Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Jeg tager muligvis en weekendtur til Nordsjælland om et par uger eller tre. Er du klar på en træningstur sammen med mig, hvis det falder i hak?

Det kan du bande på :smile: Så skal jeg nok tage dig på lidt sightseeing :smile:

Ahh ja, glad for jeg nåede 80km imorges inden regnen satte ind for alvor.

Jeg er dælme også misundelig på at du nåede det! Var faktisk et ganske fint vejr i morges.

Link to comment
Share on other sites

Har glemt at logge noget styrketræning jeg lavede i mandags, men det var hele kroppen minus ben :laugh:

Dagens træning i dag foregik i et noget kedeligt vejr. I det mindste regnede det ikke da jeg i løbet af formiddagen hoppede op på kværnen, men vejene var godt våde, og der var rigtig mange vandpytter over det hele. Nå, men menuen i dag var anaerobic endurance - intervaller kørt på et sted mellem 85 og 92% af max pulsen. Disse intervaller kan være mellem 3 og 6 minutter lange og skal have 1:1 restitution imellem. Jeg var lidt usikker på kroppen, da den var lidt sløv fra morgenen af, så jeg startede forsigtigt ud og gik efter de 3 minutter :smile:

Nå, men ud til DTU hvor jeg fik løsnet godt op i benene, så kørte jeg mod Skodsborgvej, og ramte Attemosevej. Her kørte jeg et intro interval i omegnen af 100% af FTP på 5 minutter for at gøre kroppen klar til de senere intervaller - et lille tip jeg læste om i Training and Racing with a Power meter :smile: Det passede perfekt med at da jeg kørte ind ved Gl. Holtegaard, så var de 5 minutter gået, og kroppen kunne slappe lidt af igen.

Herfra kørte jeg så mod Høsterkøb, hvor jeg indledte det første anaerobic endurance interval. Hurtigt op og ramme de 87-88% af max, og så bare holde dem nogenlunde konstante. I øvrigt en super fed strækning af gøre det på, fordi landskabet ruller, men ikke så meget at man har svært ved at holde pulsen oppe ved nedkørsler. Efter intervallet krydsede jeg Kongevejen og fortsatte ud igennem Høsterkøb mod Sjælsø. Da jeg havde krydset Kongevejen var det igang med næste interval, igen samme opskrift, og det var igen nemt at få pulsen op i det rigtige område. Heldigvis var det timet nogenlunde heldigt, så intervallet stoppede lige inden nedkørslen for alvor tog til.

3 minutters pause senere var jeg lige uden for Birkerød, hvor jeg så startede 3. interval. Jeg smuttede til højre ved Superbest i Birkerød, og var ved at pløje ind i en dame der valgte at stå og vente på grønt lys to skridt ude i fodgængerfeltet. Nå, videre og videre, og så måtte jeg krydse en græsrabat fordi de var igang med at grave fortorvet op lidt længere henne.

Igang med 4. interval kort forinden jeg ramte Kongevejen, og pulsen var lidt mere besværlig at arbejde med, men giver sgu på en måde sig selv når den er blevet presset på den måde. Intervallet stoppede forholdsvis tidligt på Kongevejen. 3 minutter senere var jeg igang med dagens sidste af den slags intervaller, og det var super fedt at have bakken op mod Høvelte til at hjælpe til med at presse pulsen godt op. Da jeg nåede op på bakken var det to gear tungere og afsted ved at sende samtlige kræfter ned i lårene og ned i pedalerne. Super fed fornemmelse på den måde at presse watt! Intervallet sluttede lige inden jeg drejede ned mod Sjælsmark. Det var så dagens AE intervaller, og jeg tror godt at jeg næste gang kan sætte tiden op til 4 minutter.

Efter lidt trilleri i medvind, startede jeg et interval hvor jeg skulle ligge et sted mellem 78-85% af max - klassisk FTP træning, i 20 minutter. Da jeg kørte ud mod Isterødvejen kom der pludselig en kampvogn kørende forbi mig - egentlig utroligt så meget de larmer. Men der var i hvert fald øvelse i terrænet, for der var masser af skud lyde i området. Ved Isterødvejen kørte jeg mod Hørsholm, og havde fortsat en vind i ryggen hvilket gjorde at det var muligt at holde en høj march fart.

Ind mod Hørsholm kørte jeg så ind i et boligområde, og årsagen til dette er at jeg var ude på 50 km ruten til Sjælsø Rundt, og der har de altså lagt ruten derind for at ramme en cykelsti. Det lykkedes mig da også at finde frem til den sti, men ikke uden at jeg først lige havde kørt for langt :laugh: Da jeg igen var på velkendt territorie fortsatte jeg tempokørslen ud på Kongevejen(egentlig utrolig så mange steder i det her område der hedder Kongevejen). Til venstre ind mod Sandbjerg, og så ellers køre nedkørslen her. Allerede da jeg kørte under motorvejsbroen lå der en gammel dame i en VW Polo foran mig. Jeg havde faktisk fart nok på til at kunne køre forbi hende, men holdt mig pænt bagved - det skulle vise sig at være en fejl. Hun lå og kørte 30 km/t - og det betød at jeg slet ikke var presset på samme måde. Da hun så endelig kom ud af den første by, gav hun den lidt gas og kørte fra mig, men kun lige indtil hun skulle passere en gravemaskine der holdt helt ude i rabatten, og hele venstre vejbane var fri. Her skulle vi igen ned på 25-30 km/t for at passere, så jeg fløj jo forbi hende med en 45 km/t og så hende faktisk ikke igen. Jeg kørte fuld gas på nedkørslen, og endte med at køre 22 minutter.

Herfra lidt stille kørsel inden jeg bare kørte frit. Ind igennem Grisestien, igennem Trørød, inden jeg kørte langs motorvejen ved Nærum. Her var der god vind i ryggen, så der blev trådt til. Ind igennem skoven, inden jeg ramte skov nummer 2 hvor jeg altid er i tvivl om hvor jeg skal dreje. Det gik dog fuldstændig fejlfrit i dag, og der var fart over feltet på de små stier. Herfra op igennem DTU igen, og så ud af Lundtoftevej mod Lyngby. Her var der en knallert jeg først kørte fra da det gik opad, og så lod jeg den passere og lagde mig på hjul. Desværre fortsatte han kun 200 meter før han drejede af :nonono: Herfra kørte jeg så ud mod Kongevejen og Geels bakke. Bakken blev taget stående, men uden et decideret ryk. Bare et godt tempo. På toppen måtte jeg lige af cyklen for at blive lidt lettere inden jeg fortsatte op af Holte bakken. Det er altså bare en led satan, og i kraftig vind er den ikke ligefrem lettere. På toppen kørte jeg mod Birkerød og drejede fra så jeg kunne få Vaserne med på dagens tur. Igen, intet ryk, bare et godt tempo op af den pænt stejle stigning.

