Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Xtreme løbet i Roskilde

I går kørte jeg som sagt Xtreme løbet i Roskilde. Jeg fandt frem til Roskilde Hallerne hvor der var vildt lækre forhold med stor parkeringsplads, masser af plads, og ordentlige toiletforhold hvis man havde behov for det. Ved indskrivningen fik jeg lige kigget på listerne, og på det tidspunkt var der 73 tilmeldte - ikke alle havde dog skrevet sig ind, og vi endte da også med et felt på lige over 60 mand. En omgang opvarmning på en nærtliggende vej, og så kørte jeg hen til starten og stillede mig med de andre fra OCC. Starten gik, og så var det ellers ud på Holbækvej som var første reelle strækning på ruten. Efter 2-300 meters kørsel føltes det som om at jeg havde fået en punktering, men jeg fandt senere hen ud af at det bare var asfalten der gjorde at det føltes sådan - flere af de andre havde oplevet nøjagtig det samme.

Allerede på første omgang kom der en række ryk, men der var ikke nogen der fik lov til at komme væk for alvor. Ruten var i øvrigt super lækker, dog ikke så kuperet. Jeg gemte mig nede bagerst i feltet, og blev enig med mig selv om at køre hele løbet lidt passivt. Med andre ord håbede jeg på at feltet ville holde samlet hjem så det ville ende i en spurt. På 2. omgang tror jeg at der kom et udbrud afsted på en håndfuld mænd der fik et hul på en 3-400 meter, og på 3. omgang var de mere eller mindre væk.

På 4. og sidste omgang kørte jeg mig op i feltet, og ruten gjorde det faktisk meget nemt at komme fra en position som sidst til at ligge blandt de 15 første. Og det var endda uden at køre hasarderet, men kun tage de indre linier i feltet og uden at være alt for aggressiv i forhold til de andre ryttere. En af vores egne ryttere var kørt afsted og havde fået et hul til feltet, så der var ikke den store idé i at prøve at rykke afsted selv med fare for at trække resten af feltet tættere på. Så jeg holdt mig i ro, og blev bare ved med at holde min position oppe foran.

Med ca. 5 km til mål følte jeg at alting var som det skulle være. Benene var fantastiske, og jeg lå egentlig fint i feltet. Jeg havde luret at der nok ikke var det store at køre om i spurten, men at vinde feltets spurt kan altid give et moralsk boost. Pludselig følte jeg dog at jeg havde fået en siver på baghjulet, og blev enig med mig selv om at det så var bedre at trække sig fra fronten, i stedet for at risikere at styrte og trække hele feltet med. Jeg rakte derfor hånden i vejret og trak ud til siden, for at konstatere at der ikke var noget der var punkteret. Så fuld fart på igen, og forsøge at lukke hullet op til feltet igen. Heldigvis gik feltet lidt i stå på den sidste stigning, og der fik jeg så kontakt igen. På opløbsstrækningen fik jeg kørt mig op i den bagerste halvdel af feltet, og kunne så sprinte lidt til sidst og tage en placering som nummer 33.

Stats så således ud

20120811tur.png

20120811kort.png

Jeg havde som sagt virkelig gode ben i går, så derfor var det lidt ærgeligt at jeg trak mig fra fronten. Kunne have været interessant at se om jeg kunne have holdt min position blandt de 15 første frem mod spurten eller hvad der ville ske. I det mindste var det en god indikator på at formen er hvor den skal være.

Efter løbet kom C-feltet ind, og der sad JJ med, og ham fik jeg lige hooket op med bag efter. Super hyggeligt, og vi har vidst ikke set hinanden siden løbet i Sengeløse, og i dag havde han så medbragt sin kæreste. Vi endte med at sidde i et par timer og snakke og se cykelløb i det virkelig lækre vejr. Det blev også til en snak om hvorvidt jeg skal lade mig rykke op i C uden at have indkørt point til det. Årsagerne er egentlig simple nok. C-feltet er som oftest mindre end D feltet, så positionskampen er anderledes. De kører længere end D feltet. Derudover er de lidt skarpere i C, og spredningen i D feltet er faktisk ret stor, så der er en masse ryttere som egentlig godt kan sidde med til finalen, og så bare er fyld til sidst. C kan forhåbentlig give mig lidt mere modstand, og måske mulighed for at kunne udnytte mine kvaliteter mere. Jeg tror egentlig at jeg har fysikken og styrken til C, så måske skal det næste linieløb køres der.

