Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

I går kom jeg ikke ud, men det gør ikke så meget for på lørdag skal jeg ud, og det samme søndag, så jeg burde nå mine 3 gange om ugen.

Jeg skal i øvrigt ud med Tammi, min kæreste, i morgen og købe cykeltøj til hende :bigsmile: Derudover skal hun også have sko og pedaler så hun kan komme med ud og cykle lidt mere. Det er jeg rigtig glad for at hun gider.

Link to comment
Share on other sites

I går var jo en fantastisk dag. Vejret var helt kanon, så man havde ikke grund til at være indenfor.

Vi tog afsted omkring 9.50 i går for at tage et smut i Heino cykler for at købe tøj til min kæreste. Efter halvanden time i forretningen fik vi alt hvad vi skulle have så det var godt. Det blev til en regning på 4000 kroner, så man kan nok allerede nu gætte sig til at cykelsporten ikke er billig. I alt fik hun:

- Gore windbreaker

- Giordana knickers - dame udgave

- Gore cykeltrøje - dame udgave

- Vangaard undertrøje

- Vangaard sokker

- Shimano SHR-099 W sko - dame udgave med carbon sål!! Jeg er SÅ jaloux!

- Shimano SPD-SL540 pedaler

- Giro dame hjelm

- Grip Grab skoovertræk, de kraftige

- Trek cykelcomputer

Jeg fik da også købt noget energidrik af mærket Vittargo. Oprindeligt spurgte jeg om de ikke havde Maxims drik med lemon smag, men det havde de desværre ikke. Han fortalte mig til gengæld at de havde det produkt der hed Vittargo som alle triatleter brugte, og at flere og flere begyndte at bruge det. Så jeg købte en lille prøvepose med pink grape smag. Det smager faktisk ganske ok, men vores tur i går var ikke lang nok til at definere om det virker optimalt. Tammi sagde dog at hun følte at hun blev kvikket op af det, og ikke gik sukkerkold.

Nå, men da vi havde fået indstillet klamperne og Tammi havde vænnet sig til at klikke ind og ud af pedalerne, var vi afsted. Det blev til en tur på omkring 30 km med 25 i snit. Stille og roligt.

Det var meningen jeg skulle have været ude i dag, men fordi mit tøj blev vasket i går med noget specielt til windbreakers, så er mine bukser og jakke ikke helt tørre. Måske kommer jeg ud senere, men ellers overlever jeg nok også. Jeg burde have tid i løbet af den kommende uge til at komme ud.

Link to comment
Share on other sites

Ja ja ja, jeg kom selvfølgelig IKKE ud i går, der var simpelthen ikke nogen energi. Som sagt havde vi været ude og cykle om lørdagen, og om aftenen gik vi igang med at samle Dave's(vores kat) nye legestativ, samtidig med at jeg satte en cykelcomputer på Tammis cykel. Så vi var godt smadrede om søndagen, så det blev bare til en dag på langs.

Så hvis vejret holder tørt i dag skal vi ud i en times tid - ellers må det blive i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Så lykkedes det mig endelig at komme ud. Efter en uge med lidt blandet vejr, og derfor ingen cykling, var vejret i dag godt, og der var ikke for meget vand på vejene, og ikke mindst ingen sne! Jeg kørte en tur med min kæreste til Rungsted og hjem mod Nivå. Da vi var mellem Rungsted og Nivå på turen hjem kørte jeg afsted, og kørte mod Helsingør. Hun er lige startet med at cykle, så hendes tempo er ikke så højt endnu, men jeg er ret sikker på at hvis hun bliver ved så kommer hun til at køre rigtig hurtigt! Men al begyndelse er jo svær.

Min tur op til Helsingør og hjem, var med et snit på over 30 km/t ud fra hurtig hovedregning. I alt blev det til omkring 54 km med 26,7 km/t i snit, hvilket er ganske pænt når vi kørte de første 20 km med omkring 22 i snit.

Men vejene var også lidt mudrede visse steder grundet smeltevand, så da jeg kom hjem var det ud på terrassen og rengøre. Lidt øv, men skal jo gøres. Så er spørgsmålet bare hvornår man kan komme ud igen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg burde komme ud på landevejen i dag, men en irriterende 15 siders praktikopgave skal laves, så jeg tvivler på at jeg kommer ud før i næste uge. Er ellers ved at eksplodere af energi når det gælder cykling. Føler jeg er for langt bagud, og vil bare gerne ud og få gang i benene så jeg er klar til intro løbet om et par uger.

I weekenden skal jeg også ud i Bella centret til biludstilling, så det er ikke fordi jeg i forvejen vader i tid. Jeg håber at jeg kan få skrevet en stor del af opgaven i morgen, og så evt. klemme mig selv ud på søndag.

