300 Challenge - videoartikel


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Jeg kan i hvert fald bekræfte at det er superhård træning. :devil:

Video er jo et hit på nettet, og jeg synes også det i en situation som her er sjovere at vise det med en video i stedet for bare en artikel.

Den efterfølgende forklaring er også meget passende til det niveau der præsenteres.

Lige et par tekniske smuttere:

I første klip mellem intro og den egentlig øvelsesvisning mangler der ligesom en halv sætning eller deromkring. Er det meningen?

Lyden forsvinder kortvarigt da power pullovers skal præsenteres.

The Naked Warrior Strength Challange kan let gøres til en rigtig ond 300-workout.

50+50 one arm pushups

50+50 pistols

100 pullups

Der er vel ikke noget i vejen for at køre dem som cirkler frem for at afslutte hver øvelse inden man går videre?

Link to comment
Share on other sites

Kettlebell 300 Challenge :devil:

Snatch

25+25

Frontsquat ("by the horns")

50

Clean & jerk/pushpress

25+25

Windmill

25+25

Figure 8 to a hold

50

One arm swing

25+25

Hver øvelse skal afsluttes før man går videre til næste.

Opdeling af reps for højre/venstre i samme øvelse bestemmer man selv.

Kuglestørrelse vælges efter evne, men samme kugle hele vejen. Jeg tror 24kg er passende for raske mænd. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Lige et par tekniske smuttere:

I første klip mellem intro og den egentlig øvelsesvisning mangler der ligesom en halv sætning eller deromkring. Er det meningen?

Lyden forsvinder kortvarigt da power pullovers skal præsenteres.

Ja - ahmm. Fotografen fik først startet optagelsen lidt inde i mit speak, derfor er klippet lidt skævt. Stilheden det andet sted er fordi noget dobbelt-speak er klippet ud, men jeg skulle nok have dækket med lidt støj. Jeg har forsøgsvis produceret det her med Pinnacles software. Plejer at bruge Adobe, som kører lidt bedre for mig.

Der er vel ikke noget i vejen for at køre dem som cirkler frem for at afslutte hver øvelse inden man går videre?

Træningsmæssigt er der ikke noget i vejen for det, men konceptmæssigt er det jo bare noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Træningsmæssigt er der ikke noget i vejen for det, men konceptmæssigt er det jo bare noget andet.

Point taken, og den er måske også lige voldsomt nok. Hvis man "er nødt til" at lave den i cirkler, så er det måske en indikation af at øvelserne er for hårde til dette formål.

KB-300 bliver led at prøve. Glæder mig allerede.

Link to comment
Share on other sites

må I meget gerne komme med forslag til andre 300-udfordringer

300 (yards) sled workout, måske?

30 yard forward sled drag

30 yard backward sled drag

30 yard sled bear crawls

30 yard sled pull-throughs

30 yard sled presses

30 yard sled rows

30 yard sled rear raises

osv op til 300 (yards..)

Slæden er nok det simpleste værktøj sammen med KBs. Så i mit hoved lyder det egentlig, som en fin idé, men måske det ikke passer ind i konceptet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes idéen med videopræsentation er ret god. Det er sjovere og mere inspirerende at se øvelser udført istedet for blot illustreret, og så er det også rart at få nogle facts serveret af en venlig mand, fremfor at skulle læse en lang artikel (kald mig bare doven :blush: ).

Selve konceptet synes jeg er appellerende, og efter at have set videoen færdig, tænkte jeg: dét må jeg prøve!

De små svipsere i form af lydudfald er selvfølgelig skønhedsfejl, men sålænge det ikke er mere grelt end som så, så betyder det ikke det store.

Thumbs up herfra, MZ :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Lige et par tekniske smuttere:

I første klip mellem intro og den egentlig øvelsesvisning mangler der ligesom en halv sætning eller deromkring. Er det meningen?

Lyden forsvinder kortvarigt da power pullovers skal præsenteres.

Min tekniske forfængelighed kunne ikke bære det, så nu har jeg redigeret videoen :cool:

Link to comment
Share on other sites

I "300-challenge 2" på forsiden står der beskrevet hvordan de '50 reaktionsøvelser' skal udføres. Er der et videoeksempel på hvordan dette gøres, eller evt. et smart navn til øvelsen? Synes ikke jeg kan forstå beskrivelsen i mit tømmermændsramte hoved :blink:

Edited by osiris
Link to comment
Share on other sites

I "300-challenge 2" på forsiden står der beskrevet hvordan de '50 reaktionsøvelser' skal udføres. Er der et videoeksempel på hvordan dette gøres, eller evt. et smart navn til øvelsen? Synes ikke jeg kan forstå beskrivelsen i mit tømmermændsramte hoved :blink:

reaktionsøvelser - øvelse 6:

http://forsvaret.dk/FKP/Bliv+Fr%C3%B8mand/...lse/Muskeltest/

Så vidt jeg ved en klassisk militær-øvelse

Link to comment
Share on other sites

Jeg har just prøvet en challenge her til aften, bestående af:

25 armhævninger

50 burpees

50 lunges

50 armstrækkere

50 én-arms råtræk (DB snatches)

25 armhævninger

Dødløft skulle også have været inkluderet, men pga. det sene tidspunkt blev de, af hensyn til min underbo, kasseret, derfor blev det kun en 250-challenge :blush:

Der er en god portion selvpineri over denne træningsform - man står og hiver efter vejret nærmest fra start til slut. Jeg har aldrig lavet burpees før, og tænkte det ville være a piece of cake, men det var afgjort den hårdeste del at komme igennem. Damn, jeg havde ikke nået mange reps førend sveden haglede af mig.

Men afgjort en fed måde at træne på. Det er ikke sidste gang jeg laver sådan en. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Synes måske at det er et smule søgt koncept, forstået på den måde at det vel i princippet bare er cirkeltræning, og kunne jo i princippet ligeså godt hedde 200 eller 400.

Men der er da ingen tvivl om at denne træningsform er ganske effektiv på mange parametre i kroppen som Morten også fortæller om.

Det er såmen ikke for at være mavesur, men synes måske det er lidt billigt at sælge et concept på dette grundlag. Men som med alle mulige andre træningsprodukter. Hvis det kan få folk til at træne mere, så er det jo en god ting :smile:

Link to comment
Share on other sites

 Share