Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Det er ikke dovenskab fra min side, for motivationen er der absolut. Jeg har dog haft nogle smerter fra det nedre område, som har gjort at jeg ikke har kunne sidde på en cykel :4ranting: Så nu har jeg holdt mig fra cyklen her henover weekenden, og håbet på at det har hjulpet på det hele, og ellers er der forhåbentlig booket en lægetid til på tirsdag så en læge kan få lov til at undersøge det. Hurtig forklaring: Det føles som om nogen har sparket mig lige midt i det hele. Forhåbentlig er det ingenting, men desværre kan man aldrig vide, og det værste er ikke særlig rart at tænke på.

Anywho, så er skojagten sat i gang, i håbet på lidt udsalg kan få gang i forhandlerne. Umiddelbart satser jeg på et sæt Specialized Comp Race, ala dem Gregers bruger. Prisen er 1000,- og så med Heinos 20% rabat i øjeblikket er det omkring 800,- for et sæt. Ikke helt tosset. Jeg har dog lige fundet ud af at Sidi har lavet den fedeste finish på deres Genius 5 sko:

Genius5pro_SteWhiSil.jpg

Prisen i DK er nok omkring 12-1500,- alt afhængig af hvor man leder, men i England ligger de på omkring 850,-!!!

Link to comment
Share on other sites

Tak for bedringen om det andet udstyr, og noget lader til at det har det bedre. Generelt gør det ikke ondt mere, så jeg tror måske det bare var blevet irriteret over at have kørt 3 dage i træk i ret koldt vejr. Så nu prøver jeg så småt at komme igang med træningen igen, og se om det har hjulpet.

I går stod den på lidt hjemmetræning i form af en mave/ryg DVD, men nu på det svære niveau. Maveøvelserne går jeg død på, men ryggen var faktisk fin nok. Der var 2 eller 3 maveøvelser hvor jeg måtte tage 5 sekunders pause og lige sunde maven inden jeg fortsatte. Men i dag kan det godt mærkes at jeg har trænet ryggen for i siderne er jeg lidt øm :bigsmile:

Hvis det kan lade sig gøre, prøver jeg at tage en tur på hjemmetræneren i dag med lidt styrketræning til benene, og så vil jeg snart begynde at indføre 2x20 intervaller i hjemmetræner træningen. Essensen er at man banker derudaf i 2x 20 minutter, og normalt skal man bruge en wattmåler så man kan holde den på FTP - det niveau hvor man kan holde den kørende i en time, men ikke længere. Har man som jeg ikke en wattmåler, kan man dog holde sig til mellem 85-95% af maxpulsen, og så med 5-10 minutters pause imellem.

Skoene bliver nu med højst sandsynlighed de "grønne" Sidi, da Heino ikke ligger inde med et sæt Specialized jeg kan prøve. Jeg har også målt min fods bredde, og jeg har absolut ikke brede fødder, så det er nok derfor jeg faktisk kan være i en Sidi.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes faktisk at komme ned i kælderen og træne på hjemmetræneren i går, og for første gang har jeg nu prøvet at træne efter at have spist aftensmad, og det gik faktisk ganske fint.

Startede med 10 minutters opvarmning i et stille og roligt tempo, og satte så en del modstand på og holdt en puls på omkring 80% af max pulsen i 40 minutter, med et lille peak til sidst. Kadancen var MEGET lav, og jeg kan godt mærke i dag at benene er blevet udfordret. Det var meget tungt at køre, men det skal jo til for at få nogle muskler i benene. Herefter stod den på ca. 5 minutters afrul, og så i bad.

