Simpel træningsprogram


Phoebe
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

jeg har lige været til et sundhedstjek på min arbejdsplads der bl.a. viste følgende resultater:

Vægt 68,5 kg

Højde 170 cm

BMI 23,7

Fedtprocent 34,9% (kvinde 40 år)

derudover blev jeg også konditestet, og den viste en kondition "noget over middel" :bigsmile:

Der var ikke rigtigt nogen overraskelse over disse tal, idet jeg er spinkel bygget, viste jeg godt, at på trods af en udmærket BMI, så sidder der nogle fedtdepoter hist og her (på lår og bagdel)... :cry:

Jeg løbetræner nogenlunde fast, 1-3 gange om ugen, hvor jeg løber 3-5km pr. gang. Derudvoer er jeg også lige blevet lokket til spinning, som jeg kun har prøvet en enkel gang, men håber at komme til 1 gang om ugen.

Jeg blev anbefalet af styrketræne, idet en større muskelmasse vil sænke fedtprocenten.

Jeg fik at vide, at ½ time 1-3 gange om ugen burde være nok.

Så er det mit spørgsmål går på, at jeg har brug for lidt hjælp til en simpel træningsprogram af ½ times varighed.

Jeg regner med, at det nok skal være koncentreret om overkroppen, arme og ryg, da benene motioneres på anden vis.

Jeg håber, at nogen herinde kan hjælpe mig lidt i gang.

Link to comment
Share on other sites

Tusinde tak,

det kunne jeg havde sagt mig selv...jeg kunne have søgt efter det selv :dry:

Der er skam også plads til nybegyndere på MOL. Der er en del gode artikler, en masse information hvis man bruger søgemaskinen her i forummet og en rig mulighed for at spørge og føre logbog.

Logbøgerne kan være en super god info mulighed og mulighed for at få støtte, gode råd og networke hvis man ønsker det.

Opret en log hvis du har tiden, det er en hygsom ting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share