Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

På 28/6/2016 at 23:54 , Gregers TF skrev:

Egentlig en ganske simpel lakering men dammit, den er fed :wub:

Håber den hvide farve er til at holde men du er jo nok mere renlig med cykler end undertegnede :blush:

Tak. Ja, det er en meget simpel lakering, men ift. hvordan standard udgaverne ser ud, så skiller den sig meget ud. Jeg håber i hvert fald at jeg kan holde den ren :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nogle gange kan jeg godt blive grebet lidt af stemningen. Som tidligere nævnt har jeg været i tvivl om hvad der skulle opgraderes på cyklen i hvilken rækkefølge. Egentlig havde jeg sat mig for at sætte fokus på et pladehjul, men lige præcis det jeg søger hænger ikke ligefrem på træerne. Og så sad jeg og kiggede lidt på eBay, og så var der pludselig en auktion på et sæt Enve 6.9 hjul med DT Swiss 240 nav til dæk/slange. Prisen var uhyggelig lav, så jeg holdt lidt øje med den. Den steg selvfølgelig i dag, hvor den skulle slutte omkring kl. 13.30, og med 20 sekunder igen valgte jeg at smide mit bud efter ret meget betænkningstid. Jeg havde egentlig regnet med at blive overbudt, fordi prisen stadig var noget lavere end hvad de reelt bliver solgt for, men 20 sekunder senere stod jeg som vinder.

Forhjulet er 60 mm højt, og baghjulet er 95 mm. Normalt kører Enve i en 6.7 konfiguration med et 60 forhjul og et 70 baghjul, og en 8.9 konfiguration med med 85 forhjul og 95 baghjul. Her er der så forhjulet fra det ene sæt, og baghjulet fra det andet sæt, hvilket egentlig passer mig ret godt, for det skal bruges til TT cyklen, og høje hjul foran er bare svære at styre. Tanken er lidt at jeg evt. kører et cover og smider på baghjulet så det kan blive et "pladehjul", hvilket giver en billig upgrade. Alternativet er at sættet hurtigt skal videre med fortjeneste, men nu må vi se. Jeg har altid drømt om at eje et par Enve hjul, så jeg håber de er lige så fede som de ser ud på billederne.


_57_zpso5whlsnx.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fy for en uge. Den startede allerede for en uge siden med en dingertur med et par cykelvenner fra Hvidovre og Roskilde i området omkring Roskilde ved Lejre, Tølløse og hvad det ellers hedder. Jeg var kommet afsted uden min astmaspray, så da de begyndte at køre cykelløb allerede fra første højresving tænkte jeg at det ville blive en lang dag. I løbet af ugen op til havde jeg i øvrigt oplevet at jeg ikke rigtig havde hul igennem til benene, og de i virkeligheden bare syrede til uden grund. Så jeg var ekstra påpasselig på turen. Det gik dog fint, og undervejs kom der ok hul igennem til benene. 4,5 times kørsel og 155 km med en del bakker.

Mandag kørte jeg 62 km i Zone 2 hvor der bare var ok pres i pedalerne, og benene var faktisk ok modtagelige ift. dagen forinden.

Tirsdag startede jeg dagen med en times kørsel inden morgenmad for at sætte gang i forbrændingen, og så til fællestræning om eftermiddagen med Ordrup. Der var egentlig lagt op til en ok lang tur, men da vi var kommet afsted var der et par stykker der peb over ruten, så den blev kortet en del af. Lidt irriterende for mig, for jeg ville gerne op og runde de 4 timers træning på dagen. Så jeg endte med at køre hele vejen retur til Charlottenlund efter træning og tilbage igen, for at få de sidste minutter på. Egentlig en fin træning hvor der blev kørt 3x 8 min AT, og et par løbsintervaller hvor jeg bl.a. fik lov til at snuppe Farumspurten. Så 31 km om morgenen, og 94 km om aftenen.

Onsdag endnu en zone 2 tur på 77 km.

Torsdag var lidt speciel da jeg også går til mit knæhold den dag. Så 1,5 times kørsel om morgenen ud fra samme koncept som om tirsdagen. Så ud igen om eftermiddagen hvor jeg kørte ud til flyvestationen hvor jeg kørte 3x 8 minutter AT efterfulgt af 20 minutters zone 2 med 10 sprinter undervejs. Efter endt træning kørte jeg så direkte videre til Farum for at køre 1 times benhård knætræning der bare gør naller i lår og balder. Herefter kørte jeg lige en runde på Bregnerød og så hjem for at få det hele til at gå op i en højere enhed = 4 timer og 10 minutters træning på dagen(5 hvis man tæller knæholdet med).

Fredag havde jeg en aftale med en god ven, om at vi skulle ud og køre på tempocyklerne. Det blev således også første tur på min Shiv i den virkelige verden. Anderledes styring end Parlee'en, men fed fornemmelse. Jeg har ikke gidet gå igang med positionen da jeg skal fittes på tirsdag i Aarhus. Men en lækker tur, hvor vi endte på Olivers Garage på Strandvejen til en velfortjent is inden vi vendte snuden hjemad. 53 km.

