Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu været igang med projekt ingen sukker og sodavand i lidt over en uge, og jeg er egentlig overrasket over at jeg ikke er faldet i endnu. Der har ellers været fristelser nok, og har endda også været i restauranten et par gange og spise, og i går var jeg til en børnefødselsdag med 5 lagkager(jeg elsker lagkage). Alligevel har jeg holdt mig fra sodavanden, og lagkagerne. Indrømmet, jeg snuppede en Cola Zero på et tidspunkt, men er du gal det smagte dårligt. Jeg kan slet ikke forstå at folk vælger at drikke det stads frivilligt!

I den kommende weekend løsner jeg måske lidt op for grebet, og tillader en sodavand og måske en smule slik. Nøgleordet må være at gøre det moderat i stedet for at lave et ædegilde.

Vægten i morges lå i øvrigt på 78,2 kg. Egentlig ganske pænt, og jeg var nede og ligge på 77,5 i løbet af weekenden.

Jeg kan dog for alvor mærke at der er kommet pollen i luften. Jeg har mærket til det i et par uger nu, men nu begynder de for alvor at trække tænder ud. Mine øjne har kløet helt sindssygt og jeg har haft de klassiske nys til trods for at jeg har været på piller, spray og øjendråber i hele perioden. Heldigvis har jeg endnu ikke mærket noget til den der kløen i ganen, og håber virkelig at jeg kan undgå det i år. Øjne der klør og sådan kan jeg leve med, men det værste er klart når ganen klør.

Link to comment
Share on other sites

Der er i øvrigt godt gang i debatten omkring Dauphine hvor det lader til at Froome stadig er bedre end Contador. Der er en del kommentarer om at Froome allerede nu basker Contador, og derfor bliver det en kedelig Tour, hvor Froome lader til at vinde endnu engang. Det er dog ret vilde konklusioner ud fra 2 etaper, og 1,5 måned før at Contador har planlagt at toppe. Contador har været ude og sige at Dauphine for ham er ren træning, og at han faktisk ikke vil køre sig selv helt ud, da hans formtop rent faktisk først skal komme i den sidste uge af Touren.

At Contador allerede nu kan følge Froomes angreb er en god indikator, for erfaringen viser at måden Team Sky planlægger deres sæsoner er med fokus på at rytterne faktisk skal toppe flere gange. Man kan derfor godt antage at Froome er tæt på topformen allerede nu, hvorimod Contador stadig har et par lag endnu.

Der er i hvert fald lagt i ovnen til en vild Tour, hvis alle rytterne kommer helskindet igennem de første etaper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu været igang med projekt ingen sukker og sodavand i lidt over en uge, og jeg er egentlig overrasket over at jeg ikke er faldet i endnu. Der har ellers været fristelser nok, og har endda også været i restauranten et par gange og spise, og i går var jeg til en børnefødselsdag med 5 lagkager(jeg elsker lagkage). Alligevel har jeg holdt mig fra sodavanden, og lagkagerne. Indrømmet, jeg snuppede en Cola Zero på et tidspunkt, men er du gal det smagte dårligt. Jeg kan slet ikke forstå at folk vælger at drikke det stads frivilligt!

I den kommende weekend løsner jeg måske lidt op for grebet, og tillader en sodavand og måske en smule slik. Nøgleordet må være at gøre det moderat i stedet for at lave et ædegilde.

Vægten i morges lå i øvrigt på 78,2 kg. Egentlig ganske pænt, og jeg var nede og ligge på 77,5 i løbet af weekenden.

Jeg kan dog for alvor mærke at der er kommet pollen i luften. Jeg har mærket til det i et par uger nu, men nu begynder de for alvor at trække tænder ud. Mine øjne har kløet helt sindssygt og jeg har haft de klassiske nys til trods for at jeg har været på piller, spray og øjendråber i hele perioden. Heldigvis har jeg endnu ikke mærket noget til den der kløen i ganen, og håber virkelig at jeg kan undgå det i år. Øjne der klør og sådan kan jeg leve med, men det værste er klart når ganen klør.

Jeg er frygtelig glad for kager, sodavand og søde sager, men prøver at holde lidt igen. De uger, hvor jeg slet ikke har spist noget af den slags, har det haft en betydning for vægten. Mit bud er, at de ekstra Ritter Sport, den ekstra Cola og kagen til eftermiddagskaffen betyder mere, end man lige skulle tro. For det kommer jo "oven på" al den almindelige mad. Og det rummer ofte virkelig mange kalorier. Min erfaring er i hvert fald, at der er noget at hente ...

