Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Sådan!!

Dér blev beslutningen taget. Og ført ud i livet :4thumbup:

Og skrot med at turen ikke blev kørt hurtigt for det er jo ikke det som det handler som. Men temposkiftene. De er 112% meget mere vigtige.

Lidt voldsomt med 26 km transportcykling oveni, men det er jo vilkårene. Det lokker voldsomt når jeg læser din turberetning, især når selve turen ikke er længere. Så det kan jo være vi kan følges fra næste år (med mindre dagens egen træning er standarten for HCMs vinterkørsel, så kan det godt være at det bliver før. GAB).

Fik du nogle kontrameldinger om vintertræningen i forhold til det du har hørt fra Frank?

Link to comment
Share on other sites

Nej, det var faktisk rimlig meget ala det Frank også sagde. De lagde dog også vægt på vægttræning og cross-training som f.eks. svømning. De kører i øvrigt 1-2 timer hver tirsdag og torsdag i løbet af vinteren, hvor man så skal have kraftig lys på og sådan, samtidig med at der også er et spinning tilbud. Landevejstræningen i hverdagene i vinterpausen er også med 27-29 km/t i snit, så intet voldsomt.

De sagde at deres vintertræning om søndagen var en længere tur hvor man bare kørte, og evt. lavede nogle små stigninger i tempoet.

Så CK Kronborg it is, og du kan sagtens følge med, ingen problemer der!

Link to comment
Share on other sites

I går stod den på en tur i svømmehallen, og det lykkedes mig at svømme 50 baner på 43 minutter, kun 3 minutter langsommere end min kæreste, men hun var også fuldstændig kvæstet efter turen :laugh: Jeg kunne nok godt have taget et par baner mere, men målet var 50 og det blev nået. Min krop har også vænnet sig til den lidt sære nakkeposition når man svømmer, så jeg nu ikke får mega ondt i nakken dagen efter.

Senere i dag står den på mave/ryg træning fra en DVD sammen med min kæreste.

Derudover er jeg igang med at læse en bog der hedder "Maximum Performance for cyclists" af Michael J. Ross, og den er faktisk rigtig god. Hans træning er dog baseret på at man min. cykler 4 gange i træk, og holder 3 dage fri, og det er sgu ikke lige mig, men det er nok også mere pga. at meget af hans træning involverer et powermeter, og sådan et har jeg ikke råd til.

Men der er nogle gode øvelser, og nogle gode fifs man kan lave. F.eks. er styrketræningsdelen utrolig god, og simpel så selv jeg kan forstå det.

Link to comment
Share on other sites

Efter at være kommet sent i seng lørdags, blev 95% af tiden søndag brugt på at ligge i sofaen og lave absolut ingenting. Det var først omkring kl. 17.00 at jeg fandt på at min kæreste og jeg skulle lave nogle mave/ryg øvelser, som skal indgå i min styrketræning i løbet af vinteren.

Det blev til 30 minutters øvelser, hvor jeg tror jeg fandt ud af hvordan man spændte bækkenmusklen :blink:

Onsdag håber jeg på at kunne køre til og fra arbejde på cykel, når nu det er blevet lidt lysere om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag stod den på svømning igen. Det blev til 50 baner på 40 minutter, så det var trods alt en forbedring der ville noget. Arme og ben var dog lidt ømme da jeg kom op af vandet, men det var nu en rigtig god tur. De sidste 100 meter prøvede jeg crawl teknikken lidt af, og det fungerede faktisk godt med vejrtrækningen, udover at jeg nogle gange kom til at få vand i munden når jeg trak vejret, så det skal der øves lidt på. Men det er absolut en fed måde at motionere på!

I mandags var jeg til tandlægen og fik fikset 3 tænder på én gang! Da bedøvelsen så holdt op med at virke viste det sig at den ene af fyldningerne var lidt for stor, så 2 af mine tænder ramte hinanden før resten af tænder = jeg kunne ikke spise noget fordi jeg ikke kunne tygge det sammen. Så tirsdag morgen var det afsted til tandlægen og lige få det rettet hurtigt til. Det hjalp skam også, men da jeg så skulle spise frokost betød det at jeg fik den største tandpine jeg nogensinde har haft. Så nu skal jeg derned igen kl. 10.40 og lige få rettet det lidt mere til. Håber i hvert fald at det kan hjælpe, for det gør satme ondt når jeg har spist. Kan selvfølgelig også bare være tænderne der lige skal vænne sig til fyldningerne, men better safe than sorry.

I dag burde den meget gerne stå på mave/ryg øvelser, og måske lidt let styrketræning, selvom jeg mangler én håndvægt. Ikke alle øvelser der er lige nemme at lave med én håndvægt.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Super at det fungerer med svømningen - det burde jo oven i købet være perfekt vintertræning.

Surt med tandlægebesøgene. At gå til tandlæge en enkelt gang ville jeg synes var nok - så hyggeligt er det heller ikke :crazy: Håber at der kom styr på det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeps, der kom styr på tænderne, så nu kan jeg igen spise uden tandpine :w00t:

I går stod den på mave/ryg øvelser, og bagefter tog jeg lidt hjemmestyrk med min ene håndvægt. Tror det så nogenlunde sådan ud:

10 x Squat

10x Saxon Bends

10x armbøjninger

10x lunges(den kan jeg seriøst ikke finde ud af!)

10x Squat

8x Saxon Bends

8x Armbøjninger

8x Lunges

10x Squat

8x Saxon Bends

6x Armbøjninger

6x Lunges

Årsagen til at jeg beholder samme antal reps på squatten er fordi jeg maximalt har 10 kg på min håndvægt, og det presser ikke voldsomt på benene. Årsagen til at jeg går ned i de andre er at jeg har læst flere steder at kroppen ikke forbedrer sig fra det punkt hvor den ikke kan mere til det antal man gerne vil lave. Giver det mening? F.eks. når man laver armbøjninger, så når man et sted hvor kroppen skal presses betydeligt mere for at lave den. Går man udover her, så styrker man ikke kroppen. Så må man jo se om det virker :bigsmile:

I dag burde den meget gerne stå på en tur på hjemmetræneren, men nu må vi se hvornår jeg kommer fra arbejde af i dag. For ellers er jeg ved at have styr på min trænings uge:

Mandag: Hjemmetræner i ca. 60 min, evt. styrketræning som erstatning

Tirsdag: Svømning

Onsdag: Mave/ryg øvelser plus lidt styrketræning

Torsdag: Hjemmetræner i ca. 60 min

Fredag: Fri

Lørdag: Fri

Søndag: Cykeltur på landevejen, min. 2 timer, alternativt 60 min på hjemmetræneren.

