Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Gregers insinuerede vidst lidt i sin log at jeg havde været stille, så her kommer en update.

Jeg har ikke ligget på den lade side, men derimod trænet som jeg skulle, i hvert fald næsten.

I fredags var det meningen at jeg skulle have kørt med Team Mondo, men da mit tog først blev forsinket 20 minutter, og derefter strandede på Rungsted St. så kunne jeg ikke nå at komme til træningen. Så i stedet for blev det en solotur for fulde udblæsning. Ud af Strandvejen mod Vedbæk, op af Sandbjerg bakken, ned af Åsebakken, helt ned til Sjælsø, og så ellers tage Sjælsø bakken, og derefter Åsebakken. Utroligt så smertefuld den bakke kan være når man mere eller mindre står hele vejen op. Det var i hvert fald den dybe vejrtrækning der var fundet frem da jeg nåede toppen. Herfra var det af Kongevejen hjem igennem Hørsholm i pivende modvind. Men viljen var der, så jeg kom hjem med et snit på 31,5 km/t på 37,1 km, og små 200 højdemetre. Pulsen blev vidst også holdt på et fornuftigt plan.

29082008tur.png

29082008kort.png

Søndag stod den så på Team Mondo træning, hvor jeg havde planlagt en lille variation af HCM's normale hverdagsrute. Vi var 4 fra Mondo der mødte op, og så havde vi 2 andre med. Det var faktisk en god gruppe, på trods af at styrkeforholdet var meget forskelligt. Allerede på vej ud af Stumpedyssevej var der nogle der blev sat, og på bakken lige før skoven kørte jeg væk med hvad jeg kunne fra en gruppe hvor vi lå 3 i alt. Jeg havde luret at turen ville blive kørt med et lavt snit, så jeg måtte ligesom selv sørge for at jeg fik noget ud af turen. Derfor kørte jeg væk, og holdt mere eller mindre ud til Københavnsvej hvor jeg stoppede og samlede op. Op til Overdrevsvejen kørte vores direktør lidt væk for at se hvordan han klarede det. Det gik faktisk ganske godt, og på Overdrevsvejen lå vi samlet igen. Der hvor hullet kom var der vidst et par stykker der blev forskrækkede på trods af at jeg havde givet udsagn for at der var et hul, men der var alligevel en der blev bange og tabte kæden der. Han var dog hurtigt tilbage. Herfra kørte vi mod Sørup, igennem de små veje ved Grønholt. De fleste af dem der var med ude den dag havde vidst ikke set så meget andet end strandvejens cykelstier. De var i hvert fald voldsomt imponerede over turen.

Ved Sørup proklamerede jeg bakkespurt, og der var en der stak af lige efter svinget ved søen. Jeg og en anden hentede ham lige ved foden af bakken, og det var først der han fandt ud af hvor bakken rigtigt startede. Jeg kom op som den første uden de store dikkedarer, men man lærer altid noget nyt om den bakke hver gang. F.eks. har jeg de sidste 2 gange jeg har kørt der endt i et for højt gear som næsten sætter mig i stå. Må jeg vidst arbejde på.

Nå, der var en der gav udsagn til at bakkerne helst ikke skulle blive meget længere selvom han kom op som nummer 2. Hvis han bare vidste hvad der ventede ham.

Ud igennem Endrup kom der igen samling på tropperne, og vi luntede ned af nedkørslen, og jeg gik igen i front. Hele vejen op af Endrup bakken trak jeg, og der var kun én der kunne sidde på hjul. Vi fik slået et rimlig stort hul ned til de andre, men igen var der samling på toppen. Han havde endnu engang klaret en bakke, men denne gang sagde han at den havde gjort noget mere ondt.

Langs Esrum fulgtes vi, og det var først på det sidste stykke at der gik lidt ræs i den. Der var en anden gruppe med 3 ryttere i der havde passeret os på stykket, og dem gik nogle af os efter. Op mod Harreshøjvej rykkede jeg forbi og kørte fra dem. Ude på Frederiksværkvejen valgte vores direktør at falde tilbage og tage de "slagne" med op, og vi aftale at mødes oppe på broen ved Gillelejevej. Jeg, og de 2 andre som ikke var fra Mondo, kørte derfor efter den gruppe på 3 som igen havde overhalet os. De blev hentet ret hurtigt, og vi fik dem passeret uden de store problemer. På nedkørslen fra Grisebakken fik jeg åbenbart sat et højt tempo, for de 2 kunne ikke lukke hullet. Ved bakkens fod, lod jeg den ene komme op igen, det var den samme som havde kørt med mig på Sørup og Endrup bakken. Han gik også i front, men efter 15-20 meter kunne han ikke mere. Pulsen kom op i nærheden af 95% af max, og lungerne hev efter vejret hele vejen op, men op kom jeg, og som den første. Den næste der kom op var "lederen" for den anden gruppe, og så stod jeg og ventede på de andre. Vil skyde på at der i hvert fald gik 5 minutter før de sidste kom op.

Igennem Gribskov gik direktøren i front, og han fik hurtigt lavet en udskilning. I alt var vi 3 i front, og ham der lå foran mig havde svært ved at holde hjulet da vores direktør bankede tempoet op i nærheden af 40 km/t. Manden er 2 meter høj og vejer godt til, men for satan hvor kom han hurtigt over de rullende bakker. Til sidst havde han også lige kræfter til at spurte ind mod Nødebo. Jeg kom fra 3. position og havde jeg vidst hvor skiltet stod, havde jeg nok fået timet det bedre :bigsmile:

En af dem fra Mondo havde kun været ude på 3-4 ture før denne, og var derfor godt mærket af det. Han var gået decideret sukkerkold, og depoterne var generelt tomme. Han blev sat på selv den mindst bakke, så stykket fra jernbaneoverskæringen ved Kulsviervej, fulgte jeg ham hjem og sørgede for at holde et lavt tempo. De andre kørte dog afsted, og kom hjem noget tid før vi gjorde.

31082008tur.png

31082008kort.png

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at vi manglede Carsten og Carsten, men så var der en anden der lavede røre i andedammen - kæft du kørte rundt med os i dag. Hvilket også blev bemærket og kommenterede af en del af de andre.

(men Humlebækspurten var stadig en foræring fordi jeg snosksov - der burde jeg have kunnet drille dig lidt :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke kan li selvfede logindlæg, så skal man springe det her over, for det bliver selvfedhed så selv Rene Diff får svært ved at følge med.

Tirsdagen stod i fællestræningenstegn, og selvom jeg var lidt sløv til at komme i tøjet og sådan, var der et eller andet der virkede. Ud på Kongevejen i modvind, og så ellers afsted mod Hørsholm. På trods af modvinden formåede jeg at holde et pænt snit, samtidig med at pulsen ikke blev for høj. Det gav i alt 8,6 km med 28,4 km/t i snit.

01092008firstlap.png

Ved samlestedet var der allerede mødt et par stykker op, og da alle var kommet kørte vi afsted. Der var ikke nogle af de tunge drenge med som 2x Carsten eller en Svend Erik, så allerede der var der udsigt til at turen måske ikke ville blive alt for hård.

Ud mod Isterødvejen kom jeg hurtigt i front, og blev faktisk der til vi kørte op af Stumpedyssevej. Ved rundkørslerne var det ikke alle der kom over samlet, og der blev derfor skabt nogle huller. Der skulle en bil og en trailer til at få de forreste til at stoppe på trods af at vi op til flere gange gjorde dem opmærksomme på at de andre var langt bagude. Da der kom samling på tropperne, blev der igen kørt afsted. Egentlig syntes jeg ikke at tempoet var voldsomt højt, men det skyldtes jo nok også at Carsten H ikke var med.

På Københavnsvej kom jeg i front og valgte at sætte lidt tempo på, men ca. halvvejs blev der råbt defekt, og så kunne man ellers bare stå og vente. Af en eller anden mystisk årsag syntes jeg at skiftet tog en evighed, specielt da de første dråber fra himlen begyndte at ramme spredt. Heldigvis blev det kun til et par enkelte dryp, og jeg fik da snakket grejsnak med en der lige var vendt hjem fra Schweiz.

Da der blev sat igang igen, lå jeg i 2. række, og sådan blev det faktisk hele vejen ned til Kulsviervej. Først her kom jeg rigtig forbi, og gik i front. Jeg følte at tempoet havde været lidt lavt, så jeg tænkte at det måske var en idé for mig selv lige at få banket pulsen op. Jeg lå derfor mere eller mindre forrest hele vejen til Sørup, og jeg håber og tror at de andre led lidt på denne strækning. Det gjorde jeg i hvert fald selv.