Derudover kan jeg også skrive under på det med pollen. Hold da kæft, hvor det klør i øjnene ... Ellers har jeg ikke været så medtaget i år, men lige nu går det da helt amok :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er frygtelig glad for kager, sodavand og søde sager, men prøver at holde lidt igen. De uger, hvor jeg slet ikke har spist noget af den slags, har det haft en betydning for vægten. Mit bud er, at de ekstra Ritter Sport, den ekstra Cola og kagen til eftermiddagskaffen betyder mere, end man lige skulle tro. For det kommer jo "oven på" al den almindelige mad. Og det rummer ofte virkelig mange kalorier. Min erfaring er i hvert fald, at der er noget at hente ...

Derudover kan jeg også skrive under på det med pollen. Hold da kæft, hvor det klør i øjnene ... Ellers har jeg ikke været så medtaget i år, men lige nu går det da helt amok :4whip:

Jeg tror jeg har det meget som dig. Jeg kan egentlig godt holde mig fra det, men hvis jeg så falder i så falder jeg virkelig i :laugh: Og ja, øjnene er slemme for tiden. Kunne knap nok åbne mine i morges.

Link to comment
Share on other sites

Kriteriumstræning
Roswell-Criterium-Bicycling-Magazine.png

Næste løb for mig bliver FBL's løb inde omkring Søndermarken. Det er et kriterium hvor vi bl.a. har samkørsel med JUN klassen. Generelt kan jeg godt lide kriteriums, men den her er lidt specielt for ruten er virkelig kringlet, og med en masse sving. Det betyder at sidder man ikke blandt de 10 første i hvert sving, så kommer man til at lide under elastikken. Samtidig er mange af svingene ret dårlige med brosten, og på en parkeringsplads. Men under alle omstændigheder er planen at stille op. Det kan også være at min allergi sørger for at jeg ikke kan køre :laugh:

Under alle omstændigheder havde jeg valgt at træne specifikt med det i tankerne i går. Så jeg kørte ud mod Bregnerød, og havde en plan klar. På stykket ind mod Farum kørte jeg det første sæt intervaller som skulle være 10 minutter 15/15. Dvs. 15 sekunder hvor man som minimum holder 150% af sin FTP, og så 15 sekunder off. I mit tilfælde betød det at jeg skulle op og ramme ca. 460 watt i on perioderne. Det er en hård lille satan, men det gik overraskende let ind mod Farum. Dog må folk have kigget ret underligt på mig når jeg pludselig bare begyndte at buldre afsted med 115-120 RPM fra ingenting. Ren Chris Froome at se på fordi jeg samtidig kiggede meget ned på wattmåleren. Desværre missede jeg lige det sidste 15 sekunders interval da jeg ramte Farum på det tidspunkt. Så det blev reelt set kun til lidt over 9 minutter. Og så er der en graf til nørderne - og sikke en fin en!
Skaeligrmbillede2014-06-11kl075703_zps09

Det første man bemærker er selvfølgelig hvordan pulsen egentlig er ret konstant, og uden særlig mange udsving. Til gengæld er der fuld knald på mht. wattene.

Jeg fortsatte op til Bregnerød hvor jeg så kørte yderligere 2x 10 minutter med samme koncept.
Skaeligrmbillede2014-06-11kl075713_zps25
Skaeligrmbillede2014-06-11kl075739_zps0f

Efter det sidste interval kørte jeg over mod Stumpedyssen, hvor jeg lige gjorde et pitstop i Blovstrød kirke for at tanke lidt vand. Det var jo sindssygt varmt i går. Oppe ved Stumpedyssen kørte jeg så det næste sæt intervaller der bestod af 10x 10 sekunders sprinter med ca. 2 minutters mellemrum. Det gav mig også mulighed for at prøve en ny ting af hvor jeg strækker mit hoved og overkrop længere frem over styret når jeg sprinter, og på den måde faktisk føler at jeg får ekstra power.
Skaeligrmbillede2014-06-11kl075755_zps8a

Efter den omgang kørte jeg igennem Karlebo, og ud til Strandvejen hvor jeg så bare ville give den gas hjemad. Ved Mikkelborg kom jeg bag et Amager CR hold, og trods utallige "Bagfra" skete der ikke en skid. Så da vejen var fri for biler kørte jeg derud og så forbi i en fart. Herfra kørte jeg så bare med stram kæde hele vejen hjem.

I alt en tur på lige over 100 km med 31,5 km/t i snit. 193 watt i snit.
Skaeligrmbillede2014-06-11kl075648_zps74
Skaeligrmbillede2014-06-11kl075819_zps79

Link to comment
Share on other sites

Savletid

I øjeblikket går med et par drømme om næste år at købe en ny ramme. Det virker med garanti som overkill da jeg trods alt røg over på en ny Orbea Orca sidste år, men man har vel lov til at drømme lidt. Ikke mindst fordi jeg runder et skarp hjørne om lidt over et år - de 30 år!

