Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Der er ikke noget bedre end jobfrustrationer.... Jeg kender SÅ godt følelsen af uindfriede forventninger, manglende kommunikation og irritation over at tingene bare ikke fungerer! Lort lort lort.... Men godt at du har taget action!

Jeg krydser alle fingre for, at din ansøgning i første omgang leder til en samtale :smile:

Tak for det. Håber også virkelig det bedste!

Link to comment
Share on other sites

Wow for en dag. Kort tid på arbejde hvor der alligevel blev udrettet en del, inden jeg drog mod Roskilde. Jeg slog dog lige et smut ind forbi Heino på vejen for at kigge lidt. Det blev til 3 stk. slanger med 80 mm ventil til en hund. Sgu ikke helt dårligt. Sælgeren fortalte mig også lige om nogle nyere latex slanger hvor man skruer ventilen af og så sætter en forlænger på, og sætter ventilen på forlængeren. Man har brugt det til lukkede ringe i mange år, men sjovt som det ikke er så udbredt til slanger.

Nå, derfra videre til Roskilde og EnergySports lagersalg. Jeg havde fra starten som sagt udset mig et par Sidi sko, og så ville jeg ellers bare se hvad de ellers havde af tilbud. Der var nok en 4-5 andre da jeg kom, og efter en 10 minutters venten blev vi lukket ind. Hold nu op hvor var det fedt! Vi snakker sindssygt lave priser! Jeg fandt mine Sidi Ergo2 Carbon til 1499,- i stedet for 2599,-. Jeg havde inden da snakket med Jannie som måske godt ville have et par i str. 38. Jeg fandt nogle og sms’ede heftigt under hele seancen - men sko er altså lidt svære hvis man ikke kan prøve dem, så fornuftigt nok blev det ved tanken. Jeg fik dog også købt en 3T Team Dorico saddelpind. Normalpris 1799,- - pris i dag: 499,-!! Derudover fik jeg købt 4 par Assos sokker(199,-), et par Speedplay Zero Nanogram klamper til mine nye Sidi sko(300,-), og et par Sidi skoovertræk(69,-). Fik også købt en Assos trøje til Jannie til 499,-. Alt i alt kom jeg af med 2500,- for mine ting, og vejledende havde det hele en værdi omkring 4500,-. Altså en besparelse på 2000,-. Jeg var meget tæt på at købe et par Assos shorts, men de var lidt underlige i længden så de nåede helt ned til mine knæ. Prisen fejlede dog intet: 499,-!

ff246750.jpg

Jeg endte med at være derudover i lidt over en time og se på ting, men jeg havde jo også en aftale med Motta som jeg skulle nå. Fik dog skrevet at jeg var lidt forsinket, og blev mere forsinket i trafikken ud af Roskilde. Jeg nåede dog lige hjem, og få skiftet til 16.30, hvor Motta stod klar på vejen.

Ud og afsted. Ned mod Strandvejen igennem Lyngby og vi fik snakket en hel del om Challenge og resten af verdenssituationen. Fra Klampenborg frem til Skodsborg kørte vi lidt skift for at fylde så lidt som muligt, og det pressede naturligt farten lidt op. Da vi nåede Skodsborg havde vi aftalt lige at snuppe Høje Skodsborgvej, som vi jo begge har brugt flittigt under vores træning. Motta kom først ind og efter svinget åbnede han op. Jeg havde valgt et ALT for tungt gear, men fik langsomt halet ham ind, og kunne så åbne lidt mere op ca. halvvejs oppe af det sidste stykke. Bummelum.

Ud til Strandvejen igen og kørsel med relativt korte føringer til vi nåede Rungsted hvor vi igen kunne køre ved siden af hinanden. Efter vi havde kørt igennem Rungsted spurgte jeg om han var frisk på en lille spurt ned til en lygtepæl, og en triatlet siger jo aldrig nej. Jeg bankede kæden ud på 11’eren efter at have kigget på Motta, og trådte så an. Jeg ved faktisk ikke hvorvidt han fulgte med, men da jeg nåede den fiktive målstreg havde jeg ramt 63,3 km/t ifølge min Garmin, og Motta lå noget bagefter.