Jeg steg op på vægten i morges og der stod lige pludselig 77 kg, hvilket må siges at være en afstikker i forhold til de 73-74 kg jeg vejede omkring årsskiftet. Om det er fordi jeg spiser mere, eller træner mindre, ved jeg ikke, men jeg ved at jeg skal af med de kilo. Derfor vil jeg indføre lørdagsslik igen, så jeg ikke hele tiden sidder og spiser slik hver aften efter maden. Jeg vil også droppe den morgenmad jeg spiser herude på arbejde som mest består af et rundstykke uden gods med en industri ost på, som nok er alt for fed. I stedet skal der bare spises mine cornflakes, og evt. nogle gulerødder i løbet af dagen. Det burde kunne lade sig gøre.

Jeg glæder mig bare ufatteligt meget til jeg har fået skrevet den praktikrapport færdig, som jeg ikke er begyndt på endnu, så jeg kan begynde at komme ud på landevejen igen. Det har godt nok været koldt de sidste par dage, men hvis prognoserne holder, så kommer der igen lunere vejr til Danmark, og så skal der altså nogle km i benene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg burde komme ud på landevejen i dag, men en irriterende 15 siders praktikopgave skal laves, så jeg tvivler på at jeg kommer ud før i næste uge. Er ellers ved at eksplodere af energi når det gælder cykling. Føler jeg er for langt bagud, og vil bare gerne ud og få gang i benene så jeg er klar til intro løbet om et par uger.

I weekenden skal jeg også ud i Bella centret til biludstilling, så det er ikke fordi jeg i forvejen vader i tid. Jeg håber at jeg kan få skrevet en stor del af opgaven i morgen, og så evt. klemme mig selv ud på søndag.

Jeg steg op på vægten i morges og der stod lige pludselig 77 kg, hvilket må siges at være en afstikker i forhold til de 73-74 kg jeg vejede omkring årsskiftet. Om det er fordi jeg spiser mere, eller træner mindre, ved jeg ikke, men jeg ved at jeg skal af med de kilo. Derfor vil jeg indføre lørdagsslik igen, så jeg ikke hele tiden sidder og spiser slik hver aften efter maden. Jeg vil også droppe den morgenmad jeg spiser herude på arbejde som mest består af et rundstykke uden gods med en industri ost på, som nok er alt for fed. I stedet skal der bare spises mine cornflakes, og evt. nogle gulerødder i løbet af dagen. Det burde kunne lade sig gøre.

Jeg glæder mig bare ufatteligt meget til jeg har fået skrevet den praktikrapport færdig, som jeg ikke er begyndt på endnu, så jeg kan begynde at komme ud på landevejen igen. Det har godt nok været koldt de sidste par dage, men hvis prognoserne holder, så kommer der igen lunere vejr til Danmark, og så skal der altså nogle km i benene.

Hej Kermit

Jeg kender godt det med at føle sig fuld af lyst og iver her op til sæsonen samtidigt med at vejr og tid driller i fht med at komme ud og træne. Samtidigt føles benene normalt ikke helt som man kan huske de gjorde på de sidste par ture i efteråret. SÅ VI VIL HAVE GODT VEJR NU!!!!! :devil: :devil:

Sådan af ren nysgerrighed: Hvad er den normale sommer kampvægt for dit vedkommende?

Link to comment
Share on other sites

Sidste år lå min vægt omkring 73,5 kg, og det er der jeg vil ned igen. Jeg er 178 cm høj, så det giver mig et nogenlunde BMI, men jeg er også typen med brede skuldre, så det er derfor vægten er lidt høj i forhold til hvad den kunne være.

Men jeg ved jeg kan tabe mig de 3 kg der er ned til de 74 kg, og så må jeg bare kæmpe hårdere for de sidste 500 gram :D

Link to comment
Share on other sites

YEEEEEEEEEEEEEEEES! Papa is back in the game!

Skriveriet mht. min projektopgave gik rigtig godt, og jeg har da fået skrevet mere end halvdelen. Det eneste der faktisk mangler er løsningsforslag og en konklusion, så jeg burde være på rette vej.

