Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Jo de russiske tropper er indtil videre 100% intakte, og de har trods alt et par vilde motorer i Bennati, Tosatto og Rogers, foruden navne som Contador, Kreuziger, Basso, Sagan og Valgren. Eneste svage led i den lineup er vel Majka, men han skal også først bruges i bjergene.

Men de 28 km de skal ud på burde ikke give de store tidsforskelle blandt de 4 største. Eneste ubekendte er det faktum at ruten er relativt kuperet, men det burde jo ikke ligefrem tale imod nogle af holdene.

Link to comment
Share on other sites

Har lige et spørgsmål omkring C og B klassen :)

Ved godt det ikke sådan lige er at svare ja eller nej på det her spørgsmål, men måske du kan give mig en ide.

Hvor høj FTP behøver man/ er god at have på i D, C og B klassen. Ved godt man ikke bare kan sige "300 watt = C og 350 watt = B" Men hvad er din vurdering af hvilket niveau er de forskellige klasser, og hvor høj FTP kræves der ca i div klasser.

Er selv lige rykket op som 1 års senior, og kører i D. Sidder fint med i linjeløb, og kan køre med om Top 5-10 stykker hvis alt spiller. Men efter den seneste tids mange gadeløb, er ens FTP meget vigtig. Da jeg selv har oplevet at køre de første 10-20-30min omkring min FTP, for derefter af ryge af. Før folk som jeg normalt slår.

Jeg tænker det måske er en af disse årsager til det sker.

1. Min FTP er meget lav, selv i forhold til resten af D klassen. Så ryger af når der bliver kørt hårdt i længere end 10-15min.

2. Jeg klare mig meget bedre i linjeløb, fordi jeg har en del erfaring i cykelløb da jeg både har kørt u17 og junior. Hvilket gør at jeg kan sidde med, selvom jeg ikke nødvendigvis er god nok til det.

3. Jeg har en lav Vo2max samt 5 og 1min niveau. Hvilket gør mig til at dårlig gadeløbsrytter?

Håber du vil dele lidt ud af din viden, ved at du har kørt licens i et par år samt trænet efter watt i flere år også :)

Mine sidste par test har jeg kørt følgene watt.

20min 242 watt 4,17 watt/pr.kg

5min 289 watt 4,98 watt/pr.kg

1min 467 watt 8,05 watt/pr.kg

Vejer 58kg

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke sætte noget tal på som sådan. Forskellen findes hovedsagligt i hvor god man er til at køre på cykel. Jeg kører i klub med en der lige er rykket op i B klassen. Jeg har en højere FTP end ham, har en højere max power end ham og meget andet, men han er pissedygtig til at køre cykelløb.

Jeg vil hellere sige at man kan klare sig nogenlunde i D klassen med 8 timers træning om ugen, hvor C klassen måske hedder 10-12 timer, og B klassen 14-18 timer om ugen. Altså hvis man gerne vil køre med om tingene.

Gadeløb og FTP er to vidt forskellige ting efter min mening. Jo det er godt at have en høj FTP, men det der gør gadeløb hårde er de mange accelerationer der hele tiden er efter sving, eller under angreb. Kigger du dine filer igennem fra et gadeløb hvor du har siddet med i feltet, så vil du sikkert se at du på ingen måde holder en lineær ydelse, men går fra at køre 0 watt til at køre 600 watt hele tiden. Derfor, hvis du vil være bedre til at køre gadeløb skal du køre en masse små accelerationer som 40/20, 30/30, 20/10, samt 1 og 2 minutters intervaller hvor den får fuld æde.

Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at få 10 kg ekstra muskler på rammen og bruge det til at øge din FTP. Det er virkelig svært at være så let en rytter som dig, og følge med når de fleste af dem du ligger og kører imod vejer 10+ kg mere end dig. Kørte du løb i bjergrigt terræn ville du jo smadre de fleste.