En hel masse snak førte os igennem Nivå og ud igennem Dageløkke hvor vi for alvor mærkede vinden for første gang på turen. Langstrup og Grønholt og hvad det ellers hedder blev passeret i noget der mindede om modvind, og her kunne jeg godt mærke at Motta måske havde en lille fordel. Et lille pitstop ved kirken, og så afsted igen og ind mod Karlebo.

Åndssvag meget modvind hele vejen gjorde at vi begge sporadisk røg helt ned i bøjlen for at udnytte det lidt. Efter Karlebo fandt vi en vej som er en del af Challenge ruten, men som er vildt smal, og ikke særlig god til andet end cykler. Den mundede så ud i en del af den rute som HCM bruger til deres klubmesterskab, og så var jeg jo lidt på hjemmebane igen. Da vi kørte ud igennem Gunderød aftalte vi at køre lidt ræs på bakkerne efter Isterødvejen og ud mod Stumpedyssevej. Motta tog fronten på nedkørslen, og klagede allerede efter et par hundrede meter at han havde tunge ben. Jeg gik derfor i front og trak lidt mens vi kørte under Isterødvejen. Motta må have været i lære hos Armstrong, for pludselig rykkede han fra mit baghjul allerede på første bakke. Det kom som noget af en overraskelse for mig, og han havde virkelig fart på. Jeg tror jeg gav lidt op på forhånd, da modvinden simpelthen var for ond. Jeg hentede lidt på bakken, men slet ikke nok, så den snuppede Motta.

Ude på Stumpedyssevej fik vi pusten lidt igen, fik snakket noget mere. Kongevejen, som i øvrigt var 3. Kongevej vi kørte ud på i løbet af ruten, var i ond modvind. Selv nedkørslen fra Blovstrød kro ind mod Birkerød blev vi nødt til at træde på. Her kørte vi igen lidt på skift for at spare lidt kræfter, og Motta tog en god føring op af bakken mod Birkerød.

Vi spoler lige frem til Geels bakke hvor vi inden starten endte midt ude i krydset fordi ingen af os helt kunne overskue om vi skulle stoppe eller holde for gult. Løsningen blev at vi pludselig holdt midt i krydset. Det betød dog at vi skulle starte den sidste duel for foden. Ind på bakken, finde et godt gear, og så rejste jeg mig op og satte lidt fart på. Motta kom bagfra med et ryk, men jeg kom hurtigt med på hans hjul, og ca. halvvejs oppe rykkede jeg kontra med alt hvad jeg havde. På toppen kunne jeg se at jeg havde fået den ellers så selvsikre triatlet ganske fint, og han hentede mig først da vi havde nået bunden på modsatte side.

Herfra trillede vi bare ind mod Lyngby, igennem Hovedgaden med sine brosten og hvad der dertil hører.

Super fed tur hvor der virkelig blev givet gas på visse steder, men alligevel var godt med overskud til at kunne snakke. Det blev til små 77 km med 31,2 km/t i snit. Pulsen har ligget omkring de 77% af max.

20110804tur.png

20110804kort.png

Link to comment
Share on other sites

Den 3T sadelpind er sweet :4thumbup:

Nu ærger jeg mig bare over, at du ikke bestilte en ny 3T frempind frem for Rotor´en.

3T sadelpind, FSA styr og Rotor frempind - det duer ikke :wink: Keep it strickt :cool:

Det glæder mig i øvrigt at læse, at du nakkede Motta´en på de nordsjællandske bakker :superman:

Godt råd: Udfordrer han dig til en enkeltstarts duel, så sig NEJ.....

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Den 3T sadelpind er sweet :4thumbup:

Nu ærger jeg mig bare over, at du ikke bestilte en ny 3T frempind frem for Rotor´en.

3T sadelpind, FSA styr og Rotor frempind - det duer ikke :wink: Keep it strickt :cool:

Det glæder mig i øvrigt at læse, at du nakkede Motta´en på de nordsjællandske bakker :superman:

Godt råd: Udfordrer han dig til en enkeltstarts duel, så sig NEJ.....

Haha. Jeg fandt så senere ud af at saddelpinden er 27,2 mm og ikke 31,6 mm. No biggie, skal bare have købt en shim eller hvad de hedder. Men er lidt usikker på om jeg beholder den eller ej - den var alligevel noget tungere end jeg havde regnet med.

