Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Capitain de route
tdw_jesper-980x668.jpg

En af de absolutte fordele ved at TV2 følger Giroen igen i år er at jeg har fået et større indblik i Christopher Juul-Jensens verden. Er du gal hvor virker han bare som en kæmpe good guy, og så har han jo fået lov til at være capitain de route et par gange i løbet af Giroen. Han kan virkelig blive en vigtig brik fremadrettet for holdet.

Anyhow, den har stået på træning i weekenden. I lørdags var det den klassiske licenstræning hvor vi mødtes ved klubhuset og så kørte vi ellers ud mod Toppevad/Søsum. Her skulle vi køre 2 omgange på en alternativ rundstrækning i 4-5 mands grupper. Hver gang vi ramte en bestemt bakke skulle vi køre til toppen i et angreb, og så holde presset i 30 sekunder efterfølgende. Det kan lyde nemt, men er du gal den trak tænder ud til sidst.

Vi startede med noget rulleskift, og selv det virkede en anelse hårdt. Første bakke kom efter vi havde kørt igennem Søsum og så ud mod Slagslunde. Næste bakke kom ind mod Slagslunde, tredje bakke den lange nede fra hullet ind mod Ganløse, og den sidste bakken med S-svinget ind mod Søsum. Første omgang var ok, hård, men anden omgang var nærmest værre. Specielt den ind mod Ganløse hvor Rasmus satte os alle til vægs da han for alvor kørte fra os på det flade. Årsagen er simpel nok: Han vejer ikke så meget, så han bruger ikke nær så mange kræfter på bakken og har derfor et ekstra skud når vi andre sidder i det røde felt efter bakkerne. Til gengæld fik jeg så lige trykket lidt efter på den sidste bakke.

I Søsum var der opsamling, og så skulle vi køre et 10-3-2 interval ind mod Lynge som rulleskift. 10 minutter sub-AT, 3 minutter AT og 2 minutter fuld gas. Jeg var vidst den eneste der anede hvor vi rent faktisk skulle køre hen i min gruppe, så jeg blev udråbt til Capitain de Route. Det fungerede faktisk rigtig godt, og da vi nåede ud på de sidste 2 minutter blev alle vidst presset til det yderste. Det sjove er at det som oftest er der hvor jeg føler mig absolut stærkest. Gruppen blev da også splittet, men først til sidst.

Endnu en omgang opsamling, og så op til en rundstrækning ved Uvelse hvor vi skulle køre haren. Denne gang kun med en 5-6 der skulle køre afsted, og de skulle stikke så snart den ene var blevet hentet af feltet. Jeg fik selv lov til at køre på et tidspunkt, og lå vel i 2,5-3 minutter før jeg blev hentet, og fik derudover banket en masse rå power i pedalerne når vi skulle køre folk ind. Specielt den sidste omgang faldt folk fra som fluer, og sprang føringer over. Det krævede så lidt ekstra kræfter af os andre for der blev ikke givet nogen melding når de sprang over, så man skulle lige stramme lidt an når man skulle op til sin føring igen.

Efter 2 eller 3 omgange kørte vi hjemad. Det blev lige til en spurt ind mod Nymølle hvor jeg sad godt med på toppen af den ene bakke. Der var en der åbnede halvhjertet op på toppen hvor jeg gik med, og så slog han ud. Jeg tog fronten og kiggede lidt bagud, og kunne se Rasmus gjorde klar til at træde an. Så da han gjorde det var jeg straks oppe i fart, han kom op på siden af mig og stoppede med at træde, og så trådte jeg da bare i stedet for. Stram kæde hele vejen ind til skiltet som jeg kunne snuppe.

Jeg havde håbet på en spurt ind mod Farum også, men vi drejede fra af Christianshøj, så jeg lavede bare min egen skiltespurt nede ved golfklubben hvor jeg kørte fra feltet, op til 2 der var kørt lidt tidligere, blæste forbi dem, og trådte firkantet op til toppen af den lille bakke.