I går havde jeg tænkt mig at køre en helt klassisk sommertur for mig, med et par enkelte twists. Så op på rammen, og så ellers nordpå. Balden var lidt spændt efter torsdagens styrketræning og så den noget aggressive position på TT cyklen freddag, men den blev løsnet op i løbet af den første time. Turen gik op til Farum, via Høvelte, og så op til Stumpedyssen hvor jeg lige fik spottet LaMotta i modsat retning. Op til Karlebo, og videre op til Fredensborg og Esrum. Fra Esrum gjorde jeg lige et stop ved Villingerød Kirke for at tanke lidt vand, og så så jeg ellers frem til medvinden hjem derfra. Det gik faktisk også rigtig fint fra Dronningmølle og til Helsingør hvor jeg havde vinden i ryggen, men da jeg kom ud af Helsingør og havde kurs mod Gurre, kunne jeg ikke forstå at jeg stadig havde modvind. Den var fra nord da jeg kørte afsted, og da jeg nu havde kurs mod syd, burde jeg havde den i ryggen. Men der var selvfølgelig sket det at vinden var vendt, så jeg også fik fornøjelsen af modvind på turen hjem. Jeg lavede en lille ændring i ruten, for normalt ville jeg være kørt igennem Gurre og ud mod Kvistgård for at komme til Strandvejen ved Humlebæk, men denne gang kørte jeg igennem Gurre mod Tikøb, og derefter mod Danstrup. igennem Søholm ned til Langstrup, og så igennem Dageløkke hjem ud til Strandvejen. Her håbede jeg lidt på at ramme ind i en gruppe, men der var fuldstændig støvsuget for cykelryttere i min retning. Jeg kunne dog spotte en der lå 2-300 meter foran mig, som jeg prøvede at køre op til. Lige så stille og roligt fik jeg hentet ind på ham, men da han i Rungsted kørte over for rødt gjorde det lidt svært at køre ham ind. Men heldigvis blev der grønt lige efter, så jeg ikke fik taget for meget af min egen fart, og relativt nemt kunne køre ham ind efter. Vi fulgtes faktisk hele vejen til Skodsborg hvor han dog for det meste lå på hjul, og var ikke meget for at komme frem. Så den første bakke efter Skodsborg krydset satte jeg en smule ekstra fart på, men ikke nok til at han ikke kom med over. Så et ok tempo på nedkørslen, og ved Strandmøllen satte jeg igen ok fart på, inden jeg trådte igennem for alvor og smed ham fuldstændig. Der blev kørt lidt tempo ind mod Klampenborg hvor jeg så fik hentet en større gruppe triatleter der lå på hjul af et par motionister. Da det var muligt at gå forbi gjorde jeg det, og de to forreste ville gerne køre spurt, så de kom hurtigt forbi mig igen, og selv med en relativ slatten sprint fra min side var det muligt at snuppe den spurt. I alt nåede jeg op på 140 km og 4 timer og 20 minutters kørsel i modvind og mere eller mindre alene.

I dag var jeg så lige ud og trille i to timer for at få spolet benene igennem. Både stænger og røv var godt ømme, men igennem kom jeg med 2 timer i sadlen.

Så denne uge alene har budt på ca. 645 km og små 21 timers træning. Tager man søndagsturen med fra sidste søndag så er det altså 155 km oveni. Det mest positive er faktisk at knæet har taget det rigtig pænt, på trods af at der har været træning 8 dage i streg - noget jeg ikke har kunne gøre tidligere uden at have problemer med knæet efterfølgende. Jeg håber det er et tegn på at det hele tgår i den rigtige retning, og at jeg får mulighed for at kunne træne 100% fremadrettet også. Der har selvfølgelig ikke været så meget intensitet i løbet af ugen, men selve workload har været stort.

Link to comment
Share on other sites

Planen er at køre løb når sæsonen går igang igen. Desværre er jeg lidt plaget af en del arrangementer i løbsweekenderne, men regner da med at få kørt lidt og så tage de tæsk der unægteligt kommer. Som du selv er inde på er der egentlig pænt hul igennem til stængerne, men jeg ved at jeg mangler løbsfart, og det får jeg kun ved at køre løb.

Link to comment
Share on other sites

Der har egentlig været godt gang i træningen i sidste uge også. 480 km og lige under 15 timers træning, som jeg egentlig er ganske tilfreds med. Formen begynder så småt at være der hvor jeg føler at jeg har gode ben, så det er utrolig positivt.

Søndag havde jeg egentlig bare planlagt lige at skulle ud og køre en 70 km i relativt roligt tempo, men vi endte med at køre ud til AB's baner til kl. 09.30. Der stod en hord af mennesker, og de kørte mere eller mindre på slaget. Undervejs nåede jeg at tænke at det ikke var så slemt, da vi kørte et fint tempo, men uden at det var hårdt. Det var så indtil vi ramte Hillerød hvor der i den grad blev skruet op for tempoet. Det gjorde også at der blev tømt godt ud i gruppen, da en del ikke kunne sidde med eller bare valgte at dreje fra. Jeg overvejede også selv om jeg skulle stå af ved Esrum, da jeg slet ikke havde fået energi nok med, men valgte at sidde med hele vejen. Jeg fik endda taget et par føringer undervejs, der nev lidt i stængerne. På vej op ad Jonstrup bakken var jeg virkelig i det røde felt efter at have kørt lidt aggressivt rulleskift hen til bakken, og hvor tempoet bare blev holdt hele vejen op. Ikke lige noget for mig med mine kg.

Som sagt blev der kørt friskt til undervejs, indtil vi ramte Dronningmølle hvor tempoet røg helt ned mens vi kørte igennem Hornbæk og til Ålsgårde hvor vi drejede ind i landet igen. Langsomt kom farten op igen, og der blev beordret max 5 minutters føringer for at holde tempoet oppe. Der var også flere der bare sad på hjul, så når man havde taget en føring kom man alligevel kun en 5-6 række tilbage selvom der måske var 10-15 der sad bagved.

Helvede brød om noget løs da vi ramte Strandvejen ved Nivå. Langs bugten blev tempoet skruet i vejret, og hele feltet blev strukket ud i et forsøg på at komme en smule på læ. Det gik dog ikke godt for alle, og der var en del der måtte slå ud fordi de ikke havde kræfterne til at sidde med. Jeg havde lige taget en føring igennem Dageløkke og ud til Strandvejen, så jeg var faldet lidt ned igennem feltet, da der samtidig var en del der valgte at køre forbi mig ved lyskrydset i Nivå. Men for ikke at blive skivet helt, måtte der trædes igennem sammen med et par fra klubben for at nå bagenden af frontgruppen.

Der blev kørt lidt rulleskift, og fra Rungsted var der et par stykker der valgte at køre afsted, og så gik arbejdet igang for at få lukket hullet ned. Ved Vedbæk var vi nogenlunde samlet igen, og så blev der ellers for alvor lukket op fra Skodsborg af. På den første bakke blev der rykket af en A rytter, og jeg kom med på hjul sammen med et par andre. Vi kørte lidt rundt, men der var ingen der rigtig troede på det. Herfra sad jeg i en 5. position eller noget, og farten blev bare holdt høj ind mod Klampenborg med et par enkelte ufarlige ryk. Det betød en sprint, og da jeg sad som 3. manden med et par hundrede meter til mål, valgte jeg at træde med hvad jeg nu engang havde at køre med. Jeg fik slået et hul, men blev lige præcis passeret af én et par meter før vi ramte stregen. Der var et pænt hul ned til de næste.

