Fullbody kombineret med amerikansk fodbold.


BodyBuild88
 Share

Recommended Posts

Hej Molboere :4thumbup:

Efter en lang tid fra dette forum er jeg tilbage…

Jeg har stadig fået trænet, men meget useriøst. Nu vil jeg så i gang igen for alvor, og jeg er lige begyndt til Amerikansk fodbold, så jeg skulle gerne øge min vægt en del.

Mine stats pt.

Vægt: 77 kg.

Højde: 1.85 m.

Alder: 19 år.

Squat: 100 kg (Men er noget tid siden).

Dødløft: 100 kg (Noget tid siden).

Bænkpres: 95 kg (Også lidt tid siden).

100 meter: 13.50 sek. (Lige begyndt)

Kondital: 47 (Lige begyndt).

Alt dette skal forøges! På nær højden :D

Min Amerikanske træning ligger om Tirsdagen og Torsdagen + kamp i weekenden engang i mellem. Dette betyder så at jeg skal have et fullbody program, jeg har forsøgt mig i at lave et, men kommentarer kan altid bruges:

Squat / dødløft 5x5

Bænkpres 5x3

Chin ups 4xBW (max)

Inc. Dumbels: 4x6-8

DB Rows 4x6-8

Military pres 4x6-8

Lateral raise 4x8-10

Curls 4x8-10

Dips 4x6-8

Mave 6x10

Hvad synes I? Jeg er sikker på at jeg hvert fald kan gennemfører træningen på under 2 timer.

Ellers nogle tricks og fif som jeg kan bruge i min nye ”karrierer” ?

Mvh Christoffer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ikke meget til amerikansk fodbold, med umiddelbart ville jeg sætte mere fokus på træning af ben.

Går udfra at "sqaut/dødløft" betyder at du vil skifte mellem disse øvelser, dvs at du kun hver anden gang får en reel - og stadig kort - bentræning, det er imo for lidt.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt følge dig :)

Og ja der bliver squattet mandag og fredag, og så dødløftet onsdag.

Dette er kun til at starte med, og mine ben skal også have en chance for at restituerer.

OBS: Jeg har nu været til 2 træninger, og jeg har ALDRIG været så smadret i hele kroppen!

Link to comment
Share on other sites

Sakset i et indlæg fra James Smith (EFS). Så har du lidt at arbejde udfra.

The American football player must possess the following attributes in order to attain sport mastery:

-tactical and technical skill of their position

-strong and durable neck, shoulder girdle, back, arms, trunk, hips/buttocks, and legs

-many forms of strength-some more relevant then others depending on position

-acceleration speed, agility, reacitivity, quickness

-mobility/dynamic flexibility

-'athleticism' the ability to integrate all of the above into coordinated complex actions

Link to comment
Share on other sites

Noget helt andet er (hvis jeg læser dit indlæg korrekt) at du vil du øge din vægt og dit kondital i samme periode.

Det kræver en meget seriøs indsats at øge din iltoptagelse tilstrækkeligt til, at det er muligt.

Okay... Det anede jeg intet om... Vil du venligst uddybe?

Jeg har stort set ikke dyrket noget motion udover min styrketræning de sidste 5 år, så jeg regnede da med at jeg nemt ville kunne øge mit kondital?

Link to comment
Share on other sites

Okay... Det anede jeg intet om... Vil du venligst uddybe?

Jeg har stort set ikke dyrket noget motion udover min styrketræning de sidste 5 år, så jeg regnede da med at jeg nemt ville kunne øge mit kondital?

Det kan du også. For utrænede atleter er det muligt at forbedre SPP, GPP og muskelmassens tværtsnitsareal på samme tid :4flex: .

Edited by anonymiseret-bruger
Link to comment
Share on other sites

Bill Starr er (var?) en af de fremmeste strength coaches i amerikansk fodbold. Jeg vil anbefale at du kigger på hans 5x5, der er skræddersyet til netop den sport:

Programmet er simpelt, men effektivt:

http://www.deepsquatter.com/strength/archives/manrodt4.htm

Hvis du, som du skriver, gerne vil fire lidt på funktionaliteten ifht. generel kropsudvikling kan du køre denne version. Den har jeg selv kørt med stor succes (kig evt. i min blog).

http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_.../Linear_5x5.htm

Bemærk at disse programmer (så vidt jeg kan se) er mindre omfattende end dine, og endda er beregnet til "off-season". Så hvis du vil holde fast i dit program (som i øvrigt ser ok ud), skal du nok overveje at skære det lidt ned, så du får restitueret nok. Generelt har du jo 38+ sets i dit program - det er, særligt når du er ved at starte seriøst op igen, måske lidt voldsomt under alle omstændigheder.

Evt. kan du smide "bill starr" i google, og læse lidt rundt omkring. Har læst ting om andre benøvelser han anbefaler for at styrke knæet (undgå skader) og en masse andet godt, der sikkert er relevant for en amerikansk fodboldspiller.

Link to comment
Share on other sites

Køb Bill Starr's bog. Det er en af de bedste bøger skrevet om styrketræning i det hele taget. Den er skrevet direkte til football spillere og koster kun et par hundrede fra www.k3k.de . det er den bedste investering du kan gøre dig, hvis du bare følger rådene i bogen, Der er også plads til beach work (træning for udseendet). Bare lad være med at lave om. Gør som han siger. skift til avanceret program når han siger du skal og bliv led. held og lykke :-)

Link to comment
Share on other sites

Køb Bill Starr's bog. Det er en af de bedste bøger skrevet om styrketræning i det hele taget. Den er skrevet direkte til football spillere og koster kun et par hundrede fra www.k3k.de . det er den bedste investering du kan gøre dig, hvis du bare følger rådene i bogen, Der er også plads til beach work (træning for udseendet). Bare lad være med at lave om. Gør som han siger. skift til avanceret program når han siger du skal og bliv led. held og lykke :-)

Måske er jeg bare dårlig til at lede på hjemmesider, men jeg kan ikke finde den bog på k3k.de overhovedet.

Men jeg fandt den da på Ironmind!

http://www6.mailordercentral.com/ironmind/...asp?number=1278

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share