Derudover ville jeg sørge for at få lavet en træningsplan der går på at få hævet tallene på alle niveauer. Så skal det nok gå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er min allergi, eller om jeg måske er blevet en anelse forkølet, jeg vågnede i hvert fald op med lidt kriller i halsen og en anelse ubehag i kroppen. Jeg lod det mig dog ikke gå på, hoppede i cykeltøjet og kørte ned til klubben hvor vi vel var en 15-16 mand til licenstræning i dag. Super lækkert at se så stort et fremmøde.

Som sådan ingen planlagte intervaller, men en tur op til Esrum og så hjem igen. Der var noget frokostværk i klubben, så vi skulle være tilbage ved 12 tiden.

Vi kørte ud over Slotsbakken, og så op til Stumpedyssevej. Ok fart hele vejen, og jeg fik taget en føring undervejs, så det var ret lækkert. Oppe ved Stumpedyssevej gjorde vi holdt, fik fikset en punktering, og så blev vi ellers sendt afsted i grupper af 5-6 mand. Sub-AT rulleskift op til rundkørslen var udmeldingen, og jeg troede det var rundkørslen på Københavnsvej. Det var det så ikke, men vi fandt hurtigt ud af det, så vi kom relativt hurtigt tilbage på sporet. Der blev givet god gas hele vejen, og da vi nærmede os rundkørslen ved Fredensborg havde vi kørt godt 20 minutter, og den lige skruet det sidste. Vi havde dog desværre en der lagde sig ned i rundkørslen ved lav fart grundet en misforståelse. Han kom dog på cyklen igen uden de store problemer.

Herfra kørte vi ind af Slotsbakken, og videre til Endrup. Her gjorde vi holdt igen, opdeling i grupper og så rulleskift ind til Tikøb. Igen ingen problemer overhovedet. Igennem Tikøb og ind mod Esrum. Da vi drejede fra Frederiksværksvej og ind mod Esrum kørte vi et race-interval der skulle slutte oppe ved skolen for enden af Tingbakken. Der var et par angreb undervejs, men vi kom nogenlunde samlet ind på bakken. Der var en der var stukket af noget før, og jeg så mit snit til at angribe langt ude fra. Jeg rykkede derfor afsted, men kunne kun konstatere at der var stærkere ryttere end mig, og jeg blev lige distanceret med en 100 meter tilbage af bakken. Jeg tog dog en fin 4. plads.

Op på Gillelejevej og så ind mod Nødebo. Allerede fra starten af blev der givet god gas, og jeg holdt mig i frontgruppen da vi nærmede os sprinten. Jeg måtte være lidt kreativ, men da der var en der åbnede kom jeg med på hjul af ham der lå som nummer to. Længden var fin, men lige inden ham foran åbnede op ville jeg give den et ekstra gear, men kæden røg aldrig ned på 11'eren, så jeg måtte trampe afsted velvidende at min kæde kunne skifte hvert øjeblik. Det gjorde at jeg måske ikke ligefrem kørte 100%, men holdt alligevel stram kæde. Der kom en bagfra og vi lå lidt side om side, og vi kom sammen hen forbi skiltet. Det var en af den slags klassiske spurter hvor man bare ligger lige ved siden af hinanden, giver den alt hvad den kan holde til, men uden reelt at trække fra.

Opsamling, og så i samlet flok tilbage mod Hørsholm. Jeg opfordrede til at vi skulle ud på Strandvejen, og det lykkedes. Fuld blæs på ved Folehaven, og så et godt tempo af Strandvejen. Da vi nærmede os sprinten trak den sidste leadout ud, og så gik den i stå. Der var stadig for langt ind til selve sprinten, og ingen ville ofte sig. Det fik en af de andre til at angribe langt ude fra, mens vi andre bare kiggede på. Det kunne jeg alligevel ikke have på mig, så jeg kørte forbi en af dem, og sagde at han skulle gå ind på hjul af mig, hvorefter jeg for alvor åbnede op. Jeg fik endda lige "sprintet"det sidste selv, inden de andre tog over.

Herfra var det faktisk bare op til klubhuset og hygge lidt.

108,5 km, og generel optimisme over at kunne køre sprint, følge med de bedste, og ikke umiddelbart have problemer med knæet. Jo, det er lidt medtaget nu, men ikke noget der er slemt på nogen måde.