Men det vigtigste var klart at der ikke var nogen problemer med at have cykelshorts på og sidde på sadlen, som jeg ellers kunne have frygtet i sidste uge. :4thumbup:

20090601.png

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Gregers: Det er helt fantastisk at kunne sidde på en saddel igen uden at det gør ondt! Man havde jo gjort sig sine overvejelser over om det måske var cyklingen der var årsagen, og at man derfor måtte stoppe med det :nono:

Nå, men i dag kom jeg også ned i kælderen og fik en tur på hjemmetræneren. Jeg har gået og trippet hele dagen for at få trænet, så noget tyder på at der er en god motivation i øjeblikket, og det skal sgu udnyttes når den ligefrem er der! :pumpin: Jeg fik i samme moment udnyttet en af funktionerne i min Garmin, som jo er at man kan lave en træningssession så man bare skal følge hvad den beder dig om at gøre. Jeg har i noget tid læst meget om FTP: Functional Threshold Power, som er det niveau som man maksimalt kan ligge på i én time. Normalt ville man bruge en wattmåler til at finde det helt rigtige niveau, men sådan en har jeg ikke lige råd til. Så jeg har fået læst mig lidt frem til at man kan bruge sin puls som en slags guideline. Umiddelbart skal man ligge mellem 85-95% af max pulsen, men den bedste måde at finde sin FTP er ved at køre i en time hvor man kører sig helt ud, og så ser på hvad den gennemsnitlige puls er. Læs evt. mere her.

Nå, tilbage til dagens workout. Generelt var den bygget op omkring 2x 20 minutters intervaller hvor jeg skulle ligge på FTP, og jeg prøvede derfor omkring 88% af min maxpuls. Så 10 minutters opvarmning, og derefter gik intervallet igang. Lidt problemer med at få skiftet kæden op på stor klinge gjorde at jeg ikke kom helt op i fart med det samme. Men det lykkedes da at komme derop, og straks begyndte sveden at pible frem over det hele. 20 minutter lyder ikke af meget, men det er voldsomt hårdt. Jeg har også koblet min cykel op med en cykelcomputer der bare målet hastigheden, og det var tydeligt at se at man selv ved samme puls mister noget af outputtet så jeg faldt lidt i hastighed jo længere jeg kom ind i intervallet. Rundt regnet lå jeg oftest omkring 28 km/t, og det faldt til sidst i intervallet til omkring 27 km/t.

Herfra var der så indlagt 5 minutters pause, hvor pulsen lige præcis nåede ned under 65% inden det gik løs igen. 2. interval var faktisk ikke nær så hårdt, eller sådan virkede det i hvert fald ikke. Det sidste 1,5 minut valgte jeg at banke kadance, hastighed og puls op, så jeg til sidst lå på 95%, inden jeg måtte rulle af.

20090801.png

At jeg havde lidt overskud til sidst tyder på at jeg næste gang godt kan sætte pulsen lidt op, så næste gang vil jeg forsøge at ramme 89-90% af maxpulsen.

Link to comment
Share on other sites

Halløj,

Du har jo talt om at køre med i summer cuppen og jeg har lige talt med (HCM)Frank som lige ville give mig et vigtigt tip og da jeg ikke ved om du er klar over det, så tipper jeg det videre.

Ifølge Frank er der ikke alt for god plads i felterne og flere plejer at ende på venteliste hvilket jo nok i praksis nok vil sige, at de ikke komme til at køre med. Hvis du skal lege med (og nu ikke noget med at trække i land nu du lykkes med at lokke mig i "uføre" :tongue:), så skal du nok ikke vente ret længe med at kontakte Kronborg og få dig indmeldt og komme på mailingslisten eller hvordan de nu kommuniker deroppe nordpå. Uden at han vidste præcis hvornår der rører på sig, er der tale om ganske!!! kort tid inden tilmeldingen til summer cuppen åbner og så er det om at være klar.

God weekend :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sad og læste om Lance Armstrongs comeback her den anden dag, og fandt så også et billedgalleri. FUCK hvor er han buff at se på! :blink:

LA.jpg

Har aldrig set en cykelrytter med sådan en overkrop!

