Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

JJ; Har prøvet med justeringsskruen bagpå, men det gjorde hverken fra eller til. Tror problemet ligger lidt i bagskifterens yderpositioner, og så så jeg lige at gearkablet så lidt træt ud :laugh: Nu ryger den i hvert fald ned til Ritter i dag og så håber jeg den er klar til weekenden.

Der er nemlig sket en ændring i planerne. I går hostede jeg en del, og det tog desværre bare til i løbet af aftenen. Jeg er som sådan ikke forkølet med snot og alle de der ting, men tænker at min krop stadig fortæller mig at jeg skal tage den lidt med ro. Så nu bliver cyklen sendt til eftersyn så jeg ikke bliver fristet, og så er planen at jeg holder mig i ro frem til på søndag. Det betyder at jeg i marts måned har fået 35 timer i sadlen :blink: Og 949 km i benene. Sgu egentlig ikke tosset når man tænker på at jeg ikke var på cyklen hele sidste uge. Det kribler mere end nogensinde for at komme ud og give den gas, og efter at have læst både Jannies og JJ's beretninger om første klubtræning glæder jeg mig meget til første træning med Ordrup CC, få mødt nogle nye mennesker, målt formen i forhold til de andre tosser, og ikke mindst: nyt cykeltøj :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en meget klog beslutning!

Med lidt kuldepåvirkning kan en influenza/forkølelse hurtigt sætte sig om en lungebetændelse, og sker det så går der mere end 3-4 dage inden du er i sadlen igen.

Men mon ikke du bliver fristet på lørdag, hvor der loves temperaturer op mod 20 grader c????

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

I går hostede jeg en del, og det tog desværre bare til i løbet af aftenen.

God bedring!

Og god ide med at sende cyklen til justering. Der findes ikke noget værre, end når teknikken driller. Det kan fuldstændig afspore en træningstur. Jeg kæmpede så også en brav kamp med min SRAM Red bagskifter sidste år. Det er ikke verdens nemmeste skifter at få til at spille perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en meget klog beslutning!

Med lidt kuldepåvirkning kan en influenza/forkølelse hurtigt sætte sig om en lungebetændelse, og sker det så går der mere end 3-4 dage inden du er i sadlen igen.

Men mon ikke du bliver fristet på lørdag, hvor der loves temperaturer op mod 20 grader c????

Jo, jeg bliver med garanti fristet på lørdag, og så må vi se hvordan kroppen og halsen har det til den tid. Jeg trøster mig med at det forhåbentlig ikke er sidste gang i år at vejret bliver lækkert :laugh:

God bedring!

Og god ide med at sende cyklen til justering. Der findes ikke noget værre, end når teknikken driller. Det kan fuldstændig afspore en træningstur. Jeg kæmpede så også en brav kamp med min SRAM Red bagskifter sidste år. Det er ikke verdens nemmeste skifter at få til at spille perfekt.

Ja, har hørt flere der siger at Red bagskifteren er en besværlig satan. Nu håber jeg så at drengene kan få det til at spille :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nogle gange fungerer ens krop altså bare underligt. I dag mærker jeg intet til halsen udover lidt hoste engang imellem. Planen er dog stadig at holde mig i ro frem til lørdag, og så tager vi den derfra. Men det har så givet mig tid til at tænke lidt over det JJ skrev med at jeg til åbningsløbet skal ud og animere og gøre det hårdt. Sådan som jeg ser det er der en række muligheder for hvordan man kan vinde der. Den nemme måde, som jeg har det bedst med er at angribe på den sidste lille stigning og så bare holde kæden stram de sidste 600 meter ned mod mål hvor det går nedad bakke. Jeg burde kunne rykke fra de fleste på stigningen, og med styrke holde dem bag mig.