Herfra kørte jeg så mod Farum i PIVENDE modvind. Kørte lille klinge foran og lå måske med en 22-24 km/t. Helt åndssvagt, og derfor føltes turen igennem Farum ualmindelig lang i dag. Da jeg så kørte mod Lyngby igen igennem Hareskoven, var vinden pludselig i ryggen, og jeg kunne se hvordan mit snit røg fra 27,4 km/t op til 27,8 km/t inden jeg ramte Bagsværdvej. Der var i øvrigt dømt tempokørsel igennem Hareskoven hvor der bare virkelig blev trådt konstant og i et godt tråd. Jeg lagde endda mærke til at min overkrop var meget rolig, hvilket jo burde tyde på at min position på cyklen er ganske fin.

Ind mod Lyngby holdt jeg stadig godt tempo, og fik lige præcis presset snittet op på 27,9 km/t inden jeg igen var hjemme. Så stod den ellers også på en hovedrengøring af cyklen som lignede noget der var løgn!

79,1 km med 27,9 km/t i snit. 79% af maxpulsen vidner om en god intensitet i dagens træning, og lige over 600 højdemetre. Næsten halvanden times kørsel over 80% af maxpulsen, og 6 minutter over 90% af max. Sådan en tur som i dag burde være en tur der virkelig rykker formen.

20110406tur.png

20110406kort.png

Tanken er egentlig at jeg skal ud med Ordrup i morgen, men de snakker altså vindstød omkring 25 m/s!! Det er vidst det man kan kalde for stormende kuling til storm! Så er det altså lige før at det ikke er forsvarligt at hoppe ud på cyklen, men lad os nu se.

Hvis man i øvrigt kommer ud med linie B eller E i denne og næste uge, så vil man på infoskærmene i toget kunne se mit flotte ansigt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fed turbeskrivelse og seje intervaller! Jeg gad godt, at jeg selv havde kunne finde den energi i dag, men det forekom mig umuligt.

Mht. cyklen, så lignede min også bare lort da jeg kom hjem. Der skal vist en stor rengøring til i weekenden....

Kører du egentlig på dine CC´er når det er så windy som det er for tiden?

Link to comment
Share on other sites

Tak tak :smile: Nej, jeg har sat Shimano hjulene på nu hvor det er så blæsende. Har en mental grænse der hedder 10 m/s for Cosmic'erne. I virkeligheden kunne jeg sagtens have dem på, og så bare skifte forhjulet til Shimano. Gør det noget nemmere :smile:

Link to comment
Share on other sites

I går blev det til en omgang styrketræning i FW. Havde egentlig ikke regnet med at der var så mange da jeg troppede op kl. 18, men der var godt gang i centret.

Opvarmning:

8 min crosstrainer

Squat:

10x 60 kg

10x 70 kg

- En meget nem omgang

Smith calf raise:

20x 130 kg

20x 130 kg

20x 130 kg

30x 90 kg

Flat BB Benchpress:

10x 55 kg

10x 55 kg

Incline DB Benchpress:

10x 16 kg

10x 16 kg

Incline DB Flys:

10x 12 kg

10x 12 kg

Cable crossover:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

15x 12,5 kg

One arm opposing:

10x 10 kg

5x 17,5 kg

Bicep curl:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

Hyperextensions:

20

20

Armstrong row:

10x 18 kg

10x 18 kg

Front raise:

15x 10 kg

15x 10 kg

Tricep pushdown w. rope:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

Hanging leg-hip raise:

30

20

Sidebend:

20x 20 kg

20x 20 kg

Og så var den træning overstået. I dag er planen at køre direkte op i vinden, og køre hjem med den i ryggen. Må også hellere komme ud inden den for alvor tager fat, for med vindstød i nærheden af 25 m/s kan det virkelig bliver en svær tur.

I øvrigt havde jeg mulighed for i går at se Baskerlandet rundt. En fantastisk flot sejr til Samuel Sanchez, som mindede meget om den måde Rolf vandt en etape i touren i 96. Han vidste lige præcis hvordan slutningen var, og lagde sig dermed i front allerede fra 500 meter mærket, og så kunne de andre bare ikke komme forbi. Super løb. I øvrigt er der godt nok flot i Baskerlandet.

Søndag er der jo sådan set Paris-Roubaix. Min personlige favorit er Fabian Cancellara. Der ligger alligevel noget pres på ham for Team Leopard-Trek mangler en af de store sejre. Under alle omstændigheder bliver det i hver fald forhåbentlig et spændende løb. Når Paris-Roubaix er overstået står den på Ardenner klassikere, og det er alligevel noget tid siden at der har været så mange ligestillede favoritter. Hvis Samuel Sanchez stiller til start, så kunne han være en af mine favoritter.

Link to comment
Share on other sites

Bjergtræning i vinden

Lortevind

Årets uhyggeligste tur

Jeg hader Ølstykke

Det kan være farligt at dreje til venstre når man skulle til højre

Der er frit valg på overskriften i dag. Dagens træning foregik i det vildeste blæsevejr jeg nogensinde har kørt i. Vindstød op mod 25 m/s og en middelvind omkring de 15 m/s vil jeg skyde på. Inden jeg drog ud havde jeg lige skabt mig et overblik over hvor jeg ville køre hen, for med en vind fra vest var det jo relativt vigtigt at drage i den retning.

Nå, men i tøjet og ud i vejret. Allerede på de første meter var det tydeligt at det ville blive en hård tur. Styrketræningen fra i går aftes sad stadig i kroppen, og der gik lang tid før jeg egentlig var varm nok til at presse pulsen. Ud af Lyngby med retning mod Bagsværd havde jeg vinden lige i smasken fra start af, og det var lille klinge herfra og i meget lang tid. Jeg kørte op langs Hareskoven hvor det var nemt at forestille sig at man kørte i bjerge med små korte stigninger, og en lidt underlig bystemning.