Link to comment
Share on other sites

Hey,

Godt at gebissnedkeren fik styr på det. Når det driller er det mere træls end man værdsætter det når der ikke er nogen problemer, men det vist ret typisk med helbreddet og kroppens tilstand sådan helt generelt.

F.eks. når man laver armbøjninger, så når man et sted hvor kroppen skal presses betydeligt mere for at lave den. Går man udover her, så styrker man ikke kroppen.

- hvis man presser sig helt ud til aller sidste mulige gentagelse hver gang er det i hvert fald rigtigt. Men det skal altså stadig være jævnt tungt til sidst - i hvert fald på længere sigt. Men det jo nok også svært at definere punktet "skal presses betydeligt mere" for det vil ganske sikkert opfattes forskelligt fra person til person hvornår man er nået dertil.

Kan ikke lade være med at sidde og gnække lidt over at jeg måtte google saxon bends. Jeg har da rodet med styrketræning lidt længere tid end du har (i hvert fald så vidt jeg ved) men dem havde jeg aldrig hørt om.

Ser ud til at være et udemærket ugeprogram. Hvad er det egentlig du kører på af hjemmetræner - en kondicykel eller sådan en rullefætter til baghjulet?

Link to comment
Share on other sites

Der kan man se, man lærer noget hver dag :tongue: Saxon Bends var noget jeg fandt i Aktiv Trænings blad, og det virkede som en ok øvelse :laugh: Og ja, det her er vidst første år jeg bevæger mig udover mave- og armbøjninger.

Min hjemmetræner er sådan en man kobler på baghjulet af cyklen med variabel modstand. Den er faktisk ganske ok, men kunne nu godt tænke mig en lidt fancier version med Watt måler og sådan :w00t:

Og det lykkedes mig at komme ned og cykle på hjemmetræneren i dag. Har den sat op nede i vores fælles kælder, og for hulen der bliver hurtigt varmt. Må have fundet mig en fane der kan blæse lidt luft i ansigtet. Men strukturen var 10 min. opvarmning under 65% af max pulsen, herefter 45 minutters tramp med min. 80% af maxpulsen, og så lige 5 min. afrulning. Det gik faktisk ganske godt, og havde overskud til lige at banke pulsen helt op til sidst i forløbet.

30102008.png

Har haft to numre på hjernen i dag:

Alice in Chains - Man in the Box

Nirvana - Lounge Act

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Dagen i går stod på en tur i det gode vejr. Det var samtidig første tur på min normale cykel med cykelsko, så umbraco nøglerne var i lommen så der kunne justeres på saddelhøjden undervejs. Allerede efter 150 meter måtte jeg sætte sadlen op, og på vej ud af Nivå af Strandvejen havde jeg vidst fundet den rigtige højde. Vil skyde på at sadlen lige røg 3-4 cm højere op end ved starten.

Herfra gik det ud af Strandvejen mod Vedbæk, og selvom der ingen vind var synes jeg det var svært at holde en høj hastighed. Det er nok kombinationen af det ekstra tøj man har på, og det faktum at min normale cykel altså er en flatbar racer, som er lidt svær at få op i fart. Derfor var jeg da også glad for at pulsmåleren sagde at jeg kørte det jeg skulle så det var ganske fedt.

Da jeg nåede Vedbæk kørte jeg ind langs Kystbanen, for der er et par onde bakker derinde. Bare lige for at demonstrere har jeg udvalgt den strækning:

Billede3-1.png

Som det ses så maxer den på 13,3% visse steder, og bakken efter havde et par enkelte steder hvor den var oppe og runde de 10%, så det var virkelig fedt at køre derinde, selvom bakkerne ikke var så voldsomt lange.

Herfra var det ud på Strandvejen med snotten tilbage mod Vedbæk, hvor jeg kørte ind og snuppede Sandbjergbakken. Den var som sædvanlig hård, men en super fed tur at køre. Da jeg nåede enden spottede jeg en cykelrytter der kørte gennem Rude Skov, så ham måtte jeg efter. Jeg fik da også hentet ham til sidst, og kørte forbi ham uden de store problemer. Ved krydset drejede jeg til højre mod Birkerød, og da jeg kom til Birkerød var det ned på Ravnsnæsvej eller hvad den hedder.

Jeg havde planlagt at tage Sjælsø bakken, så da jeg nåede dertil var det bare om at komme ned igennem villakvarteret og op. Fik sat i gang i et alt for hårdt gear, så der måtte armkræfter til til sidst for at få mig hevet hele vejen op. Herfra galt det jo så Åsebakken, og jeg havde allerede besluttet mig for at jeg skulle stå op i en acceleration hele vejen op. Det gik også, men fuck hvor jeg hev efter vejret da jeg endelig nåede punktet på toppen hvor jeg kunne slappe af. Det fik mig igen til at spekulere på om jeg har det der hedder anstrengelsesudløst astma; jeg burde jo nok gå ned til lægen og få det undersøgt.

Herfra var det igennem Høsterkøb, og så ellers Kongevejen hjem hele vejen. Jeg gjorde dog et kort holdt på Statoil i Nivå, hvor de nu har fået deres børster igen så man kan rense cyklen :4thumbup:

Så her er lidt grafik for gårsdagens tur:

Billede1-1.png

Min computer startede på -40 højdemetre, så den var lige lidt tid om at finde hen til udgangspunktet. Men i alt blev det jo til små 47 km med 25,9 km/t i snit. Vigtigst er nok at pulsen blev holdt forholdsvis nede, omkring 77%.

Billede2-1.png

I aften står den på klubmøde, hvor Gregers og jeg forhåbentlig får vores velfortjente hyldest :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag var det jo tid til den velfortjente hyldest til Gregers og jeg. Og vi blev da også forenet på et billede af noget tvivlsom kvalitet :bigsmile:

n609790501_915110_1177.jpg

Og det blev da også til en 2. præmie i enkeltstarten, og der må jeg sige at jeg blev enig med mig selv om at jeg skulle et smut til frisøren snart da jeg så billedet

n609790501_915109_850.jpg

Der er nu noget Dave Zabriski'agtigt over mit hår

getty_zabriskie_2006TDF.jpg

Nå, men min kæreste var syg tirsdag, så der blev svømningen droppet. Til gengæld fik vi lavet nogle mave/ryg øvelser i går, og jeg tog efterfølgende også lidt styrketræning.

I dag prøver vi lykken i svømmehallen igen, og ellers kan det være at jeg snupper en tur på hjemmetræneren.

