Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Okay, 6300,- er jo faktisk ikke så galt. Eneste ulempe ved et kranksæt er så bare at jeg skal beslutte mig for hvilken cykel det skal sidde på. Min TT´er har nemlig BB30 mens min racer har almindeligt, så jeg kan ikke bare skifte rundt efter behag.

Du kan evt. gøre det at du køber en adapter til din BB30 ramme som gør at du kan køre med alm. BSA kranksæt. Så kan du bare bytte rundt på de to :wink: Den mest optimale løsning er selvfølgelig at du får solgt din Wilier og køber en ny racer med BB30, men det er nok lidt af et longshot :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Giv det lige 1 uge mere inden du ændrer for meget på din kost. Vægttab tager tid, og kan være en pain - Nogen dage holder man bedre på væsken, har mere i maven/tarmen etc etc. Fortsæt, og så skal det nok komme. Husk for alt i verden ikke at sulte dig selv, så sker der ihf ikke noget. Massere af grøntsager? Til alle måltider om muligt.

Link to comment
Share on other sites

Giv det lige 1 uge mere inden du ændrer for meget på din kost. Vægttab tager tid, og kan være en pain - Nogen dage holder man bedre på væsken, har mere i maven/tarmen etc etc. Fortsæt, og så skal det nok komme. Husk for alt i verden ikke at sulte dig selv, så sker der ihf ikke noget. Massere af grøntsager? Til alle måltider om muligt.

Thanks friend. Jeg holder ud, og ser om der pludselig skulle ske noget :smile: Og grøntsager er der masser af :laugh: Kunne dog måske godt sørge for et par gulerødder i løbet af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder virkelig lækkert med Nice og planerne om bjergkørsel. Jeg er helt sikker på, at det bliver super fedt - og er dybt misundelig! Jeg tog turen op ad Col du Galibier i sommers og det var på forunderlig vis noget af det fedeste og værste, jeg nogensinde har prøvet (sidstnævnte fordi min kondition og statur på ingen måde egnede sig til 9-10%-stigninger i 2500 meters højde :laugh:)

Held og lykke med vægttabet! :4thumbup:

Jeg kan kun være enig med LaMotta. Der er til tider noget forunderligt noget, hvordan vægten bevæger sig op og ned under et vægttab. Det kan være du skal være med i Jaaanie og undertegnedes nyoprettede vejeklub? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Også enighed med Motta fra en gammel rotte i den boldgade. Hvad angår vægttab er der INGEN retfærdighed til på den korte bane og det logiske kan være yderst vanskeligt at gennemskue.

Og god fornøjelse i aften - hvis du snakker med nogen af arrangørerne må du gerne bede dem om at blive færdige i en ruf, så vi andre kan komme til igen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal gå i panik over de små vægtudsving. Kan ikke huske hvor jeg læste det men læste fornyligt at man ikke skal veje sig hver dag da det kan gå ud over motivationen når man ser at der ikke er røget noget, og det kan jeg personligt kun tilslutte mig :sneaky2:

Jeg vil tro at du med din træningsmængde og dit kalorie indtag er ret godt på vej, der er jo stadigvæk et stykke tid endnu og jeg går ud fra at cyklingen bliver intensiveret hen i mod Nice så jeg tror bare du skal væbne dig med tålmodighed :smile:

Lyder sgu lækkert med Nice, bjergkørsel, og ikke mindst en tur opad strandpromenaden med korte rør og brylcreme i håret ala ham her

post-22151-056252800 1328200010_thumb.jp

Ellers må du have god fornøjelse i aften når slaget om Ballerup finder sted!

Link to comment
Share on other sites

På vej i seng, men en fed oplevelse i Ballerup. Bliver en spændende duel mellem par nummer 7 og par nummer 9.

Nåede dog lige at se at Paris Nice ruten nu er officiel for i år, og jeg er så åndssvagt heldig at feltet på næstsidste etape kører over Col de Vence, hvor vi skal bo :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig i det med hyppigheden af vejninger. Men det er vist lidt en "religionskrig".

Ved de daglige vejninger kan man være frustreret den dag vægten "ufortjent" er steget.

Hvis den dag er den ugentlige vejedag, kan man gå og være muggen over det en hel uge.

Der er ligesom når man skal have plaster af: nogen vil have det lirket af i flere små nyk og andre tager et stort.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit, god logbog du har her!

Jeg er selv cykelrytter på højere niveau, som godt kan lide træning med watt osv.

MHT. vejningen, er det jo en god ide at man vejer sig hver morgen, da det som sportsmand er vigtigt at være hydreret. Hvis man fra den ene dag til den anden har tabt sig eks. 1kg, kunne det godt skyldes dehydrering.

