Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Den der placeringsevne ved du jo strengt taget ikke om er dårlig - som jeg læste din beskrivelse tydede det da umiddelbart på det modsatte.

At du blev puffet af vejen er jo ikke ensbetydende med at du lå dårligt.

Og tomlen op for ret suveræn kørsel :superman:

Havde jeg været i dit sted, havde fået tilmeldt mig en helvedes masse løb for at få noget erfaring og ikke mindst hul på bylden :poking:

Og denne tid af året er også den "sjoveste" at køre i, da de hurtigste ryttere med potentiale til at rykke i B/C, for længst har forladt D-klassen.

Hold da kæft hvor Ascent loader langsomt; det i ligesom i de "gode" gamle dage hvor man brugte 6-8 timer med et 28K-moden :blink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Du skal bare ud og have nogle løb i benene, så kommer der ikke til at gå lang tid før du skovler point i hus. Det tvivler jeg ikke et sekund på :superman:

Et lidt mere stabilt fremmøde til klubtræningerne vil nok også gavne dig, især mht. samarbejdet med dine klubkammerater. For kunne du sikre dig lidt hjælp til at finde positionen, så vil du stå i en yderst gunstig situation.

Helt absolut. Især klubtræningerne ligger på prioriteringslisten, da det udover træning selvfølgelig giver mening set med sociale briller. Det der er heldigt for mig er at jeg relativt hurtigt har kunnet gå ind og gøre mig bemærket ved at være en af de hurtigste. Det gør det lettere for mig at blive accepteret af de andre, end hvis jeg brugte længere tid på at markere mig. Og tak for tilliden omkring pointhøst :laugh:

Et citat må være på sin plads :smile:

Der er vidst heller ingen tvivl om at der skal køres licens næste år. Sådan som min form har været i år er det ligefrem sjovt at køre med i løb da jeg bør kunne køre top 5 placeringer hjem. Og hvis jeg så kan være lige så motiveret henover vinteren i år som sidste år, så bliver det rigtig sjovt.

Den der placeringsevne ved du jo strengt taget ikke om er dårlig - som jeg læste din beskrivelse tydede det da umiddelbart på det modsatte.

At du blev puffet af vejen er jo ikke ensbetydende med at du lå dårligt.

Og tomlen op for ret suveræn kørsel :superman:

Havde jeg været i dit sted, havde fået tilmeldt mig en helvedes masse løb for at få noget erfaring og ikke mindst hul på bylden :poking:

Og denne tid af året er også den "sjoveste" at køre i, da de hurtigste ryttere med potentiale til at rykke i B/C, for længst har forladt D-klassen.

Hold da kæft hvor Ascent loader langsomt; det i ligesom i de "gode" gamle dage hvor man brugte 6-8 timer med et 28K-moden :blink:

Du har fuldstændig ret. Placeringsevnen fejler nok ikke det helt store når alt kommer til alt, men der er stadig lidt at arbejde med. Nu ved jeg i det mindste at jeg ikke skal ligge helt ude i siden af vejen, men måske lige en plads længere inde. Desværre er det lidt begrænset hvad der er af licensløb resten af sæsonen. Jeg missede som bekendt 2 i Holbæk og Roskilde som muligvis havde givet point til mig. Så vidt jeg kan se har jeg 3 muligheder resten af året, og de skal nåes. 2 linieløb og en enkeltstart. Enkeltstarten får jeg måske prygl på, men modsat har jeg aldrig kørt en enkeltstart i konkurrencesammenhæng før.