Sidste spurt blev kørt ind mod AB's baner. Morten åbnede op langt ude fra med et angreb, og jeg gik med. Vi fik nemt et hul til de andre, og jeg tog over i føringen. Da jeg kiggede mig over skulderen lå jeg helt alene, og så kunne jeg nemt sprinte ind og snuppe den spurt også.

Herfra bare hjem til Lyngby med en lille afstikker til Klampenborg for lige at få lidt ekstra km med.

I alt en tur på 118,6 km, 31,1 km/t i snit og 181 watt i snit.

Skaeligrmbillede2014-06-01kl152741_zps7d

Skaeligrmbillede2014-06-01kl152757_zpsbe

I dag var stængerne trætte. Foruden de mange km benene var blevet udsat for(ca. 450 km inkl. lørdag), så hjalp jeg også lige min svigerfamilie med at flytte efter træningen. Det var heldigvis ikke super hårdt, men et par timer med et flytte ting tærrer altid lidt på kræfterne. Ved Femvejen var vi en 8-9 stykker der kørte afsted. SUPER lækkert vejr på Strandvejen med høj sol og næsten ingen vind. Så vi lå bare og cruisede med 34-35 km/t.

Ved Nivå blev der selvfølgelig lagt lidt tryk på op ad bakken, og jeg kunne tage den sidste del op i front. Vi fortsatte op til Kelleris hvor vi kørte ind, og så videre over mod Danstrup. Vi forsøgte for så vidt muligt at undgå Gran Fondo ruten, men de havde lagt den sådan at man nærmest ikke kunne undgå at komme ud på dele af ruten. Det gjorde vi så også, men heldigvis så vi fulgte ruten og ikke kørte imod den. Der var en official der sagde at feltet snart ville komme, så vi valgte at gøre stop ved et lille gadekær, og klappede af de ryttere der kom kørende. Da der var kørt en 7-8 felter forbi satte vi selv igang og kørte videre mod Danstrup. Herfra kørte vi så ind mod Fredensborg, fangede Kongevejen og ud via Grønholt til Kulsviervej.

Her var folk ved at være mærkede. Der var et par stykker der tog nogle gevaldige føringer, og lidt udenfor Karlebo gik jeg selv i front og trak ind mod skiltespurten i Avderød. Vi kørte over Vejenbrød ud til Strandvejen hvor vi så fik en punktering. Der var et par stykker der kørte fra os der for at komme hurtigere hjem.

Da slangen var skiftet passede det med at der kom et tog kørende med en 25-30 mand i høj fart. De blæste forbi os, og vi satte efter. Jeg fik selv taget en lang føring hvor vi hentede en smule på dem, men de efterfølgende føringer var ikke lige så kraftige, så de kørte lidt fra os. Heldigvis fik de rødt lys i Rungsted og der fik vi kontakt. De holdt tempoet oppe og buldrede derudad, og da vi nåede Skodsborg fik jeg lige lidt tid til at orientere mig på de 4 andre jeg egentlig havde kørt med - de var der bare ikke.

Mellem Skodsborg og Klampenborg hentede vi så nogle af dem vi selv havde kørt med, men de nåede aldrig at komme med på hjul. Ind mod spurten lå jeg i en 5. position eller noget i den dur. Der var en der åbnede langt ude fra uden at rykke rigtigt igennem. Jeg gik med, og fik lige en anden ind foran mig. Da der manglede 300 meter eller noget, rykkede han så forbi og åbnede op. Jeg sad med uden de store problemer, og med 150 meter derind valgte jeg at rykke igennem og kunne uden problemer distancere de andre og snuppe den famøse Klampenborg spurt. Jeg ventede på de andre, og kunne så lige trille et par meter med dem, inden jeg vinkede farvel og kørte op ad Klampenborgvej. Normalt plejer jeg at tage den stille og roligt, men i dag valgte jeg at træde igennem og holde noget ala VO2max på strækningen. På toppen kunne jeg så slække på trådet og trille hjem.