Nu må du så sørge for at nakke ham lidt i bakkerne i Vejle :wink: Der er jo også noget med at der kommer et cykelløb forbi jer i dag? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg burde i hvert fald kunne få pengene hjem :smile: Rotor laver vidst en saddelpind, men den er uden setback, og så kan det ligesom være lige meget :dry: Lurer dog lidt på en Ritchey VCLS eller hvad den hedder, eller måske en Specialized.

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ha.... LOL :laugh: No offense Motta, men indtil videre ser jeg altså mig selv som cykelrytter og ikke som triathlet. Derfor Kermit får en stor :4thumbup: for at vise sine fornemme bikerider skills ved at sætte en triathlet på plads :superman::superman:

Så må vi se om en triathlet kan sætte en cykelrytter på plads når vi skal ud og svømme...:smile:

Link to comment
Share on other sites

Knirk knirk knirk

Efter jeg har fået Rotor frempinden på cyklen har den knirket en del fra kronrøret. Derfor trillede jeg ud i dag, bevæbnet med et par unbracho nøgler så jeg kunne justere i tilfælde af at der ville være knirkeri. Det blev samtidig debut til Sidi skoene.

Jeg kørte ud langs Bagsværd Sø, og varmede op, og da jeg kørte mod Farum langs Hareskoven kørte jeg nogle spurtintervaller. 12-15 pedalomdrejninger for fulde drøn, og så 1 minuts restitution 5 gange. Det fik jeg gjort to gange, og så var jeg ude ved Høvelte kasserne hvor jeg lige trillede lidt inden jeg begyndte at køre mere tempo. På Kongevejen stoppede jeg også op første gang for at justere lidt på forgaffel og frempind. Det hjalp ikke så meget, så jeg stoppede kort tid efter igen, og sådan blev resten af turen faktisk lidt.

Ind af Stumpedyssevej hvor jeg gav den lidt gas på bakkerne, og så kørte jeg ind igennem Gunderød og ud mod Fredtoften. Ved Kokkedal stoppede jeg igen og baksede lidt med det hele. Lige pludselig fik jeg så også slør i kronrøret :crazy: Jeg fik det stoppet, og cyklede videre, og så var det der igen. Ej, men altså.

Efter at have fået det fikset nogenlunde kørte jeg videre i lidt regnvejr, og ud mod Strandvejen. Herfra fik den bare tons hele vejen - nede i bøjlen og hele pivtøjet. Bakkerne fik fuld gas og accelerationer hele vejen op, og så bare tempo igen med det samme.

Op af Klampenborgvej var det samme historie og ind igennem Lyngby.

I alt blev det til 65,1 km med 31,7 km/t og et pulssnit omkring de 75% så vidt jeg husker.

20110806tur.png

20110806kort.png

Og skoene?? Der er en årsag til at mange ryttere foretrækker Sidi, for det er simpelthen en verdensklasse sko! Den sidder noget tættere på foden end mine Specialized S-works, og det passer mig fint. Dog undrer det mig lidt at de ikke har den hældning som S-works skoene har, da det trods alt er de færreste hvis fødder ikke tilter en lille smule udaf. Det er dog ikke nogen biggie, da de bare skal have et par wedges når jeg skal op til Norrid og fittes. Det vigtigste er sådan set at den sidder helt suverænt godt på min fod :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for rådene i to :smile: Jeg var ude og cykle igen i dag - bare en trilletur, og pludselig var sløret der igen. Jeg strammede op, rodede med den expansion plug og blev til sidst enig med mig selv om at nu var den der. Da jeg kom hjem var der igen slør og jeg troede umiddelbart at det måske var expansion pluggen der ikke kunne få ordentlig fat inde i gaffelstilken. Så efter at have vasket cyklen og givet den tid til at tørre begyndte jeg at rode lidt nærmere med den og tror jeg har fundet løsningen.

Således sker det ud når den er skilt ad

5f23fac0.jpg

Der er selve pluggen, et alu sleeve og så topcappen. Inde i topcappen er der et gevind som man skruer ned over pluggen

1bed58aa.jpg

Når det hele er samlet ser det således ud

02a6b758.jpg

Jeg har hovedsagligt strammet på den skrue der er på pluggen, og så har det været det. Men så lurede jeg på om der måske var en årsag til at der også var et hexogon i topcappen som var større end det der var i pluggen.

a7c792d1.jpg

Så nu har jeg strammet pluggen lidt, og så strammet topcappen også, og nu håber jeg at det var det der skulle til. Giver det mening for de mere erfarne??

