Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Jeg ville også gerne lave en pizza der var inddelt i 4 - dvs. med fire forskellige toppings lidt ala en Quattro Stagione. Det skulle jo så opkaldes efter en cykelrytter der for alvor var en all-rounder, men kan sgu ikke lige komme på en der var oplagt?

Jalabert? :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jalabert? :4mewantfood:

Se, det var jo faktisk ikke en helt dårlig idé. Lurede lige hans palmares, OMG!!!

- Verdensmester i enkeltstart i 1997

- Dobbelt vinder af point trøjen i Tour de France

- Dobbelt vinder af bjergtrøjen i Tour de France

- Pointtrøjen i Giroen

- Pointtrøjen, bjergtrøjen og den gyldne førertrøje i Vueltaen i 1995!

- Pointtrøjen i Vueltaen 1996 og 1997

- Vinder af Lombardiet rundt

- Vinder af Milano-San Remo

- Dobbelt vinder af Fleche Wallonne

- Tredobbelt vinder af Paris-Nice

- Og så førte han UCI ranglisterne i 1995, 1996, 1997 og 1999, samt 2'er i 1998!

Samt en hel masse andet

Så sprintsejre, bjergsejre, klassikersejre, GT sejre, enkeltstartsejre. Det er vidst en sand all-rounder!

Link to comment
Share on other sites

Hørsholm Legestue pt. 2

philippe_gilbert_wins_la_fleche_wallonne_2011_2.jpg

Det kommende indlæg kan muligvis lyde meget selvglad, men der var bare klasseforskel i dag.

Nå, i dag kørte jeg med HCM da jeg håbede på at få lidt raceagtig træning med en masse små ryk, små dueller på bakker og i spurter etc. Så jeg drog afsted med vinden i ryggen og forsøgte at få lidt liv i stængerne. Det kom der heldigvis og jeg var næsten ved Surina kl. 9 præcis. Det var en spændende flok med bl.a Jacob som altid er hyggelig at køre med, samt en del af de sædvanlige. Så vi var en stor gruppe der satte afsted mod Frederiksværk i medvinden. Medvinden betød også at der fra starten af blev kørt hurtigt - åbenbart også lidt hurtigt for nogen, for der blev allerede efter nogle kms kørsel råbt at vi skulle sætte farten lidt ned :crazy:

Men turen gik så ud af Stumpedyssevej, og så ind igennem Lillerød og ud mod Gørløse. Her lå jeg mere eller mindre i front sammen med Jacob en stor del af vejen, igen med vinden i ryggen som betød at vi snildt lå og kørte en 45 km/t. Vi var på dette tidspunkt kun en 3-4 stykker ud af måske 10-12 der tog føringer, hvilket egentlig var lidt irriterende, for de andre lå bare på én lang række og kom aldrig i front.

På vej mod Gørløse kom den igen med at vi skulle lade være med at køre så hurtigt?? :blink: Vi havde medvind, og de andre skulle bare ligge på hju? Både Jacob og jeg havde virkelig svært ved at se hvad problemet var. Der er blevet lavet en del om når man kører ind til Gørløse, og vi var 4 der kørte ligeud hvor vi skulle have været til højre. Men heldigvis fandt vi en omvej, som egentlig var mere behagelig at køre end den anden.

Med retning mod Strø gik der fuldstændig kaos i førerarbejdet. Både Jacob, Carsten K og jeg var egentlig lidt trætte af at det kun var os der førte, så vi lagde os lidt ned i feltet og lod de andre tage over. Da der så blev råbt at vi skulle køre 2 og 2, skete der ingenting :4disguise: Derimod lå vi på én række, kørte ikke særlig stærkt, og mand nummer 3 var ikke interesseret i at ligge på hjul af mand nummer 2, hvorfor der kom et hul mellem de to. Jeg lå bag mand nummer 3, så jeg kørte op og lagde mig op på siden af mand nummer 1, for at skabe bare lidt ro på i feltet. Det betød dog ikke andet end at vi lå 2 i front, og så én lang række bag os. Flot.

Da vi ramte den lille bakkespurt kørte jeg først ind, accelererede meget kraftigt væk, slog et KÆMPE hul, og bakkede så af på toppen fordi jeg ikke vidste om vi skulle til højre eller venstre. Vi skulle så til højre og så kørte jeg afsted igen efter der næsten var kontakt. På nedkørslen udbyggede jeg mit forspring og holdt den kørende på det flade stykke ind mod byen. Så fik jeg også lige den skiltespurt.

Da vi kører igennem Ølsted er der en lang bakke op mod Frederikssundsvej. Her sad jeg som nummer 3, mens Mogens lå forrest. Han rejste sig op og kørte så stående mere eller mindre hele vejen op. Ikke som sådan en acceleration, bare mere en forcering. Da der manglede 150 meter af bakken fløj jeg afsted, og kom først op til toppen.

På Frederikssundsvej var der lige lidt drikkepause inden Jacob gav den gas. Jeg kom hurtigt ind på hans venstre side da vinden kom fra højre, og han gav den virkelig gas. Så meget gas at vi efter et par km....ja, i kan vel selv gætte det nu?