Link to comment
Share on other sites

Der er efterhånden 2 måneder til at jeg fylder rundt, nærmere betegnet 30. Jeg har hele tiden tænkt at jeg skulle have en ny cykel når jeg fyldte 30, men det har været sat lidt på ro den senere tid grundet bilkøb, arbejde, og ikke mindst fokus på vores "sommerferie" i efteråret når vi skal 3 uger til USA.

Anyhow, jeg har fået lavet invitationerne i dag, og straks begyndte jeg at tænke over hvad i alverden jeg så skulle ønske mig i gave, specielt fordi min kæreste lige nævnte at hun ikke anede hvad hun skulle give mig. Efter Vengen blev præsenteret har jeg været sikker på at det ikke skulle være den. Jeg synes virkelig det er en fed cykel, på alle leder og kanter, men som eneste cykel i arsenalet tror jeg simpelthen der er lidt for meget "one-trick-pony" over den. Derudover bemærkede jeg at Cavendish på en af etaperne i årets Tour havde droppet den, og læste efterfølgende at han havde kommenteret at han ikke ville køre på den nye Venge når det regnede, for bremserne var forfærdelige. Specialized har været ude og kommentere citatet, og har forklaret det med at de cykler de har leveret til holdene stadig har været prototyper med enkelte fejl som skulle være udbedret nu. Det er selvfølgelig en god forklaring, men det virker nu stadig underligt at man ikke havde styr på bremseevne INDEN man sendte cyklerne til rytterne.

Derfor er jeg mere til de traditionelle cykler og her ligger mulighederne stadig mellem den gamle Venge og den nuværende Tarmac. Pt. hælder jeg mest til Tarmac'en for at få så alsidig en cykel som overhovedet muligt. Nej, den er ikke lige så aero som en Venge, men det går sgu nok også. Jeg synes stadig det er den pæneste af de to cykler.

Har man læst min log herinde ved man at jeg ikke bryder mig om de klassiske løsninger, men vil gerne have nogle ting som andre ikke har. Derfor har jeg bl.a. kørt på Cinelli og Orbea, Reynolds hjul og meget andet. Derfor kan det undre at jeg hovedsagligt kigger på Specialized, for det er da mainstream om noget. Ja, men jeg har altid været fascineret af Specialized siden SL2'eren kom frem i sin tid, og min Specialized bliver ikke en hyldevare. Med al ære og respekt for Svedbaronen, OTA og Juanpelota som alle kører S-Works, 2x Tarmac og 1x Venge, og hvis jeg ikke husker helt forkert Shimano DI2 og Roval hjul, så er det ikke den vej jeg skal. Cyklen skal have en speciel lakering, som jeg også har snakket om før, og jeg har tidligere været i dialog med en af Specializeds designere.

Han fik en mail tidligere på aftenen, fordi jeg havde bemærket at en del af teamcyklerne han designer(han har bl.a. designet Astana, Tinkoffs, Etixx-QS, og Contadors Giro cykel) bliver lakeret i Italien. Derfor ville jeg lige forhøre mig om det var muligt for mig, så jeg kunne slippe for at betale for told og moms når cyklen skulle tilbage til DK. Et hurtigt svar var at det sagtens kunne lade sig gøre at han lavede designet på cyklen, sendte det til lakeren, og så ville de klare resten. Perfekt!

Næste udfordring er selvfølgelig at finde ud af hvilken lakering der skal til. Jeg har haft VILDT mange tanker og temaer. Et af temaerne var faktisk inspireret af et par af mine sko:
NIKE-ACG-WILDWOOD-REALTREE-01.jpg

Army grøn mat farve på rammen, camo i logoet på skrårøret med orange outline, og så orange og camo detaljer rundt omkring på cyklen.