Jeg har så været så heldig at jeg er løbet ind i en omgang ondt i halsen. Pisse irriterende når vejret er så lækkert som det er, og specielt når jeg gerne vil være klar til på lørdag. Jeg håber at jeg hurtigt er klar igen.

Link to comment
Share on other sites

Igen lidt stilhed i loggen, men det hænger sammen med at min krop ikke har været gearet til noget som helst. I går kunne jeg have hentet Jannies TT'er, men jeg havde bare nada overskud til noget som helst, så den chance forpassede sig desværre. Så da jeg fik det lidt bedre i løbet af dagen, valgte jeg at montere bøjler på min Orca. Jeg håber stadig at jeg kan finde en der vil låne mig en TT'er, men det kommer nok ikke til at ske.

Til gengæld er jeg begyndt at lure på måske selv at købe en. Der er ingen tvivl om hvad jeg gerne ville have, men når nu det bliver en sekundær cykel er det ikke super smart at smække 20k efter sådan en i første hug. Umiddelbart tænker jeg i nærheden af de 10, og helst omkring 7-8 stykker, og uden hjul. Jeg har været rundt omkring forskellige muligheder, som bl.a. har inkluderet følgende cykler

Specialized Transition

20090304_155400_Transition_Pro.jpg

Fuji D6

fuji-d6-30.jpg

Cannondale Slice

2011_Cannondale_Slice_5_105.png

Orbea Ordu

60baca3bf2b8bd85bce90da0239a91b5.jpg

Boardman

Boardman_AiRTT90.jpg

Da jeg så begyndte at tænke mig lidt om, blev jeg enig med mig selv om at jeg skulle kigge efter cykler der har BB30 krankboks, således at jeg kan flytte min wattmåler over til konkurrencer. Det indskrænker udvalget en del, men jeg må bare blive ved med at lede.

Link to comment
Share on other sites

Og straks blev jeg klogere! Rotor laver selvfølgelig nogle små lejer så man kan bruge deres BB30 kranksæt på en cykel med BSA lejer. Det gav lige et par nye åbninger i muligheder, og sådan en Fuji har jeg altid syntes enormt godt om.

Link to comment
Share on other sites

Men til gengæld er jeg blevet lidt lun på en Argon18 E80. Det er deres entry-level TT'er, og den er lavet i alu, men fuck hvor er den flot

photo_argon-18-e-80_510.jpg

Jeg har faktisk også fået et helt konkret tilbud fra en dansk licens rytter. Det er en Kina ramme med 3T cockpit og SRAM dele. 9500,- uden hjul og SRM

TT%20formindsket.jpg

Link to comment
Share on other sites

… og hvad er der i vejen med stål? :smilerock:

Mvh.

Retro-Robert :rolleyes:

Kære Retro-Robert

Jeg er ikke blevet så gammel endnu at stål er sejt :bigsmile:

Mvh.

Techno-Torben

Hahaha! Tak til retro robert for lige at frembringe billeder af Francesco Moser på min nethinde!

post-22151-0-27495900-1345109173_thumb.j

Ævs med det sløjhed dér. Frygter også selv at der snart kommer noget men 7-9-13 så er der ikke dukket noget op endnu. Ellers spændende tanker du gør dig omkring nyt udstyr, den Orbea er godt nok spacy med det sadelrør, synd de ikke har givet den ordentlige hjul på for det ville nok have givet et mere strømlinet udtryk.

Den er sgu meget pæn den kina ramme der, men tror godt du kan toppe den hvis du bare ser tingene an og venter lidt. Kunne jo være sejt hvis du fandt en med watt krank så du ikke skulle skifte hele tiden. Ellers ser Argon´en faktisk også meget godt ud! Er ikke så meget til deres landevejscykler men deres tricykler holder. Det er vidst også deres spidskompetence.

