Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Tænkte nok du skulle køre licens med den meget strukturerede træning du laver.

Af motionsløb har jeg engang kørt grejsdals løbet, det var faktisk et fint løb og 200 gode træningskilometer.

Jeg kører A-licens.

Kunne ellers være spændende hvis du fik en log op at køre så man kan få indblik i hvilken træning en A-rytter lægger for dagen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kunne ellers være spændende hvis du fik en log op at køre så man kan få indblik i hvilken træning en A-rytter lægger for dagen :4thumbup:

Måske kommer den, men lige for tiden er det jo ikke noget voldsomt. Idag var det f.eks. 3timer med omkring 82% af FTP i snit. Jævn tempo med intervaller smidt ind hist og her. Men det er ikke fordi der er noget hokus pokus over træningen. :)

Ang. kufferten kan jeg kun sige gode ting om B&W kufferten. Det er den model jeg har brugt de gange jeg har fløjet med cyklen. Det kan være en god ide hvis du finder nogle isoleringsskåle og bruger som beskyttelse omkring stellet hvis du har løse dele liggende i kufferten.

Link to comment
Share on other sites

Der er blevet trænet udendørs, og for hulen hvor var det bare en "lækker" oplevelse. Altså, hvis man lige ser bort fra de meget våde veje der var med til at gøre min røv fuldstændig kold, så var det en lækker tur. Jeg kørte ud mod Bagsværd og så igennem Hareskoven hvor jeg kørte et enkelt interval hvor målet var at holde en puls på over 80% af max. Det gik også rigtig fint, men pulsen var meget svær at arbejde med i går. Efterhånden et tegn på at jeg måske skal slappe lidt af.

Ind igennem Farum og så igennem skoven ved Bregnerød. Der var faktisk god fart i cyklen, og da jeg kørte mod Høvelte virkede det som om jeg havde lidt medvind. Da det så småt var ved at blive mørkt, valgte jeg at køre igennem Birkerød og slå et smut forbi Åsebakken. Herfra ind igennem Holte, og så ud på VM ruten hvor jeg endte med at køre 1,5 omgang. Den er faktisk ganske glimrende til kørsel om aftenen fordi der er lys de fleste steder, og Geels bakke er jo fuldstændig oplyst. Slotsbakken var dog ikke ryddet så meget som jeg havde håbet på, og det gjorde at jeg ikke helt turde give den gas her.

Herfra var det faktisk bare at nyde medvinden hjem til Lyngby, hvor cyklen blev vasket godt igennem. En halv times tid efter jeg var kommet op i lejligheden begyndte sneen at falde udenfor, så det var nærmest perfekt timing.

Ca. 2 timer og 10 minutters kørsel, små 60 km og et meget lavt pulssnit som ikke siger noget om hvor hårdt det egentlig var.

20120214tur.png

20120214kort.png

Link to comment
Share on other sites

DET var satans! :blink::laugh:

Han har åbenbart en hel del rekorder :laugh:

Og nu noget helt andet. I går holdt jeg træningsfri, og det samme gælder i dag hvor resten af dagen kommer til at indeholde krebinetter og koncert med Lukas Graham.

I morgen har jeg fri, og ud fra vejrudsigten at dømme betyder det at jeg skal ud og cykle. Lørdag bliver vejret nemlig knap så fedt, så det gælder om at komme ud på en god tur i morgen. Hvor turen kommer til at gå hen ved jeg ikke helt endnu, men det er næsten sikkert at jeg kommer forbi ét af tre steder:

Tyren

Sandbjergbakken

Esrum

Det er lang tid siden jeg har været ude i Ganløse området. Det er lang tid siden at jeg har kørt Sandbjergbakken som bakke og ikke som nedkørsel, og det er endnu længere tid siden at jeg har været oppe i Esrum området. Under alle omstændigheder satser jeg på en 3+ timers tur hvis vejret tillader det.

Link to comment
Share on other sites

De 3 store

Og nej der tænkes ikke på Giroen, Touren og Vueltaen, eller de 3 Ardenner klassikere. Næ, her tænkes der på Tyren, Esrum og Sandbjergbakken :laugh: For hvorfor nøjes med en af dem, når man kan snuppe dem alle sammen. Derfor var min tur i dag en længere end af slagsen hvor jeg netop kom forbi Tyren, Esrum og bakkerne deromkring, og Sandbjergbakken. En lang lang dag i sadlen, men med god stemning. Og der er selvfølgelig videolog :4thumbup:

I alt godt og vel 136 km, og 4 timer 50 minutter i sadlen

20120217tur.png

20120217kort.png

I morges fik jeg min kæreste til at hjælpe med målingen af fedtprocenten med en 4 punkts måling(Durnin & Womersley). Hvis den bare er nogenlunde rigtig så lå min fedtprocent så på 8,5%. Ikke helt skidt.