Men nogle gange kan det næsten blive for nemt, og spørgsmålet er om det er den rigtige løsning hvis jeg gerne vil have noget god træning ud af det samtidig. En anden løsning er at prøve et langt angreb ude fra og så køre solo de sidste 4-5 km. Det ville i hvert fald være god træning. Så er der den sidste løsning, som jeg tror det bliver, og den vil jeg ikke nævne for det kan være der er nogle der læser med der kører med :laugh: Men jeg synes selv det er en rigtig god plan! :smile:

I weekenden står den jo også lige på Flandern Rundt, og alle er vidst enige om at Cancellara er manden der skal slås. Af samme årsag tror jeg ikke han vinder. Jeg håber virkelig at han vinder, fordi hans sejre altid er spektakulære, men jeg tror desværre han bliver mandsopdækket så kraftigt at han ikke kan få lov til at rykke fri. Jeg kunne muligvis forestille mig at Team Leopard-Trek vil lade Cancellara komme med et kraftigt angreb hvor alle følger med, trækker tempoet ud af det, og så ser vi en kontra fra O'Grady som så kører solo. Men lad os nu se hvad der sker. Jeg er ikke mindst spændt på hvilke hjul de stiller op på. Noget siger mig et par Zipp 303 uden mærker, eller med Bontrager mærker på :cool:

Link to comment
Share on other sites

Så er der den sidste løsning, som jeg tror det bliver, og den vil jeg ikke nævne for det kan være der er nogle der læser med der kører med Men jeg synes selv det er en rigtig god plan!

:unsure: Er her andre HCMere på MOL end mig? Fortæl fortæl :w00t:

Ellers tror jeg ikke du behøver at være bekymret - det skulle måske lige være dit første forslag hvor jeg har Sir Newton til at hjælpe mine kg. nedad på en strækning der, hvis den er 600meter, er lidt lang i forhold til hvor meget du får smidt mig opad. Men med al den kvalitetstræning du har kørt på det sidste, er hans hjælp næppe nok alligevel :surrender:

Desuden plejer jeg at hyggetrille med hold 3/4 hvis jeg ikke bare holder Frank ved selskab.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om der er andre HCM'ere herinde, men man kan jo aldrig vide hvem der lurer bag navnene, men som ikke giver sig til kende. Men ok, jeg synes selv det er en lidt god taktik, så kan sådan set godt løfte sløret.

Fra man kører ind ved Fredtoften er der ca. 8 km til målstregen. Tanken er at skulle lave et angreb forholdsvis tidligt her, for at få lavet en udskilning. Ikke køre fuld gas, men komme med et kontrolleret angreb og se om man enten kan få nogen med, eller blive hentet igen. Begge dele er sådan set fint nok, for hvis det betyder at de andre bliver drænet energimæssigt af temposkiftene har de mindre at skyde med til sidst. Gøre det igen inden man rammer Stumpedyssevej på en af bakkerne, og så med ca. 2 km til på Stumpedyssevej prøve at komme med et angreb helt bagfra ala Cancellara, hvor man bare kører fuld gas og håber på at de andre ikke kan komme op. Har gjort det før i Humlebækspurten, men med sådan en som Jakob kan det blive svært. Han kan dog sættes på en bakke.

Link to comment
Share on other sites

Lige Jakob skal du vist ikke være bange for; han visnede så meget i Humlebækspurten i torsdags at jeg kørte fra ham.

Det er nok værre med Jannek hvis han har planer om at pisse territoriet af. Han kommer og kører, men om det bliver en hyggetur som ikke påvirker hans meget planlagte træningsprogram, ved jeg ikke.

Ellers fornuftig plan hvis der ikke bliver brok over at løbet - og måske udskildning - begynder for tidligt. Men det har du mere styr på end jeg har, jeg har vist aldrig været rundt med den hurtige gruppe. Dine snakebites er alle fald giftige :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ja, lige præcis mine ryk er jeg lidt uvidende om hvordan bliver. Det er lang tid siden jeg har kørt dem med adrenalinen pumpende i kroppen, men mon ikke de er nogenlunde intakt? :laugh:

Jeg kiggede mig lige i spejlet, som man jo som oftest gør, her til morgen, og synes egentlig det ser ganske fornuftigt ud med vægten. Synes jeg ser nogenlunde så pillet ud som sidste år, men vægten ligger denne gang på 75 kg, fremfor 72-73. Så det er forhåbentlig ensbetydende med at jeg har fået noget mere muskelmasse, og jeg synes især mine lår er blevet større.