I alt en tur på 91,8 km med 33,4 km/t i snit og 191 watt.
Skaeligrmbillede2014-06-01kl152839_zps52

Skaeligrmbillede2014-06-01kl152904_zps9e

Maj er blevet lukket med ca. 1350 km kørt hvilket jeg virkelig er tilfreds med. Denne uge lakker også mod enden, og det er blevet til 537 km og omkring 17 timer i sadlen. Det har været hårdt, men virkelig fedt at få kørt sig selv i bund, og nu skal jeg bare restituere en anelse. Året indtil videre har budt på 5200 km, så de der 5000 km man altid snakker om er godt at have i benene inden La Marmotte er i hvert fald nået.

Link to comment
Share on other sites

Alt det andet

Godt, så kommer alt det andet her.

Projekt "Vægttab" starter i morgen. Jeg sørger selvfølgelig for at kickstarte det med 1 kg bland selv slik, men derefter er det planen at slik og sodavand ryger ud af kosten i hele juni måned. Formålet er selvfølgelig at se om jeg kan tabe mig yderligere frem mod La Marmotte. Der er ingen tvivl om at jo færre kg jeg skal slæbe rundt på, jo bedre. Jeg tror også at jeg vil forsøge at droppe pizzaerne :omg: Det er kun en måned så det bør kunne lade sig gøre, om end det bliver en hård omgang. Men jeg må holde motivationen oppe så længe det overhovedet er muligt og sørge for ikke at falde i.

Castelli shorts er lige mig! De nye shorts vi har fået i klubben er Nalini, og de sidder ELENDIGT på mig. Der er en del andre i klubben der roser dem til skyerne, men de passer bare slet ikke til min popo. Jeg kan ikke gennemskue hvad det konkret er, men jeg kan se og mærke at jeg få "siddesår" af dem, og de har også en tendens til at gnave lidt uheldige steder på mig. Turen i går var derfor ikke super behagelig, og jeg frygtede egentlig at turen i dag ville gøre naller. Men det gjorde det ikke, og jeg tror jeg kan takke mine Castelli shorts for det. De sidder bare sindssyg godt på mig, og puden passer mig rigtig godt. Dem jeg kørte med i dag var deres Free Aero udgave, men har også en Velocissimo udgave hvor det er deres lidt billigere pude der er i, men de sidder også bare genialt på mig. Med andre ord skal jeg have fingrene i nogle flere af dem, og så se om jeg ikke kan få solgt klubshortsene.

Til La Marmotte regner jeg med at køre derned. Jeg havde oprindeligt en plan om at flyve til Geneve, og så køre derfra, men efter at have kigget på priserne så er jeg altså for nærrig. Skulle jeg flyve med Easyjet, som er de billigste, skulle jeg af med ca. 2800,- inkl. cykel, og derudover så betale 2000,- i billeje. Så derfor vil jeg nok låne mine forældres bil, og så køre derned. Det bliver en lang tur, men det går nok. Så er der også mulighed for at lave et stop i Tyskland og fylde bilen med dåsesodavand og Nutella! :bigsmile:

Skal vi lige runde Giroen af også? Jeg synes det har været et underligt løb i år. Quintana er nok ikke den mest overraskende vinder, men hans sejr vil altid stå med en note om at han angreb på Stelvio nedkørslen - og var det ok? Min egen holdning er at han er sluppet billigt fra det, men der er mange forskellige holdninger til det. Det har bare været lidt kedeligt at favoritterne på en del etaper har ladet udbrydere køre hjem, og ikke haft kræfterne til selv at lave noget spektakulært. I øvrigt imponerende at Michael Rogers vinder 2 etaper, heriblandt Zoncolan etapen. Den havde jeg ikke lige set komme, og siden hvornår er Rogers blevet en klatrer? Og apropos lidt mystiske præstationer - hvor fanden kom alle de columbianere fra?? I de senere år er det vel kun Mauricio Solér der har repræsenteret det land, og så kom Uran, Henao og Quintana frem. Nu har de sgu et helt hold der kører Giroen, og ethvert WorldTour mandskab har vel efterhånden en Columbianer på holdet? Det har været fremme at dopingkontrollen i Columbia er en by i Rusland, og jeg håber egentlig ikke at de om et par uger kan fremlægge mistænkelige prøver fra de ryttere.