Link to comment
Share on other sites

The familiar taste of blood

Efter en hviledag i går, hoppede jeg på cyklen i dag. Planlagt var en tur på ca. 60 km og med 3 bakker hvor der skulle accelereres opad og derefter forsøge at holde tempo på de fladere stykker.

Jeg havde dog ikke regnet med at vinden var så kraftig fra øst, men jeg fortsatte ud mod Bagsværd og kørte bagom Hareskoven. Et suverænt stykke hvor vejen er meget bølgende. Som noget nyt kørte jeg ind i skoven og forbi Bryggeri Skovlyst på min vej ud mod Værløse. Jeg har kun kørt her én gang tidligere, og det var fra modsat retning, men det er et super fedt sted med god asfalt og fede omgivelser.

Igennem Værløse kørte jeg mod Ganløse og slog så et smut op af Christianshøjvej. Det var også her første bakke skulle forceres. En lille led satan som flader ud i skoven. Fuld spade på bakken, og så forsøge at holde farten oppe. Min puls peakede lige omkring 91% af max inden jeg fik sat mig ned i sadlen igen, og bare blev ved med at tvinge benene rundt. Det blev til ca. 2 minutter efter jeg havde sat mig ned før jeg ramte Farumvej, og blodsmagen var tydelig i min mund. Det er trods alt lang tid siden jeg har smagt det.

Herfra trillede jeg så af Ganløse vej ud mod, ja, Ganløse. I stedet for at køre op mod Tyren kørte jeg bagom og ud mod Slagslunde, hvor jeg bare blev mødt med den ondeste modvind. Det var godt nok helt vildt så meget der var blevet lukket op. Næste udfordring var så bakken op mod Buresø. Igen tog jeg den stående med fuld power. Da den fladede en smule ud halvvejs oppe satte jeg mig lige ned og fortsatte presset, samtidig med at jeg lige fik skiftet ned inden jeg igen rejste mig op da stigningen tog fat. Da jeg nåede op var det op på den store klinge igen, og det var relativt nemt at holde høj fart i cyklen da vejen faldt en smule. Hvor lang tid det blev til ved jeg ikke, men nok ikke meget mere end 1 minut og 30 sekunder.

Kørslen langs Buresø blev foretaget i stille og roligt tempo så jeg kunne få pulsen ned. Af Gammel Københavnsvej fik jeg for første gang vinden i ryggen, og pludselig var tempoet langt højere. Jeg cruisede hele vejen ind mod Lynge, kørte ned af Nymøllevej, og så op til Farumvej igen hvor jeg denne gang kørte mod Farum. Her lurede sidste bakke så også, så samme opskrift som sidst. Denne gang blev efterspillet dog ikke så langt, da de mange heller i villakvartererne satte en naturlig stopper for farten når der samtidig var biler.

Herfra var det sådan set bare tempokørsel igennem Hareskoven og hjem. Her blev cyklen vasket, kæden affedtet og hele pivtøjet.

Alt i alt 62,5 km, 28,5 km/t og 75% af maxpulsen.

20120219tur.png

20120219kort.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg er inde i en god stime for tiden. De sidste 4 dage har budt på 3 ture på landevejen, og benene har taget godt imod det. I morgen er jeg lidt i tvivl om jeg måske snupper en tur på hjemmetræneren eller hvad, men fra onsdag af er det restitution der er på programmet. En anden stime ejg er inde i for tiden er jobsamtaler. Jeg er egentlig glad nok for mit nuværende arbejde, men jeg synes der skal ske noget nyt efter snart 3 år samme sted og med de samme arbejdsopgaver. Heldet har tilsmilet mig, og jeg har derfor 3 samtaler i denne uge alene. Den første var i dag hos en IT virksomhed i Ballerup, men selv hvis jeg bliver tilbudt det så vil jeg højst sandsynlig sige nej. Virksomheden har omstruktureret en del for nylig, og derfor er denne stilling tidsbestemt til d. 30/6 for at se om stillingen passer ind. Det er gode muligheder for at stillingen bliver permanent, men der er bare også lige de 15-20% risiko for at man ikke vil fortsætte med stillingen, og det er ikke et særlig godt trade-off når jeg trods alt også har nogle regninger der skal betales. Så nu håber jeg på at de 2 andre måske passer lidt bedre til mig, og at jeg selvfølgelig også bliver tilbudt stillingerne. Under alle omstændigheder er det bare lækkert at komme til nogle samtaler og få pudset den form af.

