-5 kg på 10 dage!


Pythagora
 Share

Recommended Posts

Hjælp! Jeg skal giftes den 25. august, og kjolen, som jeg købte i USA et nummer for lille med vilje for at motivere mig selv, kan ikke lynes de sidste 5-6 cm. Så jeg har brug for gode råd om hvordan jeg lynhurtigt taber mig de 5 kg det ca. kræves, for at jeg kan have kjolen på til mit bryllup. Til de af jer, der vil advare mig om at det ikke er sundt, og så videre, vil jeg lige komme jer i forkøbet og sige at jeg allerede har tabt 30 kg på en sund måde. (ved at dyrke forskellige slags motion (løb, styrketræning, svømning, pilates) og spise masser af grønt og protein, samt at skære alt sukker og meget kulhydrat ud af min kost). Jeg ved meget om ernæring og vægttab, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg hurtigt smider 5 kg på så kort tid, da jeg jo i forvejen lever sundt.

Håber nogle kan hjælpe! Jeg er villig (og har tid) til at gøre alt!

Kærligst P.

Link to comment
Share on other sites

... Jeg ved meget om ernæring og vægttab, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg hurtigt smider 5 kg på så kort tid, da jeg jo i forvejen lever sundt.

I så fald ved du også at du må igang med at skære gevaldigt ned på dit energi-indtag eller voldsomt op for dit aktivitetsniveau.

Men den bedste løsning er nok at sætte dig ved symaskinen i stedet.

Link to comment
Share on other sites

I så fald ved du også at du må igang med at skære gevaldigt ned på dit energi-indtag eller voldsomt op for dit aktivitetsniveau.

Men den bedste løsning er nok at sætte dig ved symaskinen i stedet.

Jo jo, men nu bad jeg jo om et råd til hvordan jeg hurtigt kunne smide nogle kg, ikke alternativer :-) Og ja, selvfølgelig ved jeg at det kræver mindre energi-indtag, eller øget aktivitetsniveau, men måske nogle havde erfaringer med nogle "omveje", fx bodywrapping (hvor det hævdes at man kan tabe sig op til 20 cm efter én gang, fordelt på hele kroppen), endermologie eller at drikke chili i danskvand til morgenmad etc etc. Det er lidt sådanne "kure" jeg efterspørger lige nu. Symaskinen er så absolut sidste udvej ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jo jo, men nu bad jeg jo om et råd til hvordan jeg hurtigt kunne smide nogle kg, ikke alternativer :-) Og ja, selvfølgelig ved jeg at det kræver mindre energi-indtag, eller øget aktivitetsniveau, men måske nogle havde erfaringer med nogle "omveje", fx bodywrapping (hvor det hævdes at man kan tabe sig op til 20 cm efter én gang, fordelt på hele kroppen), endermologie eller at drikke chili i danskvand til morgenmad etc etc. Det er lidt sådanne "kure" jeg efterspørger lige nu. Symaskinen er så absolut sidste udvej ;-)

Sådan nogle råd får du ikke herinde... Så skulle du snakke med nogen af konkurrence folkene om at tørre kroppen ud.. På din bryllupsdag, du kan godt selv høre hvordan det lyder ikke? :smile:

Få syet kjolen lidt ud og nyd at du har en mand som elsker dig så højt at han friede da du vejede 30 kg mere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Klø på med benhård træning og minimer dit energiindtag, 5 kg på 10 dage er ikke umuligt. Der er ingen smutveje og det bliver ikke en sjov uge op til bryllupet.

I Anders And-bladene drak de amerikans olie. Prøv det, eller noget andet ulækkert, evt. småfarligt, så er du sikker på et vægttab ! !

Jeg ville nok holde mig til vand :smile:

Link to comment
Share on other sites

5kg fedt på 10 dage? Hvad snakker du om....

Det var jo ikke nogen der sagde, det skulle være fedt det hele. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre.. men hvis man nu taber en god del muskelmasse og sørger for at dehydrere kroppen op til brylluppet, så lyder det ikke umuligt.

Noget helt andet er så, hvordan man ville have det efter 10 dages ekstrem udsultning..

Og så i øvrigt tillykke med både (det sunde) vægttab og brylluppet til Pythagora!

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Håber nogle kan hjælpe! Jeg er villig (og har tid) til at gøre alt!

Kærligst P.

Nej du har ej... :wink:

Men selvom det er uhyre usundt, og jeg absolut ikke vil anbefale det, så har jeg hørt om folk der i løbet af en uge kun har spist frugt, hvilket har gjort at de har fået tømt mavesækken samt måske tabt et kilo til 1½ i ren fedt så det samlet giver op til ca 4 kg mindre på vægten + en dehydrering af kroppen kan måske tage et par kilo mere(plejer at sige omkring 5-6% af ens vægt).

Det er det bedste jeg kan komme på men jeg ved på den anden side ikke om du kan gå ned af kirkegulvet uden af besvime efter sådan en omgang :crazy:

Tab dig på en sund måde! Udsæt brylluppet! :laugh:

Edited by Jimbo
Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede med en gut til Openmat 2007 der havde smidt 10kg på 10 dage for at ramme sin vægtklasse.