Link to comment
Share on other sites

I går stod den på svømning. Selvom det umiddelbart ikke virkede som om der var mange i bassinet, så fandt vi hurtigt ud af at det var der. De første 20 baner eller noget i den dur måttes mere eller mindre svømmes i zig-zag, for at undgå små børn der plaskede rundt, og lidt ældre kvinder. Men pludselig var mange af disse væk, og så var der fri bane. Det var fandme fedt.

Selvom jeg ikke helt havde styr på tiden, kunne jeg dog godt fornemme at jeg satte ny PR i at svømme 50 baner. Jeg fik blandet min brystsvømning med lidt crawl, som jeg efterhånden er ved at have styr på. Og de sidste 4 baner blev taget med meget kraftige svømmetag i brystsvømningen, så det har bestemt været en god træning.

I morgen går turen til Roskilde hvor der jo er cykelmesse. Glæder mig meget til at se hvor mange der kommer derud, og ikke mindst til at se de mange ting der er udstillet.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag var det som sagt messetid, og bilen blev sat mod Roskilde. Jeg ved ikke helt hvad jeg havde forventet, men det havde med garanti været noget større end det det reelt var. Én enkelt lille hal var hvad der var, så skuffelsen var noget stor da kæresten og jeg trådte ind i hallen. Men vi fik da gået rundt en times tid og set nogle af de spændende cykler der var. Er ret sikker på at hvis jeg skal have en ny cykel på et tidspunkt, så bliver det en Isaac eller en Cervelo. De laver altså bare hamrende fede cykler. Stod og lurede på en Isaac med den nye Dura Ace serie på. Desværre var den placeret så højt at jeg ikke kunne mærke grebene godt nok. Fik også luret på SRAM's RED serie hvor jeg er helt pjattet med grebene, de ligger altså bare godt i hånden, og kunne godt tænke mig at prøve deres skifteteknik af.

Det jeg faktisk var mest imponeret over var Fabins bord med styr på. Samlede et 3T Ergosum LTD styr op i kulfiber, og var ved at gå bagover. Det vejede jo absolut INGENTING! Skræmmende.

Jeg fik da også prøvet en af de udstillede cykler med Campagnolo Chorus 11 sp på, og er blevet enig med mig selv om, igen, at Campagnolo bare ikke er noget for mig. Skiftene var lidt knoklede, og så synes jeg altså at det er hamrende usmart med tommelfinger-skift. Men grebene er blevet lækrere. Men fik da købt mig en kraftig forlygte til 200, så jeg kan cykle selvom det er blevet mørkt. Det kunne sagtens blive relevant i forhold til at cykle på arbejde et par gange i løbet af ugen.

Søndag var det op på hesten og ud i blæsevejret. Dem der var ude i går ved at det blæste, dem der var ude og cykle i går ved at det blæste meget kraftigt! Jeg valgte en gammel kending med et twist, da jeg cyklede mod Klampenborg. Vinden var fra sydlig retning, så hele turen ud af strandvejen var med vinden lige i smasken, og med et snit på omkring de 21 km/t. Jeg gjorde meget ud af ikke at få pulsen for højt op, og den lå da også stabilt omkring de 76-77% af max. Men det var virkelig lækkert da jeg drejede ind mod Klampenborg og væk fra vinden.

Klampenborgbakken blev taget i et ok, men ikke overvældende tempo, og herfra gik turen så ud mod Geels bakke, som blev taget i medvind! Se det er jo super fedt, selvom det stadig er en hård bakke. Holte bakken var også rimlig god, og jeg formåede at holde et nogenlunde fornuftigt tempo uden at banke pulsen op.

Jeg fortsatte ud med Birkerød, men valgte så at tage en lille afstikker ud af Vasevej, og snuppe det der bliver kaldt for Vaserne. Et farligt sted, men for hulen en knold man skal over. Tror også det er der min computer har fanget de 10% i stigning. Efter lidt fedteri i Birkerød fandt jeg så tilbage til Kongevejen og kørte mod Hillerød. Herfra valgte jeg så at køre mod Karlebo, og her var vinden strid igen, men det var intet i forhold til den vind der mødte mig da jeg kom over Gunderød bakken. Regnen var så småt begyndt at falde, og lige pludselig blev jeg bare ramt af vinden forfra. Selvom jeg kørte nedad lå jeg med 17 km/t. Det var godt nok vildt.

Så det var dejligt da jeg fik rettet cyklen mod Nivå, og trampede hele vejen hjem.

I alt blev det til 71 km med små 25 km/t i snit. Synes jeg faktisk er ganske fint, og så med små 600 højdemetre, det er sgu noget vi kan li!

09112008tur.png

Og så kan man da snakke om at jeg har været Sjælsø Rundt

09112008kort.png

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning stod på 1 times tur på hjemmetræneren. Jeg havde fået koblet den cykelcomputer som jeg fik ved sidste klubmøde til baghjulet, så jeg kunne se hvor langt jeg kørte når jeg egentlig sad og trampede med modstand. Jeg havde også fået allieret mig med en fane som stod og blæste dejlig kølig luft ind på mig.

Efter de obligatoriske 10 minutters opvarmning, og lidt bøvl med at få kæden til at skifte fra lille til stor klinge, kom jeg igang med den hårde del som trods alt skulle vare i ca. 45 min. Det gik faktisk rigtig godt, og det at der blev blæst lidt kold luft på mig gjorde at jeg ikke overophedede. Jeg fik også kørt en del af de 45 minutter nede i bøjlen, så det var helt perfekt.

Undervejs valgte jeg lige at banke lidt igennem på træneren, og fik da også en max hastighed på lige over 50 km/t til sidst, men der var jeg også godt mørbanket. Jeg var dog lidt skuffet over at se at jeg kun havde kørt ca. 26,5 km efter en time, men trøstede mig med at modstanden havde stået på 2 ud af 5! Så det var måske ikke så sært.

11112008.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Godt nok lang tid siden jeg har været herinde. Men der er så heller ikke sket så meget. Jeg har ikke rigtig fået trænet, fordi min kæreste var syg, og derefter blev jeg syg, og nu er vi så her, og i aften er det planlagt at jeg skal ned og træne på hjemmetræneren. Gang i benene skal der er i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg ved det, jeg ved det. Det er alt for lang tid siden jeg har fået rørt mig. Ifølge min Garmin er det ca. 1 måned siden jeg har trådt i pedalerne for alvor. Men det skal der laves om på.