Anyhow, efter samtalen i formiddags, fik jeg spist lidt frokost, og så drønede jeg ellers ud på landevejen i løbet af eftermiddagen. Jeg havde ikke planlagt noget som helst, andet end at køre lidt nordpå, få løsnet benene, og ellers bare nyde det lækre vejr. Jeg kom ned til Strandvejen via Klampenborgvej, og så ellers bare mod Rungsted. Jeg havde medvind/sidevind hele vejen så jeg havde mulighed for at holde et ok tempo uden at presse pulsen sindssygt meget.

Ved Rungsted kørte jeg ind og tog Folehaven med vinden lige i smasken. Efter den første bakke gjorde jeg et kort hold, for jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor mit baghjul virkede så underligt, men jeg kunne umiddelbart ikke se at der skulle være noget galt med det. Så jeg fortsatte videre og kom, uden at imponere, over de to næste knolde. Herfra kørte jeg så ud mod Sjælsø, igen med vinden lige i ansigtet, og jeg måtte køre lidt off-road da der havde været nogle biler der havde fyldt cykelstien med mudder :mad: Ned og snuppe Sjælsø bakken, og så fortsætte over til Åsebakken. Igen, intet imponerende, bare finde et godt tempo.

Jeg fandt ned til Strandvejen igen via Sandbjergbakken og fortsatte så mod syd og Klampenborg. Fra Skodsborg til Klampenborg valgte jeg at køre et interval hvor jeg skulle ligge på over 80% af max pulsen. Det gik rigtig fint og der var god fart i cyklen. Herfra var det faktisk bare op af Klampenborg bakken, igennem Lyngby og så få vasket cyklen. Her fandt jeg så også ud af at baghjulet sad lidt skævt på :nonono: Idiot.

Anyhow, det blev til en tur på 54,6 km, 28,6 km/t og et pulssnit på ca. 75% af max pulsen.

20120220tur.png

20120220kort.png

Lige pt. ligger jeg på små 700 km for måneden, hvilket må siges at være godkendt. Sidste år endte februar på 572 km, så allerede der er der en klar forbedring.

Normalt er jeg ikke super til elektronisk musik, men efter jeg for et par år siden oplevede Belle Ville, har jeg været hooked.

Link to comment
Share on other sites

Hallooooooo søde Kenneth, kan du så komme tilbage til din log!!!! NU.....! :devil:

Haha, det er faktisk en lille uge siden jeg sidst var herinde. Ikke overraskende har jeg ikke fået trænet noget som helst andet end mine egenskaber til at slappe af :smile: Og hvor har det dog være tiltrængt. Orbeaen er pakket, og bliver kørt til Nice i morgen af min kærestes forældre, så planen er at jeg i morgen snupper en tur på landevejen efter arbejde på Cinellien. Det kribler så småt for at komme ud igen, og jeg håber på at vejret bliver noget bedre i morgen end det er i dag.

Det jeg har lavet mens jeg har holdt træningsfri har dog været at nørde pizzaer igen igen igen. Denne gang er det ovne der har haft den store fokus. Drømmen er selvfølgelig at få en stenovn, men når man bor i lejlighed og kun har altan er det ikke skidesmart. Så søgningen har været på at finde nogle brændeovnsfyrede ovne der kan efterligne de store stenovne nogenlunde. Det er ikke nemt at finde, men jeg har da fundet et par mulige. Det er dog ikke billigt, og den billigste jeg har fundet ligger på lige omkring 7000,- inkl. fragt fra Italien. Luksus modellen kommer dog fra et andet firma, men den er satme også lækker.

2-pizze-aperto_big__15443_std.jpg

Det er et selskab der ligger lidt ude for Rom, og som bare laver nogle lækre ovne. De er dog lidt pebrede. Den der er billed af koster ca. 1250€ og det er så excl. fragt. Nu venter jeg dog spændt på at se om jeg skal have penge tilbage fra Skat, for så kunne det være de skulle omsættes til en ovn så jeg kan komme rundt og lave pizzaer til forskellige fester :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det allerede nu? Det bliver da en topfed oplevelse og den bedste start på foråret. Have fun!

Nej, det er først i næste uge, men de kører derned allerede nu da de har lejligheden fra på lørdag af. Vi tager først derned i midten af næste uge :smile:

Link to comment
Share on other sites

One fat fuck

fat_lampre.jpg

Jeg har virkelig levet large den sidste uges tid. Mere eller mindre ingen træning i sidste uge, tur til Tyskland med min familie hvor der blev fyldt godt op i bilen med alt det gode, og knap så heldig kost. Derudover havde jeg en af mine gode venner forbi til pizza i forgårs, og der røg 5 pizzaer til 3 personer. Med andre ord er vægten røget pænt i vejret, og i morges stod den på den forkerte side af 77 kg :crazy: Ingen grund til panik, det skal nok rasle af relativt hurtigt.