Link to comment
Share on other sites

Mermaid Løbet - TT

3951259774_e5281d318b.jpg

I dag skulle der køres enkeltstart i Mermaid løbet ude på Flyvestation Værløse. Min optakt har ikke ligefrem været perfekt med en forkølelse der har ødelagt en stor del af forberedelsen, og turen derud gik ikke ligefrem bedre. Vejvisningen under propositionerne gik på krak kort koordinator, og jeg ejer ikke et kraks kort. Der stod så at der var adgang fra en vej, og den fandt jeg frem til, men der var ikke en skid adgang. Hele vejen rundt om, og til sidst fandt jeg indgangen. Tror jeg havde 25 minutter til at jeg skulle starte fra da jeg dukkede op. Jeg havde i øvrigt også glemt at der ikke var indskrivning, så jeg brugte lige 5 minutter på at finde ud af hvor man skulle det. Dumt.

På med tøjet, og gøre cyklen klar, og så tror jeg lige det blev til 6 minutters opvarmning inden jeg så skulle igang. Absolut ikke optimalt, men jeg måtte jo bare få det meste ud af det.

Da jeg satte igang og rullede henover måtten mens jeg trådte an spinnede mit baghjul lige en gang, og så var jeg ellers afsted. Ned i positionen så hurtigt som muligt, og så ellers bare træde watt ud. Jeg valgte at køre den lidt konservativt med tanke på den meget korte opvarmning. Så jeg var lige tilbageholdende fra starten af, og forsøgte bare at finde ind i en rytme jeg følte jeg kunne holde. Det betød også at jeg ikke fokuserede særlig meget på wattene eller puls, men mere på at kigge ligeud hele tiden(så halen på hjelmen ikke peger opad). Ruten blev beskrevet som kuperet, men det var vidst en stærk overdrivelse. Den var ikke 100% flad, men kuperet kunne man ikke kalde den.

Allerede efter 6 minutter kunne jeg mærke mine lårmuskler begynde at gøre ondt og føles tunge, så jeg bakkede lidt af igen.

Der var en række hurtige steder på ruten, og de fleste sving kunne faktisk tages i bøjlen. Der var lige et par enkelte steder hvor jeg lige måtte bremse lidt ned, men det var til at overleve.

På 2. omgang forsøgte jeg at give den lidt ekstra selvom benene begyndte at gøre ondt. Sveden begyndte også at hagle ned over mig fra hjelmen, men det motiverede nærmest bare endnu mere. Da der måske manglede noget ala 6 minutter eller noget i den dur, kan jeg høre den velkendte lyd af et pladehjul, og 2 sekunder efter kommer der en Mermaid rytter op på siden af mig. Han var kun på 1. omgang så han kom forbi mig, men han tog ikke mere end 5 meter på mig. Jeg forsøgte derfor at ligge mig så langt fra ham ved at placere mig ude på siden, og åbnede så lidt ekstra op og hentede ind på ham, og kørte forbi. Om han så har ligget og draftet mig ved jeg ikke, men da han kort tid efter passerede mig kom der en kommissær op og sagde at vi skulle holde 25 meter. Jeg slog derfor lidt op, og lod ham få lidt ekstra plads. Da der var et par km tilbage valgte jeg at åbne op med hvad jeg nu engang kunne, og virkelig give den alt til sidst.

Da jeg passerede stregen var mine ben helt stegte som de aldrig har været før, men det var bare en super fed oplevelse. Jeg klokkede selv tiden til 39.19 hvilket var ret langt fra vinderen, men jeg havde inden starten givet mig et mål om at komme under 40 minutter, og det gjorde jeg så. Med min forberedelse taget i betragtning og de tabte sekunder grundet at jeg blev hentet, så tror jeg sagtens at jeg kunne have kørt hurtigere. En tid under 38 minutter kunne nok godt have været mulig hvis jeg ikke havde været syg, og havde haft bedre opvarmning. Men det er alt sammen spekulation. Jeg tror min officielle tid blev på 39.21 hvilket også er ok. Det rakte vidst til en plads som nummer 11. Så jeg er egentlig ganske tilfreds med indsatsen, selvom jeg ved at jeg ville kunne have kørt hurtigere. Det giver dog noget moral da jeg aldrig har ment at jeg var en særlig god tempo kører. Med en TT cykel kunne jeg måske have kørt mig i top 5 - i hvert fald i mine drømme :bigsmile: Vinderen kørte på en Cervelo P3 med Zipp 808 forhjul og Zipp pladehjul. Han kørte den vidst på lige omkring 36 minutter, eller 3 minutter og 20 sekunder hurtigere end en gut på en Orca med bøjle :happy:

25,7 km med 39,3 km/t i snit. 274 watt i gennemsnit. Hvis jeg tænker på at min FTP ligger på 300 watt, så burde der have været mere at skyde med på en rute som den i dag.