Herfra var det egentlig bare at køre op ad Klampenborgvej og hjem. Så hvad der skulle have været 70 km stille og roligt, blev til 130 km med 36,6 km/t. Turen fra AB til Klampenborg blev kørt med 38,5 km/t i snit, og vi havde altså et par steder hvor den blev kørt ret roligt. En fed fornemmelse at komme hele vejen til mål uden at være blevet sat, specielt med tanke på at jeg også havde kørt dagen forinden. Det tegner godt for formen, men det er nok ikke nogle jeg kommer til at køre med regelmæssigt, for det har jeg slet ikke nerver til. Lad mig sige det sådan, det er en gruppe som den der gør at jeg pludselig forstår hvorfor danskerne hader cykelryttere. Jeg tør ikke tænke på hvor mange idiotiske situationer der opstod fordi folk kørte uden tanke på andre end sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræningen var i selskab med Ordrup og under ledelse af Rune fra AimHigh. Når Rune står på listen, så plejer rat og kravl at dukke op, og tirsdag var ingen undtagelse. Vi var vel en 18-20 stykker til træning, og en del ansigter man sjældent ser. Anyhow, turen gik ud til AB's baner, Kollekolle, og så videre ud til Kirke Værløse hvor vi gjorde et stop. Træningsfilosofien for den sidste del af sæsonen er i virkeligheden at få masser af intensitet på i træningen, for der er ikke tid til at bruge 4-5 løb på at køre sig i form.

Vi lagde ud med et sub-AT rulleskift interval i grupper af 5-6 stykker for lige at få varmet stængerne op. Det gik op af Christianshøjvej og ind mod Ganløse hvor vi samlede op. Herfra kørte vi til et semi-industriområde syd for Ganløse hvor vi skulle køre 15 omgange med fuld gas på de 3 langsider, og så afslapning på d. 4. Jeg havde misforstået hvor det var vi skulle holde pause, men blev rettet ind senere. En god måde at få kørt noget ala 40/20 uden at sidde og stirre på tiden.

Herfra kørte vi lidt videre og kørte igen et sub-AT rulleskift interval ind mod Søsum i samme grupper som tidligere. Opsamling og så videre mod Stenløse, og så skulle vi køre noget fartleg ind mod Slagslunde. Konceptet var at hver gang der kom en bakke/stigning så skulle der virkelig trædes igennem. Igen en fremragende måde at køre nogle kortere intervaller, uden at man bliver for fokuseret på tiden.

I Slagslunde kørte vi et enkelt powerinterval op ad bakken til Buresø, opsamling, og så skulle vi køre et løbsinterval ind mod Slagslunde igen. Folk var efterhånden lidt trætte og der blev lavet lidt for store huller hen mod starten, så træneren valgte at sige at jeg og 2 andre skulle køre afsted. Jeg tog mere eller mindre fronten fra start og buldrede hen til bakken, hvor jeg så blev afløst af de to andre. Mere eller mindre på toppen blev vi hentet af 2 bagfra, hvoraf den ene er en hurtig satan i B klassen. Jeg fik lige taget mig sammen og kom med på hjul der, og da vejen fladede ud gik den lidt i stå. Jeg tog så fronten, og lige inden svinget ind mod Slagslunde, kørte jeg afsted og kom først til skiltet. Jeg tror dog de andre havde misforstået hvor intervallet egentlig gik til.

Roligt igennem Slagslunde og så skulle der køres et løbsinterval ind mod Ganløse. Igen blev der sendt en gruppe afsted på 4-5 mand, som denne gang fik et langt større forspring. Da vi blev givet fri kørte jeg afsted med det samme for at få et forspring på bakken. Der var ingen der kørte efter, så derfor valgte jeg at køre lidt til på bakken også, men ikke nok til at jeg ikke blev hentet af en gruppe på 4 mand. Jeg fik hægtet mig på, og den ene blev smidt da vi nærmede os toppen. Jeg sov åbenbart lidt i timen, for pludselig kunne jeg se de to forreste lidt længere fremme foran ham jeg sad på hjul af, og der havde de slået hullet. Jeg gik forbi og prøvede at køre op til dem, men de kørte simpelthen for stærkt. Jeg fik lukket hullet en anelse, men ikke nok til at jeg kunne køre med i spurten. Så det blev til en 3'er.

Lidt tempo kørsel fra Ganløse til Kirke Værløse, og så den obligatoriske sprint ind mod AB's baner.

I alt nåede jeg op på 91,3 km med god smæk på i stængerne, og ikke mindst en følelse af at formen efterhånden er den bedste jeg har haft siden jeg fik problemer med knæet. Så nu håber jeg bare at jeg kan omsætte den hurtigt til løbsfart, så jeg ikke kommer til at lide alt for meget i løbene.

I går var vejret ikke ligefrem super, så jeg valgte at køre på hjemmetræneren i stedet. Selvom jeg havde blæser sat op, og vinduerne åbnet op på vid gab, så endte jeg med en mindre udgave af Arresø på gulvet, mit tøj var fuldstændig gennemblødt og jeg havde sok efter de små 2 timer. Jeg kørte først 15 minutters opvarmning, 5 minutters sub-AT til at få gang i benene, 4x 40/20 hvor jeg satsede på ca. 400 watt i de 40 sekunder, derefter et pyramideinterval på 10/50, 20/40, 30/30, 40/20, 30/30, 20/40 og 10/50. Da det hårde var afsluttet stod den på en times zone 2 med et par enkelte hurtige intervaller imellem.

I alt 1 time og 55 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Lidt presset drønede jeg til mit knæhold i går på Shiv'en. Var kommet lidt for sent afsted fra arbejdet, så den fik egentlig pæn pedal så snart jeg nåede AB's baner og forsvarligt kunne lukke op. Ved knæholdet fik jeg tæsk som sædvanlig, men aftalte med min fys at prøve kun at komme hver 2. gang, for at se om det påvirker knæet. Jeg vil ikke helt slippe det, for træningen er faktisk rigtig god.

Efter en times "styrketræning" hoppede jeg på cyklen igen, og havde egentlig planlagt at køre et par omgange på Bregnerød inden jeg kørte hjem. Men skyerne hang tungt over Farum, og efter 200 meter hvor jeg var på vej til Bregnerød kunne jeg mærke de første dryp, og besluttede mig derfor for bare at køre hjemad. Der gik ikke meget mere end 1-2 minutter og så var sluserne åbnet op. Jeg var fuldstændig gennemblødt da jeg ramte AB's baner hvor vejene selvfølgelig var fuldstændig tørre. Så i alt fik jeg lige omkring de 55 minutter på cyklen i går, og en times knætræning.