Jeg har dog lige været nede i Ritter i dag og bestille sådan en lækker fætter hjem

deda_parabolica_zero.jpg

Jeg var ved at falde bagover da jeg hørte prisen - 500,-! Det er satme billigt. Forhåbentlig lander den i morgen. Ikke at det gør så meget, for jeg når nok ikke ud så meget i morgen, fredag er restitutionsdag, og lørdag skal der køres klubmesterskab. Men så kan jeg i det mindste begynde at kigge lidt på det, tænke position, og se hvor stor en forskel der reelt vil give. Tanken er lidt at køre op på HCM's klubmesterskabsrute og se hvad jeg kan køre den på solo. Jeg er jo også så heldig at jeg har fødselsdag lige om lidt, hvilket forhåbentlig måske giver et lille kontant afkast så Power2max wattmåleren kan blive bestilt. Sådan en bad boy bare med rød ring i stedet for grøn

5_1.png

Så skal der jo bare laves et MOL træf hvor der bliver målt hvem der kan træde flest watt pr. kg.

Link to comment
Share on other sites

Der er godt nok sket noget for din cykling siden det klubmesterkabs-resultat der er kommet på mail i dag :superman:

Hørte lige i samme sammenhæng en nævne at du godt nok var blevet voldsom stor siden du begyndte i HCM. Da du ikke er vokset i højden kan det kun være stængerne stolperne der menes :4flex:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der er godt nok sket noget for din cykling siden det klubmesterkabs-resultat der er kommet på mail i dag :superman:

Hørte lige i samme sammenhæng en nævne at du godt nok var blevet voldsom stor siden du begyndte i HCM. Da du ikke er vokset i højden kan det kun være stængerne stolperne der menes :4flex:

Haha, kan faktisk godt huske det år hvor vi blev slået med 2 sekunder, og var lykkelige over vi havde kørt med 33 km/t :laugh: Jeg vil sige at der jo generelt er rykket lidt til grænserne for alle ryttere i HCM, men jeg er jo kommet fra ingenting og har så trænet til at blive en af de stærkeste i forsamlingen. Det har jeg det sjovt nok ganske fint med, og jeg glæder mig da over at der er andre der har lagt mærke til at den har fået endnu et nyk i år :w00t:

Prøv lige at spørg om jeg bliver misundelig, når du begynder med at logge watt-details fra din træning :sneaky2:

Hehe, det kan jeg satme godt forstå. Glæder mig også ualmindeligt meget til at det bliver aktuelt!! Johnas J hjælper mig lidt på vej ved at overtage min Tacx Bushido her i weekenden. Det bringer summen op på 8500,- og den koster lige omkring de 8800,- så de sidste 300,- burde jeg kunne finde et eller andet sted :smile: ca. 8 ugers leveringstid betyder slut oktober hvis jeg er heldig, og til den tid skal jeg så have købt en mere simpel hjemmetræner så der kan trænes på den. Uha det bliver spændende!!

Jeg nåede aldrig ud i går, men har lavet en aftale med Frederik i dag om at køre en lille tur på en 30-40 km inden den i morgen står på klubmesterskab i OCC regi.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag stod på klubmesterskab i Ordrup. En noget hidsig morgen med lyn, tordenskrald og skybrud, men da jeg skulle afsted var det klaret op og solen skinnede faktisk. Det var dog noget mørkere da jeg ramte Kettinge hvor vi skulle køre.

Jeg fik sat nummer på og skrevet mig ind - hvabehar, og da jeg så snuppede min cykel var forhjulet fladt. :sneaky2: Et hurtigt slangeskift og så var jeg klar igen. Jeg hev dog en kæmpe flintesten ud af dækket.

Vi blev sendt afsted sidst, og det var virkelig med skrald på fra starten af. Da vi fandt en i en rytme gik det faktisk rigtig godt, men allerede på slutningen af første omgang var der et par stykker der begyndte at sidde over. Det var lige tidligt nok. På vej ud på 2. omgang kommer vi ud på Stumpedyssevej og så kan vi ellers bare høre at der er nogen der styrter. Det viser sig at være Hasse og en anden der må ned og bide i asfalten på den glatte vej. Han kom dog på cyklen igen og lod sig hente på næste omgang.