Herfra var det igennem Værløse og vest på. Virkelig virkelig VIRKELIG hård vind, og med sindssyge vindstød fra tid til anden. Tror jeg på et tidspunkt lå og kørte 12-15 km/t mens det gik nedad :crazy: Ud forbi Ganløse hvor jeg fortsatte lige ud mod Søsum, og jeg skal da ellers lige love for at der var nogle bakker derude. Super fedt, og mega hårdt i blæsevejret. Ude i Søsum drejede jeg vil højre og fortsatte op mod Slagslunde. Her fik jeg for alvor mærket vinden fra siden, og det var altså skræmmende. På et tidspunkt undervurderede jeg lidt vindens kraft, så da der kom et vindstød var jeg tæt på at ende ude i rabatten. Herfra kørte jeg med lidt sikkerhedsafstand til kanten :laugh: Jeg fik god fart i cyklen, og nåede frem til en lille nedkørsel hvor jeg fik presset farten godt op, og her fandt jeg så ud af hvorfor det giver mening at være stærke armmuskler selv for en cykelrytter. Jeg gik fra en kraftig sidevind, til at skulle dreje op i vinden med en 50 km/t, og med kraftige vindstød var jeg nødt til virkelig at kæmpe med styret. Helt vildt.....skræmmende!

Da jeg nåede Slagslunde drejede jeg til venstre i stedet for højre - det var nok dagens største fejltagelse!! Tanken var oprindeligt at køre igennem Slagslunde og fortsætte op mod Buresø. I stedet for endte jeg i Stenløse, og senere Ølstykke! Allerede efter en km's kørsel var jeg sikker på at jeg var kørt forkert, men stædighed fik mig til at tænke at man sikker kunne komme en anden vej rundt om byen - det kunne man ikke! Nå, men Ølstykke - lorteby! Sorry hvis der er nogen der bor i den by, men for hulen den er dårligt designet! Jeg lå og kørte rundt på nogle forkerte veje, og det var nærmest umuligt at finde ud af byen igen. Da jeg endelig troede at jeg havde fundet løsningen ved at komme op på Roskildevej, mistede jeg orienteringen igen da man ikke kunne komme op på vejen fra den vej jeg kørte på. Da jeg så fandt en anden vej kørte jeg pludselig på en eller anden hovedgade, og for enden af den gade var der.....ingenting! Jo, en station. Så jeg måtte ud på en eller anden cykelsti for at komme ned på en anden vej, og så fandt jeg ud til Roskildevej. Der fandt jeg så ud af at man ikke måtte køre på cykel der! Godt så, tilbage igen, og så var der et skilt der henviste til en cykelsti der vidst førte til Hillerød. NOGET VELKENDT!

Nå, ud på den, og afsted. Igen sindssyg sidevind, og efter lidt tid ophørte cykelstien så man kørte på vejen sammen med lastbilerne. Det var godt nok sindssygt. Hver gang der kørte en lastbil forbi blev jeg trykket en meter ud til siden af vinden. Helt åndssvagt.

Efter lidt tid ramte jeg et sted der virkede bekendt, Jørslunde eller sådan noget! YES! Derind, vinden i ryggen, stor klinge 45 km/t! Så fedt. Lidt efter var jeg på Gl. Københavnsvej hvor der igen blev tonset igennem. Herfra kørte jeg mod Lynge og kørte ind mod Bastrup, og tog dermed Tyren baglæns. Tror jeg faktisk aldrig jeg har gjort, men en gang skal jo være den første. Herfra kørte jeg ind mod Drive-In bioen, og tog Nymølle stigningen igennem skoven. Herfra kørte jeg så mod Allerød og havde efter lidt tid vinden i ryggen, hvilket betød hastigheder omkring 50 km/t.

Op forbi Sjælsmark kasserne og ind mod Hørsholm fuldstændig flyvende. Jeg fyrede lige en hurtig spurt af der sagde 64 km/t ifølge min Garmin. Benene var desværre ved at være godt brugte efterhånden. Ned langs Isterødvejen, igen for fulde drøn, og så drejede jeg ind mod Sjælsø. Her fik jeg så vinden lige i ansigtet igen, ned på lille klinge, og kæmpe mig op af den bakke der er der. Ned til søen og så snuppe først Sjælsøbakken, og derefter Åsebakken som var hård i dag. Vinden rykkede i cyklen, og pulsen var efterhånden umulig at arbejde med.

Igennem Høsterkøb kom der igen lidt fart på inden jeg fandt over til Sandbjerg, hvor nedkørslen gav et lille tiltrængt hvil til lårene. I Vedbæk tog jeg bakkerne langs Strandvejen inden jeg begav mig ud på Strandvejen. Nedkørslen ved Skodsborg gik fint, lige indtil et kraftigt vindstød kom ud af ingenting, og nærmest bare lød som en eksplosion. Heldigvis var der ingen biler omkring mig! Dernæst Høje Skodsborgvej, og den lille bakke bag Skodsborg badehotel eller hvad det hedder. Igen ud på Strandvejen og så ellers bare trampe igennem. Da jeg ramte Klampenborg var jeg fuldstændig smadret, men desværre vidst jeg jo sådan set godt at der nok var en 10 km hjem herfra, og hvilke 10 km. Pivende modvind, og så går det opad hele vejen. Jeg lå på lille klinge med en 20 km/t eller noget lignende, og prøvede bare at finde et nogenlunde tråd. Jeg kæmpede mig op af Klampenborgvej, for bare igen at blive ramt af sindssyge vindstød. Ind igennem Lyngby, og så bare hjem.

Alt i alt blev det til en tur på 100,1 km, 926 højdemetre(og så siger man at Sjælland er fladt), pulsgennemsnit omkring de 76% af max, og 27 km/t.

20110408tur.png

20110408kort.png

Og jeg er simpelthen så træt lige nu! Men det var god træning. Nu står den på hviledag i morgen frem mod søndagens åbningsløb. Jeg har i øvrigt skrevet lidt frem og tilbage med en pige de seneste par uger, og hun er sgu helt fantastisk. Så fantastisk at hun rent faktisk sagde ja til at se Paris-Roubaix med mig på søndag. Sgu en frisk pige :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Rigtige mænd starter ellers altid træningsturen i medvind og gemmer modvinden til sidst w00t.gif

Nå nej, så skulle du have begyndt med at køre i Øresund, forresten. Men det lyder ellers som en oplevelse af de mere heftige! Den der med Stenløse og Ølstykke, kunne jeg ikke lade være med et grine af, for det er en klassiker, jeg har prøvet et par gange. Og Ølstykke er helt sikkert byen, der gennem tiderne har slugt flest cyklister. Sjællands svar på Bermudatrekanten.