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt har jeg også haft lidt fokus på at komme ned i vægt. Den var desværre kommet op og ligge omkring de 82 kg, og det er trods alt lige en 4-5 kg for meget, og det kunne mærkes på bakkerne. Så i denne uge har jeg sørget for ikke at spise så mange kulhydrater til aftensmad, og spise mere protein de dage hvor jeg ikke træner. Samtidig med den kommende periodes fokus på korte og intensive intervaller burde det være med til at sætte gang i noget fedtforbrænding. Vægten er i hvert fald røget ned på 80,4 kg i morges, men en stor del af det har med garanti været væske. Men egentlig går det fint med at træne og samtidig skære lidt i kulhydraterne.

Link to comment
Share on other sites

Kom så med den kontra!
SPTDW230.jpg

Efter at have luret vejrudsigten de seneste par dage, var det lækkert at se at både DMI og TV2 havde aflyst regnen der ellers var udsigt til, og i stedet havde lovet tørvejr. Jeg havde været tidligt oppe, og var klar i tøjet kl. 08.00, en halv time inden der skulle køres fra klubhuset. Jeg kørte ud til AB's baner, vendte rundt, og kørte så mod klubhuset, og kunne dermed lige få nogle ekstra km i benene. Planen var at køre med Ordrup til lørdagstræningen, og så snuppe en 1,5-2 timers kørsel efterfølgende alene. Sådan kom det ikke helt til at gå.

Fra klubben kørte vi op til AB, af Kollekolle ud mod Kirke Værløse hvor vi gjorde et stop. Dagens første interval skulle være i grupper af 5-6 personer, sub-sub AT ind til Ganløse i rulleskift. Det egentlig ganske fint, og selvom stængerne egentligt var lidt mærkede efter torsdagens knæhold, så var der hul igennem. Ved Ganløse fik vi samlet op, og så skulle vi køre en omgang på vores løbsrute hvor der skulle gives gas på bakkerne og det flade lige efter, og så først slappe af når der kom en nedkørsel. Det blev i alt til 4 intervaller med ca. 1,5 minuts knald på. Jeg kørte dem efter watt, og det er som altid sjovt at se hvordan folk kan komme blæsende på bakkerne, og så slet ikke holde wattene så snart vejen flader ud igen.

Herfra samlede vi op ved Ganløse, hvor vi skulle køre endnu et rulleskift interval. Samme grupper som tidligere, men denne gang som en slags 5-3-2 interval, dog ikke helt så kontrolleret. Vi kørte over Tyren og op til stedet hvor man drejer til venstre ind mod golfklubben, hvilket vi gjorde, her skulle den lige have en tand ekstra, og så hele vejen op til hovedvejen mod Lynge med hvad der var tilbage. Opsamling, og så igennem Lynge.

Vi gjorde holdt på vejen til Uvelse, hvor vi så lige skulle skrue op for intensiteten med en række løbsintervaller. Første interval skulle gå på en vej ned til et t-kryds. Der blev sendt en i forvejen, som fik al for lang snor, og så kom vi andre afsted. Alle sad nærmest og kiggede på alle, og det var meget få der egentlig ville tage føringer. På et tidspunkt knækkede feltet, og jeg måtte sætte lidt fart på for at hente frontgruppen. Da jeg kom op var de nærmest gået i stå, og jeg gik bare direkte forbi indtil der var en enkelt der åbnede op. Vores hurtige B rytter kørte med, og det gjorde jeg så også. Vi fik åbnet et hul, og kørte lidt korte føringer af, med mig der tog den sidste dinger inden vores B rytter spurtede. God generalprøve.

Samlet igen, og så op mod Gørløse hvor vi så skulle køre endnu et cykelløbsinterval ind mod Nr. Herlev med mål ved den gård der har nogle bemærkelsesværdige flisesøjler. Igen blev der sendt et par stykker afsted i forvejen, og så blev der åbnet for os andre. Der var en der angreb og jeg gik med og vi fik slået hullet til feltet. Et par gode 20-30 sekunders føringer i det kuperede terræn, og så afsted da vi ramte bakken ved skydebanerne. Jeg kunne se at vores B rytter var på vej op, men tænkte at jeg havde hul nok til at holde ham bag mig. Med 15 meter til stregen går jeg forbi de to der var blevet sendt ud i forvejen, og med 3 meter til stregen bliver jeg passeret af vores B rytter. Jeg havde desværre taget fejl af ham og ham jeg var gået i udbrud med, og burde nok have kigget mig tilbage lidt inden, for så kunne jeg snildt have givet mig lidt ekstra og snuppet den.

Opsamling og så kørte vi over mod Stumpedyssen. Her skulle vi køre 2 løbsintervaller, først op til bakken lige efter skoven, opsamling, og så igen ned til busstoppestedet. Det første interval var det igen alle der kiggede på alle, indtil en af vores kvinderyttere tog spidsen hvor jeg kom på hjul. I bunden af bakken huggede jeg igennem, og holdt den hele vejen til toppen med et pænt hul ned til den næste.

1,5 minuts pause, og så var vi igang igen. Et par enkelte der prøvede at køre afsted, men blev lukket lidt ned igen. Jeg fik kontakt til frontgruppen efter en lidt sen start, og det skete samtidig med at gruppen gik i stå. Så direkte forbi og træde nogle watt ud. Jeg blev lukket ned, og så kom der lidt kontrahug hvor jeg kom med i et af dem, dog uden at kunne gøre mig gældende i spurten.

Videre over til Forskerparken ved Hørsholm hvor vi skulle køre på en kortere rundstrækning. 2 omgange hvor der var en der skulle køre master og vi andre skulle prøve at holde hjul i svingene, og derefter direkte over i 2 omganges cykelløb. Da cykelløbet gik igang sad jeg lidt tilbage, og der var en der huggede foran og fik hullet. Ham så vi ikke igen, men så kunne vi andre køre lidt cykelløb. Jeg snuppede en 2'er i sprinten.

Anden gang vi skulle køre var jeg helt off, og startede sent. Jeg havde en forventning om at ham foran mig ville lukke op til gruppen, men det skete ikke. Så jeg fik i alt 4 omgange hvor jeg mere eller mindre bare kørte solo uden at feltet foran for alvor trak fra.