20120818TT.png

20120818kort.png

Men fuck nogle vilde cykler der var derude. Det var jo nærmest obligatorisk med pladehjul bagpå og højprofil foran, og der var godt nok mange Cerveloer. Jeg lurede også en BMC Timemachine og et par Specialized Shiv's! Det er jo crazy.

Jeg ville virkelig gerne have kørt løbet i morgen. Ruten ser fin ud, og virkelig bredt opløb - havde været helt perfekt for mig. Men som sagt skal jeg til en fødselsdag i aften, og jeg tror det bliver vådt. Er jeg nogenlunde i live i morgen kan det være jeg kører derud og hepper lidt på JJ.

Link to comment
Share on other sites

Mermaid Løbet - TT

3951259774_e5281d318b.jpg

I dag skulle der køres enkeltstart i Mermaid løbet ude på Flyvestation Værløse. Min optakt har ikke ligefrem været perfekt med en forkølelse der har ødelagt en stor del af forberedelsen, og turen derud gik ikke ligefrem bedre. Vejvisningen under propositionerne gik på krak kort koordinator, og jeg ejer ikke et kraks kort. Der stod så at der var adgang fra en vej, og den fandt jeg frem til, men der var ikke en skid adgang. Hele vejen rundt om, og til sidst fandt jeg indgangen. Tror jeg havde 25 minutter til at jeg skulle starte fra da jeg dukkede op. Jeg havde i øvrigt også glemt at der ikke var indskrivning, så jeg brugte lige 5 minutter på at finde ud af hvor man skulle det. Dumt.

På med tøjet, og gøre cyklen klar, og så tror jeg lige det blev til 6 minutters opvarmning inden jeg så skulle igang. Absolut ikke optimalt, men jeg måtte jo bare få det meste ud af det.

Da jeg satte igang og rullede henover måtten mens jeg trådte an spinnede mit baghjul lige en gang, og så var jeg ellers afsted. Ned i positionen så hurtigt som muligt, og så ellers bare træde watt ud. Jeg valgte at køre den lidt konservativt med tanke på den meget korte opvarmning. Så jeg var lige tilbageholdende fra starten af, og forsøgte bare at finde ind i en rytme jeg følte jeg kunne holde. Det betød også at jeg ikke fokuserede særlig meget på wattene eller puls, men mere på at kigge ligeud hele tiden(så halen på hjelmen ikke peger opad). Ruten blev beskrevet som kuperet, men det var vidst en stærk overdrivelse. Den var ikke 100% flad, men kuperet kunne man ikke kalde den.

Allerede efter 6 minutter kunne jeg mærke mine lårmuskler begynde at gøre ondt og føles tunge, så jeg bakkede lidt af igen.

Der var en række hurtige steder på ruten, og de fleste sving kunne faktisk tages i bøjlen. Der var lige et par enkelte steder hvor jeg lige måtte bremse lidt ned, men det var til at overleve.

På 2. omgang forsøgte jeg at give den lidt ekstra selvom benene begyndte at gøre ondt. Sveden begyndte også at hagle ned over mig fra hjelmen, men det motiverede nærmest bare endnu mere. Da der måske manglede noget ala 6 minutter eller noget i den dur, kan jeg høre den velkendte lyd af et pladehjul, og 2 sekunder efter kommer der en Mermaid rytter op på siden af mig. Han var kun på 1. omgang så han kom forbi mig, men han tog ikke mere end 5 meter på mig. Jeg forsøgte derfor at ligge mig så langt fra ham ved at placere mig ude på siden, og åbnede så lidt ekstra op og hentede ind på ham, og kørte forbi. Om han så har ligget og draftet mig ved jeg ikke, men da han kort tid efter passerede mig kom der en kommissær op og sagde at vi skulle holde 25 meter. Jeg slog derfor lidt op, og lod ham få lidt ekstra plads. Da der var et par km tilbage valgte jeg at åbne op med hvad jeg nu engang kunne, og virkelig give den alt til sidst.