Tanken gik egentlig på at købe en Ritte i en syg lakering, og så tage den derfra. Men hvorfor gå på kompromis med vægten? Ritten vejer trods alt tæt på de 1000 gram for rammen alene. I stedet kunne man snuppe en AX Lightness Vial Evo, med en rammevægt for en str. 54 på omkring 660 gram.

ax-lightness-vial-evo-3.jpg

Så sidder der med garanti nogen og tænker "Ja ja, men altså Cervelo laver da også en R5ca der vejer omkring 660 gram." Og dertil svarer jeg, at det gør de, men den koster vidst 60.000,- for rammesættet. AX Lightness koster 3000 EUR hvilket vel svarer til 22.500,-.

Cyklen på billedet er i øvrigt alt for kedelig til min smag. Men man kan jo altid få den lakeret. Lak øger selvfølgelig vægten, men man kunne beholde den sorte matte grundfarve som base, og så ellers gå amok Ritte style
1690184_10152185311331131_1097367494_n.j
1560761_10152146547186131_632766716_n.jp
1002515_10151805732636131_880854315_n.jp
69658_10151396252796131_12100423_n.jpg
ee3b2891eca9594eaf98a055b8497e62.jpg

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Jeg har de seneste dage gået og tænkt lidt over Alberto Contador og hans strategi. Det lader til at han selv er blevet klar over at han er blevet ældre, og ikke har det samme punch som han havde tidligere, hvor han nærmest kunne sætte de andre fra hjul. Hvordan kan man så vinde de store tours med ryttertyper som Rodriquez der hugger hårdt, og en Froome som også er god på enkeltstarten? Man skal tilbage til 2012 for at finde løsningen, og her vandt Contador en fantastisk sejr efter at have angrebet på en nedkørsel, hvor de andre favoritter virkelig sad og sov.

Jeg nåede frem til at Contador måske har indset at han skal angribe på tidspunkter hvor de andre ikke forventer det. Mener også at Merckx gjorde det samme da han mistede evnede til at kværne alle på bjergene.

Det sjove er så at jeg lige har læst at Contador har angrebet på nedkørslen i dag, på en etape hvor de fleste favoritter nok havde regnet med at de bare skulle slappe af. Man kan da kun holde af den lille spanier.

Veloropa har i øvrigt et glimrende indlæg på bloggen i dag om hvordan det er svært at føle sympati for Froome, og hvordan Team Sky efterhånden kan miste opbakning i hjemlandet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde en ond træning i går. Jeg kørte ud til Flyvestationen efter arbejde, og gik igang med intervallerne. Første sæt bød på 6x 10 sekunders sprint med 10 sekunders pause. Det gik faktisk ok, og pressede pulsen godt op. 2 minutters hvile derefter. Næste sæt var så 4x 15 sekunders sprint med 15 sekunders hvile. Det var decideret modbydeligt, og jeg havde slet ikke samme snap som i de første 6 intervaller. 2 minutters hvile. Så 3x 20 sekunders sprint med 20 sekunders hvile. Her gik det nærmest helt i stå. I sprinten nåede jeg sjældent op på mere end 800 watt som peak, og benene var syret godt til. 2 minutters hvile. Og så gentog jeg lige de sidste 3x 20 sekunder igen. Det gjorde så forbandet ondt, mine arme var helt væk, og benene levede vidst deres eget liv. Men igennem kom jeg.

Jeg trillede derefter lidt rundt i et kvarters tid, og bandede modvinden langt væk - til gengæld var den lækker når man havde den i ryggen. Næste sæt bestod af 10x 10 sekunders sprint med 2 minutters mellemrum. Betydeligt nemmere at køre, men de første intervaller havde uden tvivl gjort at jeg ikke havde det samme at skyde med undervejs. Jeg endte faktisk med at lave 11 sprinter.

15 minutters hvile igen, og så tog jeg lige et 8x 30/30 intervaller hvor jeg forsøgte at ramme over 400 watt i hvert on interval. Efter den sidste var jeg godt brugt, og trillede med Maria, som også var derude, hjemad. En lille afstikker forbi Charlottenlund for at komme over de 90 km og så bare hjem.

I alt en tur på små 92 km, 28 km/t, og 173 watt i snit.
Nytbillede2_zps50129027.png

Link to comment
Share on other sites

Savletid

I øjeblikket går med et par drømme om næste år at købe en ny ramme. Det virker med garanti som overkill da jeg trods alt røg over på en ny Orbea Orca sidste år, men man har vel lov til at drømme lidt. Ikke mindst fordi jeg runder et skarp hjørne om lidt over et år - de 30 år!