Efter vi havde krydset vejen og kørt mod Sørup, var der lidt stilstand mens der kom samling på tropperne. Men så snart vi var nogenlunde samlet gik jeg igen i front og kørte til. Der var ikke så meget at skyde med som første gang, men der var stadig kræfter nok til at køre godt igennem. Da vi nåede Sørup bakken var benene ved at være godt syrede til efter et par km med en puls på over 90%, men jeg måtte op i pedalerne og køre da jeg fik muligheden for det. Umiddelbart var der ingen der kunne følge mig, og jeg kom først op ad bakken, på trods af den meget lange føring. Min vejrtrækning var da også godt påvirket, og da jeg kiggede ned på min pulsmåler havde den da også peaket på omkring 98%, eller 186 slag. Så langt tror jeg aldrig jeg har haft den oppe på en træningstur.

Herfra var der lidt lunte tempo ud igennem Endrup, hvor jeg røg ned bagerst i feltet bag Gregers, som af mystiske årsager havde fundet den uvante plads? :blink: Tror nu mest det var strabadserne fra weekenden der havde sat sig i hans ben, så det var nok ganske fornuftigt.

Ved foden af Endrup bakken kørte jeg lige så stille op uden om feltet, og ca. halvvejs forbi feltet rejste jeg mig i pedalerne og kørte væk. Ikke en kraftig acceleration, men en stående forcering der gjorde at jeg faktisk blev ved med at stå op indtil de sidste par 100 metre af bakken. Af hvad jeg umiddelbart kunne se var det kun Gregers og Claus der kunne følge med, og selvom jeg prøvede med et lille ryk ikke langt fra "mål", var kræfterne sluppet op, og Gregers og Claus kørte forbi i den rækkefølge. Men fedt at se Gregers fremme igen :tongue:

Langs Esrum Sø blev der igen luntet lidt afsted, og på Harreshøjvej kom Gregers alene i front. Jeg kørte som den eneste op og lagde mig ved siden af ham, og så trak vi ellers feltet afsted. Ved den vej hvor vi drejede til venstre af, var der igen nogle som ikke kom med over i første hug, så der var lige en kort ressination inden jeg igen gik i front og trak igennem. Benene havde stadig noget at give af, så jeg satte et tempo og fik Claus op på siden til at køre med. Mod Tikøb var Gregers dog kommet i front igen, og trak os alle frem og først ved Tikøb by måtte han slå ud. Det var en af den slags føringer hvor man tænker "Det går da lidt langsomt det her", hvorefter man kigger ned og ser at man kører med omkring 36 km/t! En rigtig godt føring fra Gregers, og så lige i stik modvind! :4thumbup:

Claus skulle ind og hente vand på en tank i Tikøb, så derfor luntede vi igen afsted og måtte endda stoppe helt op for at sikre os at han kom tilbage. Jeg kom igen i front med Jens, og trak feltet mod Danstrup. Ved det lidt kuperede stykke kom ham fra Schweiz forbi mig med de resterende felt efter sig, og jeg var lige nede og vende bagerst i feltet, inden jeg igen kørte udenom og forbi de forreste. Jeg kørte væk og havde et par stykker på hjul. Laust lagde sig lidt ud og prøvede at køre forbi mig, men det kunne jeg jo ikke tillade, så jeg rejste mig og spurtede afsted mod den fiktive spurt.

Da vi kom ind på det næste stykke var der igen slået et hul, og vi var vel en 4-6 mand der var kommet i front. Både Jens, Laust og Claus satte tempo, og jeg lå for en gangs skyld nede bagerst og fik en tiltrængt vind pause. Da vi havde passeret Lille Nord banen, gik jeg i front, og trak endnu engang feltet fremad. Selv da jeg fik vinden lige i ansigtet lå jeg forrest, og først ved Simons Golf klub blev der slækket på tempoet, da der skulle samling på tropperne.

Ved Humlebæk spurten troede jeg egentlig at den ville starte ligesom i tirsdags da Laust hurtigt havde lavet et lille hul. Jeg fik dog lukket det og han trak jævnt frem. Efter den lille knold vinkede han mig frem, og så lå jeg IGEN forrest. Pulsen sagde på daværende tidspunkt 86%, så jeg sørgede for at slække lidt på tempoet for at få pulsen ned. Inden svinget mod opløbsstrækningen fik jeg lige spændt mine sko ekstra, så der ikke var noget der.

Jeg lå forrest da vi kom rundt i svinget, og slog mere eller mindre ud og kiggede på de andre. Det eneste jeg kunne konstatere ved det var at de andre bare kiggede på mig. Jeg kunne næsten ikke lade være med at grine, men så sagde Jens at jeg jo bare skulle køre. 2 gear op, og så ellers afsted. Efter et par hundrede meter kunne jeg dog spotte at jeg havde hele feltet bag mig med Claus forrest. Jeg slog ud, og lod mig falde tilbage. Da jeg rundede næstbagerste mand, kørte jeg igen op på ydersiden og kørte væk i bedste Cancellara stil. Siddende ned, men med masser af pondus. Igen gik der ikke lang tid før jeg havde dem alle på hjul igen, og jeg slog endnu engang ud.

Igen ned bagerst og lige inden vi nærmede os chikanen, var feltet blev spredt ud så vi lå 2-3 ved siden af hinanden i 2-3 rækker. Gregers lå ved siden af Claus inden det sidste sving, og jeg havde kørt mig op så jeg lå ca. midt i feltet. Jeg spottede åbningen på indersiden af Gregers, og kørte så til. Til mit held var der ingen der opdagede mig, så jeg kom ganske fint forbi og vandt spurten efter de 2 tidligere forsøg på at komme væk :superman:

Igen var det et langsommere tempo hen mod Lave Skov bakken, og lige før bakken gik Jens i front. Selvom benene nu var godt stegte, så skulle han ikke have fornøjelsen af at køre væk på det stykke. Jeg lagde mig op på siden af ham, og så begyndte jeg bare at hæve tempoet stille og roligt, inden jeg til sidst kiggede mig over skulderen og kørte væk. Denne gang var det med alt hvad den kunne trække, og jeg kunne da også mærke for-stadiet til kramper i læggene, men jeg formåede at komme først op, og på nedkørslen kørte jeg yderligere væk. Super fed fornemmelse!

Ved Nivå havn drejede jeg fra, det plejer jeg at gøre da jeg ikke har tid til at køre hele vejen med til Folehaven.

I alt blev klubbens tur på 57,4 km med 32,4 km/t i snit

01092008secondlap.png

Samlet set blev hele turen på 68,6 km med 31,6 km/t i snit

01092008Heletur.png

01092008kort.png

Jeg tror hovedårsagen til min gode kørsel var fraværet af egentlig motorer der plejer at kunne holde et højere tempo end vi kørte i i går. Havde en Carsten eller Svend Erik været med, tror jeg ikke jeg havde kørt med så stort overskud hele tiden. Men det var absolut en af de træningsdage man ønsker vil fortsætte i al evighed.

Men mon ikke at jeg ved næste træningstur kommer tilbage i min vante rolle, med at ligge og halse lidt efter vejret når de tunge drenge sætter tempo :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jamen så var det jo dagen hvor der skulle køres motionsløb for første gang, og jeg kan allerede nu løfte sløret for at det ikke er sidste gang jeg har deltaget i sådan et ræs.

Uret skulle ringe kl. 06.00, men da jeg lå vågen fra kl. 05.40 af, så valgte jeg ca. 10 minutter efter bare at stå op og få det overstået. Bilen blev pakket, og kørt til Nordhavnen hvor jeg havde valgt at parkere. Havde allerede droppet at køre ind i København, så holdte mig lidt udenfor. Da jeg begyndte at pille cyklen ud af bilen kunne jeg dog mærke de første dråber, og kort tid efter regnede det rigtigt. Det holdt dog nogenlunde op da jeg kørte afsted.

Inde ved Christiansborg var der en masse ryttere, og det første der slog mig var at jeg allerede havde spottet Hørsholm rytterne, og deres klassiske grønne farve. Hen til dem og snakke lidt, mens jeg prøvede at finde nogle af mine kolleger. Vores farve var blå, og det er åbenbart modefarve nummer 1 når det gælder cykeltøj, for ALLE havde bare blåt tøj på. Jeg gik lidt rundt, og fandt så en der havde en blå trøje på, som lignede en jeg kendte, så hen til ham. Det viste sig at være MaxPower, som stod sammen med MarianneB og Candygirl.

