Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Jeg drager til Tyskland på lørdag og kommer ikke til at træne igen før d. 24/9. Så jeg tænkte, jeg hellere lige for min egen skyld, måtte notere hvor langt (eller mangel på samme jeg er kommet med det der styrketræning). Jeg skriver her den vægt jeg løftede ved sidste træning.

Lower back 3 * 12@ 20 kg

Vertical row 3 * 12@ 32,5

Chest press 3 * 12@ 30

Vertical traction 3 * 12@ 30

Knæ og hånd støt. roning 3 * 12@ 14

Stående triceps 3 * 12@ 20 (skal samle mod til at spørge en eller anden, jeg tror ikke jeg laver den rigtigt!!!!)

Stående Bicepscurl 3 * 12@ 16

Stående sidebøj 3 * 12@ 14

Liggende pullover 3 * 12@ 13

Squat 3 * 12@ 36

Lunch 3 * 12@ 36

Liggende leg curl 3 * 12@ 21

Liggende leg press 3 * 12@ 100

Hvis der er nogen der kigger forbi, så kunne jeg godt tænke mig at vide, om jeg skal forvente at jeg er slappere når jeg vender tilbage efter 10 dages hvile, eller om jeg med fornyet energi kan smække nogle flere kilo på :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hm' vil lige benytte min log til at harme lidt over læger....... da jeg var overvægtig lod jeg mærke til, at hver gang, jeg havde et problem som jeg opsøgte min læge med, så fik jeg som regel at vide, at problemet sandsynligvis skyldes, at jeg var overvægtigt. Fint nok, overvægt skaber mange problemer for helbredet, det kan man ikke komme uden om. Men idag havde jeg endelig taget mig samme til at opsøge en læge igen (anden by, ny læge) men med dette samme problem, som ikke er forsvundet. Nu fik jeg at vide, at problemet nok skyldes mit vægttab ????????????????????????????????????? Jeg tror sku jeg tager tilbage og forlanger at blive undersøgt lidt nærmere, eller måske jeg skulle skifte læge, hun sad også og bladrede i en brochure mens hun søgte efter et svar (ikke tillidsvækkende).

(Hyldest til opfindelsen af smertestillende medecin )

Link to comment
Share on other sites

hm' vil lige benytte min log til at harme lidt over læger....... da jeg var overvægtig lod jeg mærke til, at hver gang, jeg havde et problem som jeg opsøgte min læge med, så fik jeg som regel at vide, at problemet sandsynligvis skyldes, at jeg var overvægtigt. Fint nok, overvægt skaber mange problemer for helbredet, det kan man ikke komme uden om. Men idag havde jeg endelig taget mig samme til at opsøge en læge igen (anden by, ny læge) men med dette samme problem, som ikke er forsvundet. Nu fik jeg at vide, at problemet nok skyldes mit vægttab ????????????????????????????????????? Jeg tror sku jeg tager tilbage og forlanger at blive undersøgt lidt nærmere, eller måske jeg skulle skifte læge, hun sad også og bladrede i en brochure mens hun søgte efter et svar (ikke tillidsvækkende).

(Hyldest til opfindelsen af smertestillende medecin )

Det lyder da godt nok underligt :dry:nogen gange ved man ikke om de har helt styr på tingene.. prøvede en gang at være til lægen hvor jeg havde vildt ondt i øret, lægen undersøgte mig og derefter gik hun ud af døren uden at sige noget til mig om hvad der forgik (blev lidt nervøs da jeg sad tilbage i stolen og vidste ikke hvad der skete) hun kom så tilbage med en anden læge som heller ikke sagde noget men bare kiggede mig i øret og sagde "ja, det er det" troede jeg fejlede noget alvorligt da det så viser sig at jeg bare har en mellemøresbetændelse og skal på pencelin i 14 dage.. altså! :blink:

Tak for din kommentar. Tja vil jo selv gerne ha det til at gå lidt hurtigere :tongue: men det er jo kalrt at man ikke kan tabe lige meget hver uge. Det hjælper også utrolig meget på motivationen at få et par skulderklap :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg fik jo ikke taget min fedtmåling igår, da det var en mand, der stod i receptionen (og at skulle vejes af en mand, ligger på mit pinligheds- barometer på højde med at blive tvunget til at skulle synge karaoke nøgen på landsdækkende tv. ) Men idag var det en dame, så nu fik jeg det gjort.

FAT % = 22,6 %

Så må jeg tage den igen, når jeg er nået ned på 62 kilo, og ser hvad det er der har forladt mit legme :tongue: Jeg er nogle gange bange for, at den kur jeg er på, ikke er protein rig nok til, at jeg ikke også taber muskelmasse..... ?

