Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

I dag blev det sjovt nok ikke til en tur på landevejen - dertil var vejret sgu lige i den lidt for kedelige ende. Så jeg smuttede i FW i stedet for på sidste feriedag i denne omgang.

Opvarmning:

5. min crosstrainer

Planke:

120 sek

Sideplanke:

60 sek

Hyperextensions:

15

15

Squat:

10x 60 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

- den var tung i dag, meget tung

Smith calf raise:

20x 130 kg

20x 130 kg

Flat BB Benchpress:

10x 57,5 kg

10x 57,5 kg

10x 57,5 kg

10x 57,5 kg

2x 70 kg

5x 60 kg

Incline DB flys:

10x 12 kg

10x 12 kg

10x 12 kg

SS

Crossover:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

10x 17,5

+

Cable flys:

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

10x 12,5

Bicep curl:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

Armstrong row:

10x 18 kg

10x 18 kg

Afrulning:

5 min. kondicykel

Lidt inspireret af Flexigirls log, så lige et oprids af hvem der var i centret i dag.

Der var pigen med næseringen der var derinde med sin veninde. Pige med næseringen trænede i øvrigt med en skovmandsksjorte på. Meget smart.

Så var der gutten der altid larmer når han træner. Han løfter meget tunge vægte, og når han f.eks. arbejder med DB's så bliver de altid sluppet når han har dem over hovedet, så de kan larme mest muligt. Det er sådan set også fint nok, det der er irriterende ved ham er at han aldrig rydder op efter sig selv.

Så var der den gamle BB'er der var derinde med sin nye kæreste. Han er en lidt ældre fyr i slutningen af 40'erne, starten af 50'erne, stor brystkasse og store arme. Han var tydeligvis igang med at imponere sin nye kæreste, hvilket jo er fint nok. Han havde skrigende orange joggingbukser på som var klippet til shorts, og sorte Harley Davidson sokker på. Classy kinda guy.

SÅ da jeg var nede og rulle af på kondicyklen, sad jeg ved siden af headset gutten, der mens han trænede selvfølgelig havde sådan et bluetooth headset i øret til sin telefon. Han sad og trampede på cyklen, og havde forinden været oppe og styrketræne. Jeg kiggede lige over på hans stats på cyklen, og det var sgu ikke så imponerende. Han havde siddet der en halv time, og havde konstant kørt med 90-95 watt.

Link to comment
Share on other sites

Og så fik jeg lige snuppet et par billeder efter træningen. Der er virkelig sket ting og sager siden jeg startede med at styrketræne.

Er du gal der er sket noget når man går tilbage i loggen og kigger på de første billeder:) Motiverende!

Fedt med din "hvem der er i fitnesscenteret". Jeg må indrømme jeg smilte en del da jeg læste det! Dog rystede jeg på hovedet af ham "larmeren" der, det er godt nok belastende. I Letland var der også sådan en type der bare smed sin vægte når han tabte dem med et ordentligt brag til følge, det nederen var bare at han sad lige ved siden af benpressen så jeg måtte lige vente indtil han var færdig for ikke at sprænge trommehinderne!

Surt med i søndags, men hey det er da et kompliment at de andre sidder og våger over dig! Du ser godt nok også fit ud på det billede du lige har lagt op, og også lidt buff :4thumbup:

Har du fået din licens i hus?

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Debut med Ordrup CC

I dag var det så dagen hvor jeg skulle have min første træning med Ordrup. Havde taget de lange bukser på i dag, fordi det trods alt var en smule køligere end det har været de andre dage.

Nede ved Femvejen fandt jeg hurtigt frem til der hvor de sad, og spurgte frem til Hasse som jeg var blevet instrueret i. Han var der så ikke i dag, men ham der stod for træningen på licensholdet sagde at når det var første gang, og når jeg ikke kørte licens, så var det bedst at jeg kørte med det de kalder for 9 holdet. Det er niveauet lige under licens, og ud fra hjemmesiden vidste jeg at det var her supermotionisterne holdt til. Passede mig egentlig også fint.