Jeg kom da også på cyklen i går, og efter at have været lidt groggy over vejret, så klarede det hele op da jeg kom ud og solen kom frem. Jeg kørte ned til Strandvejen og cruisede så ellers mod nord. Mellem Klampenborg og Skodsborg kom der en Lyngby rytter der passerede mig med god fart. Jeg holdt mig i mit eget tempo, men gav den alligevel lidt gas. Så på bakken mod Skodsborg fløj jeg nærmest forbi ham siddende i sadlen :superman: Sådanne dage savner man godt nok når man træner alene, der er altså bare noget ved at køre lidt konkurrence mod andre. Pulsen bragede derudaf, mest af alt fordi jeg havde glemt min astmaspray :sneaky2: Ved omkring 80% af max er det ikke noget problem, men min puls stiger meget hurtigt derover og fra 85% og op har jeg virkelig svært ved at få luft nok.

Jeg fortsatte til Vedbæk og tog så Sandbjergbakken. Ikke noget voldsomt tempo, men et forsøg på at holde en god rytme. Herfra blev jeg enig med mig selv om at jeg ville køre lidt bakketræning frem mod næste uges bjergudfordringer. Så fra toppen af Sandbjergbakken gav jeg den gas igennem Rude Skov, og kørte så mod Vaserne. Her gav jeg den lidt ekstra op af bakken, for lidt at få presset pulsen lidt ekstra. Igennem Birkerød, og så ellers ud til Sjælsø og Åsebakken. Jeg kørte ned i bunden ved sidevejen, og så var det ellers bare op. Jeg lappede hver tur op, og holdt mig til lige omkring 2 minutter og 15 sekunder pr. opkørsel. Ulempen er lidt at man skal krydse vejen og den er relativt trafikeret, så det er nemt at tabe tid. Jeg endte dog med at køre op 7 gange, hvor jeg 7. gang valgte at give den god gas, og fortsætte accelerationen igennem Høsterkøb. Det blev til et godt interval hvor pulsen for alvor kom op, og lungerne var ved at komme ud.

Herfra var det så ind igennem Holte, og op mod Søllerød. Her fik jeg lige snuppet Slotsbakken inden jeg kørte mod Geels bakke som jeg også tog. Så var det ellers bare langs Kongevejen forbi centret, hente mine ting og hjem.

En tur på lige over de 60 km med 28,4 km/t i snit, og en hulens masse højdemetre.

20120229tur.png

20120229kort.png

Noget andet er så, at hvis jeg piller mine opkørsler ved Sjælsø ud, så har mit snit ligget på et sted mellem 29,9 km/t og 30,9 km/t. Det må siges at være godkendt for årstiden :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Noget andet er så, at hvis jeg piller mine opkørsler ved Sjælsø ud, så har mit snit ligget på et sted mellem 29,9 km/t og 30,9 km/t. Det må siges at være godkendt for årstiden

Det er mere end godkendt :4thumbup:

Ser man bort fra den seneste uge, så har du virkelig også været meget ihærdig med træningen. Og egentlig ikke bare ihærdig - også meget specifik! Hvis det ikke giver pote her i opstarten af sæsonen, så findes der ingen retfærdighed i denne verden.

Nu ved jeg ikke hvor meget du planlægger at få trænet i Nice, men kunne du logge en 12-15 timers ugentlig træning dernede (burde ikke være svært - hvis kæresten ellers tillader det :laugh:), så kommer du utvivlsomt til at have et forspring sammenlignet med mange af de andre D ryttere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vlog

Der er blevet trænet. Intervallet så således ud

20120301interval.png

Resten af turen blev på 68,2 km med 30 km/t i snit :superman: Jeg jagtede også det snit ret så meget :laugh:

20120301tur.png

20120301kort.png

Her til morgen havde jeg planlagt en kort restitutionstur bare for at få gang i benene, og det var tydeligvis tiltrængt. Det var til gengæld en mega fed tur ned langs Øresund i høj solskin og ingen vind!

18,2 km med lige over 25 i snit, og et pulssnit omkring de 66% af max.

20120302tur.png

20120302kort.png

Hvis Skats beregner er nogenlude præcis burde der komme ca. 4500,- retur til mig i Skat. Det skal omsættes til den famøse pizzaovn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share