Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

1,5 uges pause fra cyklen var mere end hvad jeg kunne klare. Så da termometret viste på den positive side af 20 grader, var det bare om at komme hjem, trække i cykeltøjet og komme ud. I det her tilfælde måtte jeg sige fuck til allergien, og bare komme ud og nyde min hobby.

Det blev også en tur med stram kæde det meste af tiden. Jeg startede ud med at køre ud til Frederiksdal, snuppede bakken derude, videre til Holte, og så op af Geels. Da jeg ramte bakken bemærkede jeg et forhjul lige ved mit baghjul. Ganske rigtigt var der en der havde hægtet sig på, så op i pedalerne og rykke igennem, og så var han væk. Over til Slotsbakken, og stå hele vejen op. Videre til Holte herfra, og så op og ramme Kongevejen og af Rude Skov tilbage til Holte.

Et smut forbi Vaserne, og så ellers igennem Birkerød og op til Åsebakken, som jeg så tog i et noget mere moderat tempo. Kongevejen til Hørsholm, og af Folehaven ud til Strandvejen. Et fantastisk stykke asfalt, specielt på sådan en sommeraften. Ude på Strandvejen kom jeg lige ud 10 meter foran en anden på en racercykel, men jeg valgte lige at give den lidt gas, og han kom aldrig op.

Ind ved Vedbæk, og så op af Sandbjergbakken. Da jeg kørte ind på vejen kunne jeg længere fremme se 2 ryttere hvoraf den ene havde en Brooklyn trøje på. Dem kørte jeg efter, og måtte virkelig køre mig ud for at hente dem på toppen. Det viste sig ikke at være en Brooklyn trøje, men en Flamme Rouge trøje i Brooklyn design. Det var et par drenge i 40 års alderen(vil jeg skyde på), på dyre cykler, og de lå bare og gav den gas. Den anden havde den nye Soigneur trøje på.

Jeg fulgte med dem ned til Strandvejen igen, hvor de så stoppede og jeg fortsatte længere ud. Ved Skodsborg fik jeg lige en tur op af Høje Skodsborgvej, og så tilbage til Strandvejen. Her så jeg så de 2 gentlemen fra tidligere, og en anden, og så var det jo oplagt at sætte efter. På bakken lige efter krydset fik jeg lukket hullet ved en acceleration, og så blev der ellers kørt tempo til Klampenborg.

De 2 var helt pjattede med at tage føringer, så jeg kunne ligge mig lunt på bagsmækken. Brooklyn manden åbnede først i sprinten, men ikke noget alvorligt. Jeg rejste mig op og kørte stille med, inden jeg trak igennem og sprintede væk. Bum, sådan gør man det.

Herfra var det bare op af Klampenborg bakken, og så hjem.

I alt en tur på 68,2 km med 32 i snit, og masser af watt.

20130620tur_zpsa5152a07.png
20130620kort_zpsc81b5162.png

Link to comment
Share on other sites

En lille update herfra.

I går kom der en melding fra min tyske cykelpusher "Bike is out". Jeg antager at det betyder at den er på vej. Med lidt held lander den mandag!

Samtidig burde delene også lande mandag!

I dag fik jeg hentet mine Lake CX331 sko, og har også prøvet at varme dem i ovnen og forme dem til min fod. Jeg aner ikke om jeg har gjort det rigtigt, og ved egentlig ikke om jeg kan mærke en forskel, men nu har jeg prøvet, og så må tiden vise om de sidder godt på min fod. Jeg har læst lidt om dem og eftersigende skulle man købe dem en halv størrelse mindre end Sidi. Det betyder en 44,5 til mig. Jeg har så i dag erfaret at min højre fod er kortere end min venstre da der er noget mere plads i højre sko kontra venstre. Om de kunne have klaret en halv størrelse mindre skal jeg ikke kunne sige. Det er sgu lidt svært når man ikke kan prøve de forskellige størrelser. Men nu prøver jeg som sagt den her af, og jeg har før haft en sko der har været en anelse for stor.

Det lader til at være et par ret lækre sko, meget simple og rene i designet, og med god plads til foden i. Jeg glæder mig til at prøve dem af på landevejen.

1012685_10151632531245502_38464881_n.jpg

Ifbm. erhvervelsen af ny cykel, er den gamle selvfølgelig også sat til salg. Det kan virke underligt at gøre det før den anden er solgt, men det tager altid længere tid at få solgt en cykel end man lige regner med, og den ville kun blive solgt med muligheden for at selve salget først foregår efter den nye cykel er landet og samlet. Det er der flere grunde til. Den oplagte er selvfølgelig hvis der skulle være noget galt med den nye cykel, hvis nogle af delene ikke skulle være rigtige o.lign. En anden årsag er så simpel at jeg skal forsøge at ramme samme mål som på den gamle. Det gøres nu engang bedst når den anden er lige ved siden af så jeg hele tiden kan tage mål og være sikker.

Der har så været en forbi i dag, i øvrigt en der kommer fra min barndomsby, og som kører i Hørsholm Cykel Motion, som egentlig startede ud med ikke at være super hooked på cyklen, til egentlig at lave en aftale om køb da vi skiltes. Med andre ord er cyklen principielt solgt inkl. Mavic hjulene. Det er nu ret lækkert at gå sommeren i møde med ren tavle.

