ret godt i øjeblikket. Havde ellers frygtet at benene ville have lidt overlast med de mange km i dag, men det gjorde de ikke mere end de normalt har gjort. Så det er utrolig positivt.

Nå, turen i dag var lige efter mit hoved, da jeg selv stod for turplanlægningen, og heldigvis var holdlederen på hold 1 frisk nok på at lade mig føre an. Tusind tak for det! Jeg blev spurgt om længden af ruten og konstaterede at det var mellem 90 og 100 km, alt afhængig om man tog Folehaven med, hvorefter der var en der sagde "Selvfølgelig tager vi Folehaven med." Allerede der stod jeg og tænkte at han nok skulle blive klogere.

Konceptet ved ruten var at komme ud og køre nogle flere bakker, i forhold til vores ellers ret så flade normale ture. Starten var ellers den samme som altid ud mod Stumpedyssevej, hvor jeg kom i front. Herfra var det af Københavnsvej og Overdrevsvejen, og så skete der ting og sager. Vi drejede nemlig til højre i stedet for venstre, og kørte derefter til venstre mod Sørup. Det er egentlig en gammel rute, og der var flere der var glade over at komme denne vej, da det faktisk er et ret fedt stykke.

Det rigtigt spændende kom dog først ved Sørup bakken, hvor jeg annoncerede bakke spurt, selvom der var visse personer i gruppen der ikke havde intentioner om at køre med. Gregers var så flink at gøre plads til mig, så han passende kunne indtage positionen bag mig. Ved bakken fik jeg en kanon start, og røg afsted med det samme. Jeg fik slået et pænt hul og Gregers kom op som mand nummer 2. Jeg tror dog at han blev fanget lidt af en modkørende bil som han ikke kom fri af før jeg var væk.

Herfra gav Laust den lidt gas igennem Fredensborg, inden vi kørte ned af Endrupvej mod Endrup bakken. Ved nedkørslen kom jeg igen i front, og trak ned af bakken, hvor Gregers vidst lå ved siden af mig. Ved bakken valgte jeg at blive siddende i sadlen, og ellers bare hælde kul på. I øvrigt data for den bakke er umiddelbart at den er 1 km lang, 23,5 højdemetre, hvilket giver et gennemsnit på 2,6% hvilket ikke er skræmmende. Men den peaker på omkring 5% visse steder og flader lidt ud til sidst. Lige præcis den stigning kørte vi med 33,4 km/t og peakede på 37,6 km/t hvilket faktisk skete ca. halvvejs på bakken. Generelt gik det rigtig godt, og vi fik da også smidt de 2 svageste på holdet, men Gregers fik lige kørt sig lidt ekstra frem på det sidste stykke og kan kaldes for vinderen af den bakke.

Herfra kørte vi ned langs Esrum Sø, da Claus pludselig punkterede på sin nye cykel til alt for mange penge. Efter at have sat ny slange i, røg ventilen da han fjernede pumpen fra denne. Så en gang til måtte han sætte ny slange i, i øvrigt den 4 siden han havde købt cyklen. Surt, men sådan nogle ting sker bare. I mens blev der snakket om at vi skulle prøve at have et hold klar til CSC Copenhagen Cycling, og det lød som om der var positiv stemning for dette.

Da vi satte igang igen kom jeg i front, hvor jeg i øvrigt blev til vi nåede Frederiksværksvej bakken. Det er en 1,5 km lang stigning med omkring de 3%, og den er bare fed. Jeg lå som sagt i front, og besluttede mig igen for bare at træde igennem. Gregers var flink nok til lige at komme op og spørge om jeg ville afløses, men jeg havde en klar plan for bakken. Den skulle bare køres fra spids, og så skulle jeg se om jeg kunne smide dem ved et par tempo skift. Det jeg gjorde var at jeg øgede farten hurtigt, mens jeg blev siddende i sadlen, men det hjalp ikke rigtig. Dog var der heller ingen der kom forbi mig, så mit tempo må have været godkendt op ad bakken. Igen fik vi smidt 2 stk. ryttere.

Igennem Gribskov lå Gregers i 3. position, og kom forholdsvis hurtigt frem og satte så ellers tryk på kedlerne. Det er altså en fornøjelse at ligge bag Gregers på sådanne stræk. Han kører pissehurtigt, men ligger helt ubesværet på cyklen med et malende tråd. Det er dybt fascinerende. Og med 45-50 km/t bankede han bare derudaf. Jeg fik heldigvis lov til at tage over da vi nåede Nødebo og de små irriterende cykelstier, gad vide om Gregers tænkte over det, og prøvede at holde tempoet. Det gik dog ikke, men vi kørte da i hvert fald 35 igennem Nødebo.