Link to comment
Share on other sites

Baggrunden for mit forslag var, at jeg døjede med præcis samme problem sidste forår. Det arbejdede sig løs hele tiden, uanset hvor meget jeg strammede efter. Først da jeg gav ekpansionspluggen noget god Tacx carbon paste, blev skidtet siddende, hvor det skulle ...

Link to comment
Share on other sites

Hmm jeg er lidt i tvivl.Pluggen er jo egentligt kun til at justere med og ikke den del der skal holde lejet fast. Det er boltene på siden af frempinden der er dem der skal sørge for at skidtet ikke løsner sig igen.

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Hmm jeg er lidt i tvivl.Pluggen er jo egentligt kun til at justere med og ikke den del der skal holde lejet fast. Det er boltene på siden af frempinden der er dem der skal sørge for at skidtet ikke løsner sig igen.

Jeg er nu ret sikker på, at den dims, der ekspanderer nede i stilken, skal have en omgang carbon paste, hvis den skal have fat og ikke begynde at løsne sig efter et stykke tid. Men Kermit skal nok bare en tur forbi gutter hos Ritter Cykler. Lige præcis dér skal tingene jo helst sidde nogenlunde fast :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Man kan godt høre i ikke har været i Ritter når jeg kommer derind og har ødelagt et eller andet på min cykel fordi jeg selv har skruet på den :laugh:

MTB - du har en pointe. Så vidt jeg husker så er topcappen jo kun til en slags pre-load, og man burde i princippet kunne pille den af når man har strammet frempinden. Kunne være man skulle prøve med lidt carbon paste på indersiden af frempinden for at sikre sig at denne ikke slipper. Det vil også give god mening at det er sket efter jeg har skiftet frempind, for Rotors frempind har kun én skrue som skal holde trykket på gaffelstilken, hvor det er normalt med 2. Så jeg prøver lige engang i aften at give indersiden lidt carbon paste og håbe på at det også er en god løsning på problemet. Og hvis man er en rigtig sprinter som Andre Greipel, så er selv 2 skruer ikke nok

tumblr_lnre166Xqv1qz6ktho1_r1_500.jpg

Så ved jeg at mange af jer går og tænker "Hvad sker der egentlig ellers i den kære frø's liv?". Jo det skal jeg sige jer. Alt er peachy med Josefine, og vi har det ganske dejligt sammen :smile: Hun var endda så heldig at hun blev vist frem for forældrene i fredags, og det gik vidst ok selvom sådan noget altid er akavet de første par gange. Hun starter endda på uddannelse i slutningen af august og det betyder forhåbentlig nogle døgnrytmer der spiller sammen med mine :smile:

Så har jeg jo sendt en ansøgning afsted til Experimentarium som søger en marketingkoordinator. Jeg havde oprindeligt læst opslaget et par gange, men blev aldrig rigtig fanget af det, indtil jeg så læste det en 3. gang, og det gik op for mig hvor fedt det egentlig lød. Derfor var jeg også lidt over en time om at skrive ansøgningen - og jeg tager endda udgangspunkt i en jeg har skrevet. Den skulle bare være så god som mulig så der var stor sandsynlighed for at komme til samtale. Jeg har længe hørt om at det hjælper at bruge sit netværk når man skal have nyt job, men det er selvfølgelig lidt svært at skrive på Linkedin at man søger nye udfordringer når man jo også lige har sin chef med på sidelinien. Jeg skrev derfor på Facebook om jeg kendte nogen der arbejdede på Experimentarium, og lur mig om ikke Vivsen svarede! :blink: For at gøre en lang historie kort, så kender hun en der sidder med i ansættelsesudvalget og har fortalt at jeg er en sød fyr :smile: Om det gør nogen forskel ved jeg ikke, men det gælder vel om at optimere sine chancer så meget som muligt. Jeg håber i hvert fald på at jeg kan få jobbet, og i første omgang bare at komme til samtale. Arbejdsopgaverne er som sagt vildt fede, og jeg har googlet chefen lidt, og hun har bl.a. arbejdet for Sony Music - og jeg ELSKER jo musik. PLEEEEAAASEEEE!

