Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Altså, Cav' ser ud til at have lidt af en vintervom. Og det er grimt ad H. til med de grønne flasker til den cykel. Men ellers ... pas. Jeg aner ikke, hvem fyren til højre er …

Gutten til højre er så åbenbart Rod Ellingworth, som nu er træner og åbenbart en dygtig en af slagsen. Men det var ikke lige det :smile:

I øvrigt bryder jeg mig ikke særlig meget om Nissan-Radioshack holdet eller hvad de hedder, men man må sige at de er langt fremme når det gælder de sociale medier og sørger ofte for at smække videoer op på Youtube. Når man ser denne video kan man jo ikke andet end at elske Fabian :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede at nappe lidt video af min squat her i dag. Måske ikke det bedste, men hvis der er nogen der har nogle kommentarer og forbedringer af teknik, så sig endelig til.

4x 100 kg

4x 60 kg

Det ser på mange måder fint ud, dog kan du med fordel strække dig helt ud når du er i top eller udgangsstilling, der hænger du noget.

Du skal være meget opmærksom på ikke at blive langsommere i løftene, de måtte godt være et kvart sekund hurtigere.

Men ellers god stil!!

Link to comment
Share on other sites

For meget vægt på indersiden af foden+tæerne i din 60 kg's vid. Det vil ved tungere kg f.eks. resultere i at dine knæ vil gå indad. Har selv haft sådan nogle sko som dine og det gør det ikke lettere.

En måde jeg er begyndt at bruge for ikke at få vægten på tæerne er at presse tæerne op, ligesom når man som lille skulle prøve sko hos skohandleren for at se om de passede :tongue:

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

I går blev det til en omgang styrke i FW

Opvarmning:

10 minutter kondicykel

Planker:

60 sek

Squat:

10x 20 kg

10x 60 kg

6x 80 kg

4x 100 kg

4x 100 kg

4x 100 kg

4x 60 kg

45° calf raise:

4x 220 kg

4x 250 kg

4x 250 kg

4x 250 kg

45° single leg press:

4x 75 kg

4x 75 kg

4x 75 kg

Hyperextensions:

15

15

Afrulning:

5 minutter kondicykel.

Min kost i går var faktisk ganske overraskende god. 47% kulhydrat, 22% protein og 31% fedt.

Vægten i morges stod da også på 75,4 kg. Ikke helt skidt :smile: Forventer dog at en del af vægttabet skyldes et væsketab grundet færre kulhydrater. Er der ikke noget om at der binder sig mere væske til kulhydrater end proteiner?

Anyhow, efter at have været nede og handle kom jeg hjem til en pakke fra postvæsenet :smile:

3074b9ac.jpg

553ac478.jpg

Samtidig ringede de fra Ritter om at min gruppe var ankommet, så det var bare om at komme afsted og gøre klar :w00t:

Dog skulle der også lige bankes et træningspas af på hjemmetræneren. Så på med Overcoming på computeren og så ellers bare sætte igang. Programmet var ret lige til, 2x 25 min SST intervaller. Helt perfekt bare at sidde og nyde Jens Voigts accent og kigge ud af vinduet og se hvordan sneen faldt.

75 minutters aktivitet, og så ser jeg ellers bare frem til lidt hvile i morgen :wink:

20120121tur.png

Link to comment
Share on other sites

Btw så syntes jeg (uden at jeg på nogen måde er ekspert) at dine squats ser fine ud dog må jeg give Lars Mikkelsen og Mambomads ret, det ser ud til du tilter med ydersiden at foden og dermed vinkler knæene indad, og at du måske lige skal arbejde lidt mere med lænden så du rettet ryggen ud!

I øvrigt er et godt trick at gøre det i strømpesokker så er man ihverfald sikker på at skoene ikke bliver en faktor der måske giver skader!

Og så lige en sidste, på 60 kg videoen, er der et fald eller lignede i gulvet? ser ud som om at din forfod er lavere placeret end din hæl.

Link to comment
Share on other sites

Btw så syntes jeg (uden at jeg på nogen måde er ekspert) at dine squats ser fine ud dog må jeg give Lars Mikkelsen og Mambomads ret, det ser ud til du tilter med ydersiden at foden og dermed vinkler knæene indad, og at du måske lige skal arbejde lidt mere med lænden så du rettet ryggen ud!

I øvrigt er et godt trick at gøre det i strømpesokker så er man ihverfald sikker på at skoene ikke bliver en faktor der måske giver skader!