I dag var jeg tidligt oppe, og havde allerede planlagt at jeg skulle ud og cykle. Så da klokken var i nærheden af 08.00 trillede jeg ud i det danske vintervejr. Jeg kørte ned til strandvejen, og kørte så op af Møllevej. En god lille vej med en enkelt stigning til sidst. Herfra kørte jeg mod Kokkedal af nogle stier, for at køre ud mod Strandvejen igen. For satan hvor var vinden strid så snart man vendte snuden mod øst eller syd. På strandvejen lå jeg vel med 18-19 km/t og knoklede derudaf. Det er utroligt så lang den strækning er når man har så meget modvind!!

Da jeg endelig fik kæmpet mig til Rungsted, kørte jeg op af Rungstedvej, og hele vejen op til Hørsholm Midtpunkt, hvor jeg kørte ned mod Surina cykler. Herfra fik jeg kørt igennem et par villaveje inden jeg kom ud på Bolbrovej, og kørte ned mod Rungsted Havn igen. Herfra fortsatte jeg mod vinden op til Folehavevej, og drejede selvfølgelig ned så jeg fik kørt hele folehaven. På alle bakkerne valgte jeg at sætte cyklen i et tungt gear, og slæbe mig op for at få styrket benene.

Herfra var det sådan set bare hjem af Kongevejen, med en lille afstikker til Seat forhandleren, og Statoil for at gøre cyklen ren. I alt blev det til ca. 35 km med et snit på lige over 24 km/t.

Men vigtigst af alt kom jeg ud igen, og fik rørt benene. Så er det bare om at fortsætte cykleriet og træningen nogenlunde struktureret.

Derudover kommer der i den kommende uge, forhåbentlig en god meddelelse eller 2, og jeg har den seneste måned døjet med noget forkølelse. Det var faktisk så slemt at jeg i første omgang kom ned på 73 kg, fra ca. 76! Det er noget der kan mærkes. Men nu burde jeg efterhånden være symptomfri!

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Det er sq meget pudsigt at du lige vælger i dag til at grifle i loggen for mens jeg sad og lod tankerne flyde på arbejde kom jeg frem til at det var på tide at høre om du var gået i komfort-mode.

Jeg kan desværre se at du har de samme kvaler med at komme udenfor som jeg har haft. P.... hamrende irriterende at man ikke kan nulre sig sammen og/eller har heldbreddet i vejen.

Stor respekt for at du kom ud også selv om det var en tur som var noget under din høje standart hvad angår længde og bakkerspurter m.m. Men det er faktisk præcist hvad jeg overvejer om jeg selv kan tage mig sammen til. Efter langt fravær på vejen er der ingen grund til at kaste sig ud i tre timer med intervaller og hejs-gejs. Det skal bare startes stille og roligt op. Ærgelig at jeg ikke hjemme de næste søndage mens det er lyst - ellers kunne vi have holdt hinanden i ørerne. Altid lettere at komme ud hvis man har en aftale. Men måske næste år? (lyder drastisk men det kan det jo hurtigt blive).

Håber at du er ovenpå forkølelsen (jeg ville da ellers gerne have smidt tre kilo :sneaky2: ) og pøjpøj med meddelserne.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi må sgu lige finde ud af noget med at komme ud sammen. Det hjælper både på at holde tempoet nede, og på lysten til at komme ud :nissegrin: Men det var sgu også lige før at jeg havde sat pulsen på fartpilot, og bare lullet december igennem uden træning. Så er det sgu godt man har en kæreste som engang imellem kan prikke lidt til en!

Nå, nu til de famøse annonceringer, for nu er det blevet meldt ud på arbejde. Jeg starter nyt job pr. 1 februar :rudolph: Jeg skal være Eventkoordinator i Lyngby Storcenter, hvor jeg skal stå for at koordinere de forskellige begivenheder der kommer til at foregå i centeret. Det er sådan et slags job der kun kommer forbi et par gange i livet, så jeg er dælme glad for at jeg formåede at få det. Det giver noget overraskende et lille hop i lønnen, og det er jo også til at overkomme :xmas:

Fordi både min kæreste og jeg skal til Lyngby nu har vi været ude og kigge på bil. I går kørte vi til Hillerød for at kigge på en brugt Seat Ibiza fra 2002 som han mere eller mindre lige havde fået ind. Den har kørt små 74.000 og koster 70k. Efter en køretur var min kæreste og jeg fuldstændig solgt til stanglakrids, og vi mangler faktisk bare lige papirarbejdet og så er der en bil til os :) 1,4 liters 16v motor med 75 hk og 130 NM. Det lyder ikke af voldsomt meget, men når bilen kun vejer omkring et ton, så var der rigeligt med overskud, og masser af bundkraft. Er vi lidt heldige står den klar til os d. 23 december. Så kan man snakke om en julegave der vil noget! :nissegrin:

I dag står den på en landevejstur når jeg engang er kommet hjem. Kæresten skal lave klejner med sin far hjemme hos os, jeg kan ikke li klejner, og derefter skal de lave risengrød til aftensmad, jeg kan ikke li risengrød. Så jeg snupper en tur på cyklen ude i vejret som forhåbentlig holder tørt. Så bliver det også debut til min nye landevejslygte. Glæder jeg mig til at se virke!

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med både bil og job :nissegrin:

Eventkoordinator lyder som noget med en masse afveksling og kreativitet - det skal nok blive godt!!

God fornøjelse med mørketuren - giver du ikke noget feedback på om man kan holde sig orienteret godt nok i kunstigt lys?

Lidt trist med forplejningen dog - men hvad er da også for noget med de ting du ikke kan lide. Tsk tsk :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for kommentarerne. Ja, jeg glæder mig også som et lille barn til at starte, for jeg tror virkelig det er et job der kan byde på mange spændende udfordringer.

Gregers; Jeg ved det godt, men jeg er en kræsen satan, specielt omkring julen :nissetunge: Men fordelen er at jeg ikke tager særlig meget på henover julen :xmas:

Nå, det lykkedes mig faktisk at komme ud i dag, på trods af at vejret ikke virkede særlig optimalt. Støvregn generer mig normalt ikke, men det er lidt noget andet når det samtidig er mørkt og man har briller. Men ud skulle jeg! Efter at have monteret lygten på styret var det ud og det mørke nordsjælland. Lygten lyser faktisk rigtig godt, men det er generelt svært når øjnene kæmper med mørke og lys. For hver gang man kører på en mørk vej vænner øjnene sig til at skulle se bedre, men så snart der så kommer en bil og lyser det hele op, trækker øjnene sig jo sjovt nok sammen igen. Og problemet kommer jo så når bilen har passeret, for så kan man ikke se noget i et par sekunder. Men hvis man kan køre på nogle mørke veje hvor der ikke er så mange biler, så er det virkelig godt!

