Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

En kort tur i går på 17 km eller noget i den dur, til Rungsted og hjem igen med kæresten som skulle træne konditionstræning. Ikke den store udfordring, men var nu heller ikke meningen. Det var jo netop ideen at jeg skulle slappe lidt af og tage det stille og roligt. Så der var det helt perfekt :smile:

At vejret så langt fra var lækkert er en anden side af sagen. Cyklen var i hvert fald smurt godt ind i noget grus. Men den blev lige løbet over med et viskestykke.

Men da jeg kom hjem fra arbejde, og skulle finde min cykel på stationen, var den væk. Den er simpelthen blevet stjålet. Fatter ikke at nogen vælger at stjæle en MTB der er 9 år gammel?!

Link to comment
Share on other sites

En fællestræning i dag, som endte med at blive Gregers og jeg der kørte en tur. Da vi dukkede op i morges til fællestræningen, var vi 12 fremmødte. Lidt skidt på en helligdag, men der er trods alt også konfirmationer. Jeg var ikke helt frisk til at køre med hold 1'erne, så Gregers og jeg hang på de første ca. 40 minutter, hvorefter vi lod dem køre, og tog en tur alene. Vi kørte bag om Esrum Sø, og så ned af Frederiksværksvej mod Esrum Sø. Ved Grisebakken satte Gregers kul på, og kom først over bakken :cry: Mit eneste forsvar var at da jeg prøvede at køre forbi ham var jeg i et forkert gear, hvor jeg ikke kom længere frem ved mit tråd, samtidig med at benene var tunge efter turen gennem Gribskov. Men i sidste ende var Gregers bare for stærk, og pissegodt kørende! Kudos herfra! :4thumbup:

At jeg så fik ham ved næste bakke er så en anden side af sagen. Vi fortsatte mod Horserød og kørte hele vejen til lige uden for Helsingør, hvor vi rejede ned mod Gurre og kørte igennem der. Vejret var simpelthen helt fantastisk, og de nordsjællandske veje er fantastiske på denne tid af året. Blå himmel, god asfalt, små veje, og gård dyr.

Vi kørte til Kvistgård og derefter til Strandvejen hvor vi fortsatte til Rungsted. Ved lave skov bakken tror jeg nok jeg fik kørt fra Gregers, men kun lige. I Rungsted tog vi selvfølgelig Folehaven, og derfra kørte vi hjem.

Vores tur var vidst på omkring 82 med 29,3 km/t i snit, hvilket er godkendt når man tænker på at vi kørte ved siden af hinanden hele turen, og kun igennem Gribskov tog vi føringer.

Link to comment
Share on other sites

Havde glædet mig sådan til endnu en cykelsøndag, dvs. cykling om morgenen/formiddagen, og så cykling på TV om eftermiddagen. Men i går begyndte min hals stille og roligt at blive helt tør, hvilket har resulteret i at jeg i dag har kæmpe ondt i halsen, og føler det lidt som om at der er en forkølelse i halen på det. Ikke super lækkert når man skal til Oslo på tirsdag. Så dagen i dag kommer til at bestå af rigelige mængder the, halstabletter og hvad jeg ellers kan komme i nærheden af der er godt mod forkølelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Medvind på strandvejen og solskin, hvad mere kan man ønske sig? Turen hjem fra arbejde var i reglementeret klubpåklædning, så det var t-shirt, dog med en langærmet undertrøje under, og shorts, med løse knæ, hvilket på ingen måde var for koldt i dag.

Igennem Hellerup var det som altid et helvede, med for lidt plads, biler der kommer alle vegne fra uden at orientere sig, så det var en lettelse da man nåede Café Jorden Rundt hvor der er en dejlig bred cykelsti. Derudover var vinden LIGE i ryggen, så der blev blæst afsted med omkring 45 km/t det første stykke :superman:

Også dejligt at se at der var så mange ude på cyklerne i dag, hvor det absolut var perfekt. Dem der kørte i modsatte retning af mig var til gengæld ikke så glade at se på, men med 8-9 m/s så kan man vel godt forstå dem. Synes til gengæld at jeg så en CSC rytter i ført dansk landshøjstrøje på et tidspunkt. En rød Cervelo Soloist Carbon er altså en designmæssig rigtig flot cykel.

Knoldene på Strandvejen var ikke de store udfordringer grundet medvinden, men kunne da godt mærke at der ikke var så meget ekplosivitet på bakken mellem Skodsborg og Vedbæk. At jeg havde en stor taske på ryggen der hele tiden forskød min vægt i den forkerte retning, gjorde det nok heller ikke nemmere.

Men jeg nåede da hjem, med 35 km/t i snit. Jeg kan stadig godt mærke at jeg ikke er helt på toppen, men jeg var ikke så død som jeg havde frygtet. Nu glæder jeg mig bare til stille og rolig at komme igang igen, og snart være klar til at køre stærkt.

Link to comment
Share on other sites

For at tage det for en ende af. I går tog jeg og kæresten en tur fra Nivå til Lyngby og retur. Det blev i alt til omkring 48 km i et roligt tempo. Det var mest for hyggens skyld, og det var faktisk rigtig dejligt at komme ud og cykle, uden at skulle tænke på at pulsen banker derudaf :smile:

I dag var det så tid til en fællestræning, og dermed også den første rigtig krævende cykeltur i et stykke tid. Vi kørte ud af Stumpedyssevej, og derfra på Københavnsvej mod Hillerød. Herfra til højre af Overdrevsvejen og her håbede jeg så på at vi skulle til højre fra, over Sørup, og dermed ikke mindst Sørup bakken, efterfulgt af den bakke op ved siden af Esrum Sø. Men nej, vi drejede til venstre og kørte derfor ruten der tager os bagom Esrum Sø. Fint, så kunne man få banket pulsen op igennem Gribskov, men nej, inden halvvejs inde i Nøddebo, slog vi til venstre, og så kunne jeg huske at det var ruten som jeg engang havde været ude på i vinters. Der blev sendt bud efter 2 bjergfolk, så det var Gregers og jeg der fik den tvivlsomme ære at køre os igennem skovstrækningen, som var ganske kuperet. Et par gange fik vi at vide at vi skulle sænke farten da vi skulle have alle med. Godt kørt Gregers!

Igennem en masse småveje, hvor jeg følte at jeg kom længere og længere væk fra noget som helst jeg kendte, og med en god række føringer, kom vi igennem Græsted, og så var man jo lidt på kendt grund igen. Grisebakken foruden, og jeg lod mig falde tilbage og spare lidt kræfter til bakken. Men næ nej, tingene skulle bare ikke gå min vej i dag, for vi drejede til højre lige inden vi nåede ud til bakken. Øv øv øv!