Tanken gik egentlig på at købe en Ritte i en syg lakering, og så tage den derfra. Men hvorfor gå på kompromis med vægten? Ritten vejer trods alt tæt på de 1000 gram for rammen alene. I stedet kunne man snuppe en AX Lightness Vial Evo, med en rammevægt for en str. 54 på omkring 660 gram.

Godt at se, at du også har fået øjnene op for charmen ved tysk ingeniørkunst :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se, at du også har fået øjnene op for charmen ved tysk ingeniørkunst :laugh:

Helt bestemt. Det er nok også mere det "eksklusive" i AX Lightness der gør mig interesseret. Canyon og Rose laver også lette cykler, men de er jo allemandseje efterhånden, og det er nok der min største modstand ligger :smile: Jeg vil gerne skille mig ud fra mængden.

Link to comment
Share on other sites

El Pistolero!
b82c4aa4-588f-495f-a0db-b266413b7266.JPG

Ja, vi starter lige med en lille hyldest til Alberto Contador, for det var da en fantastisk etape i dag. Det bliver altid mere interessant at se cykelløb når det er dem man holder med der tager "sejren", og sådan var det i dag. Han vandt ikke etapen, men han tog 20 sekunder på Froome, og fører nu med 8 sekunder. Spørgsmålet er hvor ramt Froome har været af det styrt han havde i går. Under alle omstændigheder var det dejligt igen at se en Contador i hopla.

Nå, dagens træning bar præg af at en stor del af vores kerne i klubben er H ryttere, og at der er Master DM i disse dage. Således var vi kun 7 til træning i dag, og noget overraskende var vi kun 2 af de yngre. Jeg havde valgt at tage teten til dagens træning og fik kørt os ud mod Farum. Ind mod Farum startede vi et opvarmningsinterval som rulleskift i 2 grupper. Bare stille og roligt for at få gang i stængerne.

Oppe ved Bregnerød blev nogle af dem lidt lange i ansigtet da jeg sagde at vi skulle køre 3x 10 minutters 15/15 med 5 minutters hvile. Der kom et par kommentarer, og jeg valgte at sætte det ned til 2x, hvilket nok også var den rigtige beslutning. Første sæt føltes let, men andet sæt var betydeligt hårdere.

Vi fik samlet op, og så gik der lidt kaffeklub i den. Jeg var ellers begyndt at køre videre til det næste sted, men måtte vende om da de andre bare stod og snakkede. Jeg fik dem med i 2. omgang, men det virkede som om gejsten ikke rigtig var der fra deres side i dag. Vi stoppede på et tidspunkt ved et busstoppested fordi de andre sakkede bagud, selvom vi på ingen måde kørte igennem. Der var åbenbart en der havde haft nogle problemer med sit gear, og 2 af dem ville så køre tilbage og finde ham. Vi aftalte hvor vi kunne mødes, og vi andre satte ud mod de næste intervaller: 10x 10 sekunders sprint med ca. 2 minutters mellemrum. Vi kørte den ind mod Ganløse, og så videre ud mod Slagslunde.

Efter de intervaller stoppede vi ved Gl. Københavnsvej og kørte en gammel klassiker 39/16. I grove træk kører man en bestemt strækning i samme gear hele vejen, og så gælder det ellers bare om at piske derudad. En god øvelse hvor man virkelig får øvet kadance.

Herfra kørte vi op til Vassingerød hvor jeg havde luret på en rundstrækning hvor vi kunne køre noget criteriumstræning. Da vi kom derop stod de 2 der var kørt tilbage til ham der havde problemer med gearet ikke, så vi kørte op til rundstrækningen i stedet for. En superfed rute med 4 sving med godt udsyn, og ingen trafik. Der var 2 der valgte at køre hjem, og så var vi kun 2 tilbage. Vi valgte dog at køre 6 omgange hvor man skiftede føring efter hver omgang. En perfekt måde at træne sving på, og det føltes som om vi blev hurtigere og hurtigere for hver omgang der gik.

Efter de 6 omgange kørte vi lidt rundt for at se om man kunne udvide området lidt, men det var ikke rigtig muligt. Så vi kørte tilbage og fandt de 2 der var kørt efter ham med gearet. Vi kørte så et lille løbsinterval på 6 omgange hvor vi bare gav den så meget gas som muligt.

Efter de 6 omgang kørte de 2 så hjem igen, og så var det kun os igen. Vi kørte 4 omgange til ala første rundtur, og fik i den grad trænet sving.