Jeg startede med at køre igennem Dageløkke, dels fordi det er lang tid siden jeg har kørt der, og dels fordi jeg ville se hvordan lygten tog sig ud et mørkt sted. Ved strandvejen drejede jeg mod syd og kom op igennem Lave Skov, og ned forbi havnen. Her havde regnen fået gjort mine briller tilpas våde til at jeg måtte tage dem af og fortsætte turen uden. Det gik faktisk også udemærket, og jeg holdt et forholdsvis fornuftigt tempo på strandvejens flade asfalt.

Ved Folehavevej drejede jeg selvfølgelig ned og tog Folehaven på samme måde som i søndags, dvs. tungt gear og lav kadance. Fra Hørsholm trillede jeg ud mod Isterød og kørte langs Sjælsø. Da jeg nåede Åsebakken var der jo ingen vej uden om end at banke op der også. Det er altså en utroligt hård bakke, som man absolut ikke bare kan trille op ad. Specielt ikke på vintercyklen. Jeg havde dog disciplin nok til at blive siddende med røven i sadlen for at udnytte benmusklerne mest muligt :nissecool: Men da toppen blev nået var lungerne tømte.

Igennem Høsterkøb og så ud på Kongevejen igennem Rude Skov. Det var godt nok spændende, for der kører mange biler og der er mange bakker. Så man blev ofte blændet og der er jo kun 50 cm eller noget at køre på. Derudover er der mange biler der holder inde og når de så sætter igang slæber de en masse jord med sig. Det resulterede i at jeg nogle gange var nødsaget til at køre på vejen for ikke at køre i mudder og løs jord. Det var dog ikke værre end at jeg kom helskindet igennem, og drejede mod Birkerød da jeg nåede Holte.

Igennem Birkerød og fortsat mod Hillerød. Faktisk en meget hyggelig strækning da der er lys de fleste steder, men når man så rammer Blovstrød var der nogen der havde slukket for lyset, og den cykelsti langs Københavnsvej er bare mørk. Det lykkedes dog at holde mig nogenlunde på cykelstien. Der var kun én gang hvor jeg blev blændet så meget af en modkørende bil at jeg var ved at køre ud i rabatten. Ved rundkørslen kørte jeg igennem Kirkelte, igennem Karlebo og mod Nivå. Og det var så den tur :rudolph:

Små 50 km med et noget overraskende snit på 26,4 km/t, og lige over 300 højdemetre - ikke just noget at prale af når man tænker på hvad der reelt er muligt på en 50 km tur når det gælder højdemetre. Men nogle gange må det også være lidt "fladt", selvom det absolut ikke føltes sådan med Lave Skov Bakken, Folehaven, Åsebakken, Rude Skov og bakken op mod Blovstrød. Og så også vejen fra Vejenbrød til krydset i Nivå.

17122008tur.png

Pulsen var på omkring de 80%, så den var lidt højere end den har været de andre ture, men jeg har jo sjovt nok heller ikke kunne holde styr på hvad pulsen var :blink:

17122008kort.png

Så lygten er godkendt, og det er turen absolut også. Jeg håber på at jeg kan få nogle flere af den her slags ture, og evt. morgenture i weekenden hvor man kan komme tidligere ud.

I øvrigt var vi nede i dag og få lavet lånet til bilen, som vi kan hente på fredag :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Søndagstur i solskin, hvad mere kan man ønske sig??

Ud i det gode vejr allerede kl. 08.00 i morges mens solen stadig hang og sov længe. Jeg kørte ned til Strandvejen og kørte så af Møllevej op til Kongevejen. På Kongevejen blev jeg enig med med selv om at jeg skulle køre ned af Bolbrovej, køre op af Rungstedvej, ned igennem Folehaven, og så til Vedbæk og tage Sandbjergbakken. Men da jeg kørte ned af Bolbrovej og derefter kørte ned på strandvejen kom jeg i tanke om at jeg jo var kørt forkert. Nå, ny plan. Igennem Folehaven i nogle tunge gear der forhåbentlig hjælper benene med at opbygge muskler for det gør mega nas at køre så lav kadance op af de stigninger. Herfra kørte jeg så ud mod Sjælsø og tog bakkerne, inden jeg drejede ned mod søen i det der villakvarter hvor Sjælsø bakken starter.

6,3% i snit og min Garmin målte den dagens anledning til næsten 13% som max. Tror at damen der gik tur med hunden som så mig køre forbi mente jeg var fuldstændig idiot ved frivilligt at køre op af den bakke på cykel, men hvis man skal være god til noget må man jo træne det. Sædvanen tro måtte jeg også lige snuppe Åsebakken nu jeg var igang, og hivende efter vejret som en astmatiker nåede jeg toppen med syre i benene. Det er bare lækkert.

Igennem Høsterkøb og ud på Kongevejen igennem RudeSkov. Det er altså noget sjovere at køre der når man kan se hvor man kører. Og den vej er altså bare led med de bakker. Men igen, dejligt hvis man gerne vil blive bedre til at køre på bakker. Og når man tænker over det så er det meget få steder her i Nordsjælland at vejene er decideret flade. Nå, men ved Holte drejede jeg mod Birkerød og tog Vaserne. Det er altså en slem lille satan de har proppet ind der. Herfra kørte jeg igennem Birkerød og ud på Kongevejen igen hvor jeg fortsatte mod Hillerød.

For hyggens skyld tog jeg Stumpedyssevej i modsat retning, og ved Skovhuset eller hvad det nu hedder, drejede jeg ind mod Gunderød. Herfra kørte jeg så ud mod Karlebo og tog knolden lige inden Karlebo. Herfra kørte jeg mod Hillerød og fortsatte hele vejen op til jernbaneoverskæringen og ned til rundkørslen, hvor HCM normalt plejer at fortsætte lige over mod Nødebo. Her valgte jeg dog at køre mod Fredensborg. En af årsagerne var at jeg havde lovet kun at være væk i max 3 timer, men også fordi jeg efterhånden var ved at være i bund med drikkelsen, ellers havde jeg nok kørt bag om Esrum og taget Grisebakken og den vej hjem. Men nu var der andre boller på suppen.

Jeg valgte at dreje til højre og igen køre i modsat retning af hvad HCM plejer at gøre. Det er en lille vej der fører til Grønholt, og når man kører den fra denne side stiger den faktisk en del på vejen. Da jeg nåede T-krydset drejede jeg til venstre af en vej jeg aldrig har kørt på før. Det viste sig at den efter nogle km endte ude på Fredensborg Kongevej, hvor jeg også havde håbet på at komme til, og derfor tog jeg de lede bakker der er der indtil jeg nåede Vejenbrød.