Så kom Thors bakke. Claus H var tilbage fra Sverige, ham har jeg tit haft nogle dueller med i visse situationer, og vi er måske ikke ligefrem de bedste venner. Anywho, han angreb inden stigningen for alvor tog til. Jeg lod ham køre lidt, og så kørte jeg efter ham. Jeg hentede ham ca. halvvejs oppe af bakken, hvor jeg uden problemer kunne køre forbi. Jeg valgte ikke at rykke eller noget, men tog et lettere gear og stod op ala Contador. Først oppe på toppen slappede jeg lige lidt af, mens Carsten K kom op på siden af mig noget forpustet - så er det altså fedt at man egentlig stadig selv har et pænt overskud. Så jeg gav den et par gear til, og satte så tempo på på nedkørslen. Carsten K kom ind på hjul, og vi kørte med god fart ind i byen, og fik selskab af Jacob som meget fornuftigt havde kørt stille op og givet den gas på nedkørslen. Vi havde så et KÆMPE hul ned til de andre, som vi egentlig ikke udnyttede til så meget, men jeg valgte at holde fronten og give den lidt gas - så kunne vi altid samle op når vi kom du af skoven igen.

Det gjorde vi så, og kørte så nu ud i modvinden. Indtil videre havde vi kørt med et snit på den rigtige side af 35 km/t - og det kunne have været langt bedre.

Nord om Arresø var det igen kun en 3-4 stykker der tog føringer, og det blev vi ærlig talt lidt sure over. Så pludselig forsvandt Jacob fra fronten, og 3 minutter senere kom han blæsende forbi mig i fronten. Jeg lukkede selv op og kom op på hjul af ham, og så valgte vi ellers bare at køre vores eget. Vi kom ind i et godt samarbejde, selvom det var møghårdt med bakkerne og den vilde modvind. Efter et par km kiggede vi bagud og kunne se at Carsten K var på vej op, så vi bakkede af og lod ham komme op så vi var 3 til at arbejde. Vores arbejde stoppede dog kort tid efter, da vi havde slået så stort et hul at vi ikke kunne se de andre. Jacob ville fortsætte, Carsten ville samle op. Great, vi valgte dog at samle op.

Herfra kørte vi så rulleskift ind mod Annisse, og efter et par justeringer på næsten alle fronter gik det sådan set ok. Dog gik den fuldstændig i stå når vi ramte en bakke, fordi nogle ikke bakkede nok af og blah blah. Så den gik efter kort tid i stå da vi ramte bakkerne omkring Bakkelandet. Mogens og Carsten K lå 15 meter foran alle os andre. Så jeg valgte at sprinte op af en af de sidste bakker, hvor jeg kom først op på toppen hvor jeg så holdt op med at træde. Jacob kom dog blæsende i læ af en bil på nedkørslen, og så måtte jeg jo få den op i fart igen og se om jeg kunne køre mig ind på ham. Jeg lå perfekt 10 meter bag ham da der manglede 100 meter til skiltespurten. Desværre kiggede Jacob bagud og fik øje på mig og sprintede så afsted. Jeg nåede dog at ramme en god fart og vi udløste begge en latter da vi krydsede byskiltet - ingen af os kunne bestemme hvem der vandt, for den var virkelig tæt.

Igen en opsamling, lidt rulleskift, opsamling, rulleskift, rulleskift der går i stykker.

Da vi kørte ind mod Nøddebo igennem skoven var jeg overbevist om at Carsten K ville rykke fordi han havde sprunget nogle føringer over, hvilket virkede lidt underligt når nu han var en af de stærkeste i dag. Med ca. 1,5 km inden skiltespurten valgte jeg så at rykke lige da jeg skulle til at tage min føring i rulleskiftet. Der blev spurtet hurtigt væk, og efterfølgende fik jeg at vide at der virkelig havde været saft i det angreb. Jeg prøvede så at finde en god rytme, men havde måske lige undervurderet hvor langt der egentlig var til byskiltet. Jeg holdte dog hurtigt tempo, og 2-300 meter inden skiltet bemærkede jeg en skygge bag mig, og så kom Jacob blæsende forbi mig i en spurt. Jeg havde ellers regnet med at han havde kørt forbi mig siddende så jeg kunne komme med, men den havde han luret. Så han fløj forbi og snuppede spurten. Jeg kunne simpelthen ikke komme op på hjul af ham. Seriøst flot kørt!! Han sagde også bagefter at netop valgte at køre sådan så han kunne overraske mig - måske jeg skal blive bedre til at kigge bagud engang imellem når jeg kører afsted :laugh:

Syd for Esrum Sø blev der igen et stop. Vi har altid været vant til at køre ud på vejen når vi nærmer os et sted hvor vi skal til venstre, men de nye toner i HCM siger at det må man ikke. Så det skulle lige indskærpes. Herfra kørte vi så klassisk HCM med paradekørsel/liniekørsel. Først satte Jacob sig i front - selvfølgelig med kommentaren om ikke at køre for hurtigt. Da vi kørte af Kulsviervej tog jeg så fronten og kørte så et tempo jeg følte passede mig godt. Det var i modvinden så det var nemt at få pulsen lidt op - hvilket den måske ikke ligefrem havde været i længere tid af gangen indtil da. Efter 200 meter kiggede jeg bagud og kunne se at resten af gruppen lå 50 meter bag mig. COME DA ON!!! :nonono: Jeg var dog ligeglad, og fortsatte min kørsel, og det var først lidt efter vi havde passeret Overdrevsvejen at jeg blev afløst i front af Jacob. Han havde Mogens med på hjul, og han kom også i front og tog en føring, inden jeg igen gik i front og igen pressede mig selv lidt. Ikke voldsomt, bare noget der føltes rigtigt. Her fik jeg lov til at tage et langt stræk og det var først lidt ude for Karlebo at Jacob kom op på siden af mig og sagde at vi havde smidt de andre, og hellere måtte bakke lidt af.

Som sagt så gjort. Ind mod Karlebo kørte vi så relativt stille, og jeg kørte op på siden af Jacob og spurgte om han var frisk på lidt ballade. Jacob er en relativ tung rytter som ikke klarer sig godt på bakkerne, men til gengæld virkelig kan køre til på nedkørsler og flade stykker. Meget sådan en Cancellara type! Han kører MEGET hurtigt. Jeg aftalte med ham at jeg ville ligge på hjul af ham, og så slække på gassen så han kunne køre væk. Jeg var jo sikker på at der ikke var nogen der ville gå op og afløse mig i front sådan som vi kørte i dag. Så kunne han få et forspring ned til Gunderødbakken, jeg ville uden problemer kunne accelerere op af bakken, hente ham på toppen, og så kunne vi give den gas på nedkørslen.

Så han kørte 50 meter foran mig sammen med Carsten K. Da vi nærmede os bakken kom Mogens op på siden af mig og sagde "Nu bliver du lukket inde", hvilket skulle tolkes sådan at han efter sig havde alle de andre. Jeg lå dog stadig uden en mand foran mig, så jeg var desværre nødt til at åbne lidt tidligere op end planlagt. Jeg hentede derfor Jacob lidt før toppen, og selvom jeg råbte til ham, så kunne han ikke komme op i samme fart som jeg havde. Så jeg måtte bakke lidt af indtil han kom i omdrejninger, og han kom ind på hjul af mig på nedkørslen. Her råbte han dog at den skiltespurt var min, og bakkede selv lidt af, og så snuppede jeg endnu en skiltespurt.

Ind igennem Gunderød og under Isterødvejen kom der så endnu en bakke. Jeg lå nede i den tungere ende af feltet, og da vi begyndte på bakken valgte jeg at køre endnu en acceleration. Fuld power og jeg fløj forbi de andre. Da den begyndte at flade ud fortsatte jeg presset og kom med stor margin først ud på Stumpedyssevej. Her slappede jeg lidt af, og der blev endnu en opsamling.

Herfra kørte vi så ind mod Hørsholm, og da vi nærmede os bakken over motorvejen der ville blive dagens sidste bakke, kørte Claus H igen forholdsvis tidligt. Jeg sagde til Jacob at han da skulle med, men det var han ikke interesseret i. Da han havde fået en 30-40 meter satte jeg så efter og prøvede at hente ham. Det lykkedes også, og da jeg lå 10 meter bag ham gav jeg den et ekstra gear på bakken så jeg for alvor kunne flyve forbi ham. Som sagt så gjort. Og jeg fortsatte tempoet på nedkørslen hvor det så ud som om Carsten K forsøgte at komme op, men det lykkedes mig at holde ham bag mig hele vejen, og udbyggede endda min føring en del inden vi igen nåede Surina.

Alt i alt blev turen med HCM på 91,2 km med 32,9 km/t - pulsgennemsnit på 76% af max.

20110508tur.png

20110508kort.png

Snittet kunne have været langt højere hvis vi rent faktisk havde kørt som vi evnede.

Efter lidt hvil i solen hvor jeg lige fik snakket med de andre lidt, kørte jeg så ned mod Strandvejen og kørte hjem. Jeg var faktisk noget imponeret over at jeg på daværende tidspunkt stadig kunne ligge med en puls omkring de 80% efter så lang en tur. Jeg plejer ellers altid lige at falde lidt og måske ligge på 73-75% af max når jeg bare skal hjem selvom jeg presser, men i dag var der mere at give af. Måske takket være MCT olien? Men trods mod-sidevind mere eller mindre hele vejen plus bykørsel igennem Lyngby på vej hjem, så kørte jeg da den tur med 30 i snit.

Alt i alt endte min dag på ca. 131 km kørsel, hvoraf de 40 har været 100% solo. Turen med HCM har også budt på en stor del føringer. Det er tydeligt at se på pulskurven at der ikke har været tale om særlig jævn kørsel i dag, og mange stop.