Da vi var færdige kørte vi så op mod Bregnerød, og fortsatte længere ud til Kongevejen ved Høvelte. Vi havde begge god tid, solen skinnede og vejret var godt, så vi valgte at køre op til Humlebæk og så hjem af Strandvejen. Det var hårdt nok i modvinden nordpå, og ved Humlebæk gjorde vi lige et bagerstop da Morten ikke havde regnet med at skulle køre så langt, så der blev lige kørt en snegl og en Mathilde ind. Op på cyklen igen, og så fik den ellers bare fuld æde hjemad. Vi lå flere gange og bankede afsted med omkring 50 km/t da vinden var virkelig gunstig. Ved Mikkelborg var det dog ved at gå galt. Vi kom kørende med 40 km/t og så er der 2 hundeejere der vælger at vade lige ud på cykelstien, på trods af at der var god udsigt på stedet. Vi måtte bremse helt op, og de var vidst lidt flove over at de ikke lige havde orienteret sig.

Efter Skodsborg kom der lidt ekstra pres i pedalerne, og specielt på og efter bakkerne blev tempoet holdt højt. Morten sagde at han ville køre leadout for mig ind mod Klampenborgspurten, men trafikken var så tæt at vi droppede det. Jeg fulgte med op til Jorden Rundt, og kørte så hjem igennem Charlottenlund. De havde valgt at spærre Jægersborg Allé af pga. et loppemarked, så jeg røg lige ud på en lille omvej i Charlottenlund og forbi Ordrup for at komme ordentligt rundt.

I alt en tur på små 163 km, 31,9 km/t i snit, og 193 watt i snit.
20140614tur_zpsce2eaeec.png
20140614kort_zpsf45e70fb.png

Link to comment
Share on other sites

Selv selv kørt 115km i dag med 1100 højdemeter i Sverige i dag, og tænker at jeg har kørt langt. Indtil jeg ser dig, 163km.... :O

Du har så også kørt dem i betydeligt mere kuperet terræn, så mon ikke det går nogenlunde lige op? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lige en opdatering på søndagens træning. 4,5 mand(1 mand der ikke tog så mange føringer), en tur rundt i det nordsjællandske med stram kæde. Fra Femvejen til Klampenborgspurten havde vi kørt 110 km med 35,4 km/t i snit. Pænt godt da vi havde nogle stykker hvor vi ikke kørte særlig hurtigt. Jeg vandt i øvrigt Klampenborgspurten efter en del heftige føringer på Strandvejen hvor vi kørte forbi en del deltagere fra Sjælsø Rundt. Min tur endte på 126 km med 33,7 km/t i snit.

Min træningsmængde i sidste uge lå på 17 timer, og 528 km. Jeg kan da også mærke at kroppen har fået nogle tæsk. År til dato lidt over 6000 km.

Vægten i morges sagde 77,9 kg hvilket jeg egentlig er ok tilfreds med. Jeg tog mig selv den frihed at snuppe lidt sukker i går i form af en dåsecola, en flaske cola på en restaurant, og til dessert en Kitkat, en Mars og en Magnum. Så egentlig ikke fordi jeg frådede igennem. Så nu er det bare om at komme tilbage i rytmen igen.

Link to comment
Share on other sites

Min træningsmængde i sidste uge lå på 17 timer, og 528 km. Jeg kan da også mærke at kroppen har fået nogle tæsk. År til dato lidt over 6000 km.

Får mig til at tænke på en italiensk træner hvis navn jeg ikke husker der sagde til en stor rytter, tag hjem og kør 1000 km på en uge og kom tilbage igen, så er du klar!

528... Jøsses.

Link to comment
Share on other sites

Får mig til at tænke på en italiensk træner hvis navn jeg ikke husker der sagde til en stor rytter, tag hjem og kør 1000 km på en uge og kom tilbage igen, så er du klar!

528... Jøsses.

Det lyder i hvert fald meget italiensk at sige sådan. Lidt ligesom Cecchini sagde til Rolf at han kun måtte spise 100 stykker spagetti efter træning. I ugen med Kri. Himmelfart var jeg faktisk oppe på 537 km.....Det er jo latterligt.

Link to comment
Share on other sites

Kender i det når der bare er et eller andet der bliver ved med at knirke på ens cykel? Jeg troede det først var mine hurtigspænder, så de fik en ordentlig overhaling med fedt, og spændt godt op. Normalt er det faktisk fordi man ikke spænder dem hårdt nok. Anyhow, det hjalp ikke helt.