Vi valgte at fortsætte og der blev virkelig givet gas. Jeg følte mig lidt usikker bag på cyklen, hvilket undrede mig lidt, lige indtil vi nærmede os målstregen på vej til 3. omgang. Jeg hoppede og dansede, og det var tydeligt at jeg havde fået en siver på baghjulet. Jeg havde faktisk allerede bemærket det på første omgang, men ikke bidt mærke i det. Satans også!!

Jeg måtte af, og opgav egentlig at køre mere. På næste omgang kom klubbens nye "dame" rytter Maria, og skred desværre i svinget som Hasse havde gjort tidligere. Hun fik sendt de andre i gruppen videre og så fik vi lige set at hun var ok. Vi stod og snakkede lidt, og jeg forklarede hvad der var sket med mig. Hun havde dog et ekstra baghjul, og det satte vi så på og kørte et par omgange. Hun giver den altså god gas af en pige at være, og hun har vidst kun lige kørt i år. På 2. omgang begyndte sluserne så at åbne sig igen, og vi kørte i et regulært skybrud! Næsten umuligt at se hvad der skete, samt store vandpytter på vejene. Ganske spændende. Derudover var det jo omkring militært område, så på et tidspunkt hørte vi skud og så fly der kom flyvende ind over området. Super. Militærøvelse kombineret med cykelløb.

Vi kørte som sagt 2 omgange sammen, og så stillede jeg mig op for at heppe på de andre. Ikke overraskende var det Frederik der snuppede sejren i sikker stil med et hul ned til Jesper. De var kørt kort før sidste omgang og Frederik havde så slået hullet på den sidste bakke. Super flot kørt.

Godt våd - der kom selvfølgelig også en kraftig byge da vi stod og snakkede lidt efter løbet, cyklede jeg hjem mod mine forældre hvor jeg fik et bad og kom i noget tørt tøj. Der var så meget vand i mine sko at hver gang jeg trådte kunne jeg se vandet stå ud af skoene.

Min tur med Ordrup og hjem var på 48,9 km med 35,6 km/t i snit.

20110827tur.png

20110827kort.png

De to første omgang jeg fik kørt med licensholdet var med 41,5 km/t i snit. Så der blev givet god gas! Men nøj hvor var det irriterende at jeg punkterede. Jeg havde ellers nok godt kunne køre en 2. eller 3. plads hjem i dag, hvis ikke jeg havde kunnet slå Frederik. Det havde måske også lige været for meget af det gode. Jeg snakkede med ham bagefter og han havde inden starten udset sig et par konkurrenter hvor ham der blev nummer 2 var den ene, og jeg var en af de andre. Så det er sgu i orden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige fået det nyeste nummer af tyske Tour Magazin, hvor Rotor måleren vinder over de to andre SRM-baserede systemer, så du har åbenbart truffet et godt valg :4thumbup:

Nice :smile: Har faktisk hørt en masse positivt omkring det efterhånden, og sådan en anmeldelse i Tour gør nok ikke efterspørgslen mindre :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du er altså bare ikke særlig heldig når det endelig gælder :unhappy:

Mon ikke at 3. gang bliver lykkens gang? Hvornår er dit næste race programsat til?

Håber jeg godt nok også. Umiddelbart er det d. 10/9 i Næstved, og så snupper jeg løb d. 17. og 18. september.

Link to comment
Share on other sites

I dag kørte jeg ud for at få løsnet lidt op i benene, og også for at få lidt ekstra træning i denne weekend. Da jeg hoppede på cyklen gik der ikke lang tid før det kunne mærkes at benene var lidt trætte, og at cyklen trængte til en rengøring efter gårsdagens vejr.

Jeg kørte ud til Hareskoven og kørte derfra ind mod Farum. Ved Kollekollevej kørte jeg et interval ind mod Farum hvor jeg gav den god gas for lige at få gang i benene for alvor.