Når jeg tidligere kørte mod Jyllinge, kom jeg også igennem Ølstykke, og jeg lærte efterhånden en virkelig kringlet vej på deres cykelstinet, der spyttede mig ud i det rigtige verdenshjørne, men de første par gange var et mareridt. Og du har fuldstændig ret: Det er miserabelt skiltet! Det er ikke dig, der er noget i vejen med, det er Ølstykkes tekniske forvaltning, der har været på svampe.

Hård sidevind og nærkontakt med lastbiler har også alle dage en ubehagelig cocktail. Men vel hjemme kan du da godt tillade dig et klap på skulderen 4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Cool nok at køre 100km i det blæst vejr.. hatten af det Kermit :superman: og ja, Ølstykke stinker! har også faret vildt der et par gange, så holder mig pænt væk derfra.. hehe

Og held og lykke på Søndag, sgu ikke hver dag man finde en pige der gider se cykelløb.. she's a keeper :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Og held og lykke på Søndag, sgu ikke hver dag man finde en pige der gider se cykelløb …

X2

De fleste piger bliver sgu' rimeligt blanke i blikket, når man fortæller om carbonfælge, dækindlæg og buksefedt laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Sgu alligevel pænt at du i det sindsyge blæsevejr ligger på 27 i snit :4thumbup:

Jeg har i øvrigt skrevet lidt frem og tilbage med en pige de seneste par uger, og hun er sgu helt fantastisk. Så fantastisk at hun rent faktisk sagde ja til at se Paris-Roubaix med mig på søndag. Sgu en frisk pige :laugh:

- Hun lyder sgu som en keeper hehe.

Jeg så dagens etape i baskerlandet sammen med kæresten, hun falder altid i søvn når det er cykling i tv hehe. Hun siger det er lyden af helikopteren :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sjællands svar på Bermudatrekanten.

Sjovt du siger det, for mens jeg kørte rundt og skummede lidt i Ølstykke, tænkte jeg at det måske bare var nemmere at købe et hus der end at finde hjem.

Cool nok at køre 100km i det blæst vejr.. hatten af det Kermit :superman: og ja, Ølstykke stinker! har også faret vildt der et par gange, så holder mig pænt væk derfra.. hehe

Ja, hvis jeg kan slippe for det, skal jeg ikke videre end Slagslunde. Ikke mere Stenløse og Ølstykke til mig.

X2

De fleste piger bliver sgu' rimeligt blanke i blikket, når man fortæller om carbonfælge, dækindlæg og buksefedt laugh.gif

Hehe, helt enig. Hun sagde dog at cykelløb ikke havde sagt hende så meget, men hun ville meget gerne se det med en der gik op i det. Så håber at min cykelstemning kan smitte lidt af. Plejer at råbe og juble når der sker noget spændende.

Sgu alligevel pænt at du i det sindsyge blæsevejr ligger på 27 i snit :4thumbup:

- Hun lyder sgu som en keeper hehe.

Jeg så dagens etape i baskerlandet sammen med kæresten, hun falder altid i søvn når det er cykling i tv hehe. Hun siger det er lyden af helikopteren :smile:

Ja, er også lidt spændt på om jeg er smadret på søndag efter den tur. Og ja, hun lyder absolut som en keeper, mest af alt fordi hun er møg underholdende, og jeg har endnu til gode at møde en pige jeg har så mange lighedspunkter med - så skal det lige siges at hendes far er medejer af en af de bedste pizza restauranter i Kbh - altså guf for en pizzaentusiast som mig selv :w00t:

Sjovt du siger det med helikopteren, for lagde mærke til i går hvor meget de har helikopter lyd med i Baskerlandet Rundt. Men ok, cykelløb med Jørgen Leth som kommentator kan altså også gå ind og få en til at slappe lidt for meget af nogle gange :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kermit, du er sipelthen for sej :superman:

Jeg selv bailede min cykeltur i går, for jeg var rent ud sagt bange for at blæse væk.

Og go go med hende pigen. Hun lyder som lidt af et catch :cool:

Mange tak, og nok også fornuftigt at du blev hjemme i går. Du vejer 2/3 af hvad jeg vejer, så der havde nok været mulighed for en meget hård tur i sidevinden :smile:

Nå, dagen i dag er gået med lidt huslige pligter. Der er blevet gjort rent i køkkenet og badeværelset, og så var jeg nede og købe det nye Foo Fighters albumsom umiddelbart virker rigtig fedt. Kostede i øvrigt kun 99,95,-?

Jeg har også fået sat Cosmic hjulene på Orcaen til i morgen, og smed samtidig lige et sæt af de nye Continental GP4000s dæk på. Ingen grund til at punktere i morgen. Derefter tog jeg tøj på og hoppede ud til en trilletur. Mest af alt for lige at løsne op i benene, men også for at sikre mig at alting spillede på cyklen. Det blev til en tur til Farum igennem Hareskoven, ind mod Birkerød og så over Geels bakke hjem. Nothing fancy, men da jeg nåede Geels bakke lå der to ryttere foran mig som jeg passerede da de havde holdt for rødt og jeg kom flyvende ned af Holte bakken(52 km/t). Så da den ene lagde sig på hjul af mig, og jeg havde godt fart i cyklen rejste jeg mig op og kørte stående op af stigningen. Det pressede selvfølgelig pulsen op, men det var så også eneste gang på hele turen at pulsen kom op i nærheden af de 87%. Sådan et interval plejer alligevel altid at være godt til at løsne op i mine ben, så mon ikke det var ok :smile:

Ellers blev det til 28,2 km med lige under 25 i snit. Gennemsnitlig puls var 63%.

Siden da har jeg brugt tid på at få en masse kulhydrater i kroppen. Jeg er ret sikker på at der i morgen vil være en del hurtigere ryttere til indledningsløbet, og mange af dem vil have rigtig god racespeed - noget jeg i den grad mangler. Men jeg må jo håbe på at jeg alligevel kan hænge på når der bliver tonset igennem, og så se hvad der kan ske i en eventuel finale. Jeg har tænkt lidt over hvilken strategi jeg ville bruge når jeg mødte de andre i morgen. Jeg kan enten møde op og sige tingene som de er, at jeg er i ok form, men stadig mangler det sidste, og at jeg forventer at vinde, og så køre derefter på ruten. Tage en masse føringer, prøve at mørne de andre, og så håbe at jeg har overtaget til sidst i finalen. Alternativet ville være at sige at jeg egentlig ikke er i særlig god form, har lidt ondt i knæet, og så lade mig blive sat et par gange ude på ruten så de andre regner med at jeg ikke er nogen trussel, og så POV rykke fra dem :cool: Jeg læner mig mest op af den første løsning, og prøve at intimidere lidt. Tvivler på at jeg alligevel ville kunne holde masken hvis jeg skulle forsøge at køre den anden taktik. Men jeg tror ikke jeg vil køre mig ud. Jeg vil sidde med på bakkerne og forsøge at vise overskud, men holde igen. Der er alligevel ikke så mange der vælger at gå med i mine ryk, og så er det kun mig selv jeg trætter.

