Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Endnu engang er der blevet trænet. 1 times tid på hjemmetræneren med let trilleri med 160 watt i snit. Ikke noget ophidsende, men det begynder forhåbentlig at blive bedre og bedre. Jeg følte i hvert fald at mit knæ var mindre irriteret i går end tidligere. Til gengæld er min venstre hoftebøjer begyndt at være noget øm, så jeg tænker lidt om de to ting måske kan hænge lidt sammen. Under alle omstændigheder har jeg taget kontakt til en fys jeg har brugt før, og prøver at få aftalt en tid hos hende.

Jeg vandt i øvrigt også en auktion på Ebay på et sæt TRP T925 bremser - normalprisen er på omkring 1050,- og jeg fik dem handlet til ca. 430,-. Tanken er at bruge dem på min Parlee, men nu må vi se.

Link to comment
Share on other sites

Alright, her er så hvad jeg kom hjem med. Det skal siges at jeg ikke var ene om at købe det hele :laugh:
B0FFFFCA-EF76-4262-9088-EE31BECE076B_zps

Den ene sadel stod der Manuele nedenunder, så den har tilhørt Manuele Boaro!
606A7E06-4FBF-496E-9684-B4A03288FC8B_zps

Men kronjuvelerne var klart disse. En S-Works SL3 ramme i str. 58. SPRITNY! Aldrig monteret eller noget som helst.
4348134D-8FE2-4F4C-BF99-942225141AD9_zps
- Smed lige nogle af delene på så den lignede lidt.

Og så er der den her. En anden S-Works SL3 som vi er lidt usikre på hvad størrelse er. Umiddelbart kunne det tyde på at det er en custom geometri for sadelrøret er umiddelbart til en 52'er, men overrøret er en anelse kortere end Specialized skriver.
B7C8AF57-E3A6-46CE-96FB-66F6D9FC445B_zps

Link to comment
Share on other sites

Lol... Lars jeg kender stod derude og var med til at sælge. Han sagde godt der kom flere der købte alt for mange dele, og troede de skulle til at lave gode handler på shittet. :smile:

Håber du kommer af med det hele og tjener lidt på det. Ser fint ud :wink:

SaySky gutten? Snakkede lidt med ham, og han spurgte os også om vi havde tænkt os at åbne en ny DBA :laugh: Køber man de rigtige dele er det faktisk ikke noget problem at lave en lille fortjeneste på det. Således har jeg lige solgt et par Speedplay Zero pedaler for 360,- - jeg gav selv 100,-.

Hvordan fanden fik du lige muligheden for de opkøb? - altså hvor har du købt alt det lækre stads? :-)

Tinkoff-Saxo skal flytte fra Lyngby til Luxembourg, og i den forbindelse gad de ikke have alting med der(de får jo bare nye dele fra deres sponsorer), så derfor solgte de ud :laugh:

Link to comment
Share on other sites

SaySky gutten? Snakkede lidt med ham, og han spurgte os også om vi havde tænkt os at åbne en ny DBA :laugh: Køber man de rigtige dele er det faktisk ikke noget problem at lave en lille fortjeneste på det. Således har jeg lige solgt et par Speedplay Zero pedaler for 360,- - jeg gav selv 100,-.

Tinkoff-Saxo skal flytte fra Lyngby til Luxembourg, og i den forbindelse gad de ikke have alting med der(de får jo bare nye dele fra deres sponsorer), så derfor solgte de ud :laugh:

Jep, Saysky Lars. En af mine gode bekendte. Og ja, hvis man kan over 3-doble sin udgifter, så har du gang i Business.... :smile: - Ærgerligt jeg ikke tog derud og hamstrede løs :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nå, ja, fik i øvrigt kørt 2 træningsture i weekenden. En på lige under 60 km, og en lige over. Og i går kørte jeg en time på hjemmetræner med 3x 10 minutter med 250 watt uden de store problemer. Stadig ingen smerter under kørslen, men en underlig følelse i knæet efterfølgende.