Dermed ikke sagt at der ikke godt lige kan høvles et kg eller to af hvis det er i fedt :laugh: Men det kommer nok som sæsonen kommer igang, og træningen bliver med endnu flere onde intervaller. I næste uge har jeg opstart på min Build 2 periode, hvor der skal leges lidt med anaerob træning. Tror den træning bliver lagt i starten af ugen, så det bliver gjort med friske ben da det virkelig er noget der tager kræfter.

Link to comment
Share on other sites

Hvor fandt du dem henne til den pris?

Der var en på Cykelgalleri der solgte dem. Tror stadig han har et par stykker tilbage. Men jeg fandt så lige i dag ud af hvordan butikkerne i DK nogle gange kan sælge dæk o.lign. så billigt.

Link to comment
Share on other sites

Noget af det sjove ved cykling er netop at man kan træne samme steder som profferne kører løb. Ikke engang op til løbene bliver ruterne spærret af, og det kan nogle gange give lidt uheldige situationer, som når Lampre har andre forhindringer end våde brosten at skulle tage sig af

Lampre.png

Link to comment
Share on other sites

Nå, cyklen er kommet hjem, og nu spiller det bare! Så med udsigt til en 16-17 grader her i Lyngby fik jeg tøjet på efter at have været på arbejde, og så ellers lige ud og sikre mig at alting nu også var som det skulle være, specielt benene.

Det blev så også årets første tur i løse knæ og ærmer, og hvor var det bare lækkert ikke at skulle bøvle med jakke, bukser, og skoovertræk. Til at starte med kørte jeg i korte ærmer, men efter de første par km, blev jeg enig med mig selv om at det stadig var lige friskt nok, også fordi jeg var på vej ned til vandet hvor jeg regnede med en 5 graders lavere temperatur. Så efter et lyskryds fik jeg taget de løse ærmer på, og så fortsatte turen ellers igennem Charlottenlund og ud til Strandvejen.

Med vinden i ryggen var planen bare at køre nogle sprint intervaller, helt korte i nærheden af 10-15 sek, og så ca. 1-2 minutter imellem hvert interval. Dem fik jeg kørt 7 af hvor der virkelig blev trådt igennem. Min Garmin viste på 2. interval en topfart på 58 km/t - Ascent er knap så gavmild og siger 51 km/t.

Mellem Klampenborg og Skodsborg blev jeg hentet af en rytter der kørte et meget tungt gear, tung kadance, men havde god fart på. Da jeg lige havde kørt et interval lagde jeg mig ikke umiddelbart på hjul af ham, men da jeg nåede bakken lige inden Skodsborg satte jeg et bakkeinterval ind, og tonsede henover og hentede ham. Det betød at jeg lagde mig på hjul af ham, og holdt det frem til bakken før Vedbæk hvor jeg igen rykkede igennem og holdt et højt tempo henover bakken og ind til Vedbæk.

I Vedbæk kørte jeg ind og snuppede Sandbjergvej bakken, og på toppen af denne kørte jeg ind mod Gl. Holte, med de små bakkede veje og op langs Gl. Holtegaard. Herfra kørte jeg så af Attemosevej og havde egentlig god fart på da jeg ramte bakken op mod Søllerød. Her blev jeg siddende i sadlen og hentede på toppen en rytter der ellers havde ligget langt foran mig på starten af bakken. Ned og ramme Klampenborgvej, og så fortsatte jeg ellers bare lige ud hele vejen til Frederiksdal. Det var i øvrigt første gang jeg har kørt den rute den vej fra, og det betød at jeg bl.a. fik øjnene op for en ganske fin bakke på en 5-6% op mod skoven.