Jeg husker ikke hans opskrift nøjagtigt, men den stod i hvert fald på 1-2 timers træning før morgenmad godt pakket ind for at svede ekstra, meget proteinrig kost og mere træning senere på dagen. Hver dag naturligvis.

Link to comment
Share on other sites

Har på et tidspunkt smidt 3 kg over 2 dage for at komme ned i min vægtklasse til et karatestævne - masser med lange gåturer - 24 km om dagen - næsten kun tun og salat og ikke meget væske. Det sværeste var at holde tørsten ud, syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Sådan nogle råd får du ikke herinde... Så skulle du snakke med nogen af konkurrence folkene om at tørre kroppen ud.. På din bryllupsdag, du kan godt selv høre hvordan det lyder ikke? :smile:

Få syet kjolen lidt ud og nyd at du har en mand som elsker dig så højt at han friede da du vejede 30 kg mere :smile:

Udtørring af kroppen lyder ikke så tiltalende, det har du ret i ;-)

Hmm.... Din intention var nok ikke at fornærme overvægtige, men ja, selvfølgelig nyder jeg at min kæreste elsker mig højt, men ikke PÅ TRODS af at jeg var overvægtig, men FORDI jeg er en dejlig person. Så skulle det vist være på plads ;-)

Link to comment
Share on other sites

Udtørring af kroppen lyder ikke så tiltalende, det har du ret i ;-)

Hmm.... Din intention var nok ikke at fornærme overvægtige, men ja, selvfølgelig nyder jeg at min kæreste elsker mig højt, men ikke PÅ TRODS af at jeg var overvægtig, men FORDI jeg er en dejlig person. Så skulle det vist være på plads ;-)

Ja dårlig formulering :smile: Det jeg mente var bare at det er synd at fokusere så meget på de sidste 5kg når du ellers har tabt dig så flot!

Link to comment
Share on other sites

Det var jo ikke nogen der sagde, det skulle være fedt det hele. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre.. men hvis man nu taber en god del muskelmasse og sørger for at dehydrere kroppen op til brylluppet, så lyder det ikke umuligt.

Noget helt andet er så, hvordan man ville have det efter 10 dages ekstrem udsultning..

Og så i øvrigt tillykke med både (det sunde) vægttab og brylluppet til Pythagora!

Ha ha, ja jeg kan skam godt høre at det lyder helt tosset. Tab af muskelmasse og dehydrering... Hmm... ;-) Prøvede faktisk bodywrapping igår pg tabte mig 12,5 cm, men mest om benene, så det battede ikke meget. Har dog tabt 1½ kg på to dage, uden at sulte, og uden at skære ned på proteinerne, så jeg er ved godt mod pt. Kunne faktisk lyne kjolen helt her til morgen, men rygdeller ér altså bare ikke det mest charmerende i verden, så jeg klør stadig på.

Og tak for lykkeønskningen! :-)

Link to comment
Share on other sites

Nej du har ej... :wink:

Men selvom det er uhyre usundt, og jeg absolut ikke vil anbefale det, så har jeg hørt om folk der i løbet af en uge kun har spist frugt, hvilket har gjort at de har fået tømt mavesækken samt måske tabt et kilo til 1½ i ren fedt så det samlet giver op til ca 4 kg mindre på vægten + en dehydrering af kroppen kan måske tage et par kilo mere(plejer at sige omkring 5-6% af ens vægt).

Det er det bedste jeg kan komme på men jeg ved på den anden side ikke om du kan gå ned af kirkegulvet uden af besvime efter sådan en omgang :crazy:

Tab dig på en sund måde! Udsæt brylluppet! :laugh:

Hæhæ, nej det er så rigtigt... ;-) Med "tid" mente jeg, at jeg har fri resten af tiden op til brylluppet, så jeg har hele dage til at dyrke motion og kokkere vanvittige opskrifter etc ;-)

Jeg tror jeg holder mig til den "fanatiske" udgave af den "sunde" måde. Meget kulhydrat-fattig og proteinrig kost, samt masser af ekstra motion. Indtil videre har det virket ok! :-)

"Udsæt bryluppet", tsk tsk ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg smider normalt 4-5 kilo på Roskilde festival. Du skal bare lægge dig i sprit en uges tid og så gøre det ordentligt. Ingen vand og kun spise, når der er en kærlig sjæl, der får ondt af dig og giver dig en naziburger fra boden. Så vil du heller ikke kunne huske særligt meget fra ugen og dermed ikke kunne fortryde det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange af de 10 kg vil du estimere var fedttab?
Svært at sige, men et bud ville være ca. 2 kg væske og glukogen, 5 kg fedtmasse og 3 kg fedtfrimasse - det var ikke engang meningen at jeg skulle tabe mig. Det er snart 15 år siden jeg fandt på at jeg skulle prøve en ny "livsstil". Det varede heldigvis kun et par uger. Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Svært at sige, men et bud ville være ca. 2 kg væske og glukogen, 5 kg fedtmasse og 3 kg fedtfrimasse - det var ikke engang meningen at jeg skulle tabe mig. Det er snart 15 år siden jeg fandt på at jeg skulle prøve en ny "livsstil". Det varede heldigvis kun et par uger.

Vildt! Troede sgu ikke man ku smide så meget så hurtigt! I teorien ville man vel kunne have holdt bedre på den fedtfri masse ved at skrue en anelse op for proteinindtaget?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share