I forgårs endte jeg så med at spænde klingeboltene efter, spænde pulleyhjulene, geardroppet og smøre bodyen og kassetten. Det hjalp heller ikke, og jeg havde stadig en del larm når jeg trådte igennem i de tunge gear. Jeg kunne dog fremprovokere noget af lyden når jeg trådte ned på pedalarmen.

Så, ud med klingeboltene og smøre dem helt op igen. Af med kranken, give lejerne fedt indvendigt(der hvor de har kontakt med krankakslen, smøre de enkelte bolte på kranken, stramme godt op, give pedalernes lejer ny fedt, pille pedalerne af, fedte gevindet op og montere igen. Så gav jeg i øvrigt også lige ydersiden af bagstellet lidt fedt der hvor hjulene bliver monteret.

Umiddelbart lod det til at klikke og knirkelydene var væk da jeg kørte på arbejde, men den store prøve kommer når jeg skal køre Heino cup i aften.

Link to comment
Share on other sites

Kender i det når der bare er et eller andet der bliver ved med at knirke på ens cykel? Jeg troede det først var mine hurtigspænder, så de fik en ordentlig overhaling med fedt, og spændt godt op. Normalt er det faktisk fordi man ikke spænder dem hårdt nok. Anyhow, det hjalp ikke helt.

I forgårs endte jeg så med at spænde klingeboltene efter, spænde pulleyhjulene, geardroppet og smøre bodyen og kassetten. Det hjalp heller ikke, og jeg havde stadig en del larm når jeg trådte igennem i de tunge gear. Jeg kunne dog fremprovokere noget af lyden når jeg trådte ned på pedalarmen.

Så, ud med klingeboltene og smøre dem helt op igen. Af med kranken, give lejerne fedt indvendigt(der hvor de har kontakt med krankakslen, smøre de enkelte bolte på kranken, stramme godt op, give pedalernes lejer ny fedt, pille pedalerne af, fedte gevindet op og montere igen. Så gav jeg i øvrigt også lige ydersiden af bagstellet lidt fedt der hvor hjulene bliver monteret.

Umiddelbart lod det til at klikke og knirkelydene var væk da jeg kørte på arbejde, men den store prøve kommer når jeg skal køre Heino cup i aften.

Årh, f..., det kan drive én til vanvid. Havde selv en udfordring det sidste år, jeg cyklede. Det viste sig at være SRAM Red-kassetten (som er hul). Den skulle fedtes indvendigt for ikke at knirke. Håber du har fået bugt med problemet!

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Årh, f..., det kan drive én til vanvid. Havde selv en udfordring det sidste år, jeg cyklede. Det viste sig at være SRAM Red-kassetten (som er hul). Den skulle fedtes indvendigt for ikke at knirke. Håber du har fået bugt med problemet!

Lige præcis. Desværre var jeg ikke så heldig, så nu går næste fase igang. Først bliver det at sætte de andre hjul på og se om det måske er hjulene der gør det. Er det ikke dem, så skal jeg prøve at pille pedalarmen af ved wattmåleren og se om den måske skal have lidt ekstra fedt. Og sidste løsning er at tage den ned til 29er shoppen og se om det måske er lejerne der sidder skævt i.

Link to comment
Share on other sites

Heino Cup 3. afdeling

I går var der Heino Cup ude ved ADA bakken i Sengeløse/Hedehusene. For Elite klassen skulle vi køre 7 omgange af ca. 11,5 km. En dejlig flad rute, med en masse lækre og hurtige sving. Man må altså sige at de flagposter der var på ruten havde styr på det, for man kørte ind i hvert sving med en selvtillid om at der ikke lige pludselig kom en bil. Anyhow, jeg kørte direkte derud efter arbejde, hvor jeg ikke havde haft den mest optimale optakt. Det var vel en 22-23 grader i går, og da klokken var 10 blev der gravet et vandrør over herude i Nordhavnen hvilket gjorde at vi ikke havde noget vand. Det var først omkring kl. 14.00 at jeg kørte ud for at hente noget vand i Netto, og blev nervøs for at drikke for meget af det, så jeg bare pissede det hele ud igen. Så jeg var ikke helt hydreret da jeg kørte afsted.

Turen igennem byen var decideret elendig. Jeg forstår simpelthen ikke at folk tør køre på cykel derinde. Det er jo helt sindssygt med folk der kører i deres helt egen verden, ikke signalerer, jeg så endda en mand der skubbede til en anden fordi de begge to var nogle idioter. Roskildevej var mindre trafikeret, men i pivende modvind og alt andet end en grøn bølge var det altså også noget trist at køre der.

Jeg fandt dog frem til starten, fik skrevet mig ind, stilt tasken og varmet lidt op. Jeg havde fra starten af valgt ikke rigtig at køre løbet fornuftigt, det skulle bare bruges som træning. Så en masse angreb når jeg kunne, øve mig i at holde mig oppe foran, se hullerne, og så ellers bare køre det lidt på følelser i stedet for med hovedet.