Stemningen var generelt lidt anspændt i dag, og jeg tror egentlig godt jeg ved hvorfor. Der er nemlig sket det at der er et par ryttere i HCM der lige ligger et niveau over de andre hold 1'ere, og det skaber lidt splid med en turleder der måske ikke helt ligger der. Så en 2-3 ryttere der virkelig er i fremragende form og virkelig gerne vil fyre den af, men som ikke får lov med den kørsel der var i dag. Hvis man så samtidig kigger på spændet på hold 1 i dag - så var der en 3 stykker som reelt nok er hold 2'ere, en håndfuld hold 1'ere, og så 2-3 hold 0,5'ere, så er det et alt for stort spænd til den type kørsel som der var i dag.

Det der faktisk overraskede mig mest i dag var Jacobs gode form. Han har smidt nogle kg og kører bare rigtig godt. Han kører langdistance løb og skal deltage i Paris-Brest-Paris i år, derfor er han ikke så god til ryk, men formåede alligevel at køre igennem i dag. Det næste der overraskede mig var hvor ristede folk var de sidste 20 km. Selv Jacob var ristet, og jeg havde ingen modstand på de sidste bakker. Jeg må nok bare sande at min egen form for tiden er rigtig rigtig god, og at jeg havde gode ben i dag. Især når man sammenligner med HCM niveau.

Og så i øvrigt flot kørsel af Pettachi i dag. Havde sådan på fornemmelsen at han ville snuppe den i dag, men ingen tvivl om at hvis Cav havde holdt sin oprindelige linie, så havde han vundet. Der er godt nok fart i The Cannonball, og jeg glæder mig til at følge de to's opgør den næste uges penge. Har i øvrigt hørt et rygte om at Cav står af inden de store bjerge, hvilket betyder at Alex Rasmussen må køre sin chance. Spændende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du irriterer dig over at de andre ikke vil tage føringer. Du er og bliver den stærkeste på det hold, og fik du ikke lov til at ligge i front, ja så ville turen være absolut intet værd for dig. De andre derimod, de lader til at have svært ved at følge dig selv fra hjul, så derfor kan du måske ikke fortænke dem i at putte sig lidt.

Ellers kan jeg kun sige én ting. Kom så afsted med det licenshold! Som du selv skriver, er det ren legestue for dig. OK, det er godt for egoet - den fornemmelse kender jeg godt selv - men ellers kan du finde meget bedre kvalitetstræning andet steds :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du irriterer dig over at de andre ikke vil tage føringer. Du er og bliver den stærkeste på det hold, og fik du ikke lov til at ligge i front, ja så ville turen være absolut intet værd for dig. De andre derimod, de lader til at have svært ved at følge dig selv fra hjul, så derfor kan du måske ikke fortænke dem i at putte sig lidt.

Ellers kan jeg kun sige én ting. Kom så afsted med det licenshold! Som du selv skriver, er det ren legestue for dig. OK, det er godt for egoet - den fornemmelse kender jeg godt selv - men ellers kan du finde meget bedre kvalitetstræning andet steds :cool:

Jeg bliver altså nødt til at erklære mig enig her.

Misforstå mig ret - det har altid været både pissehyggeligt og gavnligt for måden at køre på at have dig med, men va´ fa´en laver du i en gruppe (primært) halvgamle mænd på over 50år?

Og hvorfor en i og så videre delte I ikke op i to hold når I kunne konstatere at der var så stor forskel (men OK - det er jo typisk for HCM at ville gennemføre noget som ikke kan lade sig gøre)? Det er jo ikke for sjov at bagtroppen sidder og falder af - jeg kender i hvert fald ikke nogen som lader sig sætte med vilje. Du og de andre hurtige har været irriterede over at I hele tiden skulle samle op og generelt holde igen. Bagtroppen har ganske givet været endnu mere kede af at blive sat og konstant hænge omme i elastikken og køre ned i alle hullerne.

Og skide flot kørt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

BY THE WAY …

Ville du ikke til at køre licensløb i år? Vi er jo allerede godt henne i maj måned, og jeg synes stadig er det beretninger fra motionsklubben, der fylder spalterne :poking:

Det er jo i løbene, at man kører sig i form. Den sidste skarphed får man kun ved at køre en masse løb, hvor man i starten får drøje hug. Pludselig en dag melder formen sig …

Licensløb er ganske enkelt den bedste intervaltræning, man kan få. Der sker så mange ryk og uforudsete ting, at man ikke kan forberede sig på det gennem almindelig træning.

Og som jeg læser din log, trænger du simpelthen til nye udfordringer :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver altså nødt til at erklære mig enig her.

Misforstå mig ret - det har altid været både pissehyggeligt og gavnligt for måden at køre på at have dig med, men va´ fa´en laver du i en gruppe (primært) halvgamle mænd på over 50år?

Og hvorfor en i og så videre delte I ikke op i to hold når I kunne konstatere at der var så stor forskel (men OK - det er jo typisk for HCM at ville gennemføre noget som ikke kan lade sig gøre)? Det er jo ikke for sjov at bagtroppen sidder og falder af - jeg kender i hvert fald ikke nogen som lader sig sætte med vilje. Du og de andre hurtige har været irriterede over at I hele tiden skulle samle op og generelt holde igen. Bagtroppen har ganske givet været endnu mere kede af at blive sat og konstant hænge omme i elastikken og køre ned i alle hullerne.