Og så lige lidt flash billeder af mig i mit nye cykeltøj:

P1000933.jpg

P1000934.jpg

P1000935.jpg

Og så kørte jeg tilfældigvis forbi NC Cykler i Nærum i dag, og endte med at gå derfra med et sæt Specialized sko. Men ikke de sko jeg først havde overvejet, men topmodellen S-Works! 30% i rabat betød at de kostede ca. 1200,- og da de passede perfekt var det med at slå til. Skoene har lige vundet highend sko testen i Cykelmagasinet og er virkelig lækre, med et specielt system til at stramme og så 100% carbon sål :w00t: *indsæt savlen*

P1000937.jpg

P1000938.jpg

P1000939.jpg

P1000940.jpg

P1000942.jpg

Link to comment
Share on other sites

Søndag var det tid til at komme ud på landevejen og få nogle af de famøse km i benene. Derfor har jeg faktisk også oprettet en mulighed i mit træningssoftware der hedder "km i benene" :laugh: Nå, men jeg var lidt sløv til at komme ud af døren, så jeg var først ude på de nordsjællandske landeveje kl. 09.50 eller noget i den dur. Det var ikke så lunt som jeg havde håbet på, men modsat var det heller ikke biddende koldt!

Ud på Kongevejen, og så ellers igennem Dageløkke. Der var flere steder hvor der lå rim på vejen, og det giver altså et sjovt udseende til dækkene som bliver fuldstændig hvide og firkantede. Ud på Strandvejen gik den sydpå med et visit op af Lave Skov bakken. På Strandvejen var der ikke så meget modvind som jeg havde frygtet, og det var muligt at holde et forholdsvis fornuftigt tempo uden samtidig at presse pulsen alt for højt op. Husk på, man skal jo ikke have pulsen ALT for højt op i øjeblikke :dry: Da jeg nærmede med Rungsted var det som om at vinden tog lidt mere til, og det krævede flere kræfter at komme frem, men så snart man havde passeret havnen og kommet lidt op, jamen så stilnede det lidt af igen.

Og lad os så spole lidt frem, for indtil nu er der jo ikke sket det store. Normalt ville jeg være drejet op mod Klampenborgvej, men i dagens anledning udvidede jeg turen til at køre igennem Hellerup, og så op af Tuborgvej. Halvvejs igennem Hellerups irriterende gader, så jeg en gruppe ryttere foran mig. Den ene valgte at dreje op af Tuborgvej så det var jo helt perfekt. Uden at køre voldsomt til lykkedes det mig at køre op til ham, og passere ham uden problemer. Det var vidst årets første følelse af en smule konkurrence :w00t:

For enden af Tuborgvej valgte jeg at køre langs med Lyngbyvejen, og køre af ved Jægersborgvej eller hvad det hedder. Herfra gik turen mod Charlottenlund, hvor jeg kørte ud til Klampenborgvej. Bakken blev taget siddende og med god fart. Det betød så også at jeg var godt busted da jeg så endelig mærkede vejen flade lidt ud. Herfra gik den ind mod Lyngby, og så af en rute så man kommer bag om selve Lyngby Bymidte, og ender ude på Kongevejen. Herfra var det satme dejligt at mærke medvinden, og det at suse afsted ned mod Geels er altså bare lækkert! Geels blev vidst nok taget stående, men uden at træde voldsomt igennem. Forsøgte bare at holde kadancen, og valgte så ca. 150 m fra toppen at sætte mig ned da jeg halede godt og grundigt ind på en anden cykelrytter som var på vej op, og jeg ville egentlig hellere snuppe ham på Holtebakken :w00t: Han gik dog så meget i stå nær toppen, at jeg allerede hentede ham der, og da jeg nærmede mig bunden var han stadig deroppe. Så han var nok gået kold.

Holte bakken blev derfor taget i et anstændigt tempo, og så valgte jeg bare at fortsætte mod Birkerød. Et langt lige stykke med vind i ryggen? Det er sgu svært at finde bedre nogen steder. Jeg fortsatte lige ud lige til jeg nåede rundkørsel ved Kirkelte, hvor jeg valgte at køre ind og igennem Karlebo. Her fik den en del tempo arbejde, igen fordi vinden var i ryggen, og jeg holdt da et par biler bag mig :superman: Igennem Karlebo/Auderød kom der selvfølgelig en rytter bag mig, og FUCK han kørte hurtigt :innocent: Jeg tog hans hjul, kiggede på computeren og tænkte "35 km/t OM VINTEREN!?!?!" :crazy: Håber seriøst på at han bare lige skulle vise sig frem, og at det ikke var hans arbejdstempo. Heldigvis fortsatte han ligeud hvor jeg skulle til venstre, så der blev lidt af min egen stolthed sparet.