Men så tog vi da en omgang til. Sad fint med de første 2 omgange, og så var der cykelløb. Jeg og en anden prøvede at rykke et par gange, uden at der skete noget. Jeg blev hentet efter et angreb lige efter vi var gået ud på sidste omgang, og alle sad bare og kiggede på hinanden. Jeg kunne ikke dy mig fra at råbe "Kom nu med den kontra", og der skete ikke en skid. I stedet for fik jeg selv lov til at køre kontraen, og kom først ind i næstsidste sving. Lige inden sidste sving blev jeg passeret, men kunne alligevel snuppe en 2. plads i sprinten.

Herfra havde vi vidst alle fået intensitet nok, og vi kørte derfor hjemad. Jeg fik lov til at køre et lille angreb ind mo Gl. Holte, hvor jeg dog havde håbet at der var nogle der var gået med. Sidste power stykke var da vi ramte Ørholm hvor der først er en nedkørsel og derefter en lille bakke hvor man virkelig kan få sprintet igennem. Den snuppede jeg på fornemmeste vis.

Jeg fulgtes med størstedelen af holdet op til Jægersborgvej, og valgte så at køre solo derfra ud mod Flyvestationen hvor jeg havde tænkt mig at køre 30 minutters tempokørsel og ende på ca. 5 timer. Da jeg kom  fri af Lyngby kunne jeg dog se nogle meget tunge skyer i det fjerne, men det afholdt mig ikke fra at køre den vej. Igennem Hareskoven og forbi Bryggeri Skovlyst kom der et par enkelte dryp, men jeg tænkte at det nok ikke blev til mere, men så snart jeg kom fri af skoven blev det noget mere vådt. Kombineret med den relativt skrappe blæst, blev det hurtigt koldt, og jeg slog ruten hjemover i stedet for. Der blev virkelig åbnet op for sluserne, og da jeg ramte AB's baner havde jeg den velkendte svampefornemmelse i skoen der var fuldstændig gennemblødt.

Jeg ramte de 135 km og det var egentlig fint nok. Jeg ville gerne have været over 150 km, men det går nok. Til gengæld var min TSS på hele 297,5 så det vidner om en ordentlig omgang træning i dag.

Link to comment
Share on other sites

I går var sidste træningsdag inden jeg begynder at trappe lidt ned, og forsøge med et peak. Derfor skulle den gerne have en over nakken rent distancemæssigt, så jeg kørte hjemmefra allerede lidt over 8 selvom vi først skulle mødes kl. 9 ved Femvejen. Det betød at jeg kørte et smut igennem Frederiksdal, og ind mod Nærum og Skodsborg. Da jeg nåede rundkørslen ved Teknikerbyen blev jeg dog mindet om at der jo var noget triatlon igang. Så det betød at jeg kunne se bort fra lyskryds hele vejen til Klampenborg. Jeg holdt mig på cykelstien så jeg ikke blandede mig i løbet.

Da jeg ramte Klampenborg var det ellers bare op til Femvejen, hvor der var et pænt fremmøde på en 7-8 mand. Jeg havde egentlig troet at vi bare skulle ud og køre en tur, men der var flere der var opstemte på en tur med holdet fra AB's baner. Så der kørte vi hen. Selv var jeg ikke helt med på ideen, mest af alt fordi jeg efter sidste tur med dem havde set hvor decideret åndssvagt de kørte. Så jeg kørte med med forbehold om at jeg ville slå ud så snart det blev for idiotisk.

Vi var vel en gruppe på en 40 mand eller lignende der kørte afsted, og i modsætning til sidste søndag blev der givet gas fra starten af. Så der skulle alligevel trædes igennem for at sidde med. Jeg kom op til min første føring lige efter Allerød og trak gruppen igennem Hammersholt indtil min makker slog ud. Hillerød og Fredensborg var også nogenlunde civiliseret, og der var endda tissepause ved Endrup. Så forsvandt roen dog også, og ind mod Jonstrup blev der kørt til. Det fortsatte faktisk hele vejen til Dronningmølle hvor spurten skulle køres. Jeg missede den sidste gang, og ville egentlig have kørt med, men jeg sad for langt tilbage da feltet knak, og kunne ikke køre mig op derfra.

Hornbæk blev forceret stille og roligt, og først da vi var kommet igennem Ålsgårde og ind mod Tikøb blev der åbnet lidt op igen. Der var en underlig stemning på turen, med en enkelt højrøstet person der blev ved med at beordre tempo og spillede smart i en fart. Dem der har kørt med før ved nok godt hvem jeg taler om. Det sjove var at han blev ved med at sige til dem der ikke tog føringer at de skulle se at komme frem, for han havde allerede taget 3 føringer. Det var sådan set også rigtigt nok, problemet med føringerne var at de måske max var 1,5-2 minutter lange før han slog ud igen, hvor de fleste andres var 4-5 minutter. Der var da også flere der nævnte den semi-dårlige stemning, men det er vel præmissen.

Da vi ramte Nivå sad jeg ca. midt i feltet, og kunne se at hjernerne var blevet lagt væk. Lige inden vi ramte Nivå havn var der to der tog den fra cykelstien og direkte ud på vejen, lige foran en bil, udelukkende for at komme længere frem i feltet og måske nå over inden der blev rødt i lyskrydset. Det gjorde at hele gruppen satte farten op, og med min dårlige placering på cykelstien var det kun et spørgsmål om tid før en af dem foran mig ville slippe. Der gik da heller ikke mere end et par hundrede meter før jeg sad bag nogle andre der ikke kunne mere, og egentlig passede det mig godt. Jeg kunne sagtens have kørt med forreste gruppe, men cykelløb er trods alt med numre på ryggen, og ikke på Strandvejen til gene før de øvrige trafikanter.

Vi var en gruppe på 3-4 mand der fandt ind i noget føringsarbejde på ca. 1 minuts penge af gangen, men det var tydeligt at se at der var en del af dem der ikke havde mere at skyde med. Så vi fandt et fornuftigt tempo, og kørte ind mod Klampenborg. Ingen spurt. Jeg snakkede med en af de andre i gruppen om turen, og han delte heldigvis samme holdning til det som mig. Jeg havde haft en føring med ham tidligere på turen, og han fortalte at han for mange år siden lå og trænede med de gamle proffer som Rolf, Veggerby, Holm og hvad de ellers hed, og at der dengang var samme stemning, men gruppen havde været meget mindre og der havde ikke været så mange cykelryttere eller billister på vejene, så der var nogle andre muligheder.