Da jeg passerede stregen var mine ben helt stegte som de aldrig har været før, men det var bare en super fed oplevelse. Jeg klokkede selv tiden til 39.19 hvilket var ret langt fra vinderen, men jeg havde inden starten givet mig et mål om at komme under 40 minutter, og det gjorde jeg så. Med min forberedelse taget i betragtning og de tabte sekunder grundet at jeg blev hentet, så tror jeg sagtens at jeg kunne have kørt hurtigere. En tid under 38 minutter kunne nok godt have været mulig hvis jeg ikke havde været syg, og havde haft bedre opvarmning. Men det er alt sammen spekulation. Jeg tror min officielle tid blev på 39.21 hvilket også er ok. Det rakte vidst til en plads som nummer 11. Så jeg er egentlig ganske tilfreds med indsatsen, selvom jeg ved at jeg ville kunne have kørt hurtigere. Det giver dog noget moral da jeg aldrig har ment at jeg var en særlig god tempo kører. Med en TT cykel kunne jeg måske have kørt mig i top 5 - i hvert fald i mine drømme :bigsmile: Vinderen kørte på en Cervelo P3 med Zipp 808 forhjul og Zipp pladehjul. Han kørte den vidst på lige omkring 36 minutter, eller 3 minutter og 20 sekunder hurtigere end en gut på en Orca med bøjle :happy:

25,7 km med 39,3 km/t i snit. 274 watt i gennemsnit. Hvis jeg tænker på at min FTP ligger på 300 watt, så burde der have været mere at skyde med på en rute som den i dag.

20120818TT.png

20120818kort.png

Men fuck nogle vilde cykler der var derude. Det var jo nærmest obligatorisk med pladehjul bagpå og højprofil foran, og der var godt nok mange Cerveloer. Jeg lurede også en BMC Timemachine og et par Specialized Shiv's! Det er jo crazy.

Jeg ville virkelig gerne have kørt løbet i morgen. Ruten ser fin ud, og virkelig bredt opløb - havde været helt perfekt for mig. Men som sagt skal jeg til en fødselsdag i aften, og jeg tror det bliver vådt. Er jeg nogenlunde i live i morgen kan det være jeg kører derud og hepper lidt på JJ.

@Kermit, hvis du virkelig mener, at du gerne vil køre det løb imorgen, så kunne du jo tage til festen uden at drikke mere end et par genstande, tage hjem lige inden midnat og så være klar til løb imorgen.

Jeg har selv en seriøs ( perfektionistisk ? ) tilgang til min cykling, men har da lært, at man faktisk godt kan cykle stærkt, selv om forberedelserne/optakten til en konkurrence ikke forløber 100%, som man kunne tænke sig.

F.ex. var jeg i juni i år til koncert og efterfølgende på pub, hvor jeg alt i alt fik to øl ( men havde en sjov aften alligevel ), dagen inden et cykelløb. Jeg kom i seng kl. 01.30, og kl. 10.00 stod jeg klar til løbet, som jeg gik hen og vandt.

Sådan en optakt til en konkurrence, har jeg aldrig haft før, og det er heller ikke noget, jeg vil opfordre til, som en generel anbefaling, men det viser, at alt ikke behøver at være perfekt, for at kunne fungere. Og i mit tilfælde ( og måske dit i aften/i morgen? ) fik jeg det bedste fra to verdener, et dejligt social-arrangement og et fedt cykelløb!!

Du skal ikke læse dette indlæg som "en løftet pegefinger" eller "bedrevidende", sådan er det i al fald ikke ment. Jeg ønsker bare, at fortælle dig om en anden tilgang eller måde at gøre det på ( når to ting man gerne vil kolliderer ). For jeg kan læse mellem linierne, at vi har mange af de samme tanker/tilgange/værdier ift. vores cykling.