Tror jeg vil følge lidt med her. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit, god logbog du har her!

Jeg er selv cykelrytter på højere niveau, som godt kan lide træning med watt osv.

MHT. vejningen, er det jo en god ide at man vejer sig hver morgen, da det som sportsmand er vigtigt at være hydreret. Hvis man fra den ene dag til den anden har tabt sig eks. 1kg, kunne det godt skyldes dehydrering.

Tror jeg vil følge lidt med her. :)

Hvad med at lave en log :poking:

:smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit, god logbog du har her!

Jeg er selv cykelrytter på højere niveau, som godt kan lide træning med watt osv.

MHT. vejningen, er det jo en god ide at man vejer sig hver morgen, da det som sportsmand er vigtigt at være hydreret. Hvis man fra den ene dag til den anden har tabt sig eks. 1kg, kunne det godt skyldes dehydrering.

Tror jeg vil følge lidt med her. :)

Velkommen til :smile: Og som Gregers skriver er det bare om at komme igang med en log :wink: Jeg vejer mig altid om morgenen for at have noget at sammenligne med, så der er jeg dækket ind. Og jeg forsøger altid at være hydreret. Som Motta også skriver lidt længere tilbage i loggen så er der mange faktorer der spiller ind. Nogle gange holder kroppen bare mere på væsken.

JJ; Jeg er lidt tilhænger af at veje sig hver dag, eller så ofte som muligt. Jeg er helt med på at det kan virke demotiverende når man pludselig stiger i vægt. Var jeg nu hoppet på vægten efter 2 uger og vejet mig selv til 76 kg pga. en dårlig dag, havde motivationen været lige så ramt.

Link to comment
Share on other sites

Bindegal som jeg er, skulle kulden ikke holde mig fra en træningstur. Jeg har faktisk gået og glædet mig hele ugen til at komme ud på Cinellien og nyde vejret. Et hurtigt kig på DMI i morges sagde -12 grader omkring Sjælsmark, så det galt om at få rigeligt med tøj på.

Da jeg kom ud var min første tanke at det bare skulle være en kort tur, for det var altså virkelig koldt, men da jeg nærmede mig Bagsværd og Hareskoven fik jeg varmen i fingrene og kroppen, og så var det altså en fornøjelse at køre. Ikke en sky på himlen, høj solskin, og også begrænset vind, og med det mener jeg så noget i nærheden af 6-8 m/s. Så i modvinden var det lidt koldt, men når der var mulighed for at være 100% i solen var det super lækkert. Allerede efter en halv times tid kunne jeg mærke at vandet i mine dunke var blevet til grødis.

Igennem Farum, og ind over Høvelte. Op af Kongevejen og så op til Stumpedyssevej som virkelig er lækker i øjeblikket. Mine fødder var efterhånden godt kolde, på trods af Grip Grabs tykkeste skoovertræk, og mine dunke fuldstændig frosset til. Jeg måtte derfor gøre et stop udenfor Gunderød for at pille låget af min drikkedunk for at få noget at drikke. Den dunk jeg havde vand i kunne jeg ikke engang få låget af, og måtte derfor banke den ned i styret et par gange før den løsnede sig :crazy:

Igennem Karlebo drønede jeg så ind over Langstrup, og hjem til mine forældre :laugh: Fødderne var som sagt fuldstændig iskolde, så min far sørgede lige for et hurtigt fodbad, mens jeg fik drukket et glas cola og tøet mine drikkedunke op. Efter pitstoppet havde jeg egentlig besluttet mig for bare at drøne hjem til Lyngby af Strandvejen, men da jeg nåede Rungsted var jeg varm igen, så jeg kørte ind og snuppede Folehaven. Helt perfekt i dette vejr, og jeg fortsatte da også ud til Sjælsø hvor jeg tog både Sjælsø bakken og Åsebakken. Igennem Høsterkøb og så ned af Sandbjergbakken. Her sad der en kæmpe musvåge på en lygtepæl som lige lettede da jeg nærmede mig. Altså et imponerende syn.

Nede på Strandvejen kørte jeg hele vejen til Klampenborg, og nød synet ud over Øresund. De første 4-500 meter i vandet var fuldstændig frosset til is, og lige omkring Eremitagesletten var der vildt mange der var ude og gå tur og tage billeder. Klampenborgbakken blev taget i fin stil, om end mine fødder nu igen var godt kolde. Ind igennem Lyngby, vaske cyklen, og så ellers bare op i lejligheden og få lidt i skrutten.