Link to comment
Share on other sites

Første dag med fokus på vægttab. Jeg formåede at få kværnet hvad jeg havde af slik i hjemme i går, og kunne således stille mig på vægten og klokke 78,7 kg. Vægten er forhåbentlig et udtryk for at jeg har trænet hårdt i sidste uge, og taget en del på i væske. Jeg har en teori om at kroppen ophober mere vand når man presser den flere dage i træk, men skal ikke kunne sige om det er rigtigt.

Planen er at veje mig hver dag, og se udviklingen fra dag til dag - både positiv og negativ.

Link to comment
Share on other sites

Det kan egentlig undre mig at vi har så kedelige cykeltrøjer i de danske klubber. Selvfølgelig er der en del af dem der skal tage hensyn til sponsorer o.lign, men alligevel. Kigger man på en del af dem, så er de absolut ikke særlig kønne, og fantasien stopper vel egentlig lidt ved rød, sort og hvid. I OCC har vi en trilliard sponsorer, og jeg fandt endelig ud af hvorfor, for jeg kunne ikke forestille mig at det var fordi de spyttede særlig meget i klubkassen. En del af sponsorerne er lokale, og det giver goodwill i lokalområdet og ikke mindst hos kommunen hvor vi får noget tilskud til vores ungdomshold. Så det giver jo egentlig god mening. Men lad os lige vende tilbage til de kedelige trøjer, for hvorfor er det at vores trøjer ikke ser således ud?
10363986_650175075035591_669537133093642
10168077_647221018664330_510421831734047
10251957_638671979519234_698123285382487
1452092_583910851662014_50715467_n.png
903762_518862641500169_680500321_o.jpg

Etc. Og det her er endda kun fra den canadiske producent Jakroo.

Link to comment
Share on other sites

Hvor jeg dog inderligt håber at Riis har ret. Det ville være fantastisk at se Contador køre fra Froome fra bjergene, slå ham på enkeltstarten, og sætte ham på brostenene, og snuppe den samlede sejr i løbet. Ingen tvivl om at de to er de altoverskyggende favoritter i deres helt egen liga. Nibali burde vel egentlig høre med i det selskab, men det er som om han er lige under de 2. Og så er der selvfølgelig de tidligere holdkammerater Rodriquez og Valverde. Sikke et drama.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har nævnt tidligere, bliver jeg aldrig diplomat, og specielt ikke når det gælder kampe med/mod nogle af klubbens ældre medlemmer omkring tøj. Jeg så gerne at vi hyrede en grafisk designer til at lave et fedt design til os. Jeg vil sammenligne det med at hvis jeg skulle bygge et hus, så ville jeg gå til en arkitekt for at få huset tegnet i stedet for selv at gøre det. Det er trods alt dem der har en uddannelse indenfor faget, og har et øje for detaljerne og sammensætningerne som vi andre ikke har. Det samme gælder en grafisk designer. De er vant til at arbejde med farver, sammensætninger, mønstre og meget andet for at se en helhed. Lidt sjovt tror jeg at mange ville pege på FBL's tøj som værende blandt det pæneste i feltet, og det er sjovt nok designet af en grafiker.

Hos os er mit indtryk at der er nogle der har sagt at vi skulle have rød og grøn i tøjet, og så er det blevet sat sammen på en eller anden måde i samarbejde med producenten. Producenterne vil som oftest vælge det der er det letteste for dem, hvilket vores tøj også bærer tydeligt præg af. Her lige et par udsnit af de forskellige udgaver
IMAG0397.jpg

dsc00936.jpg
thumb_julius_og_timothy_vinder_begge__gr
10380266_10152387434855502_2925859253144

Men jeg er åbenbart lidt i undertal. Jeg havde foreslået et design ala den Funky Monkey trøje fra et tidligere indlæg, men der er et par stykker der har kommenteret at detaljerne kan man alligevel ikke se på afstand, og at de røde og grønne farver i vores nuværende er lette at genkende på afstand. For mig at se er det lidt som at sige at en Colnago Master Olympic i Decor lakering ikke er særlig pæn og at detaljerne er ligegyldige.....