Slaget skal slås de sidste 10 km ca, og det må være der jeg strammer skoene og prøver at se hvor formen er. Under alle omstændigheder er målsætningen at vinde, og dernæst at køre mig selv helt ud til grænsen. Jeg har intet imod at tabe hvis der er en der er bedre, der er stadig 1,5 måned til at jeg bør toppe rent formmæssigt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Alternativet ville være at sige at jeg egentlig ikke er i særlig god form, har lidt ondt i knæet, og så lade mig blive sat et par gange ude på ruten så de andre regner med at jeg ikke er nogen trussel

Den er der sq ikke nogen der hopper på :nonono:

Imponade over din tur i blæsten.

Om jeg synes det sikkerhedsmæssigt var helt forstandigt, skal jeg nok holde for mig selv :tongue:

Men masser af point på credit-kontoen!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke altid den stærkeste der vinder

I dag var det så årets "løbsdebut" da HCM havde indledningsløb. Jeg havde allerede luret vejrudsigten og det så strålende ud, men koldt var det. Derfor var det på med skoovertræk og en vindjakke, som jeg så kunne tage af inden vi skulle ud og køre ræs.

Det gik stille og roligt i modvinden af Kongevejen og så ind igennem Rude skov, og til Hørsholm. Syntes dog at benene virkede lidt tunge, men det skulle vise sig at de bare lige skulle igang. Vel fremme ved Surina var der et rigtig flot stort fremmøde, og vi kørte i samlet flok ud til Stumpedyssevej. På et tidspunkt hørte jeg de to bag mig snakke lidt. Den ene sagde bl.a. "Jeg synes altså at Kenneths lægge er blevet større" :laugh: Ved ikke om det er fordi der ikke er hår på dem, men det var da altid rart lige at høre.

Ved Stumpedyssevej blev der delt op, og vi var vel en 12-13 stykker der kørte på hold 1. Her var det også muligt lige at kigge lidt på hvem der egentlig kørte med, og det var ikke de helt lette drenge. Jens, Per(tror jeg han hedder), Laust, Jannek, Gregers og en utrolig velkørende Carsten K var umiddelbart de vigtigste brikker at holde øje med. Stille og roligt afsted og ud på Københavnsvej. Her kom jeg vidst i front, trak 20 meter, og så blev der råbt defekt. Så valgte vi så at køre lidt frem og tilbage indtil vi var samlet igen. Oppe ved Overdrevsvejen kom jeg så i front igen og trak sammen med Gregers. Ikke 100% føringer, men et godt tempo som gjorde at vi uden problemer stadig kunne snakke sammen. Kort inden vi nåede slutningen blev der igen råbt "defekt", og endnu engang valgte vi at køre lidt frem og tilbage inden der blev samlet op. Jeg tog fronten mod Nøddebo, og ved rundkørslen blev manden bag mig lidt usikker, og slog derfor et kæmpe hul op til mig. Derfor blev der lige lettet på gassen lidt igen så der kunne komme samling inden vi skulle op igennem Gribskov som bare er en forfærdelig vej at køre. Det er en svag stigning igennem en skov, og det er næsten umuligt at finde en god rytme - hvilket det sjovt nok havde været hele turen igennem grundet defekter.

Jeg kom i front igen efter et par km inde i Gribskov, inden jeg slog ud og røg ned bag ved. Der kom et par enkelte forceringer, men ikke noget voldsomt, der var dog et par af de svageste i feltet der røg. Kort forinden Frederiksværksvej lavede Laust lige en improviseret bakkespurt, som han sjovt nok selv vandt :laugh: Sgu meget sjovt når der er sådan lidt sjov og ballade.

En hurtig opsamling på Frederiksværksvej inden vi kørte ned på Grisebakken. Jeg sad på hjul af Jannek, og da bakken begyndte blev der slået et hul foran ham på en 5-6 mand. Tror Jannek sparede sig lidt, eller kørte mere restitutionsagtigt, for han blev siddende ned, og det var sådan set også fint nok. Da vi kom op på toppen havde de så et hul på en 20-30 meter, og der var lige et par biler der skulle passere. Der var dog en af bilerne der valgte ikke at passere med det samme, og så røg jeg afsted. Igen, ikke noget med at stå op eller noget, pang pang med gearene og så bare afsted siddende. Jeg fik hurtigt presset cyklen op i nærheden af de 60 km/t, og fløj fuldstændig forbi frontgruppen, som nærmest bare opgav at følge med, og jeg tog den spurt nede for enden uden problemer. Slog nok et hul på en 30 meter til sidst. 1-0 til mig, og en god indikation om at formen sgu egentlig er der.

Langs Esrum fik jeg taget en føring eller to, men der var ingen der rigtig kørte igennem, så det gav mig mulighed for lige at snakke lidt med Jannek som jeg mødte for første gang. En meget sympatisk fyr som alligevel har noget autoritet omkring sig. Da vi kørte igennem Jonstrup gik jeg i front på bakkerne, men som forventet fik jeg lov til at ligge der helt alene, så jeg bakkede lidt af mens jeg stod op i pedalerne. Det virkede ret tydeligt som om at folk lå og sparede sig frem til finalen :laugh: hvilket sådan set også er fint nok.