Igennem Vejenbrød, op af den irriterende lange bakke, og ind forbi Statoil og få vasket cyklen af. Alt i alt en tur på 74.5 km med 25,5 km/t i snit. Absolut godkendt, og samtidig blev pulsen holdt på ca. 78%.

20091101tur.png

Og så skal i ikke snydes for den feature jeg lige fandt i mit træningsprogram. Når den laver et map, så kan man få den til at vise ruten med forskellige content. Normalt har den stået på højde, men da der jo ikke er de voldsomt store højdeforskelle i DK var den hele tiden blå. Så nu er den lavet så den følger min puls! Satme smart. Det er derfor muligt at finde frem til de helt præcise steder hvor det er man har været presset.

20091101kort.png

Og så kommer der lidt frit fra hoften. Jeg var ellers 100% sikker på at ville køre med CK Kronborg i denne sæson, men noget kunne tyde på at jeg måske slår pjalterne sammen med Gregers og snupper CC Hillerød i stedet for. Der er et par årsager som jeg hurtigt kan liste.

1. 5-600,- i kontigent hos Kronborg om året

2. Tøjpakke til 1000,- for kort og langærmet trøje og et par shorts, som jeg ved er af noget tvivlsom kvalitet og jeg ved ikke hvornår de kan levere

3. De kører tirsdag/torsdag træning kl. 17.00, hvilket kan blive besværligt at nå med mit nye job - og der er langt derop hvis jeg cykler fra Lyngby.

Modsat kan man sige at det taler for CC Hillerød at:

1. Tøjpakke som består af lang og kortærmet trøje, shorts og lange bukser, vindvest og en vinterjakke koster 1300,-

2. 300,- i kontigent!

3. Tirsdag/torsdag træning kl. 17.15, og der er ikke forfærdeligt langt fra Lyngby til Hillerød. Derudover svinger de ofte forbi Nivå når de kører, så det er muligt bare at hoppe på der.

Godt nok er der 16 km til Hillerød fra Nivå, hvor der kun er 13 km til Helsingør, men de 3 km gør nok ikke den store forskel. Derudover har min kæreste sagt at hvis det er kan vi godt køre derud. Så det er også rart at vide at man kan blive transporteret derud.

Link to comment
Share on other sites

Gregers; Så først dit indlæg nu. Regner med at jeg melder mig ind i CC Hillerød i morgen, og så skal der ellers rykkes, for kan se de allerede har fået tilmeldingen op og køre for Sommercuppen.

Dagens træning var igen i kælderen, med 2x 20 minutters intervaller. Jeg gjorde det lidt anderledes i dag, og fokuserede mere på farten og lod puls være sekundær. Farten blev sat til 31,5 km/t, og så blev der ellers kørt til. Ikke så meget at sige til det, andet end at det gjorde MEGA ondt, men for satan man har det godt til sidst :laugh:

20091301.png

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg blevet tilmeldt CC Hillerød! :4thumbup: Og skal overføre penge i aften til Sommercuppen hvor jeg kommer til at køre i gruppe 4, hvilket passer mig ganske godt :bigsmile: Så nu er det fikset så jeg ikke behøver tænke mere over hvilken klub jeg skal køre i i 2009. Ville gerne have købt deres tøjpakke, men finanserne er lidt stramme for tiden, så må nok nøjes med shorts og trøje til at starte med.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak, og mange tak :laugh: Nu hvor vi skal køre på samme hold i Sommercuppen, så vil jeg nok gøre mit for at køre så meget for holdet som muligt. Tvivler på at jeg bliver stjernen i den gruppe, men nu må vi se. Jeg har i hvert fald udset mig CK Kronborgs løb d. 14 maj til et af de løb i serien hvor jeg rigtig gerne vil køre til :blink:

Rute%20CKK_rute.JPG

Små 100 højdemetre pr. omgang

Hjdeprofil.jpg

Sidste år blev den kørt af 5 omgange i Gruppe 4, så det giver jo næsten 500 højdemetre og 65 km.