Det ender sgu nok med at jeg starter min helt egen klub, hvor jeg selv kan bestemme hvilket tøj jeg kører i og hvilket design. Det skal jo bare være en motionsklub, for med DCU's nye regler kan man godt køre licens selvom man kun er medlem af en motionsklub.

Link to comment
Share on other sites

Farverne har jeg nok vænnet mig til. Men nej, kønt er det altså ikke.

Det der er mest underligt, at nu alligevel den der tilbudsmærket I har på benene. Det ligner lidt at i er tæt på udløsdato og Brugsen skal af med jer i en fart :tongue:

Det er jo så Nalini der har fucket op. Logoet skulle egentlig have været fritlagt, så baggrunden var transparent. Det gjorde de så ikke, men klippede bare logoet ud og dermed har vi fået en fin blomst i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

Tingene falder så småt på plads omkring La Marmotte. Senest har jeg fået transporten derned nogenlunde på plads. Jeg har jo desværre været ret sent ude omkring det hele, så det at finde billige flybilletter har ikke rigtig været muligt. Fly til Geneve inkl. cykel løber således op i små 3000,-. Derudover skulle jeg så leje en bil derfra osv. Heldigvis lader det til at mine forældre stiller deres bil til rådighed i en uges tid. Det betyder selvfølgelig at jeg både skal køre derned, og køre hjem igen, men det passer mig egentlig fint nok. Det bliver mulighed for at jeg kan have flere ting med, og ikke være begrænset af vægtgrænser og ting der ikke må komme med i flyet - her tænker jeg bl.a. på CO2 patroner. Pludselig kan jeg mere eller mindre have hele min garderobe med derned, så jeg er forberedt på al slags vejr, og jeg har i hvert fald tænkt mig at slæbe min pude med derned. Det er altså irriterende at så lille en ting gør så stor en forskel. Derudover slipper jeg også for at pakke cyklen ned i en kuffert. De er smarte de kufferter, men handy er de sgu ikke. Det eneste der lige skulle falde på plads var noget vejhjælp i udlandet, som min far er igang med at undersøge.

I dag burde der meget gerne lande en ny flaskeholder som erstatning for den jeg knak i løbet på Fyn, samt et par nye KCNC quickreleases. De kommer til at afløse et par af samme slags, men som nu har 5 eller 6 år på bagen. Jeg ved ikke om det er hjulsættet eller QR's der får cyklen til at knirke, men nu bliver jeg i hvert fald en anelse klogere.

Jeg har også fået booket noget depotservice undervejs, så jeg har lidt ekstra ift. arrangørens depoter. Man får bl.a. udleveret nogle poser som vil blive placeret på de forskellige depoter undervejs, så jeg ikke skal have det hele i baglommerne hele vejen. Det er i hvert fald ret nyttigt ift. skiftetøj, energi, og ekstra slanger. For 150,- tror jeg det er givet nogenlunde godt ud.

Næste skridt er lige nu at finde ud af hvad jeg gør hvis det bliver stegende hedt på dagen. Der går rygter om at temperaturen sidste år var oppe på 35 grader visse steder, og jeg har læst et par steder at man for så vidt skal undgå mørke trøjer. Det er jo fedt, for jeg har ikke andet end trøjer med mørke farver på. I går var jeg et smut forbi Bikebuster på Vesterbrogade, og de havde den nye Castelli Aero Race 5.0 trøje hængende, og er du gal den er lækker. Virkelig let, og så sidder den pænt stramt til. Fronten er godt nok en anelse mørk, men ryggen er faktisk hvid. Jeg synes selv det er en ret fed trøje. Jeg ved dog bare ikke lige om jeg synes at 800,- er lige i overkanten......
14012_137_3000_3000_131202021733.jpg