Det lykkedes mig dog at finde dem jeg skulle "køre" med, og da vi stod klar i startboksen var jeg sådan set også klar, selvom jeg stod i bagerste del af feltet. Der var i hvert fald ikke ret mange andre bag mig. Derfor gik den første lange del af turen faktisk også udelukkende med at køre sig op igennem feltet, og det var vidst først omkring Klampenborg, at jeg følte at jeg lå tilpas langt fremme som jeg gerne ville. Ved stykket mellem Skodsborg og Vedbæk kom dagens første styrt i nærheden af mig. Ca. 10 meter foran Gregers og jeg, var der 2-3 der bare lagde sig ned pga. de fedtede veje, og jeg måtte klodse bremsen, hvilket resulterede i at min bagende skred ud. Jeg fik dog rettet den op, og nåede at komme op på fortorvet og tilbage på vejen. Det var faktisk ganske fedt at opleve at folk rent faktisk kommunikerer i så stort et felt, for hver gang at tempoet faldt, nogen styrtede eller noget, så blev der råbt op omkring det.

Ved Nivå var jeg så heldig at min kæreste havde stillet sig ned for at heppe, men min dårlige placering i feltet(jeg lå inderst), gjorde at jeg først lige spottede hende da jeg kørte forbi hende. Men jeg fik set hende, og endda vinket til hende.

Jeg havde håbet på at Lave Skov Bakken havde betydet en større udskildning i løbet, men det lod til at alle kom let og elegant over den. Jeg fik dog kørt mig godt op i feltet igen, og lå blandt de forreste på dette tidspunkt. Det var egentlig også lidt strategisk for Humlebæk er en lorteby at køre igennem når man er et stort felt. Der var da vidst også nogle der blev overrasket over "rundkørslen" på strandvejen, og ved krydset var der total kaos, da følgebilen blev overhalet af feltet. Da vi nåede næste rundkørsel så vi de første der var styrtet, og mange af de lave rygnumre var også blevet sat af motionsracet og lå blandt os. Der drønede da også en ambulance mod os forholdsvis kort tid efter.

Vi spoler lidt frem, og lander ved foden af Endrup bakken. Den bakke som normalt kan køres med 30 km/t max på hele strækningen, blev nu taget med langt over det, og med et overskud der gjorde at man helt fik lyst til at køre væk. Generelt var det faktisk overraskende så meget det gav at ligge i et stort felt, men der var godt nok tidspunkter hvor det var lidt irriterende at blive lukket inde blandt folk som ikke kørte nær så hurtigt. Jeg lærte også hurtigt, efter gode råd fra Gregers, at det var en god idé at ligge forholdsvis langt fremme ved svingene så man undgik at skulle køre fronten alt for meget ind bagefter. En anden ting jeg lagde mærke til var positionskampen. Oppe foran var der ikke meget plads, og man ville jo gerne putte sig ind bag en anden, men det var der jo også andre der ville. Så dilemmaet var jo sådan set at alle godt ville ligge oppe foran, men ingen ville ligge i vinden. Der var et par enkelte gange hvor der var nogle der fik mast sig ind hvor jeg ellers havde tænkt mig at jeg skulle være, men alt i alt synes jeg faktisk at denne del af cykelturen gik rigtig godt.

Vi spoler igen lidt frem, til det stykke hvor vejen pludselig begyndte at svinge meget ved en nedkørsel, og hvor der pludselig var en bus foran os. Det kan godt være det er hukommelsen der spiller mig et pus, men mener faktisk at det var lige efter bussen at der endnu var en der styrtede foran Gregers og jeg. Igen var det baghjulet der skred, men vi kom forholdsvis nemt forbi.

På en boulevard sydvest for København var der nogle midterrabatter, og jeg lå inderst mod rabatterne, og lige foran mig var der en der kom ind og snitte kanten, hvilket betød at han blev meget ustabil. Jeg frygtede det værste, men det var først efter rabatten holdt op at han rent faktisk faldt, og han faldt udaf så han ikke tog nogle med ned. Godt nok imponerende at se.

Og så kom stykket hvor vi skulle ud på nogle meget små stier, der absolut ikke egnede sig til sådan et stort felt. Feltet blev meget hurtigt strukket ud, og der var en række tuneller uden lys, hvor der bare var dømt mørke. Derudover var der mange modkørende og medkørende der blev overrasket over at se en flok cykelryttere komme blæsende med 40 km/t. Den del af ruten var bare under al kritik.

Lidt længere fremme begyndte der at komme hårnåle sving, som betød at feltet skulle helt ned i fart, utroligt der ikke var nogen der røg der. Jeg kom dog med i frontgruppen, eller hvad man skal kalde det, og langs et eller andet vand, fik jeg møvet mig frem i gruppen, og prøvede med et angreb. Jeg fik én med mig, og vi fik hurtigt slået et hul. På daværende tidspunkt stod min computer på 125,5 km, så jeg tænkte at der ikke var så langt hjem. Det var der bare, men vi fik indledt et kort samarbejde, der betød at vi kom rimlig langt væk.

Da vi skulle ud på vejen igen gik det dog galt. Han blev på vejen og jeg kom ind på cykelstien, og der visnede jeg, mens han kørte videre. Jeg lod mig samle op af feltet, og røg lidt langt bagud da vi skulle igennem en masse små mærkelige stykker, noget på grusstier, andet på brosten.

Da vi kom ud på Kalvebod brygge havde jeg kørt mig lidt op igen, men der var fuldstændig trafikalt kaos, og ingen førerbil, så man lå og zigzaggede mellem stillestående biler. Der var da også en der blev snuppet af en bil og styrtede. Da vi kørte forbi Mariott hotellet vidst jeg nogenlunde hvor jeg var, og jeg fik kørt mig op til frontgruppen igen, efter at havde kørt over broer hvor der gik folk med barnevogne og vandet :crazy: , og Gregers nåede lige at sige et eller andet til mig da jeg passerede ham. Lidt før svinget mod Christiansborg fik jeg kørt mig fri af de andre, og jeg kom ind som nummer 2 i forhold til den gruppe.

Jeg troede faktisk at jeg havde fået en 3. plads, og derefter en 5. plads, men ifølge min chip er jeg kommet ind som nummer 11. Nu er det ikke for at lyde negativ, men synes det er lidt sært at ham der vandt kom hjem med et snit der svarede til det de kørte med i Motionsracet, så gad vide om han har rykket meget tidligt, og så ligget sammen med dem? Men igen, har undersøgt dem lidt, og nogle af de første der krydsede stregen kører Sommer Cuppen, så de kender til det.

Min nettotid svarer dog til en 6. plads, så det er faktisk ganske ok :4thumbup: Og så blev jeg nummer 3 i min aldersgruppe 20-29 år.

Men hvad bedre er var at jeg slog CSC'erne, hvilket var et oplagt mål fra starten da vi er konkurrenter firmamæssigt. Så i vores næste interne nyhedsbrev kommer der til at være en historie om hvordan Mondo slog CSC :4thumbup: Og vi blev faktisk nummer 1 i sightseeing løbet, men det gælder vidst ikke helt :nonono:

Nå, men skal vi lige tage en opsummering:

131,9 km med 34,7 km/t og en gns. puls på 146 slag, svarende til ca. 76% af max.

07092008Tur.png

07092008Kort.png

Efter inspiration fra en anden log prøvede jeg at fjerne de første km hvor vi kørte med en meget stram masterbil, for at se det reelle snit. Så giver det nemlig 120,9 km med 36,2 km/t :w00t: DÉT er fedt!!!

Nå, men som sagt er det ikke sidste gang jeg vil deltage i sådan et løb. Jeg synes det var rigtig sjovt, og kan ikke vente til næste gang chancen byder sig. Jeg fandt ud af at kroppen rent faktisk godt kan køre så hurtigt, og ikke mindst at jeg har en god evne til at restituere, for selvom jeg lavede mit ryk, kom jeg stadig forholdsvis hurtigt ind, og kørte også forbi en del på det sidste stykke. Lige nu luner ideen om at køre Begynder licens næste år lidt, men nu må vi se. Jeg har ikke rigtig tid til at træne mere seriøst end nu, og jeg er altså et konkurrencemenneske!

Kunne også være man skulle se om der var nogle af de klubber der kører Sommercuppen der har mulighed for at få en ekstra med.

Og noget helt andet, så er de 3000 km nået, faktisk for noget tid siden. Mener faktisk at jeg er oppe på 3200 km hvis ikke mere, så der er et par mål der er blevet nået.

Næste reelle mål bliver klubmesterskaberne til oktober, og med min nuværende form burde det være muligt at køre ruten med et snit på over 35 km/t.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Jeg sagde jo at det ikke var et problem at holde snittet deroppe :wink:

Flot kørt - jeg var lige lidt bekymret efter dit indkørte udbrud men du kom jo fint tilbage. Ud over at du kører pisse godt må jeg også lige tage hatten at for din "løbsforståelse" eller hvad sådan noget hedder. Det var lige det rigtige tidspunkt at tage kurs mod fronten til sidst.