Og skide flot kørt :4thumbup:

Jeg er også enig. Du trænger i dén til at komme ud at køre med nogen der er stærkere end dig, Kermit. Det er den måde, man udvikler sig på som cykelrytter. I benene og mentalt. Så sagt med andre ord: Hvis du vil blive en bedre cykelrytter skal du udfordre dig selv med nogen, der kan køre stærkt.

Og så synes jeg, det er lidt dårlig stil at disse dem man kører med. Man kører med det man har, og hvis det ikke er nok for én skal man jo bare få en fin tur ud af det - og så finde nogle andre at køre med næste gang. Man skal ikke køre med dem gang på gang og bagefter blive irriteret/hånlig over, hvor langsomt de kører (a la "Legestue").

Et alternativ er at køre med for hyggens skyld og så gøre det på dage, hvor man bare skal have let træning. Det er superskægt!

...men når jeg selv gør det, altså kører en social tur, sætter jeg selvfølgelig ikke mine træningsvenner på hver eneste bakke. Nogle gange ved jeg godt at jeg er så meget stærkere end de andre at jeg ikke behøver vise det, og så lægger jeg mig hellere i front og tager vinden (og holder øje med at vi ikke smider nogle af) eller lægger mig ned bagved og hjælper dem, der har det hårdt.

Ift. hvor stærkt man kører er reglen jo at man kører det tempo man har aftalt. I intervallerne er der frit tempo, men ellers holder man det samlet. For som Gregers siger er det ikke sjovt for de bageste at skulle køre 80 km elastikkørsel. Og i de klubber jeg har kørt/kører bliver man pænt upopulær, hvis man kører skilte- eller bakkespurt hele tiden :-)

Jeg så at du efterlyste et løb ude på Tyren. Det kan være det kommer på, du kan følge med på dcu-tilmelding.dk. Og ellers vil jeg lige indskyde at Ordrups løb er 26/6 ude i dit område (Kettinge, Stumpedyssevej osv.). Det ku' jo blive din licensdebut!

Mange hilsner

Henrik

Edited by polykrom
Link to comment
Share on other sites

Sådan, det skabte da lidt liv i loggen. Jeg er som sådan ikke irriteret over at de andre er langsommere end mig eller noget, men mere det med at der allerede fra starten var modvilje i at tage føringer. Jeg ved godt at jeg kan køre hurtigere end de andre, men jeg har absolut intet imod at der er en der tager en føring der er langsommere end min. Det skal der være plads til. Og så er der en der læser det jeg lige har skrevet og så tænker "det kan være at de er bange for at blive droppet hvis de kører sig selv for meget ud i starten" - vrøvl! De fleste der kender mig og har cyklet med mig ved at jeg gerne gør mit for at samle op hvis der skulle blive kørt for stærkt, så under alle omstændigheder skulle jeg nok sørge for at alle kom med hjem.

Det der var så tåbeligt var vel egentlig at vi de første 45 km havde vinden lige i ryggen - derfor burde selv de svageste kunne komme op og tage en kort føring og så lade sig slå ud. Men sådan er vi alle nok forskellige.

Og jo, jeg trænger i den grad til at blive sat på plads af nogle af licensdrengene, og jeg håber jeg kan få lov til at køre med i morgen når de kører et lille træningsløb ude omkring Lille Tyren. Årsagen til at der endnu ikke er blevet indløst licens er faktisk ganske simpel: jeg har ingen klubtrøje. Jeg har forhørt mig i klubben og der er desværre ikke nogen der ligger inde med en i min størrelse, og dermed kan jeg ikke stille op til licensløb. Men indtil da må jeg jo bare træne med dem og håbe på at det virkelig kan rykke formen yderligere.

Men nu har jeg i første omgang skrevet til træneren fra licensholdet om jeg kan køre med.

Vil dog sige at mine ben er godt stegte i dag.

Link to comment
Share on other sites

Du kan HELT SIKKERT få lov at træne med licensholdet selv om du ikke har fået klubtrøje endnu! :-)

Til licensløb skal man have klubtrøje...meeeen...jeg har nu oplevet nogle der fik lov at køre det første løb i en neutral trøje. Det er lidt ud over reglerne, men hvis det er fordi man er ny og ikke har fået sin trøje endnu får man vist lov.

Du vil også sagtens kunne være med licensholdet i Ordrup. Der vil være nogle som jeg ikke tror du vil kunne køre fra, men du vil ikke blive sat af - slet ikke. Og langt det meste af tiden kører man jo i en gruppe, hvor der er styr på tropperne :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du kan HELT SIKKERT få lov at træne med licensholdet selv om du ikke har fået klubtrøje endnu! :-)

Til licensløb skal man have klubtrøje...meeeen...jeg har nu oplevet nogle der fik lov at køre det første løb i en neutral trøje. Det er lidt ud over reglerne, men hvis det er fordi man er ny og ikke har fået sin trøje endnu får man vist lov.