Link to comment
Share on other sites

960X480-CF-9610cd3a-361d-4603-bc48-c7e97

Jeg synes egentlig ikke at Cervelo er særlig lækkert mere. Det var det dengang de røde Soloister dominerede landevejene, og ikke mindst R3'eren. Efterhånden er de bare blevet lidt billige at se på. Alligevel er jeg imponeret over hvad de formår at lave. Det her er den nye Rca fra deres udviklingscenter i Californien. Rammen vejer, og hold nu lige fast engang, 667 gram i en str. 54! 667 gram!? Det er alt andet lige voldsomt imponerende, da de samtidig påstår at stivheden er på niveau med deres egen R5CA. Og vægten er i øvrigt inklusiv maling og hardware(geardrop, kabel guides o.lign). Før i tiden havde en ramme en vægt, og den vægt var for rammen uden maling og uden dele.

Nå ja, og så er der prisen. 10.000 dollars. Men om et par år vil den teknologi de har brugt på denne cykel, være nede i deres "lavere" cykler, så man måske kan få en ramme på 680-700 gram for 25.000.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Nogle gange er DHL bare irriterende. De kom selvfølgelig kl. 13.09 med min pakke fra Bike24 - min kæreste forlod lejligheden 11.30. Anyhow, nu har jeg vidst fået arrangeret det sådan at jeg kommer ud til deres lager i Kastrup og henter pakken i morgen.

Da jeg kom hjem fra arbejde i dag hørte jeg om en podcast som DR har lavet omkring Touren, og det måtte jo selvfølgelig høres.

De havde valgt et par "eksperter" fra Berlingske, DR og en eller anden til. Jeg ved sgu egentlig ikke helt hvad jeg synes om det. Det var måske i virkeligheden en lidt tynd kop the.

F.eks. udråbte de Froome som den altoverskyggende favorit, hvilket er svært at benægte, men da de begyndte at snakke om hvorvidt Contador kunne blive nummer 2, eller om han i virkeligheden mere kandiderede til en 3. plads, der begyndte de altså at komme ud på dybt vand. Om ikke andet så bare rent respekt mæssigt. Jo, Contador har ikke vist det helt store i år, men manden er stadig den mest vindende Grand Tour rytter i feltet, og alt andet lige så endte han altså med at slå både Froome, Valverde og Rodriquez i Vueltaen sidste år trods 1 års karantæne. Personligt tror jeg på at Contador vinder touren. Jeg tror han kommer til løbet for at vise at han ikke er færdig endnu. De kom også ind på at han nok ville være et par minutter bagud når de ramte alperne. Her er jeg også noget uenig.

Contador har de fleste år angrebet på de første bjergetaper, og grundlagt sine sejre. Sidste år havde han ikke helt punchet til det i Vueltaen, men det tror jeg til gengæld at han har frem mod årets tour. Jeg tror at Contador vil ramme alperne iført den gule trøje, og så er det pludselig Froome der skal ud og angribe, og det er jo faktisk en rolle vi ikke rigtig har set Team Sky i.

Så kom de ind på hvorvidt det gav mening at Chris Anker Sørensen ikke er blevet udtaget til holdet. Liniger fra DR var dybt uenig i den beslutning. Ikke noget kritisk om at manden ikke har leveret en døjt hele året, eller det faktum at han måtte springe fra træningslejren op mod touren fordi han var blevet syg. Og så er det jo ikke ligefrem første gang at Riis har udtaget et hold uden danskere!

Mine umiddelbare bud:
- Contador vinder Touren 2013

- Team Saxo Tinkoff taber under 1 minut til Sky på holdenkeltstarten
- Contador vinder enten på Alpe D'huez eller Mont Ventoux
- Contador klapser Froome på den sidste enkeltstart

Link to comment
Share on other sites

Nogle gange er DHL bare irriterende. De kom selvfølgelig kl. 13.09 med min pakke fra Bike24 - min kæreste forlod lejligheden 11.30. Anyhow, nu har jeg vidst fået arrangeret det sådan at jeg kommer ud til deres lager i Kastrup og henter pakken i morgen.

Don't get me started. Nøj, hvor har jeg tit været ude på nogle mærkelige adresser langt fanden i vold for at hente pakker, som de har stået med ved døren lige præcis de 20 minutter, hvor man var henne i DøgnNetto :rocketwhore:

Specielt DPD har jeg haft dårlige erfaringer med. De har nogle gange påstået, at de har været her, hvor jeg vitterligt har været hjemme hele dagen. Andre gange har de bare smidt pakken foran hoveddøren uden at ringe på. Jeeeeezzzz ... det er virkelig fedt, hvis der er cykeldele i for flere tusinde kroner.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Don't get me started. Nøj, hvor har jeg tit været ude på nogle mærkelige adresser langt fanden i vold for at hente pakker, som de har stået med ved døren lige præcis de 20 minutter, hvor man var henne i DøgnNetto :rocketwhore:

Specielt DPD har jeg haft dårlige erfaringer med. De har nogle gange påstået, at de har været her, hvor jeg vitterligt har været hjemme hele dagen. Andre gange har de bare smidt pakken foran hoveddøren uden at ringe på. Jeeeeezzzz ... det er virkelig fedt, hvis der er cykeldele i for flere tusinde kroner.

DPD er helt til hest. Har brugt dem én gang, og gør det aldrig igen. Mener også det var samme historie. Jeg havde været hjemme hele dagen, de havde været der og sagt at jeg ikke var hjemme. Så jeg måtte et smut til Taastrup.

DHL har dog en smart funktion hvor man kan give dem en fuldmagt til at stille pakken. De fraskriver sig dog ethvert ansvar, og så meget tiltro har jeg altså heller ikke til bude :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share