Fordi det gik så godt, tillod jeg mig at cykle en god tur i dag nu hvor vejret for engangs skyld indbød til det, både fra himlen og fra temperaturerne. Jeg startede med at cykle mod Helsingør ad Kongevejen og drejede så ind igennem Kelleris og ud ved strandvejen i Humlebæk, og her kom modvinden så! Den var ikke voldsom, men ret konstant, og jeg havde lovet mig selv at jeg ikke ville ligge med 90% af maxpulsen hele vejen. Herfra gik den så ellers hele vejen til Klampenborg hvor jeg tog den op ad Klampenborg vej, og kørte ned bagom, og kom derfor igennem Raadvad eller hvad det hedder, der ved forskerparken? Nå, anywho, herfra stod den på Geels Bakke, og efter den kørte jeg lige ind og tog Søllerød Slotsbakke, for derefter at køre tilbage til Kongevejen for at tage bakken efter Geels med. Herfra fortsatte jeg ligeud af Kongevejen, og kørte mod Hillerød frem for at tage Rude Skov. Efter at have kørt ca. 2 timer og 10-15 minutter kunne jeg godt mærke at kroppen var ved at være træt, og det faktum at jeg ikke havde fået så meget at drikke i løbet af dagen kom frem ved at jeg var ved at være træt. Frem med figenstangen og kaste den i munden, og få drukket godt med vand og energidrik. Desværre var jeg ved at løbe tør for væske, så da jeg nåede rundkørslen ved Kirkelte valgte jeg at køre hjem mod Nivå igennem Kirkelte, Karlebo og Vejenbrød. Da jeg nåede bunden af Vejenbrødvej og havde udsigt til at skulle køre fra dalen op til krydset ved Nivå, skiftede jeg instinktivt ned på den lille klinge og kørte stille og roligt op.

Jeg var pænt smadret da jeg kom hjem, men jeg holdt mig i skindet og faldt ikke for fristelsen i at tømme vores slikskål. I stedet blev der kylet resterne af lasagnen fra i går, som i øvrigt bestod af flere grønsager end kød, et hurtigt bad, et glas mælk(ingen kakaomælk :crazy:) og så ellers ned med lasagnen. Det blev i alt til 72,69 km med 28,44 km/t. Synes jeg faktisk er helt godkendt når jeg tænker på hvordan min dag har været, og det faktum at det er over en uge siden at jeg sidst var ude. Da jeg havde kørt ca. halvdelen af ruten lå mit snit på 27 km/t, så jeg må have kørt ok til på turen hjem, hvor der heldigvis var modvind en stor del af vejen.

Og så er man jo glad igen, for det lader til at vi går lunere tider i møde, og så har man jo ingen undskyldning for ikke at være ude, dog lige med undtagelsen af at det står ned i stænger.

I morgen står den på Biler i Bella. Har sikret mig 2 fribilletter via min svigerfar som var i Frankfurt, så han har nok set størstedelen af bilerne ved den messe. Skal stå og savle lidt blandt Alfa og Seat, og så ellers se på alle de biler jeg skal have når pengene er til det :cool: Og så håber jeg dælme at der er nogen derude der vil have en tur i den Ferrari 430 Challenge som skulle køre rundt derude!

Link to comment
Share on other sites

Tak for turen i dag :bigsmile:

Det er en pænt lækker rute du har fået strikket sammen. Mange lækre bakker; de trak tænder ud og du er sq hård at være oppe imod.

Takker især også for bagsmækken på Hørsholm Kongevej og håber du også selv fik noget ud af turen selv om du jo er en pind eller to hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Gregers: Jamen selv mange gange tak. Er nu altid hyggeligere når man er mere end én der er derude.

Ja, i går blev det jo til en tur med Gregers. Startede med at køre ud af Strandvejen i pivende modvind. Synes det er lang tid siden at jeg sidst har oplevet så kraftig vind på strandvejen, og meget af tiden blev der kørt på lille klinge foran, med omkring 21 km/t. Ikke voldsomt imponerende, men vinden var simpelthen for kraftig til andet. Da vi nåede Rungsted ophører cykelstien og Gregers gik i front til noget rulleskift. Her blev han til krydset i Vedbæk hvor jeg kørte frem og fik os over de første pukler inden Gregers igen kom frem forrest. Ved nedkørslen til Skodsborg var vinden så kraftig at man decideret kunne mærke trykkene når man lå i læ. Her skal Gregers have en stor tak for læ på det åbne stykke frem mod krydset ved Skodsborgvej hvor vinden var helt sindsyg. Jeg kørte igen frem til puklen ved Skodsborg inden Gregers igen tog over. Da vi nåede Klampenborg kørte vi hen mod Klampenborg vej. Gregers var helt ustyrlig og kørte godt til. Da vi nåede krydset inden stigningen lagde jeg mig i front, og satte gas på da vi ramte opkørslen. Jeg vil skyde på at vi lå mellem 30-32 i snit op ad Klampenborgvej, og lige meget hvor hårdt jeg kørte til blev Gregers altså bare hængende. Siddende acceleration var åbenbart ikke nok til at slå Gregers af pinden denne dag. Kudos til Gregers! :4thumbup:

Da vi nåede toppen var man dog godt forpustet, og pulsen var også kommet op over de 95% af HRR. Herfra kørte vi mod Geels bakke, men omkring 1,5 km før blev jeg selvfølgelig ramt af en punktering, på trods af at jeg havde rost mine dæk til skyerne omkring Rungsted for at være rigtig lækre. Pisse irriterende, men så fik jeg da prøvet min pumpe i praksis hvilket gik godt. Den er lidt stram at bruge, men til gengæld er der som minimum 5 bar i dækkene hvilket er bedre end de 3,5 bar man normalt fik med en lille pumpe.