Licensen venter......

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Her dagen derpå har jeg haft mulighed for at tænke løbet i går igennem.

Jeg tror størstedelen af årsagen til at jeg placerede mig så godt var at jeg var heldig. Jeg kom med den rigtige gruppe, sørgede for at ligge på hjul, og var ikke udsat for hverken styrt eller uheld. På de mange stier var jeg heldig nok til at ligge oppe i frontgruppen, men ikke så langt fremme at jeg var uheldig at dreje forkert på noget tidspunkt, som jeg så nogle gøre ved et ret afgørende moment i løbet.

Men jeg kan godt sidde og ærgre mig over at jeg ikke lige bed tænderne sammen da jeg gik i udbrud, for havde jeg holdt mig til ham jeg kom afsted med, så havde min placering været højere. Hvorfor? Fordi det var lige før alle de små snørklede veje i København, og forestil dig et felt med en bred front der skal igennem en åbning på 1,5 meter kontra 2 ryttere. Vi kunne have givet dem baghjul, og havde jeg været heldig kunne jeg måske have snuppet ham i spurten :laugh: Men luner mig stadig ved tanken om at min nettotid var hurtigere end andres, men det gør jo ikke det helt store.

Målsætningen hed fra starten at komme blandt den bedre halvdel af deltagerne. En 6. plads, er over al forventning.

Overvejer lidt om man skulle skrive en artikel om løbet til den lokale avis, så vi kan få lidt spalteplads :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Så var det atter tid til at kigge forbi klubben til en fællestræning efter en uge der startede med en lettere virus der gjorde mig lidt småforkølet.

Jeg synes egentlig ikke at benene var helt på plads, trådet var ikke helt som det gerne skulle være, men jeg kom da afsted og ved startstedet var der allerede mødt en del op. Jeg gik i front allerede på det første stykke, og trak faktisk hele vejen ud til Stumpedyssevej, hvor Laust fornuftigt nok sagde at vi skulle køre korte føringer. Det gik sådan set meget godt til at starte med, men da jeg så kom i front kom der aldrig rigtig nogen op og afløste mig. På trods af at jeg sænkede farten og endda gjorde tegn til at de andre godt måtte gå forbi blev de bare hængende bag mig. Så derfor sluttede min føring først ude ved Københavnsvej hvor Laust da også kørte forbi mig og sagde "Det var godt nok hård opvarmning" :laugh:

På Københavnsvej lå jeg bag gruppens svageste mand, og han bidrog lidt til elastikkørslen i gruppen, som dog generelt plagede turen. Det betød også at min puls aldrig rigtig kom ned under 80% på det stykke, og da Gregers så gik i front på Overdrevsvejen var der allerede kørt godt op i det røde felt. Gregers og Laust slog da også ligefrem et hul ned til resten af gruppen, og jeg måtte som sidste mand køre forbi dem alle sammen og køre op. Jeg kom op og tog hjulet på Laust, og kunne på det sidste stykke køre forbi for lige at få pulsen helt op og ringe. Det er fandme hårdt at køre forbi Gregers når der er damp i maskineriet!

På stykket mod Sørup tror jeg igen Gregers havde fået bevæget sig frem, og igen fik han på det sidste stykke slået et hul ned til de andre. Ved ikke om de andre var trætte eller hvad, men det virkede egentlig ikke som om der var skide meget at køre med i dag. Endnu engang fik jeg kørt mig op til dem, men denne gang gjorde jeg det på den flinke måde og lagde mig i front for forfølgergruppen. Se, jeg kan faktisk være sød :blush:

Ind mod Sørup bakken blev jeg sat tilbage sammen med Claus og Carsten, da der var trafik på den vej vi skulle krydse. Jeg accellerede forbi dem, men kort tid efter kom de blæsende forbi mig. Jeg holdt dog mit tempo og da frontgruppen var hentet, blæste jeg bare udenom. Jeg troede egentlig at de ville tage mit hjul, men pludselig kunne jeg høre/se noget bag mig. Det var Gregers der var kørt op og sagt at vi havde tabt de andre fuldstændig. Med 500 meter til Sørup bakken valgte jeg at fortsætte, og så køre mig selv helt ud igen. Jeg var også godt kvæstet da bakken nærmede sig, og gruppen bag mig, i øvrigt ført an af en rytter som ikke var fra vores klub, kom tættere på. Jeg havde dog kræfter til at rejse mig, og holde tempoet op af bakken. Jeg var da vidst også den første der kom op, og i stedet for at vente på slotsgaden eller hvad den hedder, fortsatte jeg fordi alle normalt bare fortsætter med at køre der efterhånden. Jeg kørte dog i et meget afslappet tempo og fik samtidig indtaget lidt væske. Der gik dog lang tid før vi fik de andre op, og vi var på vej mod Endrup bakken da der var samling på tropperne.

For foden af Endrup bakken bredte holdet sig lidt ud på vejen, og ca. halvvejs oppe valgte jeg stille og roligt at køre afsted. Da jeg passerede Gregers sagde jeg til ham at vi kørte. Jeg var dog tilpas heldig til at komme forbi frontgruppen inden en bagved liggende bil skulle passere resten af gruppen. Det betød også at der kun var få der kørte med mig, og lidt før toppen syntes jeg at mine ben var færdige, jeg kunne dog se at jeg havde et hul ned til forfølgerne(var der flere?), og derfor fik den lige det sidste på vej mod toppen. Det betød også at jeg faktisk rimlig suverænt tog den bakkespurt.

Langs Esrum lå jeg igen i front, og trak faktisk hele vejen til Harreshøjvej, hvor der var nogle andre der tog over. Et stykke herefter blev der så indført rulleskift som faktisk gik ganske godt, men jeg ved ikke om det er fordi folk synes det er svært eller hvad, men der var i hvert fald nogle som bandede og svovlede over måden vi kørte på. Tror dog bare det er et spørgsmål om tilvænning, og dem i gruppen som gerne vil have et højt snit bliver jo nødt til at køre sådan.

På det næste stykke gik rulleskiftene lidt i stå, og Gregers og jeg tog fronten. Jeg kiggede på ham og spurgte om vi skulle sætte lidt tempo, han var sådan set frisk nok, men knap nok havde vi trådt an til der blev råbt "1 ned" bagfra. Så var der lidt utilfredshed med at der ikke var blevet meldt ud at vi ikke kørte rulleskift mere, på trods af at det var rimlig tydeligt, og både Gregers og Laust havde sagt at vi bare skulle køre 2 og 2.

Der gik dog ikke lang tid før den første forcering kom fra Ole, som dog hurtigt blev kørt ind, hvorefter der kom en kontra fra Claus og en anden. Jeg fik dog kørt mig op og forbi, og så holdt jeg sådan set spidsen derfra til enden af vejen. Herfra lå jeg faktisk i front igennem Danstrup og ud mod Simons golf ved Kongevejen. Der var ikke nogen der kom op og tog over på noget tidspunkt, men jeg fik da også ros for min gode kørsel fordi jeg åbenbart holder en jævn hastighed.

Faktisk fortsatte min føring hele vejen til den vej hvor vi kører Humlebæk spurten. Igen var der ingen der kom frem på det stykke, og det var først på selve vejen at der skete noget. Jeg lå stadig i front med en noget lav hastighed, da Claus, Carsten og Jan blæste forbi. Så var det jo bare om at køre med. Da den ene gik i stå tog den næste over, og til sidst lå Claus, Gregers og jeg som de 3 forreste. Ved svinget kom jeg tættere på, og halede voldsomt ind på Claus på det sidste stykke. Dog formåede han at holde spidsen til skiltet, men havde spurten været bare 1 meter længere, var jeg gået forbi. Gregers kom ind på 3. pladsen, og havde alligevel kørt sig hurtigt op.

Det viste sig så faktisk at Jan og Carsten havde kørt en decideret spurt for Claus. Om det er bitterhed over at jeg havde kørt meget overlegent i går ved jeg ikke, men det var da interessant at de gjorde det sådan. For lige at lukke lidt galde ud så er det jo også en stor præstation at slå den mand som i ca. 10 km e.lign. lå i front og trak hele gruppen i en spurt, hvor man derudover faktisk har kørt som et "tog". Det fortjener et svømmeklap! :devil: Men jeg er ikke den bitre type, og vælger at se på det sådan at jeg blev nummer 2 selvom jeg havde lavet mere end de andre.