Som det ser ud lige nu har jeg en ret fin tanke til cyklen. Den skal være repræsentativ for mit liv lige nu. Jeg skal være ligeglad med om den kan sælges om 3 år, for det skal den ikke. Den her skal være et evigt minde om min 30 års fødselsdag. Går alt efter planen bliver det en blanding af fluo, "camo" og detaljer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke finde på at gå over til Roval hjul - de virker for Kina-hjuls agtige til mig, nææh jeg holder mig til Zipp, og dernæst er jeg langt mere begejstret for et mekanisk gearskifte end di2. :-)

Nok om det, der bliver spædende at se hvad det ender med, og ikke mindst kender jeg godt til dine tanker ift. design.. Jeg sidder pt med samme "udfordringer" ift. at få designet tøj til atleterne i TRILAB coaching - nogle gange ville der være langt lettere, hvis ikke man gik så meget op i tingene :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Yes! En Tarmac SL5 mere i OCC:)

Kan helt sikkert godt forstå dit take mht et anderledes design.

Selvom jeg helt kart tilhører 'Kina-segmentet' med DA Di2 (vil aldrig tilbage til mekanisk nu) og Roval hjul, har jeg faktisk også selv leget med tankerne om en speciel lakering. Min bror er autolaker:) Det der pt holder mig tilbage er, at han uundgåeligt kommer til at tilfører 100-200 gram på rammen. Han tør simpelthen ikke slibe i bund på carbon. Det er dog meget inspirerende at læse dine tanker om lakering i Italien hos en specialist. Der er nogle vildt seje custom painted New Tarmac på Insta:-)

Denne her er sku temmelig klassisk og main-stream:

post-58989-0-80368300-1436767307_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Yes! En Tarmac SL5 mere i OCC:)

Kan helt sikkert godt forstå dit take mht et anderledes design.

Selvom jeg helt kart tilhører 'Kina-segmentet' med DA Di2 (vil aldrig tilbage til mekanisk nu) og Roval hjul, har jeg faktisk også selv leget med tankerne om en speciel lakering. Min bror er autolaker:) Det der pt holder mig tilbage er, at han uundgåeligt kommer til at tilfører 100-200 gram på rammen. Han tør simpelthen ikke slibe i bund på carbon. Det er dog meget inspirerende at læse dine tanker om lakering i Italien hos en specialist. Der er nogle vildt seje custom painted New Tarmac på Insta:-)

Denne her er sku temmelig klassisk og main-stream:

Høhø, den bad jeg næsten selv om :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man udelukkende køber efter "ydelse for penge" og er ligeglad med mærker, udseende og lire-effekt, er det vel heller ikke noget tosset mærke at slå sig på.

Har man cykling som livsstil og/eller gerne vil have noget der er specielt, kan jeg sagtens sætte mig ind i at det er noget værre snavs. Men hvis cyklen kun er et nødvendigt (og i forvejen alt for dyrt) redskab, så....

Men vel ret heldigt, for hvis alle ville have noget specielt ville det blive svært at finde noget der virkelig skilte sig ud :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man udelukkende køber efter "ydelse for penge" og er ligeglad med mærker, udseende og lire-effekt, er det vel heller ikke noget tosset mærke at slå sig på.

Har man cykling som livsstil og/eller gerne vil have noget der er specielt, kan jeg sagtens sætte mig ind i at det er noget værre snavs. Men hvis cyklen kun er et nødvendigt (og i forvejen alt for dyrt) redskab, så....

Men vel ret heldigt, for hvis alle ville have noget specielt ville det blive svært at finde noget der virkelig skilte sig ud :tongue:

Det var det for 2-3 år siden. Men i dag er Canyon altså ikke forfærdeligt meget billigere end andre mærker. Et rammesæt koster omkring 20-22k, og selvom der er langt op til Colnago, så kan man altså godt finde mærker der kan klare sig til nogenlunde samme pris.

Og så virker det bare underligt at man kører i en klub hvor det gennemsnitlige medlem har en pænt høj indkomst, bor i et dyrt område, og så kører rundt på en cykel hvor man får "meget for pengene" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvor afslørende, at jeg ikke følger med og vidste at Canyon ikke længere er en prisbasker blush: :annoyed:

Din sidste overvejelse kan jeg godt følge. Selv jeg ville, hvis jeg havde penge nok, da køre på noget mere ophidsende end min gamle Focus. At mit umiddelbare valg (Ridley Noah) sikkert ikke scorer højt på lire-faktor er så noget andet, men det ville ikke være noget der blev sprøjtet ud i rå mængder.