Nu er det ikke for at lege lyseslukker på nogen måde, men hvordan fik du tjekket din fedtprocent?

Var det ved hjælp af en impedans måler? (En smart badevægt)

Hvis det er tilfældet skal du ikke regne med at tallet er synderligt præcist.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at lege lyseslukker på nogen måde, men hvordan fik du tjekket din fedtprocent?

Var det ved hjælp af en impedans måler? (En smart badevægt)

Hvis det er tilfældet skal du ikke regne med at tallet er synderligt præcist.

Åh nej sådan noget må du da ikke sige..... Jeg fik den taget i mit fitness center på, ja en smart badevægt, en af dem der kommer med en udskrift (Tanita, eller noget i den stil). Hvordan skal man ellers gøre ?

Link to comment
Share on other sites

Åh nej sådan noget må du da ikke sige..... Jeg fik den taget i mit fitness center på, ja en smart badevægt, en af dem der kommer med en udskrift (Tanita, eller noget i den stil). Hvordan skal man ellers gøre ?

Du kan med fordel bruge en fedttang (koster vel en 100-lap) og benytte en af metoderne som ligger på forsiden af MOL.

Ellers kan du få foretaget en dexa-scanning, men det er uvist for mig hvor man kan få en foretaget i nærheden af dig (hvis det overhovedet er muligt).

Link to comment
Share on other sites

Du kan med fordel bruge en fedttang (koster vel en 100-lap) og benytte en af metoderne som ligger på forsiden af MOL.

Ellers kan du få foretaget en dexa-scanning, men det er uvist for mig hvor man kan få en foretaget i nærheden af dig (hvis det overhovedet er muligt).

Mange tak, det vil jeg forsøge mig med i den nærmeste fremtid ( med fare for at blive slemt deprimeret... ).

Link to comment
Share on other sites

Mange tak, det vil jeg forsøge mig med i den nærmeste fremtid ( med fare for at blive slemt deprimeret... ).

Når jeg siger at den er upræcis behøver det jo ikke at betyde at den har vist en for lav fedtprocent, det kan være du i virkeligheden har en lavere fedtprocent end først antaget på grund af badevægten.

Det gode ved fedttangen er at du kan gøre det i dit eget hjem så du ikke behøver at vente til det fx. er en dame der står i receptionen i dit center.

(Desuden er spejlet den bedste indikator for hvor du ligger i forhold til dit mål).

Link to comment
Share on other sites

Det gode ved fedttangen er at du kan gøre det i dit eget hjem så du ikke behøver at vente til det fx. er en dame der står i receptionen i dit center.

(Desuden er spejlet den bedste indikator for hvor du ligger i forhold til dit mål).

Ja, jeg kan godt se det smarte i det, det er også hurtigt tjent ind ( det koster 25 pr vejning/ måling i mit center). Så tak for tippet :smile: Det skal blive spændene at se.

Link to comment
Share on other sites

Ville lige gøre status inden jeg smutter til Tyskland. Jeg har snydt og var på vægten imorges, den sagde 66.2 kilo. Så der skal den også stå når jeg kommer hjem!!!!!!!

Træningen var rigtig god idag, fik kørt mit styrke program igennem og var bagefter til spinning, i mit lille center er der ikke så meget at vælge imellem når det kommer til spinning, det er enten begynder spinning eller spinning. Men det er jo også lige meget, bare benene køre rundt og pulsen ligger hvor den skal. Jeg har pakket mit løbe tøj, så for vi at se om det kommer i brug.

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage fra min tur til Munchen, vægten sagde 66,3 imorges, så mit mål om at holde vægten er (nogenlunde) overholdt. Min diæt blev dog ikke 100 % overholdt. Munchen var ved at forberede sig til oktoberfesten, som begynder idag, og det var derfor "næsten" umuligt, at komme udenom at drikke et par store smukke øl..... :blush:

Imponerende fest plads iøvrigt, jeg var ude at se den, det så lidt ud som om tyskland havde kastet op på en disneypark.

Jeg fik ikke brugt det løbetøj jeg havde slæbt med, jeg havde influenza (har det stadigvæk), det er egentlig træls, da jeg boede lige ved siden af Oplympiaparken og vejret var super godt.

Men nu er jeg klar til kamp igen fra på mandag (satser jeg på), det skal blive rart at komme igang igen og det er desuden min sidste uge inden jeg begynder på arbejde. Jeg vender tilbage med et program for næste uge imorgen, idag vil jeg nøjes med at tage hunden med rundt om en af søerne her i Viborg. Det kvalificerer sig knapt nok til motion, da der skal tisses på alting (ikke af mig, men af hunden.........) Men det er nu meget godt med lidt frisk luft til mine virus befængte lunger. Ha' en go weekend derude.