Da starten gik var det da også med fuld gallop. I de første par angreb kom jeg med, og jeg lå på et tidspunkt med en gruppe på 4-5 mand der havde fået et hul. Vi blev dog hentet af feltet igen. Anden omgang var meget det samme. En masse angreb på forskellig vis, og så efter et af mine angreb kom der selvfølgelig en gruppe fri der holdt til mål. Jeg prøvede derefter at køre med i en del ting, selv tage nogle føringer, etc.

På 4. eller 5. omgang havde vi hentet C feltet, og da de stadig lå samlet var det lidt et virvar at skulle forbi dem. At det så samtidig skete på et af de steder på ruten hvor der blev lagt mest pres i pedalerne gjorde det ikke bedre. Der blev skabt et hul i feltet da vi skulle forbi, og jeg prøvede med hvad jeg havde at køre fronten ind, men var ved at eksplodere. Heldigvis kom Patrick fra Hvidovre op og råbte "Ind på hjul" da han blæste forbi. Han kørte som en motorcykel op til fronten, og jeg kunne lige præcis holde hans hjul. Jeg gav ham også lige et klap på skulderen og sagde tak for hjælpen da vi var kommet op.

På næstsidste omgang var begge mine dunke tomme - det har jeg aldrig nogensinde oplevet før i et løb. Jeg begyndte derfor også at miste en anelse ydeevne, men holdt mig oppe foran på de sidste 2 omgange. Inden spurten var der en gruppe der kom afsted, I selve spurten blev jeg først fanget lidt i fronten, og da der så blev åbnet op havde jeg lidt svært ved at komme med. Benene ville ikke rigtig, og det var ikke en rigtig spurt fra min side af, mere bare siddende med alt hvad jeg havde. Jeg kunne dog overhale et par stykker, og kom vidst ind på en 16. plads?

I alt en tur på 83,2 km med 40,7 km/t i snit. 244 watt i snit, og en normalized power på 291 watt.
Nytbillede3_zps29d65deb.png

En umanerlig hård omgang. På turen hjem var vi også nødt til lige at lave et pitstop ved en tankstation og fylde en cola i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

FBL løbet

Første licensløb i jeg ved ikke hvor mange uger. Frederiksbergløbet blev kørt som sidste år som et criterium inde omkring Søndermarken. Sidste år havde jeg mildest talt en dårlig oplevelse med det løb. Vi havde sen start, det var mit første løb i C, og der var bare fuld knald på fra starten af. Sidste år var det mørkt og jeg fik pludselig svært ved at vurdere afstande og sving. Jeg eksploderede derfor efter 4 omgange fordi jeg brugte alt for mange kræfter på de lige stykker på at lukke de huller jeg havde skabt i svingene.

Alligevel var jeg superspændt på løbet i dag. Hele dagen har jeg gået med en spænding jeg ikke har oplevet i rigtig lang tid - jeg glædede mig faktisk til at skulle køre det løb. Gadeløb er jo egentlig noget jeg godt kan finde ud af, og jeg kan med min sprint klare det nogenlunde. Men samtidig en teknisk svær rute, hvor specielt p-pladsen bag Søndermarken kunne afgøre en del. Og jeg er altså lidt af en forsigtigper nogle gange. Jeg havde dog et spinkelt håb om at jeg måske kunne klare det, og måske kunne hente nogle point.

Turen derud gik fint, og trafikken var betydeligt bedre end i onsdags da jeg kørte samme vej for at komme til Heino Cuppen. Derude blev jeg tidligt mødt af et Anders W fra Hvidovre som havde kørt i B klassen tidligere. Jeg fik snakket lidt med ham, og han var cool nok til at holde på nogle af de ting jeg havde i lommerne mens jeg kørte løb. Det kan godt være de kører råddent i Hvidovre, men de er sgu nogle fede typer. Der er ikke så meget pis, de siger tingene som det er, og der er sgu altid godt humør fra deres side. Hvis det ikke var fordi deres træning lå så langt væk fra Lyngby kunne jeg godt finde på at køre med hos dem. Han kunne også fortælle at Patrick S var der, hvilket undrede mig da han havde kørt holdløb tidligere på dagen. Det var åbenbart ikke gået efter planen, og han var pænt sur over det, så han skulle ud og revancere.