Vi kørte så ud mod Farum langs Hillerødmotorvejen og her skulle der så køres en 2-3 all-out spurter - noget der sgu er lidt svært når man er en 20-30 mand. Men det lykkedes da, og jeg fik da kørt nogenlunde igennem, uden at være på max. Jeg tror jeg var lige nervøs nok når jeg kørte ved siden af andre for at de mod forventning ville trække ud foran mig.

Nord for Farum gjorde vi så holdt og blev instrueret i hvad vi skulle. Det var ret simpelt. Op af vejen i et fast gear som skulle svare til 39-16(hvilket jeg fik sjusset mig frem til svarede nogenlunde til 34-14/15) hvor man alligevel kørte igennem med så høj kadance som muligt. Så slappe af på et mellemliggende stykke og en spurt ned mod broen hvor vi havde vores udgangspunkt. Det var sgu da til at forstå.

Jeg blev sendt afsted som 4-5 mand, der var ca. 10 sekunder imellem alle fra starten af, og det gik bare strygende. Til at starte med holdt jeg afstanden, men så begyndte vejen at stige lidt mere, og så halede jeg for alvor den forankørende ind, og tror også jeg snuppede en til, inden vi skulle ned og slappe lidt af. Så gik der lidt kage i det og nogen troede vi skulle samle op inden spurten, men det var åbenbart ikke meningen. Anywho, da vi kom igang igen satte jeg bare fart på, hentede et par stykker, og spurtede halvhjertet til sidst. Intervallet kom til at se således ud

20110414interval1.png

Så gjorde vi lige et lille holdt, og gentog successen. Nu hvor jeg kendte ruten og præmisserne lidt bedre, gav jeg den faktisk også lidt mere gas. På den lange vej hvor der blev kørt i 34-14 fik jeg hentet en 5-6 mennesker inden vi nåede op på toppen. Så lå vi og trillede inden spurten blev sat igang. Op i et tungt gear, og så fik jeg hjulet af en af dem der kørte, kørte forbi ham for at sætte farten op, og så spurtede jeg det sidste stykke som var en bedre spurt end første forsøg.

20110414interval2.png

Herfra samlede vi op og kørte ud til en rute de kaldte for Lille Tyren. Ved et busstoppested gjorde vi holdt, og så blev vi inddelt i hold. Tanken var at køre rulleskift hele vejen rundt på ruten, og holde det samlet, også på bakkerne, og så spurte på Lillevangsvej hen til busstoppestedet. Jeg kom på et hold sammen med 3 andre - Henrik, Asger og Rasmus tror jeg de hed. Vi fandt hurtigt ind i et godt samarbejde, og ud af Farumvej/Ganløsevej kørte vi med en god hastighed og det hele kørte bare godt rundt. Jeg tog svinget nede i bunden af Nymøllevej fuldstændig suverænt, og på opkørslen havde vi hentet gruppen foran os, som bestod af 6 mand.

Ud af Slangerupvej kom der god fart på, og da vi så drejede ind af Lillevangsvej kiggede de 2 forreste lidt på hinanden, så jeg trådte an, accelererede væk, og holdt så et meget meget højt tempo hen mod spurten. Ca. 300 meter fra "mål" kunne jeg fornemme at de nærmede sig lidt bagfra, så jeg gav den lige et ekstra gear og holdt den hele vejen. Super fedt :4thumbup:

20110414interval3.png

Efter en lille pause gentog vi så successen, dog med ændringen at vi ikke gav den så meget gas ud af byen som vi gjorde i første omgang. Der skete mere eller mindre det samme som den tidligere omgang, og vi fik hentet gruppen foran os som igen bestod af 6 personer på Nymøllevej. Ved Slangerupvej blandede de sig så i vores gruppe, og det gav lidt kaos. Inde på Lillevangsvej var vi så lige pludselig en ret stor gruppe. Jeg lå i den bagerste del da der var en der virkede som om han rykkede - han rejste sig så bare op. Der blev ikke kørt så hurtigt, så jeg tænkte at nu prøvede jeg sgu da bare lykken igen. Bum, jeg fik slået hul, og kunne se på skyggerne at jeg havde en 5 meter ned til dem bag mig. 200 meter fra slutningen kommer først Rasmus forbi mig, men udenom ham kommer Asger så flyvende, mens Rasmus dør lidt. Asger kom først, og jeg fik lige spurtet forbi Rasmus.

20110414interval4.png

Efter lidt snakkeri trillede vi så ind igennem Farum og af Hareskoven hjem. Jeg fik snakket lidt med turleder Per som forklarede mig lidt frem og tilbage om kørslen, og jeg fik generelt et rigtig godt indtryk af hele træningen.

Alt i alt endte jeg på 66 km, 28,7 km/t i snit, og knap så mange højdemetre. Den gennemsnitlige puls var på 73% af max :blink:

20110414tur.png

20110414kort.png

Alt i alt en dejlig dag, og en rigtig fed klub. Jeg glæder mig allerede til næste træning, for der var virkelig kvalitet forbundet med det. Fik da også lige presset pulsen længere op end jeg har gjort i lang tid.

Træningen virkede ikke så hård, men nu har jeg også holdt cykelfri siden i søndags, men 2 gange styrketræning burde alligevel have siddet i benene. Jeg er ikke i tvivl om at det var god træning, men jeg manglede lidt nogle længere intervaller, men dem har jeg måske fået i rulleskiftene hvor pulsen alligevel var pænt oppe?

Under alle omstændigheder fik jeg bekræftet at formen er spot on pt. Jeg vil i hvert fald sige at jeg var en af de skarpeste i dag, og årsagen til at jeg "kun" blev nummer 2 i den afsluttende spurt hang nok sammen med at de andre havde kunne ligge lidt på hjul af mig, og ikke æde så meget vind. Rasmus fortalte mig faktisk efterfølgende at han havde haft gode ben, lige indtil han var trukket ud for at spurte forbi mig, hvor han visnede i vinden. Når jeg så samtidig tænker på at min form for alvor først skal toppe om 1,5 måned, så bliver jeg sgu en glad gris :smile:

FOR SATAN DA hvor er det fedt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

:superman::superman::superman::superman:

Kan du så få flyttet din røv fra 9 holdet til licensholdet :poking:

Jeg ville gerne, men licens holdet er åbenbart kun for licensryttere der har licens og blah blah. Men er sgu egentlig også fint nok. Snupper et par træninger med 9 holdet, og så når vi nærmer os min debut, så prøver jeg kræfter med licenserne.

Link to comment
Share on other sites

Her til aften blev det til en trilletur på 28 km ruten til Sjælsø Rundt. Ikke så meget at berette udover at det var debut med min nye Garmin Edge 500. Umiddelbart virker den ret cool, men skal lige vænne mig til den anderledes betjening i forhold til 305'eren.

Turen blev på 36,2 km, 26,3 km/t og et pulssnit omkring de 65% af max. Sgu ikke helt tosset.

I morgen har jeg fået meldt mig til at køre sammen med Jens og en række mennesker fra DSB's S-more klub. Det er så allerede kl. 9 jeg skal mødes med Jens, og så kører vi vidst 9.30 så vidt jeg husker. Heldigvis kun på 28 km ruten igen, så det kommer nok til at fungere som lidt opvarmning, og så kører jeg en tur bagefter alene. Tænker lidt at jeg vil prøve at køre en test på Sandbjergbakken og sammenligne med sidste gangs data. Skal så køre distancen på under 6 minutter og 26 sekunder. Burde kunne lade sig gøre :tongue:

Link to comment
Share on other sites

I dag var det træning med S-More klubben. Jeg mødte op ved Ritter cykler omkring kl. 9 for lige at blive briefet på hvad der egentlig skulle ske. Da jeg dukkede op var Jens der allerede og jeg fik lige smidt noget Nalini tøj i nakken - shorts, kortærmet + langærmet trøje, vindvest, løse arme og ben :4thumbup: Alt sammen med S-tog logo på, men egentlig ok pænt. Så det fik jeg lige smidt på, og tænkte at det sikkert var varmt nok. Da jeg kom ud igen var det dog begyndte at småregne hvilket slet ikke havde været i mine tanker!

Jørgen V dukkede også op, og det var sgu hyggeligt :smile: Kl. 09.30 kørte vi afsted. Vi var vel en 20-25 stykker, og det var det utrænede hold, så det var meget stille og roligt ud af byen. Vi kørte ud på Sjælsø Rundt ruten der er på 28 km, men da der var rimelig god samling på tropperne, snuppede vi lige en omvej og kom ind af Slotsbakken. Her gav jeg den gas, selvom jeg måtte bakke lidt af i svingene, for det så satme glat ud! Min pulsmåler fuckede vidst her, for den viste på et tidspunkt 105% af max!

Herfra kørte vi ud af Attemosevej, og op til Høsterkøb, og så ind mod Sandbjerg. Da vi kørte under broen fortalte jeg de andre at der var frit løb frem til Rolfs hus. Der var en der kørte lidt afsted, men ham fik jeg hurtigt rykket forbi, og gav den så ellers ok gas på nedkørslen. Vi fik også hentet den "langsomme" gruppe som havde snuppet en genvej, inden vi nåede Rolfs hus. Meget hyggeligt var det da Rolf gik i gårdhaven, og lige kom ud og snakkede lidt.

Herfra fortsatte vi ned langs Grisestien, og op til Holte. Her stod jeg lige af for at komme af med lidt. Så den forreste gruppe kørte afsted, og fik lige sagt til Jens om han holdt styr på dem. Jeg indledte så jagten langs motorvejen, hvor jeg blev holdt lidt tilbage af Jørgen og Christian fra DSB som hjalp en af de langsomme ryttere med en hånd. Da jeg kom forbi dem fik jeg givet den lidt gas igen, og da vi skulle krydse Skodsborgvej fandt jeg Jens, som dog ikke havde frontgruppen. Så igennem skoven mod Lundtofte kørte jeg ret godt til for at nå op til fronten, og på de små skovstier var det sgu lidt spændende. Jeg nåede dem dog, og fik sørget for en opsamling så alle kom med.

Herfra var det igennem DTU og tilbage til centret hvor der skulle tages billeder af DSB. Tanken havde jo oprindeligt været at køre en tur efterfølgende med test på Sandbjergbakken, men jeg var simpelthen så kold. Mine fingre var iskolde og jeg stod og rystede. Så jeg droppede testen i dag, og skyndte mig hjem til noget varmt tøj.

Så turen blev på i alt 36,3 km, med 24,5 km/t. Der blev også lige tid til at jeg fik vasket cyklen, som var noget medtaget efter det våde vejr.

Skulle egentlig have været ude og buldre lidt her til aften, men var nødt til at tage på arbejde da der var noget koks med nedtagningen af vores blomsterudstilling. Så det måtte jeg lige fikse, og er nu så smadret at jeg ikke orker at tage afsted.

I morgen står den på endnu en tur med S-More. Denne gang er det lidt mere øvede ryttere der skal afsted, så tror vi kommer til at køre nogle flere intervaller. Vi kører næsten samme rute som i dag, men med den ændring at vi kører 2 omgange på VM ruten. Tænker at det bliver god anaerobic endurance træning, og så kan det være jeg kører lidt længere efterfølgende med nogle 2x 20 intervaller. Nu må vi se - forhåbentlig er vejret langt bedre end i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pudsigt som vejret kan svinge over en forholdsvis lille geografisk afstand. I Vejle var det helt fint. Det dryppede lidt fra morgenstunden, men derefter klarede det op og solen tittede da også frem.

Du må have lidt ektra tøj på i morgen, så du ikke ender i det samme dilemma igen. Hellere lidt for meget end lidt for lidt.....

Link to comment
Share on other sites

Stop n go

I dag var det så tid til anden omgang af træning med S-More medlemmerne. I dag var det heldigvis de lidt mere øvede, og derfor var distancen også lidt længere. Jeg var lidt groggy da jeg vågnede og kunne se at det finregnede en smule udenfor, og tænkte i mit stille sind at det bare ikke havde at blive som i går! Derfor hoppede jeg i de lange forårsbukser, langærmet trøje(som er lidt tykkere end den kortærmede), og så vindvesten. Da jeg så skulle til at smutte afsted begyndte det at lysne udenfor, så jeg brugte de korte handsker i dag - hvilket var en god idé.

Nede ved Ritter var der allerede mødt en del frem da jeg trillede ind. Efter lidt forklaring drønede vi afsted, og det var på samme rute som i går. Ude ved Skodsborgvej kørte vi dog til venstre i stedet for højre, for at komme ud på VM ruten. Inden vi kørte ud på Kongevejen ved Geels bakke, holdt vi lige stille - jeg ved faktisk ikke om der var en lille defekt eller hvad. Men efter lidt tid kørte vi så afsted igen, og kørte hen mod Geels bakke. Jeg kørte først ind og så rejste jeg mig bare op og kørte i et ok tempo på. Ikke en decideret forcering, bare stående kørsel. Så jeg endte selvfølgelig som den første på bakken :wink: Ind på P-pladsen og lave en opsamling, og det viste sig så at der gik et minut før sidste mand kom op. Ham bad vi så bare fortsætte og dreje til højre i bunden så vi holdt os på VM ruten. Han fik et lille forspring og så kørte vi efter. Der skete så selvfølgelig det at han fortsatte ligeud i stedet for at dreje :crazy: Så jeg satte for alvor efter for at hente ham ind igen, og fik råbt til ham at vi skulle have været til højre i krydset. Det svarede han bare "Ok" til, og fortsatte. Så råbte jeg så lidt højere at han skulle vende om! Den fes ind, og så kørte vi tilbage til gruppen.

Så ud mod Slotsbakken hvor vi kom ind nogenlunde samlet. Da bakken startede tonsede jeg igennem, selvom det var et lidt for tungt gear! Rundt i svingene lå jeg stadig forrest med 2-3 lige bag ved mig, og da jeg kom ud af det sidste sving åbnede jeg op, og kom igen op som den første. Bummelum. Pulsen var godt oppe, men det var simpelthen så fedt. Igen en opsamling og så afsted videre ud på VM ruten. Ned mod Rundforbi stadion fik vi ok fart i hjulene, uden dog at banke vildt derudaf. Igennem Nærum, op på Skodsborgvej og så afsted på endnu en omgang.

Igen hen til Geels bakke hvor der denne gang var 1-2 stykker der åbnede før mig, inden jeg slog turboen til og trampede godt igennem og fik slået et godt hul ned til dem, og kom først op. Igen endnu en opsamling, og så videre ud på ruten. Ved Slotsbakken var der en der åbnede før mig, og jeg kom på hjul af ham. Jeg holdt hans hjul igennem første sving, og ved det sidste sving kørte jeg udenom og powerede igennem op til toppen. Her fik jeg virkelig presset pulsen på på de 184 slag/min, hvilket svarer til 97% af mit max. Dér har jeg ikke været oppe i meget lang tid :laugh: Desværre var der en der punkterede i bunden af stigningen, så vi fik en 10 minutters pause før han var klar igen.

Ude på VM ruten var vi lige kommet op af den sidste bakke på Attemosevej da der blev råbt nede bagfra. Vi holdt ind til siden, og jeg kunne simpelthen ikke se hvad der var sket. Efter 6-7 minutter kom de dog op, og det viste sig at der var en af dem der havde knækket rammen der hvor saddelstaget hæfter ved kranken. Han valgte at trille meget langsomt ind til Holte for at tage toget hjem. Vi fortsatte og på nedkørslen mod Rundforbi stadion gav vi den god gas. Jeg fik i hvert fald målt omkring 61-62 km/t på nedkørslen, og da jeg slog lidt ud, og bare trillede kom Jens og Jørgen V blæsende udenom med et stort smil på læberne "Så kører vi". Der måtte jeg også lige nævne for dem efterfølgende at der er noget emd at vægt er godt når man kører nedad.

Da vi kørte af Skodsborgvej drejede vi fra ved Attemosevej, og tog lige Slotsbakken for 3. gang i dag. Denne gang valgte jeg dog at køre den stille og roligt, og lod mig falde ned igennem feltet. Endnu en opsamling, og så kørte vi videre ud på 28 km ruten fra Sjælsø Rundt. Ved Gammel Holtegaard stoppede vi lige op, og gjorde dem opmærksomme på at vi ville køre et interval derfra og så til Sandbjerg. Jeg tog fronten, og ledte afsted. Lige omkring Gøngehuse kom der en op foran og tog over, og på strækningen ud mod Høsterkøb Kirke kom Jørgen V pludselig med et angreb og slog et hul. Der var en anden der kørte efter ham, mens jeg kiggede på resten af gruppen, inden jeg lukkede hullet lige omkring Høsterkøb kirke. Her lavede jeg en "Bjarne Riis" og faldt ned igennem gruppen for lige at se hvor mange vi var med, og det var omkring en 8-9 stykker.

Da vi kørte under motorvejen lå jeg vidst nok næstsidst, og der var pludselig en bil der holdt midt i det hele der skulle manøvreres udenom, og en modkørende bil der ikke holdt tilbage i en sammensnævring, så der var en 3-4 stykker der lå 20 meter foran hvor jeg lå. Så jeg accelererede godt igennem, og fik hentet Jørgen på toppen, og så fortsatte jeg ellers bare. Bare masser af power! :superman: Jeg havde fået et rigtig stort hul da jeg ramte nedkørslen, men igen var nogle af de tungere ryttere i et lidt større gear end jeg kunne træde, og kort inden Rolfs hus blev jeg overhalet af en anden som jeg heldigvis kom på hjul af. Jeg tror kun det var os to, mens de andre lå lidt 10 meter bag os, og jeg fik lige et tiltrængt "hvil" på en 10-15 sekunder inden vi ramte den lille bakke der er inden målstregen, så der slog jeg ud og bragede igennem med alt hvad jeg havde og fik hullet der gjorde at jeg kom først. BUM! Lidt stats for det interval

20110417interval1.png

Igen en opsamling inden vi kørte afsted igen igennem Grisestien, og Trørød. Da vi kørte op mod motorvejen kom Jens op og sagde at han ville instruere alle i at ligge på en lang række, og så skulle jeg ellers bare trække. Så da han var faldet ned igennem feltet og givet meldingen, satte jeg lidt ekstra fart på - så fik vi vidst også reddet lidt snit :laugh: Det samme gentog sig da vi kørte ned langs motorvejen inden Nærum, hvor der virkelig kom fart over feltet.

Igennem skoven var det samme historie, og det er sådan at man kort før man kommer ud i Lundtofte kører over en lille bro i skoven og skal skarpt til venstre. Ikke at der er noget vildt i det, men man har så meget fart på, at forhjulet faktisk letter lidt når man kører af broen, så det skal man lige være lidt opmærksom på.

Da vi kørte ind på DTU gik der lidt væddeløb i den på bakken op mod målstregen til Sjælsø Rundt. Der var 2 der prøvede at accelerere lidt, så der gik jeg efter og kørte væk fra dem. Bagefter var der en af dem der kom op og spurgte om det var motoren jeg havde aktiveret i det ryk :laugh:

Ind mod Lyngby gav jeg det frit, og der var en 4-5 stykker der valgte at give den lidt gas op af bakken ved Lyngby Stadion. Jeg rykkede igen og kørte forbi dem, og fik slået et lille hul. Ham der havde hentet mig på Sandbjerg nedkørslen kom også op og fik kontakt med mig, og så satte han turbo på og kørte fra mig. Jeg prøvede at give den lidt ekstra på nedkørslen, men han havde simpelthen en for stor fordel, så han kom først ned :cool:

Efter lidt snakkeri og opsamling sagde vi tak for i dag, og jeg kørte afsted. Vi havde det på tidspunkt kørt ca. 61 km, så jeg valgte lige at slå en ekstra sløjfe på turen i dag. Så jeg kørte ud mod Frederiksdal hvor jeg bare valgte at køre en omgang ok tons for også lige at få lidt til benene. Geels bakke blev taget meget stille og roligt, og det samme galt Holtebakken. Ved Vaserne tog jeg ok fart på ved nedkørslen, og roligt op af bakken ind mod Bistrup. Mod Farum havde jeg vinden imod mig, men formåede alligevel at holde en ok hastighed. Da jeg nåede Farum var det så bare igennem Hareskoven hvor jeg havde vinden i ryggen. Det betød også at jeg virkelig havde fart på, og hentede flere ryttere. Det er altså bare lækkert at ligge med 37-39 km/t over så lang en distance. Jeg stoppede tonseriet da jeg næsten var hjemme, og dagens interval så således ud.

20110417interval2.png

Igennem Lyngby og så bare hjem.

Alt i alt endte jeg så på 91,7 km med 28,3 km/t i snit. Pulsgennemsnit omkring de 76-77% af max så vidt jeg husker.

20110417tur.png

20110417kort.png

Dagens træning bar præg af meget stop and go kørsel, så det rullede aldrig rigtig helt. Til gengæld var det nærmest som solotræning for mig, for jeg har ligget i front mere eller mindre hele dagen, kun med nogle få km undtagelse. Derfor er jeg egentlig også ganske glad for at snittet blev som det blev, og det blev til nogle rigtig gode power intervaller, og anaerobic endurance intervaller. Det var også dejligt lige endnu engang at få bekræftet at poweren stadig er der, og bakkerne er mine venner.

Jeg købte i øvrigt Cykelmagasinet i forgårs og der er en artikel om Philipe Gilbert. Der lærte jeg et nyt udtryk i cykelverdenen nemlig "puncheur", hvilket er det man kalder en ryttertype som Gilbert. Hvis jeg skal vælge en ryttertype bliver det nok puncheur. Et godt antrit på bakkerne.

Benene er godt trætte nu, og status for måneden hedder 650 km. Tanken er at holde hviledag i morgen, køre tirsdag(kan være der bliver lavet lidt om her alt afhængig af dagen :wink: ), onsdag skal der køres, torsdag skal der køres, fredag skal der køres inden påskefrokost, og så holder jeg måske fri lørdag og søndag. Så ideen om at nå over de 1000 km i april måned ligger lige for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig over, at jeg IKKE skal ligge og slåsse med en som dig på bakkerne.

Hold nu op du virker skarp :4thumbup: :superman:

Mange tak :smile: Der er reelt kun én måde at finde ud af det på, og det er at få JJ hjem til nordsjælland og se om jeg kan sætte ham på bakkerne. Han var en af dem der sidste år formåede at sætte mig til vægs i rykkene, så når jeg en dag får mulighed for at tage en tur med ham så bliver det noget nemmere at se hvordan formen ligger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så ideen om at nå over de 1000 km i april måned ligger lige for.

-Impressive! :blink:

Jeg købte i øvrigt Cykelmagasinet i forgårs og der er en artikel om Philipe Gilbert. Der lærte jeg et nyt udtryk i cykelverdenen nemlig "puncheur", hvilket er det man kalder en ryttertype som Gilbert. Hvis jeg skal vælge en ryttertype bliver det nok puncheur. Et godt antrit på bakkerne.

-Det kan jeg kun sige ja til du er! Der er jo også et par andre udtryk (kan godt være du kender dem) "Roleur", en som Cancellara der kan køre alene, og så er der også "finisseur" som er en der har en god spurt, ikke en decideret sprinter men eksempelvis en der har en god spurt når man kommer hjem i et udbrud. Det er umiddelbart dem jeg kan, kunne være sjovt at få nogle flere på disken hvis nogle kan nogle ? :bigsmile:

Mange tak :smile: Der er reelt kun én måde at finde ud af det på, og det er at få JJ hjem til nordsjælland og se om jeg kan sætte ham på bakkerne. Han var en af dem der sidste år formåede at sætte mig til vægs i rykkene, så når jeg en dag får mulighed for at tage en tur med ham så bliver det noget nemmere at se hvordan formen ligger :smile:

-Det lyder som en challenge det der :4thumbup: Føler mig helt smigret nu for du har sgu noget af et ryk :devil:

Meeen med henvisning til øverste citat tror jeg lige jeg venter lidt inden jeg kommer over (går i intens træningslejr nu! :crazy: )

Link to comment
Share on other sites

Grimpeur selvfølgelig! :4thumbup:

Dit spørgsmål omkring finisseur gav mig anledning til at søge lidt da jeg ikke er sikker på hvad det er. Jeg er faktisk ikke blevet klogere på det. Dog kunne jeg mistænke det til at være noget ala en der kan snyde feltet på de sidste km. Lidt ala Rolf Sørensen. Men ærlig talt jeg aner det ikke. Seriøst, kan du ikke spørge Rolf næste gang du møder ham :bigsmile:

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share