Igennem Langerød skete der ikke så meget, og så var vi ude ved Kongevejen, og kørte ind mod Humlebækspurten. Jeg havde fået puttet mig godt ned i feltet, og måske også lidt for meget, for jeg måtte lukke et hul da ham foran mig ikke kunne følge med. Da vi drejede ind på selve opløbsstrækningen var der igen en lille gruppe der lå et par meter foran os andre, og der var en del der kiggede på hinanden i den gruppe jeg lå i. Godt så! Pang pang, og så afsted. Siddende i sadlen Spartacus style, og så bare træde watt. Da jeg passerede bagerste mand i frontgruppen blev der også råbt "Så kommer Kenneth!" :cool: Jeg ved godt de siger det for at de andre kan nå at følge med, men tror de glemmer hvor stort et boost det alligevel giver mig :tongue: Jeg fik cyklen op i en god fart, kontrollerede pulsen, og så at jeg havde slået et kæmpe hul. Så jeg bakkede lidt af for ikke at køre mig så langt ud at jeg ikke ville have noget til spurten, men holdt stadig et godt tempo. Kort inden S-svinget kunne jeg se at Per kom nede bagfra hurtigt i noget der mindede om en spurt, og inde i svinget kunne jeg skimte ham ud af venstre øjenkrog lidt bag mig, så mens jeg kørte igennem det sidste sving rejste jeg mig op og trådte igennem. Helt ned i bukningen og så bare presse, og det var det der skulle til, for jeg slog igen et stort hul, og tog Humlebækspurten med en pæn margin. 2-0 til mig :superman: Det var først omkring lyskrydset i Humlebæk at de andre kom op. Jeg var simpelthen nervøs for at hvis jeg ikke holdt gang i benene, så ville de blive tunge til finalen. Blev faktisk noget overrasket her hvor jeg er kommet hjem, over min data på den ca. 1,5 km jeg kørte

20110410humle.png

På Strandvejen blev der kørt lidt igennem efter at jeg satte mig i front og trak lidt tempo i feltet. Vi prøvede så småt at få det til at køre rundt, men den gik i stå flere gange, men der blev da holdt et ok tempo frem mod Lågegyde hvor vi drejede ind. Herfra var det så ind igennem Kokkedal og ud til Fredtoften hvor vi lige gjorde stop, inden løbet blev givet frit.

Det startede stille og roligt, så der gik ikke meget mere end 2 sek så lå jeg i front. Igen en stille acceleration og så blev der råbt at jeg kørte. Jeg lagde mig i front og satte fart på, dog uden at trække helt igennem. Da vi nærmede os de små sving satte jeg tempo på, og fløj igennem svingene uden problemer fordi jeg lå i front, hvorimod dem der lå bag mig måtte bruge flere kræfter for ikke at skabe for store huller. Jeg bakkede lidt af, og så gik Per i front, og trak lidt. Ved bakken op mod Gunderød var jeg kommet godt ned i feltet, måske også lidt for meget, men blev lukket lidt inde, og det var der hvor der var en der havde hægtet sig på os der gik i front og trak igennem. Så jeg måtte lige op og stå og accelererede forbi dem alle på bakken, og fik slået et stort hul som jeg så fortsatte på. Igennem Gunderød, fik jeg dog nogle jag i maven, så jeg kunne ikke køre all-out, og blev da lige hentet af ham ekstra rytteren som jeg kom på hjul af. Han gav dog hurtigt op, og så blev vi hentet.

Så kørte vi samlet op til Stumpedyssevej med Jens i front og godt tempo. På Stumpedyssevej lå alle igen og kiggede på hinanden, så jeg gik i front, trak lidt, blev afløst af Carsten K som absolut var velkørende i dag. Vi fik endda slået et lille hul med et par andre, men de gad ikke køre rundt :dry: Nå, men på Stumpedyssevej tog jeg så lige en føring igen, inden Carsten tog over og da han slog ud, blev han irriteret over at der ikke var andre der lige gik op og gav den en skalde. Jeg lå i 2. position fordi de andre holdt sig bagved, så jeg accelererede forbi da vi ramte bakken og satte tempo, fik slået hullet, men havde desværre ikke lige det sidste til at holde det. På nedkørslen blev jeg hentet igen, men ingen der gik forbi mig! Uden sammenligning i øvrigt, så følte jeg mig sgu lidt som Cancellara - alle øjne på mig.

Jeg fik da også lov til at stege lidt hen mod den sidste stigning og havde desværre en puls omkring de 87% af max, da jeg ramte den lille knold, som i øvrigt ikke var nær så stejl som jeg huskede den! Jeg bemærkede en der rykkede lidt bag mig, så dér blev jeg enig med mig selv om at jeg måtte give den alt hvad jeg havde. Op og stå, og så træde igennem, og blive ved! På toppen gjorde jeg alt hvad jeg kunne for at holde farten oppe, men pulsen ville ikke helt med. På de sidste 100 meter kom først Gregers forbi og dernæst Jannek som tog de forreste to pladser, og jeg kom ind på 3. pladsen. Herefter var der lidt cola og lidt snak med Jannek om hans SRM som jeg er meget lun på.

Så kørte jeg tilbage af Stumpedyssevej sammen med Gregers, og fik snakket lidt. Sgu altid så hyggeligt. Vi skiltes i Hørsholm, hvor jeg så kørte igennem Rude skov, og så Kongevejen hjem. Min Garmin fuckede desværre en del op i dag, og fra Esrum gik den ud med jævne mellemrum så jeg måtte starte den op igen og igen. Så jeg har desværre ikke så meget data fra turen, men vil skyde på at jeg er endt omkring de 115 km i dag med lige omkring 30 i snit, og et meget lavt pulssnit - omkring 74% af max.

Ja, jeg vandt sgu ikke i dag, men kan uden at lyde højrøvet sige at jeg var dagens stærkeste rytter. Desværre er det ikke altid den stærkeste der vinder, men Gregers var også meget fair efterfølgende og sagde at han jo vandt fordi han havde gemt sig nede bagved på hele turen - det samme kan siges om Jannek. Men sådan er spillet sgu nogle gange, og det var i det mindste meget klogt kørt :smile: Havde målstregen været på toppen af stigningen eller bare 100 meter før hvor den reelt lå, så havde jeg snuppet den med en pæn margin, men Gregers har bare noget ekstra at skyde med på en nedkørsel, hvor jeg simpelthen ikke kan være med....endnu.

Så jeg tager dagens løb som en moralsk sejr, og en rigtig god indikation på at jeg er hvor jeg skal være. Det der var meget positivt var at det var på de anaerobe stykker at jeg gik lidt kold, og det er jo netop det der kommer lidt fokus på nu i min træning. Så med 1,5 måned til første formtop tegner det godt. Fik da også ros efterfølgende for min kørsel, og jeg er altid modtagelig for ros :wub: Nu er jeg så spændt på at se hvad der sker når jeg får første træning med Ordrup og deres ryttere. Hvis jeg kan følge med der er det altså et godt moralsk boost!