Herfra kørte vi så mod Overdrevsvejen, og tog ruten baglæns af Københavnsvej. Claus og Gregers formåede at sætte et godt tempo på Københavnsvej, og da vi nåede Stumpedyssevej var Claus stadig i front. Han fik et flip på et tidspunkt og skulle vidst lige prøve cyklen af. Efter en lille bakke på Stumpedyssevej, trådte han bare igennem på bedste Cancellara facon, og kørte til på nedkørslen. Jeg gav op da jeg nåede 60,9 km/t på den lille korte nedkørsel, men der var han kørt. Jeg vil skyde på at han fik banket den op på mellem 65-70 km/t på den korte nedkørsel. Det var fedt.

Herfra var det ellers ned til Isterødvejen ned mod Sjælsø. Her sagde den første rytter farvel, men han havde også meldt ud fra starten at han kun ville køre med ca. halvdelen af turen, da han skulle noget andet senere på dagen. Lige efter vi passerede tankstationen ved rundkørslerne blev der råbt nede bagfra. Det viste sig at Gregers havde fået et snakebite i et af hullerne, og der skulle derfor ny slange i. Da vi satte igang igen var det opad bakke mod Sjælsø. Bakken op mod Sjælsø er 700 meter lang med 19 højdemetre Det giver ca 3% i stigning og bakken peakede på 5,4%. Jeg lå i front op ad bakken, og da vi var kommet op forklarede Laust at der fandtes en bakke i forlængelse af Åsebakken.

Efter lidt tonseri på nogle villaveje, fandt vi den, og fuck en led satan. 400 meter, 21,5 højdemetre, og et snit på 6%. Ikke nok med det, så blev den stejlere og stejlere, og havde et sted hvor den røg op på 11%! Herfra var det Gregers og jeg der kørte afsted og kom først op. Gregers ventede dog vidst på de andre på toppen, hvor jeg kørte hen og tog Åsebakken med det samme. Det betød også at jeg kom først op ad Åsebakken, som godt nok også bare er led.

Igennem Høsterkøb gik det stille og roligt, men da vi nåede Rude skov, syntes Claus at vores snit var lidt lavt. Så han satte gang i den, og bankede over de små knolde.

Efter lidt kørsel i Søllerød, og en forkert bakke, fandt vi slotsbakken som vi kørte samlet hen til. Jeg var vidst den første der åbnede, og fik slået et godt hul. Jeg var meget opmærksom på i svingene at holde kadencen, men i højresvinget var den svær at holde. Oppe på toppen tog jeg farten af, og Gregers kom op. Jeg fik dog lige presset cyklen lidt frem så jeg tror vi kom op på samme tid.

Herfra gik turen mod Vedbæk hvor der blev givet gas på nedkørslerne.

Ved Henriksholmsallé, dvs. ca. en lille km fra opstigningen, stod en flok ryttere som vi hilste pænt på. Inde på stigningen sad jeg igen i front og blev igen overrasket over hvor lang den stigning er. Pludselig blev vi overhalet af førnævnte gruppe som var kække og sagde "Hej hej" da de passerede os. Jeg overvejede kort at hægte mig på, men de kørte for hurtigt i forhold til mine ben. Gregers kom dog op og tog over, og jeg fik lige præcis hægtet mig på ham, og han fik os frem til gruppen igen. Lige som vi skulle til at passere dem, var der en defekt nede bagfra. Igen var det Claus der var uheldig.

Efter lidt skiften slange, var det afsted igen. Laust fik os ud på en noget alternativ tur til Hørsholm som foregik på en cykelsti med halm på.

Da vi nåede Hørsholm var stemningen lidt at vi bare skulle køre hjem. Ham der havde sagt at vi selvfølgelig skulle køre Folehaven drejede fra. Jeg besluttede mig for at køre Folehaven, og Gregers var i hvert fald også frisk. Laust ville gerne hjem, men Claus var åbenbart alligevel fristet af Folehaven. Det betød så også at Laust ændrede mening, og således var vi 4 der kørte ned af Rungstedvej for at ramme Strandvejen. Efter et lille pitstop til Gregers ved Statoil, kørte vi afsted. Da vi drejede til højre mod Folehaven havde man det lidt som når man sidder i en rutsjebane i Tivoli: Nu var der ingen vej tilbage. Jeg ved ikke med de andre, men jeg var lidt nervøs. Ikke nok med at det var Folehaven, der var også en modvind, som absolut ikke gør det nemmere.