Enjoy :-)

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Fyssen: Tak :bigsmile: Jeg fungerer ret underligt, og får jeg ikke søvn nok så virker mit system slet ikke. Det er ret irriterende for at sige det mildt, men jeg har efterhånden lært at leve med det. Starten går kl. 9 i morgen, og det ville betyde at jeg skulle op omkring kl. 6.30. Selv hvis jeg er hjemme i seng kl. 24 i aften, så vil det kun give mig 6,5 times søvn, og det er desværre ikke nok til mig. Ellers ville jeg ikke have noget problem i at holde mig til en enkelt øl eller to, det gør jeg nok alligevel under alle omstændigheder :bigsmile:

Motta: Ja, det kunne have været interessant at se hvad du kunne udrette på sådan en rute. Tror det havde været grumt at blive slået af en triatlet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fyssen: Tak :bigsmile: Jeg fungerer ret underligt, og får jeg ikke søvn nok så virker mit system slet ikke. Det er ret irriterende for at sige det mildt, men jeg har efterhånden lært at leve med det. Starten går kl. 9 i morgen, og det ville betyde at jeg skulle op omkring kl. 6.30. Selv hvis jeg er hjemme i seng kl. 24 i aften, så vil det kun give mig 6,5 times søvn, og det er desværre ikke nok til mig. Ellers ville jeg ikke have noget problem i at holde mig til en enkelt øl eller to, det gør jeg nok alligevel under alle omstændigheder :bigsmile:

Motta: Ja, det kunne have været interessant at se hvad du kunne udrette på sådan en rute. Tror det havde været grumt at blive slået af en triatlet :bigsmile:

@Kermit, du bliver klogere mht. søvn. Hvad f.... vil du gøre, når du får børn.? Eller når du skal deltage i et løb, som du har trænet op til i et halvt år ( f.ex. La Marmotte ) og ikke kan falde i søvn, pga. af et højt spændingsniveau? Vil du så bare droppe det?

Jeg kørte LM 2011 på 1.45 times søvn. Man kan meget mere end man selv tror!

Så hvis du VIRKELIG gerne vil køre det løb, kan du selvfølgelig køre det løb, selv om du KUN har fået 6 timers søvn!

Link to comment
Share on other sites

@Kermit, du bliver klogere mht. søvn. Hvad f.... vil du gøre, når du får børn.? Eller når du skal deltage i et løb, som du har trænet op til i et halvt år ( f.ex. La Marmotte ) og ikke kan falde i søvn, pga. af et højt spændingsniveau? Vil du så bare droppe det?

Jeg kørte LM 2011 på 1.45 times søvn. Man kan meget mere end man selv tror!

Så hvis du VIRKELIG gerne vil køre det løb, kan du selvfølgelig køre det løb, selv om du KUN har fået 6 timers søvn!

Det kan godt være at jeg kan vænne mig til det, men fra den ene dag til det andet ser jeg det ikke som en mulighed. Jeg har kendt min krop i snart 27 år, og ved generelt hvordan jeg på nuværende tidspunkt reagerer på for lidt søvn. Måden jeg evt. kan ændre det på er hvis jeg i en periode har vænnet mig til at stå op på det tidspunkt jeg så nu engang skal op på. Så virker det generelt som om min krop reagerer bedre. Men når det så er sagt, så vil jeg helst yde 100%, og det gør man nu trods alt bedst ved at have fået rigeligt med søvn :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt lavet, skulle da have været med og sat den på plads... Men fedt med racet!

Kunne være spændende at se hvad en stærk triatlet som dig kunne drive det til. Husker f.eks den gode Thorbjørn Sindballe også plejede at køre DM-Enkeltstart hvor han i 2007 blev nr. 13!

Det kan godt være at jeg kan vænne mig til det, men fra den ene dag til det andet ser jeg det ikke som en mulighed. Jeg har kendt min krop i snart 27 år, og ved generelt hvordan jeg på nuværende tidspunkt reagerer på for lidt søvn. Måden jeg evt. kan ændre det på er hvis jeg i en periode har vænnet mig til at stå op på det tidspunkt jeg så nu engang skal op på. Så virker det generelt som om min krop reagerer bedre. Men når det så er sagt, så vil jeg helst yde 100%, og det gør man nu trods alt bedst ved at have fået rigeligt med søvn :bigsmile:

Der er også det psykologiske i det. Hvis alt bare spiller, materiel, forberedelse, ja selv ens vægt, og man føler sig klar og udhvilet, så yder man lige dét ekstra, og vice versa...