På Strandvejen blev der lukket op for snakkeklubben, og Gregers og jeg lå en ca. 10 meter foran resten af gruppen. Ved Lave Skov Bakken kom Claus blæsende forbi, og både Gregers og jeg fulgte med. Jeg måtte dog give op da vi havde ca. 10 meter op til ham, men der var gassen også gået af ballonen for Claus, og havde der ikke været 2 cyklister på cykelstien tror jeg rent faktisk at han havde kunne passere Claus på det sidste stykke.

Herfra vinkede vi pænt farvel ved Nivå Havn og rullede af ind mod Nivå.

Turen med klubben blev på 57,5 km med 33,4 km/t i snit.

Billede2.png

Som man kan se var pulsen fra min side også ganske høj, tror mit pulssnit svarer til ca. 83-84% af max.

Hele turen blev på 68,4 km med 31,6 km/t

Billede1.png

Og et fint kort :wink:

Billede3.png

Nå, men jeg har jo faktisk nået en del af mine mål for denne sæson. Jeg har fået kørt et motionsløb, jeg har fået kørt over 3000 km(tror mit mål for året hedder at jeg skal tangere eller gå over det jeg kørte sidste år - burde jeg kunne nå), og derudover har jeg kørt mig op på hold 1, og ikke nok med det, så hører jeg til i den bedre halvdel af hold 1 uden at jeg skal pudse glorien alt for meget. Jeg føler at jeg er tilbage i den form jeg havde ca. midt i juli, hvor alting bare kører. Selvom man er træt kommer man hurtigt tilbage og det er sgu en fed følelse. Nu håber jeg på at jeg kan holde det ved lige indtil klubmesterskaberne i oktober.

Snakkede også med min direktør i dag, som har kørt licens i USA. Han sagde faktisk meget direkte at jeg nok bør overveje at skifte klub for at få mere ud af min træning. Hvis jeg skal køre licens næste år, bliver jeg nødt til at køre sammen med nogle af dem jeg kan risikere at skulle køre imod, da jeg ellers ikke har nogen idé om hvor min form er i forhold til andre. Derudover foreslog han også at jeg skulle vægttræne i løbet af vinteren for at få en trimmet krop til næste sæson. Det er også noget jeg selv har overvejet. Jeg har dog også overvejet at ønske mig en test hos Bo Hamburger/Cycling Concept her til jul, og få lavet en træningsplan for vinteren/foråret. Tror det ville hjælpe meget.

Men jeg håber faktisk lidt på at klubben vælger at blive en licens klub, og at vi kan få vores 2 nuværende licensryttere til at træne med, så de ikke skal køre i Hillerød.

Men nu må vi se hvad tiden bringer. Har heller ikke lyst til at skulle træne mere end jeg gør på nuværende tidspunkt. Min kæreste og familie er vigtigere end at køre på cykel.

Link to comment
Share on other sites

Hep,

Ja, du lå godt nok meget i spids i går og så længe du ser det som god træning er det jo fint nok. Min lille plan med at køre to og to efter rulleskiftet gik jo ikke skide godt, en hård føring havde ellers være god lige dér og jeg regnede heller ikke med at du ville trille roligt. Som jeg skrev i loggen så gad jeg ikke at sidde og småkoge i alt for lang tid ad gangen i går :blush: og så er det jo lækkert at een holder tempoet - når nu de andre er så passive. Men det var da også fælt så sløve de var i går - trods alt lidt usædvanligt. Er i øvrigt træt af at køre på een række hele tiden - det er alt for sjældent man kommer op og får lov at lege med vinden. Ved ikke hvad der skete med paradekørslen, selv om jeg ikke er den der snakker mest var det alligevel en fin adspredelse at pludre bare lidt mens man alligevel sidder på hjul og ikke er (oftest i hvert fald) alt for presset. Nu sidder man bare og venter (gab) til man selv kommer til fadet. Havde jeg set at du havde ønsket afløsning havde jeg gerne taget en tørn eller tre mere men som regel vil du jo gerne sidde derude længe så er holdt op med at køre op for at høre; det skulle jeg så have gjort i går men det var jo ikke til at vide.

Det med et klubskifte har jeg antydet men vist ikke sagt direkte. OK, mit argument er så et andet selv om det med at træne mod konkurrenterne selvfølgelig kan have sine fordele. De fleste konkurrenter kører jo bare i en anden klub så til træning ser du dem alligevel ikke, så udover at du får nivauet at føle kan jeg ikke helt se ideen men nu er klokken jo også over midnat :tongue:

Men du har næsten for meget krudt i måsen til at køre i "pæne" HCM og især nu du er blevet så hurtigt at dine energiudbrud smadrer holdet fuldstændigt. Om den nuværende HCM-træning som jo har ændret sig radikalt de sidste uger - faktisk siden den tirsdag jeg satte intervaller på plakaten - er god nok til at være brugbar har jeg ikke træningsindsigt nok til at vurdere men det er i hvert fald tifold bedre end før nævnte tirsdag. Men er til gengæld sikker på at du kan holde den kørende på licensniveau ved den nuværende tids-indsats - du ligger jo ikke ligefrem og feder den og talentet er der uden tvivl. Kunne du få licensfolkene "hjem" og bruge dem som modspil ville det passe bedre sammen så forstår inderligt at du gerne vil have det.

Hmm, hvis jeg lavede hul på Overdrevsvejen og igen bagefter er det jo heller ikke noget der har bidraget til vores popularitet i går. Jeg anede det ærligt talt ikke men forstår heller ikke at folk ikke råber "en ned" når de taber hjulet, udenfor intervallerne forstås. Det var jo bare friske føringer og havde gerne for "holdånden" sat farten lidt ned uden at øffe over det.

En test og skræddesyet træningsprogram? Det lyder som en fin ide nu man (mig selv altså) ikke har den store viden om hvordan man skruer en fornuftigt cardiotræning sammen. Det er sikkert svimledyrt, kunne jeg forestille mig :unhappy: men har vist deres hjemmeside liggende under foretrukne et eller andet sted i bunken. Kunne være man skulle se på det.

Tilføjet: Ja OK, der er vi så ude i en pris hvor jeg er stået af indtil jeg vinder i Lotto eller arver en hidtil ukendt onkel: 5400 af de inflationsramte :gal:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hehe ja, men det kan selvfølgelig også være du har ret mht. prisningen, men så er det heller ikke relevant for mig.

I dag havde jeg oprindeligt tænkt mig at køre med klubben, men sengen trak lidt mere end normalt, så jeg var først ude af døren da kl. var 09.30. Passede mig egentlig også fint nok efter farcen i torsdag. Det var godt nok noget koldere end det har været i lang tid, og med kun et par løse ærmer og knæ ekstra så var det en kold fornøjelse at køre ud i dag. Om det var kulden eller dårlig opvarmning fra min side skal jeg ikke kunne sige, men mit højre knæ og skinneben virkede ikke optimalt på de første mange km. De føltes som om jeg spændte ret meget i dem.

Nå, men jeg kørte af Kongevejen og ind igennem Langerød mod Fredensborg. Her havde jeg medvind så det hjalp lidt på farten. Igennem Fredensborg og ud mod Sørup, og så langs Esrum og op af Fredensborg Slotsbakke. Igennem Fredensborg og ud mod Endrup bakken. Her kom modvinden med det samme, og så fandt jeg da virkelig ud af hvor koldt det egentlig var. Op af bakken var der også pivende modvind, og med mine småtrætte ben var det godt nok hårdt. Tog den siddende, men der var godt nok ikke meget at skyde med. I stedet for at fortsætte langs Esrum, fortsatte jeg lige ud mod Tikøb og drejede så umiddelbart til venstre lige efter. Her var der en rimlig ond bakke som ikke var så lang, men ganske fin. Vejen førte faktisk tilbage til vejen langs Esrum, så her fortsatte jeg som sædvanlig.

Ved Frederiksværksvej kørte jeg op forbi Grisefarmen, men også her tog jeg en afstikker ind igennem Esrum by. Herinde er der en bakke der hedder Tingbakken tror jeg, rimlig lang, og ganske ond. Bakken endte ved Frederiksværksvej igen, og herfra kørte jeg op på Gillelejevej mod Gilleleje. Her var faldet rimlig stort, fra ca. 50 meter til 10 meter på forholdsvis kort tid. Vejen i bunden var rimlig flad, men der var godt nok meget vind. Herfra drejede jeg til højre op af en lille vej mod Firhøj, og her kom der også nogle gode stigninger. Det fede var at man ligesom kunne se alle tingene omkring en fra en højderyg. Herfra kørte jeg tilbage fra Firhøj ud mod Gillelejevej igen, hvor jeg fortsatte lige over mod Søborg.