Igennem skoven og nyde nedkørslen inden jeg igen var tilbage i Lyngby, og stille og roligt fandt hjem igen.

Alt i alt en fin lille tur på 40 km, et pulsgennemsnit omkring de 75%, og lige under 30 i snit.

20110402tur.png

20110402kort.png

Benene var egentlig ok, omend lidt tunge. Men håber på at turen i dag har løsnet ok op i benene, så de er klar til turen i morgen, hvor der virkelig bliver kørt på grænsen på det interval der ligger ude ved Sandbjerg. I øvrigt var det en fornøjelse at gearene bare spillede igen. For dem der ikke har prøvet at køre med SRAM eller har kørt ved siden af nogen der kører med det, så siger det bare "BANG!" hver gang man skifter gear. Det sidder møgpræcist, og man er ikke i tvivl.

I morges var jeg lige forbi SATS for at blive målt og vejet. Lader til at jeg har smidt ca. 1 kg fedt siden sidst, hvilket jo egentlig er ganske positivt. Regner med at næste vejning bliver lige omkring mit peak.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var sammen med Jens i forbindelse med Sjælsø Rundt. Som jeg tidligere har nævnt så kører vi nogle træningsture hvor alle kan deltage, og så kører vi ruterne fra Lyngby Storcenter i fællesskab, med nogle intervaller rundt omkring så der er noget for alle.

I dag stod den igen på 28 km ruten, og jeg var sgu noget i tvivl om jeg skulle krybe tilbage til de lange bukser, men da det rundede de 9 grader en halv time inden jeg skulle afsted smurte jeg ben og arme ind i noget varmecreme, og tog så Molteni trøjen på med løse ærmer, og Saxobank shorts med løse knæ. Kortfingrede handsker - selvfølgelig!

Afsted mens solen så småt brød igennem skyerne, og ned til Ritter cykler hvor der var et rigtig flot fremmøde. Da jeg kom frem var der 25, og inden vi kørte afsted var vi nok oppe på en 40-45 glade cyklister og cykelryttere. Igen røg jeg i front og ledte flokken ud af byen. Der var et par af drengene fra Ritter der også var mødt op - Jeppe, Haslund og Wiggins, som også have en gut med der vidst nok hed Jakob. Et stort lokum, som virkelig trådte igennem :laugh:

Nå, men de første mange km skete der sjovt nok ikke så meget mens vi kørte ud igennem Lyngby, og ud til Attemosevej. Ved Gl. Holtegaard lavede vi en opsamling og Jens forklarede hvordan vi ville køre intervallet. Tror vi meldte ud at intervallet var 5 km, men har lige set at det faktisk er tæt på 7 km. Der var også en der spurgte hvor hurtigt vi ville køre, og jeg svarede at det nok var omkring de 35-36 km/t - her tog jeg så også fejl.

Efter vi havde taget den lille nedkørsel, og kommet ud på den større vej åbnede jeg lige så stille og roligt op, og havde pulsen omkring de 85-86% af max, og allerede her skete der en udskilning. Jakob satte sig op foran og trak så ellers bare igennem. Der måtte jeg lige op og stå et par gange for at følge hans tempo. Da vi nåede Gøngehusvej, var der lige tid til at gøre status, og det var at det mig, Wiggins, Jakob og Haslund der lå helt for os selv med nogle der kom bagefter. Tror det var Wiggins der satte sig i front og trak godt igennem, mens jeg lagde mig ned i sidste position, og så lå han ellers bare og skiftede med Jakob til at føre. Nogle rigtig gode og bundsolide føringer.