Ellers skide godt kørt! Især når man tager dine 6 minutters opvarming til efterretning. Man bør minimum varme op en times tid med små intervaller osv inden man kører ud, og med 6 minutters opvarming så syntes jeg godt nok det er flot!

Der er jo snart VFCK´s partidskørsel. Hvad siger du til det? :bigsmile:

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Der er også det psykologiske i det. Hvis alt bare spiller, materiel, forberedelse, ja selv ens vægt, og man føler sig klar og udhvilet, så yder man lige dét ekstra, og vice versa...

Ellers skide godt kørt! Især når man tager dine 6 minutters opvarming til efterretning. Man bør minimum varme op en times tid med små intervaller osv inden man kører ud, og med 6 minutters opvarming så syntes jeg godt nok det er flot!

Der er jo snart VFCK´s partidskørsel. Hvad siger du til det? :bigsmile:

Det er helt vildt så meget det psykologiske spiller ind - det oplevede du jo også selv i går til løbet.

Partidskørsel? Det kunne da være lidt interessant :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop fået meldt mig til 3 løb i den resterende del af sæsonen.

2/9 - Skoda Amager løbet. 74 km ude på Amager

8/9 - CK Kronborgs løb. 63 km i min "baghave" i nordsjælland

15/9 - Sorgenfri løbet. 89,6 km

Derudover kommer der også nogle løb i Greve hvor jeg er lidt mere usikker på om jeg deltager. Det ene ligger samme dag som klubmesterskabet i OrdrupCC, og det andet ligger dagen efter hvor der er en enkeltstart ude omkring Lynge og Ganløse som jeg deltog i sidste år. Der er også et løb i Næstved d. 16/9 som måske kunne være interessant.

Der skal køres nogle point ind, og jeg skal ud og være mere aggressiv end tidligere mht. udbrud.

Link to comment
Share on other sites

Har du egentlig nogle klubkammerater i samme klasse, så I kan støtte hinanden og eventuelt rykke på skift?

Jeps det har jeg, dog ikke så mange som vi var engang. Der er "desværre" en del af dem der enten er hoppet over i H50 og H60, og så et par stykker der er rykket op i C. Men tror generelt vi skal have lavet en bedre taktik for løbene fremadrettet således at de bliver kørt efter vores hoved, og ikke de andres.

Link to comment
Share on other sites

Back to business

622386_10151085990550502_179507127_o.jpg

I går var jeg tilbage på cyklen for at køre en ny Powerprofile med en friskere krop end sidste gang, men inden vi når så langt, så skal der lige være en glorificering af Alberto. Alberto Contador er tilbage i det professionelle cykelfelt, og hvor har han dog været savnet. Årets Tour vil nok gå over i historien som den absolut kedeligste og mest ligegyldige i lang tid. Det var så sørgeligt med de få angreb der var, og som Bjarne Riis sagde i går, så angreb Alberto mere i går end der sammenlagt blev gjort i Touren. Det er måske en overdrivelse, men det føles sådan. For hulen hvor har jeg dog savnet hans elegante tråd og vuggende stil inden han hugger afsted. Selv på en etape hvor han ikke kan gøre den helt store forskel, gør han den helt store forskel for løbet. Jeg glæder mig allerede til resten af Vueltaen, og ikke mindst at se hvad han kan gøre til næste år.

Nå, og så tilbage til det andet. Jeg hoppede på cyklen for at køre en Powerprofile igen, for sidste gang følte jeg ikke helt at min krop var hvor den skulle være. Det var den til gengæld i går, så efter lidt grundig opvarmning hvor jeg stille og roligt øgede intensiteten, kunne jeg gå igang med de forskellige "intervaller". Det hele foregik på den sædvanlige teststrækning på Strandvejen omkring Nivå. Der er så dejligt pandekagefladt, og relativt få mennesker.

Da jeg var færdig med testen kørte jeg ind igennem Nivå, og ud til Kongevejen. Her kørte jeg så i en aftagende medvind ind over Fredtoften, ned til Sjælsø, op af Åsebakken, igennem Rudeskov og så hjem til Lyngby. I alt en tur på 69 km med 30,5 km/t i snit.