Da jeg kørte igennem Søborg kom en stor gruppe kørende imod mig, og det viste sig at være CK Kronborg der var på tur. Jeg fortsatte, men overvejede at vende om og køre med dem, men da jeg endelig fik taget mig sammen til at køre med dem, så var de væk. Nå, men jeg fortsatte tilbage til Firhøj og kørte mod Dronningmølle, og herfra på strandvejen fortsatte jeg hele vejen til Helsingør. De har endelig fået lagt en ok asfalt på cykelstien, så det var faktisk helt ok, men vinden var hård, og ikke mindst kold når man samtidig lå i skygge.

I Helsingør kørte jeg op af Ørebakken, og fortsatte mod Gurre. Her var jeg dog ved at være lidt mærket af kulden, så kroppen ville ikke rigtig mere. Igennem Nyrup, kørte jeg igennem Espergærde, ned på Strandvejen og op af Gydestien op til Snekkersten. Det er en lille bakke der stiger sindsygt meget. Ifølge min computer var det 139 meter med 13,5% i stigning, og et max på 22,5%. Min software siger dog noget andet med en max procent på små 10%. Ved ikke hvad der har ret, men der er i hvert fald stejlt.

Og herfra var det jo bare ned til min Svigermor og hendes mand hvor min kæreste var.

79,5 km med 29,7 km/t, og en puls på 76% af maxpulsen. Passer mig egentlig ganske godt med en tur med lav intensitet, og en del km. 434 højdemetre.

14092008.png

14092008kort.png

Og så er det nok 75% sikkert at jeg næste år kører for CK Kronborg. Jeg har ikke besluttet mig endnu, men det er absolut en mulighed for mig, og noget jeg gerne vil. Så kan jeg også få lov til at køre Sommercuppen.

Link to comment
Share on other sites

Blev endelig ringet op i går af formandens mand som kører licens, og fik en snak med ham om fremtiden. Han kører selv i CC Hillerød, og det lød faktisk som et ret lækkert sted, og hånden på hjertet så kan jeg altså bedre li deres trøjer en CK Kronborgs. Men døm selv.

bieme.JPG-for-web-large.jpg

elite.jpg

Ulempen ved begge klubber er at de begge ligger pænt fra hvor jeg bor, henholdsvis ca. 13 og 17 km, men er heller ikke helt galt i forhold til Hørsholm som jo er mellem 7,5 og 8,5 km alt efter hvilken vej man kører. CC Hillerød er en forholdsvis stor klub så det giver jo gode træningsmuligheder, men måske kan det også blive nemt at blive glemt i flokken. Hillerød har 3 ryttere i Begynder og CK Kronborg har 2 ryttere. Så lige på det punkt er de rimlig lige.

Jeg hælder mest til CK Kronborg af en eller anden mærkelig årsag. Om det er fordi de måske kører ture der er mere i mit nærområde end Hillerød ved jeg ikke, men det virker bare mere tiltalende.

Det var dog rart at få snakket med ham omkring det fordi han jo kunne fortælle en del om det. Derudover lød det også på ham som om han godt vidste hvorfor jeg overvejede en ny klub. Som han selv sagde så når man et niveau i Hørsholm hvor man ikke kan komme længere, men det kan man i andre klubber.

Så nu må jeg få sendt et par mails rundt omkring så jeg kan blive klogere mht. priser og sådan. Ulempen ved begge klubber er jo at jeg skal købe klubtøj, også fordi jeg godt kunne tænke mig at deltage i Sommercuppen 2009, hvis det kan lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning med klubben var en noget anderledes oplevelse end de sidste par gange. Hovedsagligt fordi Jan, Claus og Ole var fraværende, og Frank og Svend-Erik, vores 2 licens ryttere, var dukket op. Derfor var der også lagt i ovnen til en monster tur.

Vi kørte alle afsted, og ude på Stumpedyssevej var der godt med udskiftninger i fronten. Jeg fik taget mig en enkelt føring lige inden skoven, og den trak godt nok tænder ud. Det var først ved Overdrevsvejen at jeg fik pulsen ned igen. Der var generelt højt tempo fra starten, hvilket nok også skyldtes at vi rent faktisk skiftede lidt rundt på front positionen.

Dog var været ikke verdens bedste, og vi kørte nogle gange på meget våde veje som kunne have givet lidt farlige situationer. For enden af Overdrevsvejen kom så dagens defekt, og Frank og jeg valgte at køre lidt frem og tilbage for at holde os varme. Holder man først stille kan man meget hurtigt blive kold med de temperaturer der er for tiden. Vi nåede dog kun frem og tilbage en enkelt gang før resten af gruppen var klar til at køre.

Ved Sørup begyndte det pludseligt at regne, og meget hurtigt blev man meget våd, og fødderne blev godt kolde. Det værste var næsten at man havde svært ved at se noget fordi man også lå og kørte i det spray som manden foran en kørte op. Ikke voldsomt rart. Der var da også en der måtte tage et større sving op mod bakken da han ellers var røget på røven.

Ved bakken valgte Svend-Erik at køre væk, men jeg tog hurtigt hans hjul. Jeg havde kunne køre forbi ham havde det ikke været fordi at han slog meget ud til venstre så jeg skulle køre endnu længere, så jeg valgte bare at holde hans hjul til toppen. Nu egentlig meget fedt at kunne følge ham, men ok, han havde også kørt til og fra arbejde om dagen, så han var jo kun ude på en trilletur :blink:

Igennem Endrup tog Svend-Erik over og lå i spids hele vejen ned til foden af bakken, og så tog han den også ca. halvvejs op. Jeg havde lagt mig i 2. position, og jeg ved ikke om vi tænkte det samme, men på bakken kommer der en lille stigning på måske 10 meter der er stejlere end resten af stykket. Vi valgte i hvert fald, nærmest synkront, at køre væk på samme tid. Jeg fik dog kørt mig forbi ham, på trods af at han lige hævede sin fart da han så jeg kom uden om. Jeg formåede at holde ham bag mig til toppen, men om det var fordi jeg var godt kørende, eller fordi han slækkede lidt på speeden, eller bare det simple faktum at manden havde taget fronten næsten hele turen, skal jeg ikke kunne sige :laugh: Men der er ingen tvivl om at man bliver kørt ud på en anden måde når han er med!

Langs Esrum gik jeg kortvarigt i front, men så besluttede Svend-Erik at vi skulle køre rulleskift. Egentlig en god idé, det virkede bare ikke fordi han kørte for hurtigt. Jeg blev da også sat da der blev lukket helt op, og dum som jeg var valgte jeg ikke lige at bide det i mig, men i stedet bare køre mit eget tempo. Det var absolut dumt fordi de ca. 50 meter senere stoppede rulleskiftet, og man kunne se at tempoet var faldet en del. Så i stedet skulle jeg kæmpe mig op, og det skete kun ved at de andre sænkede tempoet helt da vi nåede Harreshøjvej. Selvom jeg blev sat, synes jeg stadig det var fedt, fordi det var et wake-up call for mig om at jeg ikke er kongen af HCM, og stadig har meget at lære!

Igennem Tikøb og det havde Svend-Erik IGEN lagt sig i front, og trak som en sindsyg hele vejen, og det var først på vejen der fører tilbage til Jonstrup, at jeg kom i front. Ikke skide heldigt med våde briller der har dråber på sig, og så solen lige i smasken. Jeg blev i hvert fald nødt til at kigge over brillerne for at se om der skulle komme modkørende. Men jeg fik da holdt et tempo, og blev først overhalet da Laust gik forbi på en lille bakke hvor jeg var ved at være godt smadret.

Igennem Danstrup og ud mod Simons Golf havde Carsten K lagt sig i front og tog en monsterføring, hvor jeg kun lige fik taget en føring fra svinget og ud til Kongevejen, men det var sådan set også ok.

Fordi vi var kommet sent afsted, og havde haft en defekt, valgte jeg at fortsætte hjem hvor de andre kørte Humlebæk spurten. Jeg var ikke voldsomt træt, men mine fødder var som is grundet at de var blevet våde og kolde, så blev enig med mig selv om at jeg hellere måtte finde hjem.

Klubtræningen var på 56,2 km med 34,1 km/t i snit. Som man nok kan se var pulsen generelt oppe i det røde felt, så det var faktisk en ganske hård tur.

Billede5.png

I alt blev min kørsel i går på 64,8 km med 33,5 km/t.