Igennem Vejenbrød og så den allerhelvedes lange bakke fra dalen op til krydset i Nivå. 1 km med ca. 2,3% stigning og et max på 5%. Så det er ikke fordi den er helt voldsom, men den føles mega slem. Et smut ind forbi Statoil og vaske cyklen af, og så ellers bare hjem af Nordvej.

I alt blev det til 72,1 km med små 26 km/t i snit, og 500+ højdemetre. Pulsen var igen i dag lidt deroppe af, men det føles bare rart.

21122008tur.png

21122008kort.png

Det kan nogle gange godt irritere mig at jeg ikke har en racer vintercykel, men i stedet kører på en flatbar racer. Man får det lidt sært når man kigger på snittet og ser at man kører betydeligt langsommere end man normalt ville gøre på en racer, og frygter lidt for at formen har lidt.

Men derudover kom der en bil i hus i fredags. Den er bare hamrende lækker og kører pisse godt. Det er en fed følelse endelig at have en bil når man er så entusiastisk omkring det som jeg er.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Lækker lang tur (bare en anden en også kunne tage sig sammen til det :poking:) i lækkert vejr hvis man var udenfor. Nu sad jeg i stedet for at nyde det og øffede over at have solen i øjnene på arbejde, hvilket vel egentlig var temmelig utaknemmeligt :nono:

Jeg gi´r en klejne (nå nej dem kan du ikke lide :nissetunge:) hvis du har noget at frygte mht. hastigheden når du kommer på normal cykel. I stedet får du følelsen af at være flyvende som en i H....

Link to comment
Share on other sites

Skriveriet og træningen har af gode grunde stået stille siden d. 21 december. Da min kæreste er skilsmissebarn er der jo en del mennesker man skal se i løbet af julen, og det betød at vi har været ude mere eller mindre fra d. 23-26 december, HVER DAG! Juleaftenen var rigtig god, og det blev da også til nogle lækre gaver. Af højdepunkterne skal klart nævnes min kæreste, som fuldstændig tog røven på mig, og gav mig cykeltøj. Jeg fik et sæt Craft cykelshort, en grøn Craft cykeltrøje og en gul refleks windbreaker ting også fra Craft, og så havde hun fået skrevet "Kermit him self" på, så man ikke er et sekund i tvivl. Super lækkert! Derudover får jeg også en jakke ala en vinterjakke med tryk på! :wink:

P1000829.jpg

P1000830.jpg

P1000831.jpg

P1000832.jpg

Men ikke desto mindre var jeg ude i går på en længere tur. Af mystiske årsager havde jeg valgt at det skulle foregå på min racer, så den blev hængt af væggen og fik lidt luft i dækkene og så var den mere eller mindre klar. Da jeg trådte udenfor skinnede solen stadig lidt, men der gik ikke lang tid før rimtåge dækkede store dele af sjælland, så vejret kan man sgu ikke være positiv over. Jeg startede med at køre ud af Nordvej til Kongevejen, og igennem Dageløkke for at komme ud på Strandvejen. Allerede efter få meter bliver man opmærksom på hvor meget mere man ligger ned på en racer end på en almindelig cykel. Derudover er det også vildt at mærke hvor hurtig cyklen kommer op i fart grundet den lavere vægt.

Jeg kunne dog også godt mærke at det var en uge siden jeg sidst havde været ude, og generelt føltes jeg lidt tungere på trods af at vægten 2. juledag viste 73 kg. Ude på Strandvejen blev jeg enig med mig selv om at jeg ville træne lidt bakkespurter. Generelt en meget simpel form for intervaltræning der hjælper med accelerationsevnen. Ideen er at træder hårdt igennem i 20-30 sekunder når der er en bakke, og venter min. 5 minutter før man gør det igen for at kroppen kan restituere. Det med at få pulsen ned var jeg dog ikke så god til. Men ved Laveskov bakken var det op og stå og så ellers bare komme afsted. Cyklen kom da også hurtigt op i fart, ca. 35-37 km/t på hele stigningen, hvilket må siges at være godkendt. Den holdt dog også hårdt til sidst med den kolde vind.

Herfra ned på Strandvejen hvor jeg fik pulsen lidt ned, og bare lullede afsted forholdsvis simpelt. Jeg drejede dog op på Gl. Strandvej og kørte derefter af Møllevej ud mod Kongevejen. Dagens 2. bakkespurt skulle forceres op mod Nivå kirke. Bakken her er ikke særlig lang og heller ikke særlig stejl, men tager alligevel på kræfterne. Herfra ud til Kongevejen og ind igennem Kokkedal. Her kørte jeg så ud mod Mikkelborg og op bag ved Kokkedal St. Der er en kort stejl bakke som var dagens 3. bakkespurt. Ca. 400 meter lang, og så drejer den lidt så man samtidig skal være opmærksom på at styre mens man træder igennem. Her kunne man tydeligt mærke at jeg i lang tid ikke har trænet spurt. Men det gik da.

Forbi stationen og op mod Hørsholm Sygehus/Kongevejen. Efter en lille detour, fandt jeg Bolbrovej som jeg skulle nedad. For enden huskede jeg at dreje op af Rungstedvej, hvilket jeg jo glemte sidste gang jeg var ude. Efter man har passeret stationen kommer der endnu en bakke. Det var så dagens 4. bakkespurt hvor den heller ikke fik for lidt hele vejen op. Herfra var det forbi Hørsholm kirke, og igennem Folehaven. Det er noget tid siden jeg har kørt den baglæns, men den er også ok fra denne side :blush: Den lille stejle bakke var en halv bakke spurt da den reelt er for kort til at få pulsen helt op over længere tid. Dagens 5. bakkespurt blev på den sidste bakke ud mod Strandvejen hvor fart og puls for alvor kom i top. Super fedt at rykke på den måde.

Næste udfordring var Sandbjergbakken som jo er en længere stigning, så her ville jeg ikke køre en decideret spurt, men bare holde pulsen oppe. Det er altså en satans led stigning der bare bliver ved med de små fald hist og pist. Da jeg nåede enden drejede jeg til venstre og kørte mod Vedbæk af nogle små landeveje. Faktisk et rigtig godt sted at cykle! Jeg tog dog en lille smutvej langs kystbanen der hvor der findes nogle sindsygt onde, korte stigninger. Igen, de korte stigninger egner sig ikke til decideret bakkespurtstræning, men ikke desto mindre var de geniale til bare at få pulsen godt op, og syre benene lidt til.