Ved den første bakke satte jeg tempo på, og slog vidst også et lille hul ned til de andre, men jeg ventede dog på toppen. Jeg har for længst erkendt at jeg ikke kan køre fra dem på første bakke da der er for mange små nedkørsler, og ikke mindst et langt fladt stykke mellem 2. og 3. bakke. Vi kom samlet over bakke nummer 2, og så var der lagt i ovnen til afgørelse på sidste og 3. bakke. Gregers havde lagt sig i front, men var klog nok til ikke at køre til. Ved bakken fik jeg hugget til med alt hvad jeg overhovedet havde. Tror faktisk aldrig jeg har lagt så meget i benene i en bakkespurt før. Gearet og udgangstempoet var perfekt til rykket, og jeg fik hurtigt slået et kæmpe hul. På det lidt flade stykke kiggede jeg tilbage og så hvor stort hullet egentlig var, og jeg fik derfor mod på at køre til. Inden den sidste nedkørsel er der en lille stigning, hvor jeg hev tempoet op inden jeg kørte nedad. På nedkørslen kunne jeg så konstatere at jeg havde vundet den, og blev først hentet nede omkring svinget, hvilket også var fordi jeg havde stoppet med at træde. Det var superfedt, og benene viste det overskud der skulle til, selv efter 110 km.

Turen med klubben var på 106,3 km, med 30,6 km/t i snit. Det er ikke et voldsomt snit, men når man så tænker på at hele ruten lå på lige under 700 højdemetre, så er det sgu ok. Min gennemsnitlige puls var på ca. 76-77% af maxpulsen., men jeg var oppe i det røde felt mange gange.

29062008Klub.png

Jeg fik selvfølgelig ikke sat uret igang ved turen hjem, så jeg mangler lige de sidste ca. 7,5 km hjem. Så i virkeligheden var den totale tur vidst på lige over 120 km, med ca. 30 km/t i snit. Og med ca. 750 højdemetre.

29062008Total.png

Kortet over ruten er noget rodet, men det var virkelig den rute vi kørte.

29062008Kort.png

Jeg var egentlig overrasket over hvor friske mine ben var på Folehaven. Det tyder godt for fremtiden, og jeg håber jeg kan hæve mit niveau endnu mere. Jeg er også sikker på at Gregers snart vil være blandt de bedste på hold 1, da han simpelthen er forrygende kørende i øjelikket. I dag var det i hvert fald ham og jeg der virkelig fik vist hvem der er de bedste på en kuperet rute. Dog ville det have været federe hvis vi havde haft nogle flere med som f.eks. nogle af licensrytterne og resten af hold 1.

Det kan dog irritere lidt at klubben er lidt modvillige over træning hvor man får pulsen helt op, og på trods af vores lave snit, så tror jeg at dem der har været ude i dag har fået mere ud af træningen end en flad rute med 35 i snit.

Hvis Gregers og jeg kan blive ved med at køre noget der minder om intervaltræning i træningen, så er der mulighed for at vi begge kan gå hen og køre med blandt de stærkeste på hold 1.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik heldigvis lov til at tage over da vi nåede Nødebo og de små irriterende cykelstier, gad vide om Gregers tænkte over det

Altså, jeg kunne sagtens finde på at tænke sådan men jeg må indrømme at lige i dag ville jeg bare gerne afløses. Det var SÅ lækkert at sidde og knurre gennem skoven med de 45 men det kommer jo trods alt ikke af sig selv så da vi nærmede os Nødebo var det tilbage til virkeligheden og tanken om der jo faktisk ventede en hel del bakkespurter endnu.

På Frederiksværkvej synes jeg nok du lavede nogle hidsige temposkift og tænkte sq nok at der var en lusket plan med det :tongue: Men vi må desværre nok erkende at det ikke er ligetil at sprænge gruppen fuldstændigt selv om det kunne være lidt spas.

Din opfattelse at eksplosionen på Folhaven er jeg helt enig i. Du har før slået nogle fæle huller men i dag - det så fuldstændigt vildt ud. "Lidt" træls for os andre at du kan lave sådan noget efter 100km når vi sidder og er mere eller mindre syret til så stor respekt for indsatsen. Tror ikke at du behøver at være nervøs for Folehaven en anden gang :poking:

Jeg er også helt enig i at intervaltræning skal kringles ind på den ene eller anden måde. Som nævnt derude har jeg en test-ide som jeg håber kan afprøves torsdag men desværre er ideen ikke bedre end det afhænger af fremmødet (når jeg nu ikke kan bestemme hvordan de andre skal køre) om jeg kan føre den ud i livet.

Og tak for at I ventede mens jeg hentede min fjerde liter væske.

Men det var sq synd for Claus. Tre punkteringer på den første rigtige tur på sin nye cykel er bittert.

Link to comment
Share on other sites

I går var det så min debut i MOL's Dogme enkeltstart, og selvom tempokørsel langt fra er min force var jeg da nødt til at trille ud og møde de andre herinde fra.