Så nu bliver 2009 alligevel i en ny klub! YES!

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning på hjemmetræneren var en killer! Kører stadig mine 2x 20, og efter lidt blid opvarmning - meget blid endda, blev det hele sat igang. Igen gik jeg efter at holde et snit på ca. 31,5 km/t, og det gik faktisk ganske godt.

Det var faktisk først de sidste 5-6 minutter i første interval der var virkelig hårde, og det krævede meget ikke at give op. I pausen prøvede jeg ihærdigt at få noget væske i kroppen - man sveder som et svin i en kælder uden den store udluftning. Det betød også at pulsen havde svært ved at komme ned igen, men fik den da ned til omkring 70% til sidst.

2. interval var MEGA hårdt :devil: Allerede de første 5 minutter var benhårde, og derfra blev det bare værre. Jeg formåede dog at holde de omkring 31,5 selvom pulsen steg stødt mod slutningen. De sidste 30-40 sekunder gav jeg den alt hvad jeg havde, og med syre i benene og begyndende kramper er det ualmindeligt ubehageligt.

Da afrulningen indtraf var jeg fuldstændig smadret, men for satan hvor føles det godt her bagefter :laugh:

20091501.png

Snit, længde og puls er næsten det samme som sidste gang, så det er faktisk ok. Specielt når jeg tænker på at jeg sidste gang havde en højere startpuls.

Link to comment
Share on other sites

Gråt, tåget og blæsende, dejlig dag at cykle eller noget. Det var absolut mest viljen og ikke lysten der drev værket i dag. I tøjet, og ud på landevejen. Jeg vendte snotten mod Fredensborg for en gangs skyld, for med en syd-østlig vind, ville strandvejen være decideret sadistisk. Derfor kørte jeg først igennem Langstrup, og igennem Fredensborg. Med vinden lidt i ryggen, gav det et ret godt snit til at starte med.

Ved Fredensborg kørte jeg ned til Kongevejen og derefter op af Fredensborgvej, tror jeg det hedder. Igennem Endrup, stadig med vinden i ryggen, og ud mod Esrum. Ved nedkørslen ned mod Endrupbakken, oplevede jeg første gang den helt sindsyge vind der var! Sidevinden var helt vild, og der var i hvert fald ikke mulighed for at drikke samtidig da al opmærksomhed skulle være på at holde cyklen lige. Op af Endrup bakken, i et noget andet tempo end jeg ellers har været vant til at køre på netop den bakke, og så ellers ned langs Esrum sø.

Herfra kørte jeg så op modsat af Grisebakken, og derefter Frederiksværksvej. Det var min plan at køre CKK ruten til Sommercuppen, og kørte derfor ned af Tingbakken i Esrum, og kørte så videre ud på ruten. Der var et sted hvor man kørte mod nord på forholdsvis flad vej, og derfor havde vinden i ryggen. Fuck der var knald på :bigsmile: Men så snart at ruten krævede at jeg skulle dreje til højre og dermed op i vinden, var det som at dreje op i en væg. Tempoet røg HELT ned. De gange jeg kiggede på computeren lå jeg mellem 16-18 km/t, og en puls lige under 90%. Det var fuldstændig sindsygt, og da denne del af ruten samtidig er ret kuperet var det fuldstændig åndsvagt. Man havde den følelse af at det hele kunne være lige meget, og man lige så godt kunne stige af cyklen og trække hjem.

Igennem Havreholm, og så var jeg ved Grisebakken igen. Og derfor tog jeg da også lige en tur til, selvom det var fuldstændig idiotisk med den vind. Det var som om modvinden var endnu værre i 2. omgang, men nu var jeg ude, og så kunne man lige så godt køre.

Herfra var det ellers bare hjem i stiv modvind, og så er der altså langt! Kunne også bare se snittet der droppede ned.