I alt nåede jeg op på 155 km med lidt ekstra kørsel på vejene omkring vores lejlighed for lige at få den over de 155 med et snit omkring de 34,4. Så weekenden endte med 290 km træning, og lige under 9 timer.

Ugen endte på 527 km og 16 timer og 20 minutters træning. En pæn blok til at afslutte de sidste 3 ugers store mængde der har heddet 646 km, 480 km og så 527 km nu. Så i alt 1653 km på 3 uger.

Nu skal mængden ned og intensiteten op. Jeg misser desværre Hvidovres løb, men derefter er planen at køre begge løb i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går var en kold og hård omgang. Vejret var ikke det bedste, og der kom da et par byger på min tur til Farum, men derfra holdt det faktisk tørt, og jeg endte med at køre på tørre veje.

Dagens ret var en gigantisk omgang VO2max intervaller. 3 sæt af 3x 4 minutter som var en øvelse jeg gravede frem fra min træningslog fra 2014. På vejen dertil startede jeg lige med et 6 minutters sub-AT interval for lige at få gang i stængerne. Da intervallet var færdigt, var jeg også færdig. Mine lår var fyldt med syre, og føltes som om de lige blev dobbelt størrelse. Ikke ligefrem den bedste start. Men generelt har jeg været lidt tung i stængerne de sidste par dage, og tirsdagens sommercup hvor jeg var flagpost hjalp ikke ligefrem på det. 2,5 time i blæst og 2 byger, samt relativt lave temperaturer er generelt ikke godt for kroppen.

Nå, men ved Bregnerød startede jeg så første sæt. Om det var opvarmningen der havde hjulpet eller hvad skal jeg ikke kunne sige, men der var faktisk hul igennem til stængerne. De 3 intervaller blev kørt med en intensitet på mellem 340 og 360 watt i snit, og min VO2max zone er mellem 333 og ca. 375 watt, så ikke helt skidt. Efter sidste interval kørte jeg igennem Høvelte og over til Stumpedyssevej, hvor jeg kørte de næste 3. Det sidste blev kørt med en noget lavere kadence da jeg efterhånden var ved at være træt.

Tilbage til Bregnerød og køre de sidste 3 intervaller. Igen en noget lavere kadence end normalt, men der skulle lidt ekstra til for at holde wattene oppe.

Efter de i alt 9 intervaller af 4 minutters varighed, gik turen ellers bare hjemad og jeg endte med 2 timer og 30 minutters træning, og en masse intensitet.

I dag skal jeg bare ud og trille på TT'en, og planen er at køre en test på lørdag hvis vejret tillader det.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have været løbet ind i noget sygdom i sidste uge, hvor mave og krop generelt bare ikke ville, så er jeg igen ved at være ovenpå. Mandag var jeg ude på en lille træningstur for lige at teste hvor meget kroppen havde taget skade, ved at køre 3x 30 sekunders intervaller, og det gik faktisk ganske udmærket.

Tirsdag stod jeg for træningen i Ordrup, og det betød et langt opvarmningsinterval fra AB's baner ind til Farum i rulleskift med høj kadence. På Bregnerød rundstrækningen kørte vi 3 gange rundt, og kørte 3 intervaller på den store vej op til T-krydset som VO2max. Ca. 3 minutter. Der var selvfølgelig dem der valgte bare at hoppe på smækken af de andre, men det kan man ikke gøre noget ved. Selv valgte jeg at køre dem solo, og formåede faktisk at holde snit watt lige under de 400 watt i de to første, og så noget lavere i det andet. Min VO2max zone ender ved ca. 375 watt, så noget tyder på at niveauet er hævet ift. FTP. De 3 intervaller blev kørt med 394 watt, 398 watt og 379 watt. 

Herefter opsamling og over mod Stumpedyssen. Igennem Høvelte kørte vi dog lige et 20/10 interval ud til hovedvejen, hvilket tog ca. 2,5 minuts tid, så det alligevel blev til en 4-5 intervaller. På Stumpedyssen kørte vi en 5-3-2 omgang på vores gamle løbsrute. Som sædvanlig går sådan noget altid lidt i kage, da der altid er et par stykker der tror de bare skal fyre den af når de første 5 minutter er kørt, i stedet for bare at hæve niveauet en anelse og så give fuld gas til sidst. Men rundt kom vi da.

Næste interval var 5x 6/54 intervaller. Ikke det store at berette derfra. Vi tog en lille detour ned omkring Sjælsø for at tage bakken nedefra, op over Åsebakken, og så ellers via Holte hjem. Der blev kørt lidt improviserede intervaller undervejs i stil med løbsintervaller, så det fik vi også lige med.

I går var jeg ude og trille en tur, og kørte samtidig igen lige 3 stk 30 sekunders intervaller, og tog et stop forbi min husmekaniker i Holte for lige at få strammet mit baghjul op.

I dag står den på knæhold, i morgen en benåbner, og så hedder den ellers løb både lørdag og søndag. Bliver spændende at se om jeg har fået restitueret nok, om formen er der, og alt det der. Det er ikke ligefrem korte løb, og jeg tror det er omkring de 130 km i hvert løb. Kan jeg sidde med feltet hjem ser jeg det som en sejr, da det trods alt er 2 år siden jeg sidst har kørt løb. Der er med garanti noget rust der skal bankes af, især ift. at sidde i feltet, og sikkert også ift. de små accelerationer der hele tiden er. Men nu er jeg igang igen, og det i sig selv har jeg kæmpe optur over.

Link to comment
Share on other sites

Lidt status fra løbet i dag. Blev skivet efter 3 omgange på et sidevindsstykke, men alligevel kørte jeg fra Amager med et smil på læben. Fed fornemmelse at være tilbage i feltet, og ikke mindst køre cykelløb. Jeg ved udemærket godt hvad årsagerne til at jeg måtte lave en DNF i dag:
1. Mentalt var jeg ikke hvor jeg skulle være. Der hvor jeg må slå ud i sidevinden, kunne jeg nok godt have hængt på lidt længere, men mentalt var der ikke mere. Ligeledes dårlig placeringsevne.
2. Min balle gav mig problemer undervejs, og var nok grundet knæholdet i torsdags. Når ballen laver problemer, så låser det lidt min venstre side, og det gjorde sgu lidt naller.
3. De kører ikke langsomt i B-klassen, og det er immervæk 2 år siden jeg sidst har kørt løb med den intensitet, og det er altså bare noget andet. Det havde nok også været semi-utopisk at tro at man bare kunne holde 2 års pause, træne, og så køre emd så let som ingenting.