20120820tur.png

20120820kort.png

Og så til det rigtig sjove, nemlig udvikling i mine watt, og de blev noget bedre end sidste gang.

20120820PP.png

De mest markante stigninger er 5 sekunder og 5 minutter værdierne, hvor jeg er steget henholdsvis 45 og 15 watt. Det sjove er dog at holde værdierne op imod dem fra maj. Så er det 81 watt, 71 watt og 15 watt. Det er nok ikke noget tilfælde at det er de kortere indsatser der er steget mest i løbet af året. Det er jo som oftest sådan at det er de kortere indsatser der bliver skarpere jo tættere man kommer sit peak. Jeg er generelt ganske tilfreds med mine værdier. Det giver også et fint udgangspunkt her i sidste del af sæsonen hvis jeg kan bibeholde formen. Jeg tror stadig at jeg lige mangler den sidste procent eller to med min nuværende form for at være lige præcis der hvor jeg skal være.

Link to comment
Share on other sites

Der har været en masse tanker i hovedet det seneste stykke tid, så jeg har faktisk ikke fået cyklet siden en træningstur med Ordrup i tirsdags. Det har dog også passet mig fint, for kroppen har været træt. Men hvad er det så kræfterne er blevet brugt på?

Jo, først og fremmest er jeg jo igang med at investere i en TT cykel, men det hele har ligesom skulle gå op rent økonomisk, og det har været lidt uoverskueligt. Jeg tror dog jeg er nået frem til en løsning og har i dag afgivet et bud. Så må vi se om han går med til det :bigsmile: Men for hulen hvor har jeg brugt meget tid på at læse om cyklers aerodynamik, indstilling, om skjulte bremser er bedre end bremser der er traditionelle, og ikke mindst om det er ok at snuppe cykler der er kina-rammer kontra de mere etablerede hvor man forventer der ligger noget forskning bag. Jeg er nået frem til den konklusion at rammen har en relativt lille andel af den aerodynamiske fordel, men det at have en cykel med en aero indstilling er den største fordel. Ingen tvivl om at rammen også spiller ind, men det er noget nede af rækken.

Derudover fandt jeg også ud af at mine BB30 lejer var godt færdige. De kørte næsten firkantet. Så der skulle lige indkøbes nogle nye lejer, de gamle skulle bankes ud(aldrig sjovt), og så skulle de nye presses ind. Det gik egentlig fint nok, selvom det tog noget tid at banke lejerne ud. Derudover brugte jeg også lige lidt tid på at sætte et par nye skruer i mine klamper. Der har Speedplay altså en gevaldig designfejl. Kører man med Look eller Shimano klamper så er skruerne beskyttet af selve klampen, og det er de ikke på Speedplays. Men ok, en skrue koster 5 kroner, og der er 8 skruer i.

Link to comment
Share on other sites

Lyder spændende med disse tanker og jeg glæder mig til at se hvad du ender op med. Ja man siger jo at cyklen tæller for ca 20% af den samlede vindmodstand så din betragtning er helt korrekt. Hvad slags ramme er du sådan mest tændt på lige pt?

Sælger holder desværre på sin pris som er 9500,-. Det er den ramme jeg tidligere har postet herinde, som er en Kina ramme med nogle ret lækre komponenter. Eneste reelle ulempe ved den er at jeg skal til Århus og hente den, og det koster måske 500,- oven i, plus 6-7 timer på landevejen. Derudover skulle den være ret tight bag til, hvilket gør det umuligt at køre med 23 mm dæk. Umiddelbart ikke noget problem, men gider jeg skifte dæk hver gang jeg skal ud og køre løb? Så lige nu er jeg lidt kold på den, selvom det uden tvivl var en cykel lige efter mit hoved. Den jeg faktisk er mest tændt på lige nu er en Planet X Exocet 2, og for en gangs skyld gør tallet en forskel. 1'eren er nemlig samme ramme som Kina rammen, men 2'eren har man løst issuet med mere plads bag til så man kan køre med 23 mm dæk.

CBPXEX2FOR_P1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share