Men det blev da til en tur på lige over de 60 km, og et pulssnit på ca. 79% af max. Gns. hastigheden blev på de 24,8 km/t, så det var egentlig ok. Og så lige over 500 højdemetre på kun 60 km.

20091801tur.png

20091801kort.png

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning på hjemmetræneren var ikke mindre end fantastisk. Derfor var skuffelsen stor da jeg koblede min Garmin til computeren og opdagede at den ikke havde gemt min session :crazy:

Nå, men efter at have indtaget en del kulhydrater i løbet af dagen i form af hvidt brød, pasta og chokolade, var det overraskende let at køre 1. interval. Output har været på omkring de 32-32,5 km/t, og først til sidst kom pulsen op i nærheden af 90%. Indtil da lå den fra ca. 84-87%. I 2. interval var benene stadig friske, og jeg fik endda holdt et højere output på ca. 32,5-33 km/t uden at brænde sammen, dog var pulsen nu nærmere de 87-90%, og de sidste 40 sekunder bankede jeg noget tempo i stænger, og fik da opnået en max hastighed på 60 km/t tror jeg det var, inden benene syrede helt til. Det var sgu en lækker måde at træne på, men er ked af at jeg ikke kunne sammenligne den session i går med de tidligere sessions når det gælder puls.

Men jeg kørte vidst omkring 28 km på en time, og det er sgu en forbedring der vil noget.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går var igen på hjemmetræner. Jeg havde arbejdet hjemmefra, og havde derfor ikke spist helt optimalt, og heller ikke fået drukket nok væske. Derudover bevæger man sig sgu heller ikke så meget, så jeg var forberedt på en hård session.

Og hård er nok nøgleordet. De første 3 minutter inde i 1. interval var decideret modbydelige. Jeg havde meget svært ved at holde de 31,5 km/t jeg havde sat som udgangspunkt, og pulsen var allerede højt oppe. Så derfor måtte jeg krybe til korset og holde den på ca. 28 km/t i stedet for. Det gjorde at jeg lige præcis kunne holde den de 20 minutter intervallet varede.

I 2. interval gik det lidt bedre, selvom jeg stadig svedte helt uhæmmet, og pulsen var oppe over 90% af max efter forholdsvis kort tid. De sidste 30 sekunder bankede jeg farten op, og det var kun lige med nød og næppe at jeg kunne holde den, for de sidste 4 sekunder var der ikke mere power i benene som ellers gjorde en ihærdig kamp for at holde kadancen oppe. Jeg nåede da også op på 98% af maxpulsen til sidst.

20092201.png

Ikke så hurtigt som sidste gang, og pulsen har med garanti også været højere denne gang. Irritationen var derfor til at få øje på da jeg skulle til at pakke det hele sammen igen. Modstanden havde stået på 1 i stedet for L som den ellers plejer!

Link to comment
Share on other sites

Hep,

Det følelse af ØV kender jeg godt - det tror vi alle gør.

Bedst som man fyrer en supertræning af bliver den afløst at noget som slet ikke kan matche det og så ryger illusionen om et formhop. Men vi ved ved jo alle at du træder en god pedal så ingen grund til bekymring.

Op på (jern)hesten igen.

Link to comment
Share on other sites

Det var meningen jeg skulle have været ude i weekenden, men grundet familie tam tam begge dage, blev det simpelthen ikke til noget som helst. Derudover er min kæreste ramt af noget virus i øjeblikket, som umiddelbart ikke er influenza.

Anywho, i går lykkedes det mig så at komme ned i kælderen og køre mine 2x 20 intervaller. Første interval gik rigtig godt, og selvom jeg lå med ca. 32 km/t så var jeg ikke død da der var pause. I 2. interval var der heller ingen problemer med at holde den kørende. Først til sidst kunne jeg mærke/se at hastigheden faldt lidt, men så måtte man jo bare skyde med lidt mere og lade pulsen stige en smule. De sidste 40 sekunder fik den fuld æde, og jeg har i hvert fald sat ny hastighedsrekord! 72,7 km/t i topfart :superman:

Nu har jeg selvfølgelig taget et screendump af kurven UDEN kurven! Men i kan i hvert fald se pulsværdierne, og det faktum at de faktisk er lavere end de generelt har været.