Link to comment
Share on other sites

Har også lige været inde at kigge på canyon.com, og der er faktisk ikke den store forskel på priserne længere i forhold til de ældre, mere etablerede mærker. Det er lidt ligesom Toyota, der var en billig japanerbil til at starte med, men i dag er et halvdyrt mærke ...

Link to comment
Share on other sites

Hvor afslørende, at jeg ikke følger med og vidste at Canyon ikke længere er en prisbasker blush: :annoyed:

Din sidste overvejelse kan jeg godt følge. Selv jeg ville, hvis jeg havde penge nok, da køre på noget mere ophidsende end min gamle Focus. At mit umiddelbare valg (Ridley Noah) sikkert ikke scorer højt på lire-faktor er så noget andet, men det ville ikke være noget der blev sprøjtet ud i rå mængder.

Ridley er belgisk, og det er lir. Der er ikke så mange der kører Ridley, og de laver sygt lækre cykler. Specielt deres NOAH SL synes jeg er ret lækker.

Har også lige været inde at kigge på canyon.com, og der er faktisk ikke den store forskel på priserne længere i forhold til de ældre, mere etablerede mærker. Det er lidt ligesom Toyota, der var en billig japanerbil til at starte med, men i dag er et halvdyrt mærke ...

Rose er vidst det nye sort hvis man skal have prisbillige cykler. Canyon har rykket sig fra at være "postordre" til nu at udvikle egne cykler, sponsorere 2 World Tour hold, og faktisk være ret eftertragtede. Deres leveringstider i øjeblikket mener jeg også er fuldstændig håbløse - har hørt noget ala 2-3 måneder.

Link to comment
Share on other sites

Sådan er det jo tit, når man vokser. Jeg kan huske de første Canyon-cykler fra mine "cykelår", og de var sgu ikke for kønne, men de er jo mildest talt kommet efter det. Og det er prisen så også.

Jeg blev faktisk forbavset over deres prisniveau, og du har helt ret i, at Rose Bikes med det vuns er smuttet ind og har overtaget deres gamle position. Sådan fungerer markedet :shades:

Link to comment
Share on other sites

Ja, de er sgu kommet langt fra den gamle F10'er
canyon_update.jpg

Specielt sammenlignet med deres nuværende Aeroad som faktisk er en rigtig flot cykel.
Alexander-Kristoff-Canyon-Aeroad-CF-SLX-

Der er faktisk en i klubben der i lørdags troppede op på sådan en. Virkelig flot i virkeligheden, og lækkert at se nogen lave noget der er kompromisløst.

Link to comment
Share on other sites

s15-froome-marquee-652x440.jpg

Åh hvor er Chris Froome dog bare en irriterende type. Jeg tror og håber dog ikke at Touren allerede er afgjort. Der må komme en dårlig dag eller 4 for ham. Men også interessant læsning jeg faldt over i dag der omhandler tallene fra Ventoux i 2013, og Team Sky i usædvanlig offensiv.

"The first rest day of the Tour de France produced, as usual, some off-the-bike stories, but in 6 years of covering the race, I can't recall such a bizarre sequence of events as this one.

About five days ago, Antoine Vayer, he who provoked Brailsford into calling performance analysis "pseudoscience", started to post graphs on Twitter showing Froome's power output and heart rate on his climb of Ventoux in 2013. They include an attack, off a base of long periods of 400W, up to 1000W, and maintaining 600W during attacks. During this period, his heart rate barely changes - 157 pre-attack, 161 post.

Next, someone industrious managed to take a file of the raw data and synchronize it to video footage of the ride, so that you could see, second by second, how speed, HR, altitude and power changed. It was fascinating to watch - in fact, it's a model for how the broadcast should look.