Alternativet kan blive en Castelli Climber jersey, som er specifikt udviklet til de varme bjergetaper i Tour de France. Designet er måske en anelse ordinært, og det er nok den eneste årsag til at jeg tøver en anelse med denne :laugh: Prisen er dog beskedne 450,- fordi jeg har fundet den på udsalg. Fordelen ved den trøje er også at lommerne er en anelse større/løsere i det, hvilket gør det muligt at have rigeligt med barer og andet energi med.
S11981_1.jpg

Sikkert er det dog at bukserne bliver et par Castelli Free Aero. Dem har jeg det bare rigtig godt i. Skulle det blive en "almindelig" dag, med tålelige temperaturer har jeg rigeligt med at tøj at vælge imellem, men bliver det en varm en af slagsen skal der tilføjes lidt til garderoben.

I øvrigt går det faktisk ganske udmærket med ikke at spise slik og drikke sodavand. Jeg har sagt nej en del gange efterhånden, så jeg føler at jeg er på rette vej. Dog vil jeg nok tillade mig at indtage en cola eller lignende på mine lange træningsture. Jeg har f.eks. planlagt at træne med JohnJohnson på lørdag, og der bliver det en tur til og fra Roskilde, og så 100 km derudover. Undervejs kan jeg kun forestille mig at vi bliver nødt til at gøre et stop for at få lidt ekstra energi i tanken.

Link to comment
Share on other sites

Det endte i øvrigt med deres climbers jersey. Valgte i øvrigt at bestille en mesh svedundertrøje også nu jeg var igang, for at være helt sikker. Pris for shorts, trøje og undertrøje inkl. fragt endte på lige over 1600,- hvilket må siges at være ret godt klaret. Jeg tastede lige for sjov samme ordre ind hos Chainreaction og der er i hvert fald 650,- sparet.

Link to comment
Share on other sites

Amerikansk cykling siger mig ikke det helt store, men jeg følger et magasin der hedder Manuel for Speed, og de postede i morges et billede af den amerikanske mester. Er du gal nogle quads han render rundt med!
Britton-Podium-2014-02-20-at-6.2.jpg

Link to comment
Share on other sites

"The trio looked like they would duke it out for the podium, but with only 500m to go, first Jones and then the entire chasing group caught the three leaders and Marcotte went to the front to lead out McCabe, but instead took the victory by millimeters over his teammate, with Howes coming in third."

Noget kunne tyde på det, men han var så åbenbart leadout man :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I dag burde der meget gerne lande en ny flaskeholder som erstatning for den jeg knak i løbet på Fyn, samt et par nye KCNC quickreleases. De kommer til at afløse et par af samme slags, men som nu har 5 eller 6 år på bagen. Jeg ved ikke om det er hjulsættet eller QR's der får cyklen til at knirke, men nu bliver jeg i hvert fald en anelse klogere.

Nu har jeg ikke hørt den knirken men tror godt jeg ved hvad det er og det kan være selve akslen på QR. Smører du den med fedt så forsvinder knirkelydende!

Link to comment
Share on other sites

Skal du køre FBLs gadeløb ved Zoo her d. 21 juni?

Hvis ja, så bliver det mod mig. Da C og Jun kører sammen. Så får vi at se hvem der har den bedste spurt af os. Dig på ca. 80kg, og mig på 55kg. Tror jeg er slået bare lidt på forhånd :p

Link to comment
Share on other sites

Skal du køre FBLs gadeløb ved Zoo her d. 21 juni?

Hvis ja, så bliver det mod mig. Da C og Jun kører sammen. Så får vi at se hvem der har den bedste spurt af os. Dig på ca. 80kg, og mig på 55kg. Tror jeg er slået bare lidt på forhånd :p

Det er i hvert fald planen. Forhåbentlig kan jeg slå dig i en spurt, men det kræver jo at jeg kommer hjem så der er noget at spurte om :smile: Det kommer til at være et halv kaotisk løb.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i varmen
ct-24.jpg

Dagens træning skulle egentlig have været med JohnJohnson, men mens jeg sad med morgenmaden i morges tikkede der en SMS ind om at han var blevet snottet og havde fået ondt i halsen henover natten. Så jeg valgte at ændre planerne, og strikkede et program sammen ud fra en artikel af Hunter Allen. En decideret modbydelig træningsplan der skulle være med til at rykke ens grænser.