Jeg kørte lidt opvarmning, og lidt ekstra opvarmning da starten blev udskudt med 25 minutter. Jeg tror faktisk at jeg så E.Jørgensen herindefra under opvarmningen, men turde sgu ikke sige hej :laugh:

Klar til start, hvor vi jo havde samkørsel sammen med Junior klassen. En lidt rodet start hvor der ikke var nedtælling, men efter vi havde fået instrukserne sagde han bare "God tur", og så kørte vi. Jeg kom lidt ned bagved og hænge til at starte med, hvilket ikke var planen. Der blev kørt SYGT stærkt på de første par omgange, og allerede i et af de første sving havde vi to ryttere der kom på den forkerte side af et hegn, og måtte ud på en detour for at komme tilbage til feltet. Jeg fik brugt en masse kræfter for folk faldt som fluer på omgangene. Tempoet var højt, og der var hele tiden huller der skulle lukkes. På 2. eller 3. omgang fik jeg det kortvarigt skidt. Jeg havde det som om jeg fik koldsved, og det var egentlig ret ubehageligt. Det gik dog over igen.

På en af omgangene kørte der nogle ryttere afsted, inklusiv en holdkammerat som jeg havde lovet jeg ville følge hvis han kørte for han har næse for at ramme det rigtige udbrud. Jeg ved ikke hvilken hjerneblødning jeg fik, jeg kan ikke engang huske om jeg ikke havde kræfterne til det, men jeg kørte ikke med selvom jeg tænkte på det. De fik et hul, og holdt selvfølgelig hjem. Han blev i øvrigt 3'er. Ham der blev 2'er var i øvrigt en af dem der kom på den forkerte side af hegnet på en af de første omgange.

Herfra gik det ellers slag i slag. Det gik stadig hurtigt, og i nogle af svingene skulle man virkelig strame sig an for at komme med. Jeg havde en enkelt episode hvor ham foran mig bremsede mere ned end jeg havde regnet med, og jeg endte med at blokere mit baghjul da jeg bremsede ned for ikke at ramle ind i ham.

Der var egentlig en god forfølgelse i gruppen jeg lå i, men jeg kunne jo ikke selv køre når jeg havde en mand foran.

På en af de sidste omgange var der en ABC rytter der kørte. Jeg lå i fronten af feltet, og blev passeret af Patrick S der kom op og tog en føring. Jeg overtog hans føring, og vi fik et lille samarbejde op og køre, og fik hentet ABC rytteren igen.

Sidste omgang skulle jeg lige lukke et hul til endnu en ABC rytter. Da han var hentet gik han så i stå, og vi lå alle bare og kiggede på hinanden. Han rykkede igen ind på p området bag Søndermarken, og jeg ville ikke køre ham ind, det måtte der være nogle andre der gjorde. Det var der bare ikke. Han holdt sig foran feltet til mål.

Inden det sidste sving var der nogle af Junior drengene der rykkede, og jeg kom med på hjul. Pulsen var endnu engang højt oppe, og efter det sidste sving holdt jeg mig i deres hjul. Jeg havde INTET at skyde med, men gav den et par click og kørte med hvad jeg havde. Jeg passerede en del af dem, og da vi nærmede os stregen kunne jeg lige ane et højprofilhjul ved min venstre side. Det var Patrick S og jeg klemte derfor lige lidt ekstra ud, og tog spurten foran ham.

Min astma var helt oppe og ringe da jeg kom over stregen, og der var ikke så meget ekstra at komme efter.

29,6 km, 39,7 km/t(hvilket ikke lyder af så meget, men med den rute er det), og gennemsnitswatt på 282. Min normalized power var på hele 330 watt.

Link to comment
Share on other sites

Så også dig, men var heller ikke sikker på at sige hej :)

Synes dog det var lige hårdt nok at køre med jer i C, især ned af bakken da jeg med min 52-14 gearing ikke helt kunne følge med der.

Fik kørt løber med 91% af min maks i snit, hvilket gjorde jeg ikke rigtig havde noget overskud nogen steder på ruten.. Hvilket også kan ses på mine data fra løbet.

8Letx.png

Link to comment
Share on other sites

Så også dig, men var heller ikke sikker på at sige hej :)

Synes dog det var lige hårdt nok at køre med jer i C, især ned af bakken da jeg med min 52-14 gearing ikke helt kunne følge med der.

Fik kørt løber med 91% af min maks i snit, hvilket gjorde jeg ikke rigtig havde noget overskud nogen steder på ruten.. Hvilket også kan ses på mine data fra løbet.

Det undrede mig egentlig også at vi blev sat sammen med jer, men det har nok været ud fra en vurdering af at begge feltet ville være relativt små. Men godt kæmpet under alle omstændigheder! Det var et sindssygt hårdt løb, og alle jeg har snakket med efterfølgende har været af samme overbevisning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share