Link to comment
Share on other sites

Program for denne uge.

Mandag:

Morgen: Løb 5,5 km.

Eftermiddag: Styrke + 60 min step.

Tirsdag:

Løb 7,5 km + Styrke

Onsdag

Løbebånd: 30 min

Styrke

Spinning 60 min

Torsdag:

Spinning 60 min.

Fredag

Løb 5,5 km.

Lørdag

hvile

Søndag

styrke + 60 min step.

Mål for mandag d. 1/10 ( under 66 kilo).

Link to comment
Share on other sites

Vægt mandag d. 24/9

66.2. dvs som forventet ingen forandring siden næste uge. I denne uge skulle der gerne ske lidt, mit sølle mål er at komme under de 66, altså 65, ?. Jeg er stadigvæk snottet og hoster ( mums!!!) men nu prøver jeg at løbe en lille tur og ser om det ikke går. I eftermiddag står den på styrke og step. Diæten skal også strammes op i denne uge, jeg vil prøve at køre i primært fisk i mine måltider, da det før har hjulpet vægten den rigtige vej. På mandag starter jeg job og der bliver ikke så meget tid til træning (uheldigvis) eller madlavning (måske heldigvis !!!!). Men sidste uge som egotripper, det skal nydes !!!!.

Link to comment
Share on other sites

ooohhhh no !!!!

Det gik ikke godt med løbeturen idag. Og det bliver ikke til mere træning idag. Jeg gennemførte, men hostede så meget, at mine lunger nu er eksploderet :blink:

Pisse - røv- møg irriterende................ Nu håber jeg bare (naivt), at jeg er rask til imorgen.... Jeg HADER, at være syg, det var kun skægt, da man var lille og fik lov til at blive hjemme fra skole, med Anders And bladene. Jeg HADER det!!!!! Ned med influenza, og andet skidt....

Link to comment
Share on other sites

ooohhhh no !!!!

Det gik ikke godt med løbeturen idag. Og det bliver ikke til mere træning idag. Jeg gennemførte, men hostede så meget, at mine lunger nu er eksploderet :blink:

Pisse - røv- møg irriterende................ Nu håber jeg bare (naivt), at jeg er rask til imorgen.... Jeg HADER, at være syg, det var kun skægt, da man var lille og fik lov til at blive hjemme fra skole, med Anders And bladene. Jeg HADER det!!!!! Ned med influenza, og andet skidt....

Øv, nej der er ikke noget værre end at være syg, og det går bare ud over træningen :dry: Hader selv at være syg og syns jeg gør alt for at undgå det! - men er heller ikke blevet syg endnu i år "7-9-13"

Link to comment
Share on other sites

Øv, nej der er ikke noget værre end at være syg, og det går bare ud over træningen :dry: Hader selv at være syg og syns jeg gør alt for at undgå det! - men er heller ikke blevet syg endnu i år "7-9-13"

Jeg håber også du går fri, men der er godt nok mange der går rundt og snøfter..... Jeg tror nu, jeg er ved at være ovenpå igen, jeg prøver i hvert fald at hoppe op på spinningcyklen igen imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke rask, jeg hoster og det er ucharmerende og mildest talt irriterende.... Men jeg fik alligevel hevet mig op i centret idag, for bortset fra hoste så har jeg det "nogenlunde".

Dagens træning blev til

10 min løbebånd :nonono:

styrke:

Lower bag: 3@12 25 kg.

Vertical row: 3@12 30 kg

Chest press: 3@12 30 kg

Vertical traction: 3@12 30 kg

knæ- og håndstøttende roning: 1@12 14 kg ; 2@12 16 kg

Stående triceps : 3@12 20 kg

Mave bøj : 3@12 25 kg

Sidebøj : 1@12 14 kg, 2@12 16 kg.

Liggende pullover: 3@12 12 kg.

Squat : 1@12 36 kg ; 2@12 38,5 kg.

Lungh (?) Lunch (?): 1@12 38,5 kg ; 2@ 36 kg.

Horizontal leg curl : 3@12 18 (?)

Leg press: 1@12 100 kg; 1@100 kg, 1@6 100 kg (hm' nedadgående...... )

60 min spinning: Det var hårdt og mine ben havde mere at give af end mine lunger............... specielt irriterende fordi de idag kørte en makspuls test, som jeg længe har bedt min instruktør om. Men jeg kunne ikke presse min puls over 184 og jeg ved, at den er højere end det. Irriterende, jeg ved egentlig ikke om det var fordi jeg ikke følte jeg havde luft nok, eller fordi jeg brugte det som en undskyldning.....

Men det var rart at komme afsted og igang igen efter er alt for laaaaaaaaaaaaaaang pause.