Billede4.png

Det er lidt surt at Frank og Svend-Erik er med så ofte, for man bliver virkelig udfordret når de er med. Dog kan man også mærke at man ikke er urørlig, og stadig har langt op til dem. Men det håber jeg jo så på at jeg kan få rettet bod på til næste år, og forhåbentlig tage endnu et trin op af stigen.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja, tænkte faktisk det samme da Svend-Erik mødte op og jeg havde på fornemmelsen at du ikke ville komme. Sådan nogle ting sker kun når man ikke selv møder op :laugh:

Torsdagstræning med klubben og alt lignede sig selv igen. Claus, Jan og Ole var tilbage, og hverken Carstenerne eller Svend-Erik troppede op. Passede mig egentlig også ganske godt, for synes godt nok at turen i tirsdags havde været noget lort. Det var jeg åbenbart ikke ene om at synes for alle snakkede mere eller mindre om hvor kolde de havde været, eller hvor beskidte cyklerne havde været efter regnskyllet.

Da vi skulle køre fra Surina fik vi dagens første punktering. Heldigvis skete det lige foran Surina, så der blev hurtigt skiftet slange og brugt deres kompressor til at banke noget luft i hjulene igen. Og så ellers derudaf. Alle var vidst at den indstilling at det ikke behøvede være alt for hårdt. Jeg havde planlagt hjemmefra at jeg bare skulle køre med, tage en enkelt føring, og så måske tage en bakkespurt, men ellers holde mig nogenlunde i ro, men da ingen af tempokongerne var med, følte jeg mig lidt nødsat til at banke noget intensitet i skidtet.

Claus tog en monsterføring hele vejen af Stumpedyssevej, og på Københavnsvej kom Claus 2 og tog over(ham på samme cykel som Laust). For enden af vejen slog han ud, og jeg fik lov til at køre Overdrevsvejen fra spids. Passede mig egentlig ganske godt, og der kom da også tempo på.

Mod Fredensborg gik Lars i front, og jeg blev åbenbart placeret som nummer 2, så da han slog ud lige inden Grønholt trinbræt, kunne jeg igen tage over ud mod Fredensborgvejen. Igennem Sørup tror jeg det var Claus der havde taget over igen, og kørte sit malende tempo. Ved foden af bakken, spredte gruppen sig ud, og jeg valgte stille og roligt at køre, indtil jeg så at Claus stod op i pedalerne. Så kom jeg også op og valgte at køre fra dem. Jeg fik slået et hul, men havde vidst Lars med et par meter bag mig. Jeg tog bakkespurten nogenlunde pænt ned til nummer 2 :superman:

Efter bakkespurten havde vi åbenbart tabt Jan, så lige inden nedkørslen til Endrupbakken, måtte vi gøre et kort holdt for at få ham op igen. Jeg lagde mig i front da vi kørte nedad, og ved bakkens start kom Laust forbi med resten på hjul. Jeg var lige nede og runde bagerste mand, og lå så ellers på ydersiden af gruppen hele vejen op, lige indtil den lille rampe der er på bakken, hvor jeg valgte at køre væk. Igen fik jeg Lars med på hjul, men han holdt sig i skindet og blev bag mig.

Langs Esrum gik den lidt i stå, indtil der var nogen der gik op og tog en føring. På Harreshøjvej gik jeg igen i front, og trak dem alle, og lå der vidst også da vi kørte derfra og på tværs. Ned mod krydset på Hornbækvej, gik Lars i front, og ved den lille bakke kørte Laust væk. Jeg fik dog hentet ham, og passerede ham lige inden krydset. Mod Tikøb lagde jeg mig igen i front, og blev der hele vejen til vi lige kom ud af Tikøb by, hvor Laust kortvarigt gik op og satte tempo igen, dog ikke i så lang tid, for så overhalede jeg ham igen inden vi skulle til højre.

Da vi skulle på tværs tilbage mod Danstrup igen, fik Claus 2 et hul ned til os andre, og det virkede som om at der ikke var nogen der gad køre ham ind sådan for alvor. Så jeg kørte igen op fra bagerste position, og trak de andre med op. Ude på den store vej igen, valgte jeg at gå i front, og blev faktisk der til vi havde passeret Fredensborgvejen igen.

Stykket gennem Danstrup gik fint, men jeg hang bag Jan, og jeg hader virkelig mange af de sving der er med dårlig asfalt og masser af grus, derfor taber jeg ofte mange meter ved hvert sving, og det koster kræfter.

Da vi drejede ind mod Kelleris havde vi kørt 50 meter før Claus 2 fik sin punktering nummer 2. Det betød at vi egentlig ret hurtigt blev kolde, så da vi kom igang igen var benene blevet tunge. Jeg kom i front, og trak feltet hele vejen, men på den sidste lille bakke inden højresvinget, accelererede jeg væk, for at se om jeg rent faktisk kunne køre fra dem. Det kunne jeg ikke, for forholdsvis kort tid efter kiggede jeg tilbage og så dem alle sammen. Jeg lod mig falde tilbage i gruppen, og lige inden s svinget, accelererede jeg væk igen, og troede jeg havde fået et ok hul. Det havde jeg også, men jeg var usikker i svinget, og kunne så se Laust og Claus passere mig. Jeg fik dog reddet lidt af æren ved en 3. plads.

Ved Lave Skov Bakken, kørte jeg væk, og fik Lars med på min side. Det var nok den tætteste dyst i lang tid, for det var på det sidste stykke at jeg lige fik presset mig forbi og kunne tage den også. Herfra var det adios til gruppen, og hjem til frikadellerne :cool:

57,6 km med 33,2 km/t i snit vidner om at det ikke var den hårdeste træningstur, men dem her skal der også være nogle af.

19092008turmedklubben.png

Hele turen blev på 68,7 km med 32,9 km/t

19092008.png

Jeg føler mig mere og mere sikker på at jeg næste år skal køre for CK Kronborg. Træningen i HCM er kun virkelig krævende når Svend-Erik tropper op og giver baghjul, og det sker så sjældent at det ikke gør den store forskel. Jeg har fået en mail fra klubben om at de kører intervaller én gang om ugen, og derudover kører en kort tur i hverdagene og en længere tur i weekenden. Sommercuppen er populær, men de siger at de som regel får alle med. Så det tyder på at jeg næste år ikke indløser en licens, men starter med at køre sommercup, og ser om det er noget.

Klubmesterskabet er jo også lige om hjørnet, og det bliver ligesom sidste år med et parløb på omkring de 24 km, og så kommer der i år også den 5 km enkeltstart som Gregers har efterlyst. Jeg ved ikke hvad jeg har af forventninger, for det kommer virkelig an på hvem der tropper op. Men jeg håber da at Gregers og jeg, såfremt vi kommer på hold sammen, kan køre i top 3 i parløbet. Enkeltstarten er nok lige en tand for kort til mig, men kunne være man skulle træne nogle 5 km intervaller her i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Nice med den 5km´er - den skulle så helst bare ikke have ligget efter en anden hård omgang også men vi må se hvad der kan presses ud. Men sjovt skal det nok blive - 5 km er en dejlig brutal distance :devil: og især når man er mørbanket i forvejen.

Ellers kan du prøve at blive parret med den af Carsten´erne som ikke skal køre med Sven Erik og så gå efter sølvet - som du kører p.t. er det da det, der skal sigtes efter. Jeg er jo desværre nok formdykket en smule om 14 dage :dry: Claus kører vist også rimeligt godt for tiden men 24 km er måske lige kort nok til hans stil. Ellers kan I jo prøve at køre hinanden af når I har føring - det skulle nok presse farten op :laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Man går altid efter guldet :laugh: Men altså, Svend-Erik tager jo nærmest 1. pladsen alene, han behøver ikke nogen til at hjælpe ham :blush:

Men altså, målet er jo at holde et snit på over 35 km/t på den 24 km lange rute. Jeg har taget en træningsfri uge der startede i fredags, og ender på fredag i den kommende uge. Tirsdag-torsdag skal jeg til Oslo med kæresten og slappe af, og så fra på fredag i næste uge står den på regulær klubmesterskab træning. Ruten bliver ramme om mine træningspas, og regner med at køre en omgang hvor jeg bare giver den hvad den kan, dels for at lære ruten at kende ned til mindste detalje, dels for at se hvor hurtigt jeg kan køre den så jeg har en idé om hvad jeg skal satse på. Herefter vil jeg så nok rulle lidt, ca. 10 minutter, og køre 5 km intervaller med 10 minutters mellemrum, for at se hvordan kroppen reagerer på at skulle køre en 5 km enkeltstart bagefter. Der er ingen af disciplinerne der er favoritter, men så må man jo prøve at gøre det så godt man kan!

