Løbebane i Århus...


Draagekrik
 Share

Recommended Posts

Hej mol'ere!

Jeg er netop lige flyttet til Århus for at studere, og kunne rigtigt godt tænke mig at vide, hvor man kan finde en løbebane (400m) som er offentligt tilgængelig - Dvs. uden at man behøver melde sig ind i nogen form for løbe- eller atletikklub.

Banerne skal naturligvis nok være der rundt omkring, men jeg kender bare ikke byen godt nok til at vide hvor!?

Den eneste bane jeg kender, er løbebanen på AGF's hjemmebane NRGI-park, men jeg tvivler på man bare må benytte den, som man lyster...

Nogen der kan hjælpe en desperat gut, som gerne vil have gang i noget seriøs intervalløb?

På forhånd tak

- Draagekrik

Link to comment
Share on other sites

Hej mol'ere!

Jeg er netop lige flyttet til Århus for at studere, og kunne rigtigt godt tænke mig at vide, hvor man kan finde en løbebane (400m) som er offentligt tilgængelig - Dvs. uden at man behøver melde sig ind i nogen form for løbe- eller atletikklub.

Banerne skal naturligvis nok være der rundt omkring, men jeg kender bare ikke byen godt nok til at vide hvor!?

Den eneste bane jeg kender, er løbebanen på AGF's hjemmebane NRGI-park, men jeg tvivler på man bare må benytte den, som man lyster...

Nogen der kan hjælpe en desperat gut, som gerne vil have gang i noget seriøs intervalløb?

På forhånd tak

- Draagekrik

Du løber bare alt det du lyster hos NRGI.

Jeg træner der selv, er godt nok medlem, men det er slet ikke en nødtvendighed.

Personligt træner jeg ofte alene (og uden klubtøj) og der er aldrig nogen som har spurgt til mine tilhørsforhold.

Så bare gi gas....

Link to comment
Share on other sites

Okay, det lyder fint... du skal have mange tak for hjælpen! Men rent principielt, skal man så i følge reglerne være medlem for at benytte banen? Og kan man såfremt i fald risikere er blive bortvist og i værste fald få en bøde for at bruge løbebanen?

Det lader jo til, at det er den eneste løbebane i Århus og omegn... :)

Link to comment
Share on other sites

Okay, det lyder fint... du skal have mange tak for hjælpen! Men rent principielt, skal man så i følge reglerne være medlem for at benytte banen? Og kan man såfremt i fald risikere er blive bortvist og i værste fald få en bøde for at bruge løbebanen?

Det lader jo til, at det er den eneste løbebane i Århus og omegn... :)

Jeg ved ikke hvordan reglerne er.

Faktum er, at jeg aldrig har set eller hørt om nogen som har haft problemer med at løbe på banen.

God træning.

EDIT: Iøvrigt ligger der en grusbane i viby, den er der helt sikker ingen regler omkring.

Den ligger i forbindelse med fodboldbanerne.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Du kunne også prøve Vejlby Stadion. Selvom, der er kunststof skal du være opmærksom på opmærkningen. Jeg mener ikke at banen er helt 400 m., men det er mærket op.

Hvis du virkelig mener det med noget seriøst intervalløb kunne du jo overveje en klub. Men siden du spørger efter en rundbane ved du jo nok, hvad der skal til.

Link to comment
Share on other sites

Der er også centerbaner af grus på Riisvangen stadion tæt på Trøjborg og på Åby stadion ved Søren Frichs vej, så det burde være muligt at finde en bane i nærheden af hvor du bor, men NRGI-park er da at foretrække..

Edited by Boa
Link to comment
Share on other sites

Der er også centerbaner af grus på Riisvangen stadion tæt på Trøjborg og på Åby stadion ved Søren Frichs vej, så det burde være muligt at finde en bane i nærheden af hvor du bor, men NRGI-park er da at foretrække..

Nu er det nogle år siden, jeg har løbetrænet, men så vidt jeg erindrer vedligeholdes de 2 baner ikke, og der kan i hvert fald for Riisvangens vedkommende stå bandereklamer og lign.. Jeg kender ikke Åbys stadions mål, men Rissvangens er ikke 400 m. Det er vist 388. Tidligere var der nogle markeringer (Små graverede metalskilte i de cementsten og omkranser fodboldbanen), men om de stadig sidder, der ved jeg ikke. Nu da Riisvangen bliver nævnt vil jeg da gerne gøre lidt reklame for min gamle klub, Århus Fremad Atletik, som jo holder til der, men de træner vist sjældent på selve Riisvangen. De benytter Vejlby stadion og Riis Skov, ind imellem Århus Stadion(Nrgi park).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share