Du vil også sagtens kunne være med licensholdet i Ordrup. Der vil være nogle som jeg ikke tror du vil kunne køre fra, men du vil ikke blive sat af - slet ikke. Og langt det meste af tiden kører man jo i en gruppe, hvor der er styr på tropperne :wink:

Jeps, og jeg satser på at træne med dem i morgen. Har netop fået go fra både licenstræneren og træneren på 9 holdet som i den grad mente at jeg var stærk nok til det. Til gengæld undrer det mig lidt at det kræves at man har licens/planer om at få licens for at træne med det hold. Det giver selvfølgelig lidt sig selv når nu det er "licensholdet", men det burde jo være sådan det hold var åben for alle der var stærke nok til det. Nå, kan godt være det bare er mig der er underlig :laugh:

Og nej, der vil være en del jeg ikke kan køre fra, men jeg er meget spændt på at se hvordan mit niveau ligger i forhold til de andre. Umiddelbart føles formen god, og kommer der en bakke på den rute bør jeg kunne være med oppe blandt de første. Nu må vi se - bliver i hvert fald spændende :cool: Og jeg glæder mig - med en vis nervøsitet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også enig. Du trænger i dén til at komme ud at køre med nogen der er stærkere end dig, Kermit. Det er den måde, man udvikler sig på som cykelrytter. I benene og mentalt. Så sagt med andre ord: Hvis du vil blive en bedre cykelrytter skal du udfordre dig selv med nogen, der kan køre stærkt.

Og så synes jeg, det er lidt dårlig stil at disse dem man kører med. Man kører med det man har, og hvis det ikke er nok for én skal man jo bare få en fin tur ud af det - og så finde nogle andre at køre med næste gang. Man skal ikke køre med dem gang på gang og bagefter blive irriteret/hånlig over, hvor langsomt de kører (a la "Legestue").

Et alternativ er at køre med for hyggens skyld og så gøre det på dage, hvor man bare skal have let træning. Det er superskægt!

...men når jeg selv gør det, altså kører en social tur, sætter jeg selvfølgelig ikke mine træningsvenner på hver eneste bakke. Nogle gange ved jeg godt at jeg er så meget stærkere end de andre at jeg ikke behøver vise det, og så lægger jeg mig hellere i front og tager vinden (og holder øje med at vi ikke smider nogle af) eller lægger mig ned bagved og hjælper dem, der har det hårdt.

Ift. hvor stærkt man kører er reglen jo at man kører det tempo man har aftalt. I intervallerne er der frit tempo, men ellers holder man det samlet. For som Gregers siger er det ikke sjovt for de bageste at skulle køre 80 km elastikkørsel. Og i de klubber jeg har kørt/kører bliver man pænt upopulær, hvis man kører skilte- eller bakkespurt hele tiden :-)

Jeg så at du efterlyste et løb ude på Tyren. Det kan være det kommer på, du kan følge med på dcu-tilmelding.dk. Og ellers vil jeg lige indskyde at Ordrups løb er 26/6 ude i dit område (Kettinge, Stumpedyssevej osv.). Det ku' jo blive din licensdebut!

Mange hilsner

Henrik

Enig med polykrom og co. Der er ingen grund til at lade sig irritere over at de andre ikke er lige så stærke som dig, og slet ikke håne dem ( "legestue" mm. ).

Jeg vil tro, at de fleste af dem du køre med, højest kører det halve antal km. af, hvad du kører på en uge, og at de fleste af dem er så gamle, at de kunne være din far.

Så tag kampen op med nogle ryttere, der er lige så stærke eller måske ligefrem stærkere end dig selv. Så vil du udvikle dig yderligere, selv om det kommer til at koste lidt på "sejrskontoen" i første omgang.

Og skulle du alligevel vælge, at køre med dem du kan køre fra med den ene arm på ryggen, så kan du af og til at træde igennem for lige at vise dem, at du ikke helt har glemt at accelerere. Uden efterfølgende hånlige og nedladende kommentarer i din blog. Det vil være god stil :4thumbup:

Men ellers stor ros for din træning - det kan du ikke have gjort helt forkert. For så let er det heller ikke at lave et godt træningsprogram ( og udføre det ikke mindst ).

Det er let at træne ( for ) hårdt, men ikke lige så let at træne rigtigt :smile:

Vh.

Fyssen

Edited by HB66
Link to comment
Share on other sites

Fyssen, kan godt se at "Legestue" virker hånende ud fra det jeg har skrevet, men det var faktisk ikke derfor jeg lavede en titel der hed legestue :smile: Den gik ikke på niveauforskel eller noget som helst, men mere det faktum at det var som at køre med en børnehave. Der var ingen organisering, folk blev mopsede over at andre kørte hurtigt, så var der nogle der blev mopsede over at de andre var blevet mopsede over at de kørte for stærkt, und so weiter. Det fik jeg bare ikke lige skrevet :wink: Så ingen hån herfra, bare mere at der gik lidt for meget lala i den.

Puha, efter en helt igennem fantastisk aften i går hvor alt lykkedes til perfektion - lige på nær at der pt. står et stillads på min altan, så tjekkede jeg lige min telefons facebook/twitter app og kunne så læse om det tragiske dødsfald i går. Sådan noget er altid ubehageligt at læse om, og jeg håber at han ikke har mærket noget som helst.