Ud på Kongevejen kom jeg op i 2. position inden vi igen kørte ind mod Sandbjerg. Lige da vi passerede brostenene lå jeg på hjul af Wiggins som trak. Han slog sådan lidt halvt ud, og jeg orienterede mig lige bagud og kunne se at både Haslund og Jakob lå lidt efter. Med andre ord var scenariet bare ualmindeligt perfekt! KLANG! og så afsted. Jeg nærmest fløj forbi Wiggins som ikke kom på hjul, og jeg bed al smerte i mig mens jeg sende alle kræfter ned til benene og håbede på at de holdt. Da den begyndte at flade ud, fik den et gear mere og så ellers bare træde igennem igen. For satan hvor gjorde det ondt, og mine lunger var også godt pressede - jeg kiggede hurtigt ned på mit pulsur - 95% af max. Ikke så underligt det gjorde ondt og morgenmaden gerne ville ud igen :innocent: Mens jeg trampede afsted kunne jeg se at jeg havde fået slået et rigtig stort hul på måske en 50 meters penge ned til Wiggins som havde fået selskab af Jakob igen. Ulempen her er så bare at resten af turen er nedad bakke indtil man rammer Rolfs hus hvor intervallet slutter. Jeg blev dog ved med at trampe og holde et rigtig højt tempo mens jeg fløj henover vejbump og samtidig holdt en smule øje med hvad der foregik bagved. En 400 meter før vi var færdige kom Wiggins flyvende forbi mig, og jeg kunne slet ikke få speed nok på til at følge ham. Jakob kom 2 sek efter også i et hæsblæsende tempo. Desværre blev de bremset af en bil som Wiggins var lige ved at brage ind i kort efter da den bremsede meget ned i et sving. Herfra trillede vi så lige de sidste 100 meter hen til huset hvor vi samlede op med de andre. Selv hev jeg en del efter vejret, og det gjorde de andre heldigvis også. Intervallet blev på 6,7 km med 38,4 km/t. Det kan man da kalde et AT interval der vil noget.

20110403Sandbjerg.png

Det er sgu svært at holde to tempostærke ryttere bare sig når de samtidig arbejder sammen. Godt nok havde de begge trukket en del inden den afsluttende del, men 2 er altid bedre end 1, specielt når det går nedad. Tror taktikken er den samme næste gang, hvor jeg bare skal holde lidt bedre øje med når de nærmer sig, så jeg kan nå at komme på hjul. For kan jeg tage hjulet og holde det, burde jeg kunne slå et lille hul på den sidste bakke 50 meter inden intervallet slutter. Men generelt var jeg nu ganske tilfreds.

Herfra kørte vi så ned til Vedbæk og ind af Grisestien og tilbage igennem Trørød og langs motorvejen. Da vi nåede Nærum skulle vi så igennem skovstykket, og her er jeg altså bare elendig til at finde vej. Der er et bestemt sted hvor vejen deler sig i to hvor jeg tror vi skal til venstre, lige indtil jeg opdager at vi skal til højre. Det samme skete i dag, jeg var bare lidt senere til at reagere, så jeg måtte dreje til venstre for ikke at få alle dem bag mig til at styrte, mens jeg dirigerede de andre fremad.

Nå, men jeg kom hurtigt på rette spor igen, og efter et lille styrt en anden havde fordi han ikke fik klikket ud inden han stoppede(skete et par gange i dag), var jeg igen oppe foran. Inde på DTU fik jeg lige kørt et spurt interval op af den afsluttende bakke til Sjælsø Rundt. Herfra ind mod Lyngby hvor jeg på Lundtoftevej satte lidt tempo stående, hvor der så var en der accelererede udenom inden jeg så lagde mere vægt i mit tråd og hentede ham og kørte forbi :smile:

Det blev også lige tid til at kort hurtigt interval ind mod selve Lyngby hvor det i en periode på en 3-400 meter var muligt at ligge side om side med en bil der kørte på vejen :w00t:

Ved Ritter cykler samlede vi op, sagde tak for i dag, og så kørte jeg med Ritter drengene op mod VM ruten. Da vi krydsede Skodsborgvej satte Wiggins virkelig tempo på hen mod Geels bakke, og havde Jeppe med på hjul. Pludselig bragede Jakob forbi meget hidsigt og slog et stort hul lige da vi begyndte på bakken. Jeg var dumpet ned i sidste position, og holdt Haslunds hjul - han sad i øvrigt ned :blink: Men jeg måtte alligevel stå op for at følge med. Haslund slog også et lille hul, mens både Wiggings og Jeppe accelererede op mod Jakob som dog havde et pænt hul. Ca. halvvejs oppe på bakken trykkede jeg igennem, og tog først Haslund, så Jeppe, så visnede Wiggins lidt og ham kom jeg også forbi mens jeg blev ved med at hale ind på Jakob som så småt visnede. Med 50 meter til toppen kom jeg forbi ham og fortsatte lige hen til det store skilt. En lille tissepause og så ellers ned igen, og fortsætte rundt på VM ruten. Jeg lå i front med Jeppe og holdt et ganske fint tempo. Da vi nærmede os Slotsbakken spurgte jeg de andre om de kendte den, hvilket Wiggins og Jakob svarede nej til. Det fik så Haslund til at sige "Det kommer de til". Jeg kørte først ind på vejen og havde de andre liggende som perler på en snor bag mig. Da bakken begyndte trådte jeg igennem, men fik ikke slået hullet med det samme. Da jeg kom igennem det første sving havde jeg et lille hul til nummer 2, så jeg fortsatte, og da jeg kom rundt i det sidste sving trådte jeg lidt mere igennem, og kom for alvor fri. Havde jeg ikke været turguide havde jeg forsøgt at holde tempoet efterfølgende på det flade stykke mod Attemosevej, men vi samlede pænt op. Haslund var oppe som nummer to, og de andre kom forholdsvis kort tid efter. Det var så også her Jakob kommenterede at det virkede som om jeg var en ganske god finisher, hvilket var et meget godt skulderklap at få :bigsmile:

Ude på Attemosevej gik der legebørn i Wiggins, Jeppe og Jakob der virkelig gav den gas på nedkørslen, mens jeg lå og snakkede med Haslund. Haslund er i øvrigt rytter i C-klassen, så han kan altså godt træde, han havde bare ikke dagen i dag sagde han. Da vi nåede bunden havde de andre et pænt forspring, og det fik så Haslund til lige at give den gas, og på toppen af bakken havde vi dem igen :laugh:

Så ind på Rundforbivej hvor der jo bare er en lang nedkørsel. Her satte jeg først tempo, lige indtil jeg blev overhalet af Jeppe, som havde Wiggins og Jakob på hjul. Jeg blev ret chokeret over tempoet, og nåede igen ikke at komme med på hjul, og så kunne jeg bare vinke farvel til dem.

Ved Nærum drejede jeg sammen med Wiggins og Jakob af mod Strandvejen. Her viste jeg dem lige bakken langs Kystbanen i Skodsborg, som de begge gav den fuld gas op over. Jeg var ved at være træt, så jeg lod dem køre. Ude på Strandvejen blev vi enige om at give den gas på bakkerne. Jeg lagde mig fra start i front og da vi kørte ind på bakken accelererede Jakob forbi. Jeg fik hurtigt lukket hullet, og slog kontra da han visnede lidt, og slog så igen et hul. På toppen fandt jeg ind i en god rytme, efter at have tænkt lidt over om jeg skulle vente eller blive ved med at køre. Jeg hentede først en CyclingConcept rytter som jeg lagde mig på hjul af. Det gjorde at de andre kom op. Desværre havde vi en bil bag os da vi ramte den næste bakke, så vi kunne ikke komme forbi. Da den havde passeret og der var frit bagfra rykkede jeg igennem, fik slået et lille hul, men blev hurtigt hentet igen. Så gik Jakob vidst nok i front, og jeg kom på hjul af ham. Da vi nærmede os Klampenborg rykkede Wiggins godt igennem, og fik slået et godt hul. Jakob rykkede efter, men kunne ikke lukke hullet, og jeg havde intet at køre med.