Efter at have indtaget masser af kulhydrater i løbet af dagen følte jeg mig klar til at tage afsted lidt over 17, dog med en lidt stiv krop. Jeg trillede ud på kongevejen og kørte mod Hørsholm. Mit store mål var at holde pulsen langt nede for ikke at brænde unødvendig energi af. Det gik faktisk også ok, men for hulen hvor er det bare svært at holde den under 80% når det begynder at gå op af.

Da jeg nåede frem til Københavnsvej var det lige tid til et pitstop, og så kørte jeg ellers mod syd for at møde de andre. Det skete kort før Birkerød, og jeg vendte om og hægtede mig på.

Efter at have kørt ruten, igen uden at bruge for mange kræfter, var det tid til at køre de 2 højintensive omgange. Jeg fik lov til at starte som næstsidst, og havde derfor "kun" bagmanden(Kim) bag mig. Taktikken var klar fra min side: Køre første omgang med et pulssnit på omkring de 85% af max, og så ellers tage første del af sidste omgang med en 85-90% og så ellers fuld gas det sidste stykke vej.

Da jeg drejede op af Stumpedyssevej så jeg Candygirl stå og sætte ny slange i. Bare et surt sted at være punkteret, fordi det samtidig går lidt op ad bakke. Kort tid efter blev jeg selvfølgelig overhalet af Bagmanden på sin Cervelo tri-cykel med Zipp 808 hjul. Han fløj bare forbi, men ok, manden kører så også på en cykel der skal kunne køre hurtigt på sådanne ruter.

Den første omgang gik faktisk ganske godt, selvom jeg syntes at modvinden var lidt strid visse steder, men heldigvis var ruten kuperet så det talte lidt til min fordel. Er ret sikker på at en pandekage flad rute havde taget livet af mig.

Da jeg kom forbi startstedet følte jeg mig stadig frisk, men hovedet var vidst ikke helt enig, for jeg glemte da i hvert fald at trykke på min "lap" knap på computeren, så jeg næsten kørte 1 km længere på første omgang end anden :crazy:

Anden omgang var nu igang, og jeg kunne mærke at hver gang pulsen kom op over 90% så begyndte syren at samle sig i benene. På Københavnsvej kørte der pludselig et cykelhold foran mig og jeg tænkte virkelig "Fuck, nu skal jeg køre bag dem og miste momentum", men da jeg råbte "Bagfra" var de hurtige til at trække ind og give plads så jeg ikke mistede noget som helst. Tusind tak for det.

På Stumpedyssevej syntes jeg godt nok at bakkerne var blevet både større og længere og stejlere, men jeg kom da forbi, men måtte op og stå en gang i mellem for at holde benene kørende. Enkelte gange kunne jeg godt mærke at benene var mærkede af den hårde kørsel.

Igennem skoven fik jeg hentet Arne, og for enden af Stumpedyssevej fik jeg hentet ham på Pinarello F4-13'eren, jeg er elendig til at huske navne, beklager. Hvis du læser bloggen så smid lige dit navn igen :smile:

På stykket op mod samlestedet var der dømt overlevelse. Benene var tunge, asfalten var ujævn, og bakkerne blev der flere af. Der blev tonset igennem, og jeg blev enig med mig selv om at jeg blev nødt til at trampe ekstra når det gik nedad.

Da jeg så den sidste bakke og kunne skimte mødestedet var det op og stå og ellers banke en spurt af. Fuck hvor var den hård! Virkelig virkelig hård, og jeg frygtede da også at jeg ville lave den klassiske med at få overbalance da jeg skulle stoppe. Men heldigvis ikke.

Efter at have stået og snakket lidt sagde vi tak for i dag, og jeg trillede hjemad. Er glad for at jeg ikke blev udsat for Geels :4thumbup: Benene var i hvert fald godt brugte, men det afholdte mig ikke fra at lave en bakkespurt over motorvejen mod Hørsholm.

Nå, men lad os nu kigge på det det hele drejer sig om: resultaterne.

Hele min tur var på 78,6 km, med 29,7 km/t i snit. 452 højdemetre blev det da også til :4mewantfood:

Heleturen.png

Oversigt-1.png

Første omgang var som sagt lidt længere grundet min manglende reaktionsevne, men første omgang blev kørt med 34,9 km/t. Som det ses lå jeg meget i zonen under 90%.

Frsteomgang.png

Anden omgang var med 35,4 km/t i snit!

Andenomgang.png

Hurtig hovedregning siger at jeg samlet på de to omgange har kørt med et snit på 35,15 km/t! Det havde jeg godt nok ikke regnet med, og er betydeligt hurtigere end jeg havde forventet. Jeg ved ikke om jeg bare havde gode ben i går eller hvad, men det gik i hvert fald godt!