Og nu kommer der så muligvis noget kontroversielt, men jeg forstår på en måde ikke hvorfor man i respekt neutraliserer etapen i dag. Hvis det var mig der var død, så ville jeg ikke selv ønske at etapen dagen efter skulle neutraliseres. Næ, så skulle der for alvor køres cykelløb. Jeg er helt med på at det måske i virkeligheden er mere i respekt for de ryttere der stadig kører med i Giroen, men igen, vil de være mindre påvirkede af det i morgen? Jeg synes det er en svær situation, men ingen tvivl om at det letteste er at neutralisere etapen.

Heldigvis har jeg slet ikke set styrtet, men kun nogle få billeder efterfølgende, og jeg er på en måde glad for at jeg ikke så etapen i går.

Og så noget helt andet. Om nogle timer tørner jeg ud med licens holdet og sommerfuglene har allerede meldt sig. De kører en OC-cup ude ved lille Tyren på 4,5 omgange af ca. 7,5 km. En rimelig kuperet rute med ca. 90-95 højdemetre og det er stykket sådan sammen at der køres skiltespurter ét sted, bakkespurter ét andet sted, og så får man point alt efter hvordan man klarer sig der. Umiddelbart er min tanke at jeg bare skal sidde med hele vejen rundt, og evt. prøve lidt på bakkespurten selvom den reelt set ikke er stejl nok til mig. 1200 meter med ca. 2% i snit. Men med en kost bestående af pizzaer i går, og ikke helt nok søvn i nat skal det nok blive en udfordring. Så må vi se hvordan benene har det efter en komplet hviledag i går.

Link to comment
Share on other sites

Sat på plads! :4thumbup:

Yes yes, det skete jo selvfølgelig at jeg blev sat på plads og mødte nogle ryttere som ligger et niveau over mig. Og jeg smilede hele vejen hjem :smile: Det var SÅ dejligt på alle leder og kanter på den måde at mærke farten, intensiteten, og ikke mindst få en træning der var langt hårdere end hvad jeg har været vant til i år.

Men det var lige ved og næsten at jeg slet ikke nåede træningen. Vi har kæmpet med noget upload ude på arbejdet i dag og i går, og i dag trak det ud pga. en deadline vi skulle nå. Så jeg var først hjemme lidt over 17, og var meget i tvivl om jeg overhovedet skulle tage afsted. Jeg kom dog i tøjet og tonsede så afsted til Farum. Og når jeg skriver tonsede, så var det virkelig tons. Kolde ben og det hele, og 40 km/t. Da jeg så nåede frem til Farum hvor de skulle starte, mødte jeg da også en stor gruppe der stod i siden, og fik lige sagt hej til træneren Hasse. En lidt spøjs fætter, men skide sød. I øvrigt 59 år gammel!!

Han udlagde lige reglerne igen og hvor der skulle køres spurter, og så gik vi ellers igang. Allerede fra start af var der fart over feltet, og jeg fik lidt et chok, men da jeg lige kom igang faldt pulsen heldigvis :smile: Min hukommelse er lidt hullet fra det løb vi kørte derude, men jeg skal prøve at skrive nogle af de ting der skete som jeg kan huske.

Ved første omgang skulle der køres spurt ved startstedet, og min umiddelbare taktik for kørslen i dag var at jeg bare skulle med rundt. Men som sædvanlig glemte jeg alt der hed taktik da vi først begyndte at køre. Således sad jeg bagerst da den første spurt blev kørt. Jeg fik dog bevæget mig op i feltet, og havde taget en føring, og efter spurten var der 2 der var kørt afsted, og dem kørte jeg op til helt stille og roligt, og så kørte vi lidt på skift. Vi blev dog hentet igen, og så skulle der køres bakkespurt. Her holdt jeg mig igen i baggrunden og så de andre køre afsted.

Herefter ville der gå noget tid til næste spurt som var den flade spurt, så da vi kom ud på et langt lige stykke og tempoet røg lidt i feltet, holdt jeg bare min egen fart og kørte afsted. Jeg regnede egentlig med at der var nogen der røg med på hjul, men det var der sgu ikke. Så jeg fik for alvor lov til at ligge og stege lidt i modvinden. Men igen, det var jo for helvede god træning :laugh:

Jeg blev dog hentet igen, og fik lige et skulderklap fra Hasse der lige råbte "Du skal sgu bare køre med os mand" :smile: selvfølgelig med hentydning til at jeg ikke længere skulle køre med 9 holdet. Tak for det!

Herefter kørte vi jo så en omgang til, og da vi nåede op til den flade spurt havde jeg luret at der var en der ville rykke. Så da han rykkede med 500 meter til mål sad jeg godt på hjul, og havde speeden. Han kiggede sig dog bagud og så slog han ud. Så sad jeg i front, med en del på hjul. Tak for det. Men jeg sad så og holdt et ok tempo uden at presse mig helt vildt, men alligevel sådan at der ikke var super med overskud. Ca. 250 meter før mål valgte jeg så at spurte, men kometen Frederik sad selvfølgelig i mit hjul og blæste forbi mig, og jeg tror jeg kom ind som nummer 4? Igen god træning :smile:

Da vi nåede bakkespurten havde jeg fået bevæget mig lidt op i feltet, og prøvede at rykke et stykke udefra, men som sædvanlig havde jeg straks nogle på hjul som passerede mig da den begyndte at flade ud.