20092601.png

Det er jo absolut positivt set i forhold til at output har været det samme. Så nu må jeg lige se hvordan det går i morgen når jeg prøver igen. Hvis jeg kan se at outputtet er faldet, så er det fordi det skal falde 2. gang jeg kører det i ugen. Og ellers må jeg gøre den første gang i ugen en anelse hårdere.

Jeg har også prøvet at sætte mig et nyt mål, og det er at tabe mig en smule. Det er egentlig ikke fordi jeg hverken vejer for meget eller er for tyk, men hvis man tænker på at skulle slæbe færre kg med samme output, så er der god logik i at overveje et lille vægttab. Og derudover er jeg jo pisse spændt på at se om jeg overhovedet er i en position hvor jeg kan tabe mig mere. Pt. vejer jeg ca. 74,5 kg, og med mine 178 cm i højden giver det mig et BMI på 23,5. Det er absolut ikke skidt når man tænker på at jeg er forholdsvis bredskuldret og har kraftige ben. Målet? Skal vi lade det være 73 kg? Det svarer til et vægttab på 1,5 kg. Det er et godt udgangspunkt her i starten, og som sagt skal jeg jo lige se om jeg overhovedet kan tabe mig. Opskriften er i hvert fald ret simpel: sodavand skal væk(generelt er flydende sukker værre end f.eks. slik), og slik hører sig kun til om lørdagen.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Ja ja, det med at holde sig fra søde sager gik ikke lige som planen i går. Der kom godt nok ingen sodavand eller noget indenbords, men pludselig stod der altså kage på receptionistens bord, tyk chokolade med stykker af hvid chokolade i. Det kunne man jo ikke sige nej til. Derudover havde kæresten lyst til pizza om aftenen, og jeg kan ikke sige nej til pizza, så der røg også lige sådan en ned. Og så is til dessert, men ikke særlig meget. Nå, men så prøver vi bare igen i dag :laugh:

Har lige bestilt en ny indersål til mine Specialized sko. Årsagen er at de fra fabrikken er tilttede en smule, og det reagerer min venstre fod ikke særlig godt på. Indersålen der følger med skoen, er i øvrigt lavet til folk der har en alm. til flad fod, og efter at have brugt weekenden på at finde ud af hvilken type fod jeg har, er jeg nu ret sikker på at jeg har en ganske almindelig fod. Derfor skal jeg ud og have Specialized's blå såler frem for deres røde som følger med deres sko. Derudover følger der et sæt shims med, som man ligger ind under sålen som kan fjerne tilten hvis det kan hjælpe. Så nu må vi se.

Og så fik jeg også endelig taget mig sammen til at bestille chippen til Sommercuppen. Nu er det eneste jeg mangler faktisk bare at overføre penge til sommercuppen, og derefter at investere i et sæt cykelshorts og trøje fra CC Hillerød.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning bestod igen igen af 2x 20 minutters intervaller.

Da jeg satte mig op på cyklen og begyndte med opvarmningen, undrede jeg mig over at min puls ikke var højere selvom jeg lå med en højere hastighed end normalt. Først troede jeg det var mit brystbælte der sad lidt forkert, men efter at have rykket lidt i det, skete der faktisk ikke noget. Det var nu noget sært.

Da 1. interval gik igang fik jeg hurtigt cyklen op på de 32 km/t som er mit udgangspunkt. Da jeg kiggede ned på pulsen og så den havde lagt sig på ca. 75% af max efter 5 minutters kørsel, og det faktum at min krop ikke virkede synderligt belastet, kunne jeg ikke lade være med at smile. For det må da betyde at der er fremgang i træningen.

1. interval bød derfor ikke på de store udfordringer. I 2. interval satte jeg derfor farten op til ca. 34 km/t, og det pressede kroppen lidt mere, men det virkede stadig som om at der var masser af overskud. Derfor var det heller ikke et voldsomt udfordrende interval. Det sidste minut skruede jeg intensiteten op og fik banket hastigheden op på 76,7 km/t. Det er godt nok hurtigt :superman:

Som i kan se så var min puls lavere, og hastighed betydeligt højere denne gang. Håber ikke det udelukkende skyldtes det faktum at jeg til frokost spiste ris og kylling i karry.

