Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Fed tur Champ,og tak for selskab! Det er bare lidt nemmere at få 80Km i benene når man kan lide med andre! :devil: Vi var gennemkolde da vi kom hjem, men jeg syntes vi fik holdt dampen oppe på ruten - Der frøs jeg ihf ikke!

Håber på lidt varmere temperaturer næste uge, for så er der encore! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fed tur Champ,og tak for selskab! Det er bare lidt nemmere at få 80Km i benene når man kan lide med andre! :devil: Vi var gennemkolde da vi kom hjem, men jeg syntes vi fik holdt dampen oppe på ruten - Der frøs jeg ihf ikke!

Håber på lidt varmere temperaturer næste uge, for så er der encore! :superman:

Lige over. Var sgu en fornøjelse, og du er som sagt skarp! Det behøver ikke være varmere, bare der ikke er noget sne :mad:

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er virkelig nitten at der er faldet sne i nat. Planen havde ellers været en tur på 1,5-2 timer ude i den virkelige verden. Den tur bliver nok noget reduceret til en tur på hjemmetræneren med en af mine nye Cyclingtorrent videoer. Der er både Alpe D'huez fra 2008 og Zoncolan fra 2007.

Vægten sagde 75 kg i morges, og snuppede lige et par billeder af benene

be3a0ef5.jpg

3fceadce.jpg

Link to comment
Share on other sites

Led

2006029765_3.jpg

Med sne på vejene var dagens træning henlagt til hjemmetræneren. Benene var ristede, men jeg fik alligevel tvunget 2x 20 minutter igennem ved mit SS, og så lige 3 minutter med 110% af FTP. På skærmen kørte Giroen fra 2007 hvor Zoncolan blev angrebet. Helt fantastisk cykelløb og et fantastisk comeback af Di Luca som ellers bliver sat tidligt på stigningen. Løbets overraskelse var dog Andy Schleck der endte på en 2. plads i løbet, kun slået af Di Luca. Spørgsmålet er dog om det i virkeligheden ikke er Andy Schleck der bør stå som vinderen af løbet, da Di Luca sidenhen har haft en mistanke over sig?

Anyhow, 1 time og 13 minutter på hjemmetræneren

20120129tur.png

Restitutionen foregår nu på sofaen hvor jeg lige har indtaget en god pizza, og ser frem mod aftenens håndboldfinale.

Link to comment
Share on other sites

Det er altså synd for manden

Endnu engang har CAS udsat afgørelsen af Contadors clenbuterol sag. Det er jo helt til grin at der ikke er blevet afsagt dom, men man må jo næsten gå ud fra at det er fordi de simpelthen ikke har nok til at dømme ham. Det ville jo også få vilde konsekvenser hvis han blev dømt.

Link to comment
Share on other sites

Det er altså synd for manden

Endnu engang har CAS udsat afgørelsen af Contadors clenbuterol sag. Det er jo helt til grin at der ikke er blevet afsagt dom, men man må jo næsten gå ud fra at det er fordi de simpelthen ikke har nok til at dømme ham. Det ville jo også få vilde konsekvenser hvis han blev dømt.

Det er simpelthen en farce!

Link to comment
Share on other sites

Drømmen om bjerge

stelvio6.jpg

Der hvor de vigtigste slag i cykelsportens historie har fundet sted, og det som alle cykelryttere, stor som lille, drømmer om og glæder sig over. Bjerge. Navnene er mange, men fælles for dem alle er at de indgyder en form for respekt. Hvis du siger Alpe D'huez til en almindelig dansker vil personen med garanti vide hvad der menes, men siger du det til en cykelsportsinteresseret så vil der pr. automatik ske en masse associationer. Fra Coppi der var den første der vandt på den legendariske stigning, hollændernes dominering i 70'erne og 80'erne, til det officielle magtskifte mellem Hinault og Lemond i 1986 og den dobbelte Riis triumf med Frank Schleck i 2006 og Sastre i 2008. Men bjergene er så meget mere end Alpe D'huez. Hautacam hvor Riis inspicerer gruppen, leger med dem, og kører fra dem i den gule trøje. Gavia der blev kørt i en regulær snestorm under Giroen 1988. Telegrafe og Galibier der for første gang nogensinde havde mål på toppen under Tour de France 2011. Stelvio der måske er den allerflotteste stigning, men som samtidig indgyder voldsom respekt.