Ved Geels valgte vi at køre en bakkespurt. Jeg lagde ud i hårdt tempo, siddende i sadlen med Gregers lige bag mig. Igen kunne jeg ikke få ham til at slippe, og det var det yderste af min smertegrænse og syregrænse der gjorde at jeg til sidst lige kunne rejse mig op og holde føringen, ellers var han nok kommet op. Bakken ved Holte holdt også hårdt, inden vi ramte puklerne gennem Rude Skov. Her var jeg ved at være rigtig godt træt, så det var op af sadlen og accelerere over puklerne for hurtigt at komme videre.

Det var helt dejligt at komme ned på Strandvejen med medvind, og uden problemer ligge med de 40-45 km/t. I alt mener jeg det blev til omkring 55 km med 27,5 i snit sådan cirkus.

Link to comment
Share on other sites

En forårstræningstur i april kunne meget vel være overskriften for turen jeg havde i går. Jeg fik taget mig sammen, i samarbejde med min kæreste, til at køre en tur med klubben som for første gang i år holdt tirsdags træning. Vejret kunne man jo ikke kimse af. Ved Surina cykler var vi 8 styk, heriblandt formanden, så det var skam ok. Der var lagt op til at der skulle køres omkring de 50 km, med en varighed af ca. 2 timers penge. Noget så alle kunne være med. Dog var det svært at holde igen da det var fedt at være ude igen med klubben en hverdags aften, så der var flere gange hvor der lige blev råbt om at sænke farten lidt, det skal der nu også være plads til. Laust fra bestyrelsen lå nærmest hele tiden oppe foran, men han skal så også i form da han skal køre Coast-to-coast om en måneds penge. Vi kørte den sædvanlige vej ud af Stumpedyssevej og ud på Københavns vej mod Hillerød. På Københavnsvej kom jeg lidt mere op foran efter at have ligget bag en person som åbenbart ikke kunne holde tempo, selvom han burde, så kan i selv gætte løs på hvem det var. Så jeg lå og snakkede lidt mens vi kørte på Københavns vej og drejede til højre af Overdrevsvejen. For enden røg vi til venstre mod Fredensborg. Ved rundkørslen i Fredensborg drejede vi til højre og fortsætte igennem Fredensborg by. Op mod rundkørslen ved Fredensborg gågade/posthus, stiger vejen en smule, så jeg satte kul på mens jeg stadig sad i sadlen, hvilket resulterede i at det kun var Laust der fulgte med.

Herfra fortsatte vi lige ud, og drejede til højre ad en vej igennem nogle små byer som jeg ikke kan huske navnet på. Op til denne vej steg vejen igen en smule, så jeg valgte at accellerere for at få pulsen lidt op igen, men der var ingen der gad følge efter :sneaky2: Kunne være fedt hvis folk kørte lidt mere aggressivt visse steder da det trods alt er god træning. Flere bakkespurter gør skam ingen ting.

Igennem de små landsbyer kom vi så ud på Kongevejen ved Simons Golf inden vi drejede ned af vejen til Kelleris. På daværende tidspunkt havde vi tabt både formanden og en anden, men de kom så op efter et lille stop i Kelleris. Der var bebudet skiltespurt ned mod Strandvejen i Humlebæk, så da vi drejede ned af den vej satte jeg tempo på, i et håb om at kunne overraske de andre. Jeg fik dog følgeskab af 3 andre; Jan, Laust og en 3. som jeg ikke kan huske navnet på. Efter at have ført en km's penge valgte jeg at stoppe da de andre bare lå på hjul. Det gjorde jo så bare at tempoet faldt fuldstændigt, så lige inden vi nåede svinget prøvede jeg at accelerere bort, men de andre havde flere krafter tilbage og slog mig i spurten, så det blev til en 4. plads. Vel også godkendt.

Ude på strandvejen kom vi til at ligge bag Lyngby CC som lå og kørte ca. 28 km/t. Heriblandt var der vidst en CSC rytter eller en som meget gerne ville ligne; Cervelo cykel, Speedplay pedaler, og ikke mindst den nye CSC dragt. Anywho, da vi så småt ramte Lave Skov bakken lå vi stadig og tullede, så jeg tog den indenom og kørte lige så stille fra dem uden problemer. Ikke op og stå, bare hæve farten med 2 km/t og køre fra dem. Det betød også at jeg fik slået et stort hul oppe på toppen og kom først ned. Her valgte jeg så at dreje ind ved Nivå Havn og kalde det for en dag. Det var trods alt blevet en smule koldere, og mine fødder var ikke puslet om med skoovertræk.