Jeg har fået lavet en aftale hos en anden fys på fredag som har en lidt anden tilgang til tingene. Er spændt på at se hvad hun har at sige.

Link to comment
Share on other sites

Drømmecyklen

Jeg tror man som cykelrytter naturligt får en drøm om en cykel man virkelig godt kunne tænke sig. Man går i sine egne tanker og bygger den op med de dele man synes er de lækreste, men sjældent får man gjort noget ved den drøm. Som oftest pga. økonomien, men også af andre årsager.

Da jeg startede med at interesse mere for cykelsporten var Team CSC det vildeste hold, og ren teknisk set var det materiel de kørte på noget man virkelig gerne ville have fingrene i. Zipp hjul, Cervelo rammer og Speedplay pedaler. Min første drømmecykel var uden tvivl en Cervelo Soloist Carbon. Dem der kan huske tilbage til dengang, ved at cyklen hovedsaglig var rød, med lidt enkelte sorte detaljer og hvid skrift. Der var et eller andet ved den cykel, som jeg på ingen måde kan sætte en finger på, men selv den dag i dag vækker den ramme nogle helt bestemte følelser hos mig. Det er nok lidt det samme som ens første forelskelse i folkeren, og i mit tilfælde fik jeg hverken pigen eller cyklen. Dog forestiller jeg mig at jeg bliver en Henrik S type der om 20 år køber den cykel jeg som 21 årig drømte om. Så ligger du allerede nu inde med en Cervelo som den på billedet i str. 54 - så gem den lige til om 20 år, for så vil jeg gerne betale gode penge for den :laugh:
JJ_Haedo_Team_CSC_Cervelo_Soloist_Carbon

Men som jeg begyndte at interessere mig mere og mere for cykelsporten, begyndte jeg også at købe flere og flere cykelblade. Et af dem var britiske CycleSport, som faktisk er et ret godt blad til prisen - dog meget farvede af at de er briter. Man skal i hvert fald ikke læse det lige op til de store løb, for briterne er altid favoritter. På bagsiden af bladet var der en reklame for Orbea. Det var deres nye Orca. Den gamle Orca kendte jeg faktisk godt, for jeg var i samme periode selvfølgelig begyndt at spille Pro Cycling Manager på computeren, og der var en af de cykler man kunne vælge en Orbea Orca. Dog den gamle udgave der havde en ret funky udformning.

Den nye var derimod virkelig en smuk ramme. Den havde et meget atypisk design, men jeg kan huske at alle jeg snakkede med syntes at det virkelig var en flot cykel. Der skal alligevel meget til at man ligefrem siger at en ramme er flot. Nå, men jeg endte med en Cinelli Estrada til at erstatte min Colnago Master Olympic(hvorfor i alverden solgte jeg dog den??), og selvom jeg virkelig holdt af den cykel så gik jeg stadig og drømte lidt om andre mærker. Orbeaen var klart øverst på min rangliste. Den var gået hen og for alvor blevet min drømmecykel, og jeg gik og tænkte på hvordan den skulle bygges op med SRAM's nyeste gruppe der netop var blevet lanceret som verdens letteste - Red, nogle lækre højprofil hjul og meget andet. Efterhånden som jeg havde min Cinelli blev den opgraderet. Først med et nyt styr, så højprofil hjul, så med Speedplay pedaler, og til sidst en SRAM Red gruppe. Året efter Red gruppen var købt gik min kæreste og jeg fra hinanden. Jeg var virkelig ked af det, så ked af det at jeg kom under 70 kg(vejer i dag 78-79 kg). På en af dagene hvor jeg var nede, men dog fik taget mig sammen til at komme ud og træne lidt, kom jeg kørende fra Krogerup i Humlebæk, forbi Lousiana og ned mod Nivå. Efter jeg havde passeret Lousiana så jeg en rytter komme modsat. Idet han passerede mig gik det op for mig at det faktisk var JohnJohnson herinde fra! Vi endte med at trille lidt, og det hele hjalp sgu på humøret. Nå, det var egentlig et sidespring.