De første 3 omgange gik egentlig fint nok, og holdt mig nogenlunde til i feltet. Jeg havde været lidt nervøs for om jeg stadig kunne huske det med at placere mig i et felt, men det gik fint. Jeg mangler stadig lige det med at holde mig helt fremme, men det har jeg altid haft problemer med.

Nå, men hvorfor udgik jeg så? Jeg blev som sagt sat på 3. omgang, og fandt ind i en gruppe med 3 andre, og prøvede at komme tilbage, men der var bare ikke noget. På 4. omgang blev vi hentet af U19 feltet, og måtte lade dem passere, og da de så var kommet forbi nåede vi til et T kryds hvor vi skulle holde bag en tankvogn, og hvor der var trafik på den vej vi skulle ud på. Dér vidste jeg at vi på ingen måde ville komme igen, så jeg smed den ned på den lille klinge foran, og trillede tilbage til start/mål.

I morgen er der endnu et løb, men det bliver ikke nemmere. Kuperet rute, og vi har start med A. Ikke super. Jeg prøver at se om jeg kan få løsnet op i ballen, men ellers er det som altid god træning at køre med så længe man nu engang kan :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Defeet løbet

En uge senere, og endnu et løb. Denne gang i Lejre, og med udsigt til 122 km i høj solskin. Ifølge tilmeldingen ville der være lige over 40 til start, så et pænt stort felt i B klassen. Egentlig sjovt, for for 2 år siden var det et stort felt hvis der var 30 mand til start, og det skete næsten aldrig. Lidt opvarmning, og så over til starten. Sidst jeg kørte løbet var for 2 år siden, og det var faktisk mit første løb i B klassen. Dengang var ruten en anelse anderledes, og vi kørte 118 km med 40.4 km/t i snit, avg. power på 252 watt og en NP på 296 watt. Jeg kan huske at jeg var mega presset undervejs, og var ved at blive sat på et tidspunkt.

Nå, i starten gik der pludselig rygter om at vi skulle have samkørsel med A-klassen. Det havde vi også i søndagens løb i samme område, hvor der var 40-50 A-ryttere til start, og 21 B-ryttere. Med andre ord et pænt stort felt, og da resultaterne stod klar var der kun 5 B-ryttere der havde gennemført. Derfor var der flere der havde lidt kritiske røster da det blev bekræftet at vi skulle have samkørsel med A, men det var fordi de kun var 15 til start at man havde valgt at slå felterne sammen. Ikke optimalt, men egentlig fair nok.

Starten gik og der var smæk på med det samme. Der blev rykket hele tiden i højre og venstre, og det er så en af ulemperne ved felter der bliver slået sammen. Når der er en B-rytter der kører vil der automatisk være nogle andre der kører efter, også A-ryttere. Når de så bliver hentet igen, så er det måske en A-rytter der rykker, og så kører hele feltet med. Med andre ord, 4 omgange senere var der kørt et udbrud afsted og de havde faktisk fået et pænt hul. Alligevel lå feltet og rykkede på skift, hele tiden. Den gik aldrig rigtig i stå, og der kom aldrig det punkt i løbet hvor der falder ro på, og man finder ud af at køre et ok tempo. Jeg selv var presset, men ikke mere end at jeg stadig sad med i feltet. Dog var jeg så småt begyndt at overveje hvor længe jeg ville kunne hænge på.

På 5. omgang skete det så. Vi kørte stadig indianerkørsel, og på et tidspunkt nåede jeg bare et punkt hvor hverken ben eller hoved ville mere. Jeg lod de andre køre, og sundede mig. Jeg havde dog en målsætning om at jeg ville gennemføre løbet, også selvom jeg skulle køre 2,5 omgang helt for mig selv. Det fik jeg så fornøjelsen af, og blev hentet af resterne af Junior rytterne, som vel egentlig kun var en 15-20 mand. Da de kørte over stregen, havde jeg stadig en omgang igen. Sidste omgang blev kørt uden flagposter eller noget som helst, så jeg var faktisk lidt spændt på om min tid overhovedet ville blive registreret. Jeg fandt mig selv lidt til sidst, og kunne holde nogle ok watt, uden at det var prangende. Selvom de var ved at pakke arrangementet ned da jeg krydsede stregen, så blev min tid stadig registreret, så det er jeg meget taknemmelig for. Ud af 42 startende blev jeg 27'er, og den sidste der gennemførte 17 minutter og 45 sekunder efter vinderen, så heldigvis var en fra klubben.

I alt blev det til 121 km, 39.2 km/t, 240 avg. power og 282 NP. Da jeg slipper feltet havde vi kørt 75 km med 43.8 km/t i snit, 255 avg. power og en NP på hele 309 watt!

Fuldstændig baldret bagefter, men samtidig glad for at have gennemført. Det er trods alt første gennemførte løb i 2 år, hvis man ikke medregner enkeltstart. Jeg kan mærke at jeg bliver stærkere og stærkere for hver gang, så jeg har mulighed for at gå til vinterpausen med en ok form. Jeg kan nok lige nå et løb eller to endnu i sæsonen, men næste weekend kan jeg ikke køre løb, og ugen efter er vi på Mallorca. Så sidste løb bliver nok Lyngbys løb d. 18. september.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lige en hurtig opdatering herfra. September er som den som oftest er for mig - ustabil. Jeg rammer næsten altid ind i noget snue/forkølelse af en art, og i år har ikke været en undtagelse. Jeg har faktisk siden starten af september kæmpet lidt med kriller i halsen der kommer og går. I sidste uge var vi et smut på Mallorca, og selvom jeg havde cyklen med blev det kun til 4 ture ud af 8 dage, men det er jeg egentlig godt tilfreds med. Det tog alligevel 3 dage overhovedet at finde benene, og få den værste uoplagthed ud af kroppen. Jeg fik dog nået mit mål med at få kørt Puig Major og Sa Calobra stigningerne som jeg huskede som værende virkelig lækre. Det er de til dels stadig, men begge stigninger kørte jeg solo, der var således ingen jeg kunne ligge og køre efter. Især Sa Calobra var hård, da man som mange af jer ved kan se utrolig langt, hvilket ikke er tilfældet på Puig Major. Jeg kom dog op, men var helt smadret til sidst. Om det var uoplagthed eller de 3-4 kg ekstra jeg slæber rundt på kontra for 4 år siden, skal jeg ikke kunne sige, men det var pænt hårdt. Så hårdt at jeg faktisk lavede en fejl jeg aldrig nogensinde har lavet før. Da jeg nåede toppen af Sa Calobra kørte jeg helt op, og vendte om for lige at få taget et billede fra toppen. Jeg tog også lige et par minutter til at nyde udsigten, og få vejret igen. Da jeg så skal sætte igang, har jeg et ualmindeligt let gear på, samtidig med at vejen stadig går opad, så der sker det at jeg får lidt fart på, som hurtigt aftager, også hurtigere end jeg lige når at finde balancen. Jeg kan mærke at jeg er ved at få overbalance mod højre, og prøver at rette den op, men intet hjælper. Så i stedet når jeg at tænke "Det her sker bare ikke" inden jeg vælter med noget ala 5 km/t på toppen af Sa Calobra. Jeg får hurtigt rejst mig op, og hopper på cyklen igen, men skaden er sket: der kommer 3 biler kørende imod mig, hvoraf den første lige stopper op og spørger, på tysk selvfølgelig, om jeg er ok. Jeg havde slået min albue en smule, men ikke noget der på nogen måde var slemt. Så op på cyklen og tilbage mod Soller. Jeg havde bare lige glemt at turen op til Puig Major fra Sa Calobra siden alligevel var en 5 km med 5-6% i snit.