Daten er noget forsinket, så hun når desværre ikke at se PR med mig, men så må jeg se om jeg ikke kan få lokket et sejrskys ud af hende i aften :wink::wub:

Link to comment
Share on other sites

Hold nu op hvor er Gregers altså bare et lille luskehoved. Han bruger timer på at fortælle om sin dårlige form, og så vinder han alligevel åbningsløbet..... :nonono::cool:

Men ud fra din beskrivelse lyder det utvivlsomt, som om at du var dagens stærkeste og mest eksplosive rytter. Respekt for det :4thumbup: Jeg vil i hvert fald nødigt race mod dig på en stigning, for du har da vist nogle super giftige slangeryk :crazy:

Og nej, det er ikke altid stærkeste mand der vinder. Se bare Fladern Rundt i søndags....

Men tag det som et skulderklap. Der er uden tvivl blevet lagt mærke til dig, så nu må du forvente at de har et vågent øje på dig i fremtiden :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Så jeg tager dagens løb som en moralsk sejr …

DET kan du vist roligt gøre 4thumbup.gif

Jeg er jo stadig overbevist om, at du sagtens kan følge med træningen i Ordrup, og jeg vil også sætte en hundredemand på, at du når at få præmie i et licensløb i år. Bare vent 4disguise.gif

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, undskyld og undskyld :blush:

Du havde det sjovt men du brændte altså for meget unødigt krudt af undervejs. Du er helt sikkert også hæmmet af at alle forventer at du river dem rundt og derfor er der ingen (Karsten undt.) der frivilligt opsøger at skulle spurte til stregen med dig.

I HCMsammenhæng hvor alle på forhånd opgiver at køre med i dit taktiske spil, som i andre sammenhænge formodentlig vil være det rigtige, skal du vælge en meget mere afventede rolle så du ikke trætter dig selv uden at tage andre med i faldet.

Sådan virkede det i hvert fald set fra mine briller i dag.

Og så ikke noget med at køre en unødvendig skiltespurt :nono:

Og igen som jeg også skrev for nogle indlæg siden: nedad er mine 18-20 kgs mervægt altså bare en monster fordel og når jeg så har siddet i læ omme i elastikken, så... Eller rettere: at jeg ikke har ligget og tumlet oppe foran, for at sidde omme bagved er faktisk ikke specielt afslappende.

Anyway, du skal bare snacke lidt is og kager så du også runder 90kg, så bliver du giftigt nedad og lettere at håndtere opad

Link to comment
Share on other sites

Hold nu op hvor er Gregers altså bare et lille luskehoved. Han bruger timer på at fortælle om sin dårlige form, og så vinder han alligevel åbningsløbet..... :nonono::cool:

Men ud fra din beskrivelse lyder det utvivlsomt, som om at du var dagens stærkeste og mest eksplosive rytter. Respekt for det :4thumbup: Jeg vil i hvert fald nødigt race mod dig på en stigning, for du har da vist nogle super giftige slangeryk :crazy:

Og nej, det er ikke altid stærkeste mand der vinder. Se bare Fladern Rundt i søndags....

Men tag det som et skulderklap. Der er uden tvivl blevet lagt mærke til dig, så nu må du forvente at de har et vågent øje på dig i fremtiden :superman:

Til Gregers forsvar skal det så siges at afslutningen passede perfekt til ham. Bakken inden nedkørslen var ikke lang nok for mig til at slå et stort nok hul, og på en nedkørsel har 90 kg altså en fordel frem for 74 :bigsmile: Mht. mine ryk, så ja, de lader sgu til at være hvor de skal være. Det der skal fokus på i træningen nu er at lave rykket, og så holde intensiteten på flad vej. Hvis det kan komme til at sidde i skabet, så bliver jeg meget glad :smile:

DET kan du vist roligt gøre 4thumbup.gif

Jeg er jo stadig overbevist om, at du sagtens kan følge med træningen i Ordrup, og jeg vil også sætte en hundredemand på, at du når at få præmie i et licensløb i år. Bare vent 4disguise.gif

Se, en præmie i et licensløb ville da være dejligt, så skal vi ikke bare satse på det :laugh:

Undskyld, undskyld og undskyld :blush:

Du havde det sjovt men du brændte altså for meget unødigt krudt af undervejs. Du er helt sikkert også hæmmet af at alle forventer at du river dem rundt og derfor er der ingen (Karsten undt.) der frivilligt opsøger at skulle spurte til stregen med dig.

I HCMsammenhæng hvor alle på forhånd opgiver at køre med i dit taktiske spil, som i andre sammenhænge formodentlig vil være det rigtige, skal du vælge en meget mere afventede rolle så du ikke trætter dig selv uden at tage andre med i faldet.

Sådan virkede det i hvert fald set fra mine briller i dag.

Og så ikke noget med at køre en unødvendig skiltespurt :nono:

Og igen som jeg også skrev for nogle indlæg siden: nedad er mine 18-20 kgs mervægt altså bare en monster fordel og når jeg så har siddet i læ omme i elastikken, så... Eller rettere: at jeg ikke har ligget og tumlet oppe foran, for at sidde omme bagved er faktisk ikke specielt afslappende.

Anyway, du skal bare snacke lidt is og kager så du også runder 90kg, så bliver du giftigt nedad og lettere at håndtere opad

Hehe, jeg har det skam helt fint med det. Igen, jeg fik markeret at jeg var den stærkeste i går, og jeg fik vist mig selv at formen er ret god. Det var sådan set også det vigtigste i går, og en af årsagerne til jeg kørte de 2 spurter derude. Jeg synes simpelthen det havde været for kedeligt hvis jeg ikke havde kørt sådan, i hvert fald for mig. Jeg kunne have valgt at køre som alle de andre, men så havde der ikke været noget at snakke om :laugh: Men du har fuldstændig ret. Jeg skulle have ladet være med at køre de to spurter hvis jeg ville have vundet, for tror ikke du kunne have hentet mig på nedkørslen hvis jeg var kørt der. Jeg kunne muligvis også have kørt tidligere på ruten, men sådan er livet sgu nu engang, og man skal prøve sig selv og sine grænser af, og så evt. dø med skoene på :cool:

De 18-20 kg tror jeg jeg venter lidt med :laugh:

Og så lige lidt updates. Vægten har de sidste par dage sagt 74 kg med lidt tøj på, så det er sgu efterhånden godkendt. Havde et mål der hed 74 kg inden 1. april, og det blev så lige en uge senere :smile: Men ok, vil skyde på at mit tøj vejer ca. 1 kg, så den reelle vægt er tættere på 73 kg. Det der dog er vigtigt for mig, også set i forhold til i går, var at jeg absolut ikke havde problemer med at sidde i vinden, kontra nogle ryttere som er noget tungere end mig. Om der ryger et kg eller to endnu ved jeg ikke helt, sker nok lidt automatisk i løbet af sæsonen, specielt efter løb hvor jeg absolut ingen appetit har. Kan huske fra de gange jeg har været ude og køre løb sidste og forrige sæson, når jeg er kommet hjem har jeg slet ikke været sulten, og har jeg prøvet at tvinge noget ned har det bare lavet kvaler med maven.