Jeg var single, og alle de penge min kæreste og jeg havde sparet op(hovedsagligt mine penge), stod nu på en konto og råbte og skreg. Kombineret med en gave fra mine bedsteforældre blev det pludselig muligt at købe drømmecyklen: en Orbea Orca i rød, hvid og sort. Jeg fandt den helt rigtige ramme i Tyskland, fik sendt den til Danmark, strippet Cinellien for dele, og så blev Orcaen ellers bygget op.

Jeg havde gjort det. Købt den drøm jeg havde gået med rigtig længe og havde mulighed for i 3 sæsoner at køre på en cykel der altid kunne motivere mig. Ifbm. at jeg solgte den sidste år fik jeg mange kommentarer på hvor lækker den egentlig var, hvor fed geometrien var, designet og alt det der. Den eneste årsag til at den skulle videre i livet var at den ikke var forberedt til de nye brede hjul. Men fuck hvor var det en fed cykel. Jeg kan huske min første rigtige tur på den hvor jeg kørte Folehaven i Rungsted, og tog nedkørslen langt hurtigere end jeg havde gjort før, bl.a. forbi den var noget stivere end min Cinelli(der var også lige 4 års forskel).

Som årene gik fik den nye dele på, men det kan snildt være en af de cykler jeg tænker tilbage på når jeg bliver rigtig gammel - dengang jeg ejede min drømmecykel.
P1020373.jpg

Og hvorfor så al den pladderromantik? Jo, fordi jeg faktisk ikke ved hvad min drømmecykel lige i øjeblikket er. Eller jo, det gør jeg faktisk, men jeg er sgu ikke stolt af det. Jeg går nemlig og drømmer om at eje en Specialized. Det er nok goså en drøm der kommer til at gå i opfyldelse før eller siden, men det bliver ikke en standard Specialized, for det ville min forfængelighed ikke kunne klare. Nej, skal jeg have en Specialized så skal malingen flås af, og en ny på. Så nu må vi se hvornår det kommer til at ske.

Link to comment
Share on other sites

Gå efter den nye Tarmac SL5. Jeg ved godt at den måske er lidt mainstream, men jeg er ligeglad. Det er en super fed cykel, og du får næppe noget der performer bedre til lige netop det formål du skal bruge den! Synes i øvrigt også at den er flot med den meget æstetiske geometri. Det bliver kæmpe :4thumbup: herfra!

Tarmac SL5'eren er ret interessant. Kender faktisk en af rytterne fra Roskilde der netop har købt Pro udgaven. Jeg har snakket med lidt forskellige folk, og flere nævner at Pro modellen er den man skal have fat på. S-Works'en er lækker, men er faktisk ikke nær så stiv som Pro udgaven er. Vejede jeg under 70 kg ville jeg dog nok snuppe S-Works modellen pga. navnet :laugh:

Jeg troede cykelryttere levede efter Velominati's 'The Rules' :wink:

Rule #8: "...Match the saddle to the bars and the tires to black; or..."

#8 stk 3 er til fri fortolkning:

Match the saddle and the bars to the frame decals; or

Man kan se både hvide og og sorte decals på rammen :smile: Men når det er sagt, så er der i dag sort styrbånd og sort sadel på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Pro udgaven er sikkert også lige en sjat billigere, så bortset fra at S-works typerne på skrårøret mangler er det ren win-win.

Går du med seriøse planer om at skifte rammen forud for den nye sæson?