Siden vi er kommet hjem har jeg haft en 4 ture på cyklen, men der er ikke rigtig kommet hul igennem. I går kørte jeg med til Ordrups træning, som var en kort en af slagsen, og det gik egentlig ok. Der var lidt overskud, men ikke meget. Sæsonen er for mit vedkommende slut. I næste uge skal jeg arrangere et uofficielt klubmesterskab i enkelstart ude på flyvestationen. Jeg havde håbet på selv at kunne køre med, men det er sgu begrænset hvad der ellers er af hjælpere, så det kan godt være at jeg selv driver den her i mål og lader de andre hygge sig. Derefter er der klubmesterskab i næste weekend. Jeg tror jeg stiller op, men jeg har ingen ambitioner om noget som helst.

Ellers er fokus lagt på at komme ned i vægt her henover vinteren, som sædvanlig, og få trænet så meget jeg nu engang kan. Jeg skal snart snakke med Velofit om træning, og se om de kan være med til at styre min træning henover vinteren. De har noget der hedder Club Velofit hvor man for 300,- om måneden får træningsprogrammer der bliver tilpasset til en. Det gør det noget nemmere for mig at holde fokus på træningen, og ikke hele tiden skulle tænke på hvilke øvelser/intervaller jeg skal lave. Der er nemlig det ubekendte faktum at jeg skal være far til november, og jeg ikke ved hvordan det kommer til at påvirke alting. Jeg håber som alle at vi får et nemt barn der giver min kæreste og jeg masser af overskud til stadig at være os selv, men der er også andre scenarier. Under alle omstændigheder bliver det en kæmpe omvæltning, som jeg i den grad glæder mig til. Jeg kender flere der har fået børn, og som har fået træningen til at hænge sammen ved siden af, så det er lidt det jeg håber på. Umiddelbart tror jeg meget af det hænger sammen med dedikation, og så selvfølgelig omstændighederne. Jeg vil i hvert fald ikke være egoistisk og kun gøre det i det omfang det hele løber rundt. Derfor er det også vigtigt for mig at få nogle andre til at tilrettelægge min træning, også så jeg evt. kan udnytte tiden bedst muligt.

Hvis alt går efter planen, og jeg formår at få trænet fornuftigt henover vinteren er der følgende mål:
Point i B, gerne med et par podieplaceringer
Masser af tid på TT cyklen, og deltagelse ved DM i enkeltstart
En vægt omkring 76-77 kg

Link to comment
Share on other sites

Dejligt med baby :4jumpy:

Og bare rolig, det kommer til at vende op og ned på alting. Det bliver på alle måder fantastisk, men sandsynligvis også helt anderledes, end man lige troede. Som du selv er inde på, er det jo ikke til at vide, hvad det er er for en personlighed, der ser dagens lys.

Jeg havde den fordel, at jeg løb, da vores drenge var nyfødte, så det foregik mellem kl. 20 og 22 om aftenen, når der var faldet ro på. Cykling er lidt mere tidskrævende, så det kommer nok til at kræve lidt organisatorisk talent og fleksibilitet fra alle parter.

Link to comment
Share on other sites

På 21/9/2016 at 22:14 , AlexanderBojsen skrev:

Tillykke med at du skal være far.  :smile:

Det lyder til, at du er kommet dig over knæet og allerede fokuserer videre. Går du stadig på et 'knæhold'?

Knæholdet er lagt en anelse på hylden, fordi jeg nåede et punkt hvor knæet som sådan ikke generede mig længere. Jeg går stadig til fys, hvor vi prøver at finde ud af hvorfor mit bækken til gengæld bliver ved med at lave ballade.

Og tak.

Link to comment
Share on other sites

Efter en uge hvor jeg kun lige havde en hviledag i går, og hvor jeg har haft fokus på at skære slik og sukker ud af kosten, og ligeledes skrue meget ned for kulhydraterne om aftenen, var jeg på cyklen igen i dag. Jeg kan tydeligt mærke at jeg har skåret i kulhydraterne om aftenen, og har været lidt dvask. Ud tidligt og i retning mod Flyvestationen. Det eneste jeg havde planlagt var egentlig lidt sweetspot træning, som jeg ikke har gjort i rigtig lang tid. Ude på flyvestationen fik jeg kørt 2x 20 minutter med ca. 280-285 watt i snit, hvilket svarer til ca. 90% af min FTP. Det var hårdt, men det gik sgu egentlig meget godt.

Herfra kørte jeg videre nordpå hvor jeg fik kørt 2x2 minutter max, med 2 minutters hvile, en acceleration på Tyren, og så 5x 6/54 intervaller fra Nr. Herlev ind mod Lillerød. Ned over Bregnerød hvor jeg også lige kørte et sæt til, og så via Stumpedyssen over til SCION hvor jeg kørte en række omgange på vores mesterskabsrute, og øvede et par af svingene. Da jeg var færdig, kørte jeg igennem Rude Skov og hjem via Kongevejen. I alt blev det til 4 timers solokørsel og 127 km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share