I'd love to provide you with the link to this video, but Sky's lawyers have had it removed, and the person who did this no longer has a Twitter account (whose doing, not sure - initial reports said it was legal action and suspended), which I find an absolutely extraordinary response. The data by itself didn't mean all that much, and if it was fabricated, just say so. Or heaven forbid, use the opportunity to explain and gain some points for the now extinct concept of transparency in the sport.

There are many possible explanations for the dislinkage between power output and HR, by the way. He may already have been very close to his maximal heart rate (but then you have to say, that's a mighty fine effort to ride Ventoux at 95% of max in the third week of a Grand Tour, and also to attack with a 250W increase off a maximum heart rate, four times, from a base of 400W. Not bad). Perhaps the HR was faulty, maybe it's irrelevant or typical for an elite rider attacking to peak power off threshold power. It's probably not worth overplaying.

The power output data is really interesting though - back then, we estimated the power on that climb to be 389W (or 388W using Dr Ferrari's method), and I can assure you, having seen the raw file with second-by-second data (it's doing the rounds), that the estimate is well, very exact. I'm hesitant to post exact figures because Sky's legal team had a person's entire account removed, even though this data is all on the internet already.

The response has been amazing. As in 2013, the data was first dismissed as fabricated. Then as hacked (which is a tacit acknowledgement of its validity). Or maybe irrelevant. The usual attacks that it proves nothing came, to which I'd respond by saying "welcome to a six-year long conversation, take a side-order of context with that indignation". Fact is, we've been here before, and it's the reaction more than the revelation that is so amazing.

While on the subject of power data, I cannot understand why teams believe they should keep it secret to the extent that Sky seem to. It is analogous to Justin Gatlin asking for the clock to be covered up for his 100m races - that way nobody will know that beating him will take a 9.74s or faster. But they know this already - all the pro teams know what the power output requirement for 10 min, 20 min, 45 min, 60 min is. Transparency would hurt nobody, except those who need performance not to be known (Hey Justin, that's a free tip - ask them to hide the clock so nobody knows how fast you're going).

Finally, back in 2013, it was a remarkable performance, and putting it to concrete numbers is probably unlikely to sway you from whatever you believed (or want to believe) to begin with. I wish the opaque curtain of PR & legal action could be lifted. Today was not a good day for winning the minds of a watching public, or for the believability of the sport.

Long live transparency.

Ross"

- The Science of Sport

Hvad er det der gør at SKY ikke vil have at de data kommer frem til offentligheden??

Link to comment
Share on other sites

s15-froome-marquee-652x440.jpg

Åh hvor er Chris Froome dog bare en irriterende type. Jeg tror og håber dog ikke at Touren allerede er afgjort. Der må komme en dårlig dag eller 4 for ham. Men også interessant læsning jeg faldt over i dag der omhandler tallene fra Ventoux i 2013, og Team Sky i usædvanlig offensiv.

"The first rest day of the Tour de France produced, as usual, some off-the-bike stories, but in 6 years of covering the race, I can't recall such a bizarre sequence of events as this one.

About five days ago, Antoine Vayer, he who provoked Brailsford into calling performance analysis "pseudoscience", started to post graphs on Twitter showing Froome's power output and heart rate on his climb of Ventoux in 2013. They include an attack, off a base of long periods of 400W, up to 1000W, and maintaining 600W during attacks. During this period, his heart rate barely changes - 157 pre-attack, 161 post.

Next, someone industrious managed to take a file of the raw data and synchronize it to video footage of the ride, so that you could see, second by second, how speed, HR, altitude and power changed. It was fascinating to watch - in fact, it's a model for how the broadcast should look.

I'd love to provide you with the link to this video, but Sky's lawyers have had it removed, and the person who did this no longer has a Twitter account (whose doing, not sure - initial reports said it was legal action and suspended), which I find an absolutely extraordinary response. The data by itself didn't mean all that much, and if it was fabricated, just say so. Or heaven forbid, use the opportunity to explain and gain some points for the now extinct concept of transparency in the sport.