Jeg drømmer lidt om S-works rammen i Nibali udgaven. Den er F***** lækker :biggrin: Men men men, jeg mangler vist ikke cykler lige pt :eh:

Link to comment
Share on other sites

Gå efter den nye Tarmac SL5. Jeg ved godt at den måske er lidt mainstream, men jeg er ligeglad. Det er en super fed cykel, og du får næppe noget der performer bedre til lige netop det formål du skal bruge den! Synes i øvrigt også at den er flot med den meget æstetiske geometri. Det bliver kæmpe :4thumbup: herfra!

Hvad ligger en Tarmac SL5 i, inklusiv Di2 ultegra, et par gode hjul mv? - den er virkelig fflot må jeg sige, men kan ikke rigtig finde priser på den nogen steder..

Link to comment
Share on other sites

Pro udgaven er sikkert også lige en sjat billigere, så bortset fra at S-works typerne på skrårøret mangler er det ren win-win.

Går du med seriøse planer om at skifte rammen forud for den nye sæson?

Jeg drømmer lidt om S-works rammen i Nibali udgaven. Den er F***** lækker :biggrin: Men men men, jeg mangler vist ikke cykler lige pt :eh:

Det bliver nok ikke inden næste sæson, men jeg fylder jo 30 næste år, og kunne forestille mig at fødselsdagsgaven til mig selv ville være en opgradering af cykel. Til den tid har Orcaen kørt 2 sæsoner. Så er det ok :smile: Og Nibali udgaven er ganske lækker!

Hvad ligger en Tarmac SL5 i, inklusiv Di2 ultegra, et par gode hjul mv? - den er virkelig fflot må jeg sige, men kan ikke rigtig finde priser på den nogen steder..

Som S-Works ligger rammen alene på 26k. Et forsigtigt bud ville være at du ville ende omkring de 45k for en komplet cykel. Vel en 5-7000,- billigere ved at vælge en Pro model som så ikke er nær så let. Surt du ikke lige var et par cm lavere, for så havde du kunne passe den SL3'er jeg har stående. Regner med at kunne bygge den op til en vægt på under 7 kg.

Apropos cykelovervejelser, så kan en Merckx altså komme til at se rimeligt brutal ud :smilerock:

Se den skulle jeg måske kigge lidt nærmere på. Dog ret funky sadelstræber!

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg forbi en sportsmassør/fys jeg før har været hos. Hun hørte på hvad jeg sagde, hvor det havde gjort ondt, hvornår det havde gjort ondt, kiggede i sine papirer med hvad hun havde bemærket sidste gang, og så gik vi igang. Hun startede med at spørge om jeg huskede at strække ud. 1-0 til hende. Så sagde hun at jeg havde en dårlig balance. 2-0 til hende.

Så røg jeg op på briksen, og ligesom sidst kunne hun konstatere at mit venstre ben er noget kortere end mit højre. Derudover lavede hun nogle undersøgelser hvor jeg selv skulle mærke om mit højre eller venstre ben var strammest, og hvor det strammede henne. Derefter gik hun igang med at prøve at løsne op i mit venstre ben. Når folk siger det er rart at gå til massør, så tror jeg aldrig de har prøvet en rigtig massør. Hold nu op hvor gjorde det ondt, og hun skulle flere gange sige til mig at jeg skulle prøve at slappe af. Hele benet blev kørt igennem, inkl. noget pres omkring skambenet og hoftebøjeren. Noget jeg ikke havde prøvet før var at hun også arbejdede med mine fødder, og er du gal de var ømme. Mine tæer blev også lige knækket igennem :omg:

Om på maven, og så gik hun igang der også, og kunne så lige finde nogle ekstra punkter omkring lænden og rygsøjlen hvor det gjorde godt naller. Der var også lidt laserterapi indover på ét af punkterne.