Og hvorfor så denne fascination af bjerge? Jo, jeg sad i går og havde lidt tid i overskud og gik derfor i gang med at kigge på climbs.dk. Det er ingen hemmelighed at jeg skal til sydfrankrig om ca. 5 uger, og at jeg skal have cyklen med. Det bliver mit første møde med bjerge på en cykel, og jeg glæder mig mildest talt som et lille barn. Selvom jeg de senere år er blevet langt mere puncheur end decideret bjergrytter, så burde jeg stadig have gode klatreegenskaber - specielt hvis jeg får smidt lidt vægt. Men jeg brugte som sagt noget tid på Climbs, og efterfølgende lidt tid på Google maps for at se lidt billeder fra stigningerne der er i området. Den der med garanti skal bestiges er Col de Vence, som trods alt ligger i byen hvor vi skal bo. Små 10 km med 6,6% i snit.

col_de_vence.jpg

Vi er dernede samtidig med Paris-Nice, og det skal selvfølgelig udnyttes. I år går de dog tilbage til at køre en enkeltstart på sidste etape. Der bliver således ikke mål i Nice, men i Eze. Det betyder en enkeltstart op af Col D'eze, så det skal selvfølgelig også prøves når nu man er i området.

Alle de tanker om bjerge fik mig til at gense TV2 Sport's dokumentar fra La Marmotte 2009 hvor man følger nogle unge flotte fyre under deres kamp mod Marmotten. Helt fantastiske billeder, og det fik mig faktisk til at genoverveje muligheden for at køre La Marmotte. Det bliver ikke i år, da der ligger et andet fokus, men måske næste år?

Får jeg smag for det at køre i bjerge, så skal der også planlægges en tur senere på året. Om det skal være Hartzen, Alsace, Provence, Alperne eller måske noget mere italiensk aner jeg ikke. Men jeg glæder mig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bare sige: Just do it! Jeg vil vædde en stor portion penge på, at du bliver lige så fascineret af det som alle andre, der bevæger sig ud i bjergene på to hjul. Det er fantastisk. Og man kan godt blive lidt misundelig på, at du snart skal ned på de kanter. Husk at tage de små gear med hjemmefra :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bare sige: Just do it! Jeg vil vædde en stor portion penge på, at du bliver lige så fascineret af det som alle andre, der bevæger sig ud i bjergene på to hjul. Det er fantastisk. Og man kan godt blive lidt misundelig på, at du snart skal ned på de kanter. Husk at tage de små gear med hjemmefra :cool:

Bare rolig. Orcaen kommer til at stå i skarpeste opstilling med 11-28 kassette på Dura Ace hjulene. Jeg er så heldig at min kærestes forældre kører derned, så de snupper cyklen med i bilen. Det betyder jo at jeg kan tage lidt ekstra med, så Cosmic'erne kommer også med til når jeg skal ned og cruise på Promenade des Anglais

tumblr_l44jtg9NM41qz8tzlo1_400.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig. Orcaen kommer til at stå i skarpeste opstilling med 11-28 kassette på Dura Ace hjulene. Jeg er så heldig at min kærestes forældre kører derned, så de snupper cyklen med i bilen. Det betyder jo at jeg kan tage lidt ekstra med, så Cosmic'erne kommer også med til når jeg skal ned og cruise på Promenade des Anglais

tumblr_l44jtg9NM41qz8tzlo1_400.jpg

Huhu friend, regn ikke med at kunne cykle på Promenade des Anglais.... Den er altid heavily trafficked! Men Blir spændende, er du alene på cykel eller har du en følgesvend med? Min erfaring har gjort at man glædes dobbelt når man kan dele turen med en anden. S

Link to comment
Share on other sites

Huhu friend, regn ikke med at kunne cykle på Promenade des Anglais.... Den er altid heavily trafficked! Men Blir spændende, er du alene på cykel eller har du en følgesvend med? Min erfaring har gjort at man glædes dobbelt når man kan dele turen med en anden. S

Jeg er desværre en lone rider, men har dog fået overtalt kæresten til at tage med i bilen og snuppe nogle billeder når nu jeg skal have min debut i bjergene :smile:

I går fik jeg kørt en, for mig, modbydelig session på hjemmetræneren. Benene var lidt trætte, men jeg fik alligevel kæmpet mig igennem 2x 25 minutters SST, mens jeg sad og hyggede mig med Ivan Bassos dominans i Giroen 2006. For hulen han var uhyggelig.

20120131tur.png

I alt 75 minutters kørsel. Vægten i morges lå på den forkerte side, og sådan noget kan man jo kun blive pisset af på at se :devil: Mistænker at min krop har suget noget mere væske til sig i løbet af tirsdagen end ellers, og det er derfor.

Link to comment
Share on other sites

HOV!

Er det ikke Col de la Madone, der ligger lige i "baghaven" til Nice? Eller er det langt derfra? Hvis det er på de kanter, kan du tage en opkørsel og sammenligne med Lances tider. Det var vist hans faste teststrækning i gamle dage …

Col de La Madone er også en af dem jeg lurer på om jeg skal besøge :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ivan the terrible

fs-008_600.jpg

Dagens hjemmetræner session var en lille ond satan. Kortere intervaller, men med højere intensitet. Programmet så således ud:

15 minutter opvarmning

5x5 minutter ved 105% af FTP med 2 minutters hvile imellem

3 minutter ved 110% af FTP

1 minuts hvile

2 minutter ved 110% FTP + 1 minut med hvad jeg nu engang kunne

5 minutters afrulning

En pæn hård omgang hvor pulsen blev presset lidt mere end når jeg kører mine SST. Lige over en times træning

20120201tur.png

Jeg startede ud med at se CYKL! dvd'en, men den fuckede lidt op, så jeg smed Giro D'italia på fra 2006. Da jeg genså en af etaperne kom jeg dog i tanke om at Ivan bare var elendig til at køre nedad i regnvejr.