Lørdag står den pt. på debut i D-klassen og jeg er noget så spændt. Det er en ret hård rute med nogle knolde på. Jeg håber jeg kan få lov til bare at passe mig selv i feltet og så se om jeg har nosserne til at skubbe og glemme hovedet når der skal sprintes - hvis jeg overhovedet har noget at sprinte med efter 92 km.

Jeg har gået og tænkt lidt over at begynde at løbe lidt igen. Jeg har aldrig været den store løber, men det har mest af alt været fordi jeg ofte får ondt i led og andet når jeg løber. Så måske jeg skulle begynde at eksperimentere lidt med forfodsløb og se om jeg kan vænne mig til den slags løb. Det er i hvert fald værd at undersøge, for til vinter er det sgu meget rart at løbe nogle ture som lidt afveksling. Og hvem ved, måske jeg prøver en tri næste år.

Jeg har passet min træning i år ganske flittigt, og tror efterhånden jeg har rundet de 5500 km på året. Det er allerede deromkring jeg lå i december sidste år! Så et totaltal i nærheden af de 8000 er nok ikke urealistisk. Der resterer stadig et par sæsonmål:

- Køre licensløb

- Ordrups klubmesterskab

- HCM's klubmesterskab

Det tror jeg umiddelbart var det der lå lige for :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at gøre det til en uendelig debat om Kermits kronrør :laugh:

MEN som jeg husker mine erfaringer med racere af moderne dato, så foregår samlingen af headsettet på følgende måde:

Forgaflen og stilken sætter du op gennem stellet med ringe og lejer etc. Så sætter du spacere og frempind på. Og til sidst kommes pluggen ned i med topcappen og bolten igennem det hele.

Trin 1: Du strammer bolten, der går gennem topcappen ned i ekspansionsenheden, indtil der ikke mere er slør (tjekker ved at vrikke cyklen frem og tilbage med forbremsen trukket). Selve topcappen holder altså ikke noget, men bolten får enheden til at ekspandere og gribe fat indevendigt i carbonstilken/gaflen.

Trin 2: Når headsettet er strammet til som beskrevet under trin 1, og det går let, men uden slør, justerer du styret, indtil det peger præcist fremad, som det skal. Så strammer du boltene på frempinden, så styr og frempind låses fast sideværts.

Skal du afmontere, skal du altid gå omvendt til værks, det vil sige først løsne frempinden og dernæst bolten, der går ned i stilken.

Min pointe er: Der skal carbon paste indvendigt på ekspensionsenheden, der skal gå ud og gribe fat i stilken indvendigt. Det er den, der begynder at glide, fordi carbon er meget glat. Det er forhåbentlig ikke boltene, der holder frempinden fast, for så kan man jo dreje styret, uden at hjulet følger med :crazy:

Der skal dog også noget carbon paste på frempindens bolte, så de sidder fast og er til at skrue af igen. Det er jo ofte ttaniumbolte, og de skal derfor altid spændes med en momentnøgle.

Der ligger vist en vejledningsfilm her (den er dog på tysk …)

Link to comment
Share on other sites

Fik du iøvrigt ikke din cykel samlet nede ved Ritter da det nye stel ankom?

Så skal den da bare derned igen og så bed dem om at gøre arbejdet ordentligt den her gang cool.gif De kan alligevel ikke huske hvad frempind der sad på dengang ( medmindre det er der du har købt den ..... )

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Har netop været nede hos de kære Ritter drenge, og de sagde at sådan skulle det helst ikke være - og den skal kunne sidde uden carbon paste :bigsmile: Så nu drøner jeg ned med den i aften og får dem til at kigge på det igen. Så må jeg kigge med over skulderen når min navnebror går igang.

Det er nemlig Ritter der har samlet den her efter skiftet, men da jeg skulle have monteret den nye frempind fik en af de knap så fingernemme sælgere gjort noget ved plug og topcap - han fik faktisk skilt den helt ad, så spørgsmålet er måske om det er der problemet har ligget. Altså at den ikke er blevet samlet ordentlig igen. Nu får jeg i hvert fald et par kyndige øjne til at kigge på den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share