Functional gheyness


Guest
 Share

Recommended Posts

Hehe! Ja, det er fanme ghey. Men i genoptræningsøjemed kan man nok finde et par gode øvelser imellem. Men sgu et øvelser man bli'r lee' af :nonono:

Troels, det sjove ved det hele er at strength coachen udelukkende bruger den slags træning, som ses i klippet.

Ingen traditionelle vægtøvelser, kun bolde, vippebræt og andet hippiegøgl bliver brugt.

Det, som dog gør mest ondt er at se hvordan et testimonial er smidt på forsiden hvor en NFL spiller giver 'thumbs up'

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Slettet bruger

smugfilmet i Maxpowers gym, MaxP spotter

ballhv6.jpg

Vil du være funktionel?? GET ON THE SWISS BALL!!

Det er jo ordinær MOL træning i det klip. FUNCTIONAL strength :laugh:

Edited by ARMADA_I
Link to comment
Share on other sites

smugfilmet i Maxpowers gym, MaxP spotter

...

come on...det ligner da lidt..

Det er jo ordinær MOL træning i det klip. FUNCTIONAL strength :laugh:

Meget meget lidt :laugh:

Ser også helt sygt ud med hans fodstilling og hele conceptet at maxe i kg på en swissball. Der er vist mindre farlige måder at træne funktionelt på. :wink:

Jeg foretrækker klart barbell overhead pistols anyday. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Simon -> Du burde faktisk prøve den sidste baglårs-ting du har postet. Den brænder streger i haserne :devil:

Ja, den er faktisk rigtig lee'.

Bolden er såmen ikke noget dumt træningsredskab. Mulighederne for progression er ret gode, så der er øvelser både for Noobs og mere trænede i at bruge bolden.

Vil man være stor og beskidt, så må en vægtstang være nok, men at sige at det er spild af tid er ligeså forkert som folk der siger at træning i maskiner er spild af tid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bolde er et værktøj, som alt andet. Begynder det at udgøre mere end 1% af en seriøs atlets træning er det noget galt.

En gut nede i den jernhule jeg træner i havde forfærdelig glute/hamstring styrke. Det var tydeligt at nøgleordet her var progression, så jeg viste ham øvelsen glute bridges into legcurl on swissball som vist i tråden her. Det er uden tvivl en god øvelse at bruge, som en start progression, men desværre mestre man øvelsen meget hurtig og den bliver dermed overflødig. Men jo, en god mindre øvelse blandt rigtig mange, som man kan hive ud af sit arsenal når der er brug for det.

The term "functional training"

I've talked about this one before, but it just won't go away! For some reason, trainers that favor exercises that are performed on stability balls or wobble boards call themselves "functional" trainers. "Functional" trainers also favor light band resistance and med balls instead of heavy barbells and dumbbells. Somehow they have come up with the notion that kneeling on a stability ball while having a pass with a light medicine ball is more "functional" than squatting, dragging a sled, bench-pressing, rowing, strongman training, etc. You don't need to be a "fitness professional" to realize how illogical this type of thinking is.

"Functional" trainers are the types of trainers that will say a bench press isn't functional for athletes because athletes never lie on their backs on the athletic field and push a barbell off their chest. But, can someone please explain to me what sport requires an athlete to kneel or stand on a giant beach ball or wobble board? Aren't most sports played on the fuc#ing ground!? In all of sports, it is the athlete that moves while the playing surface remains still. True "functional" training should consist of applying resistance to an athlete while his/her feet are in contact with the ground. The athlete must then adapt to these forces. This is how true strength is built.

image004.jpg

When I look at this picture, I want to jump through my computer and drop-kick this guy!

If you're always performing exercises on "unstable" devices, you will be limited in the amount of weight you can use. This, in turn, will prevent you from overloading the prime movers of the exercise, which will limit how strong you can get.

Bottom line – stability balls and wobble boards are training tools that can be used occasionally in the training of athletes. If they are the centerpiece of your program, my athletes will continue to kick your athlete's asses!

Joe Defranco

Edited by anonymiseret-bruger
Link to comment
Share on other sites

Bolde er et værktøj, som alt andet. Begynder det at udgøre mere end 1% af en seriøs atlets træning er det noget galt.

Jep, men nu er det jo ikke alle der ønsker at være atleter. :smile:

Ved godt at din første post henviste til funktionel træning, men min kommentar var bare til Amarda der mente at boldtræning var ubrugelig. Det mener jeg ikke at den er.

Hvis man ønsker at 50% af ens styrkeprogram skal foregå på bold fordi man finder det sjovt, udfordrende og personligt synes det giver noget i det man laver, så synes jeg da man skal fortsætte med det.

Link to comment
Share on other sites

Jep, men nu er det jo ikke alle der ønsker at være atleter. :smile:

Ved godt at din første post henviste til funktionel træning, men min kommentar var bare til Amarda der mente at boldtræning var ubrugelig. Det mener jeg ikke at den er.

Hvis man ønsker at 50% af ens styrkeprogram skal foregå på bold fordi man finder det sjovt, udfordrende og personligt synes det giver noget i det man laver, så synes jeg da man skal fortsætte med det.

Præcis, og netop derfor understregede jeg også lige at det var med henblik på atleter, for ikke at misforstås. :smile:

Er man ikke atlet må du vide mere om træningseffekten/glæden/whatever end jeg gør, så her skal gerne holde kæft. det er dig, der kører et boldhold og ikke mig så det har du mere tjek på end jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Præcis, og netop derfor understregede jeg også lige at det var med henblik på atleter, for ikke at misforstås. :smile:

Er man ikke atlet må du vide mere om træningseffekten/glæden/whatever end jeg gør, så her skal gerne holde kæft. det er dig, der kører et boldhold og ikke mig så det har du mere tjek på end jeg har.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

I det hele taget tror jeg at meget af den der "balance"-træning der er så meget in for tiden, er mere eller mindre spild af tid! Er man sports-udøver der har brug for ekstra balance, så lav mere sportsspecifikke ting i din (eksempeltvis) kampsportstræning i stedet for. Og er du bare ganske almindelig hobby-træner, så brug tiden på noget mere fornuftigt.. :smile:

Nægter simpelthen at tro på at squats på swissball, gående på plastikrør og gå fra det ene wobbleboard til det andet, mens at man holder ved to kosteskaft, opnår noget, som ikke kunne gøres ti gange bedre på andre måder!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share