6 måneder - hvad er realistisk?


Juul1984
 Share

Recommended Posts

Hej alle...

Efter at have søgt igennem dette forum i nogen timer skriver jeg selv en tråd!

Jeg er en 23 årig mand på 181 som vejer 80 kg.

Mit problem ligger ikke i min vægt, men i min fedtprocent.

Mit spørgsmål er så:

Hvordan skal min kost se ud? mht. proteinindtag mm.

og hvor meget er kan jeg ca ændre min fedtprocent på 6 måneder med den rigtige kost og den rigtige motion?

Mange Tak på forhånd...

Juul1984

Link to comment
Share on other sites

Ud fra det du siger ved vi jo ikke hvad din fedtprocent er på. Men med den rette motivation kan den ændre sig meget! Hvis du fx taber dig 1,5 kg pr måned ender du på 70-71kg om 6 måneder.

Hvis jeg var dig ville jeg lave noget styrketræning 2-3 gange om ugen, og noget intensiv konditionstræning 2-3 gange om ugen. Dette skal du vel at mærke bruge et par måneder til at træne dig op til. Men en god start kunne være noget tabata orienteret træning 3-4 gange om ugen. med det tænker jeg intervaltræning af 20 seks arbejde, 10 seks pause. Og så ellers bare derudaf i fx 3-4 minutter x 3-4 sæt. Hvor du løber en lille tur før og efter for opvarmning og nedvarmning. Mht til øvelser ville jeg nok skifte mellem en 3-4 stykker pr omgang, fx første omgang kunne bestå af Armbøjninger ,mavebøjninger , rygbøjninger, burpee. Men der er mange forskellige øvelser du kan lave helt uden udstyr. Så bare kom igang. Og der er vel at mærke 20 seks arbejde. Ikke noget med ahr nu er pausen slut, nu skal jeg lave nogle mavebøjninger, og så tager du måske 10 stks og det er det. Nej pres dig selv så hårdt som muligt og skær lidt ned på maden.

Link to comment
Share on other sites

Du spørger om mad.

Gå herind og beregn dit ca ligevægts indtag.

Beregn Energi

Herunder er min forslag til en madplan. Du skal sikkert ligge lidt til, da du "normalt" skal ligge 500 Kcal under dit ligevægts indtag for at tabe dig. Og nedbringe fedtprocent så det ikke er muskler du taber for mange af.

Kost1.jpg

Et fullbody program som du køre hver anden dag vil jeg mene ville give mest. Der er mange gode træningsprogrammer herinde.

Og 1/2 times cardio på de andre dage.. Men det kan dog undværes hvis du er ved at køre træt i en periode.

Bare et hurtigt forslag..

Det har virket for mig. Er gået fra 91 til 81 og 9% i fedt (Målt med fedttang) over 1/2 år.

HUSK LIGE AT DET ER ET EKSEMPEL JEG HAR POSTET SOM KOSTPLAN.

Ment som en inspiration til hvad du kan spise. Husk at 40-40-20 % fordelingen er det flest råder til.

Men kalorie indtaget skal være højere for dig vil jeg tro..

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Man bør ikke HiJacke andres tråde..

Men brug det jeg skriver ra overstående. Du skal nok ligge noget SERIØST styrketræning ind.

Sixpack bliver skabt 2 steder. I træningscentret og i køkkenet.

Vil umiddelbart mene at din "Diæt" består af for mange kulhydrater. Du bliver ikke fed af fed mad. Med af for meget mad.

Der er rigtigt mange forskellige programmer der focusere på maven. Men vil da råde dig som nybegynder til at starte med et Fullbody program. Hvor du har noget squat ,bænkpres og chinups med. Dit billede er svært lige at vurdere. Men jeg vil da skyde på et procent omkring de 22%.

Køb en fedt tang hvis du er seriøs...

Ellers start din egen tråd, og log så får du nok hjælp...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share