Af strandvejen kunne jeg jo vælge bare at fortsætte hjem, men jeg valgte alligevel at dreje ned igennem Folehaven og tage den fra "den rigtige side". Første bakke blev også taget som bakkespurt, og var derfor den 6. i rækken. Da jeg nåede toppen var lungerne godt trætte, men jeg kom da op! Herfra tog jeg den lidt med ro til den sidste bakke som blev forceret uden den store indsats. Mine fødder var efterhånden blevet så kolde at jeg hellere måtte finde den nemmeste vej hjem, og det var bare at følge Kongevejen hele vejen. Knoldene på vejen blev taget nogenlunde roligt, men det var ikke desto mindre en lidt hård tur hjem.

Alt i alt blev det til ca. 60 km med 26,4 km/t i snit. Ikke voldsomt prangende når man samtidig kigger på pulssnittet, men der var trods alt en del højdemetre, og træningen var baseret på de intensive eksplosioner som trods alt trækker en del kulhydrat.

28122008tur.png

28122008kort.png

I dag var jeg så ude på en mindre tur med en kæreste, for lige at få løsnet op i benene. Det blev til 35 km i nærområdet med en pæn sjat højdemetre som gjorde at turen faktisk var ganske hård.

29122008tur.png

29122008kort.png

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest: Godt nytår til alle. Jeg håber at alle får et godt 2009 med masser af mulighed for at få trænet igennem :4flex:

I går var jeg ude og cykle for 3. dag i træk. Vejret kan man sige meget om, men det regnede ikke! Derimod var der altså en vind fra syd-øst som var rimlig hård når alt kom til alt, og så var det jo ikke mange grader. Vil skyde på -1 eller -2 grader, og det er altså noget man kan mærke. Har i øvrigt lige læst mig til at molekylerne i luften ligger tættere om vinteren, og derfor er vinden kraftigere selvom det blæser det samme antal m/s om sommeren. Godt at vide!

Nå, men ud på Kongevejen, igennem Dageløkke og ud på Strandvejen. Hele formålet med turen var sådan set bare at få km i benene, og holde pulsen forholdsvis nede. Så derfor var retningen også sat mod København af Strandvejen. Forholdsvis fladt med nogle enkelte knolde. Op over Lave Skov gik det faktisk ganske ok, og fik da nok også pulsen forholdsvis op. Men da jeg lå på Strandvejen i bugten ved Nivå, kunne jeg godt mærke den førnævnte modvind. Det var dog ikke kraftigt nok til at man ikke kunne holde snittet på omkring de 23-24 km/t hvilket egentlig er ganske pænt. Da jeg kørte igennem Mikkelborg kunne jeg dog godt mærke at vinden ændrede sig samtidig med at retningen blev en lidt anden, lidt mere i syd for mit vedkommende. Da jeg nåede det åbne stykke mellem Mikkelborg og Rungsted kom vinden også! Lige i smasken og tempoet røg ned på 18-20 km/t samtidig med at jeg kæmpede for at holde pulsen nede. Man føler sig som en komplet idiot når man knap nok kan overhale folk der løber. Så gik det straks bedre da jeg passerede Rungsted Havn og hvor læet var lidt mere aktuelt end på det åbne stykke på Strandvejen.

Det samme gjorde sig gældende igennem Vedbæk hvor huse på begge sider af vejen sørgede for dejlig læ. Ved bakken efter Vedbæk Havn fik den lidt ekstra og jeg rejste mig da endda op i sadlen og fik forceret en smule. Man er vel til bakker? :4heart: Men da nedkørslen kom til Skodsborg var vinden der igen, og jeg røg godt ned i tempo på det flade stykke. På cykelstien ved Klampenborg var det superlækkert at køre, med en dejlig bred vej, men så snart man kom rundt i svinget, hvis man da kan kalde det det, og kunne se op til Skovshoved Havn, var vinden der straks igen. Dog var udsigten til at vende om jo også lige om hjørnet, så det var lækkert da jeg spottede Café Jorden Rundt, som jeg i bedste Gregers stil havde udvalgt som mit vendepunkt. Altså, dvs. jeg fik først vendt rundt da jeg fandt ud af at man ikke bare kunne benytte svingbanen, da der er en kæmpe græsmidter helle der sikrer at man ikke lige vender der :4slap:

Så nu stod ansigtet vendt mod Helsingør, med den dejlige vind i ryggen, og jeg skal love jer alle for at det er en fryd at køre på det stykke med vinden i rykken og kigge på speedometeret og se man kører 32-33 km/t med 75% af max pulsen igang! Det føles jo nærmest som om man flyver afsted og samtidig slappe af. :cooldance: Den første reelle udfordring kom faktisk først efter Skodsborg hvor der er en bakke der alligevel giver noget modstand. Der røg pulsen godt i vejret, og benene kvitterede med noget syre. Ellers var det faktisk en ganske smertefri tur hvor man bare kunne nyde at have vinden i ryggen. Ved Nivå bugten var det som om tempoet faldt lidt, men jeg havde jo lovet mig selv at jeg ville forsøge at køre 3 timer for at få nogle km i benene. Da jeg nærmede mig Lave Skov bakken var jeg lidt smadret, og bestigningen skete i et noget andet tempo end jeg ellers er vant til. Igennem Humlebæk synes jeg godt nok at maven begyndte at virke lidt tom, og jeg begyndte faktisk at blive lidt småsulten. Umiddelbart kastede jeg tanken væk, og holdt mig til at jeg skulle få så meget motion når jeg nu alligevel var ude. Kroppen var begyndt at blive lidt kold, fødderne havde været det i et stykke tid - men det skyldes nok at jeg burde investere i et par vintersokker. Men da jeg passerede Espergærde Havn var det som om at det hele var blevet forstærket. Mine fingre var meget kolde på trods af at jeg har nogle ret lækre vinterhandsker, og maven var MEGET tom. Pulsen havde de sidste km også været svær at få op, og lå generelt på omkring 74% af max. Det uundgåelige var sket: Jeg var gået sukkerkold! :cold:

For ikke at gøre ondt værre, valgte jeg med det samme at vende cyklen mod Nivå og kæmpe mig hjem. Ulempen var bare at det nu skulle foregå i modvind, og mave og hjerne ville have brændstof som jeg ikke havde! Jeg krøb med andre ord hjem hele vejen fra Snekkersten til Nivå i det laveste tempo jeg kunne finde frem uden at gå i stå. Samtidig kunne jeg se snittet ryge ned fra 25,6 km/t til 24,7 km/t på ca. 9 km. Jeg overvejede flere gange at holde inde ved en kiosk i Humlebæk for at købe en Mars eller noget, men jeg blev enig med mig selv om at hvis jeg nåede dertil så kunne jeg også godt fortsætte til Nivå og spare pengene. Jeg kørte derfor igennem Dageløkke og tog den ultimative genvej igennem plantagen med dens grusstier, og fik lige kæmpet mig hjem.