Ind igennem Farum og så ud til Tyren. Her var der en ond vind fra noget der mindede om vest, og jeg så en gut der kom kørende på sin landevejscykel med enkeltstartsbøjle på. Det vilde var bare at han sad MEGET højt på cyklen, så han havde faktisk ikke en særlig aerodynamisk position. Nå, da jeg ramte indkørslen til Nymøllevej begyndte jeg at træde igennem. Tanken var at køre en omgang på Tyren hvor der blev givet gas på bakkerne.

Jeg placerede hænderne på mine hoods og vinklede armene indad for at blive så smal som mulig foran. Det tog mig ikke lang tid at hente ham med bøjlen, og jeg kunne se på skyggerne at han hægtede sig på. Ved den første bakke ind mod Ganløse rejste jeg mig op og satte ekstra tempo. Det brændte godt i både stænger og lunger, og da den begyndte at flade ud igen satte jeg mig ned og forsøgte at få pulsen lidt end og genfinde rytmen. Her fik jeg også lige kigget bagud og så at der ikke længere var nogen på hjul.

Op mod Tyren fik jeg lidt tiltrængt medvind, og så var det ellers bare fuld gas. Selve bakken tog jeg stående og igen gjorde den godt ondt. På nedkørslen fandt jeg hurtigt rytmen igen, og så var det ellers bare at køre omgangen færdig. Ikke noget prangende, men de 11,4 km blev kørt med 36,2 km/t i snit.

20110828interval.png

Herfra kørte jeg så ind igennem Farum igen mens benene lige blev kølet lidt af. Jeg fortsatte ud mod Bistrup og fik kørt lidt tempo. Igennem Vaserne fik jeg lige klokket min topfart på sådan en fartmåler til 56 km/t :laugh:

Sidste udfordring på dagen var Geels bakke som jeg tog i en lang stående acceleration acceleration, inden det lange stykke ind mod Lyngby.

I alt en tur på 47,4 km med 31,7 km/t og et pulssnit omkring de 77% af max.

20110828tur.png

20110828kort.png

Ude på ruten tænkte jeg flere gange på at køre hjem for at få vasket cyklen. Det ligefrem kriblede i fingrene for at få den rengjort igen. Det blev da også til en solid omgang cykelvask da jeg endelig var hjemme, så den næsten ser ny ud igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ude på ruten tænkte jeg flere gange på at køre hjem for at få vasket cyklen. Det ligefrem kriblede i fingrene for at få den rengjort igen. Det blev da også til en solid omgang cykelvask da jeg endelig var hjemme, så den næsten ser ny ud igen :smile:

:laugh:

Det der lyder altså lidt OCD-agtigt! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Det der lyder altså lidt OCD-agtigt! :laugh:

Og det begynder at dæmre hvorfor det MTB skørsel aldrig rigtigt blev en succes for dig ..... tongue.gif

Præcis. Men det er altså bare lidt mere lækkert når cyklen ikke knaser når man kører :laugh:

I går fik jeg hentet mine Deda bøjler så jeg snart kan begynde at træne lidt TT kørsel. Der skal køres TT d. 17/9, og derfor er det nok også på tide at jeg får prøvet det lidt af. Det bliver dog ikke i dag. Vinden er lidt krads i dag, så tror jeg snupper en almindelig træning med OCC i dag, og så TT de næste par dage. Jeg brugte dog aftenen på at ramme en nogenlunde position på cyklen, selvom jeg gerne ville have været længere fremme over kranken. Jeg prøvede ellers Motta tricket med at vende saddelpinden om, men hvis jeg gjorde det pegede sadlen en smule opad. No go.

Her i dag har jeg så bestilt min wattmåler fra Power2Max. Jeg håber deres sidste melding om 6-7 ugers ventetid passer, for så kan jeg muligvis lige nå at bruge den et par gange på landevejen inden vi rammer vinteren. Bummelum.