Man burde træne noget mere på den måde, for det var fandme god træning at ligge med så høj puls over så lang tid. Derudover giver det jo også forhåbninger til klubmesterskabet til efteråret :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for at du kunne lide vores lille setup! Kan godt relatere mig til beskrivelse af det sidste stykke - efter Stumpedyssevejs lyksaligheder - så er den sidste strækning - med adskillige skilte hvor der står "krydsende kampvogne" - en anden prøvelse - ret ødelagt asfalt og en modbydelig bakke til sidst - af den slags der ikke ser ud af en skid!

Og ja, super effektiv træning! Jeg å se om jeg over 1 års tid kan finde de 3-5 km/t jeg lige mangler for at hænge på jer andre... (- Bagmanden)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg drejede op af Stumpedyssevej så jeg Candygirl stå og sætte ny slange i. Bare et surt sted at være punkteret, fordi det samtidig går lidt op ad bakke. Kort tid efter blev jeg selvfølgelig overhalet af Bagmanden på sin Cervelo tri-cykel med Zipp 808 hjul. Han fløj bare forbi, men ok, manden kører så også på en cykel der skal kunne køre hurtigt på sådanne ruter.

Præcis... det må være udstyret der gør det. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod på intervaller sammen med Gregers. Ruten var den sædvanlige hverdagsrute. Jeg syntes ikke lige at benene var helt friske da jeg tog afsted, men det måtte jo komme.

Efter en god opvarmning nåede vi Stumpedyssevej og dagens første interval. Jeg blev enig med mig selv om at holde den på mellem 80-90% af max, og det gik skam også godt. Men for hulen hvor er det et ondt stykke vej når man har modvind! Derudover syntes jeg ikke helt at jeg sad godt på cyklen i dag og mit tråd var ikke 100%. Tror jeg skal have ændret lidt på min ene sko så jeg kan få en bedre pasform.

Nå, men første interval var som sagt med mig i front, og det blev til 5,5 km med 30,8 km/t. Pulsen lå hovedsagligt omkring 167 slag. Hvad det svarer i procent ved jeg ikke lige umiddelbart. Men det skal også bemærkes at vi kørte 100 højdemetre på den tur.

Frsteinterval.png

Herfra var det afslappet kørsel på Københavnsvej inden 2. interval på Overdrevsvejen. Her røg Gregers afsted først, og han fik 20 sekunder før jeg satte igang. Her var der bedre flow i benene, og det er et fedt sted at køre stærkt når man er alene. Det blev til 2,4 km med 42 km/t. Her var min puls betydeligt mere konstant og lå 82% i min Zone 5 som svarer til 90-100% af max. FEDT!

Andeninterval.png

Næste interval var ved Gribskov som jeg lidt havde frygtet. Det er bare en pisselang strækning og det stiger hele tiden. Jeg lagde ud og den fik næsten alt hvad den kunne trække. Hver gang der var et åbent stykke blæste det irriterende meget, men jeg bed tænderne sammen og kørte igennem. Efter det sidste åbne stykke fik den lige det sidste hvilket også fik pulsen op.

5,8 km med 33,4 km/t. Den gennemsnitlige puls lå på 170 slag, hvilket trods alt kun levner 20 slag, hvilket svarer til at jeg har ligget med omkring 90% af min max puls. Den var også mega hård det interval. Det tog mig lidt tid at komme igen efter den.

Tredjeinterval.png

Nedkørslen mod Grisebakken var dejlig, men så kom det frem at jeg havde misforstået Gregers og troede at sidste interval skulle være kortere end det var. Nå, men så kørte vi da bare lidt længere.

Gregers lagde for, og han fik igen omkring 20 sekunder, hvilket betød at han havde et hul på omkring 100 meter når alt kom til alt. Jeg gik i gang allerede på bakken, og fik hentet lidt, men det forspring var væk da vi nåede nedkørslen hvor Gregers bare kørte væk. Det interval var klart det værste, og hver enkelt lille bakke trak virkelig tænder ud, og som man kan se på grafikken stiger det jævnt hele vejen. På det sidste stykke prøvede jeg at køre mig ind på Gregers, men det var ikke meget jeg hentede.

4,8 km med 36,6 km/t, og en puls der nu havde bevæget sig højere op. Gennemsnitligt på næsten 173. Det sjove var at jeg ved dette interval ikke følte det var min krop der satte begrænsningen, men udelukkende mine ben som var færdige.

Fjerdeinterval.png

Sidste forhindring var en bakkespurt ved Humlebæk. Eneste problem er at den næsten ikke stiger, specielt ikke da jeg var lidt lang tid om at sætte mit lap til. Tror faktisk Gregers nappede den til sidst, men jeg var også uklar i min udmelding om hvornår den stoppede. 900 meter med 44,6 km/t, og en puls der befandt sig ved behagelige 158 slag.