Derudover er jeg begyndt at overveje hvordan vintertræningen skal være. Jeg forestiller mig noget med at November bl.a. kommer til at indeholde nogle friuger hvor kroppen kommer sig helt, og ellers bliver det en god blanding af X-training og vægtløftning frem til jul.

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg også hjem fra Oslo. Det var en rigtig fed tur, selvom jeg altid ville ønske jeg havde haft cyklen med, for så havde vi kørt op til Holmekollen i 400+ meters højde.

Men i morgen står den på cykeltræning igen frem til enkelstarten. Har snakket lidt med en der kører triatlon, og den skal bare have fuld æde, og så skal man ved hver nedbremsning/sving spurtes op i fart, og først sætte sig ned når man har ramt 34/35 km/t.

Jeg glæder mig faktisk til at se hvordna det kommer til at gå.

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg kom aldrig ud i fredags grundet en lang dag på arbejde. Så i stedet måtte jeg ud om lørdagen, hvilket egentlig også var ok. Jeg havde jo fra starten valgt at jeg ville køre mesterskabsruten, så det var jo ganske simpelt.

Jeg kørte derfor af Kongevejen mod Fredtoften, og jeg syntes det var svært at holde pulsen nede. Det var for den sags skyld også svært bare ikke at køre til når man ikke har kørt i noget der føles som en evighed.

Ude ved Fredtoften stoppede jeg ved et skilt, og lod det være start/mål. Herfra var det så at spænde skoene lidt ekstra ind, og lige få pulsen en smule ned, og så ellers afsted.

At få cyklen op i fart var intet problem, men da det første åbne stykke kom kunne jeg godt mærke at vinden var lidt småslem. Jeg havde desuden fået det råd at jeg bare skulle køre til, det viste sig at være et lidt skidt råd med min form. Ved hver bakke fik den lidt ekstra gas, og jeg sørgede generelt for at holde god fart i cyklen, men for hulen hvor var det hårdt med den vind. De små bakker inden Stumpedyssevej tog da også næsten livet af mig.

Ude på Stumpedyssevej lå min puls på 93% af max, og mine lår føltes som om de var fuldstændig smadrede, og samtidig var vinden her også rimlig kraftig. Det betød at jeg måtte ligge og køre meget langsomt, for bare at holde mig selv igang. Det virkede som om benene bare ikke havde mere at køre med.

Det hjalp dog lidt da jeg kom ud til Københavnsvej og kunne give den lidt gas igen. Det var ikke voldsomt hurtigt, men det hjalp lidt at kunne holde en konstant fart på omkring de 33-34 km/t. På Overdrevsvejen fik den rigtig gas, specielt på stykket hvor det går en smule nedad hele vejen.

Ude på Kulsviervej var det som om at benene var kommet sig 100%, og med vinden i ryggen var det muligt at holde et rigtig godt og højt tempo. Ved Gunderødbakken var det jo bare op og stå og så ellers banke igennem, og holde momentum på vej ned af bakken også. Herfra er det dog muligt at køre sig fuldt ud fordi der kun er ca. 4-5 km hjem.

Da jeg krydsede målstregen var jeg 100% færdig, og tanken om at skulle køre små 5 km intervaller blev hurtigt droppet, men jeg fik til gengæld lært hvor man skal placere sig på ruten, og ikke mindst hvordan jeg ikke skal disponere kræfterne :laugh:

Men alt i alt er ruten på 26,8 km, alt afhængig af hvor de laver målstregen selvfølgelig, og så med ca. 115-120 højdemetre.

Jeg fik dog kørt ruten med et snit på 34,3 km/t, så det lover egentlig ganske godt. Der er selvfølgelig en bid vej op til de 35 km/t jeg holdte på en lignende distance ved MOL Dogme Sommercuppen, men med en rigtig disponering tror jeg også jeg kan komme derop af igen.

27092008interval.png

27092008Kort.png

Hele turen blev på 40,3 km med 32,5 km/t i snit

27092008heleturen.png

I går, søndag, var jeg igen ude for at inspicere ruten. Selvom jeg havde planlagt en restitutionstur, så gik der lidt sport i den alligevel. Benene var tungere end tungest, røven var øm, og det var som om at lungerne heller ikke var helt med. Det hjalp dog da jeg kom lidt igang.

Ved Fredtoften rykkede jeg start og mål lidt længere frem på ruten, så den denne gang blev på 26,6 km. Jeg lagde stille og roligt ud, og kæmpede mod vinden som dagen før.

Ude på Stumpedyssevej var det ned på lille klinge og bare hjule afsted og glemme alt om gennemsnit.

Ved Københavnsvej kom det reelle gode ved turen, nemlig muligheden for at inspicere placeringsmuligheder, huller etc. På Københavnsvej gælder det om at holde sig i venstre side af vejen, da der i højre side er mange små huller og ujævnheder.

Ved Overdrevsvejen har de nu fået fikset det første hul, så man ikke behøver få luft under cyklen når man kommer der med 40-45 km/t, men i stedet skal man nok bare lige lette måsen lidt, og så er det helt fint. Kulsviervej er en lidt anden sag hvor det bølger meget i asfalten. Her tror jeg bare man skal holde sig ca. midt på vejen og træde godt igennem. Når man så når Karlebo, gælder det om at køre indenom de chikaner der er for at holde mest gang i cyklen. Det gør dog ikke noget, for det er jo sådan set cyklister og cykelryttere de har lavet det til.

Fra Gunderødbakken og til mål skal den bare have fuld gas, og det var også her jeg valgte at banke pulsen godt op, og prøve at få lidt intensitet i turen. Op over bakken og så få kadencen op til det den var inden man ramte bakken før man sætter sig ned. Herfra var det nærmest som at flyve med den vind der var. Der var et par enkelte steder hvor den kom fra siden, men det gjorde ikke nok til at jeg formåede at køre de sidste 4,5 km med over 38 km/t i snit.

Herfra var det bare hjemad i et stille og roligt tempo.

Turen blev på 39,2 km med 28,7 km/t i snit

27092008Kort.png

Umiddelbart tror jeg meget at vinden kommer til at spille en rolle i løbet. Jeg håber på at den kommer fra vest/nord-vest for så giver den de bedste forhold for mig :tongue: Men nu må vi se hvad der sker. Målet er stadig at nå et snit på over 35 km/t, og jeg ved det kan lykkes.

Link to comment
Share on other sites

Hej

(ja det er kan være svært når man får lagt for hårdt fra land)

Selvfølgelig når du dit mål om de 35 i snit - du skal jo ikke køre den alene og kommer til at ligge på hjul noget af vejen og det giver nemt de 0,7 du mangler. Med mindre at bestyrelsen sætter dig sammen med Jan, Ole eller en anden under dit niveau, den slags kan man jo ikke vide.

Jeg overvejer faktisk lidt om jeg skulle følge dit eksempel og droppe klubtræningen og i stedet "bare" køre turen igennem - netop for at finde huller og andre sjove ting som skal undgås. Ude på de "limede" veje tror jeg umiddelbart det er en fordel at køre ned i hjulsporene hvor vejen trykket glat for at få en lavere rullemodstand.

Og pisse sejt at køre den igenem alene med 34,3 :bowdown:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går var jeg så ude for at løsne lidt op i benene. Det var egentlig meningen at jeg ville have kørt ruten én gang til, men følte ikke lige at jeg havde tid og lyst til det. Så i stedet tog jeg et smut op og ned af Strandvejen til Rungsted, og kørte 2x 5 km intervaller for fuld skrald.

Første interval blev kørt med ca. 36 km/t hvis jeg husker nogenlunde korrekt, og det andet blev kørt med 38 km km/t. Jeg har selvfølgelig glemt at uploade billederne fra min pulsmåler, men det skulle være nogenlunde rigtigt :laugh:

Jeg synes dog at jeg hurtig blev mærket af vinden og trætheden, så jeg ved ikke om jeg måske har taget et lidt for kraftigt formdyk og ikke fået arbejdet det godt nok op igen til søndagens klubmesterskab, men nu må vi se hvordan det går. Jeg kører selvfølgelig for at vinde, men vigtigere er det sgu heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Tror altså ikke at du skal være bekymret for på søndag.

Vi må bare nødtvungent erkende at det er blevet efterår og at kulden trækker energi ud af een som burde have været sendt i pedalerne og at man heller ikke er helt så effektiv når man er pakket ind i flere lag tøj som når man kører i "sommerkostumet".

Er i øvrigt stadig feberfri og kun med let snotten så jeg satser på at dukke op søndag - nu med 15m/s :dry: så mon ikke vi ses. Tror du det er snyd at tage regnslag på i medvind og bruge det som sejl?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share