Vi er lige blevet hovedsponsor for et nyt motionsløb der hedder Den Danske Mil, hvor der er 2 distancer - 7,532 og 15,064 km. Det er d. 2/10 og jeg har selvfølgelig fået skaffet nogle billetter til løbet via vores sponsorat. Så planen er lidt at jeg vil prøve at løbe den korte distance. Jeg har ca. 2 uger fra sidste licensløb og så op til d. 2, så det burde være muligt at få trænet det nogenlunde på den tid.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke muligt at justere vinklen på sadlen?? :blink:

Hvis du vil låne TT-hjelmen siger du bare til :smile: !

Uha, kunne da godt være man skulle låne den for at optimere udtrykket så meget som muligt :smile: Jo, man kan godt justere vinklen på sadlen, problemet er bare at der er en begrænsning på hvor meget. Og når den er så flad som mulig peger den stadig en smule op desværre.

Link to comment
Share on other sites

Uha, kunne da godt være man skulle låne den for at optimere udtrykket så meget som muligt :smile: Jo, man kan godt justere vinklen på sadlen, problemet er bare at der er en begrænsning på hvor meget. Og når den er så flad som mulig peger den stadig en smule op desværre.

Du siger bare til, den har selvfølgelig ikke den rigtige farve, men stadigvæk!

Og mht din saddelpind, så lyder det som om den er lort. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Regn og kraftig blæst = forkølelse der lurer.

Så derfor blev jeg hjemme fra træning i dag, og valgte i stedet at lege lidt med en TT position på cyklen. Her er en umiddelbar startposition, og så må jeg ud på landevejen for at ramme den helt rigtigt. Jeg tog et par billeder

P1020690.jpg

P1020689.jpg

Jeg ville meget gerne lavere ned foran, men det er ikke muligt med mindre jeg køber en frempind der peger nedad. Sadlen kan ikke bankes længere frem, men kunne være man skulle lede efter en zero-offset, om ikke andet må jeg bare rykke lidt længere frem på sadlen hvis det giver mening.

Link to comment
Share on other sites

Regn og kraftig blæst = forkølelse der lurer.

Så derfor blev jeg hjemme fra træning i dag, og valgte i stedet at lege lidt med en TT position på cyklen. Her er en umiddelbar startposition, og så må jeg ud på landevejen for at ramme den helt rigtigt. Jeg tog et par billeder

P1020690.jpg

P1020689.jpg

Jeg ville meget gerne lavere ned foran, men det er ikke muligt med mindre jeg køber en frempind der peger nedad. Sadlen kan ikke bankes længere frem, men kunne være man skulle lede efter en zero-offset, om ikke andet må jeg bare rykke lidt længere frem på sadlen hvis det giver mening.

Prøv evt at tilte den opad. Derved vil du få sænket dine albuer. Dine arme behøver ikke at være vandrette. Så er det bedre at komme længere ned med albuerne og dermed kroppen. Alene det at dine albuer bliver samlet foran kroppen istedet for at flagre rundt ude til siden vil give en mærkbar forbedring.

Link to comment
Share on other sites

Prøv evt at tilte den opad. Derved vil du få sænket dine albuer. Dine arme behøver ikke at være vandrette. Så er det bedre at komme længere ned med albuerne og dermed kroppen. Alene det at dine albuer bliver samlet foran kroppen istedet for at flagre rundt ude til siden vil give en mærkbar forbedring.

Noteret, og tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når man tænker på at din nuværende position er forbedret med hjælp fra en 500 kroners investring, så synes jeg virkelig at du har fået noget for pengene.

Det er rigtigt at det kan gøres endnu bedre, men med en racers geometri er du noget begrænset.

Hvor har du evigt ret. Er også spændt på at se hvad det reelt kommer til at betyde af forbedring på den testrute jeg skal op og køre på i dag.

Du kan også gå all in og købe en TT cykel - denne er set billigt på fixie-king - årrh hvaaad!

IMG_0190.JPG

Wow..........det er næsten en skam.

Godt og se at du har taget fantomdragten på :4thumbup:

Skinsuit for the word :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share