20092801.png

Vægten siger her til morgen 74,5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Efter et par stille dag, blev cyklen pudset af og tvunget ud i det noget kolde vintervejr. Hård vind, minus grader og visse steder sne.

Jeg startede med at køre ud på Kongevejen, og igennem Dageløkke, hvor jeg havde vinden lige i smasken. Ude på Strandvejen blev kursen sat mod Hellerup, og i et forholdsvis raskt tempo kom jeg afsted. Der var ikke de store problemer på Strandvejen, og de forskellige knolde blev taget uden at grave dybt. Da jeg nåede Skovshoved havn, fik jeg åbenbart vinden i ryggen, og fik presset farten op i nærheden af de 50 km/t. Det er lang tid siden jeg har kørt så stærkt på landevejen, så det var sgu egentlig meget rart lige at opleve igen.

Igennem Hellerup, og så op af Tuborgvej. Herfra kørte jeg langs Lyngbyvejen mod Lyngby, og tog en afstikker igennem Jægersborg, og endte ved rundkørslen ved 5 vejen. Herfra var det ud til Klampenborgvejen, og op af bakken. Det gik faktisk også ganske godt, selvom lungerne blev belastet nær slutningen. Igennem Lyngby og så ud og ramme først Geels bakke, og derefter Søllerød Slotsbakke.

Her lagde jeg mærke til at min dunk nærmest var tom, der kom i hvert fald ikke mere energidrik ud af den. Men da jeg kiggede nærmere så jeg at der stadig burde være mere i den. Det viste sig at indholdet var frosset fuldstændig til is! Da jeg var kommet hjem åbnede jeg låget, og der var is hele vejen op. Så er det altså koldt!

Igennem Vedbæk, og så op af Sandbjergbakken. I medvind er det altså en fornøjelse!! Ud på Kongevejen og så ellers bare hurtigst muligt hjem!! Fødderne var i hvert fald godt frosset til.

Så det blev da til 77,6 km, og over 500 højdemetre. Pulsen på omkring de 79-80% af max er absolut også godkendt.

20090102tur.png

20090102kort.png

Link to comment
Share on other sites

Efter et par dages hvile - søndagens superbowl tog lidt hårdt på mig, kom jeg ned på cyklen i dag.

Efter lidt fifleri med hjemmetræneren var det afsted. Ikke de store problemer med at holde første interval, og 2. interval gav heller ikke de store problemer. Kan være jeg skal hæve tempoet næste gang. De sidste 5 minutter i 2. interval hævede jeg hastigheden til 37,5 km/t og det gik faktisk rimlig glat. Hårdt, men godt.

20090402tur.png

Det var ikke så godt som sidste gang, men kom da næsten op på 29 km på turen hvilket må siges at være ganske godt.

I dag var også første tur med de nye indlæg fra Specialized. De virkede faktisk rigtig godt, men fik stadig ondt i venstre fod. I morgen kører jeg nok en tur, med knap så meget intensitet, for at afprøve de shims der følger med. Ellers er moralen god, og det lader til at jeg kører ture både lørdag og søndag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var lidt afslappende træning på hjemmetræneren. 10 minutters opvarmning, og så ellers en times kørsel med 28 km/t, og lidt afrulning. Det var lidt hårdt, men pulsen blev holdt nede, og det hårde skyldtes nok mest at mine ben gjorde ondt. De indlæg jeg har fået købt har godt nok fjernet noget at smerten i mine fødder, men nu sidder det så bare i mine ben i stedet. Jeg tror jeg skal eksperimentere lidt med saddelhøjden igen.

Anywho, det blev da til 1 times og 11 minutters træning, med 27,2 km/t.

20090502tur.png

I morgen satser jeg på en 2x 20 minutters session igen, og så nogle lange ture i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share