I morgen står den på hviledag og om aftenen et smut til Ballerup for at se 6 dages løb :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede ud med at se CYKL! dvd'en, men den fuckede lidt op, så jeg smed Giro D'italia på fra 2006. Da jeg genså en af etaperne kom jeg dog i tanke om at Ivan bare var elendig til at køre nedad i regnvejr.

Kan du huske engang for laaaaang tid siden, hvor du lovede at brænde nogle dvd´er med noget cykelløb til mig? Hvis jeg nu sender nogle blanke skiver til dig, står det så stadigvæk ved magt?

Nu kender du jo min holdning til hometrainer sessions (booooooring), men jeg tror faktisk at jeg ville finde dem noget mere interessante, hvis jeg kunne arbejde med mine watt tal lige som dig. Hvor meget var det lige at du måtte slippe for din watt måler? Og hvor meget skal man evt. smide efter en HT´er, hvis den skal kunne måle watt?

Link to comment
Share on other sites

Kan du huske engang for laaaaang tid siden, hvor du lovede at brænde nogle dvd´er med noget cykelløb til mig? Hvis jeg nu sender nogle blanke skiver til dig, står det så stadigvæk ved magt?

Nu kender du jo min holdning til hometrainer sessions (booooooring), men jeg tror faktisk at jeg ville finde dem noget mere interessante, hvis jeg kunne arbejde med mine watt tal lige som dig. Hvor meget var det lige at du måtte slippe for din watt måler? Og hvor meget skal man evt. smide efter en HT´er, hvis den skal kunne måle watt?

Haha, det har jeg sgu da fuldstændig glemt! Hvad med at jeg lige sender dig en liste i løbet af weekenden med de løb jeg efterhånden har fået skrabet til mig? Så kan du overveje hvilke du vil have :smile:

Mht. wattmåler, så gav jeg lige omkring 8500,- for min tror jeg. De fås dog nede fra 6300,- hos Power2Max. Årsagen til min højere pris var jo fordi de på daværende tidspunkt kun havde ét kranksæt til BB30, og det var Rotors 3D+, som er lidt pebret. Ellers kan en Tacx flow erhverves for ca. 2300-2500,- som har en ganske fin wattmåler. Den er optimistisk med værdierne, men viser konsekvent for meget så det gør jo ingenting :smile:

Link to comment
Share on other sites

Haha, det har jeg sgu da fuldstændig glemt! Hvad med at jeg lige sender dig en liste i løbet af weekenden med de løb jeg efterhånden har fået skrabet til mig? Så kan du overveje hvilke du vil have

That would be great :bigsmile:

Mht. wattmåler, så gav jeg lige omkring 8500,- for min tror jeg. De fås dog nede fra 6300,- hos Power2Max. Årsagen til min højere pris var jo fordi de på daværende tidspunkt kun havde ét kranksæt til BB30, og det var Rotors 3D+, som er lidt pebret. Ellers kan en Tacx flow erhverves for ca. 2300-2500,- som har en ganske fin wattmåler. Den er optimistisk med værdierne, men viser konsekvent for meget så det gør jo ingenting

Okay, 6300,- er jo faktisk ikke så galt. Eneste ulempe ved et kranksæt er så bare at jeg skal beslutte mig for hvilken cykel det skal sidde på. Min TT´er har nemlig BB30 mens min racer har almindeligt, så jeg kan ikke bare skifte rundt efter behag.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, vægttabet forløber sig ikke helt som planlagt. Efter 2 fantastiske uger hvor jeg kom ned omkring de 75 kg, har vægten de seneste morgener ligget omkring 75,6 og 75,7 kg. Med andre ord, tilbage til udgangspunktet. Jeg prøver ikke at blive irriteret over det, men samtidig er det egentlig svært at forstå hvordan det kan lade sig gøre. I går så min fordeling således ud: 42% kulhydrat, 33% protein og 25% fedt. Ca. 900 kcal under mit ligevægtsindtag - normalt holder jeg mig 500 kcal under, men i går kunne jeg simpelthen ikke klemme mere ned. Sådan ser det generelt ud, men der sker nada på vægten.

Jeg tænker om jeg måske skal fordele mine måltider mere ud på dagen? I går så det således ud:

Morgenmad - 523 kcal

Mellemmåltid - 110 kcal

Frokost - 436 kcal

Mellemmåltid - 306 kcal

Aftensmad - 990 kcal

Bør mit mellemmåltid om eftermiddagen værre en anelse større, for på den måde at jævne fordelingen af mad ud?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share