Det sjove efter turen i går var faktisk lidt at jeg følte jeg havde masser af overskud til at køre en 50-60 km endnu. Der er det lige man kommer i tanke om hvor meget ekstra det giver at sidde i et felt. Selvom vi måske kun var en 6-7 stykker der tog føringer i går på den sidste halvdel, så er det slet ikke nok til at man bliver træt på den måde. Det der trættede i går var for mit vedkommende de ryk der kom fra min side - ved godt det lyder højrøvet, men jeg var sgu den eneste der prøvede at rykke fri.

Så blev jeg også gjort opmærksom på at jeg bliver nødt til at købe en ny Garmin. Det er simpelthen for irriterende at den slukker 10-15 gange i løbet af i går, og dermed ikke får logget en del af min træning. Så nu må jeg kigge lidt omkring efter en Garmin Edge 500, da jeg på en måde er for nærig til at købe en 800 :laugh:

Snupper vi lige Paris-Roubaix så var det sgu en blandet fornøjelse. Et rigtig fedt løb på en eller anden måde, men der er altid et eller andet tomt ved når det ikke er en af favoritterne der vinder. Bevares, Van Summeren er en klasse rytter, men sat direkte op imod en Cancellara er han ikke noget særligt. Cancellara viste endnu engang at han var løbets absolut stærkeste. Ingen tvivl om det. Men vi må også erkende at det stærke Team Leopard-Trek ikke er så stærke som man kunne have forventet, hvilket Cancellara også diplomatisk gav udtryk for i går efter løbet. Hvor var Stuart O'Grady? Hvad jeg lige kunne se så var der kun 2 fra det hold der kom i mål i går! Det er simpelthen en katastrofe, og ikke mindst en kæmpe taktisk brøler af Kim Andersen, som jo ellers burde være et taktisk geni. Skrev frem og tilbage med JJ i går under løbet, og han skrev også bare at han åbenbart ikke havde forstand på brosten :laugh: Nu jeg sidder og tænker lidt, så kan det egentlig undre mig lidt at Lars Michaelsen var i DK og køre et motionsløb. Burde han egentlig ikke have været med?

Jeg synes Thor Hushovds og Ballans taktik med ikke at tage føringer da de kun manglede 20 sekunder op til frontgruppen var decideret idiotisk. Fair nok at de ikke havde taget føringer indtil da, da de trods alt havde mænd foran(hvilket Leopard-Trek ikke havde - igen en taktisk brøler, når Martin Mortensen havde gode ben), men da de er så tæt på, burde de lige have givet et nap med til sidst, og få lukket hullet. Ballan og Hushovd kunne have derfra siddet fuldstændig på hjul, deroppe, og måske kommet af med Cancellara fordi han var isoleret. Det havde også været løbet værdigt i stedet for stædige Thor og Ballan, som bare nassede endnu engang, og dermed ødelagde løbet. I øvrigt flot indsats af Cancellara på den sidste stigning, hvor han endelig kom væk, og kom op til frontgruppen med Lars Bak. Jeg håbede virkelig at de havde været tættere på Van Summeren til sidst, for så kunne Garmin-Cervelo virkelig have tabt det. Forestil jer at blive hentet på Velodromen - kan kun forestille mig hvor demoraliserende det må være.

Skidt løb for Quickstep, og det satte på en måde også en stopper for begejstringen. Hvordan havde løbet ikke været hvis Boonen havde siddet med fremme? Så var frontgruppen blevet hentet, og Spartacus og Tornado Tom havde kørt rigtig væddeløb.

Men efter sådan et løb kan man ikke lade være med at tænke hvilke tanker der går igennem Cancellaras hoved. Skulle han være blevet hos Riis, som alligevel endte med at have et stærkt klassiker hold? Skulle han have skrevet med BMC som der var snak om, for så at køre med Ballan og Hincapie? Og mon ikke han stiller nogle krav til næste sæson om at der skal være et stærkere hold omkring ham, for lige meget hvad, så kan han alene mand ikke slå feltet selvom det er det vi plejer at sige. Han er ekstremt stærk, men man kunne i går se hvad der sker når der går taktik i det. Havde Leopard-Trek sendt Martin Mortensen afsted med udbruddet, kunne han have droppet tilbage da de var på vej op, og hjulpet det sidste stykke. Så havde situationen været helt anderledes.

Nå, men nu ser vi fremad mod sæsonens andet højdepunkt - nemlig Ardenner klassikerne. Jeg er MEGET spændt på at se hvordan Nuyens kommer til at klare det i Amstel Gold, og så ikke mindst hvem der ender med at vinde i Liege.

Og så kan det godt være at jeg ikke vandt løbet i går, men jeg fik alligevel et sejrskys :wub:

Link to comment
Share on other sites

Det er også blevet til lidt træning i dag. Jeg har ferie i dag og i morgen, så jeg får da nydt det gode vejr :smile:

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Planke:

120 sek

120 sek

Sideplanke:

60 sek

60 sek

Hyperextensions:

15

15(rul)

15

15(rul)

Benpres:

10x 70 kg

SS

Benpres:

10x 100 kg

10x 100 kg

+

Seated sled calf raise:

45x 50 kg

45x 50 kg

SS

Flat BB Benchpress:

10x 50 kg

10x 50 kg

10x 50 kg

+

Armstrækkere:

10

10

10

Incline DB Flys:

10x 12 kg

10x 12 kg

Incline DB Benchpress:

10x 16 kg

10x 16 kg

Cable crossover:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

Bicep curl:

12x 14 kg

12x 14 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

Preacher curls:

10x 10 kg + stang

10x 10 kg + stang

Armstrong row:

10x 18 kg

10x 18 kg

Arnold press:

10x 12 kg

10x 12 kg

Tricep pushdown w. rope:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

Sidebend:

20x 20 kg

20x 20 kg

Hanging leg-hip raise:

35

20

Og så fik jeg lige snuppet et par billeder efter træningen. Der er virkelig sket ting og sager siden jeg startede med at styrketræne.

P1020552.jpg

P1020550.jpg

P1020553.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share