Bakkespurt.png

Alt i alt blev det til en tur på 57 km, med 27,1 km/t i snit. Ikke overbevisende, men gennemsnitsfart spiller en helt anden rolle når vi træner på den måde. Det vigtigste var sådan set at man fik trænet intervaller.

Heleturen-1.png

Oversigt-2.png

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Tak for i dag :bigsmile:

Personligt synes at det voldsomt lækkert at træne på den her måde. Hvis du har lyst til at gentage projektet har jeg fri tirs ons og tors i næste uge - aftenvagter alle andre dage undt. søndag men der ska vi jo køre noget andet. Standartløsningen vil nok være at køre intervaller tirsdag og følge klubtræningen torsdag men det ved jeg ikke om passer ind?

Sjovt, lige da jeg kom hjem var jeg faktisk rimeligt frisk også selvom jeg syrede "pænt" på overdrevsvej og smagte på at gå kold på den sidste signing mod Jonstrup. Men nu der er gået lidt tid kan jeg alligevel godt mærke at stængerne er blevet brugt.

Og så lige et pinligt spørgsmål: målet på vores spurt - hvor lå det henne? evt. i forhold til busstoppestedet hvor cykelstien trak lidt væk fra vejen. Jeg må vist erkende at når jeg er lidt presset så opfatter jeg ikke en brik andet hvad der er relevant for om jeg støder ind i noget :blush: så jeg fandt aldrig stutteriet.

P.S. Uubehagelig kørt - især hvis du ikke følte dig på toppen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nå, ikke så meget cykling på det seneste. Ville egentlig ud i aften, men da jeg nok skal forbi Kvickly Xtra for at indlevere en HDD optager, som jeg har fået af min farmor og farfar(som ikke virker specielt optimalt), så bliver det nok ikke til det store cykleri.

Men så må man jo bare ud på søndag.

I øjeblikket har jeg det lidt sådan at på en god dag, så er der kun 2 personer på hold 1 der kan køre fra Gregers og jeg, ellers kører vi fra alle de andre. Jeg glæder mig meget til at se resultatet af intervaltræningen, og håber at det kan løfte os endnu et niveau op.

Går alt i øvrigt efter planen, så ryger der et par Zipp 404 hjul på cyklen til september, og så skal der køres fladland :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Årsagen er at vores direktør flytter fra USA til DK i slutningen af måneden, og havde ellers snakket med ham om at han jo evt. kunne købe et sæt hjul med hjem. Det var dog en anelse for dyrt, og der var ingen af hans buddies derovre der havde et sæt 404 clincher. Så han tilbød at jeg kunne købe hans gamle, som står på hans cykel, på hans kontor, ca. 5 meter fra hvor jeg sidder lige nu, og så ville han købe nogle nye 404'ere med Powertap nav derovre og tage med hjem.

Hans er et sæt Clydesdales, så der burde være grobund for at de kan holde til lidt af hvert :w00t: Og så kunne det være fedt at få lavet custom decals på hjulene hvor der står "Kermit" i stedet for Zipp :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Far er ikke sur, far er skuffet. Dagen hvor jeg regnede med at jeg for alvor skulle træde igennem på hold 1 blev lidt af en fiasko. Hvad der gik galt var en hel masse ting. I går fik jeg ikke drukket nok vand, eller spist fornuftigt nok, så der var ikke næring nok i kroppen til dagens strabadser, hvilket jeg kunne mærke allerede da jeg tog mit tøj på. Jeg svedte og det var virkelig koldt. Derudover er jeg den type person der skal have omkring 8 timers søvn for at kunne fungere. Min krop kan ikke kapere at blive "brugt" hvis jeg har fået 7 timer på samme måde, og overboen havde gæster hvilket betød at deres søn tonsede henover gulvet som en elefant, så jeg faldt først i søvn omkring 00.30 - og så op igen kl. 07.15 dagen efter. Skidt skidt skidt.

Nå, og derudover da jeg så endelig kom ned og alt det der, så ville min computer ikke tænde, på trods af at jeg havde brugt den om natten/morgenen til at måle min hvilepuls, som i øvrigt umiddelbart er på 44 slag. Det skal jeg have målt igen, for hvis jeg har sovet skidt kan den være lavere. Nå, men jeg tonsede op i lejligheden igen for at få den til at virke, og det skete - men så var kl. også blevet lidt for meget til at jeg kunne varme stille og roligt op. Op på cyklen og tonse til Hørsholm.