Efter en times tid var vi færdige, og hun forklarede lidt om hvad hun reelt havde gjort. Hovedessensen var at hun mente at årsagen til mine knæproblemer stammede fra at mit venstre ben var kortere end det højre. Det får mig til sidde lidt skævt på sadlen for at kompensere, hvilket giver et skævt vrid ned igennem benet. Det kan også forklare hvorfor jeg træder ca. 48/52 med venstre og højre. At jeg overkompenserer gør også at mine sener, ledbånd og muskler bliver stramme i venstre side, hvilket får mit venstre ben til at åbne sig lidt mere udad, hvilket igen er med til at presse mit knæ.

Så nu skal jeg strække ud - lår, balder og læg, samt lave en bestemt øvelser der skal hjælpe min balance. Derudover skal jeg forsøge at udligne forskellen mellem højre og venstre ben. Det bliver noget med nogle shims af en art, men jeg må prøve mig lidt frem for at finde ud af hvor meget der egentlig skal til. Håber lidt at en ven der er bikefitter måske kan hjælpe mig med den del af det.

Da vi var færdige var jeg nærmest ikke i tvivl om at min krop havde godt af det hele. Om det hjælper på knæet må tiden vise, men jeg begyndte at fryse og skulle tisse hele tiden. Derudover fik jeg ondt i hovedet, og efter noget tid også ondt i knæet. Jeg bemærkede samtidig at måden jeg gik på var anderledes, højst sandsynlig fordi benforskellen var blevet udlignet lidt. Har sovet som en sten natten igennem, stod op, og faldt i søvn igen. Så jeg håber virkelig at det hjælper på det hele.

Træning er udelukket i 48 timer, så jeg kan først komme ud i morgen og trille lidt. Så må vi se hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Hele hypotesen omkring skævhed etc som følge af benlængdeforskellen med kompensatoriske bevægelser til følge, burde let kunne tjekkes ved, at du sætter dig op på cyklen. Filmer dig selv bagfra + forfra. Overkroppen skal være blottet.

Prøv at smid det op, så er der noget at kommentere på. Der er efterhånden mange fysser der kommer med nogle vilde teorier uden at kunne bakke det op - det er reelt set kun gætterier, som hurtigt vil kunne be eller afkræftes med videomateriale.

Link to comment
Share on other sites

Hvem vil dog også påstå at det er rart IMENS man er til massage? Og slet ikke fødderne. Jeg vil næsten hellere bores til tandlæge end have svangen masseret.

Personligt gjorde det stor forskel at opdage og kompensere min forskel i benlængde. Hos mig var det så bare ondt i lænden der forsvandt.

At man træder uens, kan vel også bare skyldes styrkeforskellen mellem de to ben?

Krydser fingre for at du snart får styr på det, det er jo efterhånden længe du har bøvlet med det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Team Tinkoff har lanceret et nyt design, som dog kun skal være deres træningstøj. Det ser dog helt igennem fantastisk ud, og man kunne næsten håbe at de ville holde det i løbet af sæsonen
1900710_847319201985127_3669759893866495

Men den rigtige nyhed er godt kamufleret, eller egentlig ikke. For kigger man nærmere på cyklerne vil man bemærke at der pludselig sidder DI2 skiftere på cyklen, og det er jo Shimano kontra SRAM som de har kørt med tidligere. Derudover er krankene gået fra Specialized SRM til FSA SRM, bremsekalibrene er også FSA og det er styr, frempind og sadelpind også. Så man må virkelig sige at der har været lidt udskiftning i Tinkoff lejren. Om det kun er lige her og nu de tester det af, eller om det bliver reelle ændringer er nok lidt for tidligt at sige, men noget kunne tyde på det.

Link to comment
Share on other sites

Den med Shimano DI2 er god nok, og mon ikke også at FSA kommer tilbage på Tinkoff cyklerne? Det virker IMO i hvert fald lidt underligt at teste det på alle cykler, hvis det ikke er fordi der ligger et samarbejde.

Jeg er i øvrigt enig i at deres nye klæder er total fede! Jeg håber virkelig at deres primære outfit lander i samme liga, for så er der da tale om et seriøst step up i forhold til sidste år!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share