There are many possible explanations for the dislinkage between power output and HR, by the way. He may already have been very close to his maximal heart rate (but then you have to say, that's a mighty fine effort to ride Ventoux at 95% of max in the third week of a Grand Tour, and also to attack with a 250W increase off a maximum heart rate, four times, from a base of 400W. Not bad). Perhaps the HR was faulty, maybe it's irrelevant or typical for an elite rider attacking to peak power off threshold power. It's probably not worth overplaying.

The power output data is really interesting though - back then, we estimated the power on that climb to be 389W (or 388W using Dr Ferrari's method), and I can assure you, having seen the raw file with second-by-second data (it's doing the rounds), that the estimate is well, very exact. I'm hesitant to post exact figures because Sky's legal team had a person's entire account removed, even though this data is all on the internet already.

The response has been amazing. As in 2013, the data was first dismissed as fabricated. Then as hacked (which is a tacit acknowledgement of its validity). Or maybe irrelevant. The usual attacks that it proves nothing came, to which I'd respond by saying "welcome to a six-year long conversation, take a side-order of context with that indignation". Fact is, we've been here before, and it's the reaction more than the revelation that is so amazing.

While on the subject of power data, I cannot understand why teams believe they should keep it secret to the extent that Sky seem to. It is analogous to Justin Gatlin asking for the clock to be covered up for his 100m races - that way nobody will know that beating him will take a 9.74s or faster. But they know this already - all the pro teams know what the power output requirement for 10 min, 20 min, 45 min, 60 min is. Transparency would hurt nobody, except those who need performance not to be known (Hey Justin, that's a free tip - ask them to hide the clock so nobody knows how fast you're going).

Finally, back in 2013, it was a remarkable performance, and putting it to concrete numbers is probably unlikely to sway you from whatever you believed (or want to believe) to begin with. I wish the opaque curtain of PR & legal action could be lifted. Today was not a good day for winning the minds of a watching public, or for the believability of the sport.

Long live transparency.

Ross"

- The Science of Sport

Hvad er det der gør at SKY ikke vil have at de data kommer frem til offentligheden??

Hehehe, samme læsning så jeg også inde på FBL's interne facebook-tråd i dag. Det er jo som sådan ikke nyt at de fleste cykelryttere ikke vil dele deres tal - både internationalt samt domestic. Jeg undres voldsomt meget over det, men det kan om muligt forklares ved, at man derved kan replikere den samme type træning, som fx Froom udfører. Rent genetisk må han ligge relativt tæt på de andre fra "the big four"..

Men jeg ved ikke. Det er blot et gæt - og jeg synes, at det er mindst ligeså komplet alien retarded at man ikke deler disse data..

Edited by Svedbaronen
Link to comment
Share on other sites

Som jeg læste et andet sted - hvad får andre ud af at vide hvad andre træder? Hvis de nu finder ud af at Froome træder 6 w/kg er det jo ikke ensbetydende med at man kan programmere Quintana til at gøre det samme. Alle ryttere er vel ude på at træde så meget som overhovedet muligt, og man kan jo ikke se hvordan en rytter træner ud fra hvad de træder i løb :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg læste et andet sted - hvad får andre ud af at vide hvad andre træder? Hvis de nu finder ud af at Froome træder 6 w/kg er det jo ikke ensbetydende med at man kan programmere Quintana til at gøre det samme. Alle ryttere er vel ude på at træde så meget som overhovedet muligt, og man kan jo ikke se hvordan en rytter træner ud fra hvad de træder i løb :smile:

Jeg kan ikke være mere enig. Jeg har altid være fortaler for at dele viden. Det må være til mest gavn for alle. Basta.

Link to comment
Share on other sites

Min forkølelse er efterhånden gået væk igen, så jeg ser bare frem til at skulle på cyklen igen i morgen. Der er ingen tvivl om at lidt tour i tv'et har en positiv indvirkning :laugh:

Jeg er også kommet et skridt nærmere en ny cykel, og kan sige så meget at udgangspunktet bliver Sagans camo cykel, som så bliver ændret en anelse så den er mere mig. Lige nu afventer jeg bare en officiel beregning, men omkring 400 dollars for selve designet, og så skal der beregnes lak oveni til den tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share