Nu må jeg se hvad jeg kan klare imorgen, nu kan jeg ikke længere undgå at få klippet mine forældres hæk, så det får lige 1. prioritet. (det var smart af min bror at bosætte sig i Tyskland !!!!!!!!)

Link to comment
Share on other sites

Det er surt at være på diæt og være syg samtidig, min bedste kur mod influenzalignende ting er nemlig masser af kalorier, en stærk vitaminpille og noget fiskeolie! Jeg har ikke været syg i årevis... :superman:

Ja det med masser af kcal, den kan jeg nok ikke hoppe med på. Men en vitaminpille og "lidt" fiskeolie kan jeg da forsøge mig med :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nå, så er det imorgen, at jeg skal på vægten igen. Det tegnede godt indtil i fredags, på trods af sygdom så har jeg holdt min kur og fået trænet en smugle. Men så røg jeg i et hul i fredags. Eller det vil sige, hvis ret skal være ret, jeg gik selv ned i det...... så nu sidder jeg her søndag og synes endelig at jeg er ovenpå igen efter en festlig aften i byen i fredags. Det blev til alt for mange genstande og igår gik dagen bare med at prøve at komme tilbage til livet igen..................Nu må jeg snart se i øjnene, at jeg er for gammel til det pjat. Så gad vide hvad vægten siger imorgen. Det blive ikke godt. :dry: ( en endnu mere skræmmende tanke, gad vide hvad kontoen siger, den havde jeg helt glemt :blink: ).

Mit træningprogram kommer til at hænge lidt i næste uge, jeg starter job imorgen og kender endnu ikke helt mine arbejstider, men jeg er sikker på, at jeg nok skal få stykket et eller andet fornuftigt sammen.

Idag skal jeg have hevet mig selv op til lidt styrketræning og en tur på løbebåndet, mennnnnnnnnn, jeg venter lige et par timer (syns stadigvæk fredagen sidder i mit gamle legme...)

Link to comment
Share on other sites

Vægten mandag d. 1/10 : 67,0 :sneaky2:

(i fredags sagde den ellers 65,9 :bigsmile: ..............men det tæller jo ikke idag). Det var sgu' også en weekend med alt for meget FY.

I går tog jeg

30 min på løbebånd gn hastighed 9,6 km/h

Styrke, som sædvanligt.... hverken mere eller mindre.

Jeg kan se, at jeg ikke når det mål jeg satte mig da jeg for en månede siden begynde i vægtstabsklubben herinde. Reelt har jeg kun smidt 1 kilo på en månede. Ikke fordi det er en kurs jeg vil holde. Men jeg vil sætte mig et nyt mål.

0,5 kilo om ugen.

Målet er stadigvæk 62 kilo. (og en fedt % på maks 20 % min, 18 %)

Dvs. at jeg gerne skulle være færdig i midten af december månede. (Herligt, så kan jeg tage dem alle på igen julen over :4mewantfood: )

Så må vi se, om jeg har bedre held i denne ombæring. Der SKAL strammes op på kosten, jeg må være lidt mere omhyggelig med kcal regnskabet. Og så er der ingen alkohol til mig før 2/11 ( J dag), hverken i form af helbredende romtoddy's eller som underholdningselement i weekenden...

Træningen bliver som sædvænlig, hvad jeg har lyst og tid til, eller det vil sige, hvad der bliver udbudt i denne lille (dog hyggelige og smukke!!!!!) provins. Hvilket ikke er det helt store, kan godt blive misundelige på Københavnerne... ( der er bare ikke mennesker nok i denne by til andet end bodytoning og spinning).

Så skal jeg på en eller anden måde prøve at få flere proteiner, uden at det koster mig altfor mange kcal.... har endnu ikke fundet ud af hvad jeg gør, måske bare meget mere fisk ????

Link to comment
Share on other sites

Spinning 60 min:

puls gn- 150

maks - 169

Jeg blev ved med at få kramper i mine lægge, så jeg måtte hele tiden stoppe for at strække ud, eller sætte farten ned. Irriterende. Håber ikke det gentager sig imorgen, hvor jeg skal til spinning igen.

Styrke: split i mit normale program.

kcal: 1459.

Link to comment
Share on other sites

Spinning 60 min

puls gn - 156

maks - 174

Det gik generelt bedre end igår og ingen kramper

Styrke 2. split.

Kcal: 1434 31 /60 / 9

Generelt en god dag. Men jeg er mega træt. Det er hårdt at starte nyt arbejde, og det kræver en del viklje styrke at sætte cyklen i retning af min fitness center i stedet for sofaen..........og så regnede det oven i købet, det er sgu' heller ikke fair.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share