Ved Klampenborg begyndte de første dryp at melde sig, mens jeg sagde farvel til de to andre der fortsatte mod København. 200 meter senere åbnede sluserne sig, og på 5 sekunder var jeg fuldstændig gennemblødt. Herfra var det bare at kæmpe sig op af Klampenborgvej og ind igennem Lyngby. Jeg havde egentlig ret god speed i cyklen på det her tidspunkt, da på bakken fik jeg hjulet af en anden. Jeg tror egentlig godt jeg kunne have kørt forbi, men der var et eller andet simpelt ved at ligge på hjul og have en vandstråle fra baghjulet lige i ansigtet :laugh:

Da jeg nåede Lyngby Storcenter var det som om regnen var slået væk igen. Tanken var at rengøre cyklen, men jeg havde kun nøglen til lejligheden med. Så jeg slæbte cyklen med op, ud på altanen og så løbe den hurtigt over mens det begyndte at regne igen.

I alt blev det til en tur på 62,2 km med 28,2 km/t i snit. Pulsgennemsnit på omkring 74% af max.

20110403tur.png

20110403kort.png

En tur hvor data slet ikke forklarer hvor hårdt det var. De intervaller der blev kørt i dag er altså virkelig nogle der koster kræfter, men med garanti også nogle der kommer til at flytte formen for alvor de næste par uger.

Og så var det ellers bare at sætte sig i sofaen og se Flandern Rundt i 3,5 times tid. Det startede ellers lidt sløvt, men jeg skal da ellers lige love for at det endte i en vild finale. Stort tillykke til Nuyens som viste sig som den mest snu rytter i dag. Ingen tvivl om at Cancellara var den absolut stærkeste, men hans ryk kom nok for tidligt i år. Problemet var jo så bare at han ikke rigtig havde noget valg. Han sad isoleret MEGET tidligt i år, og havde ingen til at køre Chavanel gruppen ind. Hmmm, måske er Leopard-Trek holdet ikke så stærkt i brostensklassikerne som vi først havde regnet med?

Link to comment
Share on other sites

Fed tur beskrivelse:-)

Og bare rolig, jeg undervurderer på ingen måder dine mange intervaller! Der er ikke noget der kan dræne stængerne ret meget mere, end sådan en tur som du kørte i dag. Og i modsætning til mig, så er det lige hvad du har brug for, for at kunne vinde løb:-)

Sejt med Nuyens. Eat that Trek Leopard!!! Må sgu indrømme at det fryder mig noget at SSB triumferede, især Cancellara's noget uværdige afsked taget i betragtning. Jeg har netop placeret mig i sofaen og startet Mac mini'en fra 80 km mærket, og vil nu nyde lidt race fra sofaen:-)

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Lækker træningsweekend!

Må lige huske på de ture om søndagen. Men tror heller ikke jeg er klar næste søndag...der er en lille fødselsdag om lørdagen, så tror ikke jeg kommer op til start. Skal dog køre sjælsø, så det er oplagt at køre med på de søndagsture! :devil:

/God Vind

Link to comment
Share on other sites

Lækker træningsweekend!

Må lige huske på de ture om søndagen. Men tror heller ikke jeg er klar næste søndag...der er en lille fødselsdag om lørdagen, så tror ikke jeg kommer op til start. Skal dog køre sjælsø, så det er oplagt at køre med på de søndagsture! :devil:

/God Vind

Næste træning er d. 1/5, så der er lidt tid endnu at nå det i. Men fedt at du også skal køre Sjælsø, så kan det være vi lige kan stikke hovederne sammen derude :wink:

Tænker at det er et meget positivt tegn at jeg efter Flandern Rundt havde energi nok i kroppen til at overveje at køre en tur på en 50-60 km her til eftermiddag. Dog er mine sko decideret gennemblødte og står pt. og tørrer. Ellers havde jeg sgu gjort det. Puha hvor er det altså motiverende med sådan en dag som i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fed tur beskrivelse:-)

Og bare rolig, jeg undervurderer på ingen måder dine mange intervaller! Der er ikke noget der kan dræne stængerne ret meget mere, end sådan en tur som du kørte i dag. Og i modsætning til mig, så er det lige hvad du har brug for, for at kunne vinde løb:-)