Gregers var ikke nået frem da vi kørte afsted, så jeg var lidt nervøs for hvordan det ville blive at køre Frederiksværksturen 4 mand, uden stærke kræfter som f.eks. en Carsten H eller Svend-Erik til at tage nogle ordentlige føringer.

Lidt dum som jeg var gik jeg dog lidt hurtigt i front, og tog en føring til ca. halvejs på Stumpedyssevej hvor der var andre der tog over. Lige inden jeg slog ud var Gregers dog kommet op til os, så der var alligevel nogle der kunne sætte lidt tempo hvis alt gik galt :laugh: Ude på Københavnsvej blev der kørt til stålet, og det var faktisk temaet en stor del af vejen, hvor vi endda fik bevæget os ud i noget så avanceret som "viftekørsel".

Ved dagens første bakkespurt lå jeg forrest ca. 5-600 meter før bakken, og kørte da også spurten fra spids. Jeg kunne dog godt mærke at alt ikke var som det skulle være. Benene ville sådan set godt, men maven havde en anden mening. Jeg fik sådan vildt ondt i maven som om man skal s**** og kvalme. Det hjalp heller ikke at da Claus og jeg som de første kom op kørte til højre som sædvanlig, og hørte "Venstre" da vi var drejet. Så vende om på en nedkørsel i et kæmpegear. Derfra gik forfølgelsen, for de ventede jo ikke. Tror jeg lå alene i 4-5 minutter før de satte tempoet ned, og jeg fik hentet dem. Fuck jeg var træt efter den føring.

Ude på vejen mod Frederiksværk kom jeg igen i front, og lå der vel i ca. 10 min. inden Laust kom op og sagde at vi skulle skifte noget oftere. Føringen generede mig slet ikke fordi det var medvind og forholdsvis kuperet det første stykke, så det var lidt irriterende at skulle ned bag i. Claus tog over og hævede lige tempoet med adskillige grader, så jeg havde svært ved at hænge på nede bagved.

Ved Thors bakke lå jeg i 3. position efter Laust og Gregers. Pludselig var der nogen der sagde "bagfra" så jeg trak lidt ind til højre, men det viste sig så bare at være de to fra klubben der lå bag mig der ville forbi. Da de havde passeret kørte jeg op til dem, mens den forreste som vidst hedder Jens, prøvede at accelerere. Jeg trådte igennem og fik igen slået et kæmpe hul, men som før fik jeg det skidt, og da jeg nåede toppen gad jeg ikke rigtig træde igennem mere. Laust blev åbenbart helt sat, for halvejs på nedkørslen kom Gregers op til Claus som trak og sagde at vi fuldstændig havde mistet Laust. Han kom dog hurtigt tilbage, og satte tempo på nedkørslen.

Igen i dag fik jeg bevist at jeg er elendig på nedkørsler, for de andre kørte bare fra mig. Derudover vidste jeg ikke at der var en lille bakkespurt inde i skoven, så jeg var slet ikke frem da Gregers tog den. Jeg sad vidst i 4. position, men havde brugt for mange kræfter på nedkørslen, og så det faktum at han virkelig satte tempo på på stigningen! Stor respekt herfra.

Efter et par føringer, hvor jeg af mystiske årsager blev overhalet, kom jeg endelig i front, og mens jeg kørte derud af hørte jeg pludselig Claus sige "Kenneth, højre", og der var jeg jo fortsat lige over. Nå, igen sætte efter, men denne gang var de ikke nået så langt. Så jeg lagde mig igen i front og trak godt igennem i noget godt kuperet terræn, som Gregers og jeg engang var ude i i modsatte retning tidligere. På en nedkørsel gik Claus i front og trak tempoet op på 65 km/t. Jeg tog hurtigt hans hjul, og havde jeg prøvet at spurte fra ham havde jeg måske have ramt 75 km/t. Sgu en fed fornemmelse, men fuck hvor gik det hurtigt. På det næste stykke var det stærkt kuperet, med en masse rullende stejle bakker. Så vidt jeg husker var der en der angreb på den første og jeg slog kontra og kom først op. Tror faktisk det var Claus. På den næste kom jeg også først op over, og så slog han kontra på nedkørslen hvor jeg måtte lukket hullet. På den næste og sidste bakke strøg jeg forbi ham i en kæmpe kraftudledning og han måtte selv sige "Sådan" da jeg passerede ham. Tror han havde lagt i ovnen til at jeg skulle køre på de bakker. Jeg trillede ned af nedkørslen, hvilket resulterede i at jeg ikke vandt den efterfølgende skiltespurt. Ingen andre kørte efter den, fordi der vidst ikke var andre der kendte til den. Havde jeg kørt efter den havde de ikke fanget mig.