Det første jeg sagde til min kæreste da jeg kom hjem var at jeg var tilpas dum til at gå sukkerkold, og straks fik hun bikset et glas cacaomælk sammen, og jeg blev spurgt om jeg ville have en Kinder mælkesnitte pga. sukkeret. Normalt kan jeg ikke fordrage dem, men for dem der har prøvet at gå sukkerkold, så ved man at man tager imod næsten alt spiseligt. Kroppen skriger vitterligt bare på et eller andet. Det efter den hurtige løsning med cacaomælk og kinder, kom jeg lidt ned, og fik bældet et glas cacaomælk til, et halvt glas appelsinjuice, en protein bar og en figen stang. Jeg var til gengæld klog nok til at tage den stille og roligt hjem, og vende om i tide til at det blev holdt tilpas nede til at jeg ikke gik 100% sukkerkold med dertilhørende kuldegys. Har én gang før oplevet den totale sukkerkold hvor man får kvalme, bliver svimmel og bare sidder og ryster når man kommer hjem fordi der ikke er mere at give af.

Men alt i alt blev turen på 69 km med 24,7 km/t i snit

30122008tur.png

Set i bagklogskabens lys burde jeg have haft noget energidrik med i dunken i stedet for vand. Den generelle kulde der er i øjeblikket tager hårdt på energien, og derfor har kroppen sgu nok brug for noget brændstof når man samtidig tvinger den ud 3 dage i træk.

Men det er jo også årets sidste dag, og derfor er det vidst på tide at kigge lidt tilbage på året der er gået. I starten af året satte jeg mig en række mål jeg ville forsøge at nå. De var:

1 Køre 3000 km i løbet af året

2 Holde mig kørende i vinterpausen, dvs. træne 3 gange om ugen

3 Køre med på 1 eller 2 hold i klubben

4 Køre Sjælsø Rundt

5 Såfremt der køres klubmesterskab lig det vi havde i 2007, så skal hastigheden være højere

6 Når sæsonen starter skal jeg også træne 3 gange om ugen, dog måske kun 2 dage på landevejen og så en enkelt tur i kælderen

Og resultaterne:

1. Det blev nået! Har lige opgjort årets total til 4295,33 km. Så den er absolut godkendt. Jeg er stadig lidt ked af at jeg gik glip af så mange dage i løbet af sommeren pga. min allergi. Men må håbe på det er blevet bedre til 2009.

2. Den er straks værre. Den blev ikke holdt, men holdt et nogenlunde niveau.

3. Jeps, kom på hold 1 hvor jeg, uden at prale, var blandt de bedste.

4. Svært når løbet ikke bliver afholdt. Men CSC Copenhagen løbet blev valgt som erstatning, og der gik det jo ganske godt med en 6. plads tror jeg :cool:

5. Absolut. Røg over 35 km/t i snit med Gregers i 2008 hvilket er en klar forbedring i forhold til sidste år.

6. Jeg tror at jeg den sidste del af sæsonen opfyldte det ønske, men har ikke været en tendens i løbet af hele året.

Så 4 ud af 6 opfyldte må også tælle for noget :cheer::clap:

Derudover blev 2008 også året hvor der kom dejligt meget cykelgear i stald:

- HCM tøj med shorts og trøje

- Mavic Cosmic Carbone hjul :headphonedance:

- Garmin Edge 305 computer med fede features :pleasantry:

- FSA Pro Wing Compact styr :strat:

- Selle Italia SLR saddel i hvid :tongue:

- Rudy Project Wizzard solbriller :cooldance:

- Craft cykeltøj med personligt tryk i julegave :4jumpy:

- Grip Grab handsker - både korte og lange

- BBB kraftige skoovertræk

- Giordana trøje med Mondo tryk

- Giordana Tenax shorts

- Cateye cykellygte så jeg nu kan cykle selvom det er mørkt!

Så man kan vidst roligt sige at 2008 på mange måder har været et rigtig godt år for mig og mit cykleri. Og så er det man skal til at sætte sig nogle nye mål, som bliver lidt spændende nu hvor jeg samtidig starter i ny klub. Men lad os da gætte lidt på det.

1. Cykle mere end 3500 km i 2009.

2. Hæve mit niveau i forhold til 2008, ment på den måde at skal køre hurtigere/mere effektivt end i 2008.

3. Tage point i Sommercuppen. Den her kan blive interessant da jeg ikke ved om jeg kører med, og ikke ved hvilken gruppe jeg vil blive sat i.

4. Deltagelse i et par motionsløb. Umiddelbart på tegnebrættet:

- Ullerød løbet

- Sjælsø Rundt - hvis det bliver afholdt

- CSC Copenhagen Classic

- Evt. det løb der bliver snakket om skal afholdes i slutningen af august på dele af VM ruten

5. Få cyklet min. 3 gange om ugen

6. Få cyklet på nogle længere bakker - enten Odsherred, Vejle eller Hallandsåsen

Jeg har selvfølgelig også nogle ønsker til det udstyr jeg gerne vil have i 2009, som bl.a. inkluderer:

1. CK Kronborg tøj - Står ret højt på listen da det trods alt er krav i Sommercuppen, og fordi man skal støtte klubben. Overvejer dog kun at snuppe shorts og trøje hvis det kan lade sig gøre - ca. 700-1000,-

2. Nye sko. Mine nuværende Sidi går ind i 3. sæson, og er ved at være godt slidte. Jeg har generelt været glade for Sidi, men det skader jo ikke at kigge lidt omkring. Umiddelbart kunne det godt blive et sæt Sidi Genius 5.5 Carbon, et par Specialized S-works eller måske et par Northwave Aerlite SBS. Ca. omkring 1500-2000,-

3. Ny kassette til hvis jeg skal køre i noget mere kuperet terræn - ca. 350,-

4. Nye pedaler - Speedplay SS eller et par Shimano Dura Ace pedaler - ca. 1300,-

5. Et par kølende svedundertrøjer til om sommeren - ca. 300,-

Det er hvad jeg umiddelbart kan komme på, så alt i alt er det vel omkring 5000,- som max.

Men som sagt, et godt nytår til jer alle :4mewantfood: Vi ses i 09

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share