I alt blev det vidst til små 50 km med 29,5 eller sådan noget i snit. En godkendt indsats vil jeg mene, og jeg følte at tempoet sagtens kunne have været højere på visse tidspunkter. Vel et godt udgangspunkt, men jeg vil nu stadig lige prøve at køre en tur med klubben på hold 3 hvor distancen og tiden i sadlen bliver længere, for at se hvordan jeg klarer de længere stræk.

Link to comment
Share on other sites

Efter mit fravær ved søndagens fællestræning kom jeg ud i går efter at have været på arbejde. Vejret var rigtig godt, en smule sol og næsten ingen vind, så det var ideelle betingelser for en cykelrytter.

Jeg startede med at køre af Kongevejen mod Hørsholm for at dreje ind ved Fredtoften og derfra køre den rute vi også havde kørt vores klubmesterskab sidste år. Det er en god lille kuperet rute der byder på lidt af hvert. Jeg gav den nok lidt rigeligt gas, for da jeg nåede Stumpedyssevej var vejrtrækningen lettere besværet. Herfra gik det lige ud mod Københavnsvej hvor jeg drejede til højre. Her virkede det som om der var en svag modvind, men samtidig med at vejen generelt stiger en smule, så var det ret hårdt. Til højre af Overdrevsvejen hvor den stiger de første 3-400 meter, for derefter at falde hele vejen ned mod vejen til Karlebo. Her fik den rigtig gas så man hele tiden lå med 36-40 km/t :superman: Til højre for enden og ud mod Karlebo. Her var vinden i ryggen så man kunne holde et godt tempo over de små knolde som hele tiden kommer. I Karlebo By drejede jeg til venstre og kørte på et underlag som havde samme rystende effekt som en brostensvej. Det var lidt ligesom de maskiner der fandtes i 80'erne hvor man havde sådan et bånd/bælte som roterede så man fik "massage". Ikke nok med at underlaget var ret heftigt, så kommer der også en lille stigning som bare stiger. Den er ikke ret lang, men den står som en mur midt i det hele. Den kom jeg dog forholdsvis ubesværet over og kunne give gas på nedkørslen. Ved overgangen til normal asfalt var det helt forkert; fødderne, røven og armene summede efter de mange vibrationer, så det at køre på glat asfalt var vildt sært.

Nå, men jeg tog så ruten én gang til, denne gang var jeg lidt mere mørbanket, men det lykkedes da at komme hele vejen rundt.

Da jeg drejede til venstre i Gunderød, tror jeg det hedder, mod Fredtoften fik jeg vinden lige i smasken. Den havde tydeligvis taget til, men det gik alt sammen. Ude på Kongevejen gik det også godt, og den sidste pukkel op mod krydset i Nivå blev forceret i et godt tempo, lige indtil at syren i benene simpelthen blev for meget, og så røg den ned på lille klinge.

I alt en tur på 62 km, med 31,43 km/t i snit.

Jeg er dog stadig en smule betænkelig over hvad der sker når jeg kommer ud på de længere ture, med omkring 3 timers varighed, men der er jo kun én måde at finde ud af det på.

Torsdag eller fredag i denne uge tager jeg en tur til, dog med betydeligt lavere intensitet, men stadig med de 60-70 km som målet, bare lige for at få varmet musklerne op og gøre dem klar til åbningsløbet på søndag i klubben. Jeg kører nok med Hold 3-4, men nu må vi se hvad de andre siger til det.

I lørdags var Tammi og jeg ude og kigge på bil!!! YES! Jeg har altid været fuldstændig tosset med biler, og med udsigten til at blive fastansat her hvor jeg er i praktik, så er det ikke helt utænkeligt at der kan blive råd til en bil. Det er godt nok Tammi der kommer til at bruge den mest da hun går i skole i Lyngby, og det tager altså lige 1 time at komme fra Nivå til Lyngby med det offentlige, skræmmende når det tager 15-20 min i bil. Jeg har haft et godt øje til en Seat Leon, men min kæreste synes den har været for dyr. Vi havde derfor øjnene på en Seat Ibiza, som faktisk er rigtig fed. Vi tog derfor ud til en Seat forhandler i Hørsholm og snusede lidt rundt. De havde en Ibiza stående og den var faktisk rigtig lækker at sidde i. Han havde dog kun en brugt 1,2 fra 2003 vi kunne prøve. Desværre er det jo sådan at der kommer en ny Ibiza til September, men der er ingen der ved med sikkerhed hvad den kommer til at koste. Derfor er Seat også holdt op med at producere den nuværende Ibiza, så der er kun 4-5 nye eksemplarer i DK. Lidt surt da vi nok først kan få råd til bilen omkring Oktober/November måned.

Hos forhandleren havde de så været så smarte at de havde lavet en oversigt over den månedlige ydelse på bilerne. Her viste det sig at en Seat Ibiza 1,6 kun var 7-800, billigere end en Seat Leon 1,9 TDI Ecomotive, om måneden. Derfor tog vi til Hillerød for der kunne vi prøve en Leon. Det var dog den gamle 1,9 TDI, ikke Ecomotive, og selvom der var et gedigent bundtræk og generel voldsom acceleration, så var den ikke overbevisende. Den vibrerede ret meget i kobling, rat og gearstang, men til gengæld lå den godt på vejen.

Nå, men nu må vi også lige se hvad jeg egentlig kommer til at tjene herude inden jeg begynder at drømme.

For de interesserede så var vores nye investor, Ib Kunøe, herude i går. Han kører Ferrari 612 Scaglietti, så sådan en holdt der selvfølgelig nede på parkeringspladsen! Og det var så den eneste han havde med plads til 4 personer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Spændende med bilkøb :w00t: selv om det kan være svært at vælge.

Det var en da fee tur du var ude på. 62km og 31½ i snit, så kan det da ikke gå helt galt selv om du lægger en time mere oven i hatten. For min skyld kan du sagtens køre med hold 3/4 på søndag - så skal du da vist også punktere lige før målstregen hvis ikke du skal tage sejren hjem (og det er jo ikke så tosset :tongue: ) men til træning skal du da op på hold 2 nu det kører i år.

Link to comment
Share on other sites

Spændende med bilkøb :w00t: selv om det kan være svært at vælge.

Ja, men nu må vi se hvad der overhovedet bliver af penge. Sådanne lønberegnere er jo meget upræcise, og der spiller jo også nogle ting ind som f.eks. at jeg er ny, men har været i virksomheden i 3 måneder når jeg bliver ansat. Så nu må vi se hvad der egentlig falder af af løn.

Dynamix; En FR er måske liiiiige i overkanten, men en sindsyg fed bil! Er vild med rattet :w00t:

Nå, jamen jeg var også hamrende træt efter den tur i mandags, men i dag skal jeg også ud. Det må blive en tur hvor jeg må prøve at beherske mig og så vidt muligt prøve at køre stille og roligt så jeg ikke kører mig selv død, men er klar til på søndag.

Nu hvor jeg læste at Hold 3-4 kun skal køre 42 km, og hold 1-2 skal køre 62, så begynder jeg lidt at overveje om jeg skal køre med de tunge drenge. Det kommer jo meget an på hvordan dagen udarter sig.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal du ud med de tunge drenge!!

At vente til senere på sæsonen "når man lige er kommet i form" betyder kun at de osse lige er kommet i form og dermed kører endnu hurtigere. Hold skifte er altså nemmest her først på sæsonen hvor mange stadig væk er vinter "tunge". Og du ( og Gregers osse ) kører jo ture med over 31 i snit som solo ture. Under alle omstændigheder er det værste der kan ske jo at du bliver nød til at simulere et brækket ben eller lignende og køre alene hjem.

Uanset hvad - så god tur!!

Link to comment
Share on other sites

simulere et brækket ben

:rofl2::rofl2::rofl2::rofl2::rofl2:

- og tak for tilliden. Søndag tager jeg nu nok med de langsomme hold rundt da jeg kender ruten og er helt blank hvis jeg bliver smidt af på den anden - ikke engang på papiret ved hvordan den forløber. Næste søndag prøver jeg lige hold 3 og hvis jeg ikke falder igennem vover jeg nok pelsen med en to´er på den efterfølgende søndag. Ingen tvivl om at udholdenheden er min svaghed men det gav nu alligevel lidt håb at sidde med til sidst i tirsdags. Og ingen tvivl om at du har ret i det er nemmest at rykke hold nu fremfor senere.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde selvfølgelig fuldstændig glemt at det var torsdag, og at der derfor var fællestræning. Jeg kom dog i tanke om det på vejen hjem fra arbejde, så jeg besluttede mig for at køre med dem.

Ved ikke helt om det var pensionisterne jeg var kommet ud med, for det første stykke tid lå vi kun med 26-27 km/t i snit, også selvom det hovedsagligt var hold 1'ere og 2'ere der var med ude. Der var dog vidst lidt problemer med en af cyklerne, så på et tidspunkt holdt de stille. Anywho, vi kørte ruten vi også skal køre på søndag, dvs. bag om Esrum Sø.

Jeg tog et par lange føringer, men fik da også ligget lidt i læ. Da vi nåede Nødebo fik Laust en punktering, og så stod vi der. Vi var dog 4 der valgte at køre op til "broen" fordi det stykke generelt bare er irriterende.

Da de andre så kom op, var det ned af vejen som jeg ikke kan huske hvad hedder, og så ellers op ad Grisebakken. Og jeg kom først :superman: Jeg var SÅÅÅÅÅ glad over at være kørt fra nogle hold 1'ere, uden at det var fordi jeg havde lurepasset. Det var simpelthen for fedt :4thumbup: Omkring Esrum lå jeg igen oppe foran sammen med en der hedder Claus, og vi havde slået et hul ned til de andre så vi valgte at slappe af, hvilket skete samtidig med at de andre kom op igen, og så var der en af kaptajnerne der åbnede munden og sagde noget med at vi ikke skulle ligge og bremse, og at jeg burde gå op og tage en føring. Dér kammede jeg over og satte mig op og sagde "Hvis du brugte halvt så mange kræfter på at cykle som du gør på at snakke, så kunne du køre med i Tour de France". Der er ingen der skal fortælle mig om jeg skal tage en føring, når man selv aldrig kommer frem! :devil:

Det endte så med at jeg kørte frem og satte så meget tempo at de først nåede mig for enden af vejen et par km senere. Jeg tog en kort pause, og kørte så frem igen og trak igennem igen, kaptajnen lå stadig på hjul hele tiden bag en anden.

Lige meget hvem der førte lå han bare og lurepassede.

Da vi så kom ud på Kongevejen ved Simons Golf kørte jeg frem og accelererede på Kongevejen, da jeg ikke skulle med ind over Kelleris, og der kom enfra bestyrelsen lige op og sagde til mig at jeg skulle tænke på at vi havde andre med, men jeg kørte ikke fra fordi jeg ville være flabet, det var udelukkende fordi jeg ville lave et hul så de andre selv kunne føre når nu de skulle ind over Kelleris.

Jeg sagde farvel til gruppen, og kørte hjem.

I alt blev det til omkring 58 km, med 29,6 i snit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde selvfølgelig fuldstændig glemt at det var torsdag, og at der derfor var fællestræning. Jeg kom dog i tanke om det på vejen hjem fra arbejde, så jeg besluttede mig for at køre med dem.

Ved ikke helt om det var pensionisterne jeg var kommet ud med, for det første stykke tid lå vi kun med 26-27 km/t i snit, også selvom det hovedsagligt var hold 1'ere og 2'ere der var med ude. Der var dog vidst lidt problemer med en af cyklerne, så på et tidspunkt holdt de stille. Anywho, vi kørte ruten vi også skal køre på søndag, dvs. bag om Esrum Sø.

Jeg tog et par lange føringer, men fik da også ligget lidt i læ. Da vi nåede Nødebo fik Laust en punktering, og så stod vi der. Vi var dog 4 der valgte at køre op til "broen" fordi det stykke generelt bare er irriterende.

Da de andre så kom op, var det ned af vejen som jeg ikke kan huske hvad hedder, og så ellers op ad Grisebakken. Og jeg kom først :superman: Jeg var SÅÅÅÅÅ glad over at være kørt fra nogle hold 1'ere, uden at det var fordi jeg havde lurepasset. Det var simpelthen for fedt :4thumbup: Omkring Esrum lå jeg igen oppe foran sammen med en der hedder Claus, og vi havde slået et hul ned til de andre så vi valgte at slappe af, hvilket skete samtidig med at de andre kom op igen, og så var der en af kaptajnerne der åbnede munden og sagde noget med at vi ikke skulle ligge og bremse, og at jeg burde gå op og tage en føring. Dér kammede jeg over og satte mig op og sagde "Hvis du brugte halvt så mange kræfter på at cykle som du gør på at snakke, så kunne du køre med i Tour de France". Der er ingen der skal fortælle mig om jeg skal tage en føring, når man selv aldrig kommer frem! :devil:

Det endte så med at jeg kørte frem og satte så meget tempo at de først nåede mig for enden af vejen et par km senere. Jeg tog en kort pause, og kørte så frem igen og trak igennem igen, kaptajnen lå stadig på hjul hele tiden bag en anden.

Lige meget hvem der førte lå han bare og lurepassede.

Da vi så kom ud på Kongevejen ved Simons Golf kørte jeg frem og accelererede på Kongevejen, da jeg ikke skulle med ind over Kelleris, og der kom enfra bestyrelsen lige op og sagde til mig at jeg skulle tænke på at vi havde andre med, men jeg kørte ikke fra fordi jeg ville være flabet, det var udelukkende fordi jeg ville lave et hul så de andre selv kunne føre når nu de skulle ind over Kelleris.

Jeg sagde farvel til gruppen, og kørte hjem.

I alt blev det til omkring 58 km, med 29,6 i snit.

Du holder os lige underrettet, hvis der en dag udbryder slåskamp. Lige den slags træning, jeg kan lide.

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I dag var der jo som sagt åbningsløb i klubben. Jeg kørte med det som viste sig at være et blandet hold af hold 1'ere, 2'ere og 3'ere, hvor sidstnævnte burde have kørt med de andre, men mere om det senere.

Der blev kørt friskt til fra starten, og tempoet lå generelt i den høje ende, og det betød at der var flere gange hvor der var nogen der faldt lidt bagud. Jeg fik da også taget nogle enkelte føringer, bl.a. igennem Grib Skov, men pludselig blev jeg overhalet af nogle andre, og røg tilbage i feltet. Fint nok, jeg endte dog bare bag nogle af hold 3'ere, og lå lunt bagerst. Da vejen så drejede en smule til højre, kunne jeg se at der var slået et kæmpe hul op til de forreste, og jeg lå så bag 2-3 personer som ikke kunne følge med. Så jeg måtte forbi, køre op, og hente dem, men det var bare sindsygt hårdt, og pulsen var også oppe omkring 99% af max pulsen. Det var simpelthen så hårdt. Og det betød jo selvfølgelig at jeg brugte en del kræfter på hele tiden at skulle køre mig op, fordi dem som blev sat ikke lige gjorde opmærksomme på at de ikke kunne følge med. På Frederiksværksvej ved Grisebakken, fik jeg slået et lille hul og kom først op over bakken, men nok også mest pga. vi kun var 2 der kørte efter den.

Hele vejen ud til Strandvejen blev vi nødt til at sænke farten fordi der var nogle der faldt fra. Lidt irriterende at de ikke kender deres egne grænser.

Nå, vi spoler lidt frem til finalen, for det var først der der skete noget igen. Ved et lyskryds kom der samling på tropperne, men da vi satte igang igen kørte Laust frem, og jeg fulgte efter. Ingen acceleration, bare almindelig kørsel efter start. Da vi drejede ind på Fredtoftevej kiggede Laust på mig og sagde at vi åbenbart havde et hul ned til de andre, og så kørte vi ellers til. I et par km lå vi alene, men så kom der først en der hed Claus op, og senere var der en udvalgt skare på en 7-8 ryttere vil jeg skyde på.

Ude på Stumpedyssevej, hvor finalen skulle køres, lå vi nok med 23 km/t, for vi lå alle og kiggede på hinanden. På stykket før den sidste bakke, kørte Laust, og vi var 3-4 stykker der fulgte med. Da han gik død på starten af bakken slog jeg ud og kørte fra, og fik faktisk slået et lille hul på et par meter, men jeg gik fuldstændig kold på nedkørslen, hvor maveindhold var på vej ud i begge retninger, så jeg holdt lidt igen. Og så kørte de andre spurten fuldstændig, men jeg fik mig dog kæmpet ind på en 5. plads!

Så ud af 14 startende på holdet, synes jeg absolut en 5. plads er godkendt, blandt ryttere som ligger et niveau over mig.

I alt blev turen på lige over 62 km kørt med et snit på 32,3 km/t.

I alt blev det vidst til 97 km på turen derud, og hjem inkl. selve løbet.

Link to comment
Share on other sites

Puha, efter i søndags har kræfterne været små og energien mindre. I går føltes det som om at jeg ikke kunne få stillet min sult. Jeg spiste bare hele tiden, men heldigvis var vægten barmhjertig her til morges, og jeg vejer stadig de 74 kg, jeg også vejede i søndags. Jeg tror dog aldrig jeg har spist SÅ meget på én dag uden at få ondt i maven eller noget der minder om det.

I dag er planen at jeg skal ud og køre lidt på kværnen. Bare en tur på 1-1,5 time, stille og roligt for lige at få kørt nogle kræfter i benene igen.

Men for hulen hvor var det en fantastisk Søndag. Først fik jeg sikret mig en 5. plads i åbningsløbet, og derefter hjem foran fjerneren og se Paris-Roubaix SAMMEN med kæresten! :bigsmile: Et fantastisk godt løb hvor pulsen til sidst var helt oppe selvom jeg lå i sofaen. Havde håbet på Cancellara, men Boonen havde de bedste ben på dagen, så fuldt fortjent.

Næste skridt er jo en af mine yndlingsdele af sæsonen; Ardenner klassikerne med Amstel Gold på søndag, Fleche Wallonne på næste onsdag(hvor det lige er gået op for mig at jeg er i Norge :crazy: ) og så Liege-Bastogne-Liege søndagen efter!

Bettini er ude med en skade, Rebellin virker skarp, Cunego virker skarp, F. Schleck virker som om han kun kan styrte i år, A. Schleck har man ikke set så meget til, og så er der jo altid en Schumacher og alle de andre. Glæder mig i hvert fald rigtig meget til vi går i gang med den del af sæsonen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share