Sejt med Nuyens. Eat that Trek Leopard!!! Må sgu indrømme at det fryder mig noget at SSB triumferede, især Cancellara's noget uværdige afsked taget i betragtning. Jeg har netop placeret mig i sofaen og startet Mac mini'en fra 80 km mærket, og vil nu nyde lidt race fra sofaen:-)

Hehe, er nok også mest mig selv der nogle gange undervuderer de ture her. Selvom jeg godt ved at snitfart er en dårlig indikator for træning, så kan man ikke lade være med at skule lidt og holde sig i nærheden af de 30 og gerne over. Men glæder mig allerede meget til næste gang jeg skal ud og træne anaerobt, hvilket forhåbentlig bliver på torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Puha.. lyder godt nok som en hård gang træning.. men sjov :bigsmile: kunne havde været sjovt at havde været med.. So maybe next time :smile:

Ja, det er sgu altid sjovt at køre med her, netop fordi der er så stor spredning på folk. Så man kan sgu altid finde nogen der er nogenlunde på niveau med en selv. Så duk du bare op d. 1 maj når vi kører igen :smile:

Helt klart, det lyder som en fed tur, hvor der i den grad er blevet trådt nogle watt!!!

Absolut, var en dag som i går hvor det kunne have været sjovt med en wattmåler :laugh:

Og apropos wattmåler, så er jeg blevet færdig med at læse Training and Racing with a Powermeter, og det var faktisk rigtig interessant læsning. Jeg troede umiddelbart at fordelen ved en wattmåler var at den var langt mere præcis i forhold til puls - altså de dage hvor man er træt træder man måske samme watt, mens ens puls er lavere og sværere at arbejde med. Men efter at have læst bogen er jeg blevet klogere. Hvis man f.eks. tænker at man skal køre et interval hvor man skal ligge på f.eks. 105-115% af FTP, så tager det tid før pulsen er nået op til det niveau, hvorimod watten er der med det samme - så hvornår skal man egentlig starte sit interval, og ligger man evt. for mange kræfter i fra starten fordi man skal have presset pulsen op?

Nå, men i dag er det egentlig hviledag, men snupper nok lige en omgang styrketræning efter arbejde. Benene bliver højst sandsynlig droppet, så det kun er overkrop. Det dutter bare ikke for mig at køre tung styrketræning af benene når jeg også skal være i overskud når jeg cykeltræner.

Link to comment
Share on other sites

Det var jo egentlig meningen at jeg skulle have kørt med Ordrup CC i dag, men regnvejr og 10-15 m/s = forkølelse. Så det er blevet droppet til fordel for en omgang hygge på sofaen i stedet for. Så er planen tilgengæld en tur i morgen tidlig med den kære Veggerby, hvis vejret er nogenlunde. Næste gang der er Sjælsø Rund træning foregår det nemlig på 50 km ruten, og der er nogle punkter på ruten jeg ikke kender, så dem må jeg hellere lige få kigget nærmere på. Kan i øvrigt løfte sløret for at følgende forhåbentlig kører med d. 1/5 :smile:

8632619-6d7c18e30f3188f74572ca3277989f8a.jpeg

jorgen.jpg

hamburger_gult_59848e.jpg

Kunne sgu være fedt hvis de alle dukkede op :laugh:

Fra nu af står den på ferie for mit vedkommende. Har taget en uge, og som sædvanlig når jeg har ferie er vejret skidt :laugh: Men tanken er at få trænet en del, og forhåbentlig lavet lidt ballade - men det kan i altid høre om :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var jo egentlig meningen at jeg skulle have kørt med Ordrup CC i dag, men regnvejr og 10-15 m/s = forkølelse

You´ve got that right! Sidder også selv herinde i varmen og ærgrer mig over vejret... Det nytter ikke noget når vejret er sådan, så skal det da lige være et par grader varmere...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share