Det næste stykke gik ud mod Nødebo, og jeg lå i front en stor del af vejen, selvom Jens kørte lidt på nogle af bakkerne. Gregers kom vidst også op foran inden vi nåede Gadevang. Her gik Claus nemlig i front og trak ca. halvejs igennem skoven. Han sagde til mig lige da vi nåede skoven at nu skulle der fart på. Da han begyndte at virke træt tog jeg over og hævede tempoet til omkring de 37-40 km/t tror jeg, og igen var der rosende ord fra hans side. Jeg holdt hele vejen ud til Nødebo. Claus og jeg blev på vejen, mens de andre tog cykelstien. Og da der kom en bil måtte vi vente lidt med at komme ud, så de andre fik et lille forspring. Jeg ventede på Claus og så blev der igen sat tempo fra min side. Og jeg fik hentet de andre et par hundrede meter inden vi drejede til venstre, hvor jeg igen satte tempo. Og så skete det som gjorde mig virkelig gal i skralden!

Jeg tog en føring og da jeg var færdig vinkede jeg den næste frem med højre arm, og slog automatisk ud til venstre - noget vi havde gjort hele turen sådan lidt på skift. Der lå så bare en på min venstre side, som åbenbart var ved at kolidere med mit baghjul. Det fik jeg åbenbart skylden for!! :devil: Hvorfor forstår jeg ikke, for det første havde han ingen grund til at ligge hvor han gjorde, og for det andet må han sgu da være opmærksom på mig som forankørende. Der var dog lettere enighed blandt de andre, dog uden Gregers, at det havde været min skyld. Det blev jeg godt nok gal over!

Efter Gregers havde taget en monsterføring, slog han fra ved Karlebo, og da de andre drejede til højre lidt senere af den vej som har fået ny asfalt, så jeg mit snit til bare at fortsætte lige ud og hjem. Benene var godt mærkede, og når jeg trådte igennem kunne jeg mærke at de ikke var på toppen. Så jeg fortsatte lige hjem.

At min krop var mærket af for lidt søvn/væskemangel var tydeligt, for jeg har ligget med en puls på omkring 84% af max på hele turen, og det er altså for højt. Men alt i alt blev turen med klubben på små 85 km med 34,4 km/t i snit, så det er ganske højt, men der var heller ikke mere at køre med.

130720082.png

Turen i alt blev på lige omkring 99 km med 33,7 km/t.

13072008.png

130720083.png

Så alt i alt blev det faktisk en forholdsvis kort tur i dag, men jeg har tilgengæld mærket efterveerne hele dagen. Har haft ondt i maven og været lidt svimmel. Nu må vi se om jeg ikke skulle kunne komme ovenpå til næste gang, og køre igennem igen.

I morgen er der jo en fed etape i Touren, så jeg tager tidligt fri fra arbejde og følger etapen hjemmefra. Vel ok når man ikke ellers har noget ferie i år :smile:

Link to comment
Share on other sites

Surt med mavepinen. For os andre - i hvert fald ikke mig, var der nu ikke noget at mærke for du fik da slået nogle huller i dag (også i dag) og virkede da også tjep på pedalerne. De der rullende bakker - pyha, jeg synes sq de er lede. De var også ved at tage livet af mig sidste uge - ikke helt slemt i dag men holdt mig også passiv nede bagved. Du virkede rimelig hardcore oppe foran på det stykke. Vidste faktisk godt at skiltespurten var der men havde glemt den indtil vi kom tæt på. Da ingen andre gik efter den kunne jeg måske havde nappet den med pludseligt angreb fra bagsmækken men efter at have fedet den på bakkerne var det lidt for billigt at forsøge.

Jeg opfattede faktisk ikke helt hvad der skete ved den der "nærved-kollision" men som du selv skriver så havde vi hele dagen slået ud når vi ville slippe føringen. Jeg kan da ikke se hvorfor det skulle være anderledes nu men undrede mig især over Lausts bemærkning for når han slår ud så havner han jo helt ovre i modsatte kørebane så han skal da være den sidste.

Men det var lækkert at holde en stabil fart uden de to dampbørn til at trække læsset selv om jeg så selv tabte pusten i "kampen for snittet".

God bedring med maven og god tour-sening.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tror bare ikke det er min dag i dag. Først løber jeg ind i noget der minder om en forkølelse med løbende næse og kradsen i halsen. Så jeg er indlagt til the og halsting der kan hjælpe mig med hurtigt at komme ovenpå igen.

Derudover har jeg lige fået mail fra direktøren om at han ikke kunne nå at få bygget sine nye hjul tids nok til at han kunne få dem til DK, så han sælger ikke sine Zipp 404'ere til mig alligevel :cry: Det er eddermandme nitten når man nu havde sat sig op til det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share