Alt i alt 3 timer og 11 minutters cykling, lige over 86 km kørt i grader der vel lå mellem -7,5 og -10.

20120204tur.png

20120204kort.png

Nu står den snart på kyllingelasagne og en tur i biografen i aften :wink:

Link to comment
Share on other sites

RESPEKT!!!! :superman:

Ja må også bøje mig i snedriven :bowdown: :1356:

:cold: + :1356: fra mig også. Er godt nok hard core at cykle i den kulde.

X4 :4thumbup:

Det er sgu' for vildt at tage en langtur under de forhold :cool:

Undertegnede er også vildt imponeret - bare tanken.. brrr! :cold:

Tak alle! Det er sådan nogle kommentarer at man kaster sig ud i træninger der ligger på grænsen, og det der gør at jeg kunne finde på at gøre det igen :smile:

Motta uploadede for noget tid siden et billede af en rytter der styrtede på Jannies facebook væg. Her er videoklippet så

Link to comment
Share on other sites

Dommens dag - forhåbentlig

4672707-cycling-tourroute.jpg

Skal vi stole på meldingerne falder der dom i Contador sagen i dag. Sean Kelly har været fremme og fortælle hvor stor en katastrofe det er for Riis hvis Contador bliver kendt skyldig. Holdet vil være svagt til de store tours hvor man ellers har lagt den største fokus, og World Tour licensen der giver adgang til de største cykelløb i verden kan forsvinde. Dog mener Kelly ikke at Contador bliver kendt skyldig, da mængden er så lille og fordi det ikke kan udelukkes at det kan være kommet via kontamineret kød. Men der er selvfølgelig mange detaljer vi ikke kender til i sagen. Jeg håber selvfølgelig at Contador bliver frikendt. Sporten vil lide et kæmpe knæk hvis han bliver kendt skyldig, de næste 2 års udgaver af Tour de France kan blive lidt tamme såfremt han ikke er der, og så meget andet. Jeg mener selv at det vil være latterligt at knalde ham for et stof i så lav en mængde som reelt ikke har nogen præstationsfremmende virkning. Skal han knaldes skal det være på et stof hvor virkningen er der.

Anyhow, efter en fantastisk weekend og en søndag med børnefødselsdag(boller og lagkage), tog jeg lige en tur på hjemmetræneren for at løsne lidt op i benene. Mens jeg sad der blev jeg dog enig med mig selv om at jeg lige ville forsøge med noget Tabata. Så 20 sekunders sprint, 10 sekunders hvile osv. I alt 8 gange og så kunne jeg heller ikke mere. Jeg skrev i Gregers log at de skulle laves af omkring 90% af max, men det må jeg erkende simpelthen ikke kan lade sig gøre. Mit første interval lå ret højt, men også for højt. De efterfølgende intervaller blev kørt omkring 400-450 watt.

20120205interval.png

Sikke nogle kurver :wub: Og igen sjovt at se hvordan pulsen næsten ikke når at reagere på så korte eksplosive intervaller.

I alt blev det til 50 minutters tur på hjemmetræneren.

20120205tur.png

Link to comment
Share on other sites

Godt lavet - Og god inspiration til lidt hometrainer alternativ. Jeg tror helt sikkert der er noget at hente på en sådanne protokol, og netop som du skriver, så får pulsen ikke lov til at reagere på pauserne. Det går op Op OP OP!!

/Og hvad er det lige hende Bronzini laver på den cykel? Det ser jo helt skørt ud - altid noget at hun ikke tager andre med i styrtet! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Godt lavet - Og god inspiration til lidt hometrainer alternativ. Jeg tror helt sikkert der er noget at hente på en sådanne protokol, og netop som du skriver, så får pulsen ikke lov til at reagere på pauserne. Det går op Op OP OP!!

/Og hvad er det lige hende Bronzini laver på den cykel? Det ser jo helt skørt ud - altid noget at hun ikke tager andre med i styrtet! :laugh:

Ja, jeg tænkte at det egentlig passer meget godt til en restitutionsdag, da benene jo ikke bliver så slemt ramt. Men for satan hvor er det bare uhyggeligt hårdt!

Jeg har fundet ud af at hendes venstre pedalarm røg af. Kigger man på billedet kan man også se at den mangler, så det må have været et sindssygt ubehageligt styrt!

429161_10151251120440724_654400723_22975679_205782928_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

De første meldinger begynder at komme. Avisen Marca melder om 2 års karantæne til Contador :unhappy: Dog udmålt fra bekendtgørelsen af hans positive test. Dvs. han er tilbage august 2012 hvis det passer. Andy Schleck vinder en tour og Scarponi en Giro. Bliver spændende om det holder vand.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share