Og så lige en sidste, på 60 kg videoen, er der et fald eller lignede i gulvet? ser ud som om at din forfod er lavere placeret end din hæl.

Jeps, der er en lille vinkel fra gulvet op til "måtten", som jeg har ladet mig fortælle er godt at placere hælene på således at der kommer lidt vinkel på, og man dermed presser mere med hælene. Ellers fuldtstændig enig :smile:

Og ja, der hvor wattene dropper er der hvor den auto zeroer og kalibrerer. Jeg gør det når jeg føler at watt tallene drifter en smile.

Link to comment
Share on other sites

Puha, det har været en hård weekend. Lørdag var jeg ude med kæresten og spise på Hereford, og derefter skulle vi til en fest. Det betød knap så fornuftig kost og drikkevaner. Vægten var desværre hoppet på på 76,5 kg i morges, men tager det nu forholdsvis roligt. De næste mange uger burde jeg ikke have de vilde planer, så jeg bør kunne få noget fokus på at spise sundt og forsøge at droppe sodavandet.

Jeg har efterhånden snakket med et par stykker omkring min lidt "strenge" vinkel på vægttab, og der er nogle af dem der nærmest synes det lyder sådan lidt tvangstanke agtigt, men det synes jeg dog ikke selv. Jeg elsker at nørde med kcal, men jeg er meget indstillet på at det her er i en periode. Så snart jeg er nede på den vægt jeg ønsker, så går jeg tilbage til at spise mere frit. Lance siger det egentlig meget godt i denne video

I grove træk siger han at hvis han er på sin kampvægt så spiser han gerne et stykke kage eller drikker en sodavand, men hvis han en måned fra sit mål vejer 2 kg for meget, så holder han igen.

Det umiddelbare mål hedder 74 kg, og jeg vil gerne ned omkring de 73 kg. Jeg er i øvrigt ca. samme højde som Lance, og burde have nogenlunde samme bygning. At han så har lidt mere muskelmasse er nok en anden side af sagen, men hans kampvægt var ca. 73-74 kg, så det er et godt udgangspunkt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har helt ret, og egentligt en interessant diskussion. Lance har nogle gode pointer,og jeg giver ham ret i at "weight control" ikke nødvendigvis skal afskære en fra at få nogle lækre ting en gang i mellem. Jeg kæmper mindst ligeså meget med min vægt som du, og er nået til et sted hvor jeg står i stampe. Rent psykisk kan det have en effekt på mig hvis vægten siger 1-2kg mere end jeg havde regnet med, især hvis jeg føler jeg har været strict. Men samtidig skal man huske på hvor stor en forskel væske indtag, måle-nøjagtighed og variationer i kosten kan have på dette.

Du kæmper med et vægttab der er nærmest umuligt - Din fedtprocent er uhyrlig lav, og samtidig bruger du masser af tid på cyklen, som giver anledning til hypertrophy, ikke kun på lårerne. Samtidigt indtager du en god mængde protein (2g/kg kropsvægt) - Altsammen noget der gør det mærmest umuligt for dig at se en nedgang i vægten.

Hvis du gerne vil ned på 73kg, så skal du nok kører meget low-intensity på cyklen, droppe squat og spise mere fedt, som et umiddelbart bud. Det lyder helt skævt, men jeg oplever det samme med min krop pga svøm og cykling. Det giver anledning til muskelvækst, og du holder dermed på din vægt. Jeg vil vædde med at hvis du havde målt på din talje/bryst mm, så ville du have set en ændring i og med du er kommet i skarpere form.

Kan du finde den page på FB som Lance linker til? Mastertheshift?

Link to comment
Share on other sites

Kan du finde den page på FB som Lance linker til? Mastertheshift?

Jeg tror ikke, den er der mere. Master The Shift var vist en reklamekampagne, som Nissan kørte for deres elbil Leaf. Der ligger en hel stribe promotionvideoer på YouTube med forskellieg sportsstjerner, der taler om at mestre skiftet. Naturligvis som en opfordring til at tage springet til en elbil. Det var i 2010/11, hvor Lances hold havde Nissan som sponsor. Han lavede også en ret fed reklame for dem. Det er faktisk godt set med alle de udstødningsrør. Man bliver helt dårlig :blink:

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke, den er der mere. Master The Shift var vist en reklamekampagne, som Nissan kørte for deres elbil Leaf. Der ligger en hel stribe promotionvideoer på YouTube med forskellieg sportsstjerner, der taler om at mestre skiftet. Naturligvis som en opfordring til at tage springet til en elbil. Det var i 2010/11, hvor Lances hold havde Nissan som sponsor. Han lavede også en ret fed reklame for dem. Det er faktisk godt set med alle de udstødningsrør. Man bliver helt dårlig :blink:

Haha, fedt nok. Jeg troede det var noget med Tri og det at Lance aktivt er på vej tilbage til Triathlon... Oh well

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har helt ret, og egentligt en interessant diskussion. Lance har nogle gode pointer,og jeg giver ham ret i at "weight control" ikke nødvendigvis skal afskære en fra at få nogle lækre ting en gang i mellem. Jeg kæmper mindst ligeså meget med min vægt som du, og er nået til et sted hvor jeg står i stampe. Rent psykisk kan det have en effekt på mig hvis vægten siger 1-2kg mere end jeg havde regnet med, især hvis jeg føler jeg har været strict. Men samtidig skal man huske på hvor stor en forskel væske indtag, måle-nøjagtighed og variationer i kosten kan have på dette.

Du kæmper med et vægttab der er nærmest umuligt - Din fedtprocent er uhyrlig lav, og samtidig bruger du masser af tid på cyklen, som giver anledning til hypertrophy, ikke kun på lårerne. Samtidigt indtager du en god mængde protein (2g/kg kropsvægt) - Altsammen noget der gør det mærmest umuligt for dig at se en nedgang i vægten.

Hvis du gerne vil ned på 73kg, så skal du nok kører meget low-intensity på cyklen, droppe squat og spise mere fedt, som et umiddelbart bud. Det lyder helt skævt, men jeg oplever det samme med min krop pga svøm og cykling. Det giver anledning til muskelvækst, og du holder dermed på din vægt. Jeg vil vædde med at hvis du havde målt på din talje/bryst mm, så ville du have set en ændring i og med du er kommet i skarpere form.

Kan du finde den page på FB som Lance linker til? Mastertheshift?

Ja, det er sgu lidt af en opgave vi har stillet os selv i sigte, men det må kunne lade sig gøre :smile: Hvis jeg kan holde min madplan i dag så ser det ud til at jeg ender på 44% kulhydrat, 28% fedt og 28% protein. Jeg har købt nogle mandler som jeg vil bruge som snacks, og til salat, som forhåbentlig kan give mig lidt held. Synes at kunne huske noget med at for at kroppen kan slippe det fedt man har, så skal den have tilført noget. Dropper man fedtet fuldstændig vil kroppen holde endnu mere på det. Correct me if I'm wrong.

Men det gælder jo bare om at holde ud og se om det kan lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efterhånden snakket med et par stykker omkring min lidt "strenge" vinkel på vægttab, og der er nogle af dem der nærmest synes det lyder sådan lidt tvangstanke agtigt, men det synes jeg dog ikke selv.

Selvfølgelig er det ikke det, du er jo cykelrytter! I øvrigt så syntes jeg ikke at det er så slemt mht din nuværende vægt kontra dit mål. Der er ikke så langt ned og når du sætter dig op på cyklen og begynder at køre udenfor igen, så rasler de jo af "som krummer fra en kage" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det ikke det, du er jo cykelrytter! I øvrigt så syntes jeg ikke at det er så slemt mht din nuværende vægt kontra dit mål. Der er ikke så langt ned og når du sætter dig op på cyklen og begynder at køre udenfor igen, så rasler de jo af "som krummer fra en kage" :laugh:

Jeg kan li din sammenligning :smile: Men ja, jeg er jo cykelrytter og det er altså et lidt specielt folk. Skrabede ben, kører uden skærme fordi det er ulirens, og er generelt forfængelige. Og ja, du har ret i at det ikke er så slemt, men tænker at det måske er bedre at tabe kiloene nu i vinterpausen, så jeg står skarp til foråret. Har trods alt også et bjerg der skal bestiges om 6 uger, og der ville det sgu være fedt hvis jeg lige var nede og kysse de 74 kg.

Link to comment
Share on other sites

Nogle gange falder man altså over nogle geniale citater. Jeg havde lavet et indlæg på Weightweenies omkring vægttab, og der var der en bruger der meget korrekt skrev:

"My experience is that when one obtains close to "pro" power one also seems to obtain "pro" weight, but not the other way around."

Den lader vi lige stå et øjeblik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share