Efter lidt opvarmning var programmet således:
4x sprint fra 30 km/t med gearskift undervejs(3-4 RI)
5-8x race winning efforts - 30 sekunder angreb, 3 minutter 100-110% FTP, 10 sekunder sprint(5-6 RI)
45 minutter endurance med siddende sprint fra lav fart op til 90 RPM hvert 5. minut
4x 12 minutter 100-105% FTP(5RI)
45 minutter Sweet Spot(88-93% FTP) med burst hvert 3. minut a 10 sekunder.

Av av av.

Jeg kørte afsted, fik kørt nogle kadance intervaller undervejs, og så ind mod Farum kørte jeg den første sprint. På turen videre op til Bregnerød og rundt ind mod skovstykket fik jeg kørt de andre 3. Så var den del på plads.

Ind mod Allerød og videre op mod Hammersholt. Her fik jeg kørt det første race winning effort, og jeg kan godt fortælle at det altså er en led satan. I artiklen skriver han at man i angrebet skal ramme 300% af sin FTP, og de første 30 sekunder skal være omkring 200% af FTP. Derefter skal man finde ind i sin rytme og holde noget der kan minde om enkeltstartpace, holde ud, og så lige sprinte til sidst.

Den første missede jeg sprinten da det var lige omkring hvor jeg skulle ud på en anden vej. Toeren blev lavet efter Nr. Herlev, hvor jeg undervejs følte at jeg hoppede lidt for meget på baghjulet, men selv efter 6-7 minutters trilleri kunne jeg ikke helt fornemme at jeg var punkteret. Andet interval gjorde også naller, og sprinten blev noget wobly. Jeg hoppede derfor at cyklen efter intervallet og kunne se at der ikke var lige så meget luft i baghjulet som jeg kunne have håbet. Ny slange i, finde den sten der stadig sad i dækket, og så ellers afsted igen. Jeg endte med at få kørt 7 af dem i alt, og det var mere end jeg kunne have håbet på. Benene var kvæstede!

Jeg kom op forbi Strø, og videre op til Frederiksværk, faktisk den gamle Hørsholm rute. Ind mod Helsinge kørte jeg så de 45 minutter Endurance med siddende sprint undervejs. Det fik så cyklen til at knirke helt vildt, hvilket irriterede mig lidt. Jeg kom også lidt på rundtur i Helsinge, da jeg missede det sted hvor jeg egentlig skulle have været drejet til venstre, i stedet for at fortsætte lige ud. Derfor endte jeg med at køre mod Kagerup, og kom faktisk endnu engang ind på dele af den gamle Hørsholm rute, der bl.a. tog mig tilbage til Frederiksværksvej. Så var jeg trods alt på rette vej igen.

Ved Esrum fortsatte jeg op til Dronningmølle hvor jeg så kunne køre det første FTP interval. Jeg gjorde det egentlig kun fordi der på et skilt stod 5 km til Hornbæk, men intervallet endte kun på 6 minutter, og jeg tvivler på at jeg kørte så hurtigt. Til gengæld gjorde det mega naller. Næste interval var efter Hornbæk, og efter jeg lige var stået af cyklen for at stramme hurtigspændet bagpå, og væk var knirkeriet. Dette interval endte kun på 8 minutter, for jeg kunne simpelthen ikke holde den mere. Herfra droppede jeg faktisk programmet, og valgte bare at holde så meget pres i pedalerne som muligt på turen hjem.

Turen gik op af Ørebakken, igennem Gurre, Nyrup, og så ud til Strandvejen. Netop på Strandvejen havde jeg en god medvind, og kunne holde en høj fart hele vejen hjem.

Hjemme kunne jeg gøre holdt efter lidt mere end 154 km, 32,1 km/t i snit, 210 watt i snit
20140607tur_zps1666b648.png

20140607kort_zps9632ac70.png

Vente en time med at spise, og efter frokosten endte jeg at sove i 2 timer på sofaen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share