Sidste omgang, og jeg ville helst dø med skoene på. Jeg havde efterhånden erfaret at bakkespurtbakken slet ikke var stejl nok til et af mine angreb, og fordi der alligevel var en 2-300 meter flad vej hen til selve skiltet der markerede spurten, ville det kræve noget helt specielt for mig. Så jeg rykkede faktisk på en stejlere bakke efter en hurtig nedkørsel og slog da også et hul. Der skete dog det at Frederik kørte forbi mig og fik et hul på en 15-20 meter som jeg bare ikke kunne lukke, og jeg løb så småt tør for kræfter. Så da jeg blev hentet af feltet kom jeg lige præcis med, og da vi så ramte bunden af den sidste bakke lod jeg dem køre og kørte op i mit eget tempo - der var ikke så meget mere at køre med :smile:

I kan se data fra turen her

20110510interval1.png

Lidt trillekørsel for at løsne benene lidt op, og så delte vi os op i to grupper. Der skulle køres rulleskift med ca. 80% af max, og så ved de to bakker skulle vi køre 100%. Der skulle køres 2 omgange.

Ved den første bakke var der først en der rykkede, og så rykkede jeg med. Jeg kørte mig faktisk ikke fuldt ud, men kiggede lidt på ham den anden samtidig med at jeg alligevel lagde ham lidt bag mig. Opsamling, ind i noget rulleskift - tog noget tid, og så kom den næste bakke forholdsvis kort tid efter. Igen gik der lidt tid før folk åbnede, så jeg åbnede op og havde ham fra før med og vi kom solidt først op med ham forrest. Opsamling, ind i rulleskiftet og det gik faktisk ganske fint, selvom der gik lidt ged i det efter et sving.

Næste bakke blev jeg lukket inde så jeg kunne ikke folde mig helt ud. Så jeg måtte lige bag om bagerste mand før jeg kunne lukke op, men fik da lige mænget mig op blandt de første. Rulleskifte, og så hentede vi faktisk den forreste gruppe da vi skulle igang med den sidste bakke som gav lidt forvirring. Jeg kom dog med på hjul og var igen blandt de første med oppe.

På det flade stykke var vi så 3 der kørte rulleskift, men den ene gjorde det lige lidt hårdere og det var selvfølgelig ham jeg skulle tage over efter. Han fløj forbi når han skulle tage sin føring, og bakkede ikke af efter, så jeg fik ikke noget læ af ham til at starte med, og bagefter hang jeg ude i vinden. Så jeg måtte slippe de to lige inden de selv sluttede.

Den træning så således ud

20110510interval2.png

Herfra igen noget trillekørsel hen til et sted hvor vi skulle køre 6 sekunder all-out og 54 sekunder hvile. Det nåede jeg så 4 af. Herfra trillede vi så ind mod Lyngby, hvor jeg fik snakket med en der hed Jesper som kører H40. Meget cool fyr på en Colnago med Campa. Ikke dårligt.

I Lyngby kørte jeg så bare hjem. I alt blev det til en tur på 84 km med 33,3 km/t i snit!! 76% af max pulsen.

20110510tur.png

20110510kort.png

Og så tid til lidt reflektion. Jeg fik ros fra nogle af de andre, og et par opmuntrende ord om at jeg da i den grad skulle have licens. Som jeg vidste i forvejen er formen god, men jeg mangler race-speed, og det kunne jeg mærke visse steder. Det hang selvfølgelig også sammen med at jeg valgte ikke at køre taktisk i racet, men i stedet valgte at køre det som træning og dermed tage føringer, køre nogle udbrud og sådan. Der var en del andre der sad lunt i feltet og så bare rykkede når der kørtes spurter, og det er sådan set også fint nok. En del af dem har jo den fornødne speed, men jeg skal lige tage et par trin op endnu :smile:

Så selvom jeg blev sat på plads, faldt jeg absolut ikke igennem hvilket også var tydeligt da vi kørte andet interval med rulleskift, hvor jeg var blandt de første på bakkerne, og var en af de sidste der slap til sidst. Det giver god moral, og jeg er absolut ikke slået ud, men glæder mig sådan set bare til næste træning hvor jeg forhåbentlig igen får rykket formen.

GREAT! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Stærkt gået Kermit :superman:

Det må have givet noget at en mentalt boost, selvom du kom hjem godt ristet :cool:

Hvornår er det så lige at du debuterer i D klassen???

Alt afhængig af så meget kunne det meget vel være omkring midt-slut juni. Ordrup har jo deres eget løb d. 26/6 tror jeg det er. Som sagt skal jeg have noget racespeed, så det kan godt være jeg snupper nogle løb inden da for at komme i omdrejninger, men nu må vi se. Skal også lige have hørt om der er mulighed for at få fat på en trøje.

Du skal i øvrigt lige finde ud af om du ville med til Sjælsø Rundt, for så sørger jeg for at få dig meldt til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share