I stedet tog vi kurs mod Dronningmølle, og igen var der overskud til at tage en række føringer. Kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har siddet så langt fremme og taget så mange føringer. Efter Dronningmølle kom vi jo ud på Strandvejen, og det var simpelthen så lækker asfalt at køre på. Forholdsvis nyt, og næsten ingen rulle modstand :bigsmile: Igen kom jeg op foran da vi ramte cykelstien på Strandvejen, og jeg havde spottet at der lå en CK Kronborg rytter lidt længere fremme jeg syntes vi skulle hente. Så på hele strækningen lå vi med minimum 35 km/t og vi nåede da også op til ham og passerede ham med omkring 41-42 km/t, og han havde endda enkeltstartstyr på sin racer. Efter lidt tid måtte jeg slå ud og lade Gregers overtage. Der var ikke meget farten tog af da han kom op, og det føltes fandme som om han bare ville fortsætte i det tempo jeg havde sat. Der var også kun en 6-7 ryttere der passerede mig, før jeg følte at linien ophørte, og vi var vidst nok en 10-12 stykker afsted på hold 2-3. Efter et par km, fik vi da også meldingen om at der var et par stykker der var blevet sat, og at farten skulle ned.

Efter stykket med cykelstien, kom vi igen ud på selve vejen, og her var asfalten igen vildt dejlig at køre på. Her var det dog også, at Gregers efter nogle km, pludselig gav en "piiing" lyd fra sig, og allerede der havde jeg en idé om hvad der var sket, og ganske rigtig: Efter lidt søgen fandt han egeren der havde snoet sig helt sammen. Heldigvis var det på vinterraceren, så det ikke var på den nye det var sket. Og heldgivis var hjulet ikke slået så skævt at han ikke kunne fortsætte. Vi satte igang igen, og blev lige pludselig overhalet af en større gruppe ryttere der fyldte HELE vejbanen, og jeg mener HELE vejbanen. Da Strandvejen i forvejen ikke er den nemmeste strækning at overhale på, er det EKSTREMT flabet at ligge sådan. Det betød da også at frontgruppen havde 2-3 biler efter sig som ikke kunne komme forbi. Jeg sad bagved bilerne sammen med Gregers, formanden, og Søren og kunne bare se hvor frustreret dem i bilerne var. Derfor kørte vi op, og gav de forankørende en lille opsang, og så kom de ellers ind på én linie.

For enden af Strandvejen drejede vi til højre, og så lige over et kryds hvor en af Helsingørs skrappeste stigninger er. Gregers kan måske finde frem til hvor stejl den er, men den er måske 400 m lang, og stiger ganske pænt. Her var der vidst ingen der kunne følge med, og jeg fik slået et godt hul. Det tog også lidt tid inden Gregers kom op, men jeg var fandme imponeret over at det var ham der kom op som nummer 2, da han trods alt havde et defekt baghjul. Igen, pisse godt kørt!

Jeg mærkede dog en lille krampetrækning i mit overlår da jeg nærmede mig det sidste stykke, og jeg kunne også godt mærke at jeg var lidt træt i kroppen efter cykelturen i går, og ikke mindst den første lange cykeltur i noget tid. Vi kørte herefter ned mod Gurre, og igennem det stykke, og så op til Hornbækvejen. Ved Kelleris er der jo traditionelt skiltespurt, og i dag var ingen undtagelse. Gregers satte sig i front, og bankede lige så stille og roligt tempoet op til 41-42 km/t. Lige inden svinget trådte Jan an, og jeg fulgte med. Lidt ekstra nosser og jeg havde fulgt ham igennem svinget, men jeg turde sgu ikke med 50+ km/t, så jeg lod ham slippe lidt, og da jeg så endelig lukkede op for min spurt var han for langt fremme, og jeg fik også en muskelspænding i nakken. 2. pladsen var også ganske godt, og fuldt fortjent at Jan tog den. Han kørte den helt perfekt.

Ude på Strandvejen fandt vi hurtigt ud af at man kun må køre 25 m uden en eller anden form for hul i vejen, og der var hele tiden huller man skulle holde øje med, så vi trillede ud på vejen og kørte der i stedet for. Ved Laveskov bakken var jeg parat til at køre fra dem alle, men formanden informerede om at der var en der hang, og så fes den lidt ud. På daværende tidspunkt havde vi kørt i rimlig lang tid, og jeg havde lovet mig selv ikke at køre mig selv helt ned, for jeg havde en idé om at skulle til Lyngby og kigge lidt, så jeg valgte at dreje af ved Nivå havn, og trillede lidt hjem.

Selve turen med klubben blev for mit vedkommende små 97 km, med 30,25 i snit. Dertil kan så lægges 7,7 km tur til Hørsholm fra morgenstunden af.

Da jeg lullede af, følte jeg heller ikke at jeg havde så meget mere at give af, så det var nok ok. Men ellers var det en rigtig god tur, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at Gregers ånder mig i nakken i næste uge når han får den rigtige racer tilbage!

Nu vil jeg sætte mig til at se Taxi 1 og 2, som jeg lige har købt på DVD. Fantastiske film :)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Første stigning efter er flaaaaadt stykke - det må være Ørebakken. Det burde være den stigning der ligger mellem de to knæk i hastighedskurven - svingene før og efter. Men ellers må du lige huske mig på at sætte en markør næste gang vi skal over den så det kan blive lidt mere præcist.

post-1580-1210017649_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers: Tak for det. Tror jeg fik regnet mig frem til at det vidst nok svarede til omkring de 5% i gns.

I går var jeg ude og køre med klubben. Dagen fik et lidt forkert skub da jeg pillede cyklen ned fra væggen og lagde mærke til at baghjulet stod noget lavere end forhjulet: punktering. Jeg var i god tid så jeg fik skiftet slange og kom ud af døren uden de store problemer. Jeg havde ellers ikke den store lyst til at komme ud i går, hvorfor ved jeg ikke.

Ved Surina stod der pludselig en pæn flok mennesker, og der var endda mennesker nok til at danne 2 hold. Det ene hold var hold 1'ere, og det andet hold var resten, som har været en blanding af hold 2, 3 og 4. Jeg hoppede på hold 1, da jeg egentlig troede at Jan ville køre med der, men det gjorde han ikke. Jeg begyndte derfor at blive lidt nervøs for om det måske var for stor en mundfuld. Det viste sig dog hurtigt at det ikke var, ellers havde jeg bare kanon ben i går! Jeg lå sammen med Martin, en kæmpe kleppert på over 190 cm, vil jeg i hvert fald tro, og kørte gruppen frem til Stumpedyssevej. Vi kørte den klassiske tirsdag-torsdag tur der går bag om Esrum sø, så derfor vil jeg ikke sige så meget om hvad der egentlig skete. Jeg var dog frisk nok til at tage nogle rimlig gode føringer, synes jeg selv, og da vi nåede Gribskov tog jeg teten da der var ca. 1 km tilbage. Jeg fortsatte i spids ned af Frederiksværkvej mod Grisebakken. Jeg slog dog ud ca. halvejs nede for at kunne køre bakkespurten.

Da vi nåede bakken gearede alle ned, og det lød som om der var flere der gik på lille klinge. Jeg tog den i nogenlunde samme gear, og lagde mig på lur. Da vi var ca. 1/3 oppe ad bakken kom ham der havde trukket det sidste stykke ned af bakken ned, og var lige ved at brage ind i mig da han lagde sig på linie igen, han havde åbenbart ikke set mig?!

Jeg fik kæmpet mig lidt frem, og da de forreste begyndte at rejse sig op i sadlen, og fortsætte deres jævne tråd, trykkede jeg til. Jeg fløj forbi gruppen og fik slået et ret stort hul, og kom først over bakken :w00t: Det var en super fed følelse at kunne komme først op, selvom jeg havde taget min del af føringerne! På toppen fik jeg dog selskab af 2 andre, hvoraf den ene var vores klubmester og ham der vandt åbningsløbet. Jeg lagde mig på hjul af de to, og forsøgte at holde deres tempo på nedkørslen, hvor jeg ellers normalt taber meget tid. Så da spurten ved Esrum sø blev kørt blev jeg nummer 3. Alt i alt godkendt.

Omkring Esrum Sø fik jeg et par rosende ord for min kørsel, og der var en der kom hen og spurgte om jeg var ved at være i form :4thumbup: Det er altså superfedt at få den slags opmærksomhed, for så føler man ikke at man er til gene, og det giver lidt selvtillid. Igen fik jeg taget nogle føringer på turen ud til Kongevejen, og da vi drejede ind ved Kelleris lå Laust lige foran mig. Lige omkring den lille korte bakke tog jeg over, og begyndte at sætte lidt tempo. Da vi drejede til højre og begyndte opløbet til skiltespurten i Humlebæk, havde jeg allerede besluttet mig for at jeg ikke gad køre med, så i stedet valgte jeg at være lead-man. Tempoet blev banket op så vi lå med omkring de 50 km/t da de første begyndte at spurte væk. Jeg kom ind til sidst, men var bare glad for at jeg havde kørt rimlig godt.

Næste udfordring var Laveskov bakken, og jeg fik kæmpet mig op så jeg lå som nummer 3. Det lod til at det skulle være en siddende acceleration, for de to forreste satte pludselig et kæmpe tempo, men jeg kørte bare hurtigere og kom forbi dem. På vej mod toppen var jeg bange for at de ville hente mig, men jeg kom først over og først ned. Eneste der havde fulgt mig var Martin.

Jeg drejede fra i Nivå for klokken var allerede blevet over 19, og jeg skulle have noget at spise.

I alt blev min samlede tur, inkl. trilleturen til Surina, på 64 km med 33 km/t i snit :superman:

Jeg skal dog stadig have nogle flere km i benene før jeg rykker op på hold 1, for jeg kan godt følge med i 1,5-2 timer, men jeg ved ikke hvad der derefter sker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begyndte derfor at blive lidt nervøs for om det måske var for stor en mundfuld. Det viste sig dog hurtigt at det ikke var

Det var jo det jeg skrev - der mangler altså at blive puttet velfortjent tillid til egne evner ind i dig :poking: hvad der i øvrigt var andre der nævnede efter du drejede fra i søndags.

Skal vi lige minde om at du blev nummer 5 til klubmesterskabet?

Lyder som en superlækker tur - havde jeg vidst at jeg er endt op med aftenvagter hele næste uge havde jeg nedprioriteret familiebesøget og kørt med i stedet.

(Har nok "forkælet" mig selv med de mange fællestræninger - kan sq ikke helt finde motivation til at lette rø... og komme ud alene hvilket jo er vanvid i det her fantastiske vejr. Nå - prøver igen i morgen)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers: Tak for det. Ja, kan godt være jeg bare skal springe ud i det og se om det bærer eller brister.

I dag var der kun 7 til fællestræningen, hvoraf de 2 af dem kørte for sig selv. Så derfor var vi 5 der kørte mod Frederiksværk i noget der kunne minde om hold 1. Ved Strø bjerge kom der en kort bakkespurt hvor Gregers kom væk, og jeg kom efter. Et lidt for tungt gear og 3 ryttere der lå foran mig, gjorde at jeg kom lidt forsinket op til Gregers, men fik da fortalt ham at spurten ikke var ovre før man også var kommet ned igen. Halvejs nede af nedkørslen kom en fra gruppen blæsende forbi, og Gregers tog hans hjul. Jeg havde selv meget svært ved at følge med, men Gregers og jeg kom forbi og Gregers tog spurten. Pisse godt kørt! :smile:

Ved Torsbakke i Frederksværk skete der ikke det helt store. Jeg havde ellers luret på den, men Gregers og ham jeg ikke kan huske navnet på, kørte op i et anstændigt tempo og så var det det. Lidt længere nede kørte en fra gruppen mod Hundeted, han skulle over til sommerhuset i Rørvig. Ved en af sidevejene var det dog ved at gå galt. På en nedkørsel blev jeg i tvivl om hvor vi skulle hen, og der kom derfor en bagfra som ikke havde tænkt sig at stoppe og nåede kun lige præcis at køre forbi mit forhjul. Jeg var bare glad for ikke at komme derfra med en smadret krop og en smadret cykel.

Turen derfra gik stille og roligt med 34-35 km/t i det helt perfekte vejr, foruden at det var pissevarmt! Resten af turen tog Gregers, ham den anden og jeg en del føringer som holdt vores gennemsnit oppe, så det var super fedt. Igen, vi kørte alle sammen rigtig godt, foruden ham der var ved at kolidere med mig, han hang lidt til tider, og tog heller ikke nogle føringer for at spare sig selv, og det var også ok. Vi kørte igennem Nødebo, Fredensborg, og Karlebo for at komme hjem. Ved Karlebo kommer der en lille bakke, og jeg fik da skudt så meget frem at jeg kom først over og først ned. Så Gregers, du skal ikke tro at du er blevet bjergenes konge selvom du var godt kørende i dag :tongue: Til gengæld tog han hævn lige før Stumpedyssevej hvor han kom fra ingenting og røg frem.

Lige udenfor Hørsholm ved motorvejsbroen, fik jeg til gengæld slået et stort hul ned til de andre på vej op af stigningen, og blev først hentet da nedkørslen stoppede.

Alt i alt var det en rigtig god tur hvor vi alene i klubben kørte 91 km med 32,5 km/t i snit! Rigtig godt kørt! Alt i alt endte jeg med lige omkring de 106-107 km for dagen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens klassiske tur hjem fra arbejde af Strandvejen, dog tog jeg den op ad Lave Skov Bakken og igennem Dageløkke for at komme hjem. En smule medvind, men ellers vindstille, 36 km med 32,8 km/t i snit. Det er absolut godkendt. Det var også første tur i mine nyindkøbte Giordana Tenax shorts, som jeg fik til halv pris i en cykelforretning i Helsingør! Sidder faktisk rigtig godt, og føles lidt kraftigere end klubbens egne shorts.

Og så er der ellers udsigt til at jeg skal have en ny cykelcomputer. Valget står mellem en brugt Garmin Edge 305 til 12-1300, og en ny Garmin Edge 705 til omkring de 3300, inkl. kort. Årsagen til at det overhovedet er et valg, er at 705'eren har en funktionel GPS funktion, med turn-by-turn, som jeg nok aldrig kommer til at bruge på cykelture med klubben. MEN, der er jo det at den fungerer som en håndholdt GPS ved siden af, og kan derfor også bruges i bilen, og så er det jo faktisk ikke så slemt med den pris. Så i øjeblikket prøver jeg at finde ud af hvad det koster med en håndholdt GPS, så man måske skulle købe sådan en og så en 305'er, eller om det økonomisk bedre kan betale sig at købe 705'eren.

Link to comment
Share on other sites

I går cyklede jeg igen hjem fra arbejde, med taske og det hele. Vejret var jo helt perfekt, så jeg havde shorts på for første gang i år uden løse knæ. Følte sig sgu helt nøgen :blink:

Nå, men da jeg var kommet igennem Hellerup lagde jeg mærke til at der var en der lå bag mig. Lige omkring Skovshoved kom han frem og lagde sig i front. Ved lidt samtale fandt jeg ud af at det var hans 5. tur i år, men han kørte alligevel rimlig stærkt, og benene var glatte, så han har nok ikke været en begynder. Jeg lagde mig forrest igen ved Bellevue, og blev der indtil nedkørslen ved Skodsborg hvor han så kom frem igen og blev til Vedbæk, hvor han så drejede fra. Fra Vedbæk til Rungsted var der åbenbart vejarbejde og mange biler, så jeg blev fanget bag en ældre dame der kørte 17-20 km/t over noget der føltes som 6-700 meter. Ikke lige det sjoveste. Jeg tog den hjem over Lave Skov bakken og så igennem Dageløkke. Hjemme smed jeg lige tasken og fortsatte så en times tid endnu.

Jeg skulle tisse HELT vildt meget, så første prioritet var at finde et sted hvor jeg kunne tisse. Det blev så Coloplast ved Humlebæk. Jeg syntes at mine sko havde været lidt løse i det, så jeg strammede spænderne og fandt ud af at de faktisk næsten ikke havde været spændt. Flot Kenneth! :crazy: Nå, men jeg kørte så igennem Langstrup hvor blæsten var rimlig hård alligevel. Jeg er sikker på at alle flag i går var defekte, for der var ingen der opfangede den vind jeg kørte i!

Da jeg nåede Fredensborg valgte jeg at køre ned på Fredensborg kongevej og tage puklerne der. Vinden kom lidt i ryggen, så det var bare at fyre den af så meget som muligt. På bakkerne var det op og stå og få pulsen godt op i bakkespurter. Jeg fortsatte til Kokkedal og kørte hjem af Hørsholm Kongevej.

Alt i alt en tur på 60,62 km, med et snit på 31,62 km/t.

Og jeg har fået min nye computer, en Garmin Edge 305 som jeg glæder mig meget til at komme igang med at bruge :)

Link to comment
Share on other sites

"Så er du altså menneskelig" - GregersTF, sagt lige efter jeg gik kold på Folehaven efter dagens træningstur. Ja, jeg er menneskelig, og der var ikke mere at give af.

Dagen startede ellers ganske godt. Jeg vågnede kl. 07.15 og var klar til at spise morgenmad og alt det der. Masser af tid. Jeg kom dog i tanke om at der vidst var noget med at mit baghjul havde mistet noget luft i går, og da jeg var inde ved cyklen og kigge var det ganske rigtigt. Cyklen havde tabt mere luft siden i går, og kl. var blevet 08.20, så jeg havde lidt småtravlt. 8 min tog det mig at skife til en ny slange, og så var det lidt hurtigt ud af døren efter at have fået tøj på og lavet noget at drikke. Jeg var så presset at jeg ikke fik tisset inden jeg tog afsted. Ud på landevejen og så bare ellers afsted. Normalt tager det mig mellem 15-18 min. at komme til Surina i et nogenlunde tempo, men i dag tog det kun 12 min. Pulsen var vidst også godt oppe, noget jeg ellers helst ikke vil have så tidligt på dagen.

Da jeg nåede Surina kunne jeg mærke at jeg skulle tisse, men vi skulle jo også afsted. Vi lagde ud med at være 8 på et hold 1-2, hvor Svend Erik meldte ud at det ville være omkring 90 km med 30 i snit. De 30 blev bare til lidt mere, og vi lå generelt med en lidt høj fart. Svend Erik og Carsten lå i front til Overdrevsvejen, hvor jeg fik lov til at komme i front. Det passer mig perfekt da jeg havde at ligge bag ved nogen på det stykke grundet den dårlige asfalt visse steder. Ham der lå ved siden af mig lå ikke så meget ved siden af mig, som han lå bag mig. Han kunne åbenbart ikke holde til tempoet, og slog ud da vi nåede til Karlebo Overdrev mod Fredensborg. Hans ven kom op, og fik for enden af vejen skåret ind foran mig så jeg røg ned i 2. position og en anden kom op ved siden af ham. Der gik dog ikke ret lang tid før at han slog ud og faldt helt tilbage. Tror han kørte efter ham den anden som åbenbart var kørt død allerede. Han kørte ellers rundt på en rimlig dyr Opera Leonardo, så han gik ikke ned på udstyret. Herfra kørte vi igennem Nødebo og kørte så i retning af Arresø. På den anden side af den vej vi krydsede var der dog en der fik næseblod. Mange tak, ind til siden og af med vandet. Det var utrolig tiltrængt! :4thumbup: Herfra gik den ellers over stok og sten, og Gregers kom på et tidspunkt op for at føre, hvilket resulterede i at vi 3 forreste ikke fik drejet til højre, men i stedet fortsatte lige ud. De andre kom dog op til os, og vi fik lavet en lettere alternativ rute.

Den nye rute var SUPERfed! :4thumbup: Tusind tak for det Gregers. Det område vi kørte i var alt andet end fladt, men bølgede op og ned hele tiden, og pludselig kom der altså nogle stigninger der trak tænder ud. Ifølge min nye computer synes jeg at kunne se at vi har været omkring stigningsprocenter på 7-8% på nogle af de bakker. Og de blev ved med at komme. Det var sindsygt hårdt, men også vildt fedt for benene. Da det værste var overstået kiggede vi tilbage og så at vi manglede 2 fra gruppen. Efter 5 minutters hvil hvor Svend Erik lige kørte ned for at finde dem, men kom tilbage uden at have set dem, valgte vi at fortsætte 4 stk. Carsten og Svend Erik lagde sig i front og satte et godt tempo hele vejen. Først da vi nåede op på Helsingørsvej blev jeg gelejdet frem. Jeg prøvede at holde nogenlunde samme tempo, uden at brænde helt sammen, og det gik vidst meget godt. Vejen var alt andet end lige, og jeg synes fandme ofte at jeg måtte rejse mig for at holde momentum over de små bakker. Jeg ved ikke hvor lang tid jeg lå forrest, men vejen blev bare ved og ved og ved og....lige indtil jeg så noget der virkede bekendt. Et skilt der viste en afkørsel mod Gilleleje den ene vej, og Nøddebo den anden vej, vi kørte under Gillelejevejen og kørte dermed på Frederiksværksvej et par km før Grisebakken. Hjemme i kendt territorie. :bigsmile:

Jeg blev liggende i front, selvom jeg ellers "plejer" at slå ud på nedkørslen for at være klar til Grisebakken, og holdt den hele vejen til stigningen. Da den begyndte at stige kunne jeg godt mærke at benene var tunge, men jeg opretholdte et nogenlunde tempo. Jeg blev ved med at kigge bagud for at se hvad Gregers og Svend Erik havde tænkt sig at gøre, men der skete ikke rigtig noget fra deres side. Et klik med højre pal, ét gear op, og i samme sekund op i pedalerne og trække væk, og det lykkedes mig at komme først op på toppen. De hentede mig dog hurtigt på nedkørslen, men også her fik jeg lige spurtet det sidste stykke op til der hvor vi drejer til højre ned mod Esrum Sø. :4thumbup: Den lange føring, plus bakkespurten havde virkelig trukket tænder ud, så da der var samling på tropperne igen og vi kørte til, lå jeg lidt og kæmpede for at komme op på hjul igen. Værst var det faktisk ved nedkørslen ved Danstrup, hvor tempoet normalt plejer at ryge lidt ned, satte Svend Erik sig i front og kørte til på nedkørslen. Jeg havde ellers lige taget drikkedunken op og var igang med at få lidt energi i kroppen igen, så der blev slået et kæmpe hul. Jeg fik dog hentet dem på opkørslen, men så kom Gregers i front på vej ud til Kongevejen, og der måtte jeg virkelig holde tungen lige i munden for at holde nogenlunde tridt. Hvad end manden havde spist til morgenmad var det i hvert fald effektivt, for han kørte rigtig flot igen i dag og bankede ofte derudaf!

Ved Kelleris er der selvfølgelig en lille spurt, og jeg havde ellers ikke tænkt mig at deltage i den som sådan, men endte alligevel med det. Svend Erik satte igen et godt tempo, og jeg kunne se på hans kadance og gear at jeg stadig havde et par gear i forhold til ham, så jeg kom op på siden af Carsten som lå i 2. position, og holdt til der i s-svinget, hvorefter jeg satte spurten ind efter Carsten var kørt. Jeg formåede at køre ham ind og kom lige præcis forbi et par meter før skiltet og vandt spurten. Sgu en lækker fornemmelse.

Herfra gik turen så mod Folehaven via Strandvejen hvor Carsten lå i front med 40-42 km/t i snit. Vildt imponerende, selv i den sparsomme medvind!

Ved Folehaven var jeg godt stegt, og havde ikke så meget at give af. Jeg prøvede at komme væk fra de to andre på 2. bakke, men blev hentet hurtigt igen. Da Carsten så åbnede på den lille lede 3. bakke kunne jeg holde lidt, men eksploderede fuldstændig da vi kom op til det "flade stykke", og så kunne jeg bare se Gregers og Carsten forsvinde. Der var simpelthen ikke mere at give af. :unhappy:

Da Gregers havde sat tempoet lidt ned, kom jeg op til ham og så var det han sagde det jeg skrev i starten.

Turen hjem fra Surina gik i et MEGET overkommeligt tempo, og det var sgu meget rart at kunne få lov til at rulle af.

Turen fra Surina til Surina var på 95,6 km, som blev kørte med et snit på 33,4 km/t :blink: I alt blev der forceret for 673 højdemeter. Alt dette ved jeg pga. min Garmin Edge 305 som jeg har brugt hele aftenen på at nørde med :innocent: Garmin Training Center er ret kedeligt, men har fundet et andet program som kan vise stigningsprocenter etc. som jeg overvejer at købe. Det er det program jeg har brugt til at lave dette skema.

Billede1-1.png

Og ruten så sådan her ud

Billede2-1.png

Fandme nogle fede ting den computer kan :4thumbup:

Alt i alt blev det til 109,24 km med 32 km/t i snit. Fandme også godt klaret. Her er hvordan grafen ser ud i GTC:

Billede3-1.png

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit :smile:

Nu har jeg læst med i loggen nogle uger, så jeg vil da lige sige, at det er nogle virkelig gode beskrivelser du giver af dine ture :4thumbup: Jeg får virkelig lyst til at komme ud og give gas på landevejen selv :wink:

Imponerende hastighed på turen i dag :superman: og lækkert med ny gadget :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Hey Kermit

Tillykke med udstyret - kæft den kan lave mange lækre grafer og ting :w00t: og er oven i købet også lækker mens den sidder på cyklen.

Hvad angår min bemærkning så har vi da efterhånden kørt nogle ture i hinandens selskab og har aldrig før oplevet at du er gået kold (så det VAR vel egentlig også på tide). Din arbejdsindsats i dag var godt nok også imponerende - især din føring op til og på Grisebakken var helt vild. Ved ikke hvor længe du lå i front men det er klart den længste føring jeg har oplevet i klubben og at så du så fyrer den af på bakken bagefter er pisse imponerende - der skulle trædes en god sveske for at holde hjulet opad :4thumbup:

Og ja, havde også selv lidt kvaler med at holde hjul efter den lange føring men det er jo tegn på at man har knoklet igennem. Men der var generelt ikke mange rolige stunder på turen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Gregers: Ja, den kan lave super fede grafer, og man kan få den til at køre hele ruten så man kan se præcis hvilke procenter man var udsat for på bestemte steder :) Super lækkert legetøj :)

MarianneB: Jamen velkommen til. Altid rart når andre har lyst til at læse ens blog. Ser da også ud til at du selv giver den godt gas ude på de danske veje ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, ens lyst til at købe nye gadgets bliver jo ikke mindre, når man læser med her :dry:

Jeg har egentlig mulighed for hastighedsgrafer med mit Polar RS800G3 (GPS sender). Men den skal bæres seperat og er ikke særlig stabil, fanger ikke altid et signal og falder ud, når man holder pause :sneaky2:

Og 305'eren ser jo ud til at virke ganske stabilt... hører i hvert fald gerne updates omkring det.

Og fortsat god cykellyst, spændende og motiverende at læse de efterfølgende beretninger :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning med klubben, og semi-italienerne var tilbage, så derfor var der mulighed for at stille et nogenlunde stort hold til turen. Min computer startede dog noget sjovt med at vise at jeg var -17 meter under havets overflade, rimlig imponerende når jeg bor på en høj?

Anywho, afsted kom vi og det var den klassiske tur bag om Esrum sø. På Københavnsvej mærkede jeg den klassiske følelse med at man sidder og hopper, og ganske rigtig var baghjulet punkteret. En ca. 10 mm lang flintesten havde boret sig ind i dækket, så jeg kan egentlig godt forstå at jeg punkterede. Opturen var dog at det ikke føltes så hårdt at pumpe op med min pumpe, men det er bare irriterende at man står og bliver helt kold.

Generelt var det en tur med noget nervøs kørsel. Dem i front var ikke skide gode til at give tegn, og det giver altså noget farlig kørsel. Desuden var der nogle gange nogle der piftede for at indikere at der måske blev kørt lidt for hurtigt, men det resulterede i at andre bremsede hårdt. Ikke godt. Derudover var der MEGET elastikkørsel, så man hele tiden lå og bølgede frem og tilbage.

Da vi kom til Gribskov gik jeg i front, og havde egentlig tænkt mig en føring ala den jeg tog i Søndags, bare gennem Gribskov og så hele vejen op af Grisebakken, men allerede efter 2-3 minutter blev jeg overhalet og smidt ned bagi. Egentlig også fint nok. Dog fik vi sat 2-4 andre i løbet af Gribskov, og da vi nåede ned på Frederiksværksvej var vi kun en 7-8 stykker vil jeg skyde på. Ved Grisebakken røg jeg afsted og tog bakken med én ved min side :4thumbup: Han gik i front på nedkørslen og jeg røg på hjul af ham. Halvvejs nede af bakken kom Martin og Carsten op til os og gik i front. Jeg lagde mig i 3. position og slog til lige efter svinget og tog også den spurt. Lige på det punkt var jeg åbenbart flyvende i går.

Efter lidt kørsel var vi en 6 personer tilbage i "hovedgruppen", og da vi var et par km fra Hørsholm kongevej kom punktering nummer 2, denne gang til Jan. Jeg stod og småtrippede for jeg skulle spise hos mine forældre kl. 19.30, og klokken nærmede sig faretruende 19.00. Det tog også rimlig lang tid at få skiftet den slange, ellers var jeg bare utålmodig, men da det hele var klar, lagde jeg mig i front og trak feltet ud til Hørsholm kongevej med hastigheder omkring de 40 km/t, og herfra fortsatte jeg så lige hjem i stedet for at tage Humlebæk spurten.

Så vidt jeg kan se fik jeg i alt kørt 57,3 km i går omkring de 33 i snit. Dog var turen med klubben som grafen nedenunder viser på 49,3 km, med 33,6 km/t i snit.

Billede2-2.png

Jeg er kommet lidt igang med det online-program der hedder Motionbased, men jeg er ikke helt tilfreds med det. Tirsdagsruten. Her kan man se hvordan det ser ud der. Tror jeg er blevet mest tændt på at bruge det program der hedder Ascent, som godt nok koster 200, men det synes jeg egentlig ikke er galt. Det er i Ascent at jeg har lavet ovenstående graf i.

Ellers står tiden i øjeblikket i hovedopgavens tegn hvor jeg skriver om Mondos strategi på det danske hosting marked. Faktisk ganske spændende, og har lige fået afsluttet mit afsnit om makroforhold i relation til IT sektoren.

Og så har chefen taget sin cykel med fra USA til sit kontor her. Vi snakker en kulfiber Pinarello Paris med komplet Campagnolo Record, speedplay pedaler, Zipp 404 clincher hjul, Zipp carbon frempind og styr, og så selvfølgelig en Polar CS600. Fandme en lækker og LET cykel, selvom den er i en størelse kæmpe mand.

Link to comment
Share on other sites

Ved Grisebakken røg jeg afsted og tog bakken med én ved min side Han gik i front på nedkørslen og jeg røg på hjul af ham. Halvvejs nede af bakken kom Martin og Carsten op til os og gik i front. Jeg lagde mig i 3. position og slog til lige efter svinget og tog også den spurt. Lige på det punkt var jeg åbenbart flyvende i går

Så er alt jo ved det gamle igen :kickass:

Nå ja, stort fremmøde -> nervøs kørsel. Det har været et par forkælede uger.

Med den snitfart forstår man at der blev hægtet folk af :devil: men stadig lidt synd for helheden at man ikke deler op på forhånd - selvom det næsten hører sig til at blive smidt af i cykelsport er det jo alligevel ikke SÅ fedt endda når det sker.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning med klubben, og semi-italienerne var tilbage, så derfor var der mulighed for at stille et nogenlunde stort hold til turen. Min computer startede dog noget sjovt med at vise at jeg var -17 meter under havets overflade, rimlig imponerende når jeg bor på en høj?

Anywho, afsted kom vi og det var den klassiske tur bag om Esrum sø. På Københavnsvej mærkede jeg den klassiske følelse med at man sidder og hopper, og ganske rigtig var baghjulet punkteret. En ca. 10 mm lang flintesten havde boret sig ind i dækket, så jeg kan egentlig godt forstå at jeg punkterede. Opturen var dog at det ikke føltes så hårdt at pumpe op med min pumpe, men det er bare irriterende at man står og bliver helt kold.

Generelt var det en tur med noget nervøs kørsel. Dem i front var ikke skide gode til at give tegn, og det giver altså noget farlig kørsel. Desuden var der nogle gange nogle der piftede for at indikere at der måske blev kørt lidt for hurtigt, men det resulterede i at andre bremsede hårdt. Ikke godt. Derudover var der MEGET elastikkørsel, så man hele tiden lå og bølgede frem og tilbage.

Da vi kom til Gribskov gik jeg i front, og havde egentlig tænkt mig en føring ala den jeg tog i Søndags, bare gennem Gribskov og så hele vejen op af Grisebakken, men allerede efter 2-3 minutter blev jeg overhalet og smidt ned bagi. Egentlig også fint nok. Dog fik vi sat 2-4 andre i løbet af Gribskov, og da vi nåede ned på Frederiksværksvej var vi kun en 7-8 stykker vil jeg skyde på. Ved Grisebakken røg jeg afsted og tog bakken med én ved min side :4thumbup: Han gik i front på nedkørslen og jeg røg på hjul af ham. Halvvejs nede af bakken kom Martin og Carsten op til os og gik i front. Jeg lagde mig i 3. position og slog til lige efter svinget og tog også den spurt. Lige på det punkt var jeg åbenbart flyvende i går.

Efter lidt kørsel var vi en 6 personer tilbage i "hovedgruppen", og da vi var et par km fra Hørsholm kongevej kom punktering nummer 2, denne gang til Jan. Jeg stod og småtrippede for jeg skulle spise hos mine forældre kl. 19.30, og klokken nærmede sig faretruende 19.00. Det tog også rimlig lang tid at få skiftet den slange, ellers var jeg bare utålmodig, men da det hele var klar, lagde jeg mig i front og trak feltet ud til Hørsholm kongevej med hastigheder omkring de 40 km/t, og herfra fortsatte jeg så lige hjem i stedet for at tage Humlebæk spurten.

Så vidt jeg kan se fik jeg i alt kørt 57,3 km i går omkring de 33 i snit. Dog var turen med klubben som grafen nedenunder viser på 49,3 km, med 33,6 km/t i snit.

Billede2-2.png

Jeg er kommet lidt igang med det online-program der hedder Motionbased, men jeg er ikke helt tilfreds med det. Tirsdagsruten. Her kan man se hvordan det ser ud der. Tror jeg er blevet mest tændt på at bruge det program der hedder Ascent, som godt nok koster 200, men det synes jeg egentlig ikke er galt. Det er i Ascent at jeg har lavet ovenstående graf i.

Ellers står tiden i øjeblikket i hovedopgavens tegn hvor jeg skriver om Mondos strategi på det danske hosting marked. Faktisk ganske spændende, og har lige fået afsluttet mit afsnit om makroforhold i relation til IT sektoren.

Og så har chefen taget sin cykel med fra USA til sit kontor her. Vi snakker en kulfiber Pinarello Paris med komplet Campagnolo Record, speedplay pedaler, Zipp 404 clincher hjul, Zipp carbon frempind og styr, og så selvfølgelig en Polar CS600. Fandme en lækker og LET cykel, selvom den er i en størelse kæmpe mand.

Har du prøvet at kigge på programmet sportTracks?

Det ser bedre ud end Garmins egen. Om det er bedre end Acsent som du har fundet ved jeg ikke men det er gratis ...

Har lige lånt en 305'er så glæder mig lidt til at få det testet. Der er jo afgjort noget mere "bling" over sådanne grafer end bare at rapportere gns og distance :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:firebounce:

Gregers: Ja, den kan lave super fede grafer, og man kan få den til at køre hele ruten så man kan se præcis hvilke procenter man var udsat for på bestemte steder :) Super lækkert legetøj :)

:w00t:

So ein Ding, muss ich auch haben..................

:4jumpy:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

MTBforever: Ja, havde kigget lidt på Sporttracks, men det viste sig hurtigt at det kun var til PC'ere med Windows styresystem, og når man nu går efter devicen "An Apple a day keeps Bill Gates away" så dur det sgu ikke. Men tak for tippet :wink:

Gregers: Ja, større gruppe giver mere nervøs kørsel, men synes bare at det var lidt slemt i tirsdags, i hvert fald mere end det plejer. Ved sgu ikke om det skyldes darioerne er kommet hjem fra Italien, men det var ikke synderligt bekvemt.

I dag skulle jeg oprindeligt have lavet opgave, men det blev droppet til fordel for det fantastiske vejr som vi er velsignet med i disse dage. Jeg lagde ud med løse knæ, men efter en 50 km kørsel røg de altså af, for der var temperaturen nået op i et leje hvor det kunne lade sig gøre.

Det var oprindeligt tiltænkt at jeg skulle have cyklet en kort tur med lav intensitet, men det dur bare ikke når jeg kører alene. For det første valgte jeg at køre den sædvanlige tirsdag/torsdag rute og for det andet havde jeg lyst til at køre lidt til. Nuvel, jeg startede da med en forholdsvis lav intensitet da jeg kørte mod Hørsholm. Pulsen blev holdt omkring de 70% af max, så det var skam fint nok. Nu egentlig også meget rart at køre med en forholdsvis lav puls og stadig køre de der 28-29 i snit, hvilket jeg gjorde på turen til Hørsholm.

Ude på Stumpedyssevej prøvede jeg også at holde intensiteten nede, og bare køre for at nyde det at være ude, og lade tankerne vandre. Det gik faktisk rigtig rigtig godt. Kan dog stadig ikke forstå hvorfor Hillerød kommune ikke får gjort noget ved cykelstien på Overdrevsvejen, for der er altså visse steder hvor det er direkte farligt at køre med høj fart, hvilket kommer af sig selv fordi man kører jævnt nedad.

Jeg spoler lige frem til der hvor man når Nøddebo, for på turen skete der ikke så meget før det. Som man kan se på min pulskurve fra omkring 29 km på grafen der viser hele min tur, så røg min puls godt op da jeg nåede Gribskov og farten røg ned. Selvom turen egentlig ikke stiger voldsomt meget, og her tænker jeg på over 5%, så er det bare et irriterende stræk netop fordi det ikke ser ud til at stige voldsomt, men alligevel ryger pulsen og hastigheden ned, og psykologisk kan man ikke forstå at man ikke kører hurtigere. Ikke nok med det så er stykket gennem Gribskov meget ens, og på turen er der så vidt jeg husker 3 åbne marker, og når man når nummer 2 er man sikker på at det er den sidste, men kort tid efter dukker den næste op, og man ved man skal forbi dem for at komme op til noget der varierer landskabet.

Som man også kan se på grafen er at det altså stiger rimlig jævnt hele vejen, med små nedkørsler, men den stiger altså en pæn del når alt kommer til alt. Derfra gik den nedad Frederiksværksvej eller hvad den hedder som er en dejlig nedkørsel lige indtil man går fri af skoven, for der blæser det bare altid! Da jeg nåede Grisebakken var det jo den gode klassiske med at komme op i pedalerne og få revet sig fremad. Tror aldrig jeg har kørt så hurtigt op ad den bakke som jeg gjorde i dag. Pulsen blev da også banket godt op, og for en gangs skyld prøvede jeg at sætte mig ned for at komme et ekstra gear op og så ellers køre igen. Det virkede ganske godt. På toppen af bakken simulerede jeg en klassisk tur med klubben, og fortsatte derfor med at køre til på nedkørslen, hvilket absolut ikke er min stærke side. Ved fandme ikke hvorfor, men vil skyde på at det har noget at gøre med at jeg nok vejer et par kg mindre end mange af de andre. For enden af nedkørslen var det til højre, og så ellers acceleration igen op på den lille bakke hvor vi drejer til højre ned mod Esrum.

Det gik faktisk rigtig rigtig godt, omend at jeg var godt smadret da jeg trillede langs Esrum. Herfra gik det så op mod Jonstrup hvor jeg tog et lille hvil for lige at lade vandet og komme af med de løse knæ. Det er faktisk utroligt svært og ser alt andet end elegant ud at tage sådan et par løse knæ af, udover ens sko. Herfra var det bare ud mod Kongevejen igennem de lidt kringlede landeveje. Der er et stykke igennem Langerød tror jeg det er, hvor der er en række 90 graders sving, og man kører bl.a. over en jernbanebro, men på det stykke ligger der ALTID løse sten og grus på hele vejbanen, og det stykke varer bare en 500 meter eller noget. Vildt irriterende.

Nå, men så ellers ud på Kongevejen og igennem Kelleris. Jeg HADER det første stykke af den vej :crazy: Det stiger lige så stille og roligt, vinden er altid lige i smasken på en, og derudover er asfalten så elendig at det føles som om man kører på brosten. Tror min hastighed røg ned på 24 km/t på det stykke. Jeg kørte ikke Humlebæk spurten for det virker sgu sært at køre den alene, men jeg brugte det meste af tiden på at køre til uden at komme for meget op over de 85% af max pulsen.

Ude på Strandvejen gik den jo mod Folehaven, men inden da skulle man manøvrere rundt på Humlebæks elendige cykelsti. Der er flere steder hvor man har lappet huller i asfalten, men lappen er sænket med et par cm i forhold til den oprindelige asfalt. Læste lige i lokal sprøjten at kommunen nu endelig vil begynde at gøre cykelstierne bedre, og at der skulle udvides med flere cykelstier. Jeg vil foreslå kommunen at de starter med at få lappet alle de elendige cykelstier der i forvejen eksisterer i Fredensborg kommune før de begynder at udvide. :devil: Hørte for noget tid siden at der var en der havde smadret sit forhjul i et hul på Humlebæk strandvej cykelstien. Ikke så heldigt.

Ved Lave Skov bakken havde jeg indhentet en flok på cykler. De 2 bagerste stoppede op, og hende der stod yderst stod med cyklen lige præcis på stregen der markerer cykelsti og fortov, og det så ud til at hun havde tænkt sig at stige af cyklen, så jeg råbte "Bagfra". Da jeg så kørte forbi sagde hun at hun jo ikke stod på cykelstien. :crazy: Kan man bare ikke gøre noget rigtigt her i verden? :smile: Længere oppe på bakken indhentede jeg de sidste 4 og råbte igen bagfra, det lod til at de ikke helt forstod det for de kiggede først bagud og kiggede mig lige ind i ansigtet, før de fik snøvlet sig sammen til at trække ind til højre.

Mod Folehaven gik det helt fint. Rimlig god fart i cyklen, forholdsvis lav puls på 83% af max, og solskin. Hvad mere kan man ønske sig?

Ved Folehaven var det bare at køre igennem. Den første bakke tog jeg forholdsvis let, men den næste blev taget med en god acceleration, og holdt tempoet på det flade stykke inden den sidste stigning. Her var det bare op ad sadlen og sparke røv. Mine muskler råbte og skreg efter ilt, men jeg fik sparket mig op, og holdt så igen et højt tempo hele vejen, og tog nok den hurtigste nedkørsel fra kapellet og ned til museet som jeg nogensinde har gjort. Der blev ikke slækket nogensteder. Fedt at køre sådan.

Herfra var det sådan set bare hjem ad Kongevejen og ellers køre af.

Hele turen blev på 83,6 km med 30,8 i snit og en gennemsnitlig puls på 80%. Og her er grafen for hele turen

Billede3-2.png

Og lige et kort fordi sådan noget kan min computer :4thumbup:

Billede5.png

Selve den "tirsdag/torsdag" turen blev kørt med 31,4 km/t over 66,7 km. Sgu også godkendt. I får lige kurven for den også:

Billede4-1.png

Jeg kan godt forstå at nogle mennesker ikke kan holde ud at køre alene på så lange ture, men jeg synes bare ofte det er super dejligt. Man kan fuldstændig koble fra og få lov til at tænke over tingene på en måde som man eller ikke får gjort. Jeg synes det er super dejligt med sådan nogle lange ture.

Link to comment
Share on other sites

Godt initiativ at trille en kendt og så lang tur alene. Og kan kun tilslutte mig dine betragtninger omkring cykelstier. Så meget for at vi skal motionere mere og bruge bilen mindre.

På nogle områder er det lækkert at køre alene men kan slet ikke finde din evne til at æde mig selv og banke pulsen i loftet